طلوعی دوباره | ۱۱ موضوعی که بازیبازان دوست ندارند برروی اکسباکس سری اکس تجربه کنند
بدون شک نسل هشتم را میتوان برای کنسول اکسباکس وان و شرکت مایکروسافت پر از فراز و نشیب به شمار آورد. در واقع شرکت مایکروسافت این نسل را با تصمیمهای خوبی آغاز نکرد و در ادامه شاهد عقب افتادن آنها از رقیب مستقیم خود یعنی شرکت سونی بودیم که در زمینههای زیادی پیشتاز و برندهی رقابت نسل هشتم به حساب میآید. با این حال هیچ شکی وجود ندارد که شرکت مایکروسافت برای نسل جدید برنامههای بزرگ و مهمی دارد و دیگر اشتباهات خود را تکرار نخواهد کرد. با توجه به اخبار و اطلاعات منتشر شده که نشان میدهند شرکت مایکروسافت خود را برای نسل بعدی آماده کرده است، میتوان دریافت که خرید استودیوهای جدید و تمرکز بیشتر بر بخش سرویسدهی و خدمات با قیمت مناسب به همراه ارائهی دو کنسول قدرتمند و احتمالا اقتصادی، در دستور کار آنها برای نسل نهم بازیهای ویدئویی قرار دارد. با وجود این موارد ذکر شده آیندهی بخش اکسباکس شرکت مایکروسافت از همیشه روشنتر به نظر میرسد اما چندین موضوع مختلف وجود دارند که رعایت نکردن آنها ممکن است باعث تکرار اشتباهات گذشته شود. در این مقاله سعی بر آن شده است که به ۱۱ موضوع اصلی که طرفداران کنسولهای اکسباکس دوست ندارند برروی کنسول نسل نهمی اکسباکس سری اکس تجربه کنند، اشاره شود.
۱. کمبود توجه به کیفیت و کمیت بازیهای انحصاری
بدون شک فقدان بازیهای انحصاری جذاب و محتوای فرست پارتی برای بخش اکسباکس شرکت مایکروسافت یکی از مشکلات بزرگ و غیر قابل چشمپوشی به حساب میآید. با توجه به عناوین معرفی شده در نسل هشتم، میتوان دریافت که موضوع فقدان بازیهای انحصاری که از نظر کیفی در سطح رقیبان بزرگی چون نینتندو و پلیاستیشن باشند، بزرگترین ضعف شرکت مایکروسافت بوده است. با این که بازیهای بزرگ و برجستهای به مانند Ori and the Will of the Wisps ،Gears 5 ،Forza Horizon 4 و Sea of Thieves در این نسل در اختیار بازیبازان کنسول اکسباکس وان قرار گرفتند اما مهمترین زمینهای که شرکت مایکروسافت باید برای نسل نهم و کنسول اکسباکس سری اکس انجام دهد، ارائهی عناوین انحصاری قدرتمند و با کیفیت به تعداد بیشتر است. خوشبختانه طبق اطلاعات و نمایشهای مختلفی که از مایکروسافت شاهد بودیم، مشخص شد که در نسل نهم میتوان شاهد بازیهای انحصاری بیشتری به جز مثلث همیشگی و مشهور Halo ،Gears و Forza بود. با این که هنوز چیز زیادی از این عناوین مذکور نمیدانیم اما بدون شک انتظار بسیاری از هواداران کنسولهای اکسباکس از شرکت مایکروسافت، تمرکز ویژه برروی توسعهی بازیهای انحصاری با کیفیت است. بدون شک بازیبازان انتظار دارند که شرکت مایکروسافت در نسل نهم با سبدی پر از بازیهای فوقالعادهی انحصاری به استقبالشان برود.
۲. نادیده گرفتن بازسازی یا توسعهی نسخهای جدید از مجموعههای پرطرفدار قدیمی
بدون شک بسیاری از بازیبازان و علاقهمندان به صنعت بازیهای ویدئویی از خرید استودیوهای جدید و توسعهی بازیهای انحصاری جذاب و منحصر به فرد توسط شرکت مایکروسافت هیجانزده هستند اما باید توجه داشت که کنسولهای اکسباکس در گذشته میزبان بازیهای بزرگ و قدرتمندی بودهاند که اگر همین الان نیز به بررسی آنها بپردازیم، هنوز هم شگفتانگیز و فوقالعاده خواهند بود. احتمالا اگر دوباره شرکت مایکروسافت دست به احیای برخی از عناوین گذشتهی خود بزند، میتواند موفقیتهای بیشتری را در زمینهی توسعهی بازی انحصاری از آن خود سازد. خوشبختانه تاکنون شاهد آن بودیم که عنوان Fable در نسل نهم باز میگردد. همچنین بازگشت سری Project Gotham Racing نیز خالی از لطف نخواهد بود؛ اگر چه به نظر میرسد با حضور قدرتمند سری Forza و پیشرفتهای بزرگی که در هر نسخه کسب میکند، احتمالا این خواسته به سرانجام نرسد. همچنین چندی پیش شاهد بازگشت قدرتمند بازی شبیهساز پرواز Microsoft Flight Simulator بودیم که موفقیتها و استقبال زیادی را تاکنون کسب کرده است. به عنوان آخرین نمونه از بازیهای موفق قدیمی که نباید به دست فراموشی سپرده شوند میتوان به عنوان Age of Empires 4 اشاره داشت که نسخهی بعدی آن در حال توسعه به سر میبرد. با این حال هنوز هم عناوین زیادی هستند که در گذشته عملکرد درخشانی داشته اما در نسل هشتم کنسولهای اکسباکس به دست فراموشی سپرده شده بودند. خوشبختانه برخی از شایعات اخیر نیز به بازگشت سری Perfect Dark یا عنوانی مشابه آن اشاره دارند که میتواند خبر خوبی برای بازیبازان قدیمی اکسباکس باشد. بسیاری از افراد پس از شنیدن این شایعات اعلام امیدواری کردهاند که احتمالا Perfect Dark اولین بازی استودیوی اینشیتیو (Initiative) باشد و از این موضوع هیجانزده هستند. در پایان میتوان به یکی از برترین و محبوبترین عناوین انحصاری اکسباکس یعنی بازی Banjo-Kazooie اشاره کرد که اگر خبر بازسازی یا انتشار نسخهی جدیدی از آن منتشر شود، بدون شک موجی از خوشحالی و اشتیاق در بین کاربران کنسولهای اکسباکس شرکت مایکروسافت به راه خواهد افتاد.
۳. حضور پررنگ پرداختهای درون برنامهای در بازیهای انحصاری
یکی از موضوعاتی که در نسل هشتم رنگ و بویی جدی به خود گرفت و خیلی زود به عنوان یک روش اقتصادی پای خود را به درون بازیهای برتر باز کرد، بحث پرداختهای درون برنامهای بود. متاسفانه به نظر نمیرسد که بازیبازان در نسل بعدی دیگر شاهد این موارد در بازیهای مختلف نباشند اما بسیاری از کاربران کنسولهای اکسباکس امیدوار هستند که شرکت بزرگ مایکروسافت استفاده از این موارد را کاملا در بازیهای خود متوقف سازد و یا آنها را تا حد چشمگیری کاهش دهد. متاسفانه وقتی پای پرداختهای درون برنامهای به بازیهای انحصاری این شرکت باز شود، موضوع کمی جدیتر به نظر میرسد. معمولا دو شرکت بزرگ سونی و نینتندو از پرداختهای درون برنامهای در عناوین خود به خصوص بازیهای انحصاری مهم استفاده نمیکنند اما متاسفانه از آغاز عرضهی کنسول اکسباکس وان و شروع نسل جدید برای مایکروسافت، پرداختهای درون برنامهای به موضوعی رایج و معمول در بازیهای ویدئویی تبدیل شدهاند. این مشکل هنگامی جدیتر میشود که این شرکت در زمینهی تولید بازیهای انحصاری بزرگ و با کیفیت یک پله عقبتر از دو شرکت سونی و نینتندو قرار دارد و با این حال هم در عناوین مهمی به مانند Halo 5 ،Gears 5 و Forza Motorsport 7 میتوان اثر چشمگیری از پرداختهای درون برنامهای را شاهد بود. البته عناوین موفق و درخشانی به مانند بازی Forza Horizon 4 بودند که در آنها اثری از پرداخت درون برنامهای نباشد اما تعداد این بازیهای بزرگ انگشتشمار است. با توجه به این که رویکرد شرکت مایکروسافت برروی سرویسهای مختلف پیادهسازی است و بیشتر برروی عناوین آنلاین تمرکز دارد، شاید آرزوی از بین رفتن پرداختهای درون برنامهای دور از ذهن به نظر برسد اما اگر این شرکت قصد دارد تا رضایت حداکثری کاربران خود را جلب کند، باید در این سیاست خود تغییرات گستردهای را اعمال سازد. تنها کافیست به عملکرد شرکت سونی و نینتندو نگاهی داشته باشید که یکی از آنها عناوین بزرگ و گستردهای را با کیفیت بالا در تمامی بخشهای بازی برای کاربران فراهم کرده و دیگری با وجود بازیهای چندنفره و آنلاینی به مانند Mario Kart ،Smash و Splatoon که به راحتی میتواند محتوای پولی و تزیینی زیادی را در آن قرار دهد و به علت محبوبیت این عناوین سودهای هنگفتی کسب کند، اما هیچ تمایلی به این اقدام ندارد و هر دو شرکت مذکور در نهایت، احترام کاملی برای کاربران خود قائل هستند و شاید یکی از علل موفقیت این دو شرکت در نسل هشتم همین مورد به خصوص باشد. در هر صورت بازیبازانی که قصد دارند در نسل نهم بازیهای مختلف را برروی کنسول اکسباکس سری اکس تجربه کنند نیز انتظار دارند شرکت مایکروسافت از این رویه تا حدودی پیروی نماید.
۴. بیتوجهی به پشتیبانی از توسعهدهندگان ژاپنی
عدم پشتیبانی از توسعهدهندگان ژاپنی و آثار مختلف آنها را میتوان یکی از بزرگترین مکشلاتی به شمار آورد که بخش اکسباکس شرکت مایکروسافت در نسل هشتم با آن دست و پنجه نرم میکرد. شاید بتوان از بزرگترین نمونههای این بازیها به مجموعهی Persona و Dragon Quest اشاره داشت که به دلیل عدم پشتیبانی مایکروسافت از توسعهدهندگان آنها، تمایلی به عرضهی بازیهای خود برروی کنسول اکسباکس وان نشان ندادند. این موضوع یکی از مهمترین مشکلاتی است که شرکت مایکروسافت باید به سرعت و به صورت جدی اقدام به حل آن نماید که البته به نظر میرسد در حال انجام اقدامات مفیدی در این زمینه است. چندی قبل آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) به صورت رسمی خواستار پشتیبانی بهتر بخش اکسباکس از توسعهدهندگان ژاپنی شد که نتیجهی این اقدام عرضهی دو عنوان Dragon Quest و Yakuza برروی اکسباکس وان در نسل هشتم بود. حال بسیاری از بازیبازان امیدوار هستند که شرکت مایکروسافت این حمایت خود از توسعهدهندگان ژاپنی را در نسل نهم و زمان عرضهی اکسباکس سری اکس نیز دنبال نماید.
۵. اهمیت ندادن به بازیهای واقعیت-مجازی
در میان کنسولهای بازی، این شرکت سونی و کنسول پلیاستیشن ۴ بود که تمام قد در حمایت از بخش واقعیت-مجازی بازیهای ویدئویی به حمایت اقدام کرد و به نظر میرسد همچنان برای کنسول پلیاستیشن ۵ شاهد عرضهی بازیهای واقعیت-مجازی بسیار با کیفیت و گستردهای باشیم. با این وجود به نظر میرسد که شرکت مایکروسافت اصلا برای بخش واقعیت-مجازی بازیهای ویدئویی برنامهای ندارد و این کمی برای هواداران ناامیدکننده خواهد بود. باید در نظر داشت که کنسول اکسباکس سری اکس یک دستگاه با تکنولوژیهای فوقالعاده و سختافزاری قدرتمند به شمار میآید که میتواند تجربههای با کیفیت واقعیت-مجازی را میسر سازد. همچنین بسیاری از عناوین انحصاری کنسول اکسباکس به مانند سری Halo ،Forza و Sea of Thieves نیز از پتانسیل بالایی برای این بخش برخوردار هستند و سرمایهگذاری برروی بخش واقعیت-مجازی آنها میتواند اقدامی بزرگ و درخشان به شمار آید و بدون شک با استقبال چشمگیر طرفداران همراه خواهد شد. با این که به نظر میرسد شرکت مایکروسافت به این زودیها وارد بخش توسعهی عناوین واقعیت-مجازی نشود اما بسیاری از کاربران امیداوار هستند که این موضوع حقیقت پیدا نکند.
۶. قیمت بالای کنسول
موضوع قیمت کنسولهای نسل بعدی موردی است که تقریبا برای تمامی کنسولها و شرکتها صدق میکند؛ چرا که دروازهی ورود به نسل بعد بازیهای ویدئویی برای بسیاری از افراد همین کنسولها هستند. طبق اطلاعات مختلفی که تاکنون منتشر شده است، هر دو کنسول پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس قدرتمند هستند و از تکنولوژیهای منحصر به فردی بهره میبرند؛ از همین رو به راحتی میتوان دریافت که ساخت آنها برای دو شرکت سونی و مایکروسافت ارزان تمام نمیشود. اگر چه حضور سختافزار قدرتمندتر میتواند تجربهی روانتر و هیجانانگیزی از بازیهای نسل بعدی فراهم آورد اما بدون شک یکی از عوارضهای جانبی آن قیمت بالای محصول به شمار میآید و این موضوعی است که هیچ بازیبازی آن را نمیخواهد. اگر چه احتمالا عرضهی کنسول اقتصادی اکسباکس سری اس این مشکل را حل کند اما با توجه به اختلاف قدرت زیاد آن با کنسولهای استاندارد و دیجیتالی پلیاستیشن ۵ شرکت سونی، شرکت مایکروسافت باید برای قیمتگذاری کنسول اکسباکس سری اکس خود برنامهریزی دقیقی نماید و بهترین راه حل ممکن را برای کسب نتیجهی مطلوب بیابد.
۷. پرداختهای مختلف برای تجربهی سرویسهای آنلاین
باز هم میتوان اظهار داشت که در بین شرکتهای ارائهدهندهی کنسولهای بازی، این شرکت مایکروسافت بود که برای نخستین بار جهت استفاده از تجربههای آنلاین از کاربران خود درخواست پرداخت هزینه کرد و بعدها این روش، خود شیوهی دریافت سودهای کلان از بازیبازان شد. هنگامی که شرکت مایکروسافت برای نخستین بار دست به این اقدام زد، بازیبازان با این کار مخالفتهای شدیدی کردند و رفتار نامهربانانهای داشتند اما بعدها با ورود دو شرکت نینتندو و سونی به این موضوع کمکم شاهد آن بودیم که دریافت هزینه به ازای خدمات آنلاین به یک استاندارد در صنعت بازیهای ویدئویی تبدیل شده است. بدون شک این یک مشکل واقعی برای بازیبازان و علاقهمندان به بازیهای آنلاین به شمار میآید و باید در نظر داشت که اکثر کاربران کنسولهای اکسباکس با عناوین انحصاری سر و کار دارند که بر بخش آنلاین آنها تمرکز ویژهای شده است و تجربهی واقعی لذت آنها مستلزم تجربهی بخش آنلاین است. در مورد نکوهش این موضوع باید دو فروشگاه بزرگ پلتفرم رایانههای شخصی یعنی استیم (Steam) و اپیک گیمز (Epic Games) را در نظر گرفت که سرویسهای آنلاین با هزینهی اندک و یا رایگانی را در اختیار کاربران خود قرار میدهند. چندی پیش شایعاتی به گوش میرسید که قرار است سرویس اکسباکس لایو گلد (Xbox Live Gold) برای همیشه متوقف شود و بسیاری از این خبر احتمالی استقبال کردند اما متاسفانه شرکت مایکروسافت به صورت رسمی این موضوع را رد کرد. در هر صورت بازیبازان امیدوار هستند که در نسل بعدی شاهد حضور کمرنگتر پرداخت هزینه جهت استفاده از سرویسهای آنلاین باشیم.
۸. ارزشمند نبودن حق اشتراک سرویس اکسباکس لایو گلد
چنانچه فرض را بر این بگیریم که شرکت مایکروسافت همچنان متمایل به استفاده از سرویس اکسباکس لایو گلد (Xbox Live Gold) باشد، پس آنها باید ارزش بیشتری برای هرینهای که در ازای این سرویس آنلاین دریافت میکنند، قائل باشند. بدون شک میتوان گفت که سرویس آلتیمیت اکسباکس گیم پس (Xbox Game Pass Ultimate) چنین کاری را انجام میدهد و کاملا ارزش خرید خود را حفظ کرده است. همچنین این سرویس مذکور مزیت اکسباکس لایو گلد را نیز در درون خود به بازیبازان هدیه میدهد اما اگر کاربران تنها به خرید اشتراک سرویس اکسباکس لایو گلد بپردازند، بازیهایی که به صورت رایگان در اختیارشان قرار میگیرد اکثرا بسیار کوچک هستند و ارزش تجربهی چندانی ندارند. برخلاف سرویس پلیاستیشن پلاس (PlayStation Plus) شرکت سونی که برای کاربرانش عناوین رایگان مهم و ارزشمندی را تدارک میبیند تا حداقل از پرداخت برای سرویسهای آنلاین نفعی ببرند اما بازیهای رایگانی که در بخش Games with Gold شرکت مایکروسافت عرضه میشوند به هیچ وجه وضعیت مشابهی ندارند و به ندرت بازیبازان را راضی نگه میدارند. با توجه به موارد ذکر شده انتظار میرود که شرکت مایکروسافت در صورت تداوم سرویس اکسباکس لایو گلد، ارزش بیشتری برای مشترکان آن قائل شود و بازیهای به مراتب بهتری را به صورت رایگان در اختیارشان قرار دهد.
۹. استانداردسازی نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه
با توجه به سختافزارهای قدرتمندی که کنسولهای نسل نهمی برای توسعهدهندگان به ارمغان میآورند، آنها میتوانند گرافیک فنی و هنری بازیهای خود را به صورت چشمگیر ارتقا بخشیده و رزولوشن ۴K را در عناوین خود استفاده نمایند. اما به نظر میرسد که طبق خواستهی بازیبازان وقت آن رسیده است که اولویتبندی از کیفیت بصری به بخش فنی و عملکرد بازیها منتقل شود. میتوان انتظار داشت که رزولوشن ۴K برای کنسول اکسباکس سری اکس به راحتی به یک استاندارد تبدیل شود؛ چرا که کنسول نسل هشتمی اکسباکس وان نیز در ارائهی این رزولوشن موفق ظاهر شد. با این حال بسیاری از بازیبازان امیدوار هستند که در کنار رزولوشن فوقالعادهی ۴K شاهد نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه باشند و این تبدیل به استاندارد دیگری برروی این کنسول شود.
۱۰. عدم کاربرد ویژگی اشتراک محتوا (Sharing)
در نسل هشتم شاهد آن بودیم که شرکت سونی دست به ابتکار عمل جالبی زده و اقدام به طراحی یک ویژگی جدید و منحصر به فرد برای اشتراکگذاری محتویات کرد و ویژگی مخصوصی را برای آن تعبیه نمود که کنسول اکسباکس وان از این نظر جا ماند و هنوز هم در همین حال قرار دارد. طبق گزارشهای دریافت شده، با این که این کنسول اکنون این گزینه را دارد اما ضبط بخشهای مختلفی از گیمپلی و به اشتراکگذاری آنها دردسرهای زیادی را برروی کنسول اکسباکس وان برای کاربران دارد و به راحتی مورد مشابه آن برروی کنسول پلیاستیشن ۴ نیست. با این که کنترلر کنسول اکسباکس سری اکس یک دکمهی اشتراک محتوای اختصاصی به خود میبیند اما بازیبازان امیدوار هستند که این اقدام سرآغاز بهبودهای بیشتر این بخش بوده و بدون کاربرد رها نشود.
۱۱. حجم بالای بازیها، بستههای الحاقی و بهروزرسانها
بدون شک حجم بالای بازیها، بستههای الحاقی و بهروزرسانهای مختلف هم یکی دیگر از مشکلاتی است که همهی توسعهدهندگان در نسل نهم باید فکری اساسی به حالش کرده و آن را حل نمایند. در نسل نهم شاهد آن خواهیم بود که با پیشرفت در تکنولوژیهای بازیسازی و ساخت انواع بازیهای گسترده و با کیفیت، حجم مربوط به محتوای قبل و بعد از عرضهی آنها رشد چشمگیری به خود ببیند. بدون شک دو کنسول اکسباکس سری اکس و پلیاستیشن ۵ یک زمینهی جدید و قدرتمند را برای توسعهی بازیهای گوناگون در مقیاسی عظیم فراهم خواهند کرد اما به همین ترتیب اگر برای کنترل حجم بازیها به شیوههای مختلف فکری نشود، میتوان انتظار داشت که حجم عناوین عمدهی نسل بعدی از ۱۰۰ گیگابایت به راحتی عبور نماید؛ چرا که حتی هماکنون میتوان دید بازیهایی که به صورت بین نسلی توسعه یافتهاند هم از حجم قابل توجهی برخوردار هستند. بدون شک بارگیری یک عنوان با حجم بالا برای بازیبازان خوشایند نخواهد بود و اگر این عنوان مدنظر دارای بستههای الحاقی فراوان باشد، اوضاع به مراتب بدتر خواهد بود. با وجود همهی این موارد بازیبازان امیدوار هستند مهندسان سختافزار و نرمافزار نسل بعدی برای حل این مشکل یک راهکار ارزشمند و مناسب پیش روی توسعهدهندگان مختلف قرار دهند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
فقط عکس موضوع شماره ۴ :laugh: :laugh: :laugh:
ترکیب سالید اسنیک و کازوما و جین ساکای
سامورایی پیر تک چشم با خالکوبی یاکوزا 😀
باحال بود
به امید موفقیت مایکروسافت تو نسل بعدی تا شاهد یک رقابت تنگاتنگ و هیجان انگیز باشیم…
مورد ۱۲ هم اضافه کنید عدم نمایش بازی ها روی کنسول
چون همیشه رو pc نمایش میدن
باشه گرافیک بالا ولی این که تا حالا یک بازی که روی xbox کپچر شده باشه ندیدیم این یک ضعفه.
۱۲ ترافلاپس که کم نیست، روی اون بازی رو نشون بدین.
این چیزیه که منو ترغیب میکنه کنسول بخرم اینکه بدونم قراره این بازی چطوری روش اجرا بشه.
اینکه رو پی سی نمایش بدن مهم نیست
مهم اینه که همون گرافیکی که واسه مردم نمایش دادن بیاد رو کنسول
اگه به دروغ میگفتن روی xbox بود خوب بود؟ اصا کسی هم متوجه نمیشد چون همون روز اولم گفتن پی سی و اکس باکس سری اکس یک قدرت داشتند. درضمن خیلی از تریلر هایی که برای ps5 میبینی اصلا روی ps5 نبودن چون این_انجینن و با پیسی رندر گرفته میشن. پس با منطق خودت نباید ترغیب بشیps5 بخری چون همین مشکل سمت اونم هست
تمام اونایی که نوشته بود captured on PS5 از روی خود کنسول ضبط شده بودند مایکروسافت میترسه بازی رو روی کنسولش نشون بده شما ها نمیخواد اینجوری نوجیهش کنید و بگید پلی استسشن هم روی PC بود.
تمام اونا منظورت همون ۱ ۲ تاست؟ اونایی که میگی گیم پلی بودن من این_انجینو گفتم حتی پیامو نخوندی اومدی یچیزی بگی فقط
بنظرتون قیمتش چقدره؟
پ ن چادویک بوزمن بازیگر بلک پنتر فوت شد
روحش قرین رحمت
آره منم امروز صبح شنیدم
خدا بیامرزتش
این چه سالیه خدایی
همه دارن میرن
سری اکس و پی اس ۵ (نسخه دیسک خور) به نظر من هر دو بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ دلار باشن احتمالا
RIP 🙁
آره بدبخت ۴۳ ساله بود ۴ سال سرطان روده داشته اما به کسی نگفته
روحش شاد
چه بدنی داشت
خدا بیامرزش
پلی استیشن۵ ۵۰۰
سری ایکس ۴۵۰
پلی استیشن۵ دیجیتال ۴۰۰
سری اس اگر معرفی بشه ۳۵۰
رو چه حسابی اینا رو میگی؟ طبق اطلاعات لو رفته از نوشیدنی مانستر برای هیلو و یه سری از نزدیکای مایکرو ….. قیمت سری اکس ۶۰۰ دلاره
حدس خودم. بر اساس منبع نگفتم که 😕
در یک کلام، سونی باشه. 😀
مایکروسافت اگه مثل سونی عمل کنه قطعا مزایایی رو بدست میاره، که مهم ترینش توجه به عناوین انحصاری هست و اینکه یاد میگیره هایپ بیش از حد دردسر سازه- ولی از اون طرف مزایایی رو هم از دست میده، مثل توجه به عرضهٔ بهترین سخت افزار و تمرکز روی کیفیت سرویس هاش – در کل هر شرکتی باید خودش باشه نه اینکه سعی کنه مثه بقیه باشه :yes:
در واقع باید هم ویژگی های خوب خودش را نگه داره و هم باید از رقیبش چیز هایی یاد بگیره
همین الان هم ماکرو با خرید استودیو های جدید و اعتماد کردن به استودیو هایش داره راه موفق سونی را طی میکنه و با وجود گیم پس ریسک پذیری استودیو ها بیشتر شده و میشه آینده روشنی را برای عناوین این کمپانی دید
بله درود بر شما :yes:
الان کدومش موفق تره؟
این مقاله برای سونی هم توی سایت موجوده. اونو بخونی هم باید بگی در یک کلام ، مایکروسافت باش.
در واقع این مقاله ها هردو فقط به چیزایی که توی کنسول رقیب هست و تو خودشون نیست اشاره میکنن
اونی که ۲۵ ۳۰ میلیون بزور فروخته مایکرو هست نه سونی
الان مایکرو باید سونی باشه بر عکسش شکسته
مابقی حرفت کاملا صحیحه
حداقل برو نگاه کن امسال تا ۲۰۱۸ حداقل ۴۶ میلیون وتحد فروخت
احتمالا تا آخر سال ۶۰ میلیونی فروخته
آره تو آبادان هم برف صورتی میباره
اگه اکس باکس تو بتونه ۱۴ میلیون دیگه بفروشه Ps4 رکورد Ps2 افسانه ای (۱۵۵ میلیون ) رو میزنه
در ضمن اکس باکس تاالان ۴۱ میلیون فروخته
#تو_رویا_نباشیم
۵۰ میلیون، مثه اینکه از آمار عقبی
کی آمار رسمی منتشر شد که ما خبر دار نشدیم
۴۱ میلیون
منبع: tweaktown
اگه به من باشه میگم بیخیال مورد۵ بشن تمرکزشون رو بذارن روی بقیه موارد…..اونقدری که عینکVRخفن هست بازی خفن خوف براش نیست……اسپم:من تو بازی های واقعیت مجازی که مجبور باشی همزمان حرکت هم بکنی و ثابت یه جا نشینی بعد از حدود۲ یا ۳ ساعت بازی سردرد میگیرم….تهوع و استفراغ نه فقط سردرد….کیا مثل من هستن؟
من به غبر Beat Saber و SUPERHOT بقیه بازیها ۱۰ دقیقه ای حالت تهوع میگیرم ولی بازی VRKanojo هیچ حالت تهوعی نداره :rotfl: :rotfl: :rotfl:
بنظرم باید باتری قلمی رو مینوشتین واقعا رو اعصابه
با بقیه موارد لیست هم موافق هستم با تشکر از نویسنده ی عزیز
من هم خیلی از این داستان خوشم نمیاد ( حداقل باید یک باتری قابل شارژ تو پک بگذارند ) ولی هر دو شرکت سعی می کنن که قیمت تمام شده از یه حدی بالاتر نره و هر شرکت چیزی هایی را برای رسیدن به این داستان فدا می کنن دقیقا مثل کنسول ها
ببخشید ولی من با باتری قلمی راحت ترم. وقتی برام ۱۶ تا ۱۸ ساعت دووم داره چرا باید شارژی بذارم. البته باتری شارژی مایکروسافت مخصوص ایکس باکس هم به طور جدا فروخته میشه ولی بازم عمرش فقط ۱۰ تا ۱۲ ساعته.
چطوری با باتری قلمی راحتی؟
چطوری با پرداخت مبلغ اضافه برای باتری شارژی راحتی؟
چطوری با پرداخت چند برابر واسه کنترل الیت که باید فابریک خود کنسول بود راحتی؟
کی میگه ۱۰ تا ۱۲ ساعت شارژ نگه میداره؟
چطوری حوصلت میکشه وقتی تا ساعت ۳ یا ۴ صبح گیم میزنی یهو باتری تموش شه و تو چنته نداشته باشی و بازی کردن زهر بشه؟
من راضی ام
باتریم ۴۰۰۰ میلی آمپره
و ۵، ۶ روز شارژ نگه میداره
و وقتی شارژشش تموم بشه، شب میزنم به شارژ و صبح دوباره برش میدارم
و یک جفت باتری کمکی دارم که وقتی شارژش تموم شد، کمکم کنه و من مشکلی ندارم
حالا تو سوالاتو گفتی منم به ترتیب جواب میدم:
خب من با قلمی راحت ترم. چون عمرش خیلی زیاده.
گفتم که وقتی شارژی نمیخرم پس مبلغی پرداخت نمیکنم
من قصد ندارم کنترلر الیت بگیرم پس پولی نمیدم. با کنترلر خودش هم به اندازه کافی راحت هستم بهترین ابعاد و خوش دست.
اگر باتری شارژی مخصوص بگیری ۱۰ تا ۱۲ ساعت نکه میداره. چون دوستم خریده بود و ازش استفاده میکنه
من همیشه ۲ جفت باتری ذخیره خونه نگه میدارم پس بازی برام زهر نمیشه. تازه اگر باتری های مخصوص کنترلر برند Varta رو بگیری. شاید ۲۴ ساعت کامل برات شارژ نگه داره. باتریش هم نسبت به باتری قلمی های معمولی فقط ۴ تومن گرونتره
شما سونی فن هاچرا نمیفهمید وقتی که باتری تموم شد باتری رو در میاریم میزنیم تو شارژ بعد یه سیم شارژر برمیداریم میزنم به دسته بعد به کنسول و ادامه بازی رو میریم کاملا مثل دسته پلی استیشنه وقتی باتریش تموم میشه با شارژر میزنی به کنسول دسترو و بازی میکنی تنها فرقش اینه که باتری هارو درمیاری ولی خوبی دسته اکس باکس اینه که بدون باتری هم میشه بازی کرد اونم با شارژر و اگه باتری دستت نابود بشه غم این رو نداری که وای باید دستم بمونه پیش تعمیر کار چجوری بازی کنم .در رابطه با کنترلر الیت هم اینه که کسی مجبور نیست اون کنترلر رو بخره و برا کسایی هست که میخوان راحت تر بازی کنن مثل پلی استیشن که کنترلر های اضافه تولید کرده مثل نیکون و غیره که برای پرو گیمر هاس و اونایی که بیشتر آنلاین بازی میکنن مثل رینبو
تو کلا تو بحث نیستی الان یک گل بخودی قشنگ زدی
میشه بگی گل به خودیم چی بود شما که تو بحسی
اینکه دوال سنس که دسته اورجینال Ps5 هست امکانات و تکنولوژیش از دسته الایت بیشتره.
یعی احترام سونی به فن هاش نه مثل مایکرو که یه دکمه شر اضافه کرده
مثل این میمونه ک گوشی موبایلتو مدام باطری بندازی و عوض کنی
امیدوارم واقعا مایکروسافت تمامی این مشکلات رو حل بکنه
بنظرم قیمت کنسول از بقیه موارد مهم تره.وقتی نتونی کنسول رو بخری بقیه موارد اهمیتی ندارد.
:laugh:
تا الان که بازاریابی به شدت بدی داشتن
هیلو تاخیر خورده
عنوان سیستم سلر برای لانچ ندارن
سری اس رو باید تا الان معرفی میکردن برای تبلیغات ولی خبری نیست
مشخصه دوکیت کنسول رو دیر به توسعه دهنده ها دادن چرا که تا الان من بازی خاصی ندیدم که مستقیما از SX کپچر شده باشه و اکثرا روی PC بوده
الان فقط و فقط امید مایکرو برای لانچ همون قیمت پایین سری اس باید باشه و اگر نتونن هر طور شده یک عنوان بزرگ ترد پارتی روبرای لانچ انحصاری کنن یا با خبر بزرگ حذف گلد به لانچ نیان کارشون تمومه
مقایسه کنین با زمان XBOX ONE که با RYSE و FORZA 5 و دد ریزینگ ۳ لانچ رو شروع کردن و با رایز حداقل نسل بعد رو به نمایش گذاشتن
من میگم شاید battlefield 6 رو انحصاری زمانی کنند
خبری هم ازش نیست
بالاخره برا رقابت با COD اومده
چند وقتی هست که تو سایه ست و باید بیرون بیاد.
انحصاری زمانی؟ EA? حتی کسی شایعه نکرده که قراره کی بیاد اونوقت انحصاری زمانی؟
Battlefield تو محبوبیت در برابر COD هیچ حرفی برای گفتن نداره و تقریبا همیشه دومه.
من خودم ترجیح میدم که اگه قرار باشه شوتر انحصاری کامل یا زمانی برای PS ساخته بشه سبکش کلاسیک باشه مثل دووم و ولفنشتاین و داستان سرایی مخصوص عناوین سونی،که شایعاتی میگن ناتی داگ انگار میخواد بسازه و کولاک کنه.
تمام موارد ذکر شده درست هست ولی شماره اول از همه مهمتر هست ،،،، امیدوارم همونطور که پیش بینی کردم ایکس باکس از ۲۰۲۲ به بعد حضور پر قدرتش بیشتر لمس بشه و بتونه نسل ۸ رو به طور کامل پشت سر بزاره ،،، تمام پتانسیل اینکارو داره فقط باید صبر کرد ببینیم چطور میشه شخصا به آینده ایکس باکس خیلی امیدوارم ، خیلی کار های مثبت و بزرگی کرده تو چند سال اخیر که باعث شده خیلی ها امیدوار بشن ،،، لطفا و خواهشا گیمر ها رو مایوس نکن مایکروسافت عزیز گیمر ها موفقیتت رو میخوان نه چیز دیگری
.
.
#،ترول نکنیم
عزیز دل کاملا درسته
تو ایران میتونن تا سال ۲۰۲۲ یا حتی بیشتر صبر کنن تا بازی بیاد چون کمتر کسی میتونه تو ایران روز عرضه کنسول بخره،ولی تو خارج فرق میکنه اکثرشون بخرن و اگه تا دو سه سال بازی قوی انحصاری فقط واسه xbox sx نیاد خیلی بد میشه.
منظورم بلاک باستر سیستم سلر هستش نه بازی خاص که مخاطب کمتری سمتش میره.
برات یه مثال میزنم سونی گفته تو مراسم قبلی اکثر بازی ها واسه بعد لانچ یعنی سال ۲۰۲۱ گفته بازی رچت اند کلنک و دیمن سولز و دث لوپ و گرن توریسمو ۷ و هورایزن و چند تا بازی دیگه برا سال اول در نظر گرفته.
تازه مراسم بعدی هم چند روز دیگست که قراره هم لانچ بیشتر و بازی انحصاری بیشتر معرفی کنه.
بازی های xbox هم تا دو سال بین نسلیه و خیلی از بازی های که تریلر کوتاه داشتن حدااقل ۳ یا ۴ سال دیگه میاد.
این تاوانی هست که باید مایکروسافت پرداخت کنه چاره ایی نیست و باید به ایکس باکس فرصت داد چون از یه دوره خیلی بد گذر کردن و برای اینکه تصمیمات جدیدشون و بازی های جدیدی که معرفی میکنن خودشو نشون بده زمان میبره ، اما چون اسم پلی استیشن رو اوردی خب سونی همیشه تو سطح اول بوده و مشکلی ندارن کلا اما ایکس باکس به قول تیتر این مطلب برای طلوعی دوباره باید بهش زمان داد ،،،، این فاصله ایی که میوفته یعنی خصوصا ۲ سال پیش رو مایکروسافت خلاصه باید یه جوری پر کنه و به نظرم کارش بد هم نبوده ولی توقع آنچنانی داشتن ازش حداقل فعلا اشتباهه ، خب این احتمال رو داره فروش ایکس باکس رو تحت شعاع قرار بده که خوشبختانه مایکروسافت بسیار ثروتمند هست و اینطور هم نیست که از بخش گیمینگ درآمد نداشته باشن خوب در آمدی هم دارن ولی برای رسیدن به سطح اول نیاز به زمان و تصمیمات درست دارن…من بهشون امیدوارم ولی واقعا بینانه (نظر شخصی)
.
.
#ترول نکنیم
واقعا مقاله بسیار خوبی بود و دلیل های بسیار خوبی رو اوردید که امیدواریم مایکروسافت این اشتباهات رو تکرار مکنه و ازشون درس گرفته باشه
گیم پس
بازی های استدیو های جدید ( نینجا تیوری، ابسیدین و اینیشییتیو)
قیمت کنسول
مانور رو تبلیغات ۱۲>۱۰ ( شایدم ۹٫۲! )
مانور روی این موضوع که ویندوز مال ماکروسافت (درصورتی که بازی ها روی استیم منتشر میشن!!!) پس همچنان بازی های ما انحصاری ن ولی سونی دیگه انحصاری نداره
و همچنان نگه داشتن پر قدرت مثلث فورزا، گیرز، هیلو
به نظرم با همینا میتونه نسل بعد خوب جلو بیفته
مانور قدرت ابدا نمیتونه انجام بده چون بعد دو سال خط تولید قکیترین کنسولشو بست
ولی رقیب کنار سخت افزار ضعیف خیلی کارها کرد که نسل بعد صد در صد مایکرو هم خواهد کرد
بهترین کارش اینه از نقطه ضعف حریف استفاده کنه دقیقا همین انتشار عناوین رو pc! میتونه انقدر این موضوع رو توسط افراد مختلف گسترش بده ( خصوصا استفاده از یوتوبرها) که سونی بهتون دروغ گفت only on معنی نداره و اینا که قشنگ ورق رو بر گردونه و از این حربه که ویندوز مال ما عه پس بازی هاش هم مال ماعن استفاده کنه
از اون طرف ادامه شایعات ضعف سخت افزاری ps5 که نمیتونه فلان رزولوشن فلان فریم ریت رو بیاره رو ادامه بده ( مث کاری که تا الان کرده فقط گسترده تر این دفعه)
ضربه آخر هم میتونه گیمپس باشه و این قسمت ریمستر بازی های سونی رو که سونی رو به پول پرستی متهم کنه و….. کلا خیلی کارا میشه کرد
کلا به نظر من الان سونی وضعش به خوبی قبل نیست ( شایدم داره اینطوری نشون میده) و دقیقا وقتی که ماکرو باید دست به کار بشه مدام شایعه مدام حرف مدام تیکه انداختن های ریز توسط بقیه افراد، که آروم آروم ذهنیت مردم برگرده و دیگه سونی رو اون سونی قبل ندونن
موافقم کلاراجان الان خودت چندوقت پیش دیدی چقدر اینسایدر ها اومدن هی بد گفتن از سخت افزار پلی استیشن ۵ ، تا وقتی خود سازنده ی کوانتوم ارور اومد رد کرد ولی کاملا از مایکرو بعید نیست این کار (دوستان دقت کنند این نظر شخصیه و صرفا منظورم این نیست مایکرو این کارو میکنه گفتم بعید نیست این کارو کنه و نظر شخصیه )
این روش هایی که گفتی جزو رقابت سالم نیستن سونی میتونه فقط با گفتن اینکه اکس باکس انحصاری نداره کلی مخاطب جذب کنه ولی هیچ وقت این کارو نکرد چون کار درستی نیست
ولی همه ی گیم پلی تریلرایی که نشون میده باید
captured on xsx باشه چون بفهمیم گرافیکی که دارندگان کنسول میبینن چطوریه و چندتا ایپی خفن معرفی کنه چون حداقل من تاحالا از هیچکدوم از بازی هایی که معرفی کردن خوشم نیومده و باتری قلمی رو هم باید حذف کنه دیگه رو اعصابه ، ولی اگه مثلا سریز اکس ۱۰۰ دلار از ps5 ارزون تر باشه من در هرصورت (منظور بدون انحصاری و با باتری قلمی وغیره هست) میخرمش چون شرایط اینطوریه دیگه اگرچه اگه پول داشتم همون ps5 رو گرون هم شده میخریدم
یعنی همه ویژگی هایی که سونی این نسل داشته رو نسل بعد داشته باش
حقیقت خنده دار نیست تلخ
سلام آقای اکرامی . حس میکنم عنوان مورد ۹ رو اشتباه نوشتین . منظورتون ۶۰ فریم بوده احتمالا .
ممنون بابت مقاله 😀
تیتر مطلبو بخونین بعد دوباره به مورد ۹ سر بزنید
بله درسته . اشتباه از من بود 🙂
اینقد منت مایکروسافت رو نکشید کنسول سونی بخرید که خیالتون راحت باشه :yes:
بهترین و درست ترین کامنت :yes:
به ترتیب میگم به جز ۴ تا با بقیه موافقم…
مورد۴: برای نسل بعد مایکروسافت به توسعه دهنده های ژاپنی خیلی توجه کرد. توی نمایش جولای ایکس باکس هم دیدیم چند تا بازی ژاپنی معرفی شد. حتی بازی یاکوزا که مولتی پلتفرمه کنسول اصلیش ایکس باکسه و برای بقیه پورت میشه فقط.
مورد۵: هنوز واقعیت مجازی اونطور که باید جا نیفتاده. برید مقاله های معتبر رو بخونید تنها بازی واقعیت مجازی که گرافیک سطح بالایی داره بازی half life هستش. این هم به کنار کلا vr فروش بالایی نداره. چون حتی توی یوتیوب و توییچ هم برین میبینین هیچ استریمری تاحالا از vr استفاده نکرده. مایکروسافت هم اگر بخواد vr اضافه کنه براش کار سختی نیست چون خودش سیستم کاملش رو تولید میکنه. حتی مایکروسافت سیستم پیشرفته AR هم داره.
مورد۹: درواقع از سال ۲۰۱۷ که کنسول وان اس و وان ایکس اومد تمام مشکلات نرخ فریم حل شد. دیگه بازی ها مثل وان فت افت فریم نداشتن. وان فت کلا مشکل داشت برای نمونه بعضی بازی هارو فقط روی ۹۰۰p اجرا میکرد. ولی از سال ۲۰۱۷ با وان اس و وان ایکس حل شد. حتی نسل بعد هم نگاه کنید میبینین که اکثر بازی های انحصاری ۶۰ و ۱۲۰ فریم هستن و فقط ۲ بازی انحصاری ۳۰ فریم اجرا میشن.
با توجه به تکنولوژی اپتیمایز دیگه حتی خیلی از بازی های مولتی پلتفرمی که روی کنسول پلی استیشن ۳۰ فریم اجرا میشن، روی ایکس باکس از قابلیت upscale در حالت x2 یا x4 استفاده میکنن یعنی ۶۰ یا ۱۲۰ فریم میشن. برای نمونه: اساسینز کرید والهالا
مورد ۱۱: این مورد تا حدی درسته تا حدی هم غلط. چون این موضوع بیشتر به توسعه دهنده بازی مربوطه نه شرکت سازنده کنسول. شرکت سازنده کنسول فقط باید قابلیت فشرده سازی رو فراهم کنه و شرکت توسعه دهنده بازی باید از این قابلیت استفاده کنه ولی وقتی استفاده نکنه چه ربطی به کنسول داره
لطفا اینو منتشر کنین
اولا یاکوزایی که میگی جدید نیست و چند ماهی تو استور ژاپن پلی استیشن در دسترسه و پلتفرم مقصد اولش پلی ۴ بود یکمی اطلاعات قبل کامنت خوب بود بدست بیاری
ثانیا کدوم آدمی گفته بازیهای ۳۰ فریم روی کنسول سونی با آپسکیل تو کنسول اکس ۶۰ تا ۱۲۰ فریم میدن؟ اصلا آپسکیل میدونی چیه؟
یوبیسافت تایید کرد والهالا روی هر دو کنسول روی ۳۰ فریم ثابت اجرا میشه خبری از افزایش فریم توهمی تو اکس نیس
ثانیا چون شما تو ایرانی دلیل نمیشه وی ار تو خارج طرفدار نداشته باشه سونی حتما یه چیزی میدونه که روی این ابزار سرمایه گزاری میکنه و حتی بازی مثل iron man براش میسازه هدف تو وی ار اصلا گرافیک و جلوه های بصری نیس وقتی عینکو بزاری قراره بهت تجربه جدید بده و این تجربه جدید صد در صد خواهان زیادی داره دوست عزیز
بنظرم مایکرو هم در این زمینه نقشه هایی داره و صد در صد اجاره نخواهد داد ففط سونی از این سود این قسمت از بازار استفاده کنه
راجب قدرت کنسولم عرض کنم شما فک کن وان فت خریده بودی بعد یک سال نسخه اسلیمش میومد با عملکرد بهتر اونوقت احساستون چی میشد؟
مایکرو از اولین روز نسل هشت غافله رو باخت اصلا بهانه آوردن راجب وان فت اشتباهه اشتباهی که خود مایکرو به زور درست کرد راجب وان اکس هم بگم موقع معرفی چقدر هایپ ایجاد کردن که فلان بازی فلان تا بازی بعد عرضه این کنسول منتشر میکنیم نتیجه چی شد؟اشتباه نکنین منکر قدرت عالی وان اکس نیستم فقط سیاستها و دروغ های مایکرو میگم
از همین اشتباها حتی بدرترش واسه سونی هم هست ولی به عنوان فن هر دو کنسول نباید بهانه های بچه گونه و دور از منطق بیاریم
پسر خوب تو اطلاعاتت رو زیاد کن. یاکوزا هم میتونی بری توی سایت خودش ببینی.
اون روز هم گفتی برایت مموری مولتی پلتفرمه بعد ض.ایع شدی چون خود گیمفا هم نوشت انحصاری.
شما هیچ اطلاعاتی نداری فقط میای حرف میزنی. بس کن دیگه
درمورد وی آر هم گفتم که برو تمام استریمر های خارجی رو ببین بعد حرف بزن.
وان فت هم من بهانه نیاوردم. خودم میدونم اشتباه کرد. ولی خب فیل اسپنسر بیچاره چیکار کنه این اومد خواست درست کنه دیگه نمیتونست بیاد وان فت رو پس بگیره که. مدیر قبلی آنقدر احمق بود گند زد به همه چی.
حالا چرا جواب نمیدی. متوجه شدی تمام اطلاعاتی که میدی اشتباهه
دوست عزیز من این رفتارهای رده سنی پایین چیه؟
شما که منطقی هستین اصلا ترول نمیکردین و خوب باهم بحث میکردیم خواهشا تحت تاثیر ترولا قرار نگیرین
خب یاکوزا از اولش اومده بود واسه پلی ۴ و مقصدش اونجا بود
همون نسخه که تو جولای نشون دادن اول تو پلی منتشر شده بود الانم قابل بازی هستش
راحب برایت مموری دوست عزیز بعد مراسم جولای تو سایت رسمیش تو قسمت پلتفرم مقصد لوگوی پلی ۴ و ۵ هم بود الانو دیگه نمیدونم ولی بازم یه نگاه میندازم شاید حق با شما باشه ولی از اول تو پلتفرم مقصد کنسولای سونی هم بود واسه همین گفته بودم
راجب وی ار مثل اینکه عرایض بنده رو نخوندی چون استریمرا استفاده نمی کنن پس فروش نداره؟
مایکرو بعد دو سال خط تولید وان اکسو بست بخاطر ضرر مطمئن باش اگه سونی هم هیچی تو این زمینه نمیدید فیششو از برق میکشید
حتی چند ماه پیش شایعه شده بود که مایکرو هم میخواد وارد رقابت بشه
خب دیگه منم نگفتم یاکوزا مال ایکس بلکس بود از قبل. الان حق انتشار یاکوزا رو برای این نسل مایکروسافت گرفت. برای همینه که تریلر اصلی یاکوزا که خودش رکت پخش کرد اولش مینویسه ایکس باکس، آخرش هم مینویسه مایکروسافت. ولی توی پلتفرم ها همه کنسولا رو مینویسه.
بازی برایت مموری هم حدودا ۲ ماهه تایید شد انحصاری ایکس باکسه قبل از اون قرار بود مولتی پلتفرم باشه.
مایکرو وان ایکس رو بخاطر ضرر نبست. چون وان ایکس فروش خوبی داشت. شما بری نگاه کنی وان ایکس توی هفته اول به اندازه یک ماه ps4 pro فروش داشت. دلیلش این بود که خودش روی کنسول گفت به اندازه کافی سود نمیگرفت با توجه به سخت افزارش. پس این با ضرر دادن فرق داره.
وی آر فقط استریمر هارو نمیگم. شما اصلا میزان فروش وی آر رو نگاه کن. وی آر پلی استیشن فقط ۵ ملیون فروش داشته که نسبتا خیلی کمه.
عزیز جان والهالا کلا رو هر کنسولی که منتشر میشه ۳۰ فریمه خبرشم تو سایت هست
میدونم نرخ اصلی این بازی ۳۰ فریم هستش. ولی توی ایکس باکس قابلیت آپ اسکیل داره. چون اپتیمایز شدس
منبع داری واسه این حرفت دوست عزیز؟ آخه آپسکیل اونم تو فریم؟
کارگردان بازی گفته بود والهالا تو ۳۰ فریمه قفله تو کنسولا
توی سایت ایکس باکس نوشته تمام بازی هایی که لوگوی optimizies for XBOX series X میگیرن. از فناوری آپ اسکیل در حالت x2 و x4 بهره میبرن. ولی حداکثر به نرخ فریم ۱۲۰ میرسن
و بازی اساسینز کرید والهالا هم این لوگو رو برخلاف انتظار همه دریافت کرده. همونطور که واچ داگز لژیون هم دریافت کرده.
ولی من چرا نمیگم فارکرای۶ چون اون توی لیست اپتیمایز نیست
اصلا قضیه اون لوگو فرق میکنه
زبونمون مو درآورد کارگردان بازی والهالا گفته روی کنسول بازی روی ۳۰ فریم قفله حالا شاید رزولیشن فرقی کنه و یا سایر بازیها ولی روی این عنوان نه
اساسین کردید والهالا روی اکس باکس ۳۰ فریم اجرا میشه
در بخش مولتی کنسول ها تفاوتی باهم ندارن برای مثال : اساسین کرید والهالا ، نسخه جدید dirt و نسخه جدید کال آو دیوتی.
اما در بخش انحصاری ها که کلا Ps5 برتری کامل داره
اسپایدرمن : ۶۰ فریم با RT
رچت : ۶۰ فریم با RT
کوانتوم ارور ۱۲۰ فریم (گفتن هنوز بهینه سازی نکردن ۸۰ فریم میگیرن با بهینه سازی به ۱۲۰ فریم میرسه)
گرن توریسمو : ۱۲۰ فریم با RT
کوانتوم ارور گفته که ۶۰ فریم رو هدف گرفته نه ۱۲۰ فریم
دادا وقتی شایعات داسک گالم در مورد مشکل Ps5 پخش شد شرکت سازنده کوانتوم ارور توییت زد همین الان بازی بدونه بهینه سازی ۸۰ فریم میده بعد هدفش ۶۰ فریمه 😐
خب یکم بهینه سازی میکنه حداقل ۱۰۰ فریم میگیره دیگه
امیدوارم مایکروسافت از اشتباهات این نسل درس گرفته باشه و نسل بعد شاهد رقابت هیجان انگیز باشیم
۱۲رو هم اضافه کنید هروز نیان هایپ الکی کنن اخرش بشه هیلو اینفینیت ۱۳هم این باشه همه بازی هاشون رو رو گیم پس بدن چون واقعا ارزش نداره به بازی های ماکرو ۶۰دلار بی زبون بدی
این حرف های مسخره رو تموم کن
هر بازی ای که منتشر میشه، بسته به ارزشش قیمت داره
اینکه رو گیمپس میاد، دلیلی بر بی ارزش بودنش نیست
یعنی تو حاضری برای کرکدان ۳ ۶۰دلار پول بدی ?:-) ?:-) اون وقت ردد۲ گاد ۴هم ۶۰دلار باشن کرکدان هم ۶۰دلار این خود ظلمه
برا Gears 5 و forza motorsport 7 و ori و halo 5 و forza horizon 4 و microsoft flighy simulator ۶۰ دلار میدم
با هم ۶۰ دلار یا هر کدوم ۶۰ دلار؟
شما فقط واسه گیم پس طرفدار xbox هستی
اونوقت بیای ۶۰ دلار پول بدی!!!؟
بعید میدونم.
اینا زورش تو مولتی پلیره تا مثل گزینه ۳ مقاله بالا فقط خرید درون برنامه باعث سود بازیاشون میشه نه گیم پس.
اونوقت توقع داری بیش از ۱۰۰ میلیون خرج کنن واسه بازی تماما آفلاین!!!؟
اگرم ۶۰ دلار میدی ثابت کن عزیزم
هیلو قبل از شروع گیمپس اومد اگه دیجیتالی خریدی عکس بده
اگه دیسکی خریدی یه مدرک بده
اگه طرفدار هیلو باشی دیسکشو نگه میداری پس عکس دیسک بفرس
فکر کنم تو امدی سایتو خراب کنی با حرفات من ایکس باکس فن نیستم کلا فن هیچ کنسولی نیستم
ولی این حرفت کمال بی احترامیه من تو این چند روز کامنتاتو میخونم قشنگ معلومه اومدی یه دعوا درست کنی
امیدوارم این دعواهای مسخره رو تموم کنید هم سونی فنا هم ایکس فنا گند زدید به صنعت گیم با این کاراتون
بی احترامی اینه که بیای بگی ما قوی ترین کنسولو داریم و هی هایپ کنی نتیجش هم بشه هیچی الان یوبی سافت هم قبلا با واچ داگز ۱و اساسین یونتی هی هایپ کرد نتیجشم دیدیم
اقای تحلیلگر هنوز کنسولا نیومده که بیایم بگیم کدوم هایپ الکی کرده
به کنسول چه ربطی داشت
منظورش دو کنفرانس آخر اکس باکس بود
جفتشو هایپ کرد جفتشم خراب شد
نه اون سونی بود هروز خبر میومد ما ماکروسافت رو رقیب نمی دونیم ما قوی ترین کنسولو داریم برو ببین از خبرای هروز سایت قبلا نصفش درباره حرفا فیل اسپنسر بود سونی یه بار اومد کنسولو معرفی کرد تموم
خب عزیز هنوز کنسولا نیومده که بگیم کدوم کنسول قویتره یا ایکس باکس حرف درستی زده
باید بیاد اونوقت میشه گفت
منم حرفم اینه که شما میتونی بدون ترول کامنت بدی
والا ما نیستیم هرروز میگیم ۱۲ماکرو سونی ۱۰
تو حاضری ۶۰ دلار برای درایور کلاب بدی؟
تو حاضری ۶۰ دلار برای بازی گودزیلا بدی؟
تو حاضری ۶۰ دلار برای the order بدی؟
تو حاضری ۶۰ دلار برای شادو آف د بیست بدی؟
اگر تو حاضری برای اینا ۶۰ دلار بدی. منم حاضرم برای کرک داون۳، ۶۰ دلار که خوبه، ۱۶۰ دلار بدم
همینایی که گفتی از ۹۰درصد بازی های ایکس باکس بهتره همون اوردر ۸۶ گرافیکش از هیلو بیشتر بود
حرف نداری بزنی مجبوری اسم هیلو رو بیاری. یعنی واقعا نمیدونی تاخیر خورد یعنی چی.
بهتره بری یه نگاه به گرافیک هیلو۵ بندازی
همون دیز گان نصف انحصاری های ماکرو رو میشوره میبره
اولا اینکه دیزگان بازی ضعیفیه رو میدونم لازم نبود بگی.
ولی من اصلا توی کامنت بالام اسم دیزگان رو نیاوردم. اسم چهارتا بازی دیگه رو آورم
گرافیک رایز هم از نصف بازی های سونی تو نسل ۸ بیشتر بود اما اونقدرا مالی نبود مثل اوردر
اره تو خواب
God Of War
Uncharted 4
Uncgarted lost legacy
The Last Of Us Part 1
۲ The Last Of Us Part
Bloodborne
Ghost Of Tsushima
Horizon Zero Dawn
Spider-Man
Detroit Become Human
Final Fantasy VII Remake
Death Stranding
untildawn
تا ابد در حسرت انحصاری
نه ولی حاضرم برای اینا ۶۰ دلار بدم
God Of War
Uncharted 4
Uncgarted lost legacy
The Last Of Us Part 1
۲ The Last Of Us Part
Dreams
Journey
Bloodborne
Shadow of the colossus
Persona 5 Royal
Ghost Of Tsushima
Horizon Zero Dawn
Spider-Man
Detroit Become Human
Final Fantasy VII Remake
Death Stranding
daysgone
untildawn
The Last Guardian
با اینکه یه عنوان flagship رو از دست دادن برای لانچ ولی با یه تخفیف چشمگیر و مانور دادن رو گیم پس میتونن کمبود عنوان لانچ رو پوشش بدن
حدود ۷۰ روز مونده به عرضه سری اس معرفی نشده
احساس میکنم کنسل شده چون رو کاور بازی ها و باکس بازی رسمی هم خبری ازش نبود
امیدوارم توی اختتامیه گیمزکام یا سری اس معرفی بشه با قیمت سری ایکس و ps5 رو بگن
احتمالش هست
سریز ایکس هم تو یه رویداد گیمی(game awards) معرفی شد نه تو رویداد اختصاصی اکس باکس
دقیقا تک تک نکاتی که گفتید برای ps5 هم صادقه . تیترو باید میذاشتسد نکاتی که کاربران در نسل ۹ نمیخواهند ببینند. درضمن اون نکته پرداخت های درون برنامه ای کاملا بی اساسه هیچ کدوم از بازی های مایکرو زمینش پرداخت درون برنامه ای نیست تک تک چیزایی که با پول میتونی بگیری با یکم فقط یکم بازی کردن میتونی بدست بساری به شخصه تمام اسکینا امبل ها ارمور ها گان های یکبار مصرف و دائمی هلمت ها و هرچیز دیگه ای تو هیلو ۵ رو انلاک کردم و کلا همه چیزش تموم شده بدون پرداخت حتی ۱ ریال پس لطفا الکی ننویسید
https://www.google.com/amp/s/gamefa.com/665094/11-things-ps4-owners-dont-want-in-ps5/amp/ برای پلی استیشن دقیقا همین مقاله رو نوشته تازه اول برای پلی استیشن نوشتن جفتشون هم یه نفر نوشته
یکی از سه فرنچایز برترتون پر از لوت باکس و خرید درون برنامه ای هست
مخفی نکن
اینقدر تو forza motorsport 7 لوت باکس و خرید درون برنامه ای بود که مجبور شدن حذف کنن :laugh:
البته استودیو حق داره، وقتی روز عرضه بازیش میره گیمپس باید درآمد زایی داشته باشه
حرفتون درست. ولی فروزا هورایزن هم پرداخت درون برنامه ای داره ؟. اون گزاشتن پرداخت درون برنامه ای ربطی به گیمپس نداره. اگه همچین چیزی داشت تا الان اتقدر ازش نقد میشد که آبرو شرکت خودش رو میبرد زیر سوال
دوست عزیز در عالی بودن سری فورزا شکی نیست
بالاتر گفته شد پرداخت درون برنامه ای در انحصاری های اکس باکس وجود نداره که من با یه مثال نقض کردم
سر موتوراسپرت هفت به دلیل انتقاد های زیاد لوت باکس و خرید درون برنامه ای حذف شد
مشابه این اتفاق برای بتل فرانت ۲ افتاد
سه فرنچایز برتر ?:-)
فورتزا هورایزن
گیرز
هیلو
نسل ۸ اینا برتر بودن
دوست عزیز
فرنچایز شامل کلیه نسخه های یک بازیه، برای سری فورزا هم هورایزن هم موتوراسپرت رو شامل میشه
به عنوان مثال فرنچایز متال گیر از نسخه قبل ۱ یعنی نسخه z سال ۱۹۸۷ شروع میشه تا survive
توی سری موتور اسپورت بود که اونم حذف کردن. ولی سری فورزا هورایزن هیچوقت نداشت
حاجی پیامو خوندی اصا لوت باکسی وجود نداره اینو درک میکنی؟ هیچ نیازی به خرید اونا نیست بخدا. شما ها چی انچارتد و لست دی ال سی دارن ۲ تا از بزرگتریت بازیهاتون. حداقل اکس باکس محتوای داستانی رو از کسی نمیدزده
اکس باکس محتوای درست و حسابی داستانی داره اصن که بخواد بدزده ؟
:rotfl: :rotfl: :silly:
همون forza motorsport 7 برترین شبیه ساز نسل ۸ هست و با متاش گرن توریسمو رو له کرد.
چرا خودزنی میکنی؟
مایگرو تو نسل هشت بجز شبیه ساز ماشین و هواپیما و اوری که روی کامپیوترهای زغالی هم اجرا میشه چی داشت؟
چرا ماکرو نباید نسخه بدون درایو سری اکس رو بیرون بده ؟ احساس میکنم واسه همینه که سری اس خبری ازش نیست یا ممکنه همین سری اکس باشه بدون درایو بنام سری اس