قابلیت Permadeath پس از عرضه به بازی Wasteland 3 افزوده خواهد شد
با توجه به اطلاعات منتشر شدهی رسمی تنها ۸ روز دیگر تا عرضهی بازی نقشآفرینی و بزرگ استودیوی اینژیل اینترتینمت (InXile Entertainment) یعنی عنوان Wasteland 3 فاصله داریم. بدون شک این عنوان بزرگ و پر محتوا قادر خواهد بود خود را به عنوان یکی از بهترین نسخهی این سری معرفی کند و تا مدتها بازیبازان علاقهمند به سبک تیراندازی و نقشآفرینی تاکتیکال با زاویهی دید سوم شخص را راضی نگه دارد.
با این حال به نظر میرسد که برخی از بازیبازان دریافتهاند که در عنوان Wasteland 3 خبری از قابلیت Permadeath نخواهد بود. قابلیت Permadeath در واقع یک ویژگی عمیق و جذاب است که در عناوین نقشآفرینی تاکتیکال بسیار مهم و دارای اثرات چشمگیری است؛ بدین صورت که مرگ در عناوینی که از قابلیت Permadeath پشتیبانی میکنند، یک رویداد مهم و دائمی خواهد بود و اگر بازیبازان در جریان اتفاقات بازی و مراحل داستانی به اشتباه یک شخصیت غیرقابل بازی را بکشند، این شخصیت دیگر در بازی حضور نخواهد داشت و اگر بر حسب اتفاق فرد مهمی بوده باشد، مرگش کاملا تاثیر خود را بر روند داستان و مراحل نشان میدهد.
حال اعضای استودیوی اینژیل اینترتینمنت در یکی از پستهای خبری جدید فروشگاه استیم (Steam) اظهار داشتند که به اهمیت و پتانسیل بالای این قابلیت در بازی Wasteland 3 کاملا واقف بوده و سعی خواهند کرد که آن را در قالب یک بهروزرسان پس از عرضه، به بازی اضافه نمایند. همانطور که اطلاع دارید پیش از این تایید شد که عنوان Wasteland 3 دارای گیمپلی طولانی و داستان چند شاخه خواهد بود که با توجه به پیچش داستانی و تصمیمات بازیبازان تا ۱۰ پایان مختلف برای روایت داستانی آن در نظر گرفته شده است. حال با توجه به اهمیت پیدا کردن مرگ هر یک از شخصیتها و برگشتناپذیر بودن آنها میتوان اوج حساسیت و هیجان حین تجربهی بازی Wasteland 3 را درک کرد.
استودیوی اینژیل اینترتینمت در رابطه با این که چرا این قابلیت از ابتدا در بازی گنجانده نشده و یا این که کاملا حذف نگشته است اظهار داشت:
ما از همان ابتدای شروع ساخت بازی Wasteland 3 و برنامهریزیهای دقیق کاری متوجه بودیم که فشار ساخت این اثر بسیار زیاد و سنگین خواهد بود و ما مجبور میشویم تا دائما برنامهی خود را تغییر دهیم. شما در بازی Wasteland 3 از همان ابتدا میتوانید در تمامی سرزمینهای مختلف درون نقشهی بازی به کاوش بپردازید و به تمامی شخصیتهای درون آن دسترسی داشته باشید؛ پس در این صورت شما میتوانید از همان ابتدا شخصیتهای مهمی را بکشید که بعدها متوجه اهمیت حضور آنها خواهید شد و این مطلب ممکن است برای نخستین بار به کلیت هدف داستانهای مختلف درون بازی لطمه بزند. از طرفی با کشته شدن هر شخصیت باید مجموعهای از فعل و انفعالات و اتفاقات گوناگون رخ دهد و یا به کلی از مسیر شما در تجربهی بازی حذف شوند. این موارد انرژی و وقت بسیار زیادی را برای دوران توسعهی بازی احتیاج داشت که با توجه به صلاحدید تیم توسعه تصمیم بر آن شد که پس از عرضهی بازی Wasteland 3 قابلیت مهم و کلیدی Permadeath در قالب یک بهروزرسان رایگان به آن اضافه گردد؛ چرا که ما به خوبی میدانیم این قابلیت یکی از ارکانهای اصلی عناوین بزرگ نقشآفرینی تاکتیکال به شمار میآید.
همهی این اطلاعات منتشر شده به این نکته اشاره دارند که به کار بردن صحیح و کاملا استاندارد قابلیت Permadeath در عنوان Wasteland 3 نیاز به مدت زمان بیشتری دارد ولی در هر صورت این ویژگی به این عنوان افزوده خواهد شد. این که اضافه شدن این ویژگی تا چه مدت پس از عرضهی بازی طول میکشد هنوز مشخص نیست اما کاملا واضح است که عنوان Wasteland 3 بدون این قابلیت نیز بسیار غنی و سرگرمکننده خواهد بود و حتی پس از چندین بار به اتمام رساندن آن احتمالا جای خالی قابلیت Permadeath حس نشود. در هر صورت این عنوان دارای بیش از ۵۰ ساعت گیمپلی به همراه ۱۰ پایان منحصر به فرد خواهد بود که این موارد کم به شمار نخواهند آمد.
همچنین اخیرا آقای بریان فارگو (Brian Fargo) بنیانگذار و تهیهکنندهی استودیوی اینژیل اینتراکتیو در یک مصاحبه عنوان کرده بود که بازی Wasteland 3 بسیار گستردهتر از تصور بازیبازان خواهد بود و از یک داستان وسیع، چند لایه و حماسی بهره میبرد. بازی Wasteland 3 قرار است در تاریخ ۷ شهریور ماه ۱۳۹۹ (۲۸ آگست سال ۲۰۲۰ میلادی) برروی کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی عرضه گردد. همچنین اخبار جدید حاکی از آن است که این بازی از روز نخست عرضهی خود برروی سرویس اکسباکس گیمپس (Xbox Game Pass) شرکت مایکروسافت در دسترس کاربران قرار میگیرد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات