مصاحبه با توسعهدهندگان Worms Rumble | صحبت دربارهی نقشهها، سلاحها و موارد دیگر
سالهاست که شاهد حضور سری بازیهای مشهور Worms در صنعت بازی هستیم. بازیهای این سری به سبک خاص و مبارزات نوبتی خود مشهورند؛ اما بازی جدید این سری کمی با قبل تفاوت دارد. در Worms Rumble مبارزات به صورت همزمان خواهد بود و حالت بتل رویال هم به آن اضافه شده است. این بازی به سیستم شخصیسازی هم توجه خاصی داشته و با تغییرات صورت گرفته، شروعی جدید برای استودیوی سازنده خواهد بود. به تازگی آدام فیندلی (Adam Findlay) ، مدیر بخش طراحی بازی، به سوالاتی دربارهی Worms Rumble پاسخ داده است. این بازی به صورت چندنفره قابل تجربه است و بهزودی منتشر میشود. در ادامه شما را خواندن این مصاحبهی جالب دعوت میکنیم.
سری Worms به فرمول اثبات شدهی مبارزات نوبتی رسیده بود و بسیاری از بازیبازان آنرا تجربه کردهاند. علت تصمیم برای تغییر این سبک مبارزه در بازی Worms Rumble چیست؟
۲۵ سال است که بازیهای Worms را با مبارزات نوبتی ساختهایم و مطمئنم که در آینده هم به ساخت بازی با این سبک ادامه خواهیم داد. با Worms Rumble میخواستیم تجربهی جدید داشته باشیم. همیشه این سوال را از خودمان پرسیدهایم که یک بازیِ Worms با مبارزهی همزمان چطور خواهد بود؟ بازی جدید پاسخ همین سوال است!
بازخوردهای بازی بعد از وارد شدن به فاز بتا چطور بود؟ با این اقدام، چه میزان بازخورد دریافت کردید و این بازخوردها چقدر روی روند توسعهی بازی تاثیر گذاشتهاند؟
بتا تنها بخش کوچکی از بازی نهایی است و بسیاری از بازیبازان از آن راضی بودهاند. کمی از سبک مبارزات نوبتی فاصله گرفتهایم و تجربهی بتا برای بازیبازان، بسیار سریع و مفرح بوده است. بازخوردهای بسیار باارزشی از حالت بتا دریافت کردهایم و سعی خواهیم کرد بعضی از آنها را در بازی نهایی وارد کنیم.
میتوانید کمی دربارهی سلاحهایی که در اختیار بازیبازان خواهد بود و انتظاراتی که از انواع آنها میتوانند داشته باشند، صحبت کنید؟
سلاحهای بسیار کمی در اختیار بازیبازان بتا گذاشتهایم. در بازی نهایی، باید انتظار سلاحهای بیشتر و متنوعتر را داشته باشید. برخی از این سلاحها جدید و برخی دیگر از سلاحهای محبوب قدیمی هستند.
با توجه به مبارزات همزمان Worms Rumble، طراحی سلاحها و نقشهها چه تغییراتی نسبت به قبل داشته است؟
طراحی نقشه برای Worms Rumble به نسبت قبل، بسیار متفاوت بود. میخواستیم محیطی طراحی کنیم که حس نبرد داشته باشد و بازیبازان بتوانند به راحتی در آن حرکت کنند و در کنار همهی اینها، استراتژیهای مختلف و متنوع قابل اجرا باشند.
برنامههای شما برای پس از عرضهی بازی Worms Rumble چیست؟ آیا شاهد نقشهها و حالتهای بازی جدید خواهیم بود؟
در حال کار روی برنامههایی که برای پس از عرضه داریم، هستیم. قصد داریم با بهروزرسانیهای جالب و محتوای جدید از بازی پشتیبانی کنیم، پس حواستان جمع باشد!
با توجه به حالت بتل رویال بازی، چطور ۳۲ بازیکن را در نقشه جا میدهید؟ آیا این امکان وجود دارد که در آینده و با نقشههای بزرگتر، شاهد افزایش این تعداد باشیم؟
میخواهیم حالت بتل رویال بازی کوتاه باشد و آن حس ” یک دست دیگر” را به بازیبازان بدهد. میخواستیم سرعت بازی از سایر بتل رویالها بیشتر باشد. پس تعداد بازیکنها و اندازهی نقشههای بازی برای این هدف کاملا مناسب است.
روش کسب درآمد Worms Rumble از طریق پیشرفت بازیبازان در طی بازی چگونه است؟ چیزی شبیه بتلپس (Battle-Pass) در بازی وجود خواهد داشت؟
یک چیز حتمی است: بازی Worms Rumble به هیچ وجه Pay to Win نخواهد بود. میخواهیم همه، چه تازهکارها و چه بازیبازان قدیمی، از تجربهی خود لذت ببرند. دربارهی سیستم پیشرفت، کمی قبل از انتشار بازی صحبت خواهیم کرد.
بازیبازان چه انتظاراتی از رویدادهای فصلی داشته باشند؟ آیا محتوای جدید به صورت منظم برای Worms Rumble ارائه خواهد شد؟
برنامههای زیادی برای زمان انتشار و پس از انتشار بازی داریم و با نزدیک شدن به زمان عرضه، بیشتر در مورد آنها توضیح خواهیم داد.
به عنوان یک بازی انحصاری پلیاستیشن، Worms Rumble چطور از قابلیتهای ویژهی این کنسول استفاده خواهد کرد؟ مثلا چگونه از قابلیتهای بازخورد لمسی (Haptic Feedback)، کنترل تطبیقی (Adaptive Triggers) و صدای ۳ بعدی استفاده میکنید؟
قطعا به دنبال استفاده از این قابلیتها برای نسخهی پلیاستیشن ۵ بازی Worms Rumble هستیم؛ اما این چیزی نیست که بتوانیم دربارهی آن بحث کنیم. با این حال، طی ماهها بعد منتظر خبرهای جدید باشید.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- ۴ مورد از بیشترین عناوین پیشفروش شده در پلی استیشن، متعلق به ایکس باکس هستند
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوبتر است؟ + ویدیو
- گزارش: توسعهدهندگان ترد پارتی پتانسیلهای ایکس باکس را زیر سوال میبرند
نظرات