انویدیا شرکت Arm را با قیمت ۴۰ میلیارد دلار خریداری کرد
چندی پیش انویدیا (Nvidia) شرکت آرم (Arm) را با قیمت ۴۰ میلیارد دلار از شرکت سافتبانک (SoftBank) خریداری کرد.
آقای جنسن هوآنگ (Jensen Huang)، پایهگذار و رئیس شرکت انویدیا در یک بیانیه پیرامون این خرید گفت:
دفتر مرکزی شرکت آرم در همان مقر اصلی خود یعنی شهر کمبریج فعالیتش را ادامه میدهد. ما این پایگاه بزرگ را گسترش خواهیم داد و یک مرکز تحقیقاتی هوش مصنوعی (AI) جهانی را ایجاد میکنیم. ما از توسعههایی پیرامون مراقبتهای بهداشتی، زندگی روزمره، دانش، رباتها، اتومبیلهای راهنمایی خودکار و بسیاری دیگر رشتههای مختلف انجام میدهیم. همچنین ما قصد دارید به جذب محققین و دانشمندان مختلف از انگلستان و سایر نقاط جهان بپردازیم تا کارهای ساختار شکن این مقر تولید را حفظ کنند. انویدیا میخواهد به کمک پردازندههای مرکزی آرم یک هوش مصنوعی ابرکامپیوتری بر طبق بهروزترین فناوریها به وجود آورد. آرم کمبریج به مرکز تکنولوژی جهانی بدل خواهد گشت.
از طرفی آقای سیمون سگارس (Simon Segars)، رئیس شرکت آرم، در این مورد توضیح داد:
آرم و انویدیا یک هدف، چشمانداز و انگیزه را دنبال میکنند و آن دیدگاه این است که محاسبات رشتههای کامپیوتری همهگیر و کم مصرف بسیاری از مشکلات جهانی را حل خواهند کرد از مشکلات پیرامون تغییرات آب و هوایی گرفته تا مراقبتهای بهداشتی، کشاوری و تحصیلی. رسیدن به این چشمانداز نیازمند رویکردهای جدید در قبال رشتههای سختافزاری و نرمافزاری است و در کنار این ما باید تعهد بلند مدت نسبت به تحقیقات و توسعهها داشته باشیم.
همچنین شرکت انویدیا تایید کرد که آرم به مدل “مجوز آزاد” (Open-Licensing) خود ادامه میدهد در حالی که بیطرف بودن خود در بخش انتخاب مشتریان که عامل موفقیتشان است را نیز حفظ میکند.
لازم به ذکر است که این قرارداد باید توسط تنظیمکنندههایی در انگلستان، چین، اتحادیهی اروپا و آمریکا نیز تایید شود که البته ۱۸ ماه به طول خواهد انجامید.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
نظرات
arm اگه اشتباه نکنم تولید پردازنده میکنه
ترکیب کارت گرافیک های انویدیا با خوده پردازنده هاش خیلی خفن میشه اگه خوب عمل کنن
تو نینتندو سویچ انویدا از arm استفاده کرده اما پردازنده موبایلی هست باید ببینیم تو کنسول جدید نینتندو چه کار میکنه
چه جالب
ممنون از اطلاعاتت
پس با این حساب انویدیا میخواد بیاد به دنیای پلتفرم تلفن همراه
که خیلی هم سودآور تره
مسئله اینجاس که میتونه مقابل کوالکام و سامسونگ دوام بیاره یا نه
از نظر گرافیک سامسونگ و کولکام بهش نمیرسن گرافیک نینتندو سویچ نسل اول تگرا هست فکر میکنم نسل دو هم داره که تغریبآ هم زمان با نینتندو سویچ اومد ولی تو نینتندو سویچ استفاده نشد
احتمالآ تمام چیپ های گرافیکی موبایل میرن سمت انویدیا اینجا amdمیخواست با سامسونگ همکاری کنه گرافیکهای موبایل سامسونگ عوض بشه حالا احتمالش زیاده که amd نتونه با انویدیا رقابت کنه چون arm الآ واسه انویدیا هست نیازی به پرداخت هزینه اضافه نداره گرافیکهاش از amdارزونتر میشه شرکتهای دیگه هم تمایل بیشتری پیدا میکنن به انویدیا چون انویدیا مزایایی میده که قبلا و همین حالا amdنداره مثلآ
Dlss
API سریع خواند محتوا
رهگیری پرتو
مصرف کمتر ولتاژ
قدرت و کارای بیشتر
تولید گرمایه کمتر
اینارو نسبت به amdو گرافیکهای موبایلی بازار نوشتم
@farshadx
ممنون از شما بابت ب اشتراک گذاشتن این اطلاعات مفید دوست عزیز
سامسونگ که شوته پردازنده های کایرین هواوی خیلی بهترن نسبت به مالای سامسونگ
پردازنده های arm مبتنی بر معماری risc هستش
در حالی که پردازنده های گرافیکی دسکتاپ cisc هستند
یعنی خرید arm تاثیری در روند پیشرفت پردازنده های گرافیکی انویدیا نداره
این خرید میتونه باعث پیشرفت سری tegra بشه
و درامد بیشتر nvidia چون تمام پردازنده های موبایل مثل snapdragon , exynos و … بر پایه معماری arm هستن
درسته اما کنارش پردازنده گرافیکی هم میزنه که تو چیپ سامسونگ و هواوی و … استفاده میشن و نسخه بهبود یافتش تو ایفون ها استفاده میشن
اسم پردازنده های گرافیکیشم فکر کنم mali بود
در اخرم خرید یه شرکت کوچک توسط یه شرکت بزرگ تر اصلا خبر خوبی نیست دوباره فضای رقابت کوچیک تر میشه و بدبختی برای ما کاربرا بیشتر
انویدیا تو صنعت تلفن همراه خیلی وقته مثل اینتل شکست خورده و با این کار پاشو دوباره به این صنعت باز کرد
نمیگم گرافیکاش ضعیفه یا انگی بزنم فقط بخاطر یک سری دلایل و ضعیف بودن در یکسری پارامترا تو بازار موبایل شکست خورده
به به واقعا از انویدیا خیلی خوشم میاد خیلی خوب پیشرفت میکنند
یک خواهشی هم که دارم اینه که اقای کریمی که خیلی در مسائل فنی حرفه ای هستند و بقیه مسئولان سایت مقاله هایی راجع به ری تریسینگ و تکنولوژی dlss انویدیا بزارید که چی هستند و چطور کار می کنند و کلا یه خرده مقاله های فنی هم بزارید راجع به کارت گرافیگ و پردازنده ها اطلاعاتمون زیاد شه
خیلی ممنون
این وسط الان فقط سامسونگ فکر میکنم از همه بیستر ضرر کرد، چون به تازگی با amd برای gpu روی چیپش قرارداد بسته بود، حالا احتمالا گرافیک mali از arm با معماری انویدیا بروزرسانی بشه که خب خیلی قدرتمندتر قراره بشه.
اوه اوه چه شود.
احتمالا قدرت گرافیکی پردازنده های گوشی های همراه پیشرفت خیییلی زیادی میکنه
همچنین قیمت :rotfl:
تصور کن فناوری رهگیری پرتو سر گوشی 😯
عزیز اون مصرفی که گرافیک گوشی داره با در مقایسه با کامپیوتر هیچه شما تو این بازار خیلی چیزا رو باید در نظر داشته باشی
مگه یادت نیست که قبلا انویدیا پاشو گذاشت تو این صنعت که گرافیک گوشی باشه ولی چی شد یکباره پاش قطع شد الانم انتظار زیادی نداشته باش شاید قیمت ها یکسری تغییر بکنن
واااااااااااااااتتتتت 😯 😯 😯 😯 😯
۴۰ میلیارد دلااااااررر 😯 😯 😯 😯 اقای کریمی مطمعنید این عدد درسته؟؟؟؟؟یعنی میشه
۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومن که میشه تقریبا ۸۰۰ تریلیون 😯
فقط ۱۲ میلیاردش رو نقد دادن، بقیه اش رو از سهام انویدیا و خوده آرم میدن.
اوه اوه
براستی اگه این پولو من داشتم فکرشم سخته برام :laugh:
خریدن ارم توسط یه شرکت سخت افزاری اشتباهه باید شرکتای نرم افزاری مثل مایکی و امازون یا گوگل میخریدن…..مایکی اگر میخرید ویندوز بر پایه ارم پیشرفت خیلی زیادی میکرد اونوقت یه تحول زیادی اتفاق میفتاد ولی خریدش توسط انویدیا اشتباهه هر چند باعث میشه پردازنده موبایل هاشونو خوب توسعه بدن مثل تگرا ولی بازم انحصار گرایی میشه….