توسعه‌دهنده‌ی Tormented Souls: کنترلر DualSense حس بازی‌های ترسناک را تغییر خواهد داد - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Tormented Souls: کنترلر DualSense حس بازی‌های ترسناک را تغییر خواهد داد - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Tormented Souls: کنترلر DualSense حس بازی‌های ترسناک را تغییر خواهد داد - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Tormented Souls: کنترلر DualSense حس بازی‌های ترسناک را تغییر خواهد داد - گیمفا

توسعه‌دهنده‌ی Tormented Souls: کنترلر DualSense حس بازی‌های ترسناک را تغییر خواهد داد

حسن اکرامی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
توسعه‌دهنده‌ی Tormented Souls: کنترلر DualSense حس بازی‌های ترسناک را تغییر خواهد داد - گیمفا

با انتشار کنسول‌های نسل نهمی دو شرکت سونی و مایکروسافت، توسعه‌دهندگان بازی‌های مختلف ترسناک قصد دارند تا به بازی‌بازان نسل جدیدی از این عناوین را نشان دهند. برای مثال توسعه‌دهندگان عنوان ترسناک The Medium که چندین آهنگساز از سری معروف Silent Hill را در اختیار دارند، اعلام کرده‌اند که با توجه به سخت‌افزار فوق‌العاده قدرتمند و ویژه‌ی کنسول اکس‌باکس سری اکس، قصد دارند حس و حالی کاملا جدید و متفاوت را برای طرفداران سبک وحشت بقا فراهم آورند. حال به تازگی یکی از افرادی که در استودیوی دوئل افکت گیمز (Dual Effect Games) در حال کار برروی بازی ترسناک Tormented Souls است، اظهار داشت که با استفاده از قابلیت‌های کنترلر DualSense کنسول پلی‌اسیتشن ۵ می‌توان به صورت واقعی و گسترده یک نسل جدید از حس و تجربه‌ی عناوین ترسناک را خلق نمود.

به تازگی یکی از اعضای استودیوی شیلیایی دوئل افکت گیمز که توسعه‌ی بازی Tormented Souls را بر عهده دارد، اظهار داشت که این بازی منحصر به فرد از عناوین برتر این سبک به مانند Resident Evil ،Silent Hill و Alone in the Dark الهامات زیادی کسب کرده است و برای ایجاد یک حس واقعی و منحصر به فرد از وحشت به خوبی از قابلیت‌های کنترلر DualSense استفاده خواهد کرد. وی در این مصاحبه اظهار داشت که حسی که به وسیله‌ی قابلیت بازخورد لمسی این کنترلر به بازی‌بازان منتقل می‌شود، بسیار در تجربه‌ی یک صحنه‌ی ترسناک حائز اهمیت خواهد بود. وی همچنین در این باره افزود که بازی‌بازان می‌توانند با استفاده از قابلیت بازخورد لمسی کنترلر DualSense به مانند یک عنکبوت که لرزش‌های مختلف تارهای خود را در نقاط مختلف حس می‌کند، حرکات اشیاء گوناگون و موج‌های نامرئی که به طرفشان هجوم می‌آورند را تجربه نمایند.

مشخص است که این نوع احساسات مختلف در عناوین ترسناک به لطف بازخورد لمسی پیشرفته‌ی کنترلر DualSense بسیار دقیق‌تر و کاربردی‌تر به بازی‌بازان منتقل خواهند شد. مشابه این قابلیت را می‌توان در عنوان نسل نهمی و انحصاری Spider-Man: Miles Morales اثر استودیوی اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games) مشاهده کرد که با استفاده از قابلیت بازخورد لمسی، بازی‌بازان می‌توانند از طریق حس عنکبوتی خود جهت حمله‌ی دشمنان و تیراندازی‌های آنان را تشخیص دهند. همچنین استودیوی دوئل افکت گیمز در مورد این قابلیت اظهار داشت که اگر حشرات مختلف و یا دشمنان گوناگون به شخصیت اصلی حمله کرده و آن را گاز بگیرند یا صدمه‌ای به وی وارد سازند، بازی‌بازان با استفاده از قابلیت بازخورد لمسی کنترلر DualSense می‌توانند آن‌ها را به خوبی و به تفکیک حس نموده و از این طریق می‌توان یک چشم‌انداز جدید و منحصر به فرد را برای بازی‌های ترسناک آینده در نظر گرفت.

البته تاکنون استودیوی دوئل افکت گیمز خبر رسمی عرضه‌ی بازی ترسناک Tormented Souls را برروی دو کنسول نسل نهمی پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس تایید نکرده است اما ناشر این عنوان یعنی شرکت پی‌کیوب (PQube) توسعه‌ی این نسخه‌ی نسل نهمی را بدون ذکر تاریخ عرضه‌ی آن اعلام کرده است.

باید توجه داشت که توسعه‌دهندگان دیگری نیز که برروی بازی‌های نسل نهمی کار می‌کنند در مورد قابلیت‌های منحصر به فرد کنترلر DualSense کنسول پلی‌استیشن ۵ ابراز علاقه کرده‌اند. به عنوان مثال استودیوی تری‌آرک (TreyArch) در مورد عنوان نسل نهمی Call of Duty: Black Ops Cold War اظهار داشته است که قصد دارد با استفاده از قابلیت تریگرهای تطبیق‌پذیر کنترلر پلی‌استیشن ۵، به بازی‌بازان درک عمیق و دقیق‌تری از میزان مقاومت ماشه‌ی هر اسلحه را بدهد و این یک پیشرفت شگفت‌انگیز در سبک عناوین تیراندازی به شمار می‌آید.

طبق اطلاعات منتشر شده، عنوان ترسناک Tormented Souls قرار است در سال ۲۰۲۱ میلادی برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوییچ عرضه گردد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توسعه‌دهنده‌ی Tormented Souls: کنترلر DualSense حس بازی‌های ترسناک را تغییر خواهد داد - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Tormented Souls: کنترلر DualSense حس بازی‌های ترسناک را تغییر خواهد داد - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Tormented Souls: کنترلر DualSense حس بازی‌های ترسناک را تغییر خواهد داد - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Tormented Souls: کنترلر DualSense حس بازی‌های ترسناک را تغییر خواهد داد - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Tormented Souls: کنترلر DualSense حس بازی‌های ترسناک را تغییر خواهد داد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mostafaa گفت:

    اسم دسته پلی استیشن هر نسل تغییر میکنه یا دوال سنس اسم یه قابلیته؟؟فکر کنم این نسل اسمش dualshock بود،درسته؟؟
    ————————————————-
    معذرت بابت اسپم:
    دوستان من کلا گیمر استوری محورم،pc دارم و اکثرا بازی کرکی میزنم، ولی قصد خرید اورجینال rdr2 رو دارم
    متاسفانه یکی از دوستام تصادفی بازی رو اسپویل کرد و گفت فلانی اینطوری میشه و فلانی این کار رو میکنه و تمام(من پوکر فیس بودم و بعدش دچار حمله عصبی شدم از شدت اسپویل)،دوستانی که بازی کردن میدونن دوستم چی گفته
    سوالم اینه که دیگه ارزش داره برم سمتش؟؟شیرینی داستانش برای از بین رفته،چیزی هست که به خاطرش امیدوار بشم به خریدش؟؟داستان پیچشی نداره که بگم دوستم همش رو نگفته و یکم الکی به خودم امید بدم؟؟
    اصلا حالم گرفته شد از این اسپویل،کاش میشد حافظه این چند روزم رو پاک کنم
    #ترول_نکنیم
    #خواهشا_اسپویل_نکنیم

    • نگران نباش این بازی خیلی چیزا داره واسه رو کردن از نظر داستانی .
      اتفاقا پایانrdr2 برای کسایی که red dead 1 رو بازی کردن همچین چیز عجیب و غریبی نیست چون مشخصه کیا زنده موندن و کیا مردن توی rdr1.
      کلی پیچش داستانی هست واسه تعجب کردن و به وجد اومدن که اونا اصل کاریه

      • Drama گفت:

        mostafa ببین این نظر شخصی منه عزیز(همیشه به راهی که اکثر مردم میرن اعتماد نکن خیلیا میگن خوبه ولی کامنتم رو تا آخر بخون این نظر متفاوتیه که میخوام بدم درباره کل بازی بصورت خلاصه بازی رو هم خودم ۱۰۰ درصد کامل تمومش کردم) اگه واست اسپویل شده واقعا بازی نکن جدی میگم این بازی بیخودی گنده ش کردن و متاش ۹۷ شد کاری به متعصب ها و فن بوی های راکستار ندارم که هرچی بزنه به به چه چه کنن داستان پرکشش و مسیر های طولانی بعضی مراحل خسته کننده مخصوصا از اواسط بازی حس میشه اوایلش ریتم بسیار کندی هم داره همون سال ۲۰۱۸ که اومد هم حتی گوتی نشد منتقدا هم فقط واسه اسم راکستار بهش ۹۷ دادن نهایتش باید ۹۱ میبود یسری چیزا تو بازی گذاشته بودن که مثلا بگن خیلی واقعیه مثلا بلند شدن موهای کاراکتر به مرور زمان و این چیزا که واسه گول زنی و ظاهر بازی بود یا مغازه دار رو میکشتی میرفتی میومدی میدیدی که اتفاقاتی افتاده که( این مورد توی بازی مافیا ۲ بود مغازه دارهارو میکشتی بعلاوه اینکه پلیس میومد مغازش هم پلمپ میشد و صحنه جرم تشکیل میشد) خلاصه یسری چیزایی تو رد دد ۲ که بگن گیمپلی خیلی تغییراتی داشته در صورتی که حتی تیراندازی بازی همون فرمول قبلی بود بنظر من رد دد ۱ چند سر و گردن از قسمت دومش بهتر بود از هر لحاظی بگی مخصوصا داستانش از همون درصد های منتشر شده هم نشون داده شده که چند درصد اونایی که بازیو خریدن کامل به پایان رسوندن که خیلی کم بودن حالا تصمیم با خودته میتونی واسه تجربه هم بازیش کنی مخصوصا اگر به دنیای وسترن علاقه داری و اگه پولشو داری اورجینال بخر نداری کرکی بزن چون آنلاینش هم چیز بدرد بخوری نیست موفق باشی

        • RAW99 گفت:

          به نظر بقیه اعتماد نکنه که میگن بازی خوبه بعد بیاد به کسی که کاملا واضحه با راکستار مشکل داره اعتماد کنه و اینکه یه بازی تو گیم اوارد تونسته بازی سال بشه یا نه اهمیت چندانی نداره چون بارها تو اینجور مراسما شاهد حق خوری بودیم نمونشم برنده نشدن آنچارتد یا لست ولی بازم ردد۲ بیشترین تعداد جایز رو تو گیم اوارد برد در مقابل گاد و دلیل نمیشه چون گاد برنده شده پس ردد ضعیفه و ملاک خوب بودن یه بازی آمارای مسخره ای که سایتای خبری اعلام میکنن نیست ملاک خوب بودن امتیاز و فروش و جوایز یه بازیه که ردد۲ همه ی این هارو داره پس حرف الکی نزن و در آخر بگم که راکستار انقدی جایزه بازی سال گرفته که دیگه اینجور چیزا براش خیلی اهمیتی نداره و حالا یه بار با ارفاق به خاطر ریسکی که سانتامونیکا کرد تونست جایزه بازی سال بگیره ولی بازم این به معنی این نیست که گاد از ردد۲ بهتره و کلا دو نسخه از ردد تا حالا اومده و نیازی به این نیست که بیان تغییرات خیلی بزرگی تو گیم پلی ایجاد کنن

          • Drama گفت:

            ببین همین نظر تو معلومه با تعصبه کل ماجرا این همه توضیحات و ایراد هایی که گرفتم رو ول کردی اومدی بحث میکنی روی گیم اواردز اول اینکه گوتی هیچ اهمیتی نداره برای دلیل بر عالی بودن یک بازی هم نیست با اینکه مراسم مهمی هم هستش اما حق خوری هم توش بوده حالا کامل بخون تا متوجه بشی اون بخشی که این حرفو زدم خودش توضیحی داره واسه خودش اول اینکه ردد دد چون اینکه این مشکلات و ضعف هارو داره هیچ چیز جدیدی هم برای ارائه نداره اگه ردد دد واقعا اینقدر خوب بود اگه واقعا شاهکار بود اگه هیچ ایرادی نداشت و اگه واقعا لیاقتش ۹۷ بود پس گوتی هم میشد ولی لیاقتش رو نداشت و ایراد هم زیاد داشت خیلی ها هم از همین ایرادات ناله میکردن(میزان درصدی تموم کردن بازی رو ببین مشخصه میگیره)الان خیلیا هستن میگن فیلم اونجرز یا جان ویک رو ببین عالیه اما اینا جز اشغال و تخیل هیچی نیستن جان ویک ۱ رو قبول دارم باقیش فقط واسه پول اومده وگرنه خیلی مسخرس که کل کشور و شهر بریزن سرت نتونن بکشنت اونجرز هم حرفی نمیزنم چون اصلا فیلم و هنر حساب نمیشه.الانم دلیل نمیشه همه چون لست ۲ رو هیت میکنن اوایلش همه میگفتن اشغال بود منم میومدم میگفتم بده نه خیلی هم عالی بود ردد دد ۲ هم بازی خوبی بود اما لیاقتش به هیچ وجه اون نمره نبود تو خودت ویچر ۳ رو ببین با وجود کلی باگ و مشکلات ولی چون لیاقتش بود گوتی شد ولی ردد دد مشکلات داستانی روند گیمپلی روایت و باگ های اولیه زیادی داشت همین ردد ۲ رو کمپانی دیگه ای ساخته بود متاش بیشتره ۹۰ نمیشد..تمام

            • RAW99 گفت:

              نظر من یا تو قرار نیست شاهکار بودن این بازی و یا فروش زیادش و جایزه هایی که برنده شدو عوض کنه پس بحث بی فایده ایه و مورد بعدی اینکه تو خودت اومدی اول نظرت گفتی که گوتی اهمیتی نداره و بردنش باعث بهتر بودن یه بازی نمیشه ولی دقیقا بعد این حرفا اومدی گفتی چون ردد شاهکار نبود گوتی نشد و گوتی رو به بهترین بازی سال میدن اگر انقد کم اهمیته پس چرا بهش استناد میکنی و میگی ردد چون برنده نشد پس بازی معمولی هست و شاهکار نیست و مورد بعدی اینکه بری بالا بیای پایین راکستار جز بهترین بازی ساز های دنیاست و کمپانی های دیگه حتی نمیتونن به ساختن بازی به عظمت ردد فکر کنن چه برسه بخوان یکی مثل ردد بسازن و اخرم بگم که اینکه چند نفر تو پلی استیشن بازی رو تا اخر رفتن هیچ اهمیتی نداره مثل این میمونه که بگی چون فیلمای برگمان یا تارکوفسکی بین غالب مردم طرفدار ندارن پس فیلمای خوبی نیستن یا ضعیفن اینکه اکثر مردم از چی خوششون میاد و به چی نمره بالا دادن دلیل بر خوب بودن یا شاهکار بودن یه بازی یا فیلم نیست

              • Leonardo گفت:

                به نظرم داره زیاد دلیل الکی میاره تا رد دد رو بکوبه ما پی سی گیمرا نسخه اول رو بازی نکردیم من خودم به شخصه هم بازی نکردم اما به صورت کلی هم گاد رو پلی دادم هم رد دد ۲ رو حالا بزار یکم از داستان بازی بگم داستان گاد اف وار اصلا در حد یک شاهکار سینما نیست و خوب یا نهایت عالی میشه روش اسم گذاشت گیم پلی و گرافیک گاد به ترتیب شاهکار و عالی بودن شما دوست دارین این بازی رو تا حدی که میتونین با اوردن دلیل هایی که هیچ پایه و اساسی ندارن وصرفا نظر شخصیتونه کم ارزش کنید ولی اینطوری کار نمیکنه این صنعت و به صورت overall به یک بازی رای میدن همه ی قسمت های یک گیم رو در نظر میگیرن تا ببینن بازی چطوره ! رد دد نو اوری انچنانی نداشت طوری که دوستان میگن و منتقدا هم دنبال همین چیزان که یه گیم تکراری نبینن ! حالا کم یا زیاد قضاوتش با شما !!
                رد دد از همه نظر شاهکار بود . گرافیک بیش از حد از نسل خودش جلوتر بود هنوزم فکر نمیکنم گرافیک بازی ای در حد این گیم باشه شخصیت پردازی روایت داستان و خط کلی داستان مراحل جانبی و کوئست ها توی یک لول دیگه از طراحی قرار داشتن و کاملا میشد این رو حس کرد که حتی از نظر داستانی شاید البته به نظر من این بازی رقیب حتی میون فیلم ها وسریال ها به ندرت پیدا میکنه و شاید از شاهکار هم فراتره از نظر داستانی . گیم پلی بازی گرچه میگن نو اوری نداشت ولی اونقدر با جزئیات و عالی کار شده بود روش که حرفی برای گفتن نمیزاشت ویژگی و امکاناتی که گیم پلی در اختیارت میزاشت توی هرکدوم از قسمت ها ! خیلی زیاد و به درد بخور بودن و بعضیاشون حتی شاید بشه گفت اونقدر واقعی بودن که نمیشد تفاوتی بین واقعیت و این بازی قائل شد

                اما تمرکز اصلی من روی داستان این بازیه !! کانورسیشن ها و دیالوگ ها به شدت گیرا واقعی و عالی کار شده بودن که منی که نسخه اول رو بازی نکردم با گذروندن چند ساعت گیم پلی از ابتدای بازی خیلی راحت خو گرفتم باهاش اتمسفر بازی به خصوص شب ها به قدری دلنشین و سنگین بود که دوست نداشتی از کمپ بری بیرون و من خودم شاید ساعت ها بعد از هر چپتر میرفتم و به حرفاشون گوش میدادم جشن هایی که میگرفتن و خلاصه و… روند داستان به شکلی بود که با واقعیت مو نمیزد کسانی که اول انسان بودن (داچ) و کم کم به شخصیتی تقریبا شیطانی تبدیل شدن و این روایت تغییر انسان ها با توجه به شرایط که در واقعیت هم وجود داره بود اما به تصویر کشیدن هرکدوم ازین قسمت ها هنری میخواد که فکر نکنم هرکسی بتونه از پسش بر بیاد اینقدر داستان این بازی عالی بود که من به شخصه نمیتونستم جلوی احساساتم رو بگیرم خیلی جاها به زور جلوی خودم رو میگرفتم این بازی لیاقتش بیشتر از ۱۰۰ بود و شاید حتی بازی سال من هنوزم نمیتونم قبول کنم که چطوری به جایگاه اصلیش با این داستان فرا شاهکارش نرسید اگر نو اوری و ریسک زیاد توش ایجاد میشد بی شک بازی سال میشد

            • ...Eternal... گفت:

              برو باو فکت صادر نکن نظرتو برای خودت نگه دار فعلا که رد دد با ۹۹ تا نقد متای خارق العاده ۹۷ رو داره که کاملا هم لایقش هست امثال تو ام چون خوشتون نیومده دلیل نمیشه بیاید راجع به بازی ای که بهترین تجربه زندگی بقیه گیمراست نظر بدین رد دد ۲ همون چیزی بود که طرفدارای واقعی راکستار میخواستن نه یه بازی که هیتری مثل تورو راضی کنه که مشخصه دردت از جای دیگس داری اینارو میگی
              یعنی به نظر تو هر کی از رد دد ۲ لذت برده فن بوی راکستاره؟ منطق جالبی داری اونوقت تو که تو از سر تعصب روی یه کمپانی دیگه از راکستار متنفری احیانا فن بوی اون کمپانی و هیتر راکستار نیستی 😀 راکستار همیشه فرمول بازی هاش همین بوده و تو ارائه محتوایی که همیشه قولشو داده بهترین بوده و هست تو ام یا باید اینو قبول کنی یا اینکه قبول نکنی ولی باهاش کنار بیا چون رد دد ۲ شاهکاره و این‌ حقیقته نیا بگو آنلاین بازی ایراد داره و فلان و بهمان که چون تمام هدف و بزرگی رد دد خلاصه میشه تو بخش داستانیش فیزیک و جزئیات جهان بازی و وسعت و گرافیک و تنوع در پوشش گیاهی و اکوسیستم های مختلف و انواع گونه های جانوری به علاوه داستان بی نظیر و ریل بازی که مورد توجه تمام سازنده ها قرار گرفت و گیم پلی بازی هم از همین قاعده ریل بودن پیروی میکنه و همین هم گیم پلی لذت بخش میکنه
              مطمئن باش اگر دولوپر های دیگه بازی هاشون به اندازه بازی های راکستار غنی بود همینقدر بهشون توجه میشد منتها قبول اینکه سطح کیفی راکستار در حال حاضر با بزرگان دیگه این صنعت مثل ناتی داگ و سیدی پراجکت برابری میکنه و حتی در بعضی موارد بهتر از اونا ظاهر میشه برای کسایی مثل تو سخته باورش، منم اگر بخوام از روی تعصب و دشمنی با هر سازنده ای نظر بدم میتونم مطرح ترین عناوین روز که سهله بلکه انقلابی ترین عناوین تاریخ رو هم بکوبم و ازشون ایراد در بیارم اما من فن بوی و تعصبی نیستم چیزی که شاهکاره میگم شاهکاره فرقی نداره سازندش چی باشه و هر بازی ای رو باید با استاندارد ها و المان های ژانر خودش مقایسه کرد نه اینکه صرفا دوتا بازی متفاوت رو بخاطر AAA بودن مقایسه کنیم
              رد دد هم اگر گوتی نشد به این خاطر بوده که حریف به شدت قدر و شاهکاری به نام گاد در مقابلش قرار داشت که در سبک خودش یه انقلاب بود ولی این دلیل بر کوچک شمردن رد دد نیست الان مثلا سال ۲۰۱۱ دوتا بازی فوق العاده مثل اسکایریم و پورتال ۲ هر دو شاهکار بودن ولی فقط یکیشون گوتی شد و اونم اسکایریم بود آیا پورتال افتضاح بود؟ همچین ماجرایی برای بسیاری از عناوین دیگه صادقه مثل لست و بایوشاک اینفینیت مثل رد دد ۱ و مس افکت ۲ مثل ویچر ۳ و فال اوت ۴ و کلی مثال دیگه
              این از جوایز که توضیح دادم اگرم بحث واقعا سر داستان و مکانیزم های گیم پلی باشه که در رابطه بازی ای که مورد تحسین این همه گیمر و منتقد قرار گرفته و متای ۹۷ رو داره فقط موضوع سلیقه مطرحه که ممکنه یه نفر از رد دد خوشش نیاد که منطقیم هست اما اینکه مثل تو بیاد از روی عقیده شخصی خودش فکت صادر کن شرمنده ولی اصلا منطقی نیست 😀
              با اون از قسمت حرفت که گفتی درصد افرادی که بازی رو کامل کردن باید بگم اونایی که بازی رو کامل نکردن یا نوب بودن یا با سلیقه شون جور نبوده دیگه ازین دو حالت خارج نیست رد دد هم یه بازی ای هست که باید برای درکش و لذت بردن از اون علاوه بر علاقه به سبک بازیسازی راکستار، براش وقت بذاری اینایی که بازی رو تموم نکردن به احتمال خیلی زیاد افرادی هستن که گیم رو صرفا برای سرگرمی بازی میکنن اونا کسایی نیستن که تو عشق و لذت گیم غرق شده باشن تا لذت بردن از شاهکاری مثل رد دد رو بفهمن، هر کی که یه کنترلر میگیره دستش چهار بار دکمه میزنه که اسمش رو گیمر نمیشه گذاشت 😉 این نشون میده مشکل از بازی نیست مشکل از نحوه بازی کردن گیمراست

    • Bluebox گفت:

      یعنی گیم پلی بازی برات اهمیت نداره فقط داستان مهمه 😐
      خب اگر اینطوریه چرا بازی می‌کنی فقط فیلم ببین.
      بازی رد دد۲ جدا از داستانش گیم پلی فوق العاده ای داره.
      اگر داستان برات مهمه پیشنهاد میکنم بیشتر بازی های تعاملی و تل تیل انجام بدی.
      مثل هوی رین ، تل می وای ، لایف ایز استرنج ، دیترویت و … بازی کنی

    • راست حقیقتش منم برام اسپویل شد ولی از شیرینی بازی برام کم نشد و به شدت لذت بردم و فعالیت های گوناگوین در نقشه ای وسیع داره و یک داستان حماسی رو روایت میکنه خیلی جالبه به نظرم بازیش کن گیم پلیش هم که خیلی خوبه
      .
      .
      .
      #ترول نکنیم(با شما نیستم کلی میگم)

    • RAW99 گفت:

      منم ردد۲ و لست۲ برام اسپویل شد ولی هردو بازی برای من با اختلاف بهترین بازی های تاریخن اسپویل خیلی چیز مهمی نیست
      اگر قرار باشه کل لذت اون بازی با یه اسپویل از دست بره به نظر من ارزش بازی کردن نداره بازی هایی مثل ردد۲ فقط به خاطر داستان شاهکار نشدن و عوامل زیادی تو شاهکار شدنشون نقش داشته و ردد۲ به نظر من بهترین اپن ورلد تاریخه و فقط مراحل فرعیش ارزشش از ۹۰ درصد بازی های حال حاضر دنیا بیشتره

    • عزیز صدرصد ارزش داره حتما بگیر.خیلی محتوا‌هایِ زیادی هست که تجربش بسیار لذت‌بخش هستش.
      .
      .
      #ترول نکنیم

    • Alifz گفت:

      برا من هم اسپویل شد ولی تجربش و احساس لحظه آخر، چیزی هست که با هیچ اسپویلی نمیشه منتقلش کرد. همون حس نابی که لحظه آخر فصل اول بازی والکینگ دد تل تیل گیمز و جملات آخر بیگ باس تو mgs4 و اتفاقی که برای ۲B در nier میفته، بهم دست داد و البته کلی مثال دیگه که الان حضور ذهن ندارم
      بعضی بازی ها رو فقط باید تجربه کرد و درونش غرق شد و با تک تک سلول های بدن حسش کرد

      الان لست ۲ هم برام اسپویل شده و هنوز تجربه نکردم
      ولی مگه میشه بیخیال ماجراجویی با الی شد

    • lastofus2 گفت:

      به نظر من اورجینال نخر چون بازیش از نظر من قشنگ نیست شاید شما بپسندی در کل ارزش خرید که اون همه پول بدی نداره.میتونی یک کار دیگه کنی اول بری یک کلوپ با ۳۰ ۴۰ تومان پول بدی بازی ردد ۲ رو برات بریزن چند ساعت بازی کنی اصلا ببینی خوشت میاد یا نه بعد اگر اومد صبر کنی کرک بشه 😀

    • Hossein گفت:

      تو که اسپویل شدی
      برو یوتیوب و اپارات
      گیمپلی ببین
      سوندترک هارو گوش کن
      محیطش رو ببین
      بعد ببین چه شاهکاریه
      برای تجربه محیطش هم شده ارزش داره
      من بازی نکردم
      ولی در اینکه از لحاظ بصری و لول دیزاینی تجربه فوق العاده ای خواهد بود شکی ندارم

  • تنها تغییر واقعی نسل ۹ همین دسته ps5 هست.
    صدای سه بعدی , vr , عدم بارگذاری و ترافلاپس و ۸k و ssd و بقیه این حرفا مَزَست.

  • من منتظر بازگشت اصل وحشت هستم
    فکر نکنم دیگه نیازی به نام بردن باشه 😎

  • ما به نسل ها اعتقاد داریم
    (ماهم به باتری اعتقاد داریم سونی جان :quiet: )

  • خیلی ترسناکه این کنترلر :weep: :weep: :weep: :weep: انصافا بازی ترسناک با این چی میشه ، مثلا p.t وقتی لیزا نزدیک میشه لرزش خفیف دستگیره، وای چی میشه یا خدا
    این دستگیره حقیقتا انقلابیه چه شکل چه قابلیت چه قالب بندی ارگونومیک

  • -amirhosein- گفت:

    به راستییی؟؟؟ ایا هنوز ایمان نیاورده اید؟!؟
    .
    به قول یکی از دوستان: بهترین کنسول تاریخ نسل بشریت…
    #با افتخار یک سونی فن 😎

  • lastofus2 گفت:

    خوشحالم که بر خلاف عقیده جعبه فن ها حتی سازنده های بازی های مولتی پلتفرم هم دارن از دسته پلی استیشن استفاده میکنند و این خودش کلی تبلیغ برای کنسول سونی هستش مخصوصا توسط یویتبورها

    • Bluebox گفت:

      یوتیوبر درسته دوست عزیز
      به افرادی که گاهی برای استریم و گاهی برای گرفتن ویدیو برای تولید محتوا از یوتیوب استفاده میکنن و ویدیو رو اونجا آپلود میکنن میگن یوتیوبر 😉

      • lastofus2 گفت:

        بله من اشتباه کردم تلفظش اونی هستش که شما میگید چشمام اشتباه دید مرسی

      • Bluebox گفت:

        من اصلا فن بازی در نیاوردم 😐
        میتونی پست منو توی صفحه بازی ریترنال ببینی. از بازی تعریف هم کردم بهم منفی دادن کلی. بعدا چند تا از خود سونی فن ها گفتن چرا منفی دادین بهش.
        من اصلا فن بوی بازی در نمیارم. هیچوقت هم خودم ترول نکردم مگر اینکه جواب یکیو داده باشم. این شمایی که توی هر کامنت یه ترول میذاری.
        سن شما رو نمیدونم ولی من ۱۸ سالمه.
        بهرحال بزرگی هم به عقله نه به سن 😉

توسعه‌دهنده‌ی Tormented Souls: کنترلر DualSense حس بازی‌های ترسناک را تغییر خواهد داد - گیمفا