شایعه: مایکروسافت در مذاکرات خرید شرکت بانجی بارها با شکست مواجه شده است - گیمفا
شایعه: مایکروسافت در مذاکرات خرید شرکت بانجی بارها با شکست مواجه شده است - گیمفا
شایعه: مایکروسافت در مذاکرات خرید شرکت بانجی بارها با شکست مواجه شده است - گیمفا
شایعه: مایکروسافت در مذاکرات خرید شرکت بانجی بارها با شکست مواجه شده است - گیمفا

شایعه: مایکروسافت در مذاکرات خرید شرکت بانجی بارها با شکست مواجه شده است

محمد حسین کریمی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
شایعه: مایکروسافت در مذاکرات خرید شرکت بانجی بارها با شکست مواجه شده است - گیمفا

سازنده‌ی بازی Destiny 2 یعنی بانجی (Bungie) از طریق ارائه‌ی محتویات اضافه و بسته‌های الحاقی متعدد به سرویس اکس‌باکس گیم‌پس (Xbox Game Pass) باعث غنی‌تر شدن آن شده است اما اخیراََ شایعه‌ای منتشر شده مبنی بر این که مایکروسافت خواهان خرید این استودیو و اضافه کردن آن به جمع استودیو‌های خود است.

آقای ایمران خان (Imran Khan)، ویراستار سابق گیم‌اینفورمر (GameInformer)، در پادکست اخیر گیمزبیت (GamesBeat) و در گفت و گو با جف گراب (Jeff Grubb) به این نکته اشاره کرد که تیم مدیریتی مایکروسافت چندین بار به دنبال خرید بانجی رفته‌اند اما با شکست مواجه شده‌اند.

آقای گراب در این باره گفت:

من شنیده‌ام این مذاکرات به طور مداوم با شکست رو به رو شده‌‌اند و در حال حاضر قیمت درخواستی بانجی بسیار بالا بوده و مایکروسافت موافقت نکرده است.

بانجی در سال ۲۰۰۷ از مایکروسافت جدا شد و به توسعه‌ی محتویات خاص خود ادامه داد اما بهای آن واگذاری آی‌پی بود که برای آن سال‌ها زحمت کشیده بودند. مایکروسافت حاضر شد در ازای دریافت حق و حقوق این سری بازی مالکیت استودیو را از دست دهد. در ادامه بانجی قراردادی ده ساله با اکتیویژن (Activision) امضا کرد. از سال ۲۰۱۷ تا به امروز شرکت بانجی به صورت مستقل فعالیت می‌کند و توانست سود کلانی از سری Destiny بدست بیاورد.

نظر شما در این باره چیست؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شایعه: مایکروسافت در مذاکرات خرید شرکت بانجی بارها با شکست مواجه شده است - گیمفا
شایعه: مایکروسافت در مذاکرات خرید شرکت بانجی بارها با شکست مواجه شده است - گیمفا
شایعه: مایکروسافت در مذاکرات خرید شرکت بانجی بارها با شکست مواجه شده است - گیمفا
شایعه: مایکروسافت در مذاکرات خرید شرکت بانجی بارها با شکست مواجه شده است - گیمفا
شایعه: مایکروسافت در مذاکرات خرید شرکت بانجی بارها با شکست مواجه شده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • این مسئله‌ی واضحی هستش که مایکروسافت بر خلاف صحبت های برخی فن بوی ها هر چی دلش خواست نمی تونه بخره و بخش اکس باکس اصلا چنین بودجه ای نداره. می خواد ثروتمندترین شرکت امریکا باشه یا جهان، این یعنی مایکروسافت حساب شده کار می کنه. کاش مایکروسافت می تونست بانجی رو خریداری کنه و هیلو رو به اوج برسونه و از این وضعیت اسفناک نجاتش بده کاش در پله‌ی اول چنین اشتباه احمقانه ای نمی کرد که فکر کنه هر استودیوای میتونه هیلو بسازه و این استودیو را با چنگ و دندون حفظ می کرد. و موضوع از دست دادن بانجی دقیقا مثل اینه که سونی بیاد ناتی داگ رو از دست بده.، کسی که طرفدار گیمینگ و پیشرفت این صنعت باشه هیییچ فرقی هم نداره اکس‌باکس فن باشه یا سونی فن یا نینتندو فن نمیاد این خرید مایکروسافت رو بکوبه مطمئناََ اگر این خرید انجام میشد به صنعت گیم کمک می کرد البته اگر سیاست مایکروسافت به سمت مسیر مناسبتری میرفت. به نظر من کسی که دلسوز صنعت گیم باشه خواهان پیشرفت هیلو و گیرز هستش (مخصوصاََ پلی استیشن فن ها) اینا جزوی از ریشه های صنعت گیم هستن هیلو اثری هستش که انقلابی در بخش چندنفره‌ی بازی های شوتر “کنسولی” به وجود آورد. اگر کسی خوشحال بشه از شکست خوردن این بازی ها به راحتی میشه گفت گیمر نیست و ضد گیمینگ داره فکر می کنه. از طرف مقابل کسی که داره از این نمایش فنی هیلو حمایت می‌کنه هم گیمر و “طرفدار مایکروسافت و اکس‌باکس” نیست داره به وضوح میگه فرنچایز ما رو خراب کن ما می خریم غمت نباشه. کسی که با بهانه هایی مثل هنری بودن طراحی و مناسب بودن گیمپلی ازش دفاع مطلق می کنن نه تنها فن اکس باکس نیستن بلکه به وضوح دارن این کمپانی رو خراب می کنن به جای این که چهار تا نقد سازنده بکنن. اره برادر من گیمپلی هیلو خوب بود و من هم در زمان انتشار تریلر کلی از گیمپلی تعریف کردم (با وجود این که باز هم نیاز به کار و تغییرات داره) اما فقط گیمپلی برای اثری با نام و آوازه‌ی هیلو مناسبه؟ این اثر با قدرت ۱۲ ترافلاپسی کنسولی که مایکروسافت در اختیار داره الان باید بالاترین کیفیت ممکن رو در تک تک بخش ها داشته باشه من انتظار اثری انقلابی دارم. کسی که اکس‌باکس فن واقعی باشه به نظر من این اثر رو خرد و خاکشیر می کنه با نقداش نه تنها ایرادات گرافیک رو بهشون همه جا اشاره می کنه بلکه میاد تک تک ایرادات گیمپلی رو هم در میاره. اینا آثار نمادهای گیمینگ هستن خرابی این ها خراب شدن چهره‌ی این صنعت هستش و صد حیف که این مسیر مایکروسافت به نظر من به ناکجا آباد میره. (به نظر من تاکید می کنم) اگر هم قصد دارین اتهام فن بوی بودن بزنید من هیچ مشکلی ندارم با این موضوع ولی من حقیقت رو میگم هیچ ترسی هم ندارم چون من سابجکتیو بحث نکردم دارم از نظر تکنیکی نظر میدم. به شدت هم از این عملکرد مایکروسافت ناراحت و عصبانی هستم نه این که خوشحال باشم که فن های اکس‌باکس تحت تاثیر هستن. هم از کیفیت تکنیکی ناراضی ام هم از نظر سرویس محور بودنش و حمایت ده ساله هم از این که مایکروسافت داره به اسم consumer friendly بودن هی ضربه میزنه به شرکت های دیگه. اگر هم کسی موافق نیست با صحبت هام نهایت احترام رو براش قائل هستم اما بدونه ما خودمون یک زمان با بازی های اکس‌باکس ۳۶۰ یک مایکروسافت کاملا متفاوت رو تجربه کردیم زمانی که از نظر انحصاری بعضی وقت ها و مخصوصا اوایل از سونی بهتر عمل کرد.

    Hitasep
    • Arash گفت:

      بچه ها روز رویداد پلی استیشن آماده باشید چون قراره فیلم سینمایی ببینیم :inlove:

    • با گوشه ای از حرف هاتون موافقم
      ولی ۳۴۳i درسته نتونست halo در حد بانجی بسازه ولی halo 4 و تا حدودی ۵ خیلی خوب بودند
      Halo infinite هم هنوز نیومده که دربارش چیزی گفت
      نمایش و گرافیک ضعیف بود، درست
      ولی از موسیقی و صداگداری و گیمپلی خیلی خوشم اومد
      این پشتیبانی ده ساله هم مثل پشتیبانی و عرضه dlc برای بازیست ولی روز عرضه بازی کامل هست

      • خوشحالم که حتی بخشی از حرف هام هم مورد قبولتون بوده چون مشخصه طرفدار مایکروسافت هستید. باز هم صد رحمت به بازی های قبلی هیلو. واقعا خوب بودند اصلا کیفیت بصری خارق العاده بود. من اصلا نمی خوام الکی این بازی رو نقد کنم ولی مشکلاتی که من میبینم اونقدر پایه ای هستن که باید از ابتدا ساخته بشه فاصله‌ی نسلی داره این اثر. برای همین به سیاست های مایکروسافت توی صحبتام اشاره کردم اگرم ۳۴۳ قصد داشته باشه کیفیت نسل بعدی از ابتدا طراحی کنه برای این اثر سیاست مایکروسافت باعث میشه نتونن این کارو انجام بدن حالا می پرسی این سیاست چیه؟ همون سیاستی که قصد داره این اثر رو روی X One هم عرضه کنه. اکس‌باکس وان به وضوح داره جلوی نسل بعدی بودن این اثر رو میگیره و میشه راحت پیشبینی کرد که از نظر منطقی نمیشه انتظار چیزی عجیب غریب و پیشرفت ناگهانی داشت. من به شدت دوست دارم این بازی به یک اثر خوب تبدیل بشه گیمری که بی حاشیه باشه و فقط به دنبال تجربه ی خوب باشه هیچوقت حتی سمت ترول کردن هم نمیره. Halo باید فراتر از این ها باشه و من امیدوارم فراتر باشه. حرف من اینه به کم راضی نباشید نقد کنید همونطور که نقد ها باعث تاخیر شد و مطمئنا از اینی که هست بهتر میشه. امیدوارم تجربه ی خوبی داشته باشیم منم مثل شما منتظرم و امیدوارم که این اثر به سطحی برسه که از یک هیلو انتظار میره. اگر مایکروسافت ضعیف عمل کنه مثل نسل هشت چه نفعی برای بقیه داره؟ چیزی جز ضعیف شدن گیمینگ و قدرت بازی باز به همراه نداره اگر سونی یا نینتندو بی رقیب باشن این مساوی هست با این که هر چی ابرکمپانی سونی تعیین کرد همونه و مصرف کننده هیچ انتخاب و دفاعی نداره ولی اگر رقیبی مثل مایکروسافت باشه سونی شروع می کنه به افزایش کیفیت. درست مثل نسل قبلی.

        در ضمن تاکید زیادی به این داشتم کسی که از “این” نمایش هیلو دفاع می کنه. یعنی این که اقا حتی اگر فکر می کنید زیر و رو میشه چرا میای از این نمایش دفاع می کنه و به اسم هنری بودن ازش دفاع می کنی. دستی دستی داری اثر مورد علاقتو خاک می کنی.

        • xbox and halo گفت:

          اقای محمد حسین کریمی من با تمام حرف های شما موافق هستم .
          ولی نمیدونم چرا این مایکروسافت که خیلی پتانسیل ساخت بازی های انحصاری رو داره ، ولی از این پتانسیل استفاده نمیکنه ?:-) ?:-) ?:-) هنوز برام به عنوان یه سوال باقی مونده .
          شرکت های خیلی خوبی هم در اختیار داره و انحصاری های خوبی میسازند ، مثل fortza 4 و سری موتور اسپورت ، فیبل ، سری بازی هیلو ، و غیره .
          به نظر من حالا نمیدونم نظرم درست باشه یا نه ، ولی فکر کنم موقعی که نسل جدید شروع میشه ، مایکروسافت دست و پاشو گم میکنه ، نمیدونه چه جوری بازی یا حتی کنسولش رو معرفی کنه.
          به نظرم مایکروسافت خوب عمل کرده ، و بزرگ ترین ضربه ای که خورد نمایش هیلو بود .
          #_ ترول نکنیم .

          • اول از همه قدم ها رو برداشته برای بهتر کردن محتوا یعنی استودیو خریده ولی خب یک شبه که نتیجه نمیده و مطمئن باشید به این زودی ها ازشون نتیجه ای که سونی گرفته رو نمیگیره مخصوصا اگر این روش بیزینسی بودن خودشو ادامه بده یعنی درسته گیم پس اورده ولی گیم پس با محتوا جواب میده دیگه وقتی وضعیت هیلو این بمونه (شایدم نمونه که خداکنه نمونه) گیم پس چه فایده داره. مایکروسافت داره کیفیت رو فدای کمیت می کنه و به شدت بیزینسی کار می کنه.به این زودی ها مایکروسافت چیزی برای ارائه نداره. همه ی بازی های درست و حسابیش برای فراتر از لانچ هستن: از avoweed و fable گرفته تا Hellblade و state of decay 3. اگر بخواد روش محتوا محور و روایت رو برای اینا پیش بگیره. مطمئن باشید موفق میشه بعد از چند سال عملکردشو بهبود ببخشه اما اگر بخواد همه ی این آثار رو با المان های moba و انلاین و سرویس محور قاطی کنه به هیچ وجه نمی تونه به سطحی برسه که سونی سال ها بهش دست پیدا کرده. ببینید من نگفتم مایکروسافت روش جدیدش بده یا خوبه چون نتیجه اش رو هنوز ندیدیم اما اگر کاری که گفتم رو بکنه به نظر من موفق میشه اگر هم بخواد به دنبال همون روش های خودش بره هم به صنعت گیم صدمه میزنه هم مخاطبینش همون ۴۰ ۵۰ میلیونی که بودن میمونن و نمی تونه بقیه رو به خودش جذب کنه از پلتفرم های دیگه. من شخصاََ فکر نمی کنم مایکروساف روش محتوا محور بودن و روایت رو پیش بگیره. مایکروسافت رفته به سمت سرویس محور بودن.

            • GodHand گفت:

              حرفتون درسته در مورد سرویس محور بودن و بیاین صادق باشیم کلید سودآوری گیم پس برای مایکروسافت انگیزه داشتن گیمرها برای پرداخت حق اشتراک ماهانه به صورت مداوم هستش و اولین فکری که هر کسی میکنه اینه انگار مایکروسافت فقط دنبال سرویس محور کردن بازیاست، اما به نظر من از اینجا باید فهمید مایکروسافت قرار نیست همه ی تمرکزشو بزاره روی سرویس محور بودن که رفته و دوتا از استودیوهای کاربلد توی سبک rpg رو خریداری کرده، یعنی در کنار بازی های آنلاین و کلا بخش آنلاین(که از قدیم یکی از نقطه قوتهای ip هاش بوده) میخواد تخم مرغ هاشو بزاره توی سبد گیم پلی های طولانیِ سبک RPG، یعنی به نظرم مایکروسافت این بخش از بازار و گیمرهای مشتاقش رو هدف گرفته که رقبا توی زمینه انحصاری داخلش خیلی دست پر نیستن، یعنی طرفداران بازیایی فانتزی و RPG که تعدادشون اصلا کم نیست، کنار ip های جدید جهان باز استودیوهایی مثل انیشیتیو و آثار خطی اما با کیفیتی مثل هل بلید در کنار بازیای آنلاین و سرویس محور و اضافه شدن کژوال گیمرهای fifa باز از طریق سرویس Ea Play میخواد اینطوری همدیگه رو تکمیل کنن، هر چی نباشه ساتیا نادلا یه بار گفت دوست داره ایکس باکس به نتفلیکس دنیای بازی تبدیل بشه و خب نتفلیکس بدون پر محتوا بودن و پوشش ندادن همه ی سلایق کنار تمرکز روی یه بخش خاص(RPG) عملا شکست خوردست و مایکروسافت قطعا خودش اینو از همه بهتر میدونه، اما ضعف مدیریتی از سالهای گذشته میشه گفت مایکروسافت رو جوری بهش ضربه زده(مثل تعویض استودیوهای سازنده گیرز و هیلو) که هنوز که هنوزه داره تاثیر بدِ خودشو میزاره، در آخر امیدوارم هم سونی و هم مایکروسافت این نسل بهترین نمایش رو از خودشون نشون بدن، چون نتیحش هیچی نیست جز پیشرفت صنعت گیمینک و لذت بردن بیشتر گیمرهایی مثل من و شما از اون

    • sony.k گفت:

      من فکر میکنم حتی اگه الان هیلو به دست بانجی سپرده شه اون اعتبار قبلش برنگرده. بعضی چیزا که از دست برن دیگه به راحتی بر نمیگردن.
      یک نکته دیگه، اگه یادتون باشه تو E3 2014 بود فک کنم که سونی از نماینده بانجی دعوت کرد بیاد رو سن و کلی به هم دل و قلوه قرض دادن، و اعلام کردن دستینی برای پلی‌استیشن محتویات انحصاری داره. این به نظرم از اون شیطنت های ریز و شیرین سونی بود که برای تحقیر مایکروسافت انقدر رو رابطش با بانجی تاکید میکرد. شاید هم من اشتباه کنم البته.

    • Mateus گفت:

      کاملا با حرف های شما موافقم استاد کریمی؛ بسیار دقیق و عالییییی بود ؛ برای گیمر هایی مثل من و شما که هر دو کنسول رو تهیه میکنیم ؛ خیلی حیفه که مایکرو سافت داره تیشه به ریشه خودش میزنه ؛ از طرفی خیلی بانجی حیف شد ؛ به جای ساخت بازی های سرویس محوری که فقط به فکر پولسازی برای ناشر باشه ؛ یه ابر بازی مثل هیلو بسازه ؛ واقعا دوست دارم که توسط سونی خریداری بشه چون سونی خیلی به استودیو هاش میرسه و اهمیت میده ؛ بانجی در کنار سونی توانایی ساخت بازی های انقلابی زیادی رو داره

      • Mateus گفت:

        قابل توجه سونی فن ها ( خودم یکیشون هستم) ؛ درسته که سونی یه سر و گردن از همه شرکت های بازی جلوتره ولی اگه مایکروسافت وجود نداشت ؛ یه سری از ابر بازی هایی مثل لست اف اس و گاد اف وار و ….. ساخته میشد؟؟؟ بیشترین دستاورد و موفقیت سونی بخاطر حس رقابت با مایکرو بوده که الحق سونی واقعا عالی عمل کرده
        .
        .
        من واقعا خوشحالم که سونی در اکثر زمینه ها نفر اوله ولی هیچ وقت آرزو ورشکست شدن اکس باکس رو نمیکنم ؛ به قول استاد کریمی اون موقع هرچی سونی بگه ما باید اطاعت کنیم
        .
        .
        #ترول نکنیم

        • Drama گفت:

          منکه خیلی دوست دارم ایکس باکس نسل ۷ بشه ولی نه خود اسپنسر میزاره نه طرفداراش چون هرچی اسپنسر بزنه همه تعریف میکنن به به چه چه انحصاری هاشون رو به باد فنا داد هرکاری کرد به ایکس باکس به همچین روزی بیفته ولی هنوزم میان شعار فدای اسپنسر میدن و بازی لیست میکنن کمپانی لیست میکنن همون هیلو اگه ما سونی فنا نبودیم اگه ایراد ها و ترول ها نبود که خود اسپنسر هم بهشون واکنش نشون داده بود هیلو رو با همین اوضاع داغونش تحویلتون میداد همش اینو میخریم اونو میخریم اینو داریم اونو داریم آخرش هم فروش ۴۰ میلیونی کنسول با ضرر 😀 و بسته شدن خط تولید ایکس باکس وان نمیدونم چی چی از بس که صدتا ایکس مدل داده بیرون وان ایکس وان اس وان اس سری ایکس و اس معلوم نیست چی به چیه درضمن سونی همون نسل ۶ و ۷ هم رقیبی که نداشت کلی انحصاری میزد کلا سونی عادتشه نسل ۶ نصف بازی های کپکام انحصار سونی بود نسل ۵ بازم همینطور CLOCK TOWER و باقی مجموعه ها سایلنت هیل هم همینطور و خیلیای دیگ

        • Alifz گفت:

          دوست عزیز اول اینکه حرفتو کامل قبول دارم
          ولی سونی جایی که هست رو مدیون برنامه ریزی خودش هم هست
          کلی انحصاری زمان ps1 از کرش تا سایفون فیلتر و…
          گاد رو زمانی شروع کرد که Xbox اورجینال اصن رقیب جدی نبود
          حرف شما از نسل ۷ به بعد صدق میکنه

    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      نمایش هیلو با اون گرافیک به نظرم عجیب ترین و زشت ترین کاری بود که تو یکسال اخیر اتفاق افتاد … هیلو یکی از نماد های این صنعت هست شوخی با همچین عنوانی پیامد های فاجعه باری میتونه داشته باشه برای کل گیمینگ ، البته بگم من از تغییراتی که صورت گرفته مثل محیط قابل اکتشاف گیم پلی پر تنش و اینا خیلی خوشم اومد اما با همه اتفاقات خوبی که داشت اصلا نمره قبولی نگرفت….هنوز نتونستم درک کنم چطور فکر کردن اگر این تریلر رو نشون بدیم همه حال میکنن !!!!!

    • 343 HALO گفت:

      باید اون استودیویی که می خواد خریداری بشه ارزش قیمت رو داشته باشه الان Destiny رو ۱۵۷ میلیون نفر تا حالا بازی کردند!و خب مشخصا قیمت بسیاربالایی هم می خوان
      دلیلی اینکه این همه شرکت هم سمت خرید WB رفتند ارزشش در مقابل قیمت بود اما تا WB رقم درخواستیشو برد بالا دیگه کاملا اخبار در مورد خریدشون فروکش کرد
      اما خب همینکه بانجی دوباره برگشته سمتش نشانه ی خوبی هست می توانند برای ساخت بازی با هم همکاری کنند…
      اما واقعا از دست دادن بانجی اشتباه بزرگی بود که مثلش هم مایکروسافت زیاد کرده مثل نخریدن رمدی و بایووار اون موقع که میشد خریدشون
      اما از نظر من این نسل استراتژی مایکروسافت بسیار با هدف تر و بهتر از نسل های قبل هست و خب کاملا مشخصه با گیم پس چه هدف و برنامه ای دارند و روی کوتاه مدت هم حساب نمی کنن تا جایی که به هدفشون برسن از رقیبی مثل گوگل و رقیب های احتمالی یعنی اپل و امازون هم به شدت جلو تر هست و وقتی به فن بیس مورد هدفشون برسه دیگه فکر نکنم اونا بتونن کاری کنن…
      در مورد هیلو و گریز هم متاسفانه اینطور که معلومه ۳۴۳ و کوالیشن اون تغییراتی که نیاز داره رو نمی توانند اعمال کنند و دارن هم پتانسیل خودشونو هدر می دند هم ابهت ip ها رو نابود می کنند چه بسا الان اگه هر کدام از اول تاسیسشون روی یک ip جدید کار می کردند الان نه گریز و هیلو اینطوری می شدند و هم دوتا ip خوب مایکروسافت داشت

      • اول متن همین حرف شما رو گفتم. گفتم مایکروسافت نمی تونه هر چیزی خواست بخره و “حساب شده کار می کنه” اما اگر دقت کرده باشین بعضی فن بوی ها هستن که میگن چون ثروتمنده هزار کار بی منطق می تونه انجام بده. مایکروسافت به روشنی سونی کار نمی کنه اره تبلیغاتشون روشنه قیمت رو ناگهان میگن راحت از کنسول و ظاهرش رونمایی کردن و حتی سونی در این زمینه روشن عمل نکرده ولی منظورم اینه که وقتی سیاست هاشون رو رو می کنن واقعا به شدت زرنگبازی موج میزنه. این اسمارت دلیوری رو سونی هم تقریبا در همه ی بازی ها داره اما مایکروسافت چقدر اینو تبلیغ کرد؟ چیزی که اصلا خاص نبود رو به یکی از قابلیت ها بدل کرد. اومد روی باکس آرت اوپتمایز رو زد که ضایع بود باعث زشت شدنش شده و اومد مثلا گفت به هوادار ها گوش دادم و حذفش کرد و برد پشت باکس ارت یعنی شما واقعا فکر می کنید خودشون نمی دونستن اینجوری باکس آرت زشته. یا مثلا موقع رونمایی بازی ها اصلا هیچگونه صداقتی نداره شما کنفرانس آخرشونو نگاه کنید اینایی که میگن لانچ کنسول هستن هیچکدوم برای لانچ عرضه نخواهند شد برید چک کنید. در صورتی که توی کنفرانس دو پهلو و با زرنگی خاص این کار و انجام میده این یعنی شفاف سازی نداری این یعنی عملکرد ضد مشتری. چقدر بازی روی پلی استیشن کپچر شدن؟ حالا شما لینک بدین که چه بازی هایی تریلرشون گوشش نوشته کپچرد آن اکس باکس سری اکس حتی پرچم دارشون روی پی سی ران شده. کلا خیلی این شرکت زرنگ بازی و ضد مشتری کار می کنه که کلا با مایکروسافتی که ما میشناختیم (دو نسل قبل) متفاوته.
        ببینید اگر بدون هیچ پایبندی به جهتی نگاه کنیم سونی به روشنی داره سیاستش رو میگه هیچ چیزی برای ابهام وجود نداره ولی مایکروسافت سرتاپا ابهام و خب عدم قطعیته( یعنی ما نمی دونیم گیمپس چی میشه اخرش شاید بد بود شاید خوب بود). با دلیل گفتم بهتون. مایکروسافت باید دست از این چیزا برداره به جای این که از OPTIMIZED FOR SERIES X و smart delivery و قدرت خام استفاده کنه بیاد با محتوا وارد رقابت بشه. زمانی که محتواش قوی شد اون موقع هستش که گیم پسش ارزش پیدا می کنه. بازم موفق باشید. طرفداران منطقی مطمئناََ انتقاد می کنن و قصد دارن مایکروسافت بهبود پیدا کنه.

        • 343 HALO گفت:

          خب این نتیجه ای هست که شما گرفتید اما من همچین چیزی فکر نمی کنم
          شما lunch Exclusive رو برای خودتون به معنی لانچ گرفتید اما تا اونجایی که من می دونم این یک کلمه ی جدید هست که اولین بار به کار برده شد و برای من معنی اش بازی هایی هستند که حداقل تا چند مدت پس از عرضه انحصار زمانی هستند و دقیقا چیزی که توی کنفرانس سونی نبود و بازی های مولتی و انحصاری و انحصار زمانی کنار هم پخش می شدند و بعدش باید می رفتی توی اینترنت سرچ کنی کدام انحصار زمانی هست کدام نیست…
          مشکل اصلی اینجاست که علایق خیلی ها بر اساس شیوه ی سنتی سونی شکل گرفته و اینکه یک شرکت دیگه یک روش دیگه رو در پیش بگیره نمی پذیرند و جلوش ایستادگی می کنند
          بیش ترین تعدادی که یک کنسول فروش می رود ۱۲۰ میلیون حدودا هست البته در طول هفت سال حالا اگه مایکروسافت بخواد دقیقا همون روش نسل هفت رو در پیش بگیره مثل نسل هفت دوباره باید در بهترین حالت برای مایکروسافت تعداد به دو نیم تقسیم بشه که خب این مطمئنا سودی که یک شرکت تریلیون دلاری مثل مایکروسافت انتظار داره رو نداره
          اما بیش تر از یک میلیارد نفر روی ویندوز و ۲ میلیارد نفر روی اندورید و یک میلیارد نفر هم حدودا روی ios و mac کاربر دارند(دنیل احمد دیروز_پریروز گفت اپل به استادیا و xcloud چراغ سبز رو داده) که یک بازار چندین برابری هست حالا اینکه مایکروسافت بجای اینکه بخواد روی یک فن بیس کوچک تمرکز کنه یک فن بیس بزرگ رو هدف قرار داده مشکلش رو نمی فهمم…
          تحلیل من اینه که خرید استودیو توسط مایکروسافت طبق صحبت های فیل اسپنسر تا چند سال به همین سرعت ادامه پیدا می کنه تا بتونن طبق گفته ی خودشون به ۳_۴ ماه یک بازی فرست پارتی برسند و اکوسیستم خودشونو داشته باشند و بتونن تغذیه اش کنن
          حالا این اکوسیستم باید همه نوع بازی ای داشته باشه از سرویس محور تا داستان محور…
          قرار نیست نه از این ور بوم بیافته نه از اونور…
          مثل همین هیلو و forza که دارند طولی ترین زمان توسعه شونو سپری می کنن و …

          • ببخشیدا شما اصلا رویداد رو نگاه کردین از ۴۰ به بعد درجا میره کنسول لانچ اکسکلوسیو و بعدم تریلر stalker در صورتی که استاکر نه توی دوره‌ی لانچه نه زمان لانچ استاکر اصلا تاریخ عرضه نداره دیگه همه مطمئنیم به این زودی ها نمیاد. حتی بقیه بازی هایی هم نشون میده حتی دوره ی لانچ هم عرضه نمیش. همین بازی با کلمه هستش که میشه عدم شفاف سازی این یعنی ضعف. سونی کی از این کارا کرده؟ رویداد جولای رو نگاه کنید همه ی بازی ها رو قبل از این که تریلرشون پخش شه میزنه console launch exclusive. همه ی مخاطبا خودتونم خوب می دونید با دیدن این جمله چی برداشت میکنن ولی مخاطب عمومی نمیره ته و توشو در بیاره. این استراتژی های مایکروسافت اصلا تمیز و واضح نیست. تازه این فقط یک نمونشه اون عدم اجرای بازی هاش برروی سری اکس و اجرای همشون برروی پیسی خودش اصلا یک ضعف بزرگه. ولی خب مایکروسافت اونقد زرنگه که برای خودش توجیه داره و این جمله دو پهلو هستش.
            http://uupload.ir/files/b4wm_789789789.png

            • 343 HALO گفت:

              همونطور که گفتیم این لانچ لانچ اکسکلوسیو چیزی هست که شما برداشت کردی نه چیزی که منظور ازش هست
              سونی هم توی کنفرانسش کجا بازی های انحصاری و انحصار زمانی و مولتی پلتفورم رو جدا کرد ما ندیدیم؟

              • من تنها کسی نیستم که برداشت کرده بلکه تمام ری اکشن های یوتیوب چنین برداشتی کردن این یعنی سیاست دو پهلوی مایکروسافت. گفتم که این دوپهلو بودن مایکروسافت تنها دلیلش اینه که ذهن مخاطب رو به سمتی ببره که بازی لانچ زیاد داره.

                این که سونی انحصاری و انحصاری زمانی و مولتی پلتفرم رو جدا نکرده که به ضرر خودشه کجاش ربط داره به این موضوع؟ این که دث لوپ رو مشخص نکرد انحصاری زمانیه کجاش به نفعشونه و سیاست کثیفه؟ اتفاقا اگر مشخص می کرد به نفعش بود که. اگر مشخص می کرد ghostwire tokyo انحصاری زمانیشه که به نفعش بود اتفاقا. بقیه بازی ها هم تک تکشون مشخص شدن چی به چیه اخرش مینوشت برای چه پلتفرمیه و ارم سونی میومد اگر انحصاری بود. زمان ها رو دقت کنید چقدر دقیق هستن اگر مشخص نباشه نمیگه لانچه اگر مشخص باشه مینویسه Holiday 2020. این یعنی روشن سازی. وقتی یه شرکت محتوای مناسب برای لانچ نداشته باشه میاد میپیچونه قضیه رو با این نحوه رفتار. یا مثلا میاد همه ی بازی هاشو روی پی سی کپچر می کنه.

                • 343 HALO گفت:

                  “عدم شفاف سازی این یعنی ضعف. سونی کی از این کارا کرده؟”
                  “این که سونی انحصاری و انحصاری زمانی و مولتی پلتفرم رو جدا نکرده(عدم شفاف سازی)که به ضرر خودشه کجاش ربط داره به این موضوع؟”
                  از نظر من به این میگن *منطق دوگانه* یعنی دیگه بحثی نیست…
                  موفق باشید

                • حرفی که زدم یک منطق داره: این که شرکت سونی بازی های ترد پارتی خودشو که انحصاری زمانی هستن داخل رویداد اعلام نکرد “در انحصار خودش” هستن این چجوری گول زدن مخاطبه. اگر اعلام می کرد که به نفعش بود. ولی این که مایکروسافت توی ذهن مخاطب چپونده بازی های من لانچ کنسول میان و دوگانگی معنی داره جملش دقیقا گول زدن مخاطب. شما هم موفق باشید از همون اول هم مشخص بود بحثی نیست.

                • اقای کریمی دقیقا به نکته جالبی اشاره کردین اون بازیها هیچکدوم لانچ ایکس باکس نیستند زمان انتشارشون یکی دو سال بعده و فقط انحصاری زمانی هستند احتمالا یه هفته انحصاری زمانی باشند یا یکماه اگه بیشتر از این بود مطمعنن میگفتند چون به نفعشون بود و تنها بازی از کنفراس مایکرو که اخرش نوشته بود holiday 2020 بازی تتریس بود یعنی فقط این بازی لانچ ایکس باکسه

    • alipower_fan گفت:

      عزیز ببینید همه طرفدارا ایراداتی که دیدند رو از روز اول به استدیو گفتند که حتی خودشونم میدونستن بخش زیادیشو. آرت استایل بازی کاملا با گرافیکش متفاوته شما بیایید هیلو ۳ و ۴ که از سال انتشارشون خیلی نمیگذشت یک نگاه بندازید و تفاوت هارو بینید. هیلو ۴ داستان خوبی داشت. گرافیک بهتری داشت ولی چرا هیلو ۳ تبدیل شده به یک بت برای هیلو فن ها؟ بخاطر ارت استایلشه. برای دیزاین چویس های سازندشه. خیلیا موقع بازی کردن حس هیلو بودن اون بازی نداشتند. کل هیلو ۴ و ۵ کجاهاش واقعا وارد یک هیلو رینگ شد؟ بهتر نبود یک اسم دیگه اصا میذاشتند رو بازی؟ ما از هیلو ۳۴۳ اینداستریز بدمون نمیاد ولی ما چیزی شبیه هیلو بانجی میخواستیم. با گیم پلی بسیار زیبا و اون ارت استایل و اون مناطق و اون اهنگها و همه ی این چیزا در نسخه جدید دیده میشد. در ضمن خود مایکرو تایید کرده هیچ microtransactions در هیلو اینفینیت نخواهد بود. حتی هیلو ۵ هم پی تو وین نبود و همه چیزو بدون خرج یک ریال بدست اوردم من به راحتی و خیلی سریع. حرفتون که فرمودید باید تک تک اعتراضات به گوش اونا برسه حقه و منم دوست دارم گرافیک تکسچرا و نورپردازی بازی طوری باشه چشمم از حدقه در بیاد ولی ارت استایل بازی رو دست بزنن بدجور دیوونه میشم چون واقعا هیلو فنا عاشق این سبکن. مثل این میمونه گاد او وار رو ببری تو ماه و رو سز کریتوس یه کلاه فضایی بذاری که اصا دیده نشه و دستش تفنگ بدی بگی با فضایی ها بجنگ این کجاش گاد او وار میشه اخه؟ هیلو اینیفیت هم حکم همینو داره. من و خیلی هیلو فنای دیگه از گیم پلی و داستان و صداگذاری و مناطق راضی هستیم و هایپیم ولی وقتی به این فکر میکنیم که گرافیک بهترین منطقه بازی اون شکلیه میگیم باید بهترش کنید. چطوری زلدا با اون گرافیک اون همه طرفدار داره بعد هیلو که گرافیکش بیشتره بازی افتضاحیه؟؟ خواهشا ۱۲ ترافیلاپس رو نگید چون هیچ ربطی به این قضیه نداره. یک بازی منتشر میشه و هزاران ایتم در موفقیتش تاثیر داره و گرافیک دقیقا گزینه اخره. درضمن هرکسیم بخواد دی ال سی های بازیو میخره هرکسیم نخواد داستان اصلی بازیو میره و هرکسیم بخواد فقط انلاین رایگانشو بازی میکنه این دیگه دست خود ادمه و اینکه شما از نکته منفی یاد میکنید به شدت زنندس. موفق باشید

      • این که تکستچرها ضعیفه و حتی دیجیتال فاندری هم از نورپردازی و تکنیک های استفاده شده ایراد گرفته این که اون هواپیما از وسط درخت رد میشه این که اون درختا استاتیک وایسادن یک اپسیلون حرکت ندارن. اینا همه استایل هنریه؟ استایل هنری بازی اینه که هیچ داینامیک نباشه محیط بازی؟ این چه ربطی به استایل داره؟ اینا همه مشکلات فنیه یعنی تیم عظیمی مثل ۳۴۳ ندیده؟ من نمیگم گرافیک مهمه. اگر گرافیک رتبه‌ی اخر اهمیت داره چرا اینقد مایکروسافت ۱۲ ترافلاپس ۱۲ ترافلاپس می کنه و طرفداراش تو سر سونی می کوبن که چرا ۱۰ ترافلاپسه. اگرم که مهم نیست گرافیک نیاد تبلیغ کنه ما قوی ترین کنسول دنیا هستیم. اگر قوی ترین کنسول دنیایی باید تریلر پرچم دارت بهترین گرافیک تاریخ رو داشته باشه نه این که شما بیای بگه آره ما می دونستیم یه سری مشکل داره اره در بهترین سطح نیست و از استایلشه. این چه استایلیه آخه؟ کجای این استایل قشنگ بود؟ این که هیچ پویایی توی اجزای دنیا نیست قشنگه؟ این که نورپردازی افتضاح محضه جالبه؟ شما اون دورنما رو نگاه کنید نوری که روی ساختمان ها افتاده اصلا هیچ جزئیاتی نداره. اگر اشکالاتش جزئی بوده چرا این همه تاخیر خورده این چهار ماه به کنار تاریخ تا سال ۲۰۲۱ و تاریخی نامشخص. حتما بازی از پایه ایراد داره که این همه تاخیر خورده.
        تنها دلیل منطقی که میشه تصور کرد برای دلیل ضعف گرافیکی اینه که بازی سند باکس شده و اکس‌باکس وان باعث عقب افتادگی این اثر شده. من اگر به گرافیک اهمیت میدادم بهترین بازی عمرم DS 1 نبود ولی وقتی میبینم مایکروسافت هی روی این MOST POWER تاکید کرده خداوکیلی چه انتظاری دارین؟ انتظار نداری بیاد پرچم دارشو به رخ بکشه با گرافیک. من واقعا درک نمی کنم این بازی از نظر فنی کجاش جای دفاع کردن داره. و اینم درک نمی کنم چرا MOST POWERFULL کنسول رو ساختی ولی میای تمام بازی های فرست پارتیتو روی پی سی اجرا می کنی شما که فن مایکروسافتی به من توضیح بده چرا مایکروسافت هنوز یک بازی Captured on Xbox Series X نداره و میاد گوشه‌ی تریلرهمه‌ی بازی های تکنیکی و پرگرافیکش مینویسه کپچرد آن پی سی . و چرا سونی تک تک بازی هاش کپچر آن پلی استیشن ۵ داره.

        مایکروسافت تا به این لحظه یک اثر نسل بعدی رونمایی نکرده یعنی تک تک آثار نسل هشتمی هستن هیلو هم مثل بقیه. این یه حقیقته من اینو بارها گفتم بازم می گم. مگر این که اره بخوای دو سال برای avowed و fable صبر کنی اره شاید اونا نسل بعدی باشن ولی برای لانچ اصلا چیزی نداره که مخاطب بگه اره این تجربه ی نسل بعدیه ولی سونی حداقل یک ratchet رو داره که اصلا به عنوان یک دموی تکنیکی اس اس دی رو به رخ بکشه حداقل یک کنترلر نسل بعدی داره.
        و در آخر من از پرداخت درون برنامه ای حرفی نزدم من گفتم بازی سرویس محور و بازی سرویس محور یعنی چی یعنی خبری از هیلوی بعدی نیست یعنی ما می خوایم ده سال همین پایه ی داغونی که نشون دادیم رو نگه داریم چون عملاََ تحول این چیزی که نشون دادن توی یک سال غیر ممکنه مگر این که تا ۲۰۲۲ تاخیر بخوره.

        • alipower_fan گفت:

          تحولش تو یکسال غیر ممکنه؟؟ ببخشید ولی شما چنتا بازی طراحی کردید؟ درختا به چه دلیل حرکت کنند؟ تو دنیای واقعی چرا حرکت میکنند؟ بیشتر وقتی طوفانه یا باد شدیدی میاد حالا شما به من بگو تو یک هیلو رینگ از کجا باد شدید باید بیاد؟ مثل این میمونه یک بازی در محیط فضایی طراحی شه که هیچ مولکول هوایی نیست و در نتیجه هیچ صدایی به گوش نرسه و شما بگی چرا صدا نیست پس پحیط پویا نیست که خب فک کنم فهمیدید کلا گیر اشتباهی دادید. رد شدن سفینه از درخت؟ دارد شدن جسمی به جسم دیگه حتی تو رد دد ۲ یا لست ۲ هم هست پس ایراد جدیدی نیست کوچیک ترین و بزرگترین بازی هم اونو دارن و با یه کلک ساده میشه درستش کرد. چه کلکی؟ سفینه از ارتفاع بالاتری پرواز کنه که به درخت اصا نرسه به همین سادگی شما انفجار و ترکیدن چرخ که بخشی از پویایی محیط اطرافه ندیدی بعد به اون گیر میدی؟ درست کردن نورپردازی باسد بهتون بگم کار ۵ ۶ ماهه و اصلا بیشتر طول نمیکشه بلکه کمترم هست برای استدیو ۳۴۳ چون دیدم چطوری روی هیلو ۲ انیورسری کار کردن. بعدشم ناراحتی ۱۰ سال هیلو بعدی نمیاد؟؟؟ خب بازی تموم میشه هیلو ها همشون ۳ گانه ۳ گانه هستند و اینجا دیگه تموم میشه باید یک ایده ای برای ازی بعدی باشه باید ایده های جدید برای گیم پلی تفنگ جدید و هزار تا چیز دیگه باشه هیلو اینفینیت رو زتا هیلو یا اینستالیشن ۰۷ هستش که اخرین هیلوعه خب وقتی این استدیو همه چیزشو داره برای گیم پلی و ایده تفنگو ماشینای جدید و داستان تو این بازی رو میکنه چه نیازی به نسخه جدیدش در ۱۰ سال آینده هست؟؟؟ مثلا لست ۲ حدود ۷ سال طول کشیدو چون میدونستیم حتما دنبالش ساخته میشه زمان به شدت زیادی بود حالا که داستان یه بازی کلا تموم میشه و میدونیم اگر نسخه جدید بیاد ۱۰ سال بعد بیاد حالا تایم زیادیه؟؟ حرفتون خیلی عجیب بود واقعا. درمورد اینکه چرا مایکرو فنا میزنن قدرت کنسولو تو سر رقیب که حق دارن کاملا سر ps4 همین اومد و این کنسول هیچ لانچ بدرد بخوری نداشت گه هیچ تا ۲ سال بعد احصاری خوبی نداشت اصا و خب مشکل با اکس باکس چیه؟ اینا که دارن کارشونو انجام میدن و قدم درست بر میدارن هم بازیای داستانی خفنی دارن میسازن هم مولتی شما فقط میخواید الکی ایراد بگیرید مایکرو وظیفش بود کنسول قوی بسازه برای پرفورمنس خوب حالا سونی از پس وظیفش برنیومده اشتباه مایکرو هست؟ شما گیم پلی فورزا بعدیم ببین سپس نظر بده هنوز بازیای اینده مایکروسافت کامل معرفی نشده که. همون رچت هم گرافیک زیبایی نداشت. رفلکشن اصلا دیده نمیشد تو بازی برید پشت رچت رو ببینید وقتی رباته هست. اون فلز باید رنگ نارنجیو رفلکت کنه ولی همچین کاری نمیونه. یکسری گل و سبزه تو بازی گذاشتن و فضای بین هر محیط هم ۵ ثانیه طول میوشه و این ضعف اس اس دیو نشون میده اتفاقا.

          • نمی دونم چند ساله گیمر هستید ولی یه چیزایی رو وقتی ۲۰ سال گیمر باشی با دیدن تریلر می فهمی یک بازی چقد عقب افتاده اس و این که با هیچ منطقی نمیشه این مشکلات رو برطرف کرد توی یک سال اگرم بتونه ما که خوشحالم میشیم ولی این افتضاحی که به بار آورده بعیده. من چجوری با کسی بحث کنم که با دیدن دو تصویر پایین از هیلو دفاع می کنه و میگه رچت اند کلنک گرافیک زیبایی نداشت:
            http://uupload.ir/files/pvgb_psba62xqepcqrpq3abrwtj.jpg
            https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Ht2ik6JRkiTsUQq8u99gea.png
            یه زوم اون عقب بکنید به گرافیک سگا هم میرسید. ولی روی اسکرین شات رچت هم زوم کنید نه تنها کیفیت کم نمیشه بلکه تک تک تار و پودها رو هم میبینید. این یعنی قدرت حالا شما ۱۲ ترافلاپس رو پرچم کن که چی؟ ۱۲ ترافلاپس آخرش این کیفیت فایده اش چیه؟ ازادی عمل میدم بهت اصلا فرض کنیم اسکرین شات بدی گذاشتم برو هر چی دوست داری از این دو تا بازی اسکرین شات انتخاب کن بذار. (رسمی)
            نورپردازی ۴ ماه کار داره گیریم درست. تکستچرها و جزئیاتشون هم ۴ ماه کار داره درست. این که بازی رو تکمیل نکردن هنوز هم حتما کار داره ۴ ماه دیگه حتما رفع باگ هم کلی کار داره. مشکلات پاپ آپ و انیمیشن و طراحی مدل صورت ها همه ی این افتضاحاتی که به بار اورده اینا هم هم کار دارن این که میشه دو سال. اول به من ثابت کن توی هیلو رینگ هوا نیست حالا ببینید چطور بحث رو به حاشیه میکشید پس اون حیوونایی که دقیقه ی یک نمایش میبینید با چی دارن زندگی می کنن و شما تا حالا به درخت نگاه کردی نیازی نیست طوفان بیاد تکون بخوره یا باد بیاد اصلا شاخ و برگ پویاس اینا مثل خط هستن خط نقاشی. اصلا گیریم هوا هم نیست این علف ها ناگهان ظاهر میشن وسط دید مخاطب اینا هم بخاطر اینه توی فضا هستش یهو ظاهر میشن؟ جادوگری می کنه مستر چیف؟ این که صورت بنیشد جزئیاتش در حد اکس باکس ۳۶۰ هست (تیکه نمی ندازم دقیقا همینه) این هم برای مولکول های هوا هستش؟ اصلا اگر چرا بازی جای کار داره و قراره درست بشه چرا نمایشش دادن. کدوم بازی سونی موقع نمایش به این حد افتضاح بود یا همون راکستار.
            راکستار اگر بازی هاش باگ داره حداقل تریلرشون درست حسابیه. last of us 2 کجاش ایراد داشت مثل این. لست یک بازی نسل هتشمی با کیفیت نسل نهمیه. هیلو یک بازی کاملاََ نسل هتشمی هستش اونم اوایل نسل هشتم. بازی هایی که تریلرشون باگ نداره نسخه‌ی نهایی باگ دیده میشه وای به حالی بازی پرچم دار به این حساسی که تریلر رونماییش پر از مشکلات هستش بخواد نسخه ی نهایی چی باشه. به جای بحث با من دیجیتال فاندری و ویدیو تحلیلی ببینید.

            سونی هیچ کم کاری نکرده هیچ!مایکروسافته که دقیقاََ داره یک کنسولی می ده به مخاطب با تبلیغ قدرت زیاد در صورتی که در دو سال اول همه می دونن حتی یک اثر نداره ک از این قدرت استفاده کنه. کدوم اثر لانچ مایکروسافت از ۱۲ ترافلاپس استفاده می کنه نمایش کدومشون به جذابیت اسپایدر من و رچت و دیمنز سولز بوده؟ تتریس کانکت یا مدیوم؟ دیجیتالی فاندری این اثار رو ببینین بعد متوجه میشین کدومشون به نسل بعد نزدیک تره کدوم نه. سونی هیچ کم کاری نکرده داره به مخاطبش محتوا میده اونم تازه هنوز رویداد بعدی برگزار نشده. مایکروسافت چیکار کرده؟ هیچی فقط شعار دریغ از یک پروژه ی لانچ. avowed و fable منتظر هستین۲۰۲۱ بیان؟تا وقتی اونا بیان نه تنها سونی این بازی های لانچشو عرضه کرده بلکه کلی پروژه ی دیگه هم رونمایی شده. بازم میگم سونی و هر شرکتی یک وظیفه داره اینه که کیفیت و محتوا ارائه بده و شرکت سونی تونسته به این هدف مهم برسه. اما مایکروسافت حتی فورزا هم لانچ نیست براش. تاسف برانگیزه واقعاََ.

            بعدشم ما اخرش نفهمیدیم اینا استایل هنریشه یا بازی مشکلاتش حل میشه. یا استایله یا مشکل داره کلا این تناقضات از کجا میاد؟

            لطفا سعی کن حداقل اطلاعات فنی و حداقل یک سری جزئیات از هیلو رو بدونید بعدش در مورد نسخه‌ی جدیدش بررسی انجام بدین چون با توجه به این کامنت ها به راحتی می تونیم بفهمیم شما یا یک طرفدار پلی استیشن هستید به قصد تخریب مایکروسافت با این نحوه ی بررسی و یا این که واقعا تجربه ای از گیمینگ نداشتید و به طور دائم فورتاینت بازی کردید. من با این که بچه های سن پایین مثل شما فورتنایت بازی کنن واقعا مشکلی ندارم ولی لطفا در مورد اثار مهم تر بذارید حرفه ای تر ها و بزرگ تر ها بررسی ها رو انجام بدن و شما ویدیو هاشون رو نگاه کنید مثل دیجیتال فاندری. درسته آثار مایکروسافت در حال حاضر در سطحی نیستن که قابل مقایسه با رقیب باشن و سطح کیفیت فنی هیلو نسل هفت یا به زور هشته ولی دلیل نمیشه همیشه اینجوری بمونه حتما سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ آثار فیبل و avowed عرضه میشن تا اون موقع و واقعا از نقش آفرینی عمیقشون لذت میبریم. تا اون موقع پیشنهاد من اینه پلی استیشن خریداری کنید که حداقل بازی لانچ با کیفیت داشته باشین بازم تصمیم آخر با خودتونه.

            • sauron گفت:

              جناب آقای محمد حسین کریمی واقعا خسته نباشید. انگشتانتون خسته شد بعد از این همه تایپ کردن! شوخی کردم.
              اما عزیزدل شما به عنوان نویسنده ی یک سایت خبری «اصل بی طرفی» رو زیر پا گذاشتید.
              این حرف من نیست: «دکتر حسین قندی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سؤال که خبرنگاران و صاحبان جراید چه کدهایی اخلاقی را باید رعایت کنند تا از اثرات ناخواسته پیام و خبر کاسته شود؟ گفت: بهترین کار یک روزنامه‌نگار یا خبرنگار در هرکجا، چه سایت باشد چه روزنامه‌ها باشد، بی‌طرفی است. یک روزنامه نگار اگر بی‌طرفی خودش را حفظ کند هم از نظر وجدانی راحت است و هم از نظر کار مطبوعاتی و کار رسانه‌ای راحت است و اینکه خودش هیچ وقت با خطر مواجه نمی‌شود.»
              اصلا در شان شما نیست که در بخش نظرات به طرفداری از شرکتی و یا بازی ای بپردازید. بخش نظرات جهت اون تهیه شده که خوانندگان خبر نظر خودشون رو مطرح کنند، اون هم فقط در مورد همون خبر خاص! و اصولا به همین دلیل هست که چنین سایت هایی بخشی جداگانه با عنوان انجمن تدارک می بینند تا کاربران سایت با فراغ بال مباحث مورد علاقه ی خود رو مطرح کنند. عملکرد گزارشگران فوتبال رو ببینید که حداکثر سعی شون رو میکنن که مشخص نشه طرفدار استقلال هستن یا پرسپولیس!
              اما این رویه در گیمفا مسبوق به سابقه است و به عنوان مثال خبرهایی که آقای حسن اکرامی در مورد پلی استیشن ۵ کار میکنند رو اگر دقت کنید کلمه ی «منحصر به فرد« رو به وفور پیدا میکنید.
              سردبیر محترم آقای آقابابایی هم که به وضوح طرفدار سونی هستند. البته بحث نقد و منتقد جداست الان حرف من در مورد خبر و خبرنگاری هست و تا اوجایی که من میدونم رسالت اول گیمفای عزیز هم «خبر» هست. «گیمفا» رو که در گوگل سرچ میکنیم با این کلمات روبرو میشیم: «گیمفا: اخبار بازی، وب سایت تخصصی بازی‌های رایانه‌ای» و «جدیدترین اخبار بازی,نقد و بررسی بازی های کامپیوتری,آخرین ویدئو ها و تریلر ها» معلومه که خبر در اولویته!
              در آخر برای شما و همه همکاران تون در هیئت تحریریه آرزوی سلامتی و سربلندی میکنم. امیدوارم نظر بنده رو تایید بفرمایید.

    • Star1 گفت:

      اونجا مث تو ایران با بودجه یه شرکت خصوصی مث اموال عمومی رفتار نمیکنن.

      قرار نیست چون مایکروسافت ۱۵۰ میلیارد دلار پول نقد داره بیاد یه استودیو معمولی رو ۴ برابر قیمت واقعیش بخره مثلا بانجی یه میلیاردی رو بیاد ۴ میلیارد بخره.

      قطعا بخش اکس باکس بودجه خرید این استودیو رو داره ولی اسپنسر احمق نیست که این کارو به هر قیمتی انجام بده.

      احتمالا میدونید که در پایان هر فصل مالی اسپنسر به عنوان رئیس بخش ایکس باکس باید پاسخگوی مجموعه تحت مدیریت خودش باشه از نظر مالی و دوست نداره با همچین کاری خودشو زیر سوال ببره.

      درباره هیلو اینفینیت هم که بیش از یکسال تا عرضش مونده و باید صبر کنیم ببینیم سرانجامش چی میشه ولی قطعا مایکروسافت به عنوان مالک فرانچایز بهتر از ما میدونه به چه سمتی ببرتش و البته حق هم داره.

      در نهایت الان نه پیش فروش ایکس باکس های نسل ۹ شروع شده نه هیلو اینفینیت و کسی که ایکس باکس و هیلو رو در آینده میخره یعنی با خوبی ها و بدی هاش کنار اومده و عملکرد مایکروسافت رو تو نسل ۸ دیده و تصمیمشو گرفته پس با این حساب کسایی که در طول نسل ۹ یا قبلش انتقاد میکنن یا اینکه مالک کنسول و بازی نیستن یا خودشونو مسخره کردن.

      • نیمه ی اول کامنتت که هیچ ربطی به من نداره چون کامنت منو اصلا نخوندین تا اخر و فقط یک پاسخ دادین. چون اگر بخونی نوشتم ” با حساب کتاب عمل می کنه” یعنی مایکروسافت می دونیم همه که الکی بودجه نداره که هر چی خواست بخره ولی یک عده فن بوی هستن که تا همین دو روز پیش ثروت این شرکت رو عامل این می دونستن که هر کار دلش می خواد می تونه بکنه. پس این که از نیمه ی اول کامنت.
        “به عنوان مالک فرانچایز بهتر از ما میدونه به چه سمتی ببرتش و البته حق هم داره.”
        شرکت مایکروسافت اگر به عنوان مالک بلد بود بازی هاشو به سمتی ببره گرز آو وار رو از سطح یک بازی بالای ۹۰ و کاندید بازی سال به سمتی نمیبرد که اینقد زود فراموش بشه نسبت به آثار دیگه و حتی یک جایزه هم نگیره. یا نمیومد Halo رو روز به روز ضعیف تر و به این حاشیه های اخیر برسونه. اصلا مایکروسافت مالک نیست که خودش بهتر بدونه مالک اصلی من و شمای گیمر هستیم که بازی می کنیم مایکروسافت باید طبق خواسته ی تو عمل کنه نه خودش. چرا اینقد سطح خودتون رو پایین میارین که اره مالکش مایکروسافته هر کار دلش خواست می کنه باهاش؟ این یعنی چی؟

        در آخر هم این که دقیقا پاراگراف اخرتون حرف منه که ثابت می کنه چنین افرادی هستن معنیش اینه یک سری افراد هر چیزی بهشون بدن بازی می کنن. اگر اینطوره اگر قبول دارین که آثاری که از ۹۷ رسیدن به ۸۴ رو بازی کنین و صداتونم در نیاد که من اصلا حرفی ندارم. بازی کنید لذتشو ببرید.

        • ALFAR3D گفت:

          اتفاقا درست میگه مایکی میتونه بخره ولی حساب کتاب داره بقول شما….و بقولا نمیاد استدیو ۱ میلیاردی رو ۴ میلیارد بخره….نخریدن دلیل بر نداشتن نیست خصوصا برای مایکی….
          در مورد هیلو من تا جایی که اون قدیم میگفتن اکثر اعضای ۳۴۳ همون بانجی هست به غیر از خالق بازی که اومد یه استدیو جدید زد و بازی دیس اینتگریشن رو داد بانجی هم برگرده بازم چیزی عوض نمیشه چندان…..۳۴۳ تویه هیلو ۴ خوب حرکت زد فقط نپخته بود سبک خودشو وارد کرد که البته ملت قبول نکردن اومد تو هیلو ۵ بازی رو به سمت ساخته های بانجی برد بازم اومدن با هیلو ۴ مقایسه کردن خب مشخص چی میشه …..در کل باتنجی با دیستنی هم ثابت کرد نمیتونه در صورت برگشتش هیلویه خوبی بسازه حتی همین تعداد پلیر هایی که دستنی داره به لطف فری بودن بازیه بیشترش چون گیمپلی بازی طبق چیزی که من بازی کردم جذاب نیست وگرنه فریش نمیکردن…یه دلیل دیگه هم تعداد زیاد بازی اول شخص خوبه ما الان دووم اترنال داریم با مدرن وارفر که جفتشون حد نهایت اول شخصیه که دیدیم …..هیلو باید خیلی خیلی خیلی و تاکید میکنم خیلی بازیش همه چی تموم باشه تا بتونه از اینا بالاتر باشه…..دوووم داستان نداشت که اومدن یه داستان خوبی گذاشتن واسش بقیه مواردش نقصی نداشت….مدرن وارفر هم اومد گیمپلی رو از اول ساخت و دوباره طراحی کرد تا تونست به این عظمت برسه …..حتی بخوایم هم میتونیم از هلف لایف الکس هم بگیم با اینکه بازی وی ار هست ولی اون انقلاب هست هم اول شخص هم وی ار …..حالا خودت حساب کن….
          سونی هم میدونه نمیتونه الان بازی اول شخص بده یه کیلزون داد بیرون نسل ۸ که اش دهن سوزی نبود دیگه هم سمت کیلزون نمیره چون میدونه رقیب زیاده ….مایکی هم دیگه اینفینیت مشخص میکنه این همه استدیو نتیجش چی میشه….
          در کل انتظار زیادی نداشته باشید هیلو بیشتر برای یه مولتی سرگرم کننده و داستان حماسیش شناخته میشه تا گیمپلی…..دیگه تویه گیمپلی چیز خاتصی واسه رو کردن نداره…..
          در مورد گرز هم باید گفت اینا دست مایکی نبوده راد فرگوسن هم یه ورژن محافظه کار کلیف بی هست که تمایل نداره بازی رو زیاد تغییر بده نتیجش میشه تکرار وگرنه همین که گرز ۵ هم تا اینجا ملت میشینن پاش و مثلا متای ۸۴(که اهمیت نمیدم ) رو داره بازم خوبه جز گیمپلی بقیه قسمتای بازی استاندارد بالایی دارن فقط گیر گیمپلی تکراریش هست….

          • همونطوری که خودت گفتی بازار شوتر اول شخص کاملا اشباع شده و سونی اینو خیلی وقت پیش فهمید و کشید کنار و شروع به ساخت ایپی های جدیدی مثل هورایزون کرد که الانم داره شماره دوشو میسازه و ثمره اشو میبینه مایکرو هم باید یه مدت به هیلو استراحت بده و بزاره ۳۴۳ ایپی جدید بسازه مثل کاری که سونی با گوریلا کرد

  • مگه مرد راستگو نمیتونست سونیه بخره :rotfl:
    ایشون توی بانجی مونده که :snicker:
    التماس تفکر :struggle:

  • Endgame گفت:

    Bungie از بزرگترین استودیوهای تاریخ هست که با مایکروسافت یکی از بزرگترین فرنچایزهای تاریخ رو ساخت و با اکتیویژن هم همکاری موفقیت آمیزی داشته و استعدادهای بالایی درون استودیوش داشته
    قطعا قیمت بالایی داره
    امیدوارم به موفقیت برسند

  • کمی ناراحت کنندست ولی امیدوارم بتونن به خونه ی واقعیش بگردوننش.
    Halo دوباره پیش پدر واقعیش میره
    استودیوی ارزشمند و جواهری هست.

  • majid گفت:

    حاظرم ۱۱۰دلار برای دستینی پول بدم ولی گرافیک نسل۷ نده

  • sam snake 47 گفت:

    اگه اسپنسر رو اخراج کنن اکس باکس برمیگرده به دوران ۳۶۰. اگه همین مردک باشه همین اش هست و همین کاسه.

  • GrandWarden گفت:

    به نظر من خیلی خوب میشه که مایکروسافت دیگه ترمز خریداری استودیو رو بکشه و به جاش به تاسیس یک استودیو بپردازه.در هر صورت امیدوارم موفق باشه.

شایعه: مایکروسافت در مذاکرات خرید شرکت بانجی بارها با شکست مواجه شده است - گیمفا