فراتر از یک تقلید ساده | نقدها و نمرات بازی Mortal Shell - گیمفا
فراتر از یک تقلید ساده | نقدها و نمرات بازی Mortal Shell - گیمفا
فراتر از یک تقلید ساده | نقدها و نمرات بازی Mortal Shell - گیمفا
فراتر از یک تقلید ساده | نقدها و نمرات بازی Mortal Shell - گیمفا

فراتر از یک تقلید ساده | نقدها و نمرات بازی Mortal Shell

محسن رضوی فر
۲۲:۳۰ ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
فراتر از یک تقلید ساده | نقدها و نمرات بازی Mortal Shell - گیمفا

بازی Mortal Shell فردا رسماً عرضه خواهد شد و در همین راستا اخیراً نقدها و نمرات این عنوان نیز منتشر شده است. در ادامه با گیمفا همراه باشید.

Mortal Shell عنوانی در سبک اکشن نقش‌آفرینی است که از لحاظ گیم‌پلی و مکانیزم به عناوین سولزبورن شباهت دارد. استودیوی کلد سیمتری (Cold Symmetry) به عنوان توسعه‌دهنده برروی این بازی کار است و شرکت پلی‌استک (Playstack) نیز وظیفه‌ی انتشار آن را برعهده دارد.

با وجود آنکه Mortal Shell از لحاظ گیم‌پلی شباهت زیادی به سری بازی‌های Dark Souls دارد، اما نمی‌توان آن را از نظر کیفیت با عناوین AAA استودیوی فرام سافتور (From Software) مقایسه کرد. با این حال به نظر می‌رسد تیم کوچک کلد سیمتری یک عنوان قابل قبول را توسعه داده است.

حال به بررسی نقدها و نمرات بازی Mortal Shell می‌پردازیم.

Trust Reviews: 9/10

Mortal Shell یکی از عناوین سورپرایزکننده‌ی سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود که یک سفر جذاب به دنیایی عجیب را به مخاطبان ارائه می‌دهد. این بازی به طور مشخص از عناوین Dark Souls و Bloodborne الهام گرفته است و مبارزات و سیستم پیشرفت آن شباهت زیادی به عناوین مذکور دارد. با این حال، برخی از مکانیزم‌های جدید در این بازی معرفی می‌شود. این بازی به عنوان اولین اثر استودیوی کلد سیمتری بسیار امیدوارکننده ظاهر می‌شود و نوید آینده‌ای درخشان را برای این استودیو خواهد بود.

PC Invasion: 8.5/10

Mortal Shell از مکانیزم‌های جدیدی برخوردار است و به نوعی از تقلید روش‌های سری بازی‌های سولزبورن اجتناب می‌کند. مبارزات بازی چالش‌برانگیز و لذت‌بخش هستند و از لحاظ عملکرد فنی نیز کاملا بهینه‌سازی شده است. به بیان ساده‌تر، این بازی فراتر از انتظارات بوده است و تجربه‌ی آن را به طرفداران عناوین سولزبورن توصیه می‌کنیم.

Gamers Heroes: 8.5/10

بازی Mortal Shell به عنوان مثالی از فرمول عناوین سولزبورن می‌درخشد. هر فردی که طرفدار عناوین چالش‌برانگیز است، از تجربه‌ی این بازی لذت خواهد برد.

GameSpot: 8/10

بازی Mortal Shell یک معرفی خوب و قوی برای عناوین سولزبورن محسوب می‌شود که از این طریق می‌تواند بازی‌بازان تازه‌وارد را به خود جذب نماید. این بازی به خودی خود یک اثر زیبا، دوست‌داشتنی، عجیب و البته عمیق است که شما را به خاطر سرگردانی در مسیرهای پیچیده‌ی آن و به چالش کشیدن توسط کشنده‌ترین دشمنان موجود پاداش می‌دهد.

TheSixthAxis: 8/10

بازی Mortal Shell یک تجربه‌ی فوق‌العاده لذت‌بخش را به مخاطب ارائه می‌دهد. این عنوان به طور مداوم شما را مجازات می‌کند، اما اگر بتوانید به مکانیزم‌های آن مسلط شوید لحظات هیجان‌انگیز و لذت‌بخشی را خواهید داشت. جهان بازی به عناوین سولزبورن شباهت دارد و داستان‌گویی آن نیز جذاب است. بدون شک طرفداران سری Souls از تجربه‌ی این بازی لذت خواهند برد اما شاید برای همه‌ی بازی‌بازان این طور نباشد.

SpazioGames: 7.3/10

این بازی یک عنوان درخشان در ژانر سولزلایک است، اما از عدم تعادل رنج می‌برد و با عناوین سری Dark Souls فاصله دارد.

PC GamesN: 7/10

Mortal Shell به طرز شگفت‌انگیزی از اتمسفر و مبارزات عناوین سولزبورن به نحو احسن استفاده می‌کند، اما عدم موجود ابزار کافی و هوش مصنوعی ضعیف کمی به آن صدمه وارد کرده است.

Critical Hit: 7/10

بازی Mortal Shell در کنار استفاده از اتمسفر عناوین سولزبورن، دارای برخی ایده‌های جالب در مورد سیستم پیشرفت و مبارزات است. با این حال متاسفانه توسط یک سیستم سلامتی که حس اکتشاف کردن را ضعیف می‌کند، نادیده گرفته می‌شود و از حس یکنواختی رنج می‌برد.

فراتر از یک تقلید ساده | نقدها و نمرات بازی Mortal Shell - گیمفا

بازی Mortal Shell در تاریخ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ (۱۸ آگست ۲۰۲۰) برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود.

Mohsen bakhtiari

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فراتر از یک تقلید ساده | نقدها و نمرات بازی Mortal Shell - گیمفا
فراتر از یک تقلید ساده | نقدها و نمرات بازی Mortal Shell - گیمفا
فراتر از یک تقلید ساده | نقدها و نمرات بازی Mortal Shell - گیمفا
فراتر از یک تقلید ساده | نقدها و نمرات بازی Mortal Shell - گیمفا
فراتر از یک تقلید ساده | نقدها و نمرات بازی Mortal Shell - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • انتظار یه چیز بالا ۸۰ رو داشتم ولی بازم مهم نیست حتما بازی رو تجربه خواهم کرد

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    اون چه که من از تریلر و گیم پلی دیدم نوید یه بازی فوق العاده رو میداد …. بعید میدونم اشتباه کنم بازی تو سبک خودش عالی نشون میده و منتظر نقد گیمفا هستم
    .
    .
    .
    #ترول نکنیم

  • متاسفانه کمبود وقت و عرضه‌ی زودهنگام کار دست تیم توسعه داده اگر وقت بیشتری روش گذاشته میشد یا تیم بزرگ‌تری پشت بازی بود مطمئناََ نمرات بهتری می‌گرفت. مثل این که تعدا سلاح‌ها کمه محیط ها تنوع ندارن و بازی سریع تموم میشه. اما در هر صورت سولزبورن باز ها مطمئناََ این اثر رو تجربه می کنن و فروش خوبی در انتظارشه و این باعث میشه تیم ۱۵ نفری ساخت بازی گسترش پیدا کنه و در آینده بازی های سولزبورن بهتری ازشون ببینیم. مطمئناََ ازشون پشتیبانی می کنم و سعی می کنم اورجینال تهیه کنم. بازی ۳۰ دلاریه کسانی که تواناییشو دارن و علاقه‌مند به این ژانر هستند پیشنهاد می کنم خریداری کنن. این دسته از بازی‌ها بیشتر به حمایت نیاز دارن چون نه ناشر بزرگی پشتشونه و نه کسی ازشون حمایت می کنه جز گیمرها. به احتمال زیاد چاره‌ای نداشتن با توجه به بودجه مجبور بودن بازی رو در همین سطح عرضه کنن. امیدوارم ازشون حمایت بشه در آینده بازی های بهتری مطمئناََ می سازن چون ایراداتی که به این بازی وارده همه نشان دهنده‌ی کمبود وقت و بودجه‌ی پایین هستش.

    • کاملا درست میفرمایید جناب کریمی البته محدودیت همیشه دلیل ضعف نیست ولی بودجه میتونه خیلی موثر باشه تعداد افرادی که بایوشاک رو ساختن هم همینقدر بودن ضمن اینکه نمیتونستن بیشتر از چند کرکتر رو در یک مکان جای بدن ولی دیدیم که بازم بازی شاهکار در شد بنابراین به صورت نسبی موافقم باهاتون قیمت بازی هم زیاد نیست بنده هم حمایت خواهم کرد این گروه رو چون این سبک برای خیلیا با ارزشه و صرفا فقط یک سرگرمی و بازی نیست خاطره های زیادی با دارک سولز دارم به شخصه در هر صورت با تمام محدودیت ها و بودجه کم بازم بازی شکست نخورده و یقین دارم که توی وضعیت بهتر حتما میتونن بازی بهتر ازین رو تحویل گیمر ها بدن ممنون از نظر زیباتون

      • تیم توسعه ۳ سال متشکل از ۴ نفر بود و اخیراََ ۱۵ نفر شدن. از طرفی بخاطر این گفتم بودجه و تعداد نیرو موثره چون در نقد ها اشاره شده به مدت زمان کوتاه کمبود سلاح عدم تنوع در محیط اما در نکات مثبت به خلاقیت در سیستم hardening و باس فایت های نوآورانه اشاره شده. این نشون میده تیم توسعه خلاق هستش ولی متاسفانه زمان کافی و بودجه‌ی مورد نیاز برای بیشتر کردن تعداد سلاح‌ها رو نداشته. حمایت بشه و تیم توسعه گسترش پیدا کنه می تونه استودیوی بسیار خوبی بشه در آینده.

        • جالبه چطوری ۳ نفر تونستن بازی خوبی رو بسازن از چیزایی که گفتین متوجه شدم که بله خلاق هستن خوشبختانه
          امیدوارم این بازی فروش خوبی داشته باشه و شاهد عناوین بیشتری از سبک سولزبورن باشیم چون تقریبا جز فرام سافتور کس دیگه ای این کارو انجام نمیده توی این سبک !! و یکدونه هم دیمون سولز که جپن استودیو ریمیک کرده
          از طرفی مشکل اصلی بازی چی بوده که روی نمره تاثیر گذاشته اینطوری ؟ واضحه که کمبود سلاح ها و و در کل همش کمبود بودجه بوده نقد های بیشتری رو خوندم از متا کریت و متوجه شدم ای کاش برای بازی ساز های خلاق هزینه میکردن تا برن میلیون ها دلار خرج گیمی کنن که اخرشم هیچ نو اوری توش نداره و هرساله شبیه بازی ساله قبلشه

      • با دلار امروز میشه ۸۰۰ هزار تومن که برای ما زیاده. خیلیم زیاده. قبلا بهترین بازیای ps4 دیسک اورجینالشون ۲۰۰ تومن بود نهایتا. یادمه اونموقعم ۲۰۰ تومن برا یه بازی زیاد بود چه برسه به قیمت الان که در کمترین حالت ۸۰۰ تومنه و بازیای ۶۰ دلاری ۱.۵۰۰.۰۰۰. 😥

    • Old_Gamers گفت:

      طبق فرمایش شما پس هر بازی که با بودجه کلان ساخته شده حتما شاهکار از اب درمیاد با اینکه اینطور نیست . بودجه لازمه بازیسازی هست ولی دیگه همه چی نیستش . ذوق خلاقیت مهارت داشتن ایده بکر و جذاب و معلومات پارامترهای اصلی هستن و البته مقدار لازمی بودجه .

      • چه قدر نامتناسب کامنت های منو برداشت می کنین. من نگفتم هر چیزی با بودجه‌ی پایین بازی ضعیفی از آب در میاد بستگی به ژانر داره اگر سازنده قصد داشته باشه بازی دو بعدی بسازه بله می تونه با خلاقیت کمبود بودجه رو جبران کنه ولی این تیم که خواسته یک بازی سوم شخص با کیفیت بالا بسازه نیاز به بودجه داشته و کمبود بودجه تاثیر مستقیم برروی کیفیت می ذاره اگر بودجه ی فرام سافتور در اختیار این تیم بود الان خیلی اوضاع فرق می کرد و شاهد بازی بهتری بودیم. توضیح دادم که نکات منفی بیان گر این هستش که بازی بودجه نداشته و نکات مثبت نشون میده خلاقیت داره تیم سازنده. این که منتقدا ایراد گرفتن تعداد سلاح ها کمه مطمئناََ تیم سازنده هم می تونسته چند سلاح بیشتر قرار بده ولی تایم و بودجه اجازه نداده. کسی نگفت بودجه همه چیزه این برداشت هایی که از صحبت من داشتین واقعا عجیب و غریبه. هیچ جای کامنت من نیومده که بودجه همه چیزه بلکه تاثیر زیادی داره مخصوصا که ژانری که تیم توسعه انتخاب کرده یک ژانر نیازمند بودجه و نیرو برای طراحی هستش. نقش آفرینی رو نمیشه با بودجه ی محدود توسعه داد بلکه به یک حداقلی نیاز هستش.

  • Emad-Martian گفت:

    نمره برای این بازی واسه من زیاد مهم نیست ولی ۷۶ هم خوبه. تنها ایراد بازی واسه من مدت زمان تموم کردن بازیِ که گفتن ۲۰ ساعته. امیدوارم ارزش تکرار داشته باشه.
    گرافیک بازی خیلی خوبه و اِفِکت ها و جلوه های دوربین موقع مبارزه و باز کردن Inventory خیلی جذاب و خفنه. مبارزات تن به تن بازی هم خیلی جذاب بنظر میرسه. اگه تو فروش موفق بشه احتمالا چند تا DLC واسش توسعه میدن.

    • بحث اصلی من سر هاردکور بودن بازی و هوش مصنوعیه Boss ها و Creep هاست !! این قسمت توی چه حدیه ؟؟
      ۲۰ ساعت هم کم نیست گرچه به سایر عناوین نمیرسه اما بازم خوبه و کم نیست .. گرافیک بازی و منوهام جالب بودن دوست داشتم
      بحث بعدی من سر اینکه ایا این بازی داستانش دقیقا مثل دارک سولزه و با دیالوگ ها پیش میره یا کات سین هایی حاوی دیالوگ داره حالا سر باس ها یا Npc ها ؟

  • Milidante گفت:

    به نظرم پایین تر از حقش نمره گرفته با توجه به کیفیتى که تا الان ازش دیدم تو تریلرا. هر عنوان سولز بورنى با هر متایى قطعا یه بازى فوق العادس!

  • AmirtheGRB گفت:

    انصافا این استودیو درحد خودش ترکونده. بعد از افتضاحی مثل هلپوینت همچین مسکنی نیازه.

  • jakahagarT گفت:

    بعد از ۵ سال بالاخره بلادبورن رو بازی و پلاتش کردم و کلی بد و بیراه گفتم به خودم که چرا زودتر بازی نکرده بودم همون پارسال لااقل که سکیرو رو دیدم چه شاهکاریه
    واقعا با بلادبورن عاشق این ژانر شدم و از فردا دارک سولز رو شروع میکنم این بازیم میذارمش تو لیست برا وقتی کامل تر و مشکلاتش حل شد

  • Old_Gamers گفت:

    گیم اسپات ۸ داده یعنی بازی عالی هست .

فراتر از یک تقلید ساده | نقدها و نمرات بازی Mortal Shell - گیمفا