بر فراز سیاره‌ای آشنا | نقد و بررسی بازی Microsoft Flight Simulator - گیمفا
بر فراز سیاره‌ای آشنا | نقد و بررسی بازی Microsoft Flight Simulator - گیمفا
بر فراز سیاره‌ای آشنا | نقد و بررسی بازی Microsoft Flight Simulator - گیمفا
بر فراز سیاره‌ای آشنا | نقد و بررسی بازی Microsoft Flight Simulator - گیمفا

بر فراز سیاره‌ای آشنا | نقد و بررسی بازی Microsoft Flight Simulator

آریا مقدم
۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
بر فراز سیاره‌ای آشنا | نقد و بررسی بازی Microsoft Flight Simulator - گیمفا

رویای پرواز و اوج گرفتن یکی از قدیمی ترین رویاهای بشر به حساب می آید. رویایی که در اوایل قرن بیستم میلادی سرانجام به واقعیت پیوست و الآن بیشتر از صد سال است که انسان آسمان را نیز به قلمروی خود افزوده. این روزها دیگر هر کسی می تواند با خرید یک بلیت، سوار هواپیما شود و رویایی که اجدادمان فقط می توانستند به آن فکر کنند را به راحتی تجربه کند. اما بعد از گذشت حدود ۱۲۰ سال از اختراع اولین هواپیمای جهان، هنوز هم پرواز و مسافرت هوایی برای انسان ها کاری هیجان انگیز است. مخصوصاً که سوار شدن به هواپیما اکثر اوقات با اتفاقی خوب پیوند می خورد. ملاقات یک دوست در شهری دور، سفری کاری و یا دیدن مکانی که آرزویش را داشتید. اختراع هواپیما و تولید انبوه هواپیماهای مسافربری، بدون شک نقطه ی عطفی در تاریخ زندگی انسان ها به شمار می رود. نقطه ای که پس از آن، دیدن نقاط مختلف کره ی زمین دیگر مانند گذشته فقط یک رویای دست نیافتنی نبود. فاصله های چند هزار کیلومتری، حالا در کمتر از یک روز پیموده می شدند و ناگهان دیگر زمین آنقدرها هم بزرگ نبود.

بر فراز سیاره‌ای آشنا | نقد و بررسی بازی Microsoft Flight Simulator - گیمفا

عنوانی که امروز مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت، عنوانی انقلابی، عظیم و به شدت متحول کننده است. اغراق نیست اگر بگوییم شبیه ساز جدید شرکت فرانسوی Asobo، جزو ده بازی انقلابی و جریان ساز در طول تاریخ بازی ها به شمار می رود. Microsoft Flight Simulator کل مرزهای بازی سازی را چندین و چند فرسخ به سمت جلو پیش می برد. عنوانی که با قدرتی باورنکردنی به صحنه آمده تا استانداردهایی را به صنعت بازی اضافه کند که حتی نمی دانستیم به این استانداردها نیاز داریم.

عنوانی که امروز مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت، عنوانی انقلابی، عظیم و به شدت متحول کننده است. اغراق نیست اگر بگوییم شبیه ساز جدید شرکت فرانسوی Asobo، جزو ده بازی انقلابی و جریان ساز در طول تاریخ بازی ها به شمار می رود. Microsoft Flight Simulator کل مرزهای بازی سازی را چندین و چند فرسخ به سمت جلو پیش می برد. عنوانی که با قدرتی باورنکردنی به صحنه آمده تا استانداردهایی را به صنعت بازی اضافه کند که حتی نمی دانستیم به این استانداردها نیاز داریم. همین ابتدا به شما پیشنهاد می کنم که سعی کنید اسم بازی گولتان نزند. Microsoft Flight Simulator نام خفن، عجیب یا شاعرانه ای ندارد. نام بازی دقیقاً محتوای بازی است، اما محتوای بازی آن قدر می تواند جذاب باشد که چیز دیگری برای تبلیغ آن لازم نیست. اینکه چطور یک شبیه ساز می تواند تا این اندازه سر و صدا راه بیندازد و به راحتی خود را در میان بهترین بازی های ۲۰۲۰ جای دهد، خودش گواهی بر کیفیت بی نظیر بازی است. وقتی از کلمه ی «بی نظیر» استفاده می کنم، منظورم واقعاً خودِ خودِ کلمه ی «بی نظیر» است. مطمئن باشید که هیچ شبیه ساز و در کل هیچ عنوانی مانند Microsoft Flight Simulator را تا به حال تجربه نکرده اید و تجربه ی این بازی، یکی از یونیک ترین تجربه هایی است که می توانید در کل زندگی گیمری تان داشته باشید. البته با وجود اینکه این بازی بدون شک بهترین بازی شبیه ساز پروازی است که تا به حال عرضه شده، باز هم یک بازی داستانی پر از اکشن نیست. بنابراین به مراتب مخاطب کمتری نسبت به آن بازی ها خواهد داشت. اما از دید تکنیکال که به ماجرا نگاه کنید، به راحتی می توانید به این نتیجه برسید که Microsoft Flight Simulator یکی از بزرگ ترین دستاوردهای بشر در زمینه ی بازی و تکنولوژی است. بازی ای که به عنوان یازدهمین بازی مجموعه و بعد از ۱۴ سال به کامپیوترهای شخصی برگشته تا ثابت کند هنوز صنعت بازی پتانسیل های بسیار زیادی برای آزاد شدن دارد. پس بدون معطلی به سراغ نقد بازی می رویم. در ادامه ی مطلب با من، گیمفا و نقد و بررسی بازی Microsoft Flight Simulator همراه باشید.

بر فراز سیاره‌ای آشنا | نقد و بررسی بازی Microsoft Flight Simulator - گیمفا

اینکه چطور یک شبیه ساز می تواند تا این اندازه سر و صدا راه بیندازد و به راحتی خود را در میان بهترین بازی های ۲۰۲۰ جای دهد، خودش گواهی بر کیفیت بی نظیر بازی است. وقتی از کلمه ی «بی نظیر» استفاده می کنم، منظورم واقعاً خودِ خودِ کلمه ی «بی نظیر» است. مطمئن باشید که هیچ شبیه ساز و در کل هیچ عنوانی مانند Microsoft Flight Simulator را تا به حال تجربه نکرده اید و تجربه ی این بازی، یکی از یونیک ترین تجربه هایی است که می توانید در کل زندگی گیمری تان داشته باشید.

اولین بحثی که در مورد Microsoft Flight Simulator مطرح می شود این است که آیا اصلاً می توان به آن بازی گفت یا فقط یک شبیه ساز صرف است؟ پاسخی که می توانم به این سوال بدهم این است که بله، خیالتان راحت باشد که Microsoft Flight Simulator یک بازی کامل است و انتظاراتی که ممکن است از یک بازی داشته باشید، اعم از سرگرم کننده و چالش برانگیز بودن، در این بازی برآورده می شوند. پس نگران آن قسمتش نباشید. اگر کنترل تک تک اهرم ها، دکمه ها و درجات هواپیما گیج تان می کند و فکر می کنید که همه چیز بازی بیش از حد پیچیده است، واقع گرایی شبیه ساز را روی پایین ترین درجه بگذارید و از یکی از زیباترین بازی های حال حاضر جهان لذت ببرید. شاید حتی بخواهید در کنار پروازی یک ساعته، پلی لیست محبوبتان در اسپاتیفای را هم به ترکیب اضافه کنید تا نهایت لذت را از بازی و مناظر زیبایش ببرید. نه تنها این، که پرواز در آب و هوای بارانی، برفی و یا طوفانی، به میزان کافی آدرنالین خونتان را بالا می برد که رضایت دهید Microsoft Flight Simulator یک بازی است!

بر فراز سیاره‌ای آشنا | نقد و بررسی بازی Microsoft Flight Simulator - گیمفا

اولین بحثی که در مورد Microsoft Flight Simulator مطرح می شود این است که آیا اصلاً می توان به آن بازی گفت یا فقط یک شبیه ساز صرف است؟ پاسخی که می توانم به این سوال بدهم این است که بله، خیالتان راحت باشد که Microsoft Flight Simulator یک بازی کامل است و انتظاراتی که ممکن است از یک بازی داشته باشید، اعم از سرگرم کننده و چالش برانگیز بودن، در این بازی برآورده می شوند.

اما این برای کسانی است که صرفاً می خواهند بدانند چرا یک بازی شبیه ساز باید یکی از بهترین بازی های امسال باشد و مگر اصلاً چنین بازی ای چقدر می تواند جذاب باشد؟ برای افرادی که می خواهند تجربه ای نزدیک به تجربه ی پرواز داشته باشند، بازی آن قدر محتوا دارد که حتی فکر کردن به آن هم دیوانه کننده است. وقتی از تجربه ای نزدیک به تجربه ی پرواز حرف می زنم، منظورم این است که اگر همین الآن بازی از تکنولوژی واقعیت مجازی بهره می برد، می توانستید با این بازی تا حد خوبی خلبانی باد بگیرید. البته احتمالاً نمی توانستید یک هواپیمای مسافربری را از مهرآباد بلند کنید و در فرودگاه آتاتورک استانبول بنشانید، اما اگر به اتاقک خلبانی می رفتید تا حدی می توانستید بفهمید که چه خبر است و کدام اهرم وظیفه اش چیست. هواپیماهایی که داخل بازی وجود دارند، ریز به ریز شبیه سازی شده اند. این شبیه سازی تا حدی دقیق است که اگر بروید و دستورالعمل پرواز این هواپیماها را دانلود کنید، می توانید با همان دستورالعمل ها در بازی هواپیما را از زمین بلند کنید و آن را صحیح و سالم به زمین بنشانید. ببینید، همه ی ما می دانیم گاز و ترمز و کلاچ در ماشین چه وظایفی دارند. همه مان می دانیم فرمان و دنده چه کار می کنند، اما اینجا داریم درباره ی هواپیما حرف می زنیم! مطمئناً به پرواز درآوردن یک هواپیمای مسافربری ۴۰۰ نفره، بسیار پیچیده تر از به حرکت درآوردن یک خودروی ۴ نفره است. چرا این را می گویم؟ چون می خواهم حتی اگر به اندازه ی نوک سوزن هم که باشد دقت شبیه سازی در Microsoft Flight Simulator را برایتان به تصویر بکشم. متاسفانه نسخه ی VR فعلاً به بازار نیامده و برای تجربه ی آن باید تا پاییز صبر کرد تا مایکروسافت هدست جدید واقعیت مجازی اش را به بازار عرضه کند. البته همین حالا هم با کیبورد، کنترلر و یا اهرم های شبیه ساز، بازی در درجات واقع گرایی بالا بسیار چالش برانگیز و جدی است. این را از من نشنوید، چون تا به حال در واقعیت هواپیما نرانده ام! اما بروید و ببینید که خلبان های مسافربری و ارتش تا چه حد از واقع گرایی بازی شوکه شده اند. بروید آموزش های پروازی که در یوتیوب وجود دارند را با بازی مقایسه کنید تا ببینید با چه غولی طرف هستید. همان طور که در اول مقاله گفتم، Microsoft Flight Simulator یک عنوان انقلابی است.

بر فراز سیاره‌ای آشنا | نقد و بررسی بازی Microsoft Flight Simulator - گیمفا

هواپیماهایی که داخل بازی وجود دارند، ریز به ریز شبیه سازی شده اند. این شبیه سازی تا حدی دقیق است که اگر بروید و دستورالعمل پرواز این هواپیماها را دانلود کنید، می توانید با همان دستورالعمل ها در بازی هواپیما را از زمین بلند کنید و آن را صحیح و سالم به زمین بنشانید.

از ویدیوهای آموزشی گفتم، بد نیست به بخش آموزشی بازی اشاره ای داشته باشم. Microsoft Flight Simulator در هشت درس، اصول اولیه ی پرواز را به شما آموزش می دهد. این دروس دقیقاً دروسی هستند که به خلبان ها تدریس می شوند. با این تفاوت که خلبان ها با هشت جلسه خلبان نمی شوند! یکی از بخش هایی که Microsoft Flight Simulator می توانست در آن بهتر عمل کند، بخش آموزشی آن بود. تعداد زیادی از کسانی که این بازی را می خرند، واقعاً مشتاق اند که با اصول خلبانی آشنا شوند تا اینکه صرفاً از نقطه ی A به نقطه ی B پرواز کرده و مناظر را ببینند. البته مورد دوم هم بسیار لذت بخش و جالب است، اما قدرت اصلی بازی در شبیه سازی آن است. اگر می خواهید بازی را در درجات شبیه سازی بالا تجربه کنید، آموزش های خود بازی کافی نخواهند بود و باید برای یادگیری مطالب جدید، به مقالات و آموزش های تصویری واقعی رجوع کنید. از آن جایی که احتمالاً اکثرمان هیچ چیزی از پرواز نمی دانیم، حتی پیدا کردن این مقالات و آموزش ها هم برایمان مشکل خواهد بود. البته الان که کمی از انتشار بازی گذشته است، کم کم ویدیوهای آموزشی مربوط به هر هواپیما هم در اینترنت پیدا می شود و می توانید با یک سرچ ساده به عنوان Walkthrough از آن ها استفاده کنید.

بر فراز سیاره‌ای آشنا | نقد و بررسی بازی Microsoft Flight Simulator - گیمفا

Microsoft Flight Simulator را می توان اولین بازی Open World واقعی دانست. احتمالاَ با خواندن این سطر نام هایی مانند GTA و Red Dead Redemption به ذهنتان خطور می کند. اما باید بگویم کل بازی هایی که تا به حال ادعای Open World بودن داشته اند، در مقایسه با این بازی رنگ می بازند! Microsoft Flight Simulator کل کره ی زمین را برایتان شبیه سازی می کند! شاید فکر کنید دارم شوخی یا اغراق می کنم. به شما حق می دهم. وقتی خودم متوجه این موضوع شدم تا چند دقیقه در شوک بودم.

Microsoft Flight Simulator در سه نسخه ی مختلف عرضه می شود. نسخه ی اول نسخه ی استاندارد است که شامل ۲۰ هواپیما می شود. این نسخه با قیمت ۶۰ دلار به فروش می رسد و محتوای بیشتری ندارد. نسخه های بعدی Deluxe و Premium Deluxe هستند که به ترتیب شامل ۵ و ۱۰ هواپیما و فرودگاه بیشتر هستند و با قیمت های ۹۰ و ۱۲۰ دلار به فروش می رسند. با اینکه طراحی این هواپیماها و مکانیزم پروازشان کار ساده ای نیست، اما گرفتن دو برابر قیمت برای این تعداد هواپیما کمی نامعقول به نظر می رسد، به خصوص که خود این هواپیماها و فرودگاه ها کافی هستند.

و در آخر می خواهم به بزرگ ترین نقطه ی قوت بازی اشاره کنم. Microsoft Flight Simulator را می توان اولین بازی Open World واقعی دانست. احتمالاَ با خواندن این سطر نام هایی مانند GTA و Red Dead Redemption به ذهنتان خطور می کند. اما باید بگویم کل بازی هایی که تا به حال ادعای Open World بودن داشته اند، در مقایسه با این بازی رنگ می بازند! Microsoft Flight Simulator کل کره ی زمین را برایتان شبیه سازی می کند! شاید فکر کنید دارم شوخی یا اغراق می کنم. به شما حق می دهم. وقتی خودم متوجه این موضوع شدم تا چند دقیقه در شوک بودم. یعنی چی؟ یعنی کل دنیا در بازی هست؟ بله. یعنی می توانم از بالای شهری که در آن زندگی می کنم پرواز کنم؟ بله. یعنی می توانم از بالای خانه ام هم پرواز کنم؟ بله! به خاطر همین چیزهاست که می گویم این بازی یک انقلاب در صنعت بازی سازی است. نه تنها این، بلکه اگر در هنگام بازی به اینترنت متصل باشید و برای مثال از بالای شهر لندن عبور کنید، ممکن است باران ببارد. این موضوع به خاطر این نیست که برنامه نویسان بازی این گونه برنامه نویسی کرده اند که بالای شهرهایی که در آن ها بارش زیاد است باران بیاید یا مثلاَ در نزدیکی های قطب برف ببارد، بلکه بازی دارد به شکل Real-time از آب و هوای نقاط مختلف زمین اطلاعات می گیرد و آن را در بازی پیاده سازی می کند! البته اجازه دارید از تنظیمات بازی خودتان همه ی این ها را تنظیم کنید، اما این قابلیت ها، قدمی در جهت پیشرفت فناوری در بازی های کامپیوتری است. البته بازی در قبال این همه قابلیت، بهای کوچکی هم می پردازد و آن هم سنگین بودن بیش از حد بازی است. در حال حاضر Microsoft Flight Simulator فقط بر روی PC عرضه شده و سیستم پیشنهادی آن، سیستمی گران قیمت و بسیار قدرتمند است. اما مشکل اینجاست که حتی روی این سیستم هم بازی بعضی وقت ها با افت فریم مواجه می شود. صفحه های لودینگ بازی نیز بسیار زمان بر هستند و حتی با نصب بازی روی هارد SSD هم این مشکلات همچنان وجود خواهند داشت. به علاوه، وقتی در فاصله های نزدیک به زمین پرواز می کنید، برخی از لوکیشن های معروف جهان شبیه به واقعیت آن ها نیستند. برای مثال برج میلاد تهران بیشتر شبیه میله است تا برج! یا برای مثال هنگام پرواز از بالای پل سان فرانسیسکو ممکن است ببینید ماشین ها با فاصله ی چند متری از زمین دارند حرکت می کنند. اما این اشکالات با توجه به عظمت بازی قابل درک اند. به علاوه به نظر می رسد سازندگان برنامه ای طولانی مدت برای این بازی دارند و قول داده اند در آینده این مشکلات با آپدیت های متوالی بسیار کم رنگ تر شوند.

بر فراز سیاره‌ای آشنا | نقد و بررسی بازی Microsoft Flight Simulator - گیمفا

بازی در قبال این همه قابلیت، بهای کوچکی هم می پردازد و آن هم سنگین بودن بیش از حد بازی است. در حال حاضر Microsoft Flight Simulator فقط بر روی PC عرضه شده و سیستم پیشنهادی آن، سیستمی گران قیمت و بسیار قدرتمند است. اما مشکل اینجاست که حتی روی این سیستم هم بازی بعضی وقت ها با افت فریم مواجه می شود. صفحه های لودینگ بازی نیز بسیار زمان بر هستند و حتی با نصب بازی روی هارد SSD هم این مشکلات وجود خواهند داشت.

روی هم رفته، Microsoft Flight Simulator یک بازی بی نظیر و یکه تاز در امر شبیه سازی است و تا به امروز شبیه سازی به وسعت این بازی ساخته نشده است و بعید است که به این زودی ها هم ساخته شود. اگر یک PC قدرتمند دارید، این بازی را تهیه کنید و بروید دنیا را ببینید! این بازی نه تنها یک شبیه ساز پرواز، که یک شبیه ساز توریستی هم هست.

 

بر فراز سیاره‌ای آشنا | نقد و بررسی بازی Microsoft Flight Simulator - گیمفا

Porfosor

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بر فراز سیاره‌ای آشنا | نقد و بررسی بازی Microsoft Flight Simulator - گیمفا
بر فراز سیاره‌ای آشنا | نقد و بررسی بازی Microsoft Flight Simulator - گیمفا
بر فراز سیاره‌ای آشنا | نقد و بررسی بازی Microsoft Flight Simulator - گیمفا
بر فراز سیاره‌ای آشنا | نقد و بررسی بازی Microsoft Flight Simulator - گیمفا
بر فراز سیاره‌ای آشنا | نقد و بررسی بازی Microsoft Flight Simulator - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Lara گفت:

    تشکر بابت این نقد خسته نباشید اریا مقدم عزیز
    بهینه سازی بازی خوب نیست باگ هایی هم داره و بازی بسیار حجیمی هم هست که خودش نکته منفی ای به حساب میاد
    ولی به عنوان یک شبیه ساز کارشو خوب انجام داده بود فقط خیلیا نمیتونن تجربه ش کنن چون واسشون گرون تموم میشه سیستم بسیار قوی و اینترنت قوی و حجم زیاد البته اینم نشون میده که خیلی از این مهندس هایی که تو این سایت راجب بازی نظر میدادن و هی سنگشو به سینه میزنن اصلا بازیش نکردن و نمیتونن بازیش کنن چون سیستم غول و اینترنت بسیار قوی میخواد و اینا هم ندارنش

    • Geralt74 گفت:

      اره واقعا
      ولی موندم تو یه دیقه چجوری کل نقدو خوندی و این نتایجو گرفتی ؟؟؟؟

      • Lara گفت:

        نکات منفی و مثبت نقد رو بخونی این چیزا معلوم میشه
        در ضمن قبلش هم تو پست های دیگه معلوم بود و گفته شده بود بازی این مشکلات رو داره همین امروز پستش رو گذاشتن

        • Xbox series گفت:

          اصلا اونارو خوندی هیچی تو ۱ دیقه چطوری این همه متنو نوشتی تا تایید شه معلومه اینارو اماده داری :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

        • Ninja Theory گفت:

          مولتی اکانت
          Roya
          Never_gone
          Neil_Druckman
          کی میخوای درباره چیزی که نمیدونی نظر ندی

          • MAX3D گفت:

            اول امیدوارم کامنتم رو تایید کنید برای تایپش زحمت کشیدم ببخشید اگه طولانیه ولی حرف دل خیلی هاس
            من کسی هستم که چندین ساله جز اینکه گیمفا دنبال میکنم اکانت دارم و کامنت میدم اگه میخواید از کامنت هام تو سال های ۹۵ و اینا هم میتونم اسکرین بدم خواستم بگم فضای سایت خیلی مسموم شده واقعا حال بهم زنه چرا باید اینقدر با عقده و نفرت صحبت کنیم جز اینکه گیمفا فضای آزادی بیان خوبی داره یه زمانی کامنت ها بدون تایید گذاشته میشدن یه زمانی پیام خصوصی باز بود یه زمانی خیلی چیزا بهتر بود..جای اینکه پیشرفت کنیم میایم پسرفت میکنیم مثل افراد عقده ای که این روزا میبینیم که تجربه بازی هارو برای هم تلخ میکنن مثلا طرف با دهها اکانت میاد فقط که کامنت بزاره توی پست لست و تخریبش کنه یا بیاد پست سونی کنترلرش رو مسخره کنه واقعا این شرایط موجودی که الان میبینم خیلی مسموم و کثیفه اینکه این همه نفرت برای چی یک نفر چرا باید اینقدر عقده ای باشه چرا باید به بقیه احترام نزاره چرا باید تو پست و بازی ای که به پلتفرمش ربطی نداره نظر بده چرا باید بهم تیکه بندازید این افراد تعدادشون کمه ولی اکانت هاشون زیاده و هدفشون چیزی جز تخریب نیست همش هم با قندشکن به خودشون مثبت میدن و مارو دیسلایک میکنن اقای بابایی اقای مقدم اقای کریمی میدونم صدام رو میشنوید اما لطفا اکانت های اینارو میبینید بن کنید شما که میشناسید اینارو جز اختلاف نفرت پراکنی و اسپویل و ترول هیچکاری انجام نمیدن وقتی مسدودشون کنید یخورده کنترل کنید بخش کامنت هارو اینا دیگه حساب کار دستشون میاد یک نفر نمیتونه با انتقاد درست نظرش رو بگه اونی هم که میگه چهارتا ترول میان تخریب میکنن و به بحث کشیده میشه نمیخوام ضعف نشون یا هرچیز دیگه ای اما تا وقتی که اوضاع کامنت ها درست نشه من دیگه تو اینجا کامنت نمیزارم چون جز بی احترامی و توهین و تهمت هیچی نصیب آدم نمیشه سایت های دیگه اینجارو به مسخره گرفتن هرچی تروله اکثرن هم فن مایکرو فقط میخوان سونی رو ترخیب کنن و بکوبنش و تجربه بازیاش رو براشون تلخ کنن اگه هیلو فان اگه مسخره شد حتی خود اسپنسر هم قبولش کرد چون واقعا اقتضاح بود گرافیک و تکسچرهاش خودشون فهمیدن که الانم این هم هبازیو تاخیر زدن ولی میاید تو پست لست هرچی دلتون میخواد میگید به کارگردانش فوش میدید به طرفداراش توهین میکنید میگید لیاقتشون همینه اره لیاقت ما این بازی با متای ۹۴ و شاهکاره لیاقت ما این بازیه که صدا همه رو در آورده و بینی هیترا و ترولا و فنای مایکرو رو به زمین مالیده حالا هرچی هم میخواید بگید من یک گیمر هستم و فن سونی هستم و میمونم و سونی تو کل زندگی گیمری من جریان داره و خواهد داشت و تا الانم به گیم و کمپانی دیگه ای هم احترام گذاشتم و چیزی جز حقیقت نگفتم این بود حرفای دل من اما اینجا دیگه واقعا مزخرف شده یه عده بچه و تعصبی ریختن تو سایت..موفق باشید امیدوارم روزی همه باهم خوش باشید ولی تنفر و توهین و تهمت و فحاشی کار درستی نیست بهم تیکه انداختن درست نیست اگر هم بیام تو سایت نگاهی به کامنت ها هم دیگه نمیکنم با یک خداحافظی از این سایت میرم و با اینکار به خودم احترام گذاشتم دوستان شماهم به خودتون احترام بزارید و سعی کنید جواب این ترول هارو با دیسلایک بدید فقط متاسفانه سایت که حرکتی نمیزنه ولی بدونید صحبت کردن با نفرت و عقده اصلا درست نیست همیشه بخشش و دوستی جوابگوی محبت و معرفت و رفاقت ها بوده لطف کنید اونایی که خودشون میدونن کامنتم رو رپلای نکنن که حالمو بهم نزنن بای :rose:

            • همه ترول ها فن مایکرو اند 😐
              تو که از سال ۹۵ اینجایی، باید خوب بدونی که سایت سمت کدوم پلتفرمه
              هیچکدوم از فن های xbox کرم ندارند که ترول کنند میان جواب امثال بعضی ترول های سایت رو میدند، که زیادند
              خودت سر پست halo خیلی مسخره کردی(کامنتات هم هست)
              آره جواب ترول ها رو با دیسلایک باید داد
              تو خودت یکی از اون اسکرین شات رو کن هایی که به همه توهین میکنی
              #از خودت شروع کن

              • MAX3D گفت:

                کلا من هیچی دیگه نمیگم ولی خوب نیست آدم با دروغ و جعلی حرفاشو بزنه
                من هرچی گفتم حقیقت بوده یک بار ترول نکردم راست میگی اول اون vpn رو خاموش کنید
                بعدش دوتا اسکرین بده که من ترول کرده باشم
                من با افتخارو با غرور میگم تو این سایت ثابت شده هستم
                هرکدوم از کاربرای قدیم رو میخوای بگو نام میبرم
                هرکدوم از نویسنده های قدیم گیمفا رو بگو واست نام میبرم
                من هیچی رو مسخره نکردم و نخواهم کرد نه ترول کردم
                ترول کاره شماست این تو ژن شماس ترول کردن
                جعلی نباشید و مثل یک مرد بیاید جلو گرچه میدونم که زیر۱۵ سال بیشتر سن ندارید
                همه میدونن شما ترولا تو سایت ۴ دونه لایک هم بزور میگیرید الان واسه من مزخرف بهم نبافید لطفا اینم بگم به هم نیست هرچقدر با vpn فیک دیسلایک بدید

                • Kaneko گفت:

                  یعنی چی؟!الان هرکی ۱۵ سالشه مرد نیست و بی وجوده؟؟یه بلانسبتی هم مینداختی وسط متن بلند بالا بد نبود 😐

            • Mona Sax گفت:

              من بی طرفم، ولی جنابی که از سال ۹۵ تو سایتی
              برو هر پستی از مایکروسافت رو نگاه کن
              اگر یکیشون ترول نداشت، من اسمم رو عوض میکنم
              اینجا وضعیت ۶۰ درصد سونی فن، ۱۰ درصد xbox فن و ۲۵ درصد pc فنه و بقیه هم سایر پلتفرم ها اند

              • Sulyvahn گفت:

                ۸۰ درصد سونی فن
                ۱۵ درصد ایکس باکس
                ۵ درصد پی سی !! اینطوری بگو !!

                • ali eb گفت:

                  حتما ما هم این جا ربات ایم . بنده فن شدید نینتندو بودم توبه کردم و الان اصلا فن نیستم هرکی بهتر باشه منم کنسول اونو می خرم بازیو اونو بازی می کنم البته منظورم از بهتر بودن میزان دوست داشتن شخصیه منه . والا من تنها دلیلی که برای خرید ایکس باکس وان میدیدم فورزا و گیرز و همین بازی و البته عناوینی مثل هیلو و کاپهد و اورای بود که با عرضه اکثریت بازی های خوب مایکروسافت رو پی سی قید ایکس باکس رو زدم

            • Ninja Theory گفت:

              کافیه کامنت اول این پست رو ببینی
              کافیه هر کامنت بعد کنفرانس xbox رو ببینی
              جناب قدیمی و مودب

            • 🤘Mohsenj74 گفت:

              مکس جان گیمفا رو دوس داری دیگه مگه نه ؟ قطعا داری میدونی با این کامنتت فقط اونایی که ترول میکنن رو شاد کردی ،،، امیدوارم هر جا هستی موفق باشی ولی هیچ وقت تحت تاثیر افکار احمقانه قرار نگیر … اینایی که ترول میکنن هیچ بویی از گیمر بودن نبردن و نخواهند برد ،،،، امیدوارم شفا پیدا نکنن لیاقتشو ندارن خوب بشن

            • دوست عزیز اگر کسی تو پست xbox نیاد که بچه های xbox ای کارشون ندارن
              همون پست عدم عرضه halo ifninite برای xbox one رو ببین
              خیلی ها ترول کردند
              گرافیک ضعیف
              ولی رفته کل سری و گذشته سری رو زیر سوال برده
              بالاخره اگر بزنی، زده میشی
              اگر کسی از سونی فن ها نیاد، xbox فن ها هم نمیایند(کمتر از هر زمان)
              واسم عجیبه که از سال ۹۵ تو سایت هستید ولی نمیدونید جو سایت کدوم طرفه

              • دوست من این قضیه برمیگرده به خیلی وقت پیش اما یک نمونه بگم عرضه لست ۲، کی شروع کرد ؟ عرضه گوست ، کی شروع کرد ؟ دث ، کی شروع کرد ؟ گرچه خیلی ها قصد بهبود کامنتا رو داشتند ترول ها نمیرن مگه اینکه بن شن جدی میگم باید همه ما در بهبود سایت تلاش کنیم

              • Neil_druckman گفت:

                Max
                خسته نباشی حرف دل همه ی ما رو گفتی ما که هر چی میگیم کلن تایید نمیشه ولی خسته شوم انقدر کاربرایی مثل دیترویت و دانته رو تحمل کردم یبار خندیدیم بهشون دیگه ول نمیکنن

                • MAX3D گفت:

                  این آیدی تلگرام منه هرکی از (رفقا) خواست پیام بده خوشحال هم میشم :heart:

                  @MXX3D

                  موفق باشید

                • Sulyvahn گفت:

                  الله و اکبرخودش به خودش ای دی میده !! یا حضرت کریتوس با پشم کبیر !!!

                • Neil_druckman گفت:

                  داداش ایدیتو زدم ولی نمیاره مطمعنی اپن گذاشتیش؟

                • MAX3D گفت:

                  آره عزیزم ردیفه میدونی چطور باید پیدا کنی که؟ آیدی رو مینویسی یدونه @ قبلش میزاری بعدش میفرستی تو صفحه چت واسه خودت یا کسی بعدش روش کلیک کنی باز میشه به راحتی اگه هم نتونستی اینم لینک پروفایلم
                  https://t.me/MXX3D
                  البته تلگرام اصلی رو همیشه داشته باش اگه نداری چون امنیتش بالاس و اصلیه بقیه فیک و جاسوسی دولتن

                • marilyn گفت:

                  روش پیدا کردن آیدی تلگرام رو تو گوگل سرچ کنی کامل میاد راحته قبل آیدی @ بزار بعدش آیدی رو بنویس و تو صفحه چت برای خودت یا کسی بفرست بعدش بصورت لینک میاد روش کلیک میکنی وارد پروفایل آیدی طرف میشی

                • Neil_druckman گفت:

                  Max
                  Marilyn
                  ممنون از دوستان اطلاع نداشتم البته مقت هیچ وقت از تلگرامای فرعی استفاده نمیکنم به خاطر امنیت پایینشون

                • MASIH گفت:

                  MAX3D :yes: :heart:

              • دقیقا خودشون اولین نفر پست اند، بعد میان میگن جو xbox ای

              • Double_Fine گفت:

                :yes:
                نمیدونم چرا ولی از وقتی من هستم جو همیشه سونی فن بوده
                این maxed هم فقط برا گرفتن لایک اومد همچین حرفی زد

              • Ozhan گفت:

                کاری به اون قسمت کامنتت ندارم چون خودم عاشق هیلوام ولی خدایی اینکه میگی بخاطر نسخه های اخیر زیر سوال بردن هیلو رو الان گرن توریزمو هم فقط بخاطر این اسپین اف اخرش که گند زد همه زیر سوال میبرنش با اینکه یه زمان متای نسخه هاش کمتر از ۹۵ نبود
                اینکه الان چیکار میکنه خیلی مهمتر از اینه که قبلا چی بوده!

                • به نطرم من سری هیلو تا نسخه ۴ پرچمش بالا بوده
                  و یک نسخه صرفا خوب داشته(قسمت ۵)
                  گرن توریزمو هم تا نسخه ۴ عالی بود و نسخه های ۵ و ۶ هم صرفا خوب بودند
                  ولی اونی که گرن توریزمو رو ترول میکنه، فراموش کرده که این سری یک زمان برترین ریسینگ تاریخ بوده(و از نظر بعضی ها الان هم هست)
                  در هر صورت من میگم ایراداتش رو بگید ولی سراغ ترول کردن مجموعه نرید
                  من با کسی مشکلی ندارم ولی از ترول دو طرف بدم میاد
                  دیروز xbox فن ها ریختند تو پست GT و ترولش کردند
                  PS فن ها هم امروز تو پست Halo ریختند

                • Ozhan گفت:

                  نتونستم ریپلایت کنم
                  قبول دارم حرفتو داداش هرچند تعجب میکنم ۳۴۳ که هیلو۴ رو اونقد عالی ساخت چطور تونست با هیلو اینفینیت اینکارو بکنه؟هیلو۴ که دیگه از خودشون بود
                  امیدوارم با این تاخیری که زد کامبک بزنه چون هیلو یکی از نماد های ایکس باکس و یکی از نماد های کل صنعت گیمه

            • حرف از وی پی ان میزنی بعد خودت دستتو گذاشتی روش
              هم تو هم roya لایکا رو نگاه کنید
              الان یکی همچین حرفی درباره last میزد
              ۲۰۰ تا دیس خورده بود
              واست متاسفم

            • خواهشمند است حتی با سانسور تایید شود
              دوست عزیز من واقعا حرف دل خیلیای ما رو زدی حتی بعضی دوستان عزیز مایکرو و ایکس باکس که منطقی و محترمند از این وضع کامنت ها خسته شدند خیلی از دوستانمون بخاطر این وضع دیگه کم فعالیت میکنن هر پستی میری شده ترول هنوز هیچی نگفتی ترول میکنن توهین میکنن
              میدونم الان باز هم یه عده ای درس نمیگیرن و به این ترول هاشون ادامه میدن اما دوستانی که هنوز هستن بیاید این وضع رو تموم کنید چی شد اون هشتگ ترول نکنیم ؟ چی شد اون فضای دوستانه ای که داشتیم بهش میرسیدیم ؟ حالا هم با ورود کسانی وضع سایت داره به جا های بدی میره و هنوز یک پست نگذاشته توهین میکنه به همه به من به متین به همه سونی فن ها
              احترام متقابل دیگه از نظر بعضیا معنا نداره گرچه دوستان مودب و منطقی بسیاری هستند
              این فضای باز کامنت ها به این دلیل ایجاد شده که احترام همو نگه داریم و یه چیزیم یاد بگیریم ولی همه شده ترول ترول ترول توهین توهین
              جناب آقای کریمی عزیز ، جناب آقای آقابابایی عزیز ، دست اندرکاران عزیز گیمفا ، مرسی که این فضای باز رو برای کاربرانتون ایجاد کردید ولی خیلی ها دارن از این بستر سواستفاده میکنن لطفا اگه ین کامنت رو میخونید یک کاری بکنید تا این ترول ها دیگه نتونن از این بستر سواستفاده کنن و پیاپی توهین الکی کنند
              میدونم خیلی حرف زدم و سرتون رو به درد آوردم اما در آخر یه سری پیشنهاد دارم تا فضایی دوستانه تر داشته باشیم و ضدترول چه سونی چه مایکرو
              یک : فضایی ضد ترول تشکیل بشه و با توجه به سابقه ای که از ترول ها دارید مسدودشون کنید برای یه مدت یا کامنت هاشون بیشتر برای تایید باشه و دوستان مودب و منطقی تایید نداشته باشن به شرطی که سواستفاده نکنند
              دو : کامنت های توهین آمیز اصلا تایید نشن از هر طرف فرق نمیکنه
              سه : کاربران با توجه به سابقه ی خوب و بدشون درجه بندی بشن و با توجه به اون یه تصمیماتی گرفته شه
              چهار : میدونم بی ربطه اما بخش پیام خصوصی باز شه
              دوستان این بود پیشنهاد های من و امیدوارم به سمت آینده ای بهتر برای سایت بریم

              • Sulyvahn گفت:

                میخوایم ببینیم چقدر درست میگی !!
                هرکسی از ایکس باکس فن ها که فکر میکنه من منطقی نیستم و دروغ میگم یا توهین میکنم همین پایین کامنت بزاره دلیلشو بگه اگر منطقی باشه من دیگه با اینا کاری ندارم

              • جناب مقدم تمنا میکنم تایید کنید
                دوستان این سوتفاهم پیش اومده که من فیکم
                واقعا ؟ چرا تهمت میزنید ؟
                جناب آقای mohsenj74 منو میشناسی دوست عزیز در پست لاین آپ پی اس ۵ باهاتون در مورد ترول حرف زدم . لطفا بگید منو میشناسید و فیک نیستم
                کاربر عزیز stalin شما هم منو میشناسی و در مورد اون ترجمه ی زیبات نظر داده بودم لطفا شما هم تایید کن که من فیک نیستم
                جناب غزالی عزیز اگه شما هم این پست رو میبینید اعلام کنید که من فیک نیستم تا این سوتفاهم رفع شه من همونی ام که براتون یک داستان جنایی پست کرد
                لطفا هر دوست دیگری هم منو میشناسه بگه کامنتام هم هست در پست ۱۱ مورد پی اس ۵ هم چند اسکرین گذاشتم
                اگه فکر میکنین نام کاربریم شبیه یکی دیگست خب بگید من که گناهی نکردم اسمم امیره
                خیلی ممنون

            • Bluebox گفت:

              اگر توی پست های مایکروسافت کسی نیاد ترول نکنه همه چی حله. وگرنه مایکروفن ها ترول نمیکنن فقط دارن به ترول ها جواب میدن
              الان کلا چند تا کاربر مثل رویا و متین و استالین و یه نفر که با اسم امیر گیمر الکی اومده و یکی دیگه اسمش رو یادم رفت، بن بشن وضعیت کامنتا خیلی بهتر میشه
              #ترول_نکنیم

            • داداش خواهشا این حرف ها رو نزن
              من یه کامنت ازتون ندیدم که توش یه حرف ناپسندی نباشه
              همین کامنت فک نمیکنید لحنش خیلی تند هست
              مخصوصا ۴ خط اخر
              اونایی که ترول میکنن کارشون اشتباهه ولی حداقل دارن به یه شرکت یا استودیو تیکه میندازن و
              از شما که این حرف هارو به هموطنات میزنی چند لول باشخصیت تر و با اخلاق تر هستن

    • Mohamad.h گفت:

      من نمیدونم چرا این جنگ کنسولی باید همیشه به بهانه خراب کردن بازی های رقیب باشه. نه تنها دیدم فن های ایکس باکس سر دث استرندینگ و لست اف اس تاکسیک نوشتن همه جا، بلکه سر هوادارای پلی استیشنم این بحث رو میبینم.با شخص خودتم Roya ، چرا سعی میکنی با هواداری افراطی از یک کنسول و بازی ، بازی های شرکت مقابل رو خراب کنی؟ چرا یاد نمیگیری باید طرفدار بازی بود نه کنسول؟ واقعا کامیونیتی ایران داره به فنا میره.

    • Ho55eiN گفت:

      مایکروسافت فلایت سیمولیتور؛ گوتی امسال رو برای این بازی کنار بزارید

  • در وصف این بازی یک جمله کافیه:
    واقعی تر از مستند…

  • RAW99 گفت:

    خدایی کی حوصلش میاد اینجور بازیا رو بازی کنه باید همینطوری بی هدف از این کشور به اون کشور پرواز کنی هیچ هیجانیم که نداره به نظرم به درد کسایی میخوره که میخوان خلبان شن یا دارن یاد میگیرن خلبانی رو

    • Lara گفت:

      وقتی داستانی نباشه هدفی هم نیست واقعا یک شبیه سازه یک بازی ای که برای یکی دو روز خوبه
      ولی اینا چون چیزی جز این بازی ندارن دارن خودشون رو میکشن واسش

      • Sulyvahn گفت:

        لااقل اشکمون رو در نمیاره وقتی بعد ۷ سال انتظار .. یا مثل هیلو تاخیر میخوره (منتظر وای میستیم حتی بد هم بیاد اشکمون در نمیاد) یا مثل امید های از دست رفته تحویلمون نمیدن شماها که معنای گیم رو فقط توی داستان خلاصه کردین بهتره برین فیلم ببینین پیشنهادم بهتون Walking Dead بشین تا ته ببین دقیقا شبیه همینه ولی خب این بازی صد سال بعد این ایده اومده ولی بازم توصیه میشه !!

        • pegasus گفت:

          دوست عزیز معلوم هست داری چی میگی؟
          اصلا دیزگان و لست و گوست و آنچارتد و گاد و اسپایدرمن و اینفیموس و هورایزون بازی کردین؟
          درک کردین؟
          همه اینا همه مکانیکهاشون حول داستانشون شکل گرفتن اگه داستان نبود و رو بخش آنلاین تمرکز میکردن که میشد هیلو و گیرز که گیرز ۵ بعد اومدن یک هفته ای محو شد ولی لست هنوزم زنده هست دیز گان تا یک سال روی زبونا بود اسپایدر و گاد و دیتروید تو ۲۰۱۸ خدایی میکردن و الانم گوستو لست بی رقیبن همه اینا فقط و فقط بخاطر داستان شده حالا چون شما فقط از بازی بزن بکش میدونین و روی اکس فقط همینارو دارین هیچ موقع تجربه و کیفی که ما از برترین بازیهای صنعت گیم بردیمو نمیتونی بچشی و فقط مجبوری احساساتتو پشت کامنتای ترول بی منطقت پنهان کنی

          • هیلو و گیرز بخش داستانی نداره :rotfl:
            بخش داستانی تمرکز اصلیه یک بخش آنلاین هم برا فان و گذر زمان کنارش گذشتند
            برا اینکه وقتی کمپین رو تپکم کردیم، بریم سراغ یک بخش تازه و هیجان انگیز
            نه تکرار مجدد
            “بزن و بکش”
            تو دیزگان و گاد و لست
            چی میکردی؟
            میرفتی با زامبی ها آشپزی میکردی?:-)

          • Sulyvahn گفت:

            گوست بی رقیبه ؟ :-/
            گاد بی رقیبه (درسته)
            اسپایدرمن ؟؟( همم نوچ)

            همون گاد که ازش حرف میزنی به گیم پلی و گرافیکش مشهوره نه داستانش چون مطمئنا داستانش شاهکار نیست …
            اسپایدر من که شاهکار حساب نمیشه .. گوست همچنین جز دوتا بازی سونی هیچ شاهکاری نداره گاد اف وار . انچارتد بقیه هم خوب یا معمولین شما که یه بازی که مثل اساسین نسخه ژاپنیشه میگین شاهکار بعد میاین به ماها میگین از شاهکار هیچی نمیفهمین چی باید بهتون بگم ؟؟ گوست اصلا یک درصدم در حد و اندازه یه بازی مولتی مثل سکیرو نیست .. هورایزن درجه دومه .. نه شاهکار . دث همچنین .. از حال حاضر صحبت کن نه قدیم .. قدیم ها گذشت و یه زمانی هیلو هم متاش خیلی بالا بود اما تموم شد از الان صحبت کن .. خیلی از بازیا بدون اینکه از سونی کوچکترین الگویی بگیرن به شاهکار تبدیل شدن و متاهاشونم بالا۹۰ شده :chic: سونی جز دوتا استودیو (ناتی داگ . سانتا) هیچی نیست .. بیخودی بزرگش کردین ماهم مثل شماها نیستیم بخاطر یک مارک (سونی) به هرچی بازی بیرون داد بگیم شاهکار هیلو زیاد خوب نشد ولی تاخیر زدن یادمون نرفته چه داستانی اون زمان راه انداختین و مسخره میکردینش همتون
            همین دانته که ازش حرف میزنین مسخرش میکرد اونم یک سونی فن دیگه مثل باقیتونه ..بیخودی نچسبونین بهم این برچسب ها به من نمیچسبه من تا لحظه اخرم با مایکروسافت خواهم بود

          • RAW99 گفت:

            دوست عزیز گیرز ۵ بازی داستانی بود و بخش داستانیشم عالی بود و صد شرف داشت به دتروید سعی نکنید به خاطر اینکه با یه شرکت و یا یه شخص مشکل دارید بازی های خوبی مثل gears رو بکوبید و در جواب دوست بالا هم بگم که من صرفا نظرمو درباره بازی گفتم و اینکه یه بازی داستانی بتونه تا این حد با احساسات مخاطبش بازی کنه که بتونه اشکشو دربیاره نشان از شخصیت پردازی و داستان نویسی عالی بازیه پس جز نکات منفی تلقی نمیشه و مقایسه walking dead با لست خیلی احمقانه اس و از سمت طرفدارای لست نگو که بازی ناامید کننده بود چون من که عاشق نسخه اول بودم از نسخه دوم حتی بیشتر از نسخه یک لذت بردم و یکی از مهم ترین بخش های هر بازی داستانه و تا ابدم اینطوری باقی میمونه و اگر دقت کرده باشی بهترین بازی های ماکرو هم بازی های داستانی بودن و همه بیشتر به خاطر شخصیتا و داستان بازی هایی مثل gears یا Halo بوده که عاشقشون شدن

            • Devil گفت:

              مهمترین بخش یه بازی داستانه ؟ حداقل بگو نظر شخصیته وگرنه تعداد پلیرهای که بازی داستانی نمیکنن بیست برابر اونایی هستن که داستانی بازی میکنن این که دیگه ثابت شدس که آنلاین پلیرها خیلی بیشتر از داستانی پلیرها هستن حتی بدترین بازیهای آنلاین فروششون بیشتر از بهترین بازیهای داستانیه.خیلی راحت میشه نتیجه گرفت برا نود درصد پلیرها داستان مهم نیست گیمپلی مهمه .قبل اینکه کامنتی بزارین که واقعیت نداره بگین نظر شخصی که باعث نشه کل نظرتون چرت محض شه

      • خدایا کی به مردم سطح ظرفیت و شعور میدی
        همین الان تو چارت استیم هست
        این بازی کلی طرفدار داره
        چون تا حالا نداشتید، نمیدونید چه لذتبخشه

      • Xbox series گفت:

        بازیه داستانیو ۱۰ روز تموم میکنی بعد چی؟

        • Sulyvahn گفت:

          کدوم ۱۰ روز بابا 😐 ۷ سال انتظار ۵ روز بازی بعدشم تکرار و تکرار 😐 اونم در کمال نارضایتی اما همچنان بازی عالی تلقی میشه

          • Xbox series گفت:

            والا ۲۰ ساعت بازی تازه داستانش بد بعد هرروز اونو تکرار میکنن

          • pegasus گفت:

            شما هیچ موقع کیفی که ما تو اون پنج روز بدست اوردیمو با این شبیه ساز نمیفهمین
            خوش باشین

            • Senatorbigy گفت:

              خوشم میاد یکی یه نظر نه چندان جالب میده بقیه هم چه اکس فن چه پی اس فن میوفتن دنبال این کامنت و جنگ و دعوا 😐 یه منفی بدید از کنار کامنته رد شید همین.
              #ترول_نکنیم
              #بحث_بکنیم_نه_جنگ

            • Sulyvahn گفت:

              ما کیفی رو که با هیلو داشتیم شما تو خوابتون هم نخواهید دید !! ما گیمرای عهد بوق هستیم نه مال نسل ۸ …

              به لست هم نمیگیم گیم !! ما با قبل تر از اتاری بزرگ شدیم همه سبک گیم رو پلی دادیم ! چشممون فقط روی یک سبک بازی داستان محورنیست با کلی کات سین … بدون داستان و انلاین هم بازی کردیم به همشون هم احترام میزاریم ! عقده ی انحصاری نداریم صبح تا شب به بقیه سر یه بازی که حال ملت رو هم گرفته تیکه بندازیم … بیشتر از کیف و حالی که شما تو کل عمرتون داشتین و قبل تر از شماها داشتیم اما پز نمیدادم بالاش !!

              یه شبیه ساز ساختن بدون صدا توی سکوت با اون لستتون تقریبا یکی شد متاش … مسخرش کردین تعداد نقد ها پایینه بیشتر و ا ز ۹۰ پایین نیومد چطوری رو دارین اصلا صحبت کنین شماها به خودتونم رحم نمیکنین (متین دترویت ) خوشحالم که از شماها نیستم !! شماها با همین انحصاری ها تنها دلیل تنفر بقیه گیمر ها از سونی هستین ! با تشکر

              • pegasus گفت:

                تو اصلا از بازی هیچی متوجه نمیشی تو زیاد باشه به زور ۱۳ ساله هستی اصلا لستو بازی کردی؟
                اصلا هیلو میدونی چیه؟
                مگه من گفتم هیلو بده؟
                بحث ما انحصاری نیست
                به قرآن اگه لست انحصاری نبود اینقدر خودتو به آب و آتیش نمیزدی
                این تویی که عقده انحصاری داری
                داداش من داستان چیز شخصی هست اصلا بحث کردن سر داستان چیز بیخودیه مگه خود شما بخاطر داستان عاشق هیلو و فورتزا و شبیه ساز شدین؟
                داستان فقط یه عنصره کنار دیگر عناصر
                الان هیچ بازی گرافیک و کیفیت بصری و انیمیشن و میمیک چهره و صدا گزاری و دقت به جزئیات لستو نداره و دقیقا به این دلیله میگم باید هر گیمری به این اثر احترام براره بالاترین استانداردهای ویدیو گیمینگو داره هر گیمری فارغ از پلتفرمش باید تجربش کنه
                .
                .
                راجب قضیه متا هم عرض کنم بدترین چیز توی دنیا قضاوت کردن یک بازی یک فیلم و یک سریال از دیدگاه افراد دیگره الان تو که هیچی از بازی متوجه نیستی میای از بازی بد میگی خوب میگی کار بیخودی به حرفت گوش دادن این شامل منو منتقدا هم میشه
                تو برو گیمپلی و تریلرشو ببین خوشت اومد بسم الله نیومد و پلتفرمشو نداشتی بشین و نگاه کن تمام
                خودت گفتی به لست نمیگی لابد به شبیه ساز پرواز میگی گیم؟
                من تو بخش همون بازی هم گفتم بهترین شبیه سازی هست که منتشر شده خیلی روش زحمت کشیدن درسته دیگه؟
                الان چرا من باید ازش بد بگم؟
                اگه بد بگم معلومه نفهمم از بازی چیزی نمیدونم
                الانم حرف شما مصداق همینه خواهشا دیگه روتونو کم کنین چون هر حرف و کامنتت با این اکانتت یا اون دو تا اکانت قبلیت فقط آبروی اکس فنا رو تو سایت میبره
                .
                .
                .
                اینبار دیگه خواهشا تاییدم نمیکنین سانسور کنین اما خواهشا حتما تایید کنین

    • RAW99 گفت:

      حالا از کجا میدونی سیستمم اینو نمیکشه از تو خونه من خبر داری من اومدم نظرمو درباره بازی گفتم هیچ بی احترامی هم به کسی نکردم اگر شما یا هرکس دیگه با من مخالفه میتونه خیلی راحت یه منفی بده و رد بشه نیازی به این همه جنگ و دعوا نیست که یکی بیاد بگه لست فلانه باز اون یکی بگه گیرز فلانه و دعوا درست کنین با هرکس مخالفین منظقی جوابشو بدین الکی بحث های متفرقه رو نکشین وسط

    • این با اوناییکه دیدی تفاوت زیادی میکنه
      تا بازی رو ندیدی و بازیش نکردی در موردش چیزی نگو
      این بازی یچیز دیگس کلا.. همه بدرد کسایی میخوره که دنبال یه بازی شبیه ساز خفن میکردن و هم بدرد کساییکه میخوان جهانگردی کنن
      اگه متن رو خونده باشی هم نویسنده ی محترم نوشتن که این یه اثر کاملا سرگرم کننده و با هیجان بالاست..

  • bamavila.com گفت:

    تشکر بابت نقد جامعه و کاملتون
    دوستان من یه سوال داشتم این بازی شنیدم ماکروسافت برای پی سی روی دیسک هم بصورتی فیزیکی عرضه کرده
    حالا سوالم اینه بنظر شما زمانی که برای xbox عرضه بشه میشه بدون نیاز به اینترنت و آفلاین بازی تجربه کرد یا اصلا امکان پذیر نیست چون باتوجه به شرایط حاضر خیلی ها مثل من بازی آفلاین نصب میکنن میخوام بدونم میتونم تجربش کنم یا کلا باید قید این عنوان زیبا بزنیم

  • Geralt74 گفت:

    بی صبرانه منتظرشم برای ایکس باکس وان و سریز ایکس منتشر بشه
    تا تجربه اش کنم
    واقعا حرف نداره
    کلی ویدیو از گیم پلیش تو یوتوب دیدم
    معرکه اس :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

  • Geralt74 گفت:

    مسلما امتیاز این بازی ۱۰ هستش
    ایرادات نیازمند سیستم قوی و باگ مسلما امتیازی از بازی کم نمیکنه
    مشکلات باگ و شبیه سازی درست بعضی مکان ها مسلما با اپدیت حل میشه
    این بازی با این عظمت با ۴۷ هزاااااااار فرودگاه باگ داشته باشه اصن ایراد نیس
    گرچه کمتر از یه هفته اس که منتشر شده و با اپدیتاش همه مشکلاتش حل میشه

  • Sulyvahn گفت:

    عظمت مایکروسافت توی همین یک شبیه ساز اونم نه بازی !! ثابت شد به هرچی توت فرنگی ماجراجو بازه !! :-)) یا امید های از دست رفته (days gone) میومدن برا ما کلاس میزاشتن بازی ندارین و ازین حرفا …شما همین شبیه سازم ندارین نشستین برا ما فاز باکلاسارو میگیرین !! کی اینارو بازی میکنه ؟ :rotfl: کسی بازی نمیکنه چطوری قراره باعث فروش سخت افزار میلیاردی بشه رو پی سی پس ؟؟

    مایکروسافت همیشه در صحنه حضور خواهد داشت اونم بخاطر ثروت فراوانی که داره و خیلیا سر همین موضوع نمیتونن ببیننش
    این نسل هم رویش عوض شده کم کم دارن خوب میشن پس منتظر بازی های بهتر خواهیم بود روی کنسول ۱۲ ترافلاپسی که خوابشم نخواهید دید ۹ متغیری ها امیدوارم این بار لااقل صدای فن کنسولتون رو کم کرده باشن وگرنه نیروگاه هسته ای میترکه اخر :rotfl:

    این توهم رو هم از سرتون بیرون کنید که مثل شما Neil_druckmen چند اکانتیم :rotfl: اینجا فقط شماها با یک عکس روی چند اکانت همدیگه رو تایید میکنید …
    توهم رنگ عوض کردنم مال جناب بنی اسدی و دترویت لست اف اسه !! که هر روز یک حرف میزنن یه دروغم میخواین بگین درست بگین لااقل بگنجه !! با تشکر

  • Geralt74 گفت:

    دوستانی که سیستمشون انلاینه و دیتای زیادی ماهانه دانلود میکنن از این ساین اینترنت خریداری کنین واقعا قیمتاش در حد رایگانه
    Raynet.ir

  • Xbox series گفت:

    سیستم شما نمیکشه مشکل سازنده نیست

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    ممنون بابت نقد از اقای آریا مقدم ، ما که نمیتونیم تجربه کنیم ولی خوندن نقد شما لذت بخش بود و واقعا این بازی حیرت اوره فکر نمیکردم انقدر بزرگ باشه….
    .
    .
    .
    #ترول نکنیم

  • Ninja Theory گفت:

    این بازی قطعا یکی از موفق ترین بازی های این نسل و امساله
    لذتی که از دبی به سیدنی
    یا واشنگتن به مادرید داره
    تو هیچ بازی ای نیست
    Asobo هم استودیویی کار بلده باید خریداری شه

  • Marioman گفت:

    واقعا واقعا واقعا بی نظیره و اونایی که میگن اخه این بازی چه لذتی داره و بی هدف باید از اینجا به اونجا بری و…احتمال زیاد اگه بازی کنن نظرشون عوض میشه.این باگ ماگایی هم که داره به مرور درست میشه و حیف که من نمیتونم برم سراغش.

    • Sulyvahn گفت:

      اره نبود شبیه ساز و ریسینگ درست حسابی دلیل این حرفاست بقیش سوئ تفاوته :laugh:

      • pegasus گفت:

        این اواخر هر موقع کامنتای شما رو میخونم حالم از اکس و اکس فنا به هم‌میخوره پلتفرم و کنسولی که فنش شخصی مثل شما باشه باید شست و گذاشت کنار
        تو و اون اکانتای مدیریت اکس باعث شدین کسانی که هنوز تصمیم نگرفتن اصلا نزدیک اکس هم نشن واسه نسل بعد آبرو واسه اکس فنای واقعی سایت نزاشتین
        دیگه حتی اونا هم نمیان تو بحثا شرکت کنن
        تو و چند تا اکانتت دیگت شدین ترول و تو همه پستهای سونی و مایکرو گند میزنین
        خواهشا مدیریت یه کاری کنن
        .
        .
        .
        تاییدم نمیکنین خواهشا حتما با سانسورم که شده تایید کنین خیلی ممنون

  • عرض سلام و خسته نباشید خدمت آریایِ عزیز
    با تشکر از آریای عزیز.آریا جان سمتِ ایران هم رفتی؟

  • کامنتا از دم یا ترول کردن توسط سونی فناست یا لوس بازی ماکرو فنا که همه خودشون رو شیفته این بازی خاص میدونن!!

    با اینکه سلیقه ی من نیست ولی بازی فوق العاده ست.
    یه سئوال داشتم، هرجا که بخوای میتونی فرود بیای؟ یا فقط تو فرودگاه ها میشه فرود اومد؟
    پوشش هوایی کل کره خاکی خودش اعجاب انگیزه، ولی اگه هر جا بخوای فرود بیای که دیگه قابل وصف نیست.

  • Senatorbigy گفت:

    الحق که بازی زیباست :inlove:
    من خودم زیاد علاقه ای به هواپیما و پرواز ندارم ولی محیط های بازی بینظیر طراحی شدن و اگر می تونستم بازی رو حتما “زندگی” میکردم نه تجربه:yes:
    مرسی از آقای مقدم. #ترول_نکنیم #بحث_بکنیم_نه_جنگ
    دوستان اگر با هشتگ دوم موافقید اگر میتونید زیر همین کامنتم اون رو بنویسید تا که شاید واقعا رو یه سری تاثیر گذاشت :yes: 😉

  • Hunter گفت:

    جو سایت عجیب خراب شده.
    مثلا ۱۰ سال پیش همین جا هیچ کاربری سر پلتفرمش نمیپرید سر کسی……..چرا؟؟ چون تقریبا همه کاربرای اون زمان گیم رو از قبل پلی استیشن و ایکس باکس شروع کرده بودند و هیچ تعصب بیجایی هم نبود.
    اما الان ی بچه ک خانوادش واسش ی پلی ۴ یا ایکس باکس خریده میاد جوری طرفداریشو میکنه ک انگار چ خبره.
    تو این تقریبا ۱۰ سالی ک عضو گیمفا هستم همیشه لابلای بازی کردنم روزی ی چند باری ب گیمفا سر میزدم و خبر ها و نظر ها رو میخوندم ولی الان نمیشه دیگه
    باعثو بانی های این جو رو باید … .

  • مرسی بابت نقدتون.
    همه کامنت ها رو خوندم و فقط یک چیز میتونم بگم:
    ترول نکنیم…

  • مرسی مرسی مرسی بابت این نقد بسیار خوب
    لعنتی عجب گرافیکی داره :inlove:

  • تبریک به ایکس باکس فن های عزیز

    من یک ورژنش رو داشتم…فکر کنم آخرین بار ۱۵ -۱۶ سال پیش بازی کردم 🙂

    انصافا سرگرم کننده بود.

  • mbox گفت:

    پروردگار دنیای گیم مایکروسافت قادر و توانا

  • G.LN گفت:

    ممنون از آقای آریا مقدم بابت نقد زیباشون و البته اینجور از حرفهاتون برمیاد بازی فوق العاده عالی هستش.
    فقط یه سوال با اینترنت حال حاظر در ایران مشکلی برای پلی دادنش هست؟

  • A_gamer گفت:

    “در حال حاضر Microsoft Flight Simulator فقط بر روی PC عرضه شده و سیستم پیشنهادی آن،…”

    من که فقط همین جمله شو خوندم، بقیشو نخوندم دیگع آقا مگه برا ایکس باکس هم نیس؟:)

  • شبیه ساز پرواز fs2020 یکی از جدیدترین شبیه ساز های پرواز ساخته شرکت مایکروسافت است که مناظر محیط اطراف خود را از طریق نفشه های بینگ و با زوم ۳۰ دریافت می کند و از طریق هوش مصنوعی این تصاویر ماهواره ای را به المان های سه بعدی در محیط شبیه ساز تبدیل می کند به همین دلیل مناظر پیرامونی شما در این شبیه ساز کاملا منطبق با ایران است ما در لینک زیر توضیحات مفصلی از این شبیه ساز را برای شما نوشته ایم و حتی اگر مایل باشید می توانید به رایگان این شبیه ساز را دانلود نمایید

بر فراز سیاره‌ای آشنا | نقد و بررسی بازی Microsoft Flight Simulator - گیمفا