سیدی پراجکت بیش از ۱۲۱ میلیون دلار برای توسعهی Cyberpunk 2077 هزینه کرده است
گزارش اخیر منتشر شده از سوی شرکت سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED) نشان میدهد که آنا بیش از ۱۲۰ میلیون دلار برای توسعهی Cyberpunk 2077 هزینه کردهاند.
بازی Cyberpunk 2077 قطع به یقین پروژهای پرخرج است و پس از دو بار تاخیر به نظر میرسد تیم سازنده از تزریق میلیونها دلار پول بیشتر هیچ ترسی ندارد. تا به این لحظه آنها برای فراهم کردن تکنولوژیهای جدید در راستای به وجود آوردن هوش مصنوعی پاسخگو و شهری زنده دهها میلیون دلار خرج کردهاند. بنابراین باید بودجهی زیادی در دسترس مدیران این استودیو قرار داشته باشد و اینطور که گزارشها به ما میگویند با یکی از بازیهای پرخرج این صنعت رو به رو هستیم. طبق گزارش منتشر شده از سوی سیدی پراجکت رد، این شرکت تا ماه آخر ماه ژوئن امسال ۴۴۸٫۵۱۳ میلیون PLN برابر با ۱۲۱٫۰۹ میلیون دلار خرج توسعه و گسترش پروژه کردهاند. این مقدار شامل تمامی پروژههای مختلف میشود از بخش چندنفرهی Cyberpunk 2077 گرفته تا پروژههای رونمایی نشده.
جالب است بدانید میزان هزینه برروی پروژههای مختلف در نیمهی اول سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۱۱ میلیون PLN افزایشی ۷۷ درصدی داشته که هم تحت تاثیر تاخیرهای متعدد Cyberpunk 2077 است و هم از طرفی نشان میدهد که آنها قصد دارند به پروژههای آینده منتقل شوند. همچنین صرف هزینه برروی پروژهها اساساََ برای Cyberpunk 2077 انجام شده اما در کنار آن توسعهی تکنولوژی و توجه به بخش GOG.com نیز صورت گرفته است. در حال حاضر Cyberpunk 2077 وارد مراحل نهایی توسعه شده و مطمئناََ هزینههای عمدهای باید صورت گیرد و احتمالاََ باید پول هنگفتی بابت بازاریابیهای بیشتر پرداخت شود.
همچنین شرکت سیدی پراجکت رد تایید کرده است که به طور همزمان برروی دو سری بازی مختلف کار میکند. یک تیم بزرگ به توسعهی Cyberpunk 2077 میپردازد و تیم کوچک دیگری برروی سری The Witcher کار میکند. مشخصاََ در حال حاضر Cyberpunk 2077 اولویت اصلی به حساب میآید و تا زمان انتشار بخش چندنفره و بستههای الحاقی تکمیلی اولویت باقی خواهد ماند اما به محض تمام شدن پروژههای حول این اثر تمرکز اعضای این استودیو به نسخهی بعدی The Witcher بدل خواهد گشت.
در حال حاضر عناوین Gwent ،Thronebreaker و یک بازی موبایلی در ارتباط با سری The Witcher فعالیت دارند اما یکی از تیمهای اصلی این سیدی پراجکت برروی اثری تکنفره و بزرگ در ارتباط با این سری کار میکند.
آقای آدام کیچینسکی (Adam Kicinski)، رئیس سیدی پرجکت، در ماه مارس گذشته گفته بود:
ما در حال حاضر برروی یک بازی تکنفرهی دیگر نیز کار میکنیم. ما یک برنامهی مشخص برای آینده تنظیم کردهایم و میدانیم که پروژههای آینده چه مسیری را طی خواهند کرد.
به طور حتم در سالهای اخیر شرکت سیدی پراجکت به اندازهی کافی رشد کرده است که بتواند دو پروژهی بزرگ و چند پروژهی کوچک را به طور همزمان مدیریت کند و به طور حتم این رویکرد که به طور همزمان چند اثر توسعه یابد باعث میشود مقداری پروسههای ساخت سریعتر انجام شود. مدل توسعهی دو فرنچایزی مزایای زیادی را برای شرکتها به همراه دارد و اجازهی فعالیتهای تولیدی و مالی بیشتری را به مدیران توسعه میدهد.
Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۹ آبان برای پلتفرمهای اکسباکس وان، رایانههای شخصی و پلیاستیشن ۴ عرضه خواهد شد. نسخهی نسل بعدی در زمان عرضهی این کنسولها با بهبودهای گرافیکی مختلف در دسترس قرار میگیرد.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مدیرعامل Take-Two نگران عملکرد GTA 6 روی Xbox Series S نیست
- آپدیت بهینهسازی Baldur’s Gate 3 برای PS5 Pro منتشر شد
- مدیر عامل Take-Two: فرنچایزهای محبوب در نهایت محو خواهند شد؛ برای موفقیت به IPهای جدید نیاز داریم
نظرات
میزان هزینهی انجام شده به احتمال بسیار زیاد مجزا هستش از تبلیغات و مطمئناََ پروموشن تقریباََ به اندازهی توسعه خرج داره. (مگر این که این هزینه صرف تبلیغات تا به الان هم شده باشه که بعیده) یعنی اگر توسعه ۱۲۱ میلیون خرج برداشته باشه تبلیغات هم اگر در سطح بازی های راکستار بخواد انجام بشه چیزی نزدیک به ۱۱۰ میلیون دلار خرج جداگانه داره که باهم ۲۳۱ میلیون دلار میشه. (تقریباََ) تا جایی که یادمه GTA V حدود ۲۶۵ میلیون دلار هزینه برداشت و نزدیک به ۱۰۰ – ۱۵۰ میلیون دلارش خرج تبلیغات شد فقط. البته باید این نکته رو هم توجه داشته باشیم که راکستار تبلیغات متفاوت و وسیعی داره از بنر زدن داخل اکثر شهرهای آمریکا گرفته تا یوتیوب. زمان انتشار نسخهی نسل هفتمی gta v تقریباََ ۹۰ درصد تبلیغات یوتیوب شده بود GTA V.( و البته روش راکستار بازدهی بالایی داره و تا اواسط سال ۲۰۱۸ فقط سود خالص بازی ۶ میلیارد دلار بوده) فکر نمی کنم سی دی پراجکت در سطح راکستار تبلیغات انجام بده اما خب هزینهی تبلیغات + توسعه خیلی بیشتر از ۱۲۱ میلیون دلار باید باشه.
من فقط یاد جوک مایکرو افتادم (۵۰۰ میلیون دلار و بازی AAAA هیلو :rotfl: )
مایکروسافت خودش هیچوقت نگفته Halo Infinite چقدر خرج برداشته. این فقط یک گزارش تایید نشده بود از سوی وبسایت اکسباکس داینستی. (Xbox Dynasty)
هیچ کدوم سایتای مطرح تایید نکردن این ادعای بودجه ۵۰۰ میلیون دلاری هیلو رو چند بار هم تو بحث ها گفتم این یه شایعه بی اساسه ولی هیترای ایکس باکس خیلی علاقه دارن باور کنن و حقیقت جلوه بدن.
یه لحظه هم فک نمیکنن مگه مایکروسافت هر هفته به اعضای استودیو ۳۴۳ Industries شمش طلا دستمزد داده که خرج بازی هیلو شده ۵۰۰ میلیون :rotfl: :rotfl:
و چرا ماکروسافت این شایعه رو تکذیب نکرد؟
شرکت ها خیلی چیزا رو تایید و رد نمی کنن و کلا واکنش نشون نمیدن. سونی هم به خیلی از شایعه ها پاسخ نمیده انحصاری بودن سایلنت هیل شایعه ی ریمستر شدن bloodborne برای پی سی شایعهی the getaway و هزاران شایعه ی دیگه. یکی از دلایلشم اینه که براشون خوبه مطرح باشن در فضای مجازی ولی این که مایکروسافت رد یا تایید نکرده دلیل نمیشه همه جا بیاین یه شایعه از وبسایت درجه دوی اکس باکس رو بولد کنین و توی کامنتا پست کنین و باعث گسترش اطلاعات تایید نشده و غلط بشین.
سونی به شایعه عرضه گاد۲۰۱۸ در کمتر از دو روز واکنش نشون داد
چه ربطی داره به این موضوع که شایعه های دسته دوم رو به عنوان گزارش تایید شده پخش نکنید؟ به خیلی چیزا هم سونی واکنش نشون نداده که فقط سه تاشو نام بردم. مایکروسافت هم چند روز پیش به رایگان شدن اشتراک گلد واکنش نشون داد. در هر صورت دلیل نمیشه یه عده بیان اخبار غلط و شایعه های دسته دوم رو به عنوان خبر تایید شده گسترش بدن.
سایت مسخره Xbox Dynasty این شایعه رو مطرح کرده، سایتش انقدر کوچیک و نامعتبره که احتمالا اصلا به گوش مسئولای مایکروسافت نرسیده این شایعه.
حالا اگه بلومبرگ یا سایتای معتبر دیگه بودن شاید واکنش نشون میداد.
۵۰۰ م قراره برای ۱۰ سال ساپورت از هیلو باشه یعنی حالا حالا ها قرار نیست بعد از این هیلو جدید بیاد
دوست عزیز پرشین گیمر واقعا مشکل شما چیه که زیر نظری که مربوط به بخش تبلیغات سایبرپانک هست ریپلای میکنی و یه نظر بی ربط میدی و ترول شدید میکنی و خلاصه فضای سالم پست رو از بین میبری؟
احتمالا فکر میکنی بخش گیمینگ پلی استیشن بخاطر اون ۳۰۰ دلاری برای PS4 دادی تا ابد مدیونت هست و الان سهام دارش محسوب میشی :dazed:
امیدوارم موفق تراز همیشه باشن هیچی مثل سر بلندی سی دی پراجکت رد در این صنعت منو خوشحال نمیکنه ، هی وای من ویچر ۴ :heart: :heart: :heart: افسون کردی گیمر ها رو سی دی پراجکت
تا ویچر ۴ کی مرده کی زنده
البته که بزرگترین کمپین های تبلیغاتی اول دست اکتیویژنِ برا کال او دیوتی
جوری که طبق خبرایی که میخوندم میگفتن ۲۵میلیون دلار خرج بازی میشع و ۲۲۵ میلیون دلار خرج تبلیغات
رده دوم راک استار رو قرار داده بودن و در رده سوم سونی با کمپین گاد او وار
آقای کریمی اعضای سیدیپراجکت رد بارها اعلام کردن که بخش بزرگی از الهامات ما از آثار راکستار نشات میگیره مخصوصا رد دد۲….
انصافا دست مریزاد به این لهستانیها که در عرض چند سال شماره یک اروپا شدن و امیدوارم توو این اثر بلند پروازشون موفق ظاهر بشن و حالا که به اوج پختگی رسیدن اثری در حد ویچر بدن
واقعا سی دی پراجکت خیلی سریع پیشرفت کرد و قطعا این بازی بالای ۲۰ میلیون نسخه میفروشه واقعا تاحالا ip جدیدی بوده که کانال یوتویوبش یک میلیون سابسکرایب داشته باشه و یا اکثر تریلرهای قبل انتشارش بالای چهار پنج میلیون بازدید داشته باشه از نظر بازاریابی واقعا عالی عمل کرده سی دی پراجکت شرایط جوریه که گیمرا یوبی رو با اون قدمتش به خاطر اینکه تاریخ انتشار اساسین جدیدو دو روز قبل سایبر گذاشته مسخره میکنن امیدوارم سایبر هم مثل ویچر تبدیل به یکی از بهترین بازی های تاریخ بشه تا هیترا دیگه حرفی برای گفتن نداشته باشن
کلا صنعت بازی سازی لهستان خیلی سریع پیشرفت کردن دمشون گرم دویست میلیون خرج میکنن هشت صد میلیون میفروشن عجیب سوداوره این صنعت
گوریلا گیمز هم به نظرم از لهستان است :yes:
چه کم :struggle:
داداش بازیای بزرگ همین مابین ۵۰تا ۱۵۰ میلیون دلارن
اینی که میبینی میگن هیلو ۵۰۰ میل دروغی بیش نیست بخاطر هایپ یا حالا هرچی
از مایکرو بخاری بلند نمیشه که بخواد مثل نسل هفت بترکونه
نیازی نداره وقتی شما تعدادی فن متعصب داری که هرچی بسازی جلوشون بندازی به به چه چه میکنند چرا باید بره خرج کنه تا بازی AAA بسازه؟
:wilt:
هیلو شاهکار ۵۰۰ ملیون واقعا باید از ماکروسافت تقدیر کرد
یعنی توی پستی که نه ربط به ایکسباکس داره نه پی اس.
باید بیای ترول کنی و حرف کذب بزنی..
بست کن بجاش بشین یکم بازی کن. البته اگه اصلا بدونی بازی و کنسول چیع
Ayex
ولا ماکروسافت به من ۵۰۰ میلیون دلار میداد با همین بچه های گیمفا یه شرکت میزدیم یه هیلو میساختیم ۱۰۰ برابر از این اینفینیت بهتر باشه 😐
کدوم ۵۰۰ میلیون دلار؟
خیلی عجیبه این بازی خیلی بزرگه. Gta v حدود ۲۷۰ ملیون دلار خرج داشت اونوقت این کمتر از نصفش :dazed:
نصف اون پول خرج تبلیغات شد ولی سایبر تا حالا فکر نکنم تبلیغات انچنانی کرده باشه
اون با هزینه تبلیغات محاسبه شده ( هزینه تبلیغات اندازه همون بودجه ساخت ممکنه بشه شاید حتی بیشتر!! )
جدا از اینا اصلا هم بودجه کمی نیست ۱۲۱ میلیون
آنچ ۴ با اون عظمت ۵۰ میلیون بوده بودجه ساختش
و هورایزن ۴۷ میلیون
نمیدونم چرا ولی هزینه بازی های ماجراجویی و ادونچر کلا پایینه. تام رایدر هم هزینش خیلی کمه
اتفاقا شدو آو د توم ریدر ۷۵ الی ۱۰۰ میل
توم ریدر ۲۰۱۳ ۱۰۰ میل
بدون هزینه تبلیغات تخمین زده شده
Shadow عه حدود ۳۵ میل هم تبلیغات داشته
اومده بودم کامنتای پست سایبرپانکو بخونم ولی فکر کنم اشتباهی یه پست از هیلو رو اومدم :sarcasm: :sarcasm:
واقعا همچین بودجه ای نیازه براش
خیلی خوشحالم برا ویچر بعدی :inlove: