یوبی‌سافت به انتقادات وارد شده از گرافیک Prince of Persia: The Sands of Time Remake پاسخ داد

۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵

همان‌طور که اطلاع دارید، شب گذشته شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) با نمایش تریلری به صورت رسمی از بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake معرفی کرد. با این حال، نمایش این تریلر از سوی بازی‌بازان با واکنش‌های منفی بسیاری همراهان شد. درصد بالایی از مخاطبان از گرافیک پایین‌تر از انتظارات این بازی انتقاد کردند. در همین حال، اخیراً چند تن از افراد مهم حاضر در تیم‌ توسعه‌دهنده‌ی این بازی در جریان یک مصاحبه با وب‌سایت TheMakoReactor، توضیحاتی را در این باره ارائه داده‌اند.

به گفته‌ی ساید عباس (Syed Abbas)، مدیر ساخت Prince of Persia: The Sands of Time Remake، این بازی از هیچ مشکلی در خصوص بودجه‌ی کم و یا مشکلات ددلاین رنج نمی‌برد.

وی در این باره گفت:

در بازی ما مشکل کمبود بودجه و یا زمان‌بندی وجود ندارد. برای ما در یوبی‌سافت، کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است و این چیزی است که ما از ابتدا در ذهن داشتیم. این پروژه طی دو سال و نیم گذشته در دست توسعه بوده است.  ۱۷۰ نفر برروی این پروژه کار می‌کنند و نیازی به ذکر سرمایه گذاری دیگر در زیرساخت ها نیست و برای ساخت یک بازی مدرن ارائه شدند. به طور کلی ما در این پروژه هیچ محدودیتی در بودجه و جدول زمان‌بندی انتشار نداشتیم.

تریلر نمایش داده شده از Prince of Persia: The Sands of Time Remake به وضوح گرافیک و بافت‌های نسبتاً ضعیف این بازی را نشان می‌داد. از طرف دیگر، آقای پیر سیلون-گیرس (Pierre Sylvain-Gires)، کارگردان این عنوان، وجود برخی مشکلات فنی در موتور Anvil در این بازی را تایید می‌کند.

از نظر فنی پیاده‌سازی قابلیت بازگشت به عقب با این موتور مشکل بود. موتور Anvil به هیچ وجه برای قابلیت‌هایی مانند بازگشت به زمان گذشته، آهسته کردن زمان و دستکاری در آن‌ها ساخته نشده است. رویکرد فنی در این بازی یک چالش برای ما بود.

آنو کول (Annu Koul)، تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی در این خصوص افزود:

موتور Anvil اساساً برای عناوین جهان باز ساخته شده است. بازی ما یک عنوان کوتاه و خطی است و به طور مشخص یک بازی جهان باز محسوب نمی‌شود. بنابراین چالش های زیادی وجود دارد که باید مراقب باشیم.

در ادامه این دو نفر اظهار داشتند که سبک هنری بازی همان چیزی است که تیم توسعه‌دهنده در ذهن داشت.

ما تصمیم گرفتیم تا از یک استایل بصری منحصربه‌فرد برای این بازی استفاده کنیم. این بازی یک نسخه از سری Assassin’s Creed نیست و در عین حال شبیه به بازی Prince of Persia 2008 نیز نخواهد بود. استایل هنری بازی ما کاملاً متفاوت است و نورپردازی نقش مهمی دارد. بنابراین تعریف دوباره‌ی ماهیت بصری بازی در قالب بازسازی، یک چالش برای ما بود.

چالش اصلی ما ساخت عنوان نوستالژیک بود که باید المان‌های مدرن را در آن قرار می‌‎‌دادیم. سالم نگه‌داشتن این تعادل مهم است.

بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake در تاریخ ۲ بهمن ۱۳۹۹ (۲۱ ژانویه ۲۰۲۱) برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد. به لطف وجود قابلیت Backward، این بازی برروی کنسول‌های نسل بعدی پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس نیز قابل بازی خواهد بود.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Milidante گفت:

    کاش هیچ وقت این ریمیک رو معرفى نمى کرد اصن. کاش کلا کارى با بازیهاى قدیمى نداشته باشه یوبیسافت. وگرنه همه ى خاطرات خوبمون رو یکى یکى نابود مى کنه.

    0
    0
  • Armageddon گفت:

    بابا خون آلوده خودتون و کثیف نکنین نسخه اوریجینال همین بازی با همون گرافیک تخم مرغیش معروف شد. حالا فکر کنید همون بازی و با گرافیک یه کم بهتر بازی میکنید. ولی بازم وقتی یه موتور برای ساخت این بازی مناسب نیست مگه با گرز افتادن دنبالتون که حتما باید با این موتور بازی بسازین خو با همون موتوری که نسخه های قبلی رو ساختین بسازین خو به خدا چیزی از ارزش ها تون کم نمیشه. بعد حداقل به جای ریمیک چرا یه نسخه جدید نمیسازن؟ بعد از حدود ۱۰ سال.

    0
    0
  • خب یوبی سافت عزیز
    اگه قرار بود که از همون موتور قبلی استفاده کنی و گرافیکو افزایش بدی که اونم تازه ندادی Neutral Neutral Neutral ! بهش میگفتن ریمستر نه ریمیک!
    ریمیک یعنی اویل دو و سه
    الان ریمستر کالکشن آنچارتد و لست ۱ از ریمیک تو ریمیک ترن! Neutral Neutral Neutral Neutral Neutral

    0
    0
  • از یوبی باگ بیشتر از این انتظار نمیرفت با این گرافیک مزخرف تاریخ مصرف گذشته

    0
    1