مصاحبه با توسعه‌دهندگان Microsoft Flight Simulator | صحبت در مورد روند توسعه، محتوای پس از عرضه و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با توسعه‌دهندگان Microsoft Flight Simulator | صحبت در مورد روند توسعه، محتوای پس از عرضه و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با توسعه‌دهندگان Microsoft Flight Simulator | صحبت در مورد روند توسعه، محتوای پس از عرضه و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با توسعه‌دهندگان Microsoft Flight Simulator | صحبت در مورد روند توسعه، محتوای پس از عرضه و موارد دیگر - گیمفا

مصاحبه با توسعه‌دهندگان Microsoft Flight Simulator | صحبت در مورد روند توسعه، محتوای پس از عرضه و موارد دیگر

محسن رضوی فر
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
مصاحبه با توسعه‌دهندگان Microsoft Flight Simulator | صحبت در مورد روند توسعه، محتوای پس از عرضه و موارد دیگر - گیمفا

سری بازی‌های Microsoft Flight Simulator از عناوین مشهور و قدیمی شرکت مایکروسافت محسوب می‌شوند. چندی پیش جدیدترین نسخه از این مجموعه منتشر شد و با عملکرد خیره‌کننده‌ی خود توانست تحسین منتقدان و بازی‌بازان را برانگیزد. این بازی با داشتن جلوه‌های بصری زیبا و جذاب، ارائه‌ی یک گیم‌پلی کاملاً شبیه‌سازی شده، جزئیات فراوان و موارد دیگر به یکی از بهترین عناوین سال و همچنین یکی از بهترین بازی‌های مایکروسافت تبدیل شده است.

کمی پیش از عرضه‌ی رسمی Microsoft Flight Simulator، مصاحبه‌ای با سازندگان این بازی انجام شد. در این مصاحبه، آقای یورگ نیومن (Jorg Neumann)، کارگردان بازی، به سوالات مختلفی در مورد این اثر پاسخ داد.

توجه: این مصاحبه پیش از انتشار بازی Microsoft Flight Simulator انجام شده است.

مصاحبه با توسعه‌دهندگان Microsoft Flight Simulator | صحبت در مورد روند توسعه، محتوای پس از عرضه و موارد دیگر - گیمفا

رویای ساختن یک نسخه‌ی جدید از Microsoft Flight Simulator همیشه در مایکروسافت وجود داشت. اما آنچه که واقعاً به آن نیاز داشتیم ترکیب صحیح عناصر و یک همگرایی آن‌ها بود تا بتوانیم به سطح جدیدی از واقع‌گرایی، دقت و اصالت برسیم. آنچه که در حال حاضر در اختیار داریم، ترکیب فناوری عالی، ابزارها و شرکا است که به ما اجازه می‌دهد که قدم بلندی را برای این شبیه‌ساز پرواز برداریم.

سری Flight Simulator یکی از قدیمی‌ترین و دوست داشتنی‌ترین عناوین شرکت مایکروسافت است. انتشار نسخه‌ی جدید پس از گذشت‌ سال‌های زیاد و عملکرد بسیار خوب آن شاید برای بسیاری از افراد غافلگیرکننده بود. چه عاملی باعث شد تا تصمیم به بازگشت این فرنچایز گرفته شود؟

پاسخ سوال شما بسیار ساده است. زمان مناسب آن فرا رسیده بود. رویای ساختن یک نسخه‌ی جدید از Microsoft Flight Simulator همیشه در مایکروسافت وجود داشت. اما آنچه که واقعاً به آن نیاز داشتیم ترکیب صحیح عناصر و یک همگرایی آن‌ها بود تا بتوانیم به سطح جدیدی از واقع‌گرایی، دقت و اصالت برسیم. آنچه که در حال حاضر در اختیار داریم، ترکیب فناوری عالی، ابزارها و شرکا است که به ما اجازه می‌دهد که قدم بلندی را برای این شبیه‌ساز پرواز برداریم.

بررسی را با وضعیت تکنولوژی شروع می‌کنیم. سخت‌افزار رایانه‌های شخصی جهش‌های بزرگی را به جلو انجام داده و ما اکنون هسته‌های زیاد، چند رشته‌ای ، هارد دیسک‌های فوق‌العاده سریع، حافظه‌ی بالای رم و گرافیک را در اختیار داریم. تکنیک‌های رندر به طور چشمگیری پیشرفت کرده‌اند و اکنون می‌توانیم به واقعیت نزدیک شویم. خارج از دنیای بازی‌ها و رایانه‌ها، دنیای ما در حال اسکن شدن است. حسگرها به معنای واقعی کلمه در همه جا وجود دارند. صدها ماهواره برروی کره‌ی زمین می چرخند و داده‌ها را از طیف بصری و فراتر از آن ارسال می‌کنند. هزاران هواپیما پرواز می‌کنند  و نه تنها تصاویر هوایی، بلکه اطلاعات آب و هوایی و اطلاعات تلاطم را نیز ارسال می‌کنند. ما اکنون به شرکای بخش فناوری مانند شرکت meteoblue از سوییس دسترسی داریم که داده‌های جهانی را به طور همزمان ارائه می‌دهند.

ما همچنین به سیگنال‌های فرستنده‌ی زنده از همه‌ی هواپیماها، از کشتی‌ها و حتی از حیوانات برای پر کردن دنیای خود در زمان واقعی دسترسی داریم. مقدار داده‌ها بسیار زیاد هستند. با وجود این موارد ما می‌توانیم جهان را واقعی‌تر و دقیق‌تر از گذشته نمایش دهیم.

بخش بعدی ابزارهاست. خوشبختانه ما در مایکروسافت یک مجموعه‌ی عالی از فناوری داریم که به ما کمک می‌کند تا همه‌ی این داده‌ها را ذخیره و استفاده کنیم. نقشه‌های Bing بیش از ۲ پتابایت داده را ذخیره می‌کند (معادل ۱٫۷ میلیون DVD). این به ما اجازه می‌دهد تا یک مجموعه‌ی شگفت‌انگیز از داده‎‌ها را برای نمایش کل سیاره با کیفیت بالا بدست آوریم.

فناوری Azure نیز به طرق مختلفی به ما کمک می‌کند. می‌توانیم این داده های ۲PB را تقریباً در هر جا با تأخیر کم به دست مصرف‌کنندگان برسانیم. فناوری ابری Azure به ما اجازه می‌دهد تا از بسیاری از ماشین‌های مجازی مورد نیاز برای پردازش داده‌ها و اجرای الگوریتم‌های یادگیری ماشین استفاده کنیم.

ما با شرکت‌های تولیدکننده‌ی هواپیما و بسیاری از ارائه‌دهندگان داده‌ها کار می‎‌کنیم که در واقع شبیه‌سازی ما را امکان‌پذیر می‌کند. ما همچنین با بسیاری از توسعه‌دهندگان اصلی شخص ثالث که در بسیاری از موارد برای دهه‌ها  هواپیما، فرودگاه، Live ATC و سایر ویژگی‌های جالب ایجاد کردند، کار می‌کنیم. مهم تر از همه ما می‌خواهیم از طرفداران این مجموعه برای حمایت‌ها و بازخوردهای خوبی که به ما ارائه می‌دهند، تشکر کنیم.

ما به طور مشخص به جذب هواداران و ارائه‌ی آنچه که می‌خواهند، تمرکز کرده‌ایم و با وجود این فناوری‌ها، ابزارها و شرکا می‌توانیم چیزهای جالبی را با هم خلق کنیم.

مدت زمان زیادی از انتشار بازی Flight Simulator X می‌گذرد و باید گفت که هم این ژانر و هم صنعت بازی‌سازی به طور کلی از بسیاری جهات رشد کرده و تغییر کرده‌اند. شما با ساخت نسخه‌ی جدید این سری چگونه تلاش کرده‌اید تا تعادل را میان آنچه که در این مجموعه بوده با کارها و موارد جدید اضافه شده برقرار سازید؟

پیش از آن که ساخت نسخه‌ی جدید این مجموعه را آغاز کنیم، زمان زیادی را صرف خواندن نظرات طرفداران در انجمن‌ها کردیم تا برای آنچه که طرفداران می‌خواهند اطمینان حاصل نماییم. ساختن یک نسخه‌ی جدید از این سری و توجه به تاریخچه و میراث آن مهم است. ما زمان زیادی را با بازی Flight Simulator X صرف کردیم. با وجود آن که ۱۴ سال از عرضه‌ی آن می‌گذرد، اما هنوز یک تجربه‌ی عالی را ارائه می‌دهد. هنگامی که ما تصمیم به ساخت نسخه‌ی جدید گرفتیم، می‌دانستیم باید یک عنوان خاص را توسعه دهیم. عنوانی که این سبک را یک گام رو به جلو ببرد. با این حال باید ریشه‌ها و موارد نسخه‌های پیشین نیز حفظ می‌شد.

ما اعتقاد داریم Microsoft Flight Simulator همان عنوان شبیه‌سازی مورد نظر طرفداران است و برای رشد و ارتقای آن در سال‌های آینده متعهد هستیم. در واقع ما کار را با ادغام کدهای اصلی Flight Simulator X و انجین Asobo آغاز کردیم. از همان ابتدا مشخص بود که ما یک شبیه‌ساز کاملاً کاربردی داشتیم که یک نقطه‌ی شروع عالی محسوب می‌شد. در ادامه حجم گسترده‌ای از داده‌‌های Bing Maps را ادغام و شروع به نوشتن یک شبیه‌سازی و مدل پرواز کاملاً کردیم. اساساً ما هر بار یک بیت را بهبود بخشیدیم تا اینکه تمام سیستم‌هایی را که احساس می‌کردیم برای ایجاد یک تجربه‌ی خوب از شبیه‌سازی پرواز ضروری هستند، بازنویسی می‌کردیم.

Flight Simulator یک سری کلاسیک و دوست‌داشتنی است، اما با توجه به ماهیت آن  مجموعه‌ای نیست که به اندازه‌ی مساوی برای همه‌ی افردا جذاب باشد. به نظر وجود Game Pass که بسیاری از توسعه‌دهندگان برای بازی‌های خود قرار می‌دهند، عامل مهمی در بازگشت این سری شبیه‌ساز پرواز بوده است؟

Game Pass یک فرصت شگفت‌انگیز برای بازی Microsoft Flight Simulator است. یک چیزی که ما در Game Pass دیده‌ایم این است که مردم فقط چیزهایی را امتحان می کنند که در غیر این صورت ممکن است چک نکرده باشند. دقیقاً تاکنون چنین اتفاقی افتاده است. این  بسیار هیجان‌انگیز است که ببینید چند نفر از طریق Game Pass یک عنوان شبیه‌ساز را تجربه کرده‌اند. اغلب آن‌ها برای اولین بار این تجربه را داشته‌اند و اکنون زیبایی زمین را از منظر دیگری می‌بینند.

ما همیشه از توسعه‌دهندگان می‌شنویم که آوردن عناوین خود به Xbox Game Pass به این معنی است که آن‌ها فرصت پیدا کردن مخاطبان جدید و بزرگ‌تری را دارند، زیرا اعضا همیشه به دنبالتجربه‌ی بازی‌های مختلف هستند. در واقع پس از پیوستن به Xbox Game Pass، مردم نسبت به گذشته ۳۰ درصد بیشتر ژانرهای دیگر را تجربه می‌کنند. ما دیده‌ایم که ۴۰ درصد از مشترکان این سرویس بازی‌هایی را تجربه کرده‌اند که پیش از عرضه‌ی آن برروی Game Pass، تجربه نکرده بودند. علاوه بر این، تقریباً ۹۰ درصد از مشترکان این سرویس می‌گویند که این بازی را بدون عرضه برروی Game Pass تجربه نمی‌کردند.

مصاحبه با توسعه‌دهندگان Microsoft Flight Simulator | صحبت در مورد روند توسعه، محتوای پس از عرضه و موارد دیگر - گیمفا

ما از حجم گسترده‌ای از داده‌هایی که Bing Maps جمع‌آوری کرده است، بهره‌مند هستیم که به ما این امکان را می‌دهد تا کل سیاره‌ی زمین را با جزئیات بالا نشان دهیم.

مقیاس بازی Microsoft Flight Simulator بسیار حیرت‌انگیز است، با توجه به این واقعیت که کل کل کره زمین را شبیه‌سازی می‌کند. اما این بازی با استفاده از فناوری Azure و داده‌های Bing، در حال انجام کارهایی است که قبلاً در این سری ندیده بودیم. آیا می‌توانید در مورد چگونگی روند ادغام این موارد خصوصاً از منظر توسعه صحبت کنید؟

بله شما کاملاً درست می‌گویید. در این بازی به روشی منحصربه‌فرد از فناوری ابری Azure استفاده شده است و بسیار خوشحالیم که به فناوری عالی مایکروسافت دسترسی داریم. ما از حجم گسترده‌ای از داده‌هایی که Bing Maps جمع‌آوری کرده است، بهره‌مند هستیم که به ما این امکان را می‌دهد تا کل سیاره‌ی زمین را با جزئیات بالا نشان دهیم. همه‌ی این داده‌ها در سرورهای Azure قرار دارند. این بدان معناست که می‌توانیم تقریباً در همه افراد روی زمین و با تأخیر کم که برای ایجاد همه اینها بسیار مهم است، آن‌ها را پخش کنیم. اما فناوری Azure از چندین جهت به ما کمک می‌کند. ما از این سیستم ابری می‌توانیم برای بسیاری از ماشین‌های مجازی که برای پردازش داده‌های خود و اجرای مداوم الگوریتم های یادگیری ماشین نیاز داریم، استفاده کنیم.

سیستم Azure Machine Learning Center به ما امکان مدیریت ظریف پردازش را فراهم و سرویس‌های Azure Cognitive به ما در سیستم گفتار کمک می‌کند و این اجازه را می‌دهد تا در بخش صدای کنترل ترافیک هوایی پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم. به بیان ساده، این پروژه Azure و Bing Maps وجود نداشت.

شبیه‌ساز پرواز جدید مایکروسافت یک نقطه‌ی تلاقی از تکنولوژی‌هایی است که توسط گروه‌های مختلفی در مایکروسافت توسعه یافته‌اند. این مورد با همکاری تیم‌های بزرگ توسعه در استودیوی Asobo و Blackshark.a و با استفاده از شرکای کلاس جهانی مانند NAVBLUE ،meteoblue ،FlightAware و دیگران بدست آمده است.

بازی Microsoft Flight Simulator برای مدت زیادی در حالت آلفا بود. وجود این بخش و بازخوردهای حاصل از آن تا چه حد به پیشرفت بازی کمک کرد؟

عرضه‌ی نسخه‌ی آلفا بسیار مفید بود. ما در اواخر سال ۲۰۱۹ یک بخش کوچک از آلفا را شروع کردیم و سپس در ژانویه ۲۰۲۰ نسخه‌ی آلفای کامل را ارائه دادیم. میزان بازخوردها و کیفیت آن‌ها در طول ۸ ماه گذشته بسیار خوب بوده است. این شبیه‌سازی به مراتب بهتر از آن چیزی است که می‌توانستیم به تنهایی بسازیم. به این فکر کنید. ما ۳۰ نوع هواپیمای مختلف را در این شبیه‌سازی داریم. درحالی‌که برخی از ما خلبان هستیم و برخی دیگر نیز شاید می‌خواهند خلبان شوند، این راهی برای آشنایی با هواپیماهاست. این بسیار جالب بود که کارشناسانی را ببینیم که از دانش دقیق برخوردار بودند (اغلب به این دلیل که برخی از این هواپیماها را در زندگی واقعی به پرواز در می آوردند). آن‌ها تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند و ما را پیش می‌برند تا به درجه‌ی بالایی از اصالت و واقع‌گرایی برسیم.

اولین پیامی که از بارخوردهای نسخه آلفا دریافت کردیم، از شخصی در Hobart بود. وی در پیام خود گفت که شبیه‌سازی ما از منطقه‌ی نزدیک به خانه‌ی خودش بسیار خوب است. اما در عین حال، از قرمزی بیش از حد آن گلایه کرد. ما بلافاصله این مشکل را برطرف کردیم و این آغاز سیل بازخوردهای مختلف این بازی از بخش‌هایی مانند فرودگاه‌ها، ATC و موارد دیگر بود. با داشتن چنین کامیونیتی و جامعه‌ای که با دانش خود نظراتشان را به ما می‌گویند، یک نعمت است. ما بدون آن‌ها نمی‌توانستیم چنین محصولی بسازیم و امیدواریم که در بررسی سایر جنبه‌های هواپیمایی در آینده به آن‌ها کمک کنیم. برای تیم ما داشتن چنین پشتیبانی فوق‌العاده‌ای هیجان‌انگیز است و ما را رو به جلو سوق می‌دهد.

Photorealism کلمه‌ای است که وقتی در مورد بازی‌ها غالباً صحبت می شود، مورد توجه قرار می گیرد. اما احساس می‌شود که معنای آن مخصوصاً برای این بازی بیشتر از معنای پیشین آن است. شما در تلاش برای تحقق بخشیدن به این چشم‌انداز با چه چالش‌هایی روبه‌رو ‌شدید؟

خب مسئله اینجاست که شبیه ساز یک سیستم بسیار پیچیده است و ما آن را به عنوان یک کل می‌بینیم. همه چیز به هم وابسته است. اگر سیستم آب‌وهوایی ریل‌تایم عالی وجود نداشته باشد، سیستم رطوبت وجود ندارد و اگر سیستم آب و هوایی عالی ندارید، یک شبیه‌ساز عالی را نیز نخواهید داشت. بنابراین من می‌گویم که چالش اصلی خلق یک سیستم جهانی بود که هیچ بخشی برای ساخت آن آسان نباشد. اما برای تحقق بخشیدن این واقع‌گرایی، دقت و درستی تجربه‌ی پروازی برای ساخت آن ضروری است.

مصاحبه با توسعه‌دهندگان Microsoft Flight Simulator | صحبت در مورد روند توسعه، محتوای پس از عرضه و موارد دیگر - گیمفا

چالش اصلی خلق یک سیستم جهانی بود که هیچ بخشی برای ساخت آن آسان نباشد. اما برای تحقق بخشیدن این واقع‌گرایی، دقت و درستی تجربه‌ی پروازی برای ساخت آن ضروری است.

این که آب‌وهوا به دلیل ماهیت خود نقش مهمی در این بازی ایفا می‌کند، تعجب‌آور نیست. اما استفاده از داده‌های دنیای واقعی برای جلوه‌های آب‌و‌هوایی در بازی بسیار جالب است. آیا می توانید در مورد آنچه این تجربه به وجود می آورد با ما صحبت کنید؟ چرا تصمیم گرفتید به جای داشتن یک سیستم داخلی برای مکانیزم هواشناسی، با این روش پیش بروید؟

سیستم آب‌وهوایی شبیه‌سازی شده‌ی ما بخشی از تجربه‌ی اصلی شبیه‌سازی برای نمایش واقعی پروازهاست. واقعیت این است که هیچ راهی برای طراحی سیستم آب‌و‌هوایی بهتر از آنچه که طبیعت قبلاً به ما داده است، وجود ندارد. راه دیگری وجود ندارد که این همه تنوع و زیبایی را ارائه دهد. برای دستیابی به این مهم ما با یکی از شرکت‌های پیشگام آب‌وهوایی به نام meteoblue از کشور سوییس همکاری کرده‌ایم و آن‌ها داده‌های بسیاری درباره‌ی شرایط آب‌وهوایی در سراسر کره زمین را به ما ارائه می‌دهند.

Meteoblue اساساً یک شبکه Voxel در اطراف زمین ایجاد کرده و جوها را از جعبههای کوچک جدا کرده است. جایی که آن‌ها دما، سرعت باد، رطوبت، فشار، باران، برف و غیره را برای ما فراهم می‌کنند. از آنجا که ما باید در همه‌ی ارتفاعات برای Microsoft Flight Simulator آب‌وهوا داشته باشیم، meteoblue این جعبه‌های سه‌بعدی را تا استراتوسفر ایجاد کرده است. در کل ۲۵۰ میلیون جعبه وجود دارد که اطلاعات آب‌و‌هوا را به صورت بلادرنگ ذخیره می‌کنند و سیستم ابر دارای ۶۰ لایه انباشته است تا اطمینان حاصل شود که هوا و تشکیلات ابر در همه جا دقیق هستند.

این سیستم پرجزئیات Microsoft Flight Simulator را قادر می‌سازد تا از باران سه بعدی حجمی واقع‌گرایانه، پراکندگی حجمی رنگین کمان، مه پراکنده سه بعدی حجمی، نورپردازی، یخبندان و بسیاری دیگر از اثرات جوی پشتیبانی کند. به طور کلی بازی‌بازان می‌توانند طیف کاملی از شرایط آب‌وهوایی را تجربه کنند که باعث می‌شود تجربه فوق العاده نزدیک به واقعیت باشد.

همچنین ما بسته به شرایط آب‌و‌هوایی آن منطقه، یک شبیه سازی کامل از توده‌های هوا در سراسر جهان اضافه کردیم. ذرات هوا به طور واقعی کوه‌ها را بالا و پایین می کنند، تلاطم‌ها و شرایط باد را ایجاد می‌کنند که واقع‌گرایانه هستند. بنابراین امروز می‌توانیم آن‌ها را در یک شبیه ساز بسازیم. این امر باعث ایجاد پویایی، کاهش قدرت و وزش باد می‌شود و مدل پرواز واقعی را نشان می‌دهد.

یکی دیگر از جنبه‌های این بازی که بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار داده، توجه به جزئیات است. تعهد این بازی در بازآفرینی هزاران فرودگاه به اندازه کافی چشمگیر است ، اما با توجه به ماهیت آن این مورد به راحتی قابل درک است. آنچه که بسیار مورد توجه قرار گرفته، توجه به جزئیات از طریق دیگری مانند جهان مملو از درختان، ساختمان‌ها ، و وسایل نقلیه‌ای است که چندین میلیارد از آن‌ها در بازی وجود دارد. چرا برای شما توسعه‌دهندگان مهم بود که دنیای بازی را با این همه جزئیات زیاد طراحی کنید؟ 

همه چیز با درخواست جامعه‌ی طرفداران برای فعال کردن قوانین پرواز بصری (Visual Flight Rules یا به طور مخفف VFR) در سراسر کره زمین آغاز شد. از میان همه‌ی تعاملات ما با طرفداران، این تنها ویژگی درخواستی آن‌ها بود. تحقق این آرزو ما را در مسیر بازآفرینی جهان تا حد امکان واقعی قرار داده و از اینکه تا چه حد توانسته‌ایم این کار را انجام دهیم، احساس بسیار خوبی داریم. با این حال اگر شما می‌خواهید یک جهان به ظاهر عالی داشته باشید، به یک آسمان زیبا، آب‌و‌هوای واقعی و شرایط باد، فرودگاه‌های عالی، شبیه‌سازی عالی آب برای اقیانوس‌ها، حیوانات و ترافیک نیز نیاز دارید. اساساً اگر یک بخش عالی باشد، بخش‌های دیگر نیز باید عالی باشند. با توجه به اینکه بازی ما یک شبیه‌ساز است، ما یک اصل دیگر داشتیم که “ابتدا اصالت” و “دوم زیبایی” بود؛ زیرا می‌دانستیم که زیبایی باید پیشرفت کند.

آنچه که هم‌اکنون در این شبیه‌ساز مشاهده می‌کنید، آغاز یک سفر جذاب است.

مطمئن هستم این سوال از شما زیاد پرسیده شده است، اما با توجه به ماهیت بازی، به نظر می‌رسد که Flight Simulator کاملاً برای واقعیت مجازی مناسب باشد. آیا این مورد را به عنوان یک محتوای پس از عرضه برای نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی در نظر دارید؟

بلکه کاملاً درست می‌گویید! Microsoft Flight Simulator یک تجربه‌ی شگفت‌انگیز در واقعیت مجازی است و ما بسیار خوشحالیم که اعلام کنیم که خیلی زود از واقعیت مجازی برای رایانه‌های شخصی پشتیبانی خواهیم کرد. من در حال حاضر بخش واقعیت مجازی را تجربه کردم و اینکه بگویم این عالی‌ترین تجربه‌ی من در ۲۵ سال ساخت بازی بوده است، اغراق نیست. این‌گونه نیست که تنها جهان و هواپیما درست به نظر برسند و احساس شوند، بلکه تمام تجربه آن کاملاً شبیه واقعیت است؛ به طوری که بدن شما همان کارهایی می‌کند که در یک هواپیمای واقعی انجام می‌دهید. تجربه‌ی واقعیت مجازی این بازی بسیار جذاب و حیرت‌انگیز است و کاملاً به واقعیت شباهت دارد. خبر خوب دیگر این است که بخش واقعیت مجازی از طریق یک به‌روزرسان رایگان در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. ما در حال همکاری با شرکت HP و هدست واقعیت‌ مجازی بسیار خوب آن‌ها یعنی Reverb G2 هستیم. بنابراین شما می‌توانید شبیه‌ساز واقعیت مجازی را از طریق Game Pass، استیم و ویندوز ۱۰ تجربه کنید.

مصاحبه با توسعه‌دهندگان Microsoft Flight Simulator | صحبت در مورد روند توسعه، محتوای پس از عرضه و موارد دیگر - گیمفا

واقعیت این است که هیچ راهی برای طراحی سیستم آب‌و‌هوایی بهتر از آنچه که طبیعت قبلاً به ما داده است، وجود ندارد. راه دیگری وجود ندارد که این همه تنوع و زیبایی را ارائه دهد.

برنامه‌های شما برای پس از انتشار بازی Microsoft Flight Simulator تا چه حد شامل محتوای جدید، به‌روزرسانی‌ها و موارد دیگر می‌شود؟

مدتی پیش اعلام کردیم که انتشار Microsoft Flight Simulator در واقع شروع ماجراجویی ماست. ما برای سال‌های آینده به انتشار به‌روزرسانی‌ها، محتوای جدید و گسترش بازی ادامه خواهیم داد. ما سعی می‌کنیم هر ماه یک به‌روزرسان بزرگ را برای بازی عرضه کنیم. برنامه‌ی ما به طور متناوب بین به‌روزرسانی دنیای بازی ( شامل مناطق، فرودگاه‌ها، در یک کشور)، به‌روزرسانی شبیه‌سازی (شامل مواردی که طرفداران درخواست دارند) و به‌روزرسانی‌های بزرگ است.

فراتر از آن، درک این نکته نیز بسیار مهم است که ما Microsoft Flight Simulator را نه فقط به عنوان یک شبیه‌ساز، بلکه به عنوان یک پلت فرم نیز می‌بینیم. ما مشخصا می‌خواهیم هواپیماهای متنوعی را به بازی اضافه کنیم. این به معنای توسعه‌ی مدل پرواز جدید برای آن‌ها و موارد دیگر فراتر از آن است. . بنابراین رویکرد ما برای اضافه کردن هواپیماهای جدید کاملاً جامع خواهد بود. یک اصل راهنمای اصلی در پشت همه‌ی موارد گفته شده این است که هر چیز جدیدی که اضافه کنیم،مصمم خواهیم بود از عالی بودن استفاده کردن از این ویژگی‌ها اطمینان حاصل کنیم.

توجه زیاد به جزئیات، مقیاس گستردگی بالا و جلوه‌های بصری زیبا بخش جدایی ناپذیر از این شبیه‌ساز پرواز به نظر می‎‌رسد. برای انتشار بازی برروی کنسول اکس‌باکس وان و این که از لحاظ سخت‌افزاری ضعیف‌تر از رایانه‌های شخصی است و به جای ماوس و صفحه کلید بازی از گیم‌پد استفاده کرد، چه چالش‌هایی را پیش روی خود می‌بینید؟

ما مطمئن هستیم که این شبیه‌ساز برروی اکس‌باکس وان به اندازه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی شگفت‌انگیز است. در خصوص بخش کنترلر هدف ما ارائه‌ی یک تجربه‌ی عالی با استفاده از هر کنترلی است که در حال حاضر دارید. بنابراین بنابراین می‌توانید از تجربه‌ی بازی با گیم پد به‌اندازه‌ی ماوس و صفحه کلید لذت ببرید. ما در آینده اطلاعات بیشتری را در خصوص نسخه‌ی اکس‌باکس وان به اشتراک خواهیم گذاشت.

این بازی برروی کنسول‌های اکس‌باکس وان و اکس‌باکس وان اکس با چه رزولوشن و نرخ فریمی اجرا خواهد شد؟ از آنجایی که Microsoft Flight Simulator برروی اکس‌باکس سری اکس نیز قابل بازی خواهد بود، چه نوع پیشرفت‌هایی در این کنسول قدرتمند وجود دارد؟

تمرکز فعلی ما عرضه‌ی Microsoft Flight Simulator برروی رایانه‌های شخصی است. ما در حال حاضر برروی نسخه‌ی اکس‌باکس وان نیز تمرکز کرده‌ایم تا یک تجربه‌ی عالی را ارائه دهیم. فعلاً اطلاعات جدیدی برای اشتراک‌گذاری نداریم، اما در آینده‌ای نزدیک جزئیات بیشتری از نسخه‌های اکس‌باکس را منتشر خواهیم کرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با توسعه‌دهندگان Microsoft Flight Simulator | صحبت در مورد روند توسعه، محتوای پس از عرضه و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با توسعه‌دهندگان Microsoft Flight Simulator | صحبت در مورد روند توسعه، محتوای پس از عرضه و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با توسعه‌دهندگان Microsoft Flight Simulator | صحبت در مورد روند توسعه، محتوای پس از عرضه و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با توسعه‌دهندگان Microsoft Flight Simulator | صحبت در مورد روند توسعه، محتوای پس از عرضه و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با توسعه‌دهندگان Microsoft Flight Simulator | صحبت در مورد روند توسعه، محتوای پس از عرضه و موارد دیگر - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه با توسعه‌دهندگان Microsoft Flight Simulator | صحبت در مورد روند توسعه، محتوای پس از عرضه و موارد دیگر - گیمفا