احتمالا عنوان Microsoft Flight Simulator باعث افزایش فروش سخت‌افزارهای قدرتمند شود - گیمفا
احتمالا عنوان Microsoft Flight Simulator باعث افزایش فروش سخت‌افزارهای قدرتمند شود - گیمفا
احتمالا عنوان Microsoft Flight Simulator باعث افزایش فروش سخت‌افزارهای قدرتمند شود - گیمفا
احتمالا عنوان Microsoft Flight Simulator باعث افزایش فروش سخت‌افزارهای قدرتمند شود - گیمفا

احتمالا عنوان Microsoft Flight Simulator باعث افزایش فروش سخت‌افزارهای قدرتمند شود

حسن اکرامی
۱۰:۳۰ ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
احتمالا عنوان Microsoft Flight Simulator باعث افزایش فروش سخت‌افزارهای قدرتمند شود - گیمفا

از زمان عرضه‌ی بازی شبیه‌ساز پرواز و فوق‌العاده‌ی Microsoft Flight Simulator برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی، تعداد زیادی از بازی‌بازان و علاقه‌مندان به رشته‌ی خلبانی در حال تجربه‌ی این اثر هستند. بدون شک عنوان Microsoft Flight Simulator یکی از بزرگترین عناوین نسل از نظر گرافیکی و وسعت به شمار می‌آید و اخیرا موفق شد تحسین منتقدان را برانگیزد. حال برخی از بررسی‌ها و آنالیز‌های مختلف پیرامون این بازی جدید شرکت مایکروسافت نشان داد با این که تجربه‌ی روان و چشم‌نواز عنوان Microsoft Flight Simulator به یک سیستم با سخت‌افزار قدرتمند نیازمند است و به این خاطر بسیاری از طرفداران آن با مشکلاتی مواجه شده‌اند، اما این مورد نه تنها از محبوبیت این اثر کم نکرده بلکه احتمال دارد بسیاری از این افراد برای تجربه‌ی بهتر پرواز در دنیای Microsoft Flight Simulator به ارتقای سخت‌افزاری سیستم خود روی آورند.

طبق نظرسنجی‌های عمومی اخیر، هواداران بازی Microsoft Flight Simulator ابراز کرده‌اند که با وجود برخی وقفه‌ها و مشکلات در زمینه‌ی فنی باز هم از تجربه‌ی این اثر لذت فراوانی می‌برند. حال به تازگی یکی از تحلیلگرهای سخت‌افزار بازی‌های ویدئویی پیش‌بینی کرده است که با توجه به محبوبیت روزافزون این عنوان و استقبال هواداران، بازی Microsoft Flight Simulator قرار است در چند سال آینده درآمد‌های هنگفتی را برای بخش سخت‌افزاری پلتفرم رایانه‌های شخصی به ارمغان آورد.

تحلیلگر سخت افزار صنعت بازی‌های ویدئویی آقای جان پدل (Jon Peddle) که با نام اختصاری JPR برگرفته از عبارت Jon Peddle Research شناخته می‌شود، پیش‌‌بینی کرده است که احتمالا بازی Flight Simulator به تنهایی در سه سال آینده به میزان فروش بیش از ۲٫۶ میلیارد دلاری سخت‌افزار رایانه‌های شخصی کمک کند. تحلیلگر دیگر در این زمینه آقای تاد پولاک (Tod Pollak) نیز به توضیح بیشتر این مسئله پرداخته است:

هنگامی که شبیه ساز پرواز جدید Microsoft Flight Simulator 2020 منتشر شد، هنوز سخت‌افزاری که بتواند آن را با حداکثر تنظیمات گرافیکی و عملکردی کاملا روان و مطلوب اجرا کند به بازار راه نیافته بود. با توجه به استقبال بازی‌بازان و این که آن‌ها همواره به دنبال داشتن بهترین تجربه‌ی ممکن از پرواز در این اثر هستند، این وضعیت می‌تواند در دراز مدت باعث افزایش چشمگیر تقاضا برای سخت‌افزارهای قدرتمندی شود که به تازگی به بازار وارد خواهند شد؛ چرا که بازی‌بازان و هواداران شبیه‌ساز پرواز همواره در طول عمر بازی Microsoft Flight Simulator 2020 شاهد بهبودهای گرافیکی و طراحی مدل‌های مختلف خواهند بود و طبیعی است که همواره بهترین تجربه‌ی ممکن را با کیفیت تمام و کمال دنبال کنند.

این موضوع مطلب عجیبی نیست و هم‌اکنون بسیاری از بازی‌بازان از محدودیت‌های سخت‌افزاری برای عنوان Microsoft Flight Simulator 2020 مطلع هستند. برخی از این محدودیت‌ها باعث وقفه‌های عملکردی می‌شوند و برخی دیگر به مانند طراحی کاخ باکینگهام و چند نقطه‌ی مشهور دیگر نیز ممکن است از همین علت پیروی کنند. عنوان Microsoft Flight Simulator به لطف امتیازات فوق‌العاده بالایی که از منتقدین دریافت کرد و پس از آن استقبال بالای هواداران موفق شد به سرعت تبدیل به یکی از برترین بازی‌های سال شود. بسیاری از این بررسی‌ها نشان از یک گیم‌پلی واقعی و کاملا شبیه‌سازی شده مطابق با زندگی به همراه یک گرافیک نفسگیر و خیره‌کننده را داشتند که نشان از نیاز این عنوان به سخت‌افزارهای قدرتمندی داشت. با این که این عنوان می‌تواند در تنظیمات بالای گرافیکی بسیار فوق‌العاده به نظر برسد اما همانطور که قبلا بررسی شد، بسیاری از بازی‌بازان و تجربه‌کنندگان بازی Microsoft Flight Simulator سخت‌افزار لازم برای اجرای آن در بالاترین کیفیت را در اختیار ندارند.

در کنار موارد ذکر شده، آقای پولاک اظهار داشت که اگر چه مسائل فنی و گرافیکی زیادی ممکن است برای تجربه‌کنندگان بازی Flight Simulator رخ دهد، اما بدون شک طرفداران سرسخت آن از بالاترین سخت‌افزارهای موجود استفاده خواهند کرد. آن‌ها اکنون به این سخت‌افزارها دسترسی ندارند اما به محض ورودشان به بازار، آن‌ها را تهیه خواهند کرد. نکته‌ی جالب توجه این است که بسیاری از افرادی که Flight Simulator Fan به شمار می‌آیند، فقط به تجربه‌ی همین بازی پرداخته و تا سال‌ها ممکن است تنها اثری که تجربه کنند همین بازی باشد. بدون شک برخی از این افراد عاشق پرواز هستند و از دید یک سرگرمی ویدئویی به آن نگاه نمی‌کنند.

بسیاری از بازی‌بازان و کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی هنوز باید منتظر بمانند تا در نهایت موفق به تهیه‌ی نسل جدید کارت‌های گرافیکی و سایر سخت‌افزارهای موجود شوند. سخت‌افزارهایی که در آینده به بازار وارد خواهند شد علاوه بر قدرت و کیفیت دیوانه‌وار، تحول‌های بنیادینی در تجربه‌ی بازی‌های سنگین گرافیکی به مانند عنوان Microsoft Flight Simulator ایجاد خواهند کرد؛ بنابراین اکثر بازی‌بازان هاردکور این پلتفرم سیستم سخت‌افزاری خود را ارتقا خواهند داد. با وجود همه‌ی این موارد باز هم رقم پیش‌بینی شده‌ی ۲٫۶ میلیارد دلار بسیار سنگین و قابل تامل به شمار می‌آید؛ بنابراین باید منتظر ماند و دید که آیا این پیش‌بینی درست خواهد بود یا نه. عنوان شبیه‌ساز پرواز Microsoft Flight Simulator هم‌اکنون برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. همچنین شرکت مایکروسافت یک نسخه‌ی مخصوص از بازی Microsoft Flight Simulator برای کاربران کنسول اکس‌باکس وان را نیز در دست توسعه دارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

احتمالا عنوان Microsoft Flight Simulator باعث افزایش فروش سخت‌افزارهای قدرتمند شود - گیمفا
احتمالا عنوان Microsoft Flight Simulator باعث افزایش فروش سخت‌افزارهای قدرتمند شود - گیمفا
احتمالا عنوان Microsoft Flight Simulator باعث افزایش فروش سخت‌افزارهای قدرتمند شود - گیمفا
احتمالا عنوان Microsoft Flight Simulator باعث افزایش فروش سخت‌افزارهای قدرتمند شود - گیمفا
احتمالا عنوان Microsoft Flight Simulator باعث افزایش فروش سخت‌افزارهای قدرتمند شود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • lastofus2 گفت:

    چقدر جالب که هیچ تحلیل گری در رابطه با لست ۲ و بعدش ردد ۲ که بالاترین گرافیک نسل رو دارن نیومدن بگن این بازی ها باعث فروش بیشتر پلی ۴ یا سخت افزار پی سی میشه بعد برای شبیه ساز پرواز که تو همین سایت از ۲ ۳ هزارنفر یک نفر هم بازیش نمیکنه مردم برن سخت افزار بخرن :hypnotized: امان از قدرت دسته چک :no:

    • Dr.Who گفت:

      شما اصلا حرف بعدیت هم درسته….

    • kj344 گفت:

      ربطی نداره دوست عزیز
      این بازی در بنچمارک با تنظیمات الترا و رزولوشن ۱۰۸۰p با کارت rtx2080 ti نرخ فریم ۴۰ رو میده ، پس تکلیف بقیه کارت ها و پردازشگرها معلومه ، همین باعث میشه که به سخت افزار نسل جدید نیاز بشه و خرید و ارتقا.
      لست ۲ که عنوان کنسولیه که در بحث ارتقا سخت افزار جایی نداره و عنوان رد دد هم که نسبتا فریم خوبی میده و اونطور دیمندش نسبت به نرخ فریمش بالا نیست.
      الیته فلایت سیمولیتور جالبه که dx11 ران میشه فقط و همین پردازشگر رو محدود میکنه و احتمالا اپدیت ۱۲ بدن مشکلاتش حل بشه.
      اما راجبه صحبت شما نسبت به اقبال کم پلیرها واسه یه شبیه ساز پرواز موافقم باهاتون.

    • Sulyvahn گفت:

      حتی پی سی پلیرهام این گیم رو ستایش میکنن میرن سرش سخت افزار میخرن ولی برای بازی های سونی هیچوقت این کارو نمیکنن
      هورایزن زیرو داون رو دیدیم که باید با ضرر برگشت بخوره به سمت سونی :laugh: خدایی تیر زدن به ربات ها یعنی چی مسخره تر ازین بازی نیست به واللهیکی نیست بگه بلد نیستین مجبورین پورت کنین تا فحشم بشنوین ..ازون گذشته بازار فروش سخت افزار پی سی رو نمیشه با کنسول مقایسه کرد …حالام برو از شدت … صد بار مایکروسافت رو .. بده که این کارارو میکنه !! تا …. بشه چشم حسود !!! ضمن اینکه با کنسول ۱۲ ترافلاپسی پدر این گیم رو در میاریم ۱۲>۹ بسی تامل میخواد میدونی اون ۳ تا عدد چقدر قدرت حساب میشه ؟؟ اصلا میتونی پراسسزش کنی الانم بازی سازا دارن دسته چک میگیرن از سمت سونی که سکوت کنن سر اون ۳ ترافلاپس و بگن تاثیری نداره ولی هر ادم ساده ای که یذره از سخت افزار سرش بشه میفهمه ۳ ترافلاپس عدد واقعا تغییر ایجاد کننده ایه ! و حتی اگر قدرت پایه همه ی گیم های این نسل ۹ Tfps باشن بازی هایی وجود خواهند داشت !! از سوی مولتی پلتفرما که میزنن مثل رد دد خراب میکنن توی بهینه سازی بعد اونجاست که فرق قدرت بیشتر رو تمییز میفهمی هنوز زوده

    • arm4nii گفت:

      چقدر جالب که طرز تفکرت اینجوره احترام قائل نیستی برای یه بازی و چشم و هم چشمی و حسادت به یه خبر ازت موج میزنه.
      مردم دارن از بازی لذت میبرن اما امثال تو حتی یه خبر خوبم راجب یه بازی بیاد دیدن نداری و کم ارزش میکنی.
      لست دو و رد دد بازیهای فوق العاده ای بودن و سیستم سلر هم بودن و لذت بردن ازش گیمرها.خوبه؟راضی شدی؟

    • Xbox series گفت:

      دسته چک نبود یه بازی بالای ۸۰ نداشتید :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    • Saman.88 گفت:

      ههههه لست دو به پی سی چه ربطی داره ردد ۲ که اوکی هست روی پی سی برو با کنسولت خداحافظی بکن.پی سی بازها فهمیدن با پورت (هورایزن زیرو داون) سونی مالی نیس.چرا بجا ردد دو از همین .هورایزن زیرو داون. باگ در باگ بازی جایی نداری در پست پی سی ایکس‌باکس

      • پورت هورایزون به سونی ربطی نداره گوریلا گیمز پورتش کرده با اجازه سونی . بعدم الان که آپدیت داده و خیلی هم خوب شده رو پی سی دوست گیمفایی CD PROJEKT RED هم گفتن خیلی خوب شده واقعا چرا اینقدر سعی داری سونی رو خراب کنی ؟
        با کامنت ترول ها کاری ندارم و خودم هم عرضه این بازی رو به طرفداران پی سی تبریک گفتم اما این کامنت شما فقط تیکه به سونی بود

        • Sulyvahn گفت:

          چیش خوب شده دارم یوتیوب رو میبینم دیگه داغونه پورتش 😐 اولش باید درست میدادن ملت حالا که همه جمع شدن و بد میگن ازسونی به فکر درست کردنش افتادن … اون دوست گیمفاییتون هم نمیخواد حقیقت رو قبول کنه همچنین شماها

          گیمی رو که داغون بدی دست گیمر بعدش بخوای درستش کنی اخرش میشه ضرر ….

          • دوست من چرا کتک میزنی چرا عصبانی؟ داریم دوستانه بحث میکنیم اینقدر دعوا نداره که
            بازی هورایزون از اولشم قرار نبود برای پی سی بیاد انحصاری پی اس بود خب تو یوتیوب که نمیشه فهمید باید خودت آپدیت جدیدو بگیری و ببینی
            حالا هم که سونی و گوریلا گیمز برای پی سی عرضش کردند خیلیا طلبکارن و میگن گنده خب بازی از اول جوری برنامه نویسی شده بوده و ساخته شده بوده که مخصوص پی اس باشه
            سونی برای سود و ضرر نداد برای نشون دادن قدرت انحصاری هاش داد این ها همش بهانست
            موفق باشید

            • Sulyvahn گفت:

              منم دعوا ندارم دوست عزیز شما فکر میکنی لحن من اینطوریه ولی نه قصد توهین یا بی احترامی رو هم ندارم
              ولی خب دارم راست میگم دیگه شما تعبیرتون اشتباست !!به دلایلی که الان میگم

              ۱-وقتی میخوای قدرت یک گیم رو نشون بدی با یک بازی درجه دوم این کارو نمیکنی
              ۲-وقتی میخوای تبلیغ کنی بازی رو با پورت درست تحویل یک مشت گیمری میدی که میخوان بازی درست و درمون پلی بدن !! اگر به فکر اوناهم نیستی به فکر خودت که باید باشی درسته ؟؟ وقتی پورت بد باشه تبلیغت با شکست مواجه خواهد شد همچنین اسم و ابروی کمپانی هم این وسط میره این اتفاق هیچوقت از یاد گیمر جماعت پاک نمیشه برای اینکه انجام این پورت اولین پورت فرست پارتیه سونی بود و پی سی گیمرا هم میگن اینا که پرفورمنس بازیشون اینه کنسولشو بخریم چی میشه با یک کارت گرافیک بالا رده هم نمیتونیم جلوی این کرش و دراپ فریم رو بگیریم منطقی صحبت کنید ! شما نمیتونی با یک پورت بد قدرت یک بازی رو نشون بدی حتی اگر اون بازی درجه یک باشه

        • Saman.88 گفت:

          به سونی ربط پیدا میکنه چون تبلیغی برای پلی استیشن ۵ بود که مثلا من پی سی بیام پلی ۵ بخرم باشه به سونی بگو بشینه میام. که گند زدن.منم جواب با کامنت ترول دوست فن سونی رو دادم.که هی اسم ردد ۲ میاره :rotfl: هیچ مشکلی روی پی سی نداره.ولی هورایزون باگ در باگ یادAssassin’s Creed Unity سال ۲۰۱۴ انداخت 😐 منم سونی خراب نکردم فقط جوابشو دادم ولی خب حقیقت تلخه همیشه.

    • Iliya گفت:

      اولا که لست فقط برا کنسوله
      بعدشم رد دد ۲ روی ۴k و ultra با RTX 2080TI خروجی در حد ۴۰ تا ۵۰ فریمه!

احتمالا عنوان Microsoft Flight Simulator باعث افزایش فروش سخت‌افزارهای قدرتمند شود - گیمفا