تغییراتی برای تکرار موفقیت | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Rogue Legacy 2 - گیمفا
تغییراتی برای تکرار موفقیت | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Rogue Legacy 2 - گیمفا
تغییراتی برای تکرار موفقیت | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Rogue Legacy 2 - گیمفا
تغییراتی برای تکرار موفقیت | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Rogue Legacy 2 - گیمفا

تغییراتی برای تکرار موفقیت | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Rogue Legacy 2

محمد آریامقدم
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
تغییراتی برای تکرار موفقیت | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Rogue Legacy 2 - گیمفا

استودیو Cellar Door Games شاید استودیو بازی ‌سازی چندان معروفی نباشد، ولی عملکردی که در توسعه دو بازی قبلی خود داشته، قابل قبول بوده است. علی ‌رغم نسبتا ناشناس بودن این استودیو، کاربران توانسته‌اند با محصولات این بازی ساز ارتباط برقرار کنند. عنوان Rogue Legacy اولین محصول این استودیو به شمار می رود. عنوانی که در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد. روگ لایکی که در زمان خود، توانست طرفداران بازی های مستقل را به خود جذب کند. فیدبک های صفحه استیم بازی به ما نشان می دهند که Rogue Legacy نه تنها بازی به شدت محبوبی برای افرادی که آن را تجربه کرده اند بوده، بلکه کاربران پرتعدادی را هم داشته است. به بیان ساده تر، Rogue Legacy در ژانر خود و در میان بازی های مستقل در سال ۲۰۱۳، بازی نسبتا شناخته شده ای به شمار می رفت. طبیعتا بازی های مستقل – به جز موارد استثنا – صرفا زمانی که به معروفیت دست پیدا می کنند که به لحاظ کیفی قابل قبول باشند و کاربران هم بتوانند از آن ها لذت ببرند. به غیر از کاربران استیم، این بازی از دید منتقدین هم عملکرد قابل قبولی داشت. نمراتی نظیر ۹ و ۸٫۵ از سایت های مطرحی مثل آی جی ان، گیم اسپات و پالیگان و در نهایت کسب متای ۸۵ روی کنسول PS4 و همچنین رایانه‌های شخصی و متای ۸۴ بر روی کنسول Xbox One، نشان می داد که Rogue Legacy توانسته با حفظ استانداردهای یک بازی با کیفیت، یک رزومه خوب برای استودیو Cellar Door Games به شمار برود. نسخه PC بازی زودتر و در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد. به دنبال آن، نسخه PS4 بازی در سال ۲۰۱۴ و نسخه Xbox One بازی در سال ۲۰۱۵ روانه بازار شدند. به این ترتیب، Rogue Legacy صرفا بر روی PC یک بازی موفق نبوده، بلکه در قالب یک بازی نسل هشتمی کنسولی هم موفق ظاهر شده است. البته طبیعتا کاربران PC بیشتر از کاربران پلتفرم های دیگر به سراغ چنین عناوینی می روند. به همین خاطر Rogue Legacy بیشتر به خاطر موفقیت‌هایش روی رایانه‌های شخصی شناخته شده است. ولی خب به دست آوردن متای ۸۵ روی کنسول های دیگر، به تنهایی گواه کیفیت بالای بازی و همچنین استعداد استودیو Cellar Door Games است. به طور کلی، این بازی توسط نزدیک به ۷۰ منتقد مورد بررسی قرار گرفته که بیش از ۴۰ منتقد، بازی را بر روی رایانه‌های شخصی بررسی کرده بودند. متای ۸۴ کنسول نسل هشتمی مایکروسافت این بازی تنها با ۶ نقد به دست آمده و تقریبا ۲۰ بار هم Rogue Legacy بر روی کنسول PS4 مورد بررسی قرار گرفته است. البته این اعداد و ارقام صرفا مربوط به سایت‌های ثبت شده در متاکرایتیک می شوند. قطعا تعداد نقدهای کلی از این بازی روی هر سه پلتفرم بیشتر از این هاست.

موفقیت های بازی Rogue Legacy در زمینه های مختلف، باعث شده بود تا بازی دوم استودیو Cellar Door Games نیز بیشتر به چشم بیاد. عنوان Full Metal Furies دومین محصول Cellar Door Games به شمار می رفت. معمولا هنگام معرفی این بازی، ذکر می‌شد که Full Metal Furies بازی جدید سازندگان عنوان Rogue Legacy است. Full Metal Furies تقریبا ۵ سال بعد و در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد. درست مثل بازی قبلی Cellar Door Games، این بازی هم نظر مثبت کاربران را به خود جلب کرده بود. تمرکز این اکشن آر پی جی، بیشتر بر روی کار تیمی بود. Full Metal Furies را اگر با دوستانتان تجربه می کردید، پتانسیل این را داشت که ساعات فوق العاده ای را برایتان رقم زده و برای شما و دوستانتان به یک بازی به یاد ماندنی تبدیل شود. تجربه این بازی هم به صورت آفلاین و هم به صورت آنلاین امکان پذیر بود. طرفداران بازی های تک نفره احتمالا لذت کم تری از این بازی می بردند ولی آن دسته از گیمرهایی که به دنبال بازی های Co – Op هستند، احتمالا سخت از Full Metal Furies دل می کندند. عنوان Full Metal Furies علاوه بر گیمرها، از دید منتقدین هم یک بازی قابل قبول بود. نمره متای بازی Full Metal Furies برای رایانه های شخصی ۸۵ بود. به این ترتیب، دومین محصول استودیو Cellar Door Games نیز سربلند به کار خود پایان داد. دلایل زیادی وجود داشت تا بازیکن از Full Metal Furies لذت ببرد. چالش برانگیز بودن بازی، اهمیت کار تیمی، طراحی فوق العاده پیکسل آرتی بازی و رنگ بندی چشم نواز، سیستم مبارزات بازی، داستان و روایت داستان بازی، تنوع بالای دشمنان و پازل‌ها، باعث شده بودند تا هر بازیکنی بتواند Full Metal Furies را دوست داشته باشد. نقاط قوت بازی، به مراتب بیشتر از نقاط ضعف آن بودند. Full Metal Furies با این که سختی های خاص خودش را داشت، ولی حتی برای طرفداران بازی های بدون چالش هم بازی مناسبی به نظر می رسید. به هر ترتیب، Full Metal Furies بازی خیلی قدیمی نیست و با توجه به این که از انتشار آن تنها ۲ سال می گذرد، همچنان می تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که به دنبال بازی های چند نفره هستند.

اما مطلب امروز به سومین بازی استودیو کانادایی Cellar Door Games اختصاص دارد. عنوانی که در واقع دنباله اولین بازی Cellar Door Games محسوب شده و البته در حال حاضر، در فاز ارلی اکسس به سر می برد. برای افرادی که Rogue Legacy را تجربه کرده اند، خبر توسعه و در نهایت انتشار بازی Rouge Legacy 2 می تواند یک خبر هیجان انگیز باشد. با توجه به مقبولیت Rogue Legacy در سبک خاص خود، انتظارات از Rogue Legacy 2 هم شدیدا بالاتر هستند. اکنون Cellar Door Games و محصول جدیدش، خیلی بیشتر از گذشته زیر ذره‌بین هستند. در حال حاضر استودیو بازی سازی کانادایی، یک استودیو با یک کارنامه قابل دفاع محسوب می شود. گیمرها نیز به بازی های بعدی این استودیو امیدوار هستند. Cellar Door Games کار خود را به بهترین شکل ممکن آغاز شد. عناوین Rogue Legacy و Full Metal Furies در سبک های خود عالی کار کردند. منتقدین از بازی ها راضی بودند و کاربران از آن ها نهایت لذت را بردند. گذشته Cellar Door Games برای کارمندان این استودیو قابل افتخار است و گیمرها هم امیدوارند که آینده این استودیو، روشن باشد. پتانسیلی که Cellar Door Games از خود نشان داده، به ما نوید آینده ای روشن برای این تیم بازی سازی مستقل را می دهد. در حال حاضر و در میان بازی های مستقل جدید، Rogue Legacy 2 به اندازه کافی توجهات را به خود جلب کرده است. هر چند که هنوز این بازی در مرحله بتا و آزمایشی قرار دارد، ولی مطمئنا می توان در رابطه با کیفیت نهایی بازی، حدس هایی زد. در ادامه با شما همراه هستیم تا نگاهی به نسخه ارلی اکسس بازی Rogue Legacy 2 بیندازیم و کیفیت این روگ لایک جدید را با هم بسنجیم. با گیمفا تا پایان این مطلب همراه باشید.

تغییراتی برای تکرار موفقیت | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Rogue Legacy 2 - گیمفا

گذشته Cellar Door Games برای کارمندان این استودیو قابل افتخار است و گیمرها هم امیدوارند که آینده این استودیو، روشن باشد. پتانسیلی که Cellar Door Games از خود نشان داده، به ما نوید آینده ای روشن برای این تیم بازی سازی مستقل را می دهد. در حال حاضر و در میان بازی های مستقل جدید، Rogue Legacy 2 به اندازه کافی توجهات را به خود جلب کرده است. هر چند که هنوز این بازی در مرحله بتا و آزمایشی قرار دارد، ولی مطمئنا می توان در رابطه با کیفیت نهایی بازی، حدس هایی زد. در ادامه با شما همراه هستیم تا نگاهی به نسخه ارلی اکسس بازی Rogue Legacy 2 بیندازیم و کیفیت این روگ لایک جدید را با هم بسنجیم. با گیمفا تا پایان این مطلب همراه باشید.

قبل از این که در مورد عملکرد و کیفیت نسخه ارلی اکسس بازی Rogue Legacy 2 صحبت کنیم، بد نیست در رابطه با Rogue Legacy حرف بزنیم تا اگر احیانا نسخه اول این مجموعه را تجربه نکرده اید، بدانید با چه مدل بازی طرف هستید. فلش بکی بزنیم به Rogue Legacy، جایی که شما در نقش یک شوالیه در یک قلعه ماموریت های مختلفی را داشتید. شما در طول بازی باید کارهای مختلفی را انجام می دادید. به طور خلاصه، گیم پلی بازی بیشتر بر روی مواردی مثل مبارزات با انواع هیولاها، جمع آوری سکه و Blueprint و کشف نقاط گم شده تمرکز داشت. در ابتدای بازی شما در یک قلعه مشغول به بازی کردن می شدید و بعدا با پیشرفت در بازی و همچنین لول آپ شدن شوالیه، دنیای بازی هم گسترده تر می شد و کارهایی که باید انجام می دادید نیز تنوع بیشتری پیدا می کردند. شما در طول بازی باید باس‌های مختلفی را از سر راه بر می داشتید. عنوان Rogue Legacy اگرچه بازی سریعی بود، ولی سختی خاص خودش را داشت. Rogue Legacy را می توان در دسته ی بازی هایی قرار داد که برای موفقیت در آن ها واقعا باید حرفه‌ای باشید و قبلا تجربه انجام بازی های مشابه را داشته باشید. سیستم جالبی که در Rogue Legacy گنجانده شده بود، مربوط به اتفاقات پس از مرگ قهرمان بازی می شد. اگر Rogue Legacy را تجربه نکرده اید، شاید برایتان جالب باشد که بدانید که پس از مرگ قهرمان بازی، خبری از ریسپاون شدن نیست و به جای آن، یکی از دیگر اعضای خانواده شخصیت اصلی وارد دنیای بازی می شود تا در واقع، میراث دار قهرمان قبلی بازی باشد. به عبارتی، درست مثل باس های بازی، شخصیت های اصلی بازی هم اگر بمیرند، برای همیشه از دنیای Rogue Legacy کنار می روند. کاراکترهای بازی از لحاظ توانایی و قابلیت‌ها با هم متفاوت هستند. این تفاوت‌ها عملا روی سبک گیم پلی بازی هم تاثیر می گذارد. فرم حمله کردن، استفاده از جادو و همچنین مقدار سلامتی هر کاراکتر با بقیه متفاوت است. این موضوع سبب می شد تا Rogue Legacy خیلی سخت به یک بازی تکراری، خسته کننده و یکنواخت تبدیل شود. خیلی بیشتر از این می توان در رابطه با Rogue Legacy صحبت کرد ولی خب احتمالا تا همین جا آشنایی کافی با این بازی سال ۲۰۱۳ را پیدا کرده اید. هدف از توضیحات بیشتر در رابطه با Rogue Legacy هم همین بود. می خواستیم تا بیشتر با سبک کلی این مجموعه آشنا شوید. اکنون که در مورد گیم پلی بازی Rogue Legacy به اندازه کافی می دانید، بهتر است به سراغ ادامه مقاله رفته و صحبت در رابطه با اصل مطلب را آغاز کنیم.

تغییراتی برای تکرار موفقیت | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Rogue Legacy 2 - گیمفا

به طور خیلی خلاصه، می توان گفت که افرادی که از Rogue Legacy لذت برده اند، Rogue Legacy 2 را نیز قطعا دوست خواهند داشت. دلیل این موضوع هم واضح است; عنوان Rogue Legacy 2 نسبت به نسخه قبل بی تغییر نبوده، ولی اساس گیم پلی همان چیزی است که در Rogue Legacy دیده بودیم. شما باید با دشمنان مختلف دست و پنجه نرم کنید، آمادگی مقابله با تله های دشمن و اتاق های پر از دشمن را داشته باشید، به موقع بپرید، به موقع بدوید و به موقع ضربه بزنید. در این نسخه هم مثل نسخه قبلی، هر وقت که کاراکتری که تحت کنترل شماست کشته شود، باید یک کاراکتر جدید را انتخاب کنید. شما همواره به هنگام انتخاب کاراکتر جدید، سه گزینه را پیش روی خود خواهید داشت. طبیعتا این سه گزینه تفاوت هایی با هم دارند و این تفاوت ها صرفا به ظاهر شخصیت ها محدود نمی شوند! کاراکترهای بازی کلاس‌های متفاوتی دارند و بسته به نوع کلاسی که برمی گزینید، سلاح‌های کاراکترها و همچنین مهارت های آن ها نیز با هم متفاوت خواهند بود. همین موضوع هم باعث می شود که از ابتدا تا انتهای بازی، مجبور نباشید یک سبک را پشت سر هم تکرار کنید.

اکنون که ۷ سال از انتشار Rogue Legacy گذشته، در دسترس قرار گرفتن دنباله این بازی برای افرادی که نسخه اول را دوست داشتند – حتی با وجود این که بازی هنوز ارلی اکسس است – می تواند خبری هیجان انگیز باشد. به طور خیلی خلاصه، می توان گفت که افرادی که از Rogue Legacy لذت برده اند، Rogue Legacy 2 را نیز قطعا دوست خواهند داشت. دلیل این موضوع هم واضح است; عنوان Rogue Legacy 2 نسبت به نسخه قبل بی تغییر نبوده، ولی اساس گیم پلی همان چیزی است که در Rogue Legacy دیده بودیم. شما باید با دشمنان مختلف دست و پنجه نرم کنید، آمادگی مقابله با تله های دشمن و اتاق های پر از دشمن را داشته باشید، به موقع بپرید، به موقع بدوید و به موقع ضربه بزنید. در این نسخه هم مثل نسخه قبلی، هر وقت که کاراکتری که تحت کنترل شماست کشته شود، باید یک کاراکتر جدید را انتخاب کنید. شما همواره به هنگام انتخاب کاراکتر جدید، سه گزینه را پیش روی خود خواهید داشت. طبیعتا این سه گزینه تفاوت هایی با هم دارند و این تفاوت ها صرفا به ظاهر شخصیت ها محدود نمی شوند! کاراکترهای بازی کلاس‌های متفاوتی دارند و بسته به نوع کلاسی که برمی گزینید، سلاح‌های کاراکترها و همچنین مهارت های آن ها نیز با هم متفاوت خواهند بود. همین موضوع هم باعث می شود که از ابتدا تا انتهای بازی، مجبور نباشید یک سبک را پشت سر هم تکرار کنید. حالا که بحث کاراکتر شد، بگذارید یکی از تفاوت های بین Rogue Legacy و Rogue Legacy 2 را با هم مرور کنیم. در Rogue Legacy، تنها یک سلاح اصلی وجود داشت. اکنون در Rogue Legacy 2، سلاح های کاراکترها بسته به کلاسی که دارند متفاوت خواهد بود. مثلا اگر کلاس Mage را انتخاب کنید، سلاح اصلی شما یک گرز خواهد بود. یا مثلا شخصیتی که از کلاس Ranger است، یک تیر و کمان را در دست خواهد داشت. یک بار دیگر تاکید می کنم که این موضوع سبب می شود تا بازیکن به صورت مداوم سبک های متنوع و متفاوتی را در قالب یک بازی تجربه کند. به این ترتیب احتمال این که بازیکن از Rogue Legacy 2 خسته شود، به حداقل می رسد. در حال حاضر چند کلاس در نسخه ارلی اکسس بازی Rogue Legacy 2 دیده می شوند ولی خب احتمالا در نسخه نهایی، شاهد کلاس های بیشتری هم خواهیم بود. کلاس های بیشتر یعنی اولا آزادی عمل بیشتر بازیکن در انتخاب سبک مبارزه و ثانیا تنوع بیشتر هنگام تجربه بازی. به جز سلاح اصلی، برای هر شخصیت یک سری Trait نیز تعریف شده است. برخی از این Trait ها کاملا واضح و مشخص هستند و بنابراین می توانید قهرمان جدید خود را با چشمانی باز انتخاب کنید. منتهی بعضی از Trait‌ها هم حالت مخفی و مجهول داشته و تا زمانی که با شخصیت مورد نظر پیشرفتی نداشته باشید، نمی توانید Trait‌های وی را هم بشناسید. در حال حاضر ۴۲ مورد Trait در بازی دیده می شود. احتمالا این عدد نیز مثل عدد مربوط به کلاس‌ها، در نسخه اصلی افزایش پیدا خواهد کرد.

یکی از مهم ترین قابلیت های بازی Rogue Legacy مربوط به بخش آپگریدها می شد. یکی از اصلی ترین عوامل محبوبیت Rogue Legacy هم همین بود. سیستمی که اکنون در Rogue Legacy 2 نیز دیده می شود. یکی از مهم ترین کارهایی که شما باید در طول بازی انجام دهید، جمع آوری طلا است. به طور کلی، هدف اصلی بازیکن در Rogue Legacy 2 هم همین است. جمع آوری طلا! این طلاها هنگامی که می خواهید قلعه خود را آپگرید کنید ( سطح قلعه خود را بالاتر ببرید ) به کارتان می آیند. در نظر داشته باشید که برای بالا بردن سطح قلعه خود، باید به شکل های مختلف طلا جمع آوری کنید و خود را به قلعه برسانید. همان طور که قبلا اشاره کردیم، شخصیت های شما پس از مرگ ریسپاون نشده و عوض می شوند. ولی تغییراتی که روی قلعه می دهید دائمی خواهند بود. در واقع افرادی که Rogue Legacy را تجربه کرده اند، با این سیستم به طور کامل آشنا هستند. پس از جمع آوری طلاها و رسیدن به قلعه، شما این اجازه را دارید تا قلعه خود را به شکل های مختلفی گسترش دهید. نکته مهم این است که برخی از این تغییرات روی شخصیتی که کنترلش می کنید هم به صورت مستقیم تاثیرگذار هستند. برای مثال، یک سری از ارتقاها باعث می شوند تا شخصیت شما سلامتی بیشتری داشته باشد و یا قادر به حمل وزن بیشتری باشد. بقیه ارتقاها هم به شکل های مختلفی به شما و همچنین افزایش جذابیت های بازی کمک می کنند. مثلا برخی از این ارتقاها سبب می شوند تا سکه بیشتری با یک سری Trait خاص دریافت کنید، قدرت ضرباتتان بیشتر شود و یا حتی یک کلاس جدید برایتان آنلاک شود. به بیان ساده تر و خلاصه تر، ارتقاهایی که مربوط به قلعه شما می شوند هم به راحت‌تر شدن بازی برای بازیکن ختم می شوند، هم روند پیشرفت را به تدریج تندتر می کنند و هم می توانند یک سری ویژگی جدید را به بازیکن معرفی کنند. ارتقا دادن قلعه را می توان مهم ترین وظیفه بازیکن حین بازی کردن Rogue Legacy 2 دانست. البته سکه هایی که در طول بازی به دست می آورید می توانند برای منظورهای دیگری هم مورد استفاده قرار بگیرند. شما می توانید به آهنگر مراجعه کرده و سلاح یا لباس جدید خریداری کنید. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که آهنگر از همان ابتدای بازی در قلعه حضور ندارد! حضور آهنگر هم خود یک مهارت به شمار می رود که باید با پول هایی که به دست می آورید، این مهارت را آنلاک کنید. ضمنا یک سری Blueprint در دنیای بازی گنجانده شده و برای خرید برخی از سلاح‌ها یا لباس‌ها، باید ابتدا این Blueprintها را پیدا کنید. یکی دیگر از مهارت هایی که شدیدا به کار بازیکن می آید، مهارتی به نام Enchantress است. خرج کردن پول برای به دست آوردن این مهارت، سبب می شود تا شما به یک سری معجون دسترسی داشته باشید. هر معجون می تواند به شکل متفاوتی شخصیت شما را برای مدتی کوتاه قوی‌تر کند. پرش‌های کاراکتر می توانند بلندتر باشند، سرعت شخصیت افزایش پیدا کند، قدرت ضربات وی بیشتر شوند و یا پاداش کسب سکه روندی صعودی داشته باشد. این معجون ها در خود بازی با عنوان Rune شناخته می شوند و قیمت نسبتا بالایی هم دارند. بنابراین برای خرید معجون، باید واقعا برنامه ریزی کنید!

تغییراتی برای تکرار موفقیت | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Rogue Legacy 2 - گیمفا

به طور کلی، هدف اصلی بازیکن در Rogue Legacy 2 هم همین است. جمع آوری طلا! این طلاها هنگامی که می خواهید قلعه خود را آپگرید کنید ( سطح قلعه خود را بالاتر ببرید ) به کارتان می آیند. در نظر داشته باشید که برای بالا بردن سطح قلعه خود، باید به شکل های مختلف طلا جمع آوری کنید و خود را به قلعه برسانید. همان طور که قبلا اشاره کردیم، شخصیت های شما پس از مرگ ریسپاون نشده و عوض می شوند. ولی تغییراتی که روی قلعه می دهید دائمی خواهند بود. در واقع افرادی که Rogue Legacy را تجربه کرده اند، با این سیستم به طور کامل آشنا هستند. پس از جمع آوری طلاها و رسیدن به قلعه، شما این اجازه را دارید تا قلعه خود را به شکل های مختلفی گسترش دهید. نکته مهم این است که برخی از این تغییرات روی شخصیتی که کنترلش می کنید هم به صورت مستقیم تاثیرگذار هستند. برای مثال، یک سری از ارتقاها باعث می شوند تا شخصیت شما سلامتی بیشتری داشته باشد و یا قادر به حمل وزن بیشتری باشد. بقیه ارتقاها هم به شکل های مختلفی به شما و همچنین افزایش جذابیت های بازی کمک می کنند. مثلا برخی از این ارتقاها سبب می شوند تا سکه بیشتری با یک سری Trait خاص دریافت کنید، قدرت ضرباتتان بیشتر شود و یا حتی یک کلاس جدید برایتان آنلاک شود. به بیان ساده تر و خلاصه تر، ارتقاهایی که مربوط به قلعه شما می شوند هم به راحت‌تر شدن بازی برای بازیکن ختم می شوند، هم روند پیشرفت را به تدریج تندتر می کنند و هم می توانند یک سری ویژگی جدید را به بازیکن معرفی کنند

همان طور که اشاره کردیم، صرف نظر از برخی تغییرات مثبتی که این نسخه نسبت به نسخه اول داشته، در مجموع گیم پلی Rogue Legacy 2 کاملا مشابه با گیم پلی بازی Rogue Legacy است. این جمله به این معناست که Rogue Legacy 2 بازی سخت و چالش برانگیزی خواهد بود. شما از زمانی که بازی را استارت می کنید و تا قبل از رسیدن به قلعه، به صورت مداوم در خطر هستید. در اتاق های مختلف، دشمنان انتظار شما را می کشند. برخی از دشمنان به سمت شما استخوان پرتاب می کنند، برخی گلوله‌های آتش را با سرعت بالا به سمت قهرمان بازی روانه می کنند، برخی ها هم مستقیما به شما حمله می کنند. تازه، این تمام ماجرا نیست. شما برای رسیدن به مقصد باید از مسیرهای دشواری عبودر کنید. مسیرهایی که عبور از آن هایی به تنهایی کار دشواری است; اکنون فرض کنید که در این مسیرها نیز به دشمنان جدید برخورد کنید. مبارزه با باس های بازی یکی از جذابیت‌های Rogue Legacy 2 به شمار می رود. برای غلبه بر باس های بازی، باید حرکات آن ها را آنالیز کنید، در مقابل نقاط قوت آن ها از خود دفاع کنید و از نقاط ضعفشان هم استفاده کنید. مبارزه با باس‌های بازی برای طرفداران این ژانر می تواند بی نهایت لذت بخش باشد.

عنوان Rogue Legacy که در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد به لحاظ هنری فوق العاده بود.یک روگ لایک دو بعدی که حتی با نگاه کردن به ویدیوهای آن هم می توانستید طراحی دنیای بازی را دوست داشته باشید. هر چند که Rogue Legacy در این زمینه تقریبا بی عیب و نقص بود، ولی در Rogue Legacy 2 شاهد تغییراتی هستیم. اتفاقا این تغییرات خیلی هم زود به چشم می آیند. نسخه اول بازی، یک بازی پیکسلی بود. چیزی که در Rogue Legacy 2 شاهد آن نیستیم. در حالی که Rogue Legacy بیشتر می توانست بازیکن را به یاد بازی های نوستالژیک بیندازد، Rogue Legacy 2 در بحث طراحی و دیزاین، بازی مدرن تری به نظر می رسد. این که در نهایت بازیکن کدام یکی را ترجیح می دهد کاملا سلیقه ای است. در بحث طراحی، هر دو بازی عالی عمل کرده اند. عنوان Rogue Legacy 2 مشکلاتی را در بحث فنی و به خصوص فریم ریت بازی دارد. البته چنین مشکلاتی در نسخه ارلی اکسس یک بازی قابل پیش بینی هستند. منتهی امیدوار هستیم که محصول نهایی از مشکلات فنی رنج نبرد.

تغییراتی برای تکرار موفقیت | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Rogue Legacy 2 - گیمفا

عنوان Rogue Legacy 2 به چند جهت بازی مورد انتظاری به شمار می رود. اولا کارنامه استودیو کانادایی Cellar Door Games عالی بوده و انتظار می رود که محصول بعدی آن‌ها نیز قسمت جدید سریال موفقیت‌های این استودیو بازی سازی مستقل باشد. ثانیا Rogue Legacy یک بازی مستقل فوق العاده بود. عنوانی که بر روی هر پلتفرمی که عرضه شد مورد استقبال قرار گرفت. افرادی که Rogue Legacy را تجربه کرده اند کم نیستند و اکثرا هم راضی بوده اند. همچنان با توجه به این که نسخه کامل و نهایی بازی عرضه نشده نمی توان با قاطعیت نظر داد ولی به نظر می رسد که Rogue Legacy 2 نیز به عنوان یک بازی موفق دیگر در کارنامه استودیو Cellar Door Games ثبت خواهد شد.

عنوان Rogue Legacy 2 به چند جهت بازی مورد انتظاری به شمار می رود. اولا کارنامه استودیو کانادایی Cellar Door Games عالی بوده و انتظار می رود که محصول بعدی آن‌ها نیز قسمت جدید سریال موفقیت‌های این استودیو بازی سازی مستقل باشد. ثانیا Rogue Legacy یک بازی مستقل فوق العاده بود. عنوانی که بر روی هر پلتفرمی که عرضه شد مورد استقبال قرار گرفت. افرادی که Rogue Legacy را تجربه کرده اند کم نیستند و اکثرا هم راضی بوده اند. در حال حاضر گیمرهای زیادی در صدد تجربه نسخه ارلی اکسس بازی Rogue Legacy 2 هستند. این بازی حتی در حال حاضر هم بازی کم ایرادی است و انتظار می رود که همین اندک مشکلات هم پیش از عرضه نسخه کامل و نهایی بازی حل شوند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تغییراتی برای تکرار موفقیت | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Rogue Legacy 2 - گیمفا
تغییراتی برای تکرار موفقیت | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Rogue Legacy 2 - گیمفا
تغییراتی برای تکرار موفقیت | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Rogue Legacy 2 - گیمفا
تغییراتی برای تکرار موفقیت | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Rogue Legacy 2 - گیمفا
تغییراتی برای تکرار موفقیت | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Rogue Legacy 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تغییراتی برای تکرار موفقیت | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Rogue Legacy 2 - گیمفا