استودیوی راک‌استدی متهم جدید آزار و اذیت کارکنان است - گیمفا
استودیوی راک‌استدی متهم جدید آزار و اذیت کارکنان است - گیمفا
استودیوی راک‌استدی متهم جدید آزار و اذیت کارکنان است - گیمفا
استودیوی راک‌استدی متهم جدید آزار و اذیت کارکنان است - گیمفا

استودیوی راک‌استدی متهم جدید آزار و اذیت کارکنان است

محمد حسین کریمی
۱۹:۳۰ ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
استودیوی راک‌استدی متهم جدید آزار و اذیت کارکنان است - گیمفا

بحث‌هایی در فضای مجازی پخش شده است مبنی بر این که محیط استودیوی راک‌استدی (Rocksteady) چندان مناسب نیست اما این سازنده می‌گوید اعضای تیم “بیشتر از همیشه شوق و ذوق برای گسترش فرهنگ فراگیر خود دارند”.

در ماه گذشته گزارش‌های زیادی از آزار جنسی، رفتار نامناسب و بدرفتاری از سوی استودیوهای مختلف به گوش ما رسید که بر اساس این گزارش‌ها بخش وسیعی از بدرفتاری‌ها از سوی یوبی‌سافت (Ubisoft) رخ داده بود که البته منجر به اخراج جمعی از اعضای بالارده‌ی آن‌ها نیز شد. حالا وبسایت گاردین (The Guardian)، مقاله‌ی جدیدی را منتشر کرده که از مشکلات استودیو انگلیسی راک‌استدی در رابطه با بدرفتاری کارکنان و آزار جنسی از سوی اعضای آن خبر می‌دهد. مهم‌ترین آثار استودیوی راک‌استدی سه‌گانه‌ی Batman: Arkham است و آن‌ها در حال حاضر برروی عنوانی جدید با نام Suicide Squad: Kill the Justice League کار می‌کنند.

بر اساس گزارش منتشر شده، در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ از میان ۱۶ کارمند زن در استودیوی راک‌استدی ۱۰ نفر از آن‌ها نامه‌ای مبنی بر آزار و اذیت جنسی و رفتار نامناسب از سوی کارمندان امضا کردند و به مدیریت استودیو ارجاع دادند. همچنین در این نامه آمده است که “صحبت توهین آمیز با افرادی که تغییر جنسیت داده‌اند” نیز در استودیو رواج داد و همچنین برخی از کارمندان “از کلمه‌ی ‘زن’  در جملات نامناسب و توهین‌آمیز” استفاده می‌کنند. همگی این موارد باعث شده‌اند محیط استودیوی راک‌‎‌استدی مطابق خواسته‌ی کارمندان نباشد به خصوص گروهی از زنان که در آن‌جا فعالیت دارند.

پس از ارائه‌ی نامه‌ی شکایت به مدیران بالا رده‌ی استودیوی راک‌استدی، آن‌‎ها جلسه‌ای یک ساعته برگزار کردند که در نهایت به هیچ سرانجامی نرسید و اصلاحی صورت نگرفت. متاسفانه در نهایت این موضوع باعث شد  عده‌ی زیادی از افراد شاکی استودیو را ترک کنند. همچنین یکی از این افراد نامه‌ی مذکور را با وبسایت گاردین به اشتراک گذاشت البته با این شرط که او ناشناس بماند و نامش فاش نشود. فرد ناشناس در این باره گفت:

من بدرفتاری‌های زیادی را شنیدم از آزار جنسی به صورت عملی گرفته تا بدرفتاری‌های کلامی. با این وجود پس از ارائه‌ی نامه‌ی شکایت، افراد بالا رده‌ی شرکت جلسه‌ای یک ساعته تشکیل دادند و در انتهای جلسه از تک تک اعضای استودیو درخواست شد که بیاینیه‌ای را امضا کنند مبنی بر این که آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند. به نظر من این فقط برای پوشاندن اشتباهات و بدرفتاری اعضای تیم صورت گرفت.

او همچنین به این نکته اشاره کرد که به طور کلی بدرفتاری و نگاه اعضای این استودیو به زنان برروی محتوای بازی‌‎هایشان نیز تاثیر گذاشته و تفکراتشان در نمایش زنان در بازی‌هایشان قابل مشاهده است. او به این نکته اشاره کرد که طراحی پویزن آیوی (Poison Ivy) و هارلی کویین (Harley Quinn) به خوبی نشان می‌دهند که آن‌ها چه نگاهی به یک زن دارند. وی در این باره توضیح داد:

راک‌استدی اعتبار خوبی در نمایش زنان ندارد. وقتی در استودیو به آن‌ها بگویید زنان اینگونه لباس نمی‌پوشند، می‌توانید تعجب را در چهره‌ی آن‌ها مشاهده کنید.

با وجود همه‌ی این موارد استودیوی راک‌استدی جوابیه‌ای را منتشر کرده است مبنی بر این که تمامی گام‌های لازم در جهت بهبود محیط کار صورت گرفته و در حال حاضر آن‌ها برای ایجاد یک “فرهنگ جمعی فراگیر” تلاش می‌کنند. سخنگوی راک‌استدی در این باره گفت:

ما از همان روز اول تشکیل استودیوی راک‌استدی قصد داشتیم مکانی را به وجود آوریم که در آن از افراد مراقبت شود، مکانی که بر اساس احترام و پایه‌های جمعی بنا شود. در سال ۲۰۱۸ ما نامه‌ای دریافت کردیم مبنی بر این که برخی از کارمندان زن ما در آن زمان با مشکلاتی رو به رو بودند. ما فوراََ به این موضوع واکنش نشان دادیم و مشکلاتی که به وجود آمده بود را حل کردیم. در طول این دو سال با دقت به صحبت‌های کارمندان خود گوش داده‌ایم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تیم احساس حمایت دائمی از سوی ما را داشته باشد. در سال ۲۰۲۰ ما پرشورتر از همیشه ‘فرهنگ فراگیر’ به وجود آمده را ادامه می‌دهیم و در هر زمان از اعضای تیم خود دفاع می‌کنیم.

همچنین راک‌استدی اعلام کرده است که آن‌ها جلسه‌ای را به زودی ترتیب خواهند داد تا مقاله‌ی گاردین را مورد بررسی و مطالعه قرار دهند تا مشکلات احتمالی را از بین ببرند و همچنین مطمئن شوند که ایرادات اینچنینی دیگر در محیط کار رخ ندهد.

منظور از “فرهنگ فراگیر” چیست؟

فرهنگ فراگیر اصطلاحی است که در مورد سازمان‌ها با تمرکز بر احترام جمعی، برابری و احساسات مثبت بنا می‌شود. چنین رویکردی از سوی سازندگان و سازمان‌های گوناگون باعث می‌شود محیط کاری شامل افراد از نژادها، اقلیت‌ها و هر دو جنسیت شود که در نتیجه باعث می‌شود ایده‌های همه‌ی این افراد شنیده شود. خروجی اصلی این رویکرد خلاقیت و نوآوری خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

استودیوی راک‌استدی متهم جدید آزار و اذیت کارکنان است - گیمفا
استودیوی راک‌استدی متهم جدید آزار و اذیت کارکنان است - گیمفا
استودیوی راک‌استدی متهم جدید آزار و اذیت کارکنان است - گیمفا
استودیوی راک‌استدی متهم جدید آزار و اذیت کارکنان است - گیمفا
استودیوی راک‌استدی متهم جدید آزار و اذیت کارکنان است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • همه منحرف شدن
    اون از یوبیسافت
    اینم راک استدی
    چشونه اینا؟

    • Alifz گفت:

      و ea هم که خیلی وقت پیش خبرش رفت

      • Kaneko گفت:

        سی دی پراجکت و راکستار یه همچین چیزایی از زنا به نمایش میزاشتن بازیاشون میشد شاهکار…بعد لباس های هارلی کویین و پویزن ایوی تو بازی اینجوریه مشکل خورده؟

        • Double_Fine گفت:

          :-/ 😮
          واااات
          سی دی پراجکت داشت رابطه عاشقانه گرالت و بانوانش رو نشون میداد
          ولی راک استار عملا به زن ها توهین میکرد
          یا میگفت که ابزار ج..ی اند(تریسی دختر مایکل)
          یا میگفت عقل درست و حسابی ندارند(بازم دختر مایکل)
          یا میگفت که همه لات اند و اهل دعوا اند
          بین این دو زمین تا آسمان فرقه

          • راکستار داشت به فرهنگ های امریکایی کنایه می زد

          • راک استار وضعیت زن ها توی اون زمان رو به ملت نشون میداد !! نمایش تاریخ امریکا مهندس اون اسمش توهین نیست توهین یعنی اینکه زن هارو عملا کالا بدونی و بخوای ازشون سوئ استفاده کنی …

            یا مثلا در بعضی گیم ها ارزش های واقعی یک زن رو با شبیه کردنش به یک مرد چند متری و غول از بین ببری
            تصورات خیلیا از زن ها اشتباهه .. زن باید با تمام ویژگی های زنانش رفتارش کردارش و … با مرد ها مساوی باشه و به یک صورت باش رفتار کنند طوری که طبیعت انسان ها میگه هرچیزی فراتر از اون یک مشت دروغه

            • Kaneko گفت:

              الن به لست او اس طعنه زدی؟

              • درسته ! خب که چی ؟ دروغ میگم مگه !!

                • Kaneko گفت:

                  به چی زنا توهین کرد؟چون یه زن قوی بود به دلت نشست؟دوس داشتی مث فاینال فاتزی و ویچر میبود قیافه هاشون؟نه آقا.اینطوری نیست.بازی واقع گرایانست.نه فانتزی

                • rasuol79 گفت:

                  شما عزیز من اگه نیل دراکمن رو بشناسی باید بدونی که خودش ادمیه که کاملا با اینجور نشون دادن کاراکترهای زن مخالفه و حتی توی یکی از مراسما به همین قضیه گیر میده که چرا بعضی استودیوها اینجوری کاراکترهای زن رو میسازن یک کاراکتر زیبا که لباسای جذابی داره و هیکل عالی داره. بعدشم مگه تا حالا تو این دنیا زن بدنساز ندیدی شما؟

                • قوی بودن زن اگر توی طبیعتش نشون داده نشه ! و بیان شبیه مرد بکننش و دروغ بسازن ازش قابل قبول نیست چرا نمیفهمی فمنیسم داره به بیراهه میره در صورتی که باید هدف اصلیش این باشه که زن رو بخاطر زن بودنش (نه شبیه به مرد کردنش ) قوی نشون بده

                  زن و مرد باید حقوقشون مساوی باشه ولی طبیعت و ویژگی هاشون یکی نیست باهم
                  مثل فیزیکشون . قدرت هاشون توی قسمت های مختلف خیلی جاهام یک اندازست تو الان این زنه رو از بدن ساز های امریکایی و سربازاشون هیکل تر نشون میدی بازو هایی که هیچ زنی نداره فکر کردی کسی باور میکنه اینارو نه ؟؟فرم بدن یک زن با تمرین خودشو بکشه هم شبیه به مرد نمیشه چرا ساخته میشه عضلاتش ولی نه مثل یک مرد …فهمیدی عزیزم فمنیسم میخواد زن رو شبیه به یک مرد نشون بده تا اینطوری بگه زن ها با مرد ها برابرن که این یک اشتباهه بزرگه تو اگر ارزش زن رو همینطوری که طبیعتش میگه ازش بگیری و شبیه مرد بکنیش هیچ زن بودی توش نزاشتی اینارو اصلا میتونی بهش فکر کنی ؟

                • پرهام
                  اخه ناموسا ابی هیچ نکته زنانه ای نه توی رفتارش نه توی بدنش مشاهده نمیشه
                  توی دنیای واقع گرایانه کی اینطوریه ناموسا ؟

              • reza_tport گفت:

                خانوم ها برای اینکه قوی باشن به بدن قوی نیاز ندارن
                فکر قوی باید داشته باشن البته برای همه صدق میکنه مرد وزن نداره
                وگرنه گوریل از همه بهتره
                شما باید نقاط ضعف و قدرتو بدونی مثلا خانوم ها از لحاظ فیزیکی ضعیف ترن باید قبول اینو کنن و بتونن از این نقطه ضعف نقطه قوت بسازن
                شخصا مردی که قدرت بدنیش و دعوا کردنش رو به رخ بکشه پیش من احترامی نداره چون راحت با پاچه خاریش چیزی رو که میخوام ازش میگیرم با ماهیچه زبونم

          • MS GAMER گفت:

            البته گرالت هم کم بانو نداشت

        • داری اشتباه میزنی پرهام جان

          این ربط دادن ها به ویچر که شده بهانه ی جدید کاربران فرهیخته گیمفا نه از ارزش های بازی کم میکنه
          نه واقعیتی رو نشون میده ….دیگه حال ندارم دلیل بیارم چون بازم به حرفاتون ادامه میدین کامنت بالا گفت کامل

    • Mona Sax گفت:

      میدونی برا چی
      برا اینکه بازیشون هم استقبال بیشتری ازش میشه و هم بیشتر میفروشه
      سر فیلم کاپیتان مارول هم همین شد
      بوی فمینیست از بیشتر فیلم ها و بازی ها میاد
      TLOU شخصیت اصلیش یک مرد پیر بود ولی قسمت بعد اومد دو تا دختر شخصیت اصلی شد
      Gears شخصیت اصلیش مرد بود ولی قسمت ۴ و ۵ شخصیت اصلیش یک دختر بود
      و خیلی از بازی های دیگه که جاشون رو به شخصیت زن دادند و هدفشون معلوم بود
      به پوشش و اندام catwoman و poison ivy تو arkham knight نگاه کن
      #فمینیست

      • دوست عزیز لطفا اطلاعات غلط ندید
        چرا همه چیز رو به فمنیست ربط میدید؟
        فمنیست اتفاقا مخالف طراحی های این مدلی مثل poision ivy و harley quinn هستش و به این قضیه ربطی نداره
        طراحی شخصیت هایی مثل abby و kate فمنیستی هستش ولی این دفعه اصلا ربطی به این قضیه نداره
        شما به همین جمله دقت کن:
        “به طور کلی بدرفتاری و نگاه اعضای این استودیو به زنان برروی محتوای بازی‌‎هایشان نیز تاثیر گذاشته و تفکراتشان در نمایش زنان در بازی‌هایشان قابل مشاهده است. او به این نکته اشاره کرد که طراحی پویزن آیوی (Poison Ivy) و هارلی کویین (Harley Quinn) به خوبی نشان می‌دهند که آن‌ها چه نگاهی به یک زن دارند”
        #تئوری_توطئه

      • فمن یا فمنیست ب معنای حقوق برابر نه طرفداری زنان پس ربط زیادی نداره, گفتم که بدونید

      • MS GAMER گفت:

        البته جوئل پیر نبود میان سال بود

    • Kaneko گفت:

      از انحراف زیاد دارن چپ میکنن :rotfl: :rotfl:

    • احتمالا هارلی کوئین رفته میون کارمندها مثل قضیه فیلمه شده 😀

    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      قرنطینه فشار اورده بهشون :laugh:

    • اوه اوه آزار جنسی!
      چ خبرهای تأسف باری…
      اینا قصدشون بازی ساختن بوده یا تجاوز ب کارمندهاشون؟

  • Milidante گفت:

    واقعا ناامید کنندس وقتى این اخبار رو میشنوى که مربوط به استودیو بازى سازى مورد علاقتون باشه که تا حالا کلى با شاهکاراش خاطره دارى…

  • Rr گفت:

    تقریباً برای بیشتر شرکت های محبوب لز اینجور شایعات درست شده

    • Milidante گفت:

      شایعه نیس که عزیز من. شایعه بود در سطح گاردین پخش نمى شد یا اون همه از پرسنل یوبى باگ اخراج نمى شد.

      • شایعه نیست ولی این که تا چه حد این زن‌ها اتهامات صحیح به راک‌استدی وارد کردن مشخص نیست احتمال این وجود داره که اغراق کرده باشن. از طرفی صحبت‌های بسیار عجیبی داره این فرد ناشناس (نقل قول‌های خبر) به نظر میاد شخصیتی فمنیست و نچندان آشنا به رویه‌ی کار باشه. در گفت گو توضیح داده که هارلی کویین و پویزن آی‌وی لباس نچندان خوب دارن و راک‌استدی چهره‌ی زنان رو بد نشون میده و این که اگر بهشون ایراد بگیری در مورد لباس زنان و … با تعجب نگاه می کنن. احتمالاََ تعجبشون از این هستش که چجوری در اک استدی فعالیت داری و از کامیکها و شخصیت و چهره‌ و طراحی لباس این دو شخصیت آگاهی نداری. راک استدی از خودش طراحی نمی کنه بلکه الهام میگیره و نمی دونم این خانوم چه انتظاری داشته از راک‌استدی در مورد طراحی شخصیت‌های مونث تنها کاری که انجام داده پایبندی به ریشه‌ها بوده. اینا نشون میده این شخصیت ناشناس ایرادات الکی گرفته و اصلا آشنایی با دی سی و کامیک‌ها نداره یا این که شخصی فمنیست از نوع افراطی هستش. بازم میگم این نظر شخصی بنده از استنباط متن هستش.

    • متسفانه فقط این شرکت های بزرگ نیستن همجای دنیا و تو هر محیط شغلی این ازار ها هست مثلا صنعت سرگرمی, و قطعا همه جا فقط به ازار کلامی محدود نمیشه پس نمیشه گفت شایعه

  • Alifz گفت:

    از راک استدی توقع نداشتم

    جناب کریمی خبری رفتید از شایعه ای که می‌گفت قسمت جدید future of gaming تو آگست نمایش داده میشه، میزان اعتبار این اینسایدر یا درز دهنده چقدر هست؟ با توجه به برگزاری dc fandom تو ۲۲ اگست و گیمزکام از ۲۷ تا ۳۰ اگست،این قضیه منتفی شده؟

  • خداوکلیلی متنفرم از اروپاییا
    خجالت بکشید

    • marilyn گفت:

      الان مثلا این چه حرفی بود!
      نه پس ایرانیا خوبن تا حالا شرایط زن های ایرانی رو دیدی؟باهاشون حرف زدی؟تو جامعه تو محل کار هزار توهین و تیکه و تجاوز و رشوه جنسی و کثافت کاری فراوان بخوام بگم طولانی میشه خودت بهتر باید بدونی

      • marilyn گفت:

        در ادامه کامنت قبلیم واسه جامعه خودت متاسف و متنفر باشی که یک زن نمیتونه راحت تو جامعه احساس راحتی کنه و ازاد باشه و جایگاهش رو بدونه و نتونه توی یک ماشین بدون استرس بشینه کنار مسافرهای مرد نتونه بدون استرس شب تو خیابون قدم بزنه پس از جامعه خودت متنفر باش که یک زن تو کل جامعه مورد آزار و تحقیر و فشار صدها چشم هیز و تشنه قرار میگیره و در امان نیست چیزی هم بشه صداش بجایی نمیرسه پس اول خودمون رو ببینیم

        • با اینکه خیلی فشار رو مردم ما هست ولی به شدت مهربونن !
          حساب کن قبلا چجور فرشته هایی بودن
          در ضمن اینجوری که تو داری میگی انگار فقط ایران مشکل داره ! هر کشوری مشکلات خودشو داره
          نمونشم داریم مبینیم
          تو امریکا ک نژاد پرستی هست و ……

        • Neil_druckman گفت:

          Marilyn
          هزاران افسوس که حرفاتون درسته.جامعه ایران چه برای مرد چه برای زن خرابه(ولی وضعیت زنا و بی عدالتی نسبت بهشون بیشتره نیایید چرت و پرت بگید پسرا میرن سربازی و روز پسر نداریم و این چرت و پرتا)من دیدم که میگم از محل کار بگیر که هزار تا بی حرمتی و… بهشون میشه تا قانونی که اصلا براشون ارزش قائل نیست(هرچند قانون برای مردم ایران ارزش قائل نیست)برعکس اروپا مخصوصا مخصوصا اروپای شمالی که پرعدالت ترین کشور های دنیا اونجان.تاسف باید خورد برای ایران تاسف

          • reza_tport گفت:

            سربازی بحثش جداست با سختی خانوما مقایسه نمیکنم ولی ظلم در حقمون
            با این که تمومش کردم ولی هنوز بعد دو سال تو مخم مونده
            امیدوارم برش دارن حداقل نسل بعد من راحت باشن
            اموزشی بودیم یکی از سربازا ۱۸ تا تیر رو خودش خالی کرد بهمن سال ۹۶ تو گیلان غرب بودیم

    • XBG گفت:

      Amirhossein80 اونا هم از تو متنفرن :rotfl:
      یه نگاهی بکنی به جامعه و وضعیت داغون اینجا متوجه میشی اونی که باید خجالت بکشه خود ماییم

  • Neil_druckman گفت:

    از سیدی پراجکت یاد بگیرید که انقدر کارکناش با ظرفیتن(پشت صحنه ساخت ویچر ۳ رو ببنید میفهمید یا ناتی داگ یا راکستار)هر استودیویی که این اتفاقا توش بی افته بازیش افتضاح میشه چون جو وقتی مسموم بشه کارکنا کلن میرن تو حاشیه(از سرویس محور بودن بازی جدیدشون هم مشخصه)ولی باز نمیشه ۱۰۰ درصد گفت

  • جدیدا خیلی از اتهام ها فیک بودن…خیلی
    ولی اگه این حقیقت داشته باشه ولی ناراحت کننده ست که هنوز آزار و اذیت کاری وجود داره

  • باز آمار اینا در میاد ولی تو کشور خودمون که این مسائل خیلی زیاد تره هیچوقت صداش درنمیاد اگه ام دربیاد طرفو سر به نیست میکنن

  • RAW99 گفت:

    هرکی از محل کارش ناراضیه میتونه سریع محل کارشو عوض کنه نیازی به این همه نق زدن نیست مجبورت نکردن که همونجا کار کنی
    اگرم مدرک داشته باشی که مورد آزار قرار گرفتی میتونی از بیرون اقدام کنی و از طرف شکایت کنی

    • انگار به جایی هم میرسه 😐 این دنیای بی عدالتی هاست اینهمه ازار و اذیت کردن خیانت کردن حق ملت رو خوردن کجا نوشته شده ! یا کی یقه اونارو تا الان گرفته که این دومیش باشه …. باید از ریشه عوض بشیم دوباره بسازنمون :laugh:

      • Neil_druckman گفت:

        نخیر دنیا بی عدالتی هست توش درست ولی اونور آب یه چیز هست بنام قانون برعکس ایران یعنی اگه بخواد میتونه دهن طرفو سرویس کنه برعکس ایران که هرچقدر بدباشی وضعت بهتره

        • مثل اینکه نمیفهمین من از مقدارش صحبت نمیکنم از بودنش دارم حرف میزنم 😐 اینجا زیاده اونطرف کمه چیزی نیست که از بین رفته باشه هرجا موقعیتش پیش بیاد بیشتر میشه و این تقصیر خود ما ایرانیاست این حرف زدن ها و شعار دادن ها همش حرف پوچه که مارو به جایی نمیرسونه دیگه بدم اومده ازین شعاری که ملت میدن … یا عمل کنین یا بیخودی داد نزنین منم خیلی وقته بیخیال شعار دادن شدم

        • MS GAMER گفت:

          حاجی اونورم از اینور بدتر همه جاش همینه انگار یادت نیست چند ده سال یه تهیه کننده به بازیگرا تجاوز کرد بعدشم با بدبختی گرفتنش

      • XBG گفت:

        همینطور راه میری و واسه خودت چرت و پرت میگی!
        آره ولی بی عدالتی و بی صاحابی مخصوص کشوری مثل ایرانه اونجا صاحاب داره و صدای هرکسی میرسه با کوچک ترین چیزی حساس هستن نه مثل اینجا انواع اقسام دزدی و تجاوز و زور گیری و قتل انجام میشه اون وقت ردش میکنن میره انگار نه انگار اتفاقی بوده لازم نیست چون خودت تو کشور بدبختی مثل ایران زندگی میکنی فکر کنی بقیه جاها مثل اینجا جهنمه

  • خیلی ببخشید بابت سوال بی ربط
    ببخشید جناب کریمی آیا امکان بازگشت بخش پیام خصوصی هست ؟

  • alizalogy گفت:

    اصولن بحث پوشش کاراکترهای زن که خیلی متناسب با محتوا و نقش اون کاراکتر نیست، از قدیم بوده در بازی ها، ولی با بهبود کیفیت گرافیکی بازی ها از اواخر دهه ی ۹۰ این مسئله بیشتر نمایان شده. این نشون می ده که هنوز در دنیا ببشتر بازی ها فقط برای جذب اجناس ذکور هستن. اینکه در یک بازی فانتزی پوشش ها خلاف عرف باشن واقعن خیلی مسئله ای نیست، اما این زمانی بی ربط میشه که به قصد افزایش جاذبه ی جنسی برای مردان بیان کاراکترهای زن رو طراحی کنن. البته مسئله فقط پوشش نیست، یه نگاهی به حجم سینه در کاراکترهای زن از اوایل قرن جدید تا الان بندازید متوجه داستان می شید، این حجم سال به سال بیشتر شده تا جایی که امروزه در طراحی انیمیشن کاراکتر، طراحیه جیگل (بالا و پایین شدن سینه) به شدت فراگیر شده و از حالت عادی خارج شده. این داستان در انیمه ها بیشتر دیده میشه. علاقه ی وافر ژاپنی ها به این مقوله از مجهولات زندگیم بوده همیشه. در نهایت نمیشه گفت این داستان درسته یا غلطه، ولی من فک می کنم هنر بازیسازی همچنان در ابتدای راهه و تا یه مسائلی حل بشن به زمان زیادی نیاز هست

    • Kaneko گفت:

      درسته.بیشتر تو انیمه ها یه همچین چیزایی اتفاق میوفته.فقط یه نگاهی به تکن،dead or live،فاینال فانتزی و…بکن.مثالش همین تیفا توی فاینال فاتتزی ۷ بنداز.واقعا من با اینجور چیزا موافقم.ظاهر کاراکتر ها هرچی واقعی تر بشه بهتره.خدا رو شکر کپکام تو ریمیک رزیدنت اویل ۲ و ۳ ظاهر (چهره و اندام)جیل،ایدا و کلر رو خیلی واقعی تر جلوه داد.

    • abdollah_a2 گفت:

      alizalogy
      نه اتفاقا بر عکس گفتی، حجم ها سال به سال کم تر شده… یه نمونش همین کپکام، اویل های کلاسیکش یا ۴ رو مقایسه کن با ۷ یا ریمیک ۳٫٫٫ جیل تو اویل ۳ وانیلا رو ببین، تو ریمیک رو ببین! اشلی یا ایدا هم باز همینطور… حالا تو ریمیک ۴ خدا میدونه با اشلی چیکار کنن
      یا حتی dead or live که با نسخه ی جدیدش فن سرویس رو کم کرد و فقط باعث شد گور خودشو بکنه
      فاینال فانتزی ۷ هم خیلی سرو و صدا کردن سرش به خاطر کوچک کردن حجم… نسخه ی اصلیش رو اگه بازی کرده باشی میدونی که بزرگ تر بودن
      اینا همش به خاطره پیش گرفتن صنعت گیم از سینما هست، و رسانه و جورنالیست های فمنیسته که مثل انگل دارن خونشو میخورن… وگرنه اون زمان که بازی ماله گیک ها بود که از این خبرا نبود، سازنده راحت بازیشو میداد نمیترسید تو سایت های خبری ازش بد بگن که سک.شو.الایز کرده شخصیت رو

  • ERFAN103079 گفت:

    بابا چتونه په یک بازی میخایین بدین از یک نسل پیش هم مو ما رو سفید کردین هم خودتون رو آخه بازی هاشون از نظر کلامی و صحنه که مشکلی نداره و پوشش ها حداقل ۳ نسله که تو بازی هاتون همینجوریه دلیل نمیشه که به وسیلش مورد آزار و اذیت قرار بدین اگه همچین چیزی حقیقت داره که باید این شکایت ها رو ۲۰ سال پیش میکردن نه الان حتما میخان سفتون هیل رو هم اخراج کنن درسته ؟ بابا جمع کنین شما هم با همین بازی ساختنتون

  • abdollah_a2 گفت:

    زارت
    یعنی حالم دیگه داره از هر چی فمنیسته بهم میخوره، قشنگ معلومه هدفشون فقط اتهام زدنه… اصلا کارمنداش باهات بد ترین کارم کرده باشن، این چه ربطی به شخصیت پردازی داره!! چه ربطی به لباس پوشیدن زن ها داره!!! یعنی هر کی اومد شخصیت بازیشو خوشکل و اقوا گر ساخت دیگه قراره زن دید بپره بهش!! چقدر حال بهم زنن اینا
    فقط میخوان راک استدی هم woke کنن بی همه چیزا
    اونوقت نسخه ی بعدی Ivy رو محجبه ی ایکبیری میبینیم مثل قیافه ی نحس خودشون

  • MS GAMER گفت:

    کاری نداریم ولی الان تو اداراتشون به یه خانوم یکم با منظور سلام کنی با لگد پرتت میکنن بیرون تو یه مقاله میخوندم خانومه گفت دوتا همکاره آقام یه حرف هایی زدند که من طوری برداشت کردم که دارن شوخیه جنسی میکنن باهام منم به رئیسم گفتم اونم یک ماه معلقشون کرد بعدا فهمیدم بندگان خدا کلا داشتن یه چیز دیگه میگفتن :dance:

  • یکی به اون دوست عزیزمون بگه که راک استدی بیچاره از رو کمیک ها باید طراحی رو الهام بگیره ! مثلا واندروومن رو قراره احتمالا تو راک استدی بینیم ! فیلمشو اگر دیده باشید یا کمیک ها رو خونده باشید میدونید این کرکتر ها تو کمیک ها هم همینجوری هستند

    ببخشید شخصیت اوراکل یا همون بارباراگوردون چی؟ نکنه اونم لباسش نا مناسب بود؟

استودیوی راک‌استدی متهم جدید آزار و اذیت کارکنان است - گیمفا