رئیس شرکت تیک-تو از افزایش قیمت بازی‌های نسل بعدی دفاع می‌کند - گیمفا
رئیس شرکت تیک-تو از افزایش قیمت بازی‌های نسل بعدی دفاع می‌کند - گیمفا
رئیس شرکت تیک-تو از افزایش قیمت بازی‌های نسل بعدی دفاع می‌کند - گیمفا
رئیس شرکت تیک-تو از افزایش قیمت بازی‌های نسل بعدی دفاع می‌کند - گیمفا

رئیس شرکت تیک-تو از افزایش قیمت بازی‌های نسل بعدی دفاع می‌کند

محمد حسین کریمی
۲۰:۰۰ ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
رئیس شرکت تیک-تو از افزایش قیمت بازی‌های نسل بعدی دفاع می‌کند - گیمفا

رئیس شرکت تیک‌-تو از افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی هزینه‌های تولید می‌گوید و افزایش قیمت بازی‌ها را امری اجتناب ناپذیر توصیف می‌کند.

نسل جدیدی از کنسول‌ها در راه است و ما در هیجان‌انگیزترین دوره‌ی بازی‌های ویدیویی قرار داریم. بازی‌های جدید و ویژگی‌های سخت‌افزارهای مدرن همیشه موضوعات درگیرکننده و جذابی هستند اما ممکن است در نسل جدید شاهد افزایش قیمت‌ها نیز باشیم که باعث نارضایتی بازی‌بازان خواهد شد. اگرچه برخی شرکت‌ها قیمت عناوین نسل بعدی خود را پیرامون ۵۹٫۹۹ دلار نگه داشته‌اند و ما با افزایش قیمت آثار میان‌نسلی رو به رو نیستیم اما عده‌ای از شرکت‌ها نیز ۱۰ دلار به قیمت‌ها اضافه کرده‌اند. تا بدین لحظه می‌دانیم که Call of Duty: Black Ops Cold War و NBA 2K21 برروی نسل بعدی کنسول‌ها با قیمت ۶۹٫۹۹ دلار در دسترس قرار می‌گیرد. حالا رئیس شرکت تیک‌-تو (Take-Two) در بیانیه‌ی جدیدی از این افزایش قیمت دافع کرده است.

استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، رئیس شرکت تیک-تو اینتراکتیو، در مصاحبه‌ای با وبسایت پروتکل (Protocol) از افزایش قیمت بازی‌های نسل بعدی دفاع کرد. وی در این باره گفت که ما با دو موضوع رو به رو هستیم، یکی از آن‌ها این است که در طول ۱۵ سال اخیر هزینه‌های تولید ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته‌اند در حالی که قیمت ۶۰ دلار به یک استاندارد تبدیل شد و همچنین از طرفی سلیقه‌ی مشتریان تغییر کرده است و آن‌ها انتظار آثاری عظیم و پویا دارند. زلنیک در این باره توضیح داد:

سخن نهایی این است که ما تقریباََ برای ۱۵ سال شاهد افزایش قیمت نبودیم و هزینه‌های تولید ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته‌اند اما در عین حال که هیچکس به افزایش قیمت تولید توجه ندارد تعامل بازی‌بازان و خواسته‌ی آن‌ها از عناوین مختلف نیز متفاوت شده است.

ما بازی‌های بسیار بزرگ‌تری را نسبت به ۱۰ سال پیش ارائه می‌دهیم. این که شما پس از خرید یک بازی پول بیشتری را صرف آن کنید کاملاََ اختیاری است و ما با یک بازی رایگان طرف نیستیم. وقتی یک بازی کامل به شما ارائه می‌شود و شما دیگر خرج آن نمی‌کنید باید تفاوتی در این میان وجود وجود داشته باشد.

قیمت ۵۹٫۹۹ دلاری بازی‌های ویدیویی برای اولین بار با عرضه‌ی کنسول اکس‌باکس ۳۶۰ در سال ۲۰۰۵ باب شد و از آن زمان تا به این لحظه نسخه‌ی استاندارد بازی‌ها تغییری در قیمت به خود ندیدند. اگرچه تا به این لحظه تنها اکتیویژن و تیک-تو استراتژی افزایش قیمت را پیش گرفته‌اند اما مطمئناََ به زودی سایر ناشرها نیز به آن‌ها محق خواهند شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رئیس شرکت تیک-تو از افزایش قیمت بازی‌های نسل بعدی دفاع می‌کند - گیمفا
رئیس شرکت تیک-تو از افزایش قیمت بازی‌های نسل بعدی دفاع می‌کند - گیمفا
رئیس شرکت تیک-تو از افزایش قیمت بازی‌های نسل بعدی دفاع می‌کند - گیمفا
رئیس شرکت تیک-تو از افزایش قیمت بازی‌های نسل بعدی دفاع می‌کند - گیمفا
رئیس شرکت تیک-تو از افزایش قیمت بازی‌های نسل بعدی دفاع می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • نمی گن فروش بازی هاشون چند برابر شده پرداخت های درون برنامه ای خریدار رو تیغ می زنید هر سال هم که بازی هاتون رو کپی پیست می کنید نه نوآوری نه خلاقیتی

    • منم جای اون بودم همین رو میگفتم…
      با راکستار جونش رو دریای پول و ثروت GTA V خوابیدن و پر رو هم هستن!

    • کاملا باهات موافقم درسته که مثلا سال ۲۰۰۵ هزینه ساخت یه بازی خیلی کمتر تا الآن بود اما اون زمان خرید درون برنامه‌ای به این شکل وجود نداشت
      اینقدر dlc منتشر نمی‌شد
      بخش‌های یه بازی رو جداگونه نمی‌فروختند
      الآن حتی از بازی عروسک درست می‌کنند(خیلی بیشتر از قبل) دستمال توالت میسازن با تصاویر لست ۲ (شوخی)
      قبلا پیش فروش بازی‌ها سخت‌تر بود الآن سازنده نصف پول ساخت بازی رو فقط در پیش فروش به دست میاره
      قبلا فروش بازی‌ها به صورت کلی کمتر بود به خاطر این که نسخه فیزیکی بود و بدست آوردنش سخت‌تر بود و بازی‌ها در چند روز اول انتشار نمی‌تونستند اینقدر بفروشند و به مرور زمان این اتفاق می‌افتاد اما الآن به لطف نسخه‌های دیجیتالی دسترسی آسان‌تره و بازی‌ها روزای اول انتشار فروش خوبی می‌کنند
      الآن بخش‌های آنلاین سالانه کلی سودآوری می‌کنند یه سری آدم خل و چل مثلا برای خرید یه اسکین داخل بازی مثلا یه نوع لباس ۱۰ دلار پول میده مثل بازی‌های فورتنایت یا پابجی یا gta آنلاین و……..

  • GrandWarden گفت:

    جالب اینجاست که تیک تو هم یواش یواش داره به جرگه ناشر هایی می پیونده که حداقل در ظاهر سیاست های مالی رو در ارجحیت قرار میدن.در آخر خدا به خیر بگذرونه وضعیت بازی باز ایرانی رو.حتی اگه ۱ دلار هم بازی ها گران بشن اینجا خیلی تفاوت ایجاد میکنه.امیدوارم یروزی همگیمون در مورد کنسول های نسل نهمی و بازی های نسل بعدی که خودمون داریم و تجربه اش کردیم گفت و گو کنیم.
    جسارتا آقای کریمی فکر میکنم “با” در تیتر باید به “از” تغییر پیدا کنه.ممنون از زحمات و سخت کوشی شما.

  • Ozhan گفت:

    هنوز پی تیک تو به تنتون مالیده نشده که بفهمین دستای ea روهم از پشت بسته واس پول پرستی
    کثیف تر از این کمپانی نداریم تو تاریخ

  • پونزده سال پیش بازی ها با یه تغییر خفن تبدیل به سه بعدی هایی شدند که الان میبینیم
    دفعه ی بعدی که باید بازی ها افزایش قیمت پیدا کنند وقتیه که بازی ها تبدیل به چهار بعدی بشن

  • sony.k گفت:

    من اصلا پولدار نیستم، اما هیچوقت بازی هکی یا ظرفیتی نمیخرم، چون به نظرم درست نیست. در نتیجه فشار تمام ۶۰ دلاری که بابت بازی میدم رو با تک تک سلولام حس میکنم. با اینحال به نظرم افزایش قیمت بازیها میتونه، تاکید میکنم میتونه به نفع گیمینگ باشه.
    به تیک تو کاری ندارم، اما شما ناتی داگ رو در نظر بگیرید. به نظرتون سرخورده نمیشن وقتی میبینن یه شرکت مثل اپیک گیمز به سبب پرداخت های درون برنامه از از فورتنایت چندبرابر بیشتر از اونا پول درمیارن؟
    افزایش قیمت بازیها میتونه تضمینی باشه برای ادامه پیدا کردن بازی های اصیل و با کیفیت‌.
    خیلیا تو صنعت گیم دوست ندارن این بازیها ادامه پیدا کنه، تقریبا تمام شرکت های بزرگ دوست داشتن این نسل بازیهای آفلاین رو outdated نشون بدن و… . این وسط سونی، به عنوان بزرگترین شرکت حامی بازیهای آفلاین با چنگ و دندون این بازیها رو نگه داشت. برای حمایت از این طرز فکر به نظرم لازمه قیمت بازیها افزایش پیدا کنه.

    • ببین موضوع اینجاست
      بازی ای مثل لست دو
      صد میلیون دلار هزینه ی ساختشه
      ولی با این حال پونصد میلیون دلار سود میده
      سیصد میلیونش هم که به سونی برسه
      ناتی صدنفر بیشتر نیست که
      راحت تا ده سال تامینن

      • sony.k گفت:

        لست دو مقدار دقیق هزینه ساختش که اعلام نشده، اما حدس میزنم بیشتر از ۱۰۰ میلیون باشه.
        به هرحال اما اینکه سود میده رو قبول دارم، حرفم اینه که سود تمیز کار کردن تو گیم داره خیلی خیلی کمتر از سود کثیف کار کردن میشه، و این بازیساز ها رو کم کم میبره به سمت پرداخت های درون برنامه‌‌ای بیشتر و… .

      • sony.k گفت:

        در ضمن ۲۰۰ میلیون دلار برای کارکنان ناتی داگ قطعا عالیه، اما ۳۰۰ میلیون دلار واقعا برای سونی پول خورده، که تازه شاید ۵ سال طول بکشه این پول برگرده. یعنی ۵ سال سرمایه گذاری کنه و فقط ۳۰۰ میلیون عایدش بشه؟! اونم شرکتی در اندازه سونی. صرفا فعلا داره به خاطر اعتقادی که به اینجور بازیها داره اینکارو میکنه، وگرنه سودش واقعا چشمگیر نیست.

        • Majid گفت:

          ریال که نیست
          دلاره
          اگه رئیس رئسا دنبال پر کردن جیب خودشون نباشن خیلی هم هست
          بعدش هم اگه فقط دنبال پول فروش بود انحصاری نبود
          هدف بازی بالا کشیدن کنسول ps بود و قطعا حساب های خودشون با سونی دارن
          فروشگاه های بازی ۳۰ درشد فروش بازی کسب می کنن یعنی سونی احتمالا تا ۷۰ درصد پول فروش بازی می تونه داشته باشه(بازگشت سرمایه گذاری+فروش در فروشگاه)
          ۳۰ درصد پول برا ناتی کافیه و احتمالا به علت ویژه بودن بازی سونی درصد کمتری بگیره و بیشتر به ناتی بده

          • sony.k گفت:

            اصلا پول فروش بازی که مستقیم نمیره تو حساب ناتی داگ، پول مستقیم میاد تو حساب سونی، بعدا سونی، با توجه به فروش ناتی داگ و شاید خیلی عوامل دیگه بهش بودجه میده. وگرنه پول بازی یک دلارشم مستقیم تو حساب ناتی نمیره. این ۳۰۰ و ۲۰۰ رو همینجوری برای اینکه راحت حرف بزنیم میگفتیم. وگرنه بحث دقیق و تکنیکال مالیش پیچیده تره.

  • Bluebox گفت:

    نه اینکه فروش بازیای راک استار کمه. حالا باید قیمتش هم زیاد بشه :silly:

  • اینا که پول داره از حلقشون میزنه بیرون.واقعا قابل درک نیست این دفاع.

  • عجیب نیست تیک تو شرکت مادر توکی هست که اول از همه قیمتو افزایش داد

  • Devil گفت:

    افزایش بدین کرکی میزنیم تو این همه محدودیت ایران بلاخره ما هم باید یه سودی ببریم پول قطعه میدم از سرشون زیاده بیام پول بازیم بدم 😐 بزار بهش بگن دزدی وقتی گیمرهای که به سیاست کشور ربطی ندارن رو هم تحریم میکنن حقشونه 😐 (البته خودمونیم ربط داریم ها ولی به اونا چه ) به هر حال هم کشور خودمون داره میزنه تو سرمون هم اونا شما هم که حرف از تبعیض میزنین بدونی اولین تبعیض کننده تو گیم همین شرکتهای بازی سازی هستن زبان ترکی تو بازی ها اومده زبان پارسی که چندتا کشورم شامل میشه نه فقط اگه بگیم اسپایدرمن چرا سیاه شده میشم عقبمونده تبیعض گر 😐

  • درسته که هزینه تولید بازی ها بیشتر شده و قیمیتشون هم باید بیشتر بشه
    ولی اینم هست هرکی میزنه برا خودش وقتی همه میگن افزایش قیمیتا خوبه معلومه براخودشون هستن
    به هرحال فروش بازی هاشون که فوق العاده هستش مخصوصا همین تیک تو پرداخت ها درون برنامه و ای و… به نظر من اصلا نیازی به افزایش قیمیت نیست

  • mhab1581 گفت:

    GTA5 رو می خوان ۷۰ دلار بفروشن
    یعنی رو ببینن همون بازی های ۱۵ سال پیش رو برای نسل ۹ با قیمت نسل ۹ منتشر می کنن

رئیس شرکت تیک-تو از افزایش قیمت بازی‌های نسل بعدی دفاع می‌کند - گیمفا