پلی‌استیشن ۵ هیچ مشکلی در اجرای بازی‌های به صورت Native 4K نخواهد داشت

۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

در روز‌های اخیر منابع داخلی مختلفی به مشکلات پلی‌استیشن ۵ در رابطه با اجرای بازی‌های نسل بعدی با رزولوشن ۴K اشاره داشتند اما حالا سازنده‌ی عنوان Quantum Error وارد قضیه شده و تایید کرده است که پلی‌استیشن ۵ در رسیدن به رزولوشن Native 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه هیچ مشکلی ندارد.

در روز‌های اخیر شایعه‌ای در فضای مجازی گسترش یافته بود مبنی بر این که پلی‌استیشن ۵ توانایی اجرای بازی‌ها را با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰ به طور همزمان ندارد و البته مشخص بود که این یک شایعه‌ی بی اساس است. اخیراََ استودیوی تیم‌کیل مدیا (TeamKill Media)، سازنده‌ی بازی Quantum Error، تایید کرده است که در رسیدن به رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه هیچ مشکلی ندارد.

اما این شایعه از کجا آغاز شد؟ گزارش نچندان معتبر در ابتدا از سوی منبع داخلی با نام داسک گالم (Dusk Golem) به اشتراک گذاشته شده بود و او در توییت‌های متعددی به این موضوع اشاره داشت که “سازندگان در رسیدن به رزولوشن ۴K واقعی در پلی‌استیشن ۵ مشکلاتی را دارند و به همین دلیل در نسل آینده شاهد ۴K تقلبی (Fake 4K) برروی این پلتفرم خواهیم بود” البته وی در توییت‌های دیگری نیز از ارزان بودن اکس‌باکس سری اکس و قدرتمند‌تر بودن آن صحبت کرد. وی عنوان موردانتظار Resident Evil 8 را مثال زده بود که بر اساس ادعای او سازندگان بازی در کپ‌کام (Capcom) با مشکلاتی رو به رو شده‌اند و احتمالاََ برروی پلی‌استیشن ۵ شاهد رزولوشن ۴K واقعی نخواهیم بود. او بعدها در چندین توییت مختلف بیانیه‌ی خود را اصلاح کرد و تغییر داد، اخیراََ نیز صحبت‌های دیگری را منتشر کرده است. در آخرین توییت‌ها داسک گالم اعلام کرد، دلیل پست کردن توییت‌های مذکور یک طرفه بودن رقابت بر علیه اکس‌باکس سری اکس بوده است که کاملاََ صحبتی غیرمنطقی به نظر می‌رسد اما در آخرین توییت خود توضیح داد که اطلاعات فنی کاملی ندارد و فقط صحبت‌های عده‌ای سازنده در استودیوهای مختلف از جمله کپ‌کام را انتقال داده است و همچنین متذکر شد که صحبت‌های او در نهایت و در زمان عرضه‌ی بازی‌ها اثبات می‌شوند و همچنان ادعا می‌کند که اطلاعات مربوط به مشکلات اجرا شدن عناوین با رزولوشن ۴K برروی پلی‌استیشن ۵ حقیقت دارد.

استودیوی تیم‌کیل مدیا در توییتر روشن‌سازی‌هایی را انجام داد. یک کاربر در بیانیه‌ی اخیر خود اعلام کرده بود که عنوان شوتر اول شخص Quantum Error در مرحله‌ی پیش از بهینه‌سازی قرار دارد و در حال حاضر برای رسیدن به رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ با مشکلاتی دسته پنجه نرم می‌کند. استودیوی تیم‌کیل مدیا نیز به سرعت جواب این شخص را داد و نگذاشت حاشیه‌ای شکل بگیرد. بر اساس صحبت‌های رسمی تیم‌‌کیل مدیا بازی Quantum Error حتی در مرحله‌ی بهینه‌سازی نشده با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۸۰ اجرا می‌شود و آن‌ها در رابطه با اجرای بازی با نرخ فریم ۶۰ هیچ نگرانی ندارند.

بنابراین سرانجام این شایعه‎ی نچندان خوشایند و احتمالاََ هدف‌دار نابود شد. به طور حتم وقتی تیم کوچکی مانند تیم‌کیل مدیا که قبلاََ سابقه‌ی چندانی در ساخت عناوین بزرگ ندارند توانسته‌اند به رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰ دست پیدا کنند، مطمئناََ استودیوهای بزرگی مانند کپ‌کام با چنین مشکلاتی رو به رو نخواهند شد.

کنسول پلی‌استیشن ۵ در تعطیلات سال جاری عرضه خواهد شد.

0
0
برچسب‌ها: ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید