به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا
به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا
به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا
به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا

به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند

حسن اکرامی
۱۰:۲۳ ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار کنسول پلی‌استیشن ۵ شرکت سونی در تعطیلات سال جاری میلادی به دست علاقه‌مندان به دنیای سرگرمی و بازی‌های ویدئویی خواهد رسید. طبیعی است که هر چه به زمان عرضه‌ی جهانی این محصول منحصر به فرد نزدیک‌تر می‌شویم، هیجان و اشتیاق بازی‌بازان برای تجربه‌ی عناوین مختلف برروی این کنسول قدرتمند نسل نهمی افزایش می‌یابد.

شرکت سونی در هفته‌های گذشته نمایش‌ها و اطلاعات بسیاری در مورد قدرت و تکنولوژی‌های منحصر به فرد کنسول پلی‌استیشن ۵، کنترلر فوق‌العاده‌ی DualSence و برخی از بازی‌های انحصاری با کیفیت را به هواداران و بازی‌بازان مختلف نشان داده است اما با این حال برخی از موارد و نگرانی‌های مختلفی وجود دارد که بسیاری امیدوار هستند در تجربه‌ی بازی‌ها برروی کنسول نسل نهمی شرکت سونی اندکی کمرنگ شده و یا به طور کامل اصلاح شوند. با این که شرکت سونی سابقه‌ی طولانی و پر افتخاری در زمینه‌ی بازی‌های ویدئویی و کنسول‌های بازی دارد اما باز هم اشاره به برخی از موارد که بازی‌بازان دوست دارند در نسل نهم برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ تجربه نکنند، خالی از لطف نخواهد بود. به همین منظور در این مقاله به ۱۱ مورد از خواسته‌های طرفداران برند پلی‌استیشن که دوست ندارند در نسل نهم آن‌ها را تجربه کنند، اشاره خواهیم داشت.

۱. پرداخت‌های گوناگون برای تجربه‌‌ی آنلاین بازی‌ها

به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا

اگر نگاهی به دو فروشگاه بزرگ پلتفرم رایانه‌های شخصی به مانند استیم (Steam) و اپیک گیمز (Epic Games Store) بیندازیم، بسیار واضح است که سرویس پلی‌استیشن پلاس از نظر عناوین رایگان، تنوع و هزینه‌ی خدمات‌دهی به مشترکانش باید پیشرفت‌های زیادی را داشته باشد تا با ارزش تلقی شود و رضایت بیشتر کاربران را جلب نماید.

متاسفانه پرداخت برای سرویس‌های مختلف جهت تجربه‌ی عناوین گوناگون به صورت آنلاین به یکی از تجارت‌های پرسود صنعت بازی‌های ویدئویی تبدیل شده است و بدون شک کنسول‌های بازی نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود. در واقع تا چند وقت پیش کنسول نینتندو سوییچ آخرین پلتفرمی به حساب می‌آمد که در برابر این پرداخت‌های آنلاین در حال مقاومت بود تا این که بخش Nintendo Switch Online به یک عنصر حیاتی برای تجارت و اقتصاد شرکت نینتندو تبدیل شد و رویای بازگشت قابلیت تجربه‌ی عناوین مختلف آنلاین به صورت رایگان به صورت کامل از بین رفت. چیزی که مشخص است بسیاری از بازی‌بازان و حتی کارشناسان صنعت بازی‌های ویدئویی با این اتفاق موافقت ندارند. به صورت کلی تصور بر این است که اگر یک مورد وجود داشته باشد که تمامی افرادی که منتظر تجربه‌ی بازی در نسل بعدی هستند بر سر آن اتفاق نظر داشته باشند، آن مسئله‌ی مربوط به عدم وجود سرویس‌های پولی برای تجربه‌ی آنلاین بازی‌ها به شمار می‌آید. بسیاری از افراد معتقد هستند که وقتی هزینه‌ی زیادی را برای خرید یک بازی آنلاین و حتی بسیاری از محتویات درون آن می‌کنید، در کنار آن پرداخت یک هزینه‌ی اضافی برای سرویس‌هایی به مانند پلی‌استیشن پلاس یک اقدام دشوار و سنگین به شمار می‌آید. مطمئناً شرکت سونی نیز در استدلال وجود این سرویس به برخی ویژگی‌های مفید آن و وجود چند عنوان رایگان و باارزش اشاره خواهد کرد و معتقد است که مزایای این سرویس، ارزش هزینه‌ی آن را برای مشترکانش خواهد داشت اما اگر نگاهی به دو فروشگاه بزرگ پلتفرم رایانه‌های شخصی به مانند استیم (Steam) و اپیک گیمز (Epic Games Store) بیندازیم، بسیار واضح است که سرویس پلی‌استیشن پلاس از نظر عناوین رایگان، تنوع و هزینه‌ی خدمات‌دهی به مشترکانش باید پیشرفت‌های زیادی را داشته باشد تا با ارزش تلقی شود و رضایت بیشتر کاربران را جلب نماید. با این حال بسیاری از بازی‌بازان و کاربران که قصد تهیه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ را دارند امیدوار به حذف یا کمرنگ شدن نقش این سرویس در تجربه‌ی آنلاین عناوین مختلف خواهند بود.

۲. قیمت بالای کنسول

به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا

شرکت سونی در بیانیه‌های خود اعلام کرده است که قیمت کنسول پلی‌استیشن ۵ به نسبت ارزش آن کاملا معقول و منطقی خواهد بود و این لزوما به قیمت کم این محصول اشاره ندارد. در هر صورت بسیاری از بازی‌بازان همچنان امیدوار هستند که کنسول پلی‌استیشن ۵ با قیمتی معقول و تا حد امکان پایین به بازار عرضه گردد.

بدون شک یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که بازی‌بازان و علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی در خرید کنسول‌ها به آن توجه ویژه‌ای دارند مربوط به برچسب قیمتی محصول مورد نظر خواهد بود. تفاوتی ندارد که این افراد قصد داشته باشند کنسول مورد نظر خود را در زمان عرضه یا مدتی پس از آن تهیه کنند؛ چرا که تجربه‌ی نسل‌های گذشته به خوبی نشان داده است که ظرفیت فروشگاه‌ها هیچ‌گاه از کنسول‌هایی با قیمت بالاتر خالی نبوده‌اند. با این که شرکت سونی در زمان عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۳ این اشتباه بزرگ را در ابتدای نسل هفتم مرتکب شد اما به نظر می‌رسد که به خوبی از این اشتباه خود درس گرفته و برای عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ این اشتباه را تکرار نکند. طبق اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده‌اند و با توجه به قدرت سخت‌افزاری و ارزش واقعی کنسول سونی، بسیاری از کارشناسان و بازی‌بازان نسبت به قیمت پلی‌استیشن ۵ مطمئن و خوش‌بین نیستند. در هر صورت کنسول پلی‌استیشن ۵ یک محصول کاملا پیشرفته و فوق‌العاده به شمار می‌آید و بدون شک ساخت هر دستگاه آن برای شرکت سونی هزینه‌ی زیادی خواهد داشت و آن‌ها نخواهند توانست محصول خود را با ضرر زیادی به فروش برسانند. همچنین شرکت سونی در بیانیه‌های خود اعلام کرده است که قیمت کنسول پلی‌استیشن ۵ به نسبت ارزش آن کاملا معقول و منطقی خواهد بود و این لزوما به قیمت کم این محصول اشاره ندارد. در هر صورت بسیاری از بازی‌بازان همچنان امیدوار هستند که کنسول پلی‌استیشن ۵ با قیمتی معقول و تا حد امکان پایین به بازار عرضه گردد.

۳. نادیده گرفتن فناوری‌های قدرتمند کنترلر DualSense

به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا

کنترلر DualSense استانداردهای جدیدی را برای آن‌ها ایجاد کرده و به نظر می‌رسد که تبدیل به دو ویژگی کاملا منحصر به فرد، انحصاری و انقلابی برای این کنترلر شده باشند. در هر صورت این ویژگی‌های چشمگیر زمانی خود را به خوبی نشان خواهند داد که به خوبی بهره‌برداری شده و تاثیر واقعی خود را در تجربه‌ی بازی‌های مختلف نشان دهند.

طبق تجربه‌ی سال‌های گذشته، شرکت سونی در اقدامی تحسین‌ برانگیز همواره سعی داشته است با ورود به هر نسل جدید، در کنار معرفی کنسول قدرتمند خود در زمینه‌ی کنترلر آن نیز نوآوری‌هایی را اعمال کند؛ چرا که یک کنسول هر چقدر هم قدرتمند و ویژه باشد، باز هم این کنترلر است که ارتباط اصلی بین احساس افراد، محیط و اتفاقات درون هر بازی را شکل می‌دهد. شاید شرکت سونی به خوبی و تنوع نینتندو برروی کنترلرهای خود سرمایه‌گذاری نکرده و در آن مقیاس گسترده از آن‌ها پشتیبانی نکند اما در هر صورت در ابتدای هر نسل بسیار علاقه دارد که تکنولوژی‌های جدید و گاها انقلابی را امتحان کند و قدم دیگری رو به پیشرفت بردارد. در نسل‌های گذشته شاهد آن بودیم که کنسول پلی‌استیشن ۳ کنترلر Gyro را به همراه Sixaxis به ارمغان آورد. به همین ترتیب کنسول پلی‌استیشن ۴ پد لمسی را به کنترلر DualShock 4 افزود و حال کنسول پلی‌استیشن ۵ یک کنترلر بی‌نظیر و فوق‌العاده جذاب را تحت عنوان DualSense به بازی‌بازان معرفی کرده است که قرار است علاوه بر صدای سه بعدی، از قابلیت تریگرهای تطبیق‌پذیر و بازخورد لمسی خارق‌العاده‌ای بهره ببرد. باید در نظر داشت که این دو قابلیت پیش از این نیز در کنترلرهای دیگر وجود داشته‌اند اما کنترلر DualSense استانداردهای جدیدی را برای آن‌ها ایجاد کرده و به نظر می‌رسد که تبدیل به دو ویژگی کاملا منحصر به فرد، انحصاری و انقلابی برای این کنترلر شده باشند. در هر صورت این ویژگی‌های چشمگیر زمانی خود را به خوبی نشان خواهند داد که به خوبی بهره‌برداری شده و تاثیر واقعی خود را در تجربه‌ی بازی‌های مختلف نشان دهند. در گذشته در مورد کنترل‌های دو کنسول پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۳ شاهد آن بودیم که بسیاری از توسعه‌دهندگان یا آشنایی لازم برای به کار بردن ویژگی‌های آن‌ها را نداشتند و یا تمایلی نسبت به این اقدام در آن‌ها دیده نمی‌شد؛ در نتیجه ما تا پایان هر نسل تنها شاهد تعداد محدودی از توسعه‌دهندگان مختلف بودیم که موفق می‌شوند به صورت کامل از تمامی قابلیت‌های این کنترلرها استفاده نمایند. در هر صورت بسیاری از بازی‌بازان امیدوارند اتفاق مشابه در مورد کنترلر DualSense رخ ندهد؛ چرا که حتی تصور استفاده‌ی کامل و هوشمندانه از این قابلیت‌ها در عناوین مختلف بسیار هیجان‌انگیز و جذاب به نظر می‌رسد.

۴. سرعت کم و آهسته‌ی بارگیری محتویات 

به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا

بدون شک یکی از مسائلی که برای کاربران پلی‌استیشن ۵ اهمیت زیادی دارد، بهبود سرعت بارگیری محتویات به شمار می‌آید.

بسیاری از کاربران کنسول پلی‌استیشن ۴ در نسل هشتم از سرعت بارگیری محتویات مختلف ابراز رضایتی نداشتند و آن را یک فرآیند دشوار و وقت‌گیر تلقی می‌کردند. بازی‌ها، به‌روزرسان‌های مختلف و بسته‌های الحاقی همگی برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ با سرعت بسیار کمتری دریافت می‌شدند و این مطلب جنبه‌ی عمومی داشته و تنها محدود به کیفیت اینترنت یا کشور خاصی نمی‌شد. همچنین نتایج بررسی‌های زیادی به وضوح نشان می‌دادند که محتویات مختلف صرف‌نظر از نوع و کیفیت اینترنت برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های اکس‌باکس بسیار سریع‌تر از پلی‌استیشن ۴ دریافت می‌شوند. با توجه به این که حجم بسیاری از بازی‌ها و بسته‌های الحاقی کم نخواهد بود و ما حتی شاهد عرضه‌ی یک نسخه‌ی دیجیتالی از کنسول پلی‌استیشن ۵ هستیم، شرکت سونی باید به صورت جدی برای این مشکل راه حل مناسبی پیدا کرده و آن را رفع نماید. بدون شک یکی از مسائلی که برای کاربران پلی‌استیشن ۵ اهمیت زیادی دارد، بهبود سرعت بارگیری محتویات به شمار می‌آید.

۵. حجم بالای بازی‌ها، به‌روزرسان‌ها و بسته‌های الحاقی 

به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا

هنوز مشخص نیس که آیا امکان دارد یک بازی بزرگ را با حجمی به مراتب کمتر با همان کیفیت بالا تجربه کرد یا نه اما بازی‌بازان امیدوار هستند که توسعه‌دهندگان صنعت سرگرمی‌های ویدئویی یک راه موثر برای آن پیدا کنند.

با پرداختن به افزایش چشمگیر حجم بازی‌ها و یا محتوای دریافتی آن‌ها، بسیاری از بازی‌بازان انتظار دارند که نه تنها برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ بلکه در نسل بعدی شاهد بهبود و پیشرفت‌های زیادی در این زمینه باشیم. البته کاملا قابل درک است که چرا بازی‌ها با گذشت زمان به حجم‌های سرسام‌آوری رسیده‌اند؛ چرا که ما همواره شاهد عرضه‌ی بازی‌های گسترده‌تر، پیشرفته‌تر و جاه‌طلبانه‌تری هستیم و همه‌ی این موارد ناخودآگاه منجر به حجم بالای بازی‌ها می‌شوند. به هر ترتیب با فرارسیدن نسل بعدی و گسترش بیشتر جزئیات و وسعت عناوین مختلف، بدون شک حجم آن‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد و این می‌تواند به یک معضل بزرگ و اساسی برای توسعه‌دهندگان و بازی‌بازان تبدیل شود. هنوز مشخص نیس که آیا امکان دارد یک بازی بزرگ را با حجمی به مراتب کمتر با همان کیفیت بالا تجربه کرد یا نه اما بازی‌بازان امیدوار هستند که توسعه‌دهندگان صنعت سرگرمی‌های ویدئویی یک راه موثر برای آن پیدا کنند.

۶. استانداردسازی نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه

به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا

به نظر می‌رسد که بسیاری از بازی‌بازان انتظار دارند که نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را به عنوان نرخ استاندارد برروی کنسول‌های نسل نهمی خود داشته باشند.

کیفیت بصری به همراه جزییات نمایش بازی‌ها وابستگی غیر قابل انکاری به رزولوشن آن‌ها دارد و این موضوعی است که در هر نسل پیشرفت چشمگیری در آن را شاهد هستیم. حتی در اواسط نسل هشتم نیز شاهد عرضه‌ی دو کنسول بین‌نسلی اکس‌باکس وان اکس و پلی‌استیشن ۴ پرو بودیم که در نهایت کیفیت ۴K را برای بازی‌بازان مختلف فراهم آوردند و آن را تبدیل به یک رزولوشن رایج در عناوین گوناگون کردند. در هر صورت بسیاری از بازی‌بازان امیدوارند که در نسل نهم این رزولوشن به صورت استاندارد و واقعی به یک پایه برای توسعه‌ی عناوین مختلف تبدیل گردد. علاوه بر رزولوشن فاکتور دیگری به نام نرخ فریم نیز از اهمیت بالایی در تجربه‌ی عناوین مختلف برخوردار است. در نسل گذشته ما شاهد آن بودیم که اکثر بازی‌های مختلف برروی نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه قرار داشتند و توسعه‌دهندگان نیز برروی آن گیر کرده بودند. اکنون به نظر می‌رسد که بسیاری از بازی‌بازان انتظار دارند که نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را به عنوان نرخ استاندارد برروی کنسول‌های نسل نهمی خود داشته باشند. البته باید در نظر داشت که توسعه‌دهندگان اکس‌باکس سری اکس و پلی‌استیشن ۵ قول داده‌اند که رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را تبدیل به استاندارد عناوین نسل نهمی خود سازند.

۷. عدم پیشرفت در رابط کاربری

به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا

بسیاری از بازی‌بازان مشتاق هستند که هر چه زودتر با ویژگی‌ها و بهبود‌های رابط کاربری کنسول پلی‌استیشن ۵ آشنا شوند و امیدوارند که در کنار پیشرفت و کاربردی بودن از سرعت و سهولت استفاده‌ی نسبتا بالایی برخوردار باشد.

شرکت سونی در بیانیه‌های خود به بازی‌بازان قول داده است تا بر خلاف اقدام شرکت مایکروسافت برای کنسول اکس‌باکس سری اکس، برای کنسول پلی‌استیشن ۵ از یک رابط کاربری هوشمند و جدید استفاده نماید و آن را به صورت کاربردی و بی‌نقص تقدیم بازی‌بازان کند. در واقع این رابط کاربری نسخه‌ی پیشرفته‌ی کنسول پلی‌استیشن ۴ به شمار می‌آید که به صورت کلی بازسازی شده و بخش‌های جدید و ویژه‌ی خود را دارا خواهد بود. بسیاری از بازی‌بازان مشتاق هستند که هر چه زودتر با ویژگی‌ها و بهبود‌های رابط کاربری کنسول پلی‌استیشن ۵ آشنا شوند و امیدوارند که در کنار پیشرفت و کاربردی بودن از سرعت و سهولت استفاده‌ی نسبتا بالایی برخوردار باشد. رابط کاربری XMB کنسول پلی‌استیشن ۳ یک نمونه‌ی فوق‌العاده و بی‌نظیر بود و رابط کاربری کنسول پلی‌استیشن ۴ نیز در اکثر بخش‌ها خوش درخشید. حال بازی‌بازان انتظار دارند که شرکت سونی همچنان به روند موفق و درخشان خود برای طراحی منحصر به فرد و عالی یک رابط کاربری برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ ادامه دهد.

۸. کم‌توجهی به عناوین واقعیت-مجازی

به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا

بسیاری از بازی‌بازان انتظار دارند که در نسل نهم و با عرضه‌ی کنسول قدرتمند پلی‌استیشن ۵، شرکت سونی باز هم به سمت عناوین واقعیت-مجازی توجه ویژه‌ای داشته باشد و پیشرفت و گسترش عناوین آن را در دستور کار خود قرار دهد.

بدون شک یکی از بهترین و جالب‌ترین نوآوری‌های جدیدی که شرکت سونی در نسل هشتم به بازار عرضه کرد، فناوری واقعیت-مجازی و بازی‌های متفاوت آن بود. در واقع پس از معرفی کنسول‌های بازی حافظه‌دار، شرکت سونی پرچمدار و بزرگترین پشتیبان بازی‌های واقعیت-مجازی به شمار می‌آید. شرکت سونی با موفقیت پلتفرم PSVR را توسعه داد و از آن پشتیبانی خوبی کرد، عناوین موفق و بزرگی در سبک واقعیت-مجازی برا برای علاقه‌مندان توسعه داد و از بسیاری از استودیوهای ترد پارتی برای ساخت و توسعه‌ی بازی‌های واقعیت-مجازی حمایت کرد. حال بسیاری از بازی‌بازان انتظار دارند که در نسل نهم و با عرضه‌ی کنسول قدرتمند پلی‌استیشن ۵، شرکت سونی باز هم به سمت عناوین واقعیت-مجازی توجه ویژه‌ای داشته باشد و پیشرفت و گسترش عناوین آن را در دستور کار خود قرار دهد. خوشبختانه تاکنون برخی اطلاعات و ثبت اختراع‌های این شرکت نشان از توجه سونی به این بخش در نسل بعدی داشته‌اند. توسعه‌دهندگان کنسول پلی‌استیشن ۵ به صورت رسمی اعلام کرده‌اند که این کنسول از PSVR و عناوین واقعیت-مجازی آن پشتیبانی خواهد کرد و حال بسیاری از طرفداران این سبک امیدوارند که بازی‌های بی‌نظیر و بزرگی از سری Astro Bot و Blood and Truth را بتوانند با کیفیت باورنکردنی به صورت واقعیت-مجازی تجربه نمایند. البته تاکنون تایید شده است که عنوان Hitman 3 برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ به صورت واقعیت-مجازی قابل بازی خواهد بود و در کنار آن برخی از شایعات گذشته از وضعیت مشابهی برای بازی ترسناک Resident Evil Village نیز خبر داده‌اند. با این که همه‌ چیز برای تجربه‌ی عناوین واقعیت-مجازی برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ فراهم است اما باز هم طرفداران خواهان توجه بیشتر به این بخش و ارائه‌ی یک نسخه‌ی قدرتمندتر و بهتر از PSVR هستند.

۹. صدای بلند و آزاردهنده‌ی سیستم خنک‌کننده

به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا

کاملا مشخص و واضح است که طرفداران انتظار دارند تیم مهندسی شرکت سونی برای کنسول پلی‌استیشن ۵ به دنبال راه حل بسیار کاربردی باشند و مشکل صدای زیاد و سیستم خنک‌کننده‌ی آن را به حداقل رسانند.

یکی از بزرگترین شکایت‌های برخی از دارندگان کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ به خصوص در ابتدای عرضه‌ی این محصول به بازار، مربوط به سر و صدای زیاد فن و سیستم خنک‌کننده‌ی این کنسول می‌شد. بسته به برخی از بازی‌های سنگین و مدت زمان تجربه‌ی شما گاهی ممکن بود کنسول پلی‌استیشن ۴ به مانند موتور جت یک هواپیما از خود سر و صدا ایجاد کند. کاملا مشخص و واضح است که طرفداران انتظار دارند تیم مهندسی شرکت سونی برای کنسول پلی‌استیشن ۵ به دنبال راه حل بسیار کاربردی باشند و مشکل صدای زیاد و سیستم خنک‌کننده‌ی آن را به حداقل رسانند. البته شرکت سونی در اطلاعاتی که منتشر کرده است اشاره‌هایی به سیستم خنک‌کنندگی قدرتمند و پیشرفته‌ی آن داشته است اما تا زمانی که طرفداران خود این کنسول را راه‌اندازی نکنند، نخواهند توانست در مورد کیفیت و صدای فن آن اظهار نظر کنند. با این حال به نظر می‌رسد که افراد زیادی خواهان آن هستند که دستگاه بازی آن‌ها با حداقل سر و صدا و بهترین عملکرد کنترل حرارتی وظایفش را به انجام رساند.

۱۰. عمر کم باتری کنترلر

به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا

به صورت عمومی می‌توان گفت که کنترلر DualShock 4 به طور متوسط ۴ ساعت شارژ نگه می‌دارد که این میزان ساعت باید در کنترلر DualSense افزایش یابد؛ به خصوص با توجه به امکانات و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی به کار رفته در آن به مانند بازخورد لمسی و تریگرهای تطبیق‌پذیر که بدون شک مصرف باتری را افزایش خواهند داد.

با این که کنترلر کنسول پلی‌استیشن ۴ یعنی DualShock 4 یک محصول عالی و با کیفیت بالا به شمار می‌آید و هم‌اکنون یکی از بهترین کنترلرهای موجود در بازار است اما برخی از مشکلات جزئی را نیز با خود به همراه دارد. یکی از این موارد ماندگاری و طول عمر مفید باتری آن است. باتری این کنترلر در بهترین و ایده‌آل‌ترین حالت خود ۷ الی ۸ ساعت می‌تواند شارژ را نگه دارد اما پس از گذشت مدتی ماندگاری شارژ آن به شدت کاهش می‌یابد. به صورت عمومی می‌توان گفت که کنترلر DualShock 4 به طور متوسط ۴ ساعت شارژ نگه می‌دارد که این میزان ساعت باید در کنترلر DualSense افزایش یابد؛ به خصوص با توجه به امکانات و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی به کار رفته در آن به مانند بازخورد لمسی و تریگرهای تطبیق‌پذیر که بدون شک مصرف باتری را افزایش خواهند داد. بدون شک شرکت سونی می‌تواند از قدرتمندترین باتری‌های بازار استفاده کند اما آن‌ها باید در یک اقدام پیچیده بین وزن و حجم این باتری‌ها و ظرفیتشان یک حد متعادل را پیدا کنند؛ چرا که سنگینی بیش از حد این کنترلر ممکن است برای افراد مختلف آزاردهنده باشد. با وجود همه‌ی این موارد هواداران انتظار دارند که شرکت سونی برای این مورد نیز راه‌حل جالب و مناسبی پیدا کند.

۱۱. فراموش کردن برخی از فرانچایزها

به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا

حال باید توجه داشت که اگر چه بازی‌بازان همواره از دیدن یک IP جدید هیجان‌زده می‌شوند اما امیدوارند که در نسل نهم شرکت سونی برخی از فرانچایزهای قدیمی خود را به امید خلق بازی‌های جدید فراموش نکند.

همیشه عناوین انحصاری قدرتمند و با کیفیت یکی از بزرگترین نقاط قوت شرکت سونی محسوب می‌شوند و در این بین خلق بازی‌های جدید برای نخستین بار با کیفیتی عالی و چشم‌نواز کار دشواری است که معمولا سونی از پس آن برآمده و به خوبی در این زمینه می‌درخشد. این اقدامات فوق‌العاده به خصوص در نسل هشتم و برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ به اوج خود رسیدند و در این نسل شاهد خلق فرانچایزهای جدیدی بودیم که کاملا منحصر به فرد و با کیفیت به حساب می‌آیند. حال باید توجه داشت که اگر چه بازی‌بازان همواره از دیدن یک IP جدید هیجان‌زده می‌شوند اما امیدوارند که در نسل نهم شرکت سونی برخی از فرانچایزهای قدیمی خود را به امید خلق بازی‌های جدید فراموش نکند. برای مثال عناوینی به مانند Sly Cooper ،Jak و Daxter برروی کنسول پلی‌استیشن ۲ وجود داشتند که ناگهان در نسل بعدی دیگر خبری از آن‌ها نشد. همچنین برروی کنسول پلی‌استیشن ۳ عناوینی با کیفیت و دوست‌داشتنی به مانند Resistance ،Killzone ،MotorStorm ،LittleBigPlanet و inFamous حضور داشتند که همگی به صورت کامل حذف شدند و یا تنها یک نسخه‌ی فرعی را در نسل بعد برای هواداران تدارک دیدند. بدون شک تمامی کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست دارند عناوین جدیدی برروی این کنسول ساخته شوند اما بدون شک تمایل ندارند که بازی‌های محبوبی به مانند Ghost of Tsushima که به تازگی خلق شده‌اند، به دست فراموشی شپرده شوند. خوشبختانه با توجه به رویداد اخیر شرکت سونی مشخص شد که ادامه‌ی سری Horizon در نسل نهم و برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ در دسترس خواهد بود. همچنین استقبال و موفقیت مالی عنوان Ghost of Tsushima نیز به نحوی توسعه و عرضه‌ی نسخه‌ی دوم آن را تضمین کرده است. با این حال هنوز هم عناوین با کیفیت و بزرگی به مانند بازی Days Gone هستند که نسخه‌ی دوم آن‌ها می‌تواند با یک شگفتی منحصر به فرد همراه باشد؛ بنابراین بازی‌بازان امیدوار هستند که کنسول پلی‌استیشن ۵ هم زمینه‌ی توسعه‌ی فرانچایز‌های قبلی را به خوبی فراهم آورد و هم کاربران آن شاهد تولد بازی‌های شاهکار بیشتری باشند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا
به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا
به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا
به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا
به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • چیزایی من میخوام یه نسخه جدید درایو کلاب
    حذف پلی استیشن پلاس مثل زمانps3
    نساختن بازی هایی مثل لست ۲ ( دوست دارم ناتی داگ ۴ تا انچارتد دیگه بسازه تا اخر عمر هم بازی کنم بازم خسته نمیشم البتهco op هم داشته باشه مثل نسخه ۳ )
    و اخر هم دو قسمت ۳ گانه ی جدید گاد اف وار تو یه نسل بیان

  • Bluebox گفت:

    خیلیا فن بازی در میارن. میگن فقط این کنسول خوبه یا فقط اون کنسول خوبه. میخوام یه مثال بزنم که بگم وجود رقابت باعث پیشرفت هر دو کنسول میشه.
    مثلا ایکس باکس برای اولین بار سال ۲۰۱۷ کنترلر هاش رو مجهز به رابط کاربری کرد و هر چند وقت آپدیت خود کنترلر دریافت میکرد. توی بازی های انحصاریش هم واقعا امکانات و تکنولوژی رابط کاربری در کنترلر حس میشد. حالا بعد از ۳ سال سونی هم توی نسل بعد داره کنترلر رو به رابط کاربری مجهز میکنه. این کار هم به نفع پلیر های سونی چون فناوری که شاید ۳ سال ازش عقب بودن رو بالاخره میتونن تجربه کنن. هم به نفع پلیر های مایکروسافت هستش چون اگر سونی هم مجهز بشه، دیگه اکثر شرکت ها به این فکر می افتن از قابلیت ها و ویژگی های کنترلر استفاده کنن و بجز بازی های انحصاری حتی بازی های مولتی پلتفرم هم مجهز به فناوری های جدید کنترلر میشن. چه بسا تا چند سال دیگه بازی نباشه که از این فناوری ها استفاده نکنه.

    • با کمال احترام دوست عزیز الان شما هم دارید فن بازی درمیارید
      با اینکه موافقم رقابت باعث پیشرفت میشه ولی شما اصلا منظورتون از این کامنت این نبود فقط میخواستید که یه تیکه به سونی بندازید و بگید مایکروسافت عالیه سونی بده
      “این کار به نفع پلیر های سونی چون فناوری که شاید ۳ سال ازش عقب بودن رو بالاخره میتونن تجربه کنن ” همین حرفتون تیکه و کنایه محسوب میشه با اینکه خودم موافق رقابت و پیشرفت شرکت ها هستم
      اما سونی هیچوقت حداقل از صنعت گیم و تکتولوژی گیمینگ عقب نبوده

    • ممونم که کمبود های ما رو میشمرین
      دوست عزیز اینو بدون بودن اکس باکس در کنار سونی و رقابت در تولید کنسول و بازی مهم ترین چیزه، ولی شما داری میگی که از تکنولوژی ۳ سال پیش دسته اکس باکس استفاده کرده؟! نه دوست عزیز
      اگر هم استفاده کرده(که نکرده) تونسته به سطحی پیشرفت بده که ویژگی هایی داشته باشه مثل adaptive trigger و haptic feedback و کلی ویژگی دیگه، من بخش اول کامنت شما رو کاملا فن بازی میدونم و پیشنهاد میکنم به جای تخریب پلی استیشن از خوبی های سریز اکس بگی که همه بفهمیم دقیقا چی باعث میشه دسته اکس باکس بهتر باشه.
      درسته مایکروسافت غول نرم افزار و از بزرگترین شرکت های جهانه، ولی ما داریم از گیم صحبت میکنیم و بخش اکس باکس جدا از بخش نرم افزارشه، تو بحث گیم پلی استیشن همیشه به نوآوری،ریسک،تجربه خاص،سرمایه گذاری روی اقلیت ها،هنر،جنبه احساسی و… مشهور بوده.
      موفقیت اکس باکس مربوط به هوش و خلاقیت بخش گیمشه به استعداد طراحان و دولوپر هاشه نه نرم افزار و ۱۵ تا استودیو و میلیارد ها پول.

      #ترول_نکنیم
      #ترول_زیرپوستی_نکنیم

      • pink panther گفت:

        #ترول_نکنیم
        #ترول_زیرپوستی_نکنیم
        # ترول روپوستی نکنیم

      • Bluebox گفت:

        اولا حرف تو ترول تره چون توی پرانتز نوشتی (که نکرده) ، درصورتی که میتونی با یه سرچ ساده متوجه بشی.
        دوما من هم نگفتم از همون سال ۲۰۱۷ تمام قابلیت هارو داشت. گفتم به مرور آپدیت دریافت کرد.
        سوما کنترلر سری ایکس از تمام قابلیت های کنترلر قبلی استفاده کرده. قابلیت های جدید هم بهش اضافه شده ولی گفتن زمان عرضه کنسول اعلام میشه.
        چهارما همچین میگی کمبود های مارو میشمارید انگار سهامدار سونی هستی
        پنجما این چیزایی که من گفتم کمبود نبودن. پیشرفت بودن. اگر فرق پیشرفت با برطرف کردن کمبود هارو نمیدونی حرف نزن.

    • Sackboy گفت:

      همیشه هم این رقابت به نفع ما نبوده. البته که آره، مثال اینجوری زیاد می‌شه زد. مثل اتفاقات شروع نسل ۸، که اگه همین رقابت ها نبود، الان خیلیا نمی‌تونستم آفلاین بازی کنن.
      ولی از اون طرف، الان که فکرشو می‌کنم، اگر رقیب پلی استیشن سرویس گلدش رو نمی‌زد، ما الان داشتیم رایگان مولتی بازی می‌کردیم!!
      پس هر رقابت و هر رقیبی هم در این صنعت مفید نیست!

    • Bluebox گفت:

      آقا درسته من ایکس باکس فنم. ولی فن بوی نیستم.
      بخدا این نظر برای نشون دادن تاثیر پیشرفت بود. چون این مقاله رو خوندم یادم اومد گفتم.
      اصلا قصد توهین به سونی رو نداشتم. حتی توهین نکردم. منظورم این بود همین کار مایکروسافت باعث شد سونی هم تو این زمینه پیشرفت کنه وگرنه شاید شاهد این اتفاق نبودیم.
      برای نمونه از اون طرف هم بازی های شاهکار سری انچارتد و گاد اف وار باعث شدن مایکروسافت هم به دنبال خرید استودیو های بیشتر و ساخت بازی های فوق العاده ای در سبک RPG بیفته. تا حداقل از رقابت جا نمونه. حتی بازی هایی مثل Avowed هم داره میسازه در سبک دمونز سول

      • ps3forever گفت:

        پس میشه گفت اگه سونی نبود ماکروسافت الان اصلا کنسولی نداشت که بخواد با کسی رقابت کنه ساخت پلی ۲ و موفقیتش باعث شد تا ماکرو به خودش اجازه بده بخواد با سونی رقابت کنه هرچندتاحالا ناکام مونده همه دنیا همینه شما هیچوقت اسم تاید و ریکا وپفک کلنکس رو فراموش نمیکنی با اینکه اینا برند اند ولی شدن اسم یه کالا سونی تو کنسول اینجوری همه کنسول رو با سونی و پلی استیشن میشناسن

  • ممنون بابت مقاله عالی بود
    چند تا هم من بگم که گیمر ها دوست دارن
    ۱- ساخت کنسول و دسته با قطعات و مواد اولیه با کیفیت و مشکل یابی کامل کنسول قبل از عرضه
    ۲-اجرای بکوارد چند نسل قبل بطور کامل و راحت ترین شکل ممکن با رزولیشن و فریم ریت بالا حتی با گرافیک بهتر
    ۳-عدم نیاز اشتراک برای انجام بازی های انلاین و خدمات دهی سرویس محور با کیفیت
    و……..

  • lastofus2 گفت:

    مرسی از مقاله در این ۱۱ مورد شماره های
    ۱ درسته ( البته همین الانش بدون پلاس میتونید بازی های آنلاین رو مجانی بازی کنید ولی روی جعبه اینجوری نیست نیاز به گلده )
    ۲ با توجه به سخت افزارش قیمتش ۵۰۰ دلار کمتر نیست بیشتر هم نیست
    ۳ نادیده گرفته نمیشه خیالتون راحت
    ۴ موافقم سرعت دانلود باید بهتر بشه
    ۵ خب این بستگی به محتوای انحصاری داره
    ۶ صد در صد خیلی از بازی ها با توجه به گرافیک و جزئیاتشون و اوپن ورد بودنشون ۳۰ تا ۶۰ فریم خواهند بود
    ۷ رابط کاربریش من راضی هستم مورد خاصی نمیبینم حالا بهتر بشه خوبه ولی خیلی باهاش کاری ندارم فقط میزنم میرم تو بازی
    ۸ موافقم باید بازی های بیشتری براش ساخته بشه ولی الان هم کلی بازی براش هست ولی خوب اگر بخوان تمرکزشون رو روی این بزارن بازی های اصلی پلی ۵ دیر به دیرتر و کمتر میشه
    ۹ من اسلیم دارم صدا نداره شاید بعضی بازی های انحصاری مثل آنچارتد ۴ مثلا یکی دو صحنه برای ۱ دقیقه صداش کمی بلند میشد دوباره میخوابید که آزار دهنده نبود. مدل فت چرا صدای هواپیما میداد و مدل پرو هم اون اولی هاش مثل اینکه همینجور بود در کل اسلیم خداییش خوب بود
    ۱۰ عمر باتریش به نظرم خوبه چون همه جای دنیا مردم بیشتر از ۲ ۳ ساعت وقت برای بازی ندارن نگاه به کشور خودمون نکنید بدبختیم خونه بابامون هستیم
    ۱۱ موافقم خیلی دوست دارم کیلزون و سوفان فیلتر جدید بیاد خداییش سوفان فیلتر زمان خودش ابرشاهکار بود
    لامپ رو میترکوندی دشمن نبینتت اون سلاح نارنجک اندازش و دو نفری بازی کردن هاش خیلی حال میداد
    مدال افتخار هم دو نفرش خیلی حال میداد. ماشین جنگی هم شماره اولش خدا بود اونی که ماشین کندو زنبول داشت خداییش چه حالی میداد پلی ۱ بهترین کنسول سونی بود
    *********************
    مرسی نتیجه گیری خودم از موارد بالا
    بهتر شدن سرعت دانلود
    حذف پلاس
    ریمیک یا ادامه بازی های قدیمی
    این سه مورد رو انجام بده خیییییییلی عالی میشه

    • sonicer گفت:

      جوابیه بعضی از موارد:
      ۳-دسته Sixaxis پی اس ۳ نشون میده که ممکنه سونی به مشکل بخوره.
      ۷-چون شما راحتی، دلیل نمیشه خوبه. اتفاقا اصلا مثل پی اس ۳ نیست.
      ۸-اتفاقا باید قویتر کنه، چون بازارش نو هستش و خواهان داره و سونی میتونه به راحتی از این بازار پول پارو کنه. هرچند که ما دوست نداشته باشیم این فضا رو
      ۱۰-چون مردم دنیا وقت ندارن بیشتر از ۲-۳ ساعت بازی کنن (که کاملا غلطه)، پس خوبه که شارژدهی باتری زیادتر نشه؟!؟
      ۱۱-منظورت از سوفان فیلتر همون syphon filter هستش. درسته؟ البته که با کلیت شماره ۱۱ کاملا موافقم و به نظرم کنسول PS1 و بازیهاش فوق العاده بودن، گرچه سایفون فیلتر ، مدال افتخار و تویستد متال رو خیلی بازی نکردم.

    • Bluebox گفت:

      ۱ تو فقط ترول کن کارت شده همین. نمیدونم تو چطوری بدون پلاس ، آنلاین بازی میکنی حتما بجاش یه چیز میدی. چون دوستای من همشون هر ۳ ماه پلاس میخرن.
      ۱۰ کی بهت گفته بیشتر از ۲،۳ ساعت بازی نمیکنن. اتفاقا خود سونی هم گفته بخاطر پلیر ها عمر باتری دسته حدود ۲ تا ۴ ساعت اضافه شد. پس تو نیاز نداری دلیل نمیشه بقیه نیاز نداشته باشن
      ۱۱ واااااااای حتی بچه هم میتونه اسم سایفون فیلتر رو درست تلفظ کنه. تو چند سالته فکر کنم کمتر از ۱۰ سال داری. یا شاید هم نوبی اصلا اسم بازیا رو نمیدونی چیه

  • ArminMalekM گفت:

    والا به نظر من همین که بتونیم یکی از کنسول هارو بگریم باید کلاهمون رو بندازیم هوا و هر جوری که باشه ازش راضی باشیم :cyclops:
    دوستان فن بوی میدونید که نسل بعد رو قراره یه سری فقط تماشاچی باشند همون‌طور که خیلیا این نسل رو هم تماشاچی بودن و تنها خوشی شون اینه که توی همچین سایتایی بچرخن یه لحظه خودتون رو جای همچین آدمی بزارید، با هزار شوق میاین یه کم از همه بد بدختی ها جداشین بعد که وارد سایت میشین با این حجم از فن بوی بازی روبه رو میشید افسرده کننده نیست؟اصلا اونها به کنار تلو و گوست و فلایت و … اینهمه بازی زبون بسته رو ول کردین چسبیدین به زخم زبون زدن و تیکه انداختن به همدیگه؟ همه رو تموم کردی؟ خب برو یه بار دیگه تمومشون کن! چرا وقت عزیز رو تلف میکنین که خودتون و دیگران رو ناراحت کنید؟ الان بعضی ها میان میگن مگه سایت باباته. نه داداش سایت بابام نیست ولی ناراحت میشم میبینم آدم های به این ارزشمندی دارن وقت ارزشمند رو تلف میکنن ببخشید یه کم طولانی شد :rose: در آخرم از آقای اکرامی تشکر میکنم بابت مقاله خوبشون :heart: :rose:
    .
    .
    .
    #ترول_نکنیم

  • تشکر میکنم از آقای اکرامی عزیز…یازده مورد بسیار مهمو ذکر کردین و نسبت به ۹ تاش من که مطمئن هستم اما پرداخت درون‌برنامه و حجم بالای دانلودها قطعا وجود دارن

  • تشکر از جناب اکرامی مقاله خیلی خوب و مفیدی بود
    حجم دانلود ها قطعا بالا خواهد بود با توجه به کیفیت و … بازی
    شاید سرویس پلاس و ps now ترکیب بشن
    یک مورد دیگه اینه که باید فضای زیادی داشته باشه
    در آخر هم امیدوارم همه دوستان بتونن کنسول موردعلاقشون رو تهیه کنن

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    ممننون بابت مطالب جالبی که اشاره کردین، به نظرم ایراد شماره ۹ از همه مهمتر باشه چون واقعا صدای بلند فن ازار دهنده هست مخصوصا برا بقیه اعضای خانواده و مخصوصا شب که بازی بیشتر حال میده :laugh: کلا خیلی به پلی استیشن امیدوارم و واقعا دوس دارم از همیشه موفق تر باشن چون سرمایه گذاری های سنگینی کردن و در دنیای تجارت بیرحم اینطور سرمایه گذاری کار هر شرکتی نیست اونا به طرفداراشون اعتماد کردن و ما هم اعتماد داریم واقعا امیدوارم بترکونه
    .
    .
    پلی استیشن نامی هست که اگر نبود دنیای بازی شاید انقدر پیش رفت نمیکرد و اصلا شاید نادیده گرفته میشد به مرور زمان ، هرگز و هرگز یادم نمیره روزی که پلی استیشن ۱ اومد تو کلوپ و دیدمش :heart: همون لحظه که دیدم و دیسک گذاشتم داخلش فهمیدم که دوستم رو پیدا کردم و الان ۴ نسل شگفت انگیز رو باهاش سپری کردیم همه ، امیدوارم این کرونا و این بحران های اقتصادی هیچ لطمه ایی به این شرکت دوس داشتنی وارد نکنه چون واقعا دوسش داریم اگر گاها حرفی میزنم که شاید به نظر خوشایند نیست برای پلی استیشن داران فقط و فقط به خاطر جایی هست که زندگی میکنیم و هیچ ربطی به واقعیت جهان نداره ،،،، امیدوارم تو نسل ۹ همه بتونن هر جور دوس دارن بازی کنن و لذت ببرن که لذت بردن از ویدیو گیم بهترین تجربه ایی هست که تو زندگیم داشتم .
    .
    .
    .
    #ترول نکنیم

  • calvin77 گفت:

    من خودم پرو دارم و نسبت به وان اکس صدای خیلی زیادتری داره و خیلی زودتر داغ میکنه . امیدوارم سونی هم مشکل صدا حل بکنه سیستم خنک کنندشو ارتقا ببخشه و هم عمر باتری های دوال سنسو بیشتر بکنه :yes: :yes: :yes:

  • Stalin 657 گفت:

    مقاله عالی بود آقای حسن اکرامی واقعا اگر پلی استیشن ۵ بتوانه بدون پلاس باشه عالی می شه مثل ps3 در ضمن سونی این با این که بازی انحصاری بسیار عالی داشت ولی به بزرگی و تنوع ps3 نمی رسید این نسل در سبک های شوتر اول شخص مخفی کاری و شبیه سازی نداشتیم یا درست نداشتیم امیدوارم این نسل بتوانه یک مجموعه کاملا بده درضمن سونی بروی vr به نظرم خیلی سرمایه‌گذاری کرد فکر نکنم مثل ۳d پلی استیشن ۳ فراموش بشه همچنان اگر مثل ps3 صدایی فن کم داشته باشه عالی می شه پلی استیشن ۳ درجه بندی فن بر اساس میزان استفاده قدرت cellفن تنظیم می شد ps4خدایش صدایی فن زیادی داشت :yes:

  • امیدوارم رو بخش سرویس هم تمرکز کنن(نکنن هم ایراد نداره)،فقط کافیه سرویس هاش رو کمی بهتر کنه که تو چشم بیاد(نه اینکه شبیه گیمپس باشه) بلکه به اون صورت کنه مثل استیم بشه یعنی:تخفیف بازی های قدیمی بیشتر بزنه،بیشتر بازی واسه یک ماه رایگان کنه(نه اینکه بیاد بازی های بزرگش که میلیون ها نسخه ۶۰ دلاری میفروشن رو بیاد سریع بکنه ۳۰ دلار) و بتونه ps now رو از این باور غلط که استریمه خارج کنه(شما الآن بری ps now رو ببینی کف میکنی انقد بازی خفن aaa رو گزاسته توش)
    میدونین چرا گیم پس بیشتر از ps now معروفه به ۳ دلیل( اول اینکه بازیای انحصاری رو روز عرضه میزاره رو گیمپس، دوم اینکه خیلی از بازی های گیم پس مستقله و باعث فروش بیشترشون میشه، سوم اینکه بازیای تعداد خیلی زیاد تری از بازی ها رو میزاره گرچه بعد ۱ یا ۲ ماه میرن ولی تو ps now تاریخ خروجشون رو میزنه)
    احیای ip های قدیمی به شکل بهتر مثل twisted metal آرزوی منه و امیدوارم که سونی این کار رو انجام بده.

    #ترول_نکنیم

  • دوست عزیز گیمفایی میشه به من بگید تفاوت ۳۰ فریم و ۶۰ فریم رو چطوری توی عکس نشون دادید؟! یکی به من توضیح بده

  • قیمت کنسول. قیمت تلویزیون مناسب نسل بعد. قیمت و حجم بازیها.
    اینا جوری دهنمون رو سرویس کردن که بجای خوشحالی از اومدن نسل نهم خیلیا عزا گرفتن.

  • Sulyvahn گفت:

    حتی منم برای Days Gone ناراحتم 😐 خیلی بازی خوبی بود

  • سلام خدمتِ حسن جان
    برای من مورد‌های ۱ و ۴ و ۶ و ۱۱ مهم هستن با تشکر.

  • arm4nii گفت:

    امیدوارم سونی رویه ای که نسل هشتم بکار برد نسل نهم هم ادامه بده.
    ما که لذت بردیم از بازیهای انحصاری و خود دستگاه و این نسل جیبمون اجازه بده کنار سریز ایکس یدونه پلی ۵ دیجیتالم بگیریم و از اون لذت ببریم.
    خدایا به ما جوانان رحم کن قیمت پایه کنسولهل منطقی و کمتر از ۵۰۰ باشه و فروشندگان قیمت فضایی ندن تا علاقه مندان بینصیب نمونن از نسل نهم و هنگام عرضه با خیال راحت کوچ کنن نسل نهم.

  • Mateus گفت:

    این چیزا از شاخ بودن سونی کم نمیکنه

  • sam snake 47 گفت:

    مطمئنم وقتی بازی جدید ناتی داگ معرفی بشه هرکی تو خرید ps5 شک داشته میخرتش.

به پلی‌استیشن ۵ خوش آمدید | ۱۱ موضوعی که کاربران پلی‌استیشن ۵ دوست ندارند در نسل نهم تجربه کنند - گیمفا