بخش چندنفره‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهد داشت - گیمفا
بخش چندنفره‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهد داشت - گیمفا
بخش چندنفره‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهد داشت - گیمفا
بخش چندنفره‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهد داشت - گیمفا
بخش چندنفره‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهد داشت - گیمفا
بخش چندنفره‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهد داشت - گیمفا

بخش چندنفره‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهد داشت

حسن اکرامی
۲۳:۳۰ ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
بخش چندنفره‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهد داشت - گیمفا

بدون شک بخش پرداخت‌های درون برنامه‌ای و لوت‌باکس‌های مختلف به یکی از راه‌های بی‌رحمانه اما پرسود برای توسعه‌دهندگان بازی‌های مختلف در نسل هشتم جهت کسب درآمد‌های هنگفت تبدیل شده است و به نظر می‌رسد که هنوز هم شاهد از بین رفتن آن نخواهیم بود. با این حال استودیوی بزرگ لهستانی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) همواره از شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی به شمار می‌آید که محتویات بسیار با کیفیت و درجه یکی را برای بازی‌های خود پس از عرضه منتشر نموده و تن به تجارت بزرگ پرداخت‌های درون برنامه‌ای نداده است. همین اقدام باعث ستایش و تمجید جامعه‌ی جهانی بازی‌های ویدئویی از این شرکت محبوب شد و به نظر می‌رسد که سی‌دی پراجکت رد قصد دارد تا در مسیر توسعه‌ و پشتیبانی از عنوان Cyberpunk 2077 کاملا مسیر موفق و مشتری‌مدارانه‌ی The Witcher 3 را طی کند.

اخیرا استودیوی سی‌دی پراجکت رد اعلام کرد که به زودی جزئیات مربوط به بسته‌ الحاقی و گسترش‌دهنده‌های بازی Cyberpunk 2077 را منتشر خواهد کرد. یکی از این محتویات پس از عرضه که بدون شک مهم‌ترین آن‌ها نیز خواهد بود مربوط به بخش چندنفره‌ی بازی Cyberpunk 2077 می‌شود. حال با توجه به ماهیت و ویژگی‌های بخش چندنفره و آنلاین یک بازی آیا می‌توان انتظار داشت که استودیوی سی‌دی پراجکت رد هیچ پرداخت درون برنامه‌ای را برای آن در نظر نگیرد؟

با توجه به مصاحبه و اعلام رسمی این استودیو در مورد بخش چندنفره، پاسخ این سوال منفی است. به تازگی آقای آدام کشینسکی (Adam Kiciński) رئیس استودیوی سی‌دی پراجکت رد، در یک مصاحبه‌‌ی رسمی اظهار داشت که بخش چندنفره‌ی عنوان Cyberpunk 2077 دارای پرداخت‌های درون برنامه‌ای مختلفی خواهد بود؛ چرا که این بخش آنلاین زمینه‌ی بسیار بزرگی را برای فروش آیتم‌های مختلف به بازی‌بازان فراهم می‌آورد. با این حال رئیس استودیوی سی‌دی پراجکت رد اظهار داشت که این پرداخت‌های درون برنامه‌ای بسیار مهم و تاثیرگذار نخواهند بود و فقط برای این منظور در بخش چندنفره‌ی بازی Cyberpunk 2077 پیاده‌سازی شده‌اند که بازی‌بازان با رضایت آن‌ها را تهیه کرده و از صرف پول برای این آیتم‌های فوق‌العاده خوشحال شوند.

آقای آدام کشینسکی در این باره افزود:

ما هرگز نسبت به طرفداران خود پرخاشگر و بی‌توجه نخواهیم بود. ما همواره با آن‌ها منصفانه و دوستانه رفتار می‌کنیم. وجود پرداخت‌های درون برنامه‌ای یک رفتار تهاجمی نسبت به بازی‌بازان نخواهد بود؛ بلکه فقط یک زمینه برای خریدن آیتم‌های جذاب و دوست‌داشتنی به شمار می‌آید. هدف ما این است که کسب درآمد از بخش چندنفره‌ی بازی Cyberpunk 2077 به نحوی صورت پذیرد که افراد از پرداخت هزینه‌ی خود برای دریافت آیتم‌های مختلف راضی و خوشحال باشند. من نمی‌خواهم نسبت به این موضوع بدبین باشم یا آن را مخفی نمایم؛ با این حال صحبت من در مورد ایجاد حس ارزش برای این بخش در بازی است.

ما دوست داریم دقیقا به مانند عناوین تک نفره‌ای که تاکنون توسعه داده‌ایم، بازی‌بازان از هزینه کردن برای دریافت محصولات ما خوشحال باشند. همین موضوع نیز در مورد پرداخت‌های درون برنامه‌ای صدق خواهد کرد. بدون شک شما می‌توانید انتظار عرضه‌ی آیتم‌های با ارزش زیادی را داشته باشد و بازی Cyberpunk 2077 یک زمینه‌ی عالی برای نمایش و فروش آن‌ها خواهد بود. با این حال این هزینه‌ها تهاجمی و اجباری نخواهند بود. حداقل هدف ما این است که وجود این بخش بازی‌بازان را نه تنها ناراحت نکرده و بلکه باعث رضایت و خوشحالی آنان شود.

همانطور که گفته شد، بحث درآمدزایی از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای همیشه موضوعی مهم در نسل هشتم به شمار آمده است و به همین دلیل نیز اغلب شاهد آن بودیم که برخی از توسعه‌دهندگان در مورد آن افراطی عمل کرده و نتوانستند تعادل مناسبی بین ارزش محتوا و پرداخت‌های مختلف درون برنامه‌ای ایجاد نمایند که در نهایت به شکست برخی از عناوین بزرگ در نسل کنونی نیز تبدیل شد. با این حال بسیاری از بازی‌بازان امیدوار هستند که شرکت محبوب و مشتری‌مدار سی‌دی پراجکت رد با موفقیت از عهده‌ی این برقراری تعادل برآید و بازی‌بازان شاهد یک بخش چندنفره‌ی غنی و پر محتوا برای بازی Cyberpunk 2077 باشند.

اگرچه هنوز زمان زیادی تا در دسترس قرار گرفتن بخش چندنفره‌ی بازی Cyberpunk 2077 وجود دارد، اما نسخه‌ی اصلی این عنوان قرار است در تاریخ ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۹ (۱۹ نوامبر ۲۰۲۰ میلادی) برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های اکس‌باکس وان و پلی‌اسیتشن ۴ در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد. نسخه‌ی مربوط به پلتفرم گوگل استدیا نیز در تاریخ دیگری منتشر خواهد شد. همچنین استودیوی سی‌دی پراجکت رد هنوز تاریخ عرضه‌ی نسخه‌ی نسل نهمی بازی Cyberpunk 2077 را برروی کنسول‌های پلی‌اسیتشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس را اعلام نکرده است.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بخش چندنفره‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهد داشت - گیمفا
بخش چندنفره‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهد داشت - گیمفا
بخش چندنفره‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهد داشت - گیمفا
بخش چندنفره‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهد داشت - گیمفا
بخش چندنفره‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهد داشت - گیمفا
بخش چندنفره‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهد داشت - گیمفا
بخش چندنفره‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهد داشت - گیمفا
بخش چندنفره‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهد داشت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Amirbob گفت:

    پرداخت درون برنامه ای اگه فقط اسکین و چیزای ظاهری باشه هیچ اشکالی نداره به نظرم،چون رو گیم پلی تاثیر نداره،ولی هر کی با اسکیناش عشق کرد میره میخره.
    اینم احتمال زیاد این شکلی خواهد بود که به نظرم خوبه.

    • Ozhan گفت:

      یه زمان اکتیویژن و ea و حتی یوبیسافتم بهترین کمپانی های نسل پنجم و ششم ما بودن ولی هر روز که گذشت بیشتر تو مرداب فرورفتن
      اونام یهویی گیمرا رو ندوشیدن و کم کم شروع کردن مث همین پرداخت های درون برنامه ای!!!
      الان سونی مثلا گفته تو گوست اف سوشیما همه چی رایگان و با پول بازی به دست میاد
      ولی سی دی پروجکت میگه پرداخت درون برنامه ای!!!
      باور کنین اگ شرکت دیگه ای میبود میگفتم مهم نیست برام شاید حتی بازیشونم نمیگرفتم!!!
      ولی شرکتی به بزرگی و سخاوت سی دی پروجکت که هر روز از طرفدار دوستیش تعریف میکنیم بیاد اینکارو بکنه یه کم ترسم میگیره که نکنه کمپانیشون بیش از حد بزرگ شه و مجبور شن و سخاوتشون یادشون بره کم کم 😥

      • Amirbob گفت:

        جوابتون رو پایین دادم دوست من.
        خیلی شرکتا مثل اکتیویژن هنوز هم سینگل و مولتی خوبی میدن(علت اینکه بهش میگن پول پرستو درک نمیکنم)
        و در مورد حرف آخرتون
        “ولی شرکتی به بزرگی و سخاوت سی دی پروجکت که هر روز از طرفدار دوستیش تعریف میکنیم بیاد اینکارو بکنه یه کم ترسم میگیره که نکنه کمپانیشون بیش از حد بزرگ شه و مجبور شن و سخاوتشون یادشون بره کم کم”
        اصن بیزینس همینه،یه نفر یا شرکت اگه بخاطر یه ویژگی معروف و محبوب شد،بعدش دیگه اون ویژگی رو از دست میده چون به هدف تجاریش رسیده…

        • Amirbob گفت:

          ادامه ی حرفم:
          البته شرکتایی هستند که هنوز شاهکار میسازند،این حرف آخرم مال یه سری شرکت خاص بود مث ea..
          گفتم یه وقت اشتباه برداشت نشه.

        • Ozhan گفت:

          ببین داداش
          الان کلش رویال چیه؟
          یه بازی که بازی نیست و لول دیزاینش بر اساس اینه که تو داخل بازی پول خرج کنی!!!
          بازیای بزرگ هم اگ اینجوری بشن دیگه واویلاست
          در این مورد اقای میرزایی تو یه پادکست که آیا بازی های موبایل هم جزو صنعت گیم حساب میشن یا نه به خوبی توضیح داده

  • LA.Edition گفت:

    :rotfl: دیر یا زود داره ولی سوخت و سوز نداره هر کمپانی ای شاهکار میساخته نمونه ش اکتیویژن و یوبیسافت و ea ولی کی فکر میکرد روزی اینا به این روز بیفتن و جیب گیمرهارو خالی کنن همین راکستار کمپانی شاهکار سازی که ازش دم میزنن داره ۳ نسل شیر gta v رو میدوشه حسابی و هیچ اهمیتی به طرفداراش که منتظر بازیاش هستن یا جی تی ای بعدی نمیده این سی دی پراجکت امیدوارم اینجور نشه

    • Leonardo گفت:

      شما اینقدر بد نظری نکنین اتفاقی نمیفته خدانکنه !! همین یه تعداد دولوپر هم که عین ادم بازی با کیفیت میسازن هم اگر از بین برن دیگه بازی سازی نمیمونه جز امثال اکتیویژن و یوبی سافت و ea و این خیلی تاسف برانگیز خواهد بود

      امیدوارم هرگز چنین اتفاقی نیفته خلاقیت و ریسک پذیری از بین نره

      • LA.Edition گفت:

        میدونی بنظر من میفته الان سینمارو ببین به چه روزی افتاده همش شده فیلمای تخیلی و دی سی و مارول و میلیاردی فروش میکنن توی موزیک جاستین بیبر و سلنا گومز طرفدار هاشون از لینکین پارک و امینم و امثالش بیشتره همین بازی های لوت باکسی و انلاین اگر از همون اول کسی رو نمیداد بهشون و خرید نمیکردن اینا که فروشی نداشتن جمع میکردن میرفتن الان فکر کردی چرا بازیه ای موبایل اکثرن بازی های تبلیغاتی و بازی های انلاین پولکی هستن و بازیه ای داستانی و عالی کمه چون همه همین اشغالارو نصب میکنن دنیا داره به فنا میره دوستم واقعا ادم میمونه چی بگه که مردم عقل ندارن که هنر واقعی و با ارزشس ور تشخیص بدن همین ea دد اسپس داد dantes inferno میداد الان چی یا اون کونامی اگه pes رو نداشت الان درش تخته شده بود راکستار که هیچی مونده سی دی پراجکت و انحصاری های استدیوهای سونی

        • LA.Edition گفت:

          البته کپکام و فرامسافت و چندتا استدیو انگشت شمار هستن که در نسل چندتا بازی خوب بدن بازی کنیم همینکه کپکام با کلی سابقه کاریش تا الان دل به آنلاین و لوت باکس این داستانا نداده جای شکرش باقیه یا همون یوبیسافت در نسلچ ندین بازی داستانی میده خوبه اما اکتیویژن و ea و امثال اینا گند زدن دیستینی یا مس افکت آندرومدا هیلو و باقی بازیا همه دارن سرویس محور میشن در صورتیک ه مس افکت واسه داستانی و سه گانه معروف بود..

        • RAW99 گفت:

          یه سوالی دارم میشه بگی منظورت از اینکه چیزی از راکستار باقی نمونده چیه؟ اخه همین دو سال پیش یکی از بهترین بازی های نسلو دادن و تنها ایرادی که تازگیا پیدا کرده اینکه کم کار شده و میتونه مثل اکتی یا یوبی سالی چندتا بازی متوسط آنلاین بسازه و مردمم به خاطر اسم راکستار برای خریدش صف میبندن ولی اینکارو نمیکنه در صورتی که درامدش به اندازه ای هست که بخواد مثل ea یا اکتی رفتار کنه و اگر تو یه بازی برای اسکین یا اینجور چیزا پول بخواد به معنای دزدی نیست

    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      حالا گیریم تو یه بازی آنلاین بخوای برای یه تفنگ خاص پول بدی میشه شیر دوشی؟ :laugh: شیر دوشی اینه که دلار تو یه روز بالا پایین میشه و کلی بدبختی با خودش میاره…. اتفاقا نوش جونشون باشه کلی زحمت میکشن که ما لذت ببریم اینطور نتیجه گیری که شما میکنی مشکلش از این شرکت ها نیست از خود ماست که انقدر تو بد وضعیتی گیر کردیم و به همه چی گیر میدیم … oh god :-((
      .
      .
      شما فقط اندک نیمه خالی لیوان رو نبین کلی بازیباز در سراسر دنیا دارن لذت میبرن از عناوین همون اسم هایی که بردین چه بازی های انلاین چه افلاین ،،، چقدر ما از این بازیسازا ایراد میگیریم و غُر میزنیم خدا میدونه….البته گفتم به نظر من ریشه همه اینا شرایط بیمار گونه جایی هست که زندگی میکنیم (نظر شخصی)
      .
      .
      #ترول نکنیم

      • Ozhan گفت:

        محسن جان بنظر من اگ تو یه بازی انلاین بخوای بخاطر یه تفنگ پول بدی اره میشه شیردوشی
        همین سونی که بالاتر از تعریف کردم و مثال زدمش تو نسل هقتم واس انلاین لست اف اس وسایل جانبی میفروخت که بازی رو عملا پی تو وین میکرد!!!
        اینکار هیچوقت خوب نیست

        • 🤘Mohsenj74 گفت:

          اوژان اصلا فلسفه بازی انلاین تو چندین سال گذشته همینه pay to win از سی دی پروجکت انتظار نداشته باش خلاف جریان بازار حرکت کنه اینطوری خیلی تحت فشار قرار میگیرن از طرف همه شرکت ها به هر حال یه اصولی هست باید رعایت کنن به خاطر همین چیزا هست که اصلا از بازی انلاین خوشم نمیاد اینم اولین بازی هست که میخوان انلاین بدن و باید از چهارچوب بازی انلاین خارج نشن….مهم بخش داستانی و افلاین هست که سی دی پروجکت کم نمیزاره که هیچ خیلی مایه هم میزاره برا مشتری هاش

        • LA.Edition گفت:

          ببخشید طولانیه محسن عزیز EA و اکتیویژن و یوبی هم از همین چیزای کم کم شروع کردن و وقتی مزه ی پول بیشتر رو کمی چشیدن زدن تو کار الانم این سی دی پراجکت نمیاد یهو اعتبار خودشو ببره زیر سوال کم کم مثل همون کمپانی های شاهکار ساز قدیم میزنه تو کار دیر یا زود بازم میگم امیدوارم اینجور نشه همونطور که گفتم این چندتا کمپانی نبودن دیگه گیمینگ فقط پرداخت درون برنامه ای بود و ارزشی نداشت همین ناتی داگ و سانتا و استدیوهای سونی اگه دست خود سونی نبودن و انحصارش نبودن و مستقل بودن ممکن بود همین اتفاق براشون بیفته ولی سونی نمیزاره چون سنت و اصالتش ساخت بازی های پرمحتوای داستانی و البته فراوان در هر نسله ولی راکستار رو ببین در کل نسل با اون همه ثروتش یک بازی میده که همه صداشون در اومده اونم بازی ای میده که به سلیقه همه نیست دنباله بازی هاشو نمیسازه نظر طرفداراش اهمیت نداره eA که فقط لوت باکس راه انداخته با بازی های ورزشیش اکتیویژن کالاف های با داستان آبکی و مزخرف و مدت زمان در حد یک دی ال سی قبلا کالاف پلی میدادی بکوب یک هفته درگیر داستانش بودی.. بعدش بها دادن زیاد به انلاین و دی ال سی ها و مپ و اسکین و پوینت..همچی شده پول بزار یچیزی بگم یک لحظه فقط یکم تو ذهنت به این فکر کن دنیای گیمینگ رو بدون کپکام و سونی و یوبیسافت و فرامسافت تصور کن..خب الان بهم بگو توی گیمینگ در نسل چندتا بازی خوب یا عالی میاد که بتونی بازی کنی؟چندتا بازی معروف میاد؟کپکام که توی هر نسل دنباله بازی هاشو واسه طرفداراش میده..سونی که همه جوره سنگ تموم میزاره واسه بازی های داستانی..یوبیسافت و اساسینز هاش..اینا اگه نباشن تو هر نسل باید منتظر یکی دو دونه بازی از مثلا راکستار باشیم همین سی دی پراجکت ممکنه نسل بعد همین ریمستر سایبر رو بده بعدش فقط روی یکدونه آیپی کار کنه تمام چون میان شرایط کاری و روند توسعه رو دلیل مسخره میارن در هر نسل یک بازی بدن ادم مگه چقدر میخواد یک بازی رو پلی بده همون جی تی ای رو بعداز شیش ماه بخش داستانیش دیگه انداختمش کنار همین سایبر هم بیاد اینم شیش ماه درگیرش بشی ولی کل یک نسل هر کمپانی یدونه بازی بخواد بده هیچی نمیمونه یادمون نره نسل شیش و هفت چقدر فعال بودن همه کمپانی ها و پشت سرهم بازی هاشون یا خوب بود یا عالی قرار نیست همه بازیا شاهکار باشن لطفا از این فاز روشن فکری هم بعضیا بیان بیرون که فلان کمپانی اگه در نسل یک بازی میده اون بازی هم شاهکاره الان این همه کمپانی بازی های بزرگ میزارن به اندازه اون کمپانی ثروت ندارن ولی چندتا بازی میدن تو نسل

          • 🤘Mohsenj74 گفت:

            خب داداش با کل حرفات موافقم ولی فکر نکنم دیگه نسل ۵ و ۶ تکرار بشه رفت و به تاریخ پیوست و فقط خاطراتش مونده دقیقا مثل دوران سگا ولی باید قبول کنیم زمونه تغییر کرده نمیشه الان مثل سابق بشه محاله تقریبا ولی خدایی برا من مهم نیست که به خاطر یه اسکین تو بازی انلاین کسی پول بده هر چند خودم انلاین بازی نمیکنم زیاد متوجه نمیشم چقدر زور داره 😀 تنها انلاینی که بازی میکنم کلش رویال هست براش پولم خرج کردم :laugh: به نظرم مهم اینه تو پرداخت درون برنامه ایی که گیم پلی تحت تاثیر قرار نگیره که توضیحات خود سی دی پراجکت خیلی کامل بود تو این زمینه ، واقعا باهاتون هم عقیده هستم اما اینم میدونم که دیگه هیچی مثل سابق نمیشه و ما باید خودمونو وقف بدیم چاره ایی نیست و به عنوان یه گیمر وظیفه خودم میدونم از سونی و کمپانی های که اسم بردی حمایت کنم به هر طریقی چون بازی افلاین هست که قلب ها رو تسخیر میکنه ، بحث یه مقدار باید بیشتر باز بشه شما چون خیلی مسائل کلانی این وسط هست که شاید من و شما نتونیم درک کنیم فقط میتونم در آخر امیدوار باشیم که نسل ۹ بترکونه و جایی که زندگی میکنیم هم درست بشه …. خسته شدیم دیگه

            • LA.Edition گفت:

              :yes: کلا منظور من این بود امیدوارم هیچوقت سی دی پراجکت کم کار نشه یا شیردوش نشه
              و نیفته توی این راه و واسه خودش یک بخش انلاین عظیم راه بندازه و بزنه تو کار چون از روی دلسوزی و از روی عشقی که به کمپانی های امثال سی دی پراجکت دارم این حرف رو میزنم که اگه اینا نباشن گیمینگ هیچ معنایی نداره ولی وقتی فلان کمپانی میاد یک بازی انلاین میده کنارش یک بخش داستانی چهار ساعته و میبینه همه دارن توی انلاینش پول خرج میکنن معلومه دیگه سرمایه گذاری میکنه روی بخش انلاینش هیچکی از پول زیاد بدش نمیاد

    • mo70 گفت:

      اسم راک استار حال من رو دیگه بد میکنه

  • M_A.REZAIE گفت:

    امیدوارم که همیجوری در زمینه قیمت dlcها عدالت و انصافا به گیمرا نشون داد. توی این زمینه هم همینجور باشه.

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    انقدر خودش قشنگ توضیح داد که جای بحثی نزاشت ، من که کلا انلاین بازی نمیکنم زیاد برام فرقی نداره ولی توقع داشته باشیم همه چی مفت باشه دیگه غیر منطقیه وقتی سرویس بهتری بخوای بگیری خب مجانی نمیشه که ،،،، اصل همون قسمت افلاین و شاهکاره که کل جامعه گیمینگ منتظر جادوی سی دی پراجکت هستن
    .
    .
    #ترول نکنیم

  • Neil_druckman گفت:

    پرداخت درون برنامه ای؟نوش جونش من دو شرکت بخش مولتیشون پرداخت درون برنامه ای داشته باشن هرچقدرم شدید باشه هیچ مشکلی ندارم یکی ناتی داگ یکی سیدی پراجکت به علت اینکه انقدر این دو استودیو زحمت کش هستن و بخش داستانی فوق العاده ای ارائه میدن در زمانی که اکتیویژن کثیف میاد کالافشو میکنه ۷۰ دلار و پلیرا شف میبندن اینا رو ۶۰ دلار بازیی میدن که همتا نداره حق دارن تو مولتی پول خوب به جیب بزنن نوش جونشون

  • BigMAhdi گفت:

    ea داره به cd project سلام میکنه :rotfl:

  • PCMR گفت:

    براساس مصاحبه ایشون پرداخت درون برنامه ای تاثیری بر گیمپلی بازی نداره و اینجوری نیست که شما پول بیشتری بدی و اسلحه با قدرت بیشتری بگیری! احتمالا در حد چندتا اسکین و… هست!! یه چیزی تو مایه های csgo!

  • reza_tport گفت:

    یادش بخیر قدیم یه بازی انلاین پولی بود یکی رایگان اونیکه پولی بود محتواش رایگان اونی که رایگان بود محتواش پولی
    حالا بازیا پولی با محتوای پولی شدن
    من طرفدار سی دی پراجکت هستم ولی این کارا از نظر من کلاهبرداریه :no:

    • Ozhan گفت:

      دقیقا
      بازی که برچسب ۶۰دلار میخوره نباید ایتمای داخل بازی پولی باشه
      باید با پول داخل خود بازی به دست بیاد
      چرا برم مورتال کامبت بگیرم بعد واس هر حرکت و اسکین کلی پول بدم؟مگه بازی فری تو پلیِ؟؟؟؟
      بنظر من باید متحد شیم صدامون به گوش سی دی پروجکت برسه تا بفهمه اینکار واقعا کار زشتیه!!!
      اگ انلاینش رو فری تو پلی کنه هیچ عیبی نداره ولی اینکه داری ۶۰دلار پول میدی و بری تو بازی واس اسکینی که دلت میخواد بازم پول بدی خیلی ظلمه در حق یه گیمر!!!

  • ALIREZAICE گفت:

    اصلا بحث تزیینی بودن نیست همین که منبع پول در آوردن بشه چیزای تزیینی دیگه سازنده وقت نمیزاره برای بهتر کردن هسته بازی آنلاین در طول زمان همه فکر و ذکرشون میشه ساخت یچیزی که ملت بابتش پول بدن و وقتی که کمپانی مزه پول مفت بره لای دندونش کم کم میشه همون ea و یوبی اونا هم یه شبه اینشکلی نشدن من از این خبر خیلی نا امید شدم چون اینجور پول راحت در آوردن به آینده بازیهایی که cdpr قراره بسازه لطمه اساسی میتونه وارد کنه

    • Ozhan گفت:

      کاش همه مثل شما میدونستن عواقب این عمل سی دی پروجکت رو
      ما این شرکت رو دوس داریم نمیخوایم بشه یکی مث ea یا اکتیویژن

      • Amirbob گفت:

        من ea رو کاری ندارم.
        ولی به نظرت پرداختای درون برنامه ای اکتیویژن و وارنر بازیاشون بد کرده؟به هیچ وجه!
        الان شما کالاف مدرن وارفیر یا مورتال ۱۱ رو در نظر بگیر،ناشراشون خیلی وقته پرداخت درون برنامه ای گذاشتن،اما بازی های خیلی خوبی هستند.
        اتفاقا همین پرداخت هاست که شرکتو بهتر میکنه وضعش رو.
        و همین گسترش شرکت باعث میشه بازیای بهتر و بیشتری بسازن.
        همه که مثل ea نیستن.

        • LA.Edition گفت:

          :rotfl: امیر عزیز واقعا داری این حرفارو میزنی؟الان مثلا مورتال کمبت جدید بازی خوبیه؟ عمرن بخش داستانیش یکی دو ساعته و باقیش رو با دی ال سی دادن کاراکتر ها به شدت کم هستن مقایسه کن با مورتال کمبت نسل ۷ که کلی کاراکتر داشت و داستانیش طولانی تر و محتوا زیاد بود و مد های عالی!بازم میگی وارنر خوب؟ :d خب باشه اون بخش قبرستان و خرید اسکین و اسکیل ها که تبدیل شد به یک بخش تمام انلاین و بلعکس قدیم نمیتونی افلاین واردش بشی چی؟میگی اکتیویژن نمیدوشه؟اون همه دی ال سی ها و بها دادن به بخش انلاین و داستان های چهار تا شیش ساعته چی..اگه گیمر قدیمی باشی متوجه میشه کالاف های قدیم رو قشنگ یک هفته اگه کامل بازی میکردی درگیرش بودی ولی کالافای الان رو راحت توی یک روز میتونی تموم کنی

          • Amirbob گفت:

            مخالفم.
            میتونم سر مدرن وارفیر باهاتون بحث کنم که چرا بازی خوبیه.
            کمپینش به نظر من که خوب و به جا بود،اما حرف شما اینه که کوتاه بود،دلیلش مشخصه.
            واکنش گیمرا.
            ما سال قبلش بلک اپس ۴ رو داشتیم که کلی فروش کرد و همه از مولتی پلیر و بتل رویالش راضی بودند.
            ولی هنوز یه عده بودند که میخواستند بخش دایتانی داشته باشه و بازیو نخریدن،اکتیویژن به خاطر همونا تو مدرن وارفیر یه بخش داستانی اضافه کرد که کوتاه بود و هنوز توش مولتی مهم تر بود.
            الانم بعید نیس دوباره بخواد بخش کلد وار رو طولانی تر کنه.
            بعدم وقتی میاد میبینه خیلی از خریداراش مستقیم میرن سراغ مولتی (خیلیا واقعا اینجورین و مستقیم بعد خرید بازی میرن مولتی پلیر) بیشتر بهش توجه میکنه.
            بازی بعدی که من از اکتیویژن بهش اشاره میکنم کاد موبایل هس،اونم از روز عرضه محتواش خوب بود و رایگانم بود،ولی برا تزئینیا باید پول بدی.
            این از بازیسازی اکتیویژن(البته ناشر در اصل)
            بعدم راجب مورتال،فک نکنم دو سه ساعته بشه تمومش کرد،من از خودم چیزی نمیگم،ولی تاحالا جاهای مختلف و سایتا از محتوای بالاش و وضع خوب سروراش تو نقدا راضی بودند.
            از نظر گیم پلی و گرافیکم که حرفی باقی نمیمونه.
            در خصوص دی ال سی ۴۰ دلاریش هم باز پولپرستیه ولی گیم پایه مد نظرم بود.
            موفق باشید 🙂 🙂

        • ALIREZAICE گفت:

          شما همین الان برو مورتال آرماگدون بازی کن هنو بهتره از ۱۱

        • reza_tport گفت:

          ادم میمونه چی بگه
          همه مثل ea نیستن ولی دارن میشن
          یه زمانی هر چی بازی مینصبیدیم مارک ea بالا میومد اما حالا چی
          سال ۲۰۰۸ همه سال شروع اوج گیری اکیویژن بود اما حالا چی اصلا حوصله این بازی جدیدرو ندارم انقدر که مصخرست

  • خب بازی های چند نفره همیشه شامل پرداخت های درون برنامه ای هستش به جز بعضی هاشون

بخش چندنفره‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهد داشت - گیمفا