سازندگان در توسعه‌ی بازی‌های میان‌نسلی با مشکلات زیادی رو به رو هستند - گیمفا
سازندگان در توسعه‌ی بازی‌های میان‌نسلی با مشکلات زیادی رو به رو هستند - گیمفا
سازندگان در توسعه‌ی بازی‌های میان‌نسلی با مشکلات زیادی رو به رو هستند - گیمفا
سازندگان در توسعه‌ی بازی‌های میان‌نسلی با مشکلات زیادی رو به رو هستند - گیمفا

سازندگان در توسعه‌ی بازی‌های میان‌نسلی با مشکلات زیادی رو به رو هستند

محمد حسین کریمی
۱۵:۰۰ ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
سازندگان در توسعه‌ی بازی‌های میان‌نسلی با مشکلات زیادی رو به رو هستند - گیمفا

ظاهراََ توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی با مشکلات بهینه کردن و توسعه‌ی عناوین نسل بعدی خود برای کنسول‌های نسل حاضر دست و پنجه نرم می‌کنند.

ما به آغاز نسل بعدی بازی‌های ویدیویی و عرضه‌ی کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس نزدیک هستیم، کنسول‌هایی که شامل تکنولوژی‌های پیشرفته می‌شوند و قرار است تحولاتی را در صنعت بازی‌های ویدیویی به وجود آورند. مطمئناََ در حال حاضر آثار زیادی به طور اختصاصی برای این پلتفرم‌ها توسعه می‌یابند اما در این میان عناوینی نیز وجود دارند که به طور میان نسلی هم برای کنسول‌های نسل بعدی عرضه می‌شوند و هم در دسترس دارندگان پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان قرار خواهند گرفت.

به نظر می‌رسد اکثر سازندگان بازی‌های ویدیویی در مورد عناوین میان‌نسلی با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند چرا که به طور همزمان باید از تمامی قدرت‌ها و ویژگی‌های جدید کنسول‌های نسل نهم استفاده کنند و از طرفی بازی خود را به بهینه‌ترین شکل ممکن برروی سخت‌افزارهای قدیمی کنسول‌های نسل هشتم به اجرا در آورند. در حقیقت چندین سازنده این موضوع را تایید کرده‌اند که توسعه‌ی بازی برای هر دو نسل پروسه‌ای بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

اگرچه بسیاری از بازی‌بازان هنوز قصد خرید کنسول‌های نسل بعدی را ندارند و بابت تجربه‌ی برخی عناوین جدید مورد علاقه‌ی خود برروی کنسول‌های نسل هشتم  خوشحال هستند اما باید بدانید که این موضوع باعث اعمال فشار بسیار زیادی برروی توسعه‌دهندگان می‌شود. به طور حتم استودیوهای مختلف به هیچ عنوان علاقه‌ای ندارند که برروی کنسول‌های ضعیف‌تر کار کنند چرا محدودیت‌های بی‌شماری را برای آن‌ها به وجود می‌آورد اما ناشرانی هستند که قصد ندارند بازار گسترده‌ی کنسول‌های نسل هشتمی را نادیده بگیرند.

آقای جال لینمن (John Linneman) از دیجیتال فاندری (Digital Foundry) روز گذشته در توییتی گفت:

یک موضوع عجیب که اخیراََ متوجه‌ی آن شده‌ام این است که جامعه‌ی بازی‌بازان نفرت عجیبی نسبت به انحصاری‌های نسل بعدی (عناوینی که در آغاز نسلی جدید برای کنسول‌های نسل قبلی عرضه نشوند) دارند و اگر شما بازی خود را تنها برای کنسول‌های نسل بعدی عرضه کنید، مخاطب شما را “ضد مشتری/مصرف‌کننده” خطاب می‌کند. در گذشته عملکرد چنین بود: Mario 64 برای Super NES عرضه نشد و این تصمیمی صحیح بود.

توییت آقای لینمن با واکنش بسیاری از سازندگان همراه بود که همگی صحبت‌های او را تایید کردند و از سختی‌های توسعه‌ی یک بازی برای دو نسل متفاوت از کنسول‌ها گفتند. بر اساس بیانیه‌های مختلف این توسعه‌دهندگان ساخت محتوا برای هر دو نسل نه تنها مشکلات محدودیت پردازشی و قدرتی ایجاد می‌کند بلکه در زمینه‌ی سازگاری نیز مسائل پیچیده‌ای را شامل می‌شود. بسیاری از استودیوها ابتدا برروی نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس پروژه‌ی خود کار می‌کنند و در زمان تست نسخه‌ی نسل حاضری مشکلات خود را نشان می‌دهند.

این واضح است که اگر قرار نبود بسیاری از بازی‌ها برای هر دو نسل عرضه شوند ما شاهد تاریخ انتشار بسیار نزدیک‌تری بودیم و همچنین مراحل پولیش و اصلاح نیز با دقت بیشتری انجام می‌شد. در هر حال، این شیوه از تولید و فشار‌های زیادی که از آن حاصل می‌شود الگویی برای کسب و کار و به حداکثر رساندن میزان فروش به حساب می‌آید. به طور حتم ناشران بزرگ و ابرشرکت‌ها تا زمانی که بازی‌بازان خواهان عناوین میان‌نسلی باشند، صدای بازی‌سازان را نخواهند شنید و اگر کیفیت اولویت اصلی بازی‌بازان باشد باید چنین رویکردی را از صنعت بازی‌های ویدیویی حذف کنیم.

از طرفی باید شرایط بازی‌بازان در سرتاسر جهان را در نظر بگیریم چرا که ممکن است خیلی از آن‌ها توانایی خرید کنسول‌های نسل بعدی را نداشته باشند و عمر بیشتری را برای کنسول‌های نسل هشتمی طلب کنند. با این حال آقای لینمن به این نکته اشاره کرد که رویکرد بازی‌های میان نسلی با نوآوری و پروسه‌ی حل مشکلات، پولیش و اصلاح در تناقض قرار دارد و اگر بازی‌بازان خواهان کیفیت اصلی نسل بعدی هستند باید بلافاصله کنسول‌های نسل حاضری را فراموش کنند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا کنسول‌های نسل حاضر را باید هر چه سریع‌تر از چرخه حذف کرد تا به بهترین کیفیت ممکن دست پیدا کنیم؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازندگان در توسعه‌ی بازی‌های میان‌نسلی با مشکلات زیادی رو به رو هستند - گیمفا
سازندگان در توسعه‌ی بازی‌های میان‌نسلی با مشکلات زیادی رو به رو هستند - گیمفا
سازندگان در توسعه‌ی بازی‌های میان‌نسلی با مشکلات زیادی رو به رو هستند - گیمفا
سازندگان در توسعه‌ی بازی‌های میان‌نسلی با مشکلات زیادی رو به رو هستند - گیمفا
سازندگان در توسعه‌ی بازی‌های میان‌نسلی با مشکلات زیادی رو به رو هستند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • reza.mhp گفت:

    باید شرایط بازی‌بازان در سرتاسر جهان را در نظر بگیریم چرا که ممکن است خیلی از آن‌ها توانایی خرید کنسول‌های نسل بعدی را نداشته باشند :yes:

  • هیچی دیگه یدفه فردا در میاد کنسولا بازیارو رو ۱۰۸۰p همچی رو low اجرا میکنن. بخاطر همینه من همیشه گفتم و میگم pc

    • Stalin 657 گفت:

      پیشگوی بی مورد نکن داریم ۱ نسل به پیش می رویم نه دو نسل عقب و همچنان ۴۰ میلیون پول بده ولی نتوانی انحصاری پلی استیشن رو بازی کنی خیلی سخته :rotfl:

      • Rog strix گفت:

        کسی که pc 40 میلیونی داره،مطمئن باش ۷میلیون پول کنسول رو داره،فقط ۳۰ فریم بازی کردن واسش خیلی سخته.ولی برای بستن دهن یه عده،کنسول رو هم میگیرن

        • این یه حقیقت تلخه که نمیشه انکارش کرد 😐 بیخودی دلیل هم نیارین راست میگه این بشر البته اونایی که دارن ۴۰ میلیون پی سی بخرن رو منظورمه

          • Devil گفت:

            حرف همشون غیر منطقیه میشه گفت ۲۰ ملیون پول ایکس باکس بده ولی نتونی انحصاریهای سویچ و بقیه کنسولهارو پلی بدی ۲۰ ملیون پول ps بده ولی نمیتونی انحصاریهای نینتدو و ایکس باکس و بقیه رو پلی بدی .این حرف در کل غیر منطقیه هر کنسولی بخری با محدودیت روبرو هستی ولی منطق حکم میکنه اگه میتونی یه کامپیوتر خوب بگیر چون بیشتر کنسولها مثل ایکس باکس یا نینتدو یا همین پی اس برای پی سی بازیهاشونو ارایه میدن پس طبیعیه کسی که پی سی داره به بازیهای بیشتری دسترسی داره.کلا اینکه از انحصاری مایه بزاری کار جالبی نیست چون انحصاری ها رو میشه تو یه گیم نت تجربه کرد و به پایان رسوند.یا همه یه نفرو میشناسن که کنسول دیگه رو داشته باشه و ازش برای بازی قرض بگیرن چون هر دو سه سال یه انحصاری میاد من کنسول خودم یک ماهه پیش دوستمه و داره بازی میکنه

          • من که از سیستم خداروشکر مشکلی ندارم همین الانش همه بازیارو قورت میده مانیتورم ۱۰۸۰ بخاطر همین جای رزولوشن همه سیستم میره رو fps بلاخره سیتمی که من۴ ماه پیش ۳۶٫۵ تومن هزینش کردم (فقط کیس) نبایدم مشکلی داشته باشه واسه نسل بعد

          • Rog strix گفت:

            من pc ایم الان بخوام بفروشم به مصرف کننده(نه دلال)راحت ۴۵میبرن.البته مانیتورم ۱۰۸۰.ولی کیسم قدرتمند‌.۲۰۷۰ super روشه‌‌.یه ps4 فت هم باندل بتمن ارخام نایت که اون موقع گرفتم ۱۶۰۰ ،ولی از حق نگذریم نمیشه از فرست پارتیای سونی گذشت.ولی من از باندل بتمن هم نمیتونستم بگذرم

        • کی شصد میلیون بخاطر بازی مصرف میکنه اخه :snicker: اینقد بیکاریه دیگه

          • Rog strix گفت:

            من گفتم ۴۰.
            حالا من شدم بیکار و شما شدی مهندس

          • الان بخوای ۴k بازی کنی حداقل باید ۱۰ تومن پول led بدی مگه اینکه از قبل داشته باشی قیمت کنسولم که معلوم نیست بدشم بیاد تو ایران یه داستان دیگست رمی که من ۴ ماه پیش گرفتم ۲٫۱ الان ۳٫۹ پولشه گرافیکم که از اون بدتر حرف من اینه که تو ایران نوسان شدید قیمت هست فقطم رو به بالا حالا شما بگو کی پول کنسول میده؟ همه کنسول فنا فرقی نداره چه کنسولی بلاخره یکی رو میگرن اونام بیکارن؟

      • همونطور که همه انحصاریای ps4 و ps3 و حتی ps2 رو تموم کردم مال ps5 هم تموم میکنم شما نگران نباش تش یه گیم نته یا شایدم ps5 هم خریدم بستگی به قیمتش داره

    • darkwarrior گفت:

      دقیقا هم همینه
      بازیای میان نسلی واسps3وps4رو ک میایی مقایسه میکنی یه اختلاف فاحشی دارن ک نگو
      نمونش
      فارکرای۴
      شدو او موردور
      دراگون ایج
      فورزاهورایزن۲
      کالاف دیوتی ادونس وارفر
      و بازیای مشابه ک برای هردونسل منتشر شدن از کیفیت گرافیکی به شدت پایینی رنح میبرن

    • واقعا نفهمیدید جمله اول کامنت اول طعنه بود؟ فکنم الان دشمن زیاد دارم 😀

  • Dr.Who گفت:

    عرضه نکردن به خاطر ضعف سخت افزاری یه چیزه…عرضه نکردن به خاطر ….در مورد بهینه سازی یه چیز دیگه….اگه مثلا GTAبعدی برای نسل ۸ نیاد من تعجبی نمیکنم چون واقعا نمیشه… عرضش فقط باعث بد نامی هستش….ولی مثال های زیادی از بازی هایی وجود داره که ان چنان گرافیک نسل نهمی ندارن ولی واسه نسل۸ هم منتشر نمیشن…در اینده هم شاهد بیشتر شدنشون خواهیم بود…حتی اسکادران استار وارز اپدیت گرافیکی هم دریافت نمیکنه!با اینکه حتی گرافیک نسل هشتش هم خیلی خفن خوف نیست…..چندین میلیون نفر الان کنسول نسل ۸ دارن یعنی اونا چی کار کنن؟ناشر بیخیال سود کنسول های نسل ۸ نمیشه بازی ساز اگه یه کم تنگش کنه و دل بده به بهینه سازی شاید بتونیم یه کیفیت مقبولی رو روی نسل ۸ هم ببینیم….پینوشت:( واسه حمایت از سیاست های کمپانی مورد علاقتون بهونه نیارین

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    خب حرفش کاملا درست هست و از اون ور گیمر ها هم حق دارن ،،،، فکر کنم خیلی بهتر میشد نسل ۹ سال ۲۰۲۱ شروع میشد .
    .
    .
    #ترول نکنیم

  • pink panther گفت:

    چی میشه دوتا موشک بخوره تو سونی و مایکروسافت
    بعد ولو بیاد رو ps4 و xbox استیم بزنه دیگه پول پلاس و گلد ندیم
    مولتی پلتفرم ها هم روی همین دوتا میان و دیگه نیازی نیست جفت کلیه رو بفروشیم واسه کنسول نسل ۹ 😀
    ۔
    ۔
    ۔
    ۔
    پ ۔ ن : تازه از شر اپدیت های اعصاب خورد کن و باگ دار ویندوز ۱۰ هم راحت میشیم :cat:

  • Sajad Fiction گفت:

    ساخت بازی میان نسلی یعنی مثلا یه هیلو بسازی که هم رو اکس باکس وان و وان اس و وان اکس و سریز اکس اجرا شه.
    اگه کمی از بازی سازی سر در میارین متوجهین که این کار باعث ضرر به بازیساز و پلیر میشه.
    شما یه بازی باید بسازی که رو ۴ تا کنسول با طراحی های بسیار متفاوت و اختلاف قدرت زیاد با کیفیت مشابه اجرا شه، خوب معلومه از کیفیتش میزنی چون رو سریز اکس و ps5 با قدرت بسیار زیادشون و ssd میتونن خیلی بهتر بازی رو بسازن.بنظرم بازی هایی که میان نسلی میشن کاملا ضعیف میشن‌‌ از لحاظ طراحی.
    واسه بازی های شوتر مسئله خیلی بدتره چون باید ۶۰ فریم باشن و ۶۰ فریم تبعات داره رو کنسول ضعیف تر،هیلو باید این نسل رو ول کنه و بکوبن از نو با استاندارد سریز اکس بسازنش.
    پیشنهادم به کسایی که میخوان بازی نسل بعد رو همین نسل هم با کیفیت بالا بازی کنن اینه که بجاش بازیای خوب که این نسل که بازی نکردین رو بازی کنین، بزارین کسایی که میخوان بازی نسل رو تجربه کنن بتونن عالی تجربه کنن.
    بنظرم کسایی که هنوز میخوان رو این نسل باشن یا وضع مالی خوبی ندارن یا اصن اهمیتی به بازی نمیدن
    بازی نسل بعد یعنی رچت اند کلنک یعنی اسپایدرمن و…..

    • mamad1166 گفت:

      نه به همین سادگی نیست خود اسپنسر هم گفت همین الان وقتی برای کامپیوتر بازی میسازن شما هم میتونی بازی رو ۴k و ۶۰ فریم روی ۲۰۸۰ سوپر اجراش کنی هم ۱۰۸۰ و۳۰ فریم روی ۱۰۵۰ فقط افکت زیاد و کم میشه و رزولوشن بعضی بازیا مثل رچت اند کلنک و مدیوم به زات بر اساس کنسول نسل بعد ساخته شدن و اصلا با کاهش رزولوشن و کیفیت هم برای نسل قبل اجرا نمیشن اون فرق داره
      جایی که خیلی اذیت میکنه بین نسلی موقعیه که پردازنده کم بیاره مثلا هوش مصنوعی

  • Stalin 657 گفت:

    این که قبل معلوم بود 😐
    نمی دانم که این دیجیتال فاندری در کار باید یک نظر داشته باشه :no:

  • Sajad Fiction گفت:

    طرف میاد میگه نسل بعد من سریز اس میخرم چون پول ندارم بعد وقتی حرف از قدرت میشه میگه سریز اکس ۱۲ ترافلافله
    طرف میخواد سریز اس بخره ولی پز سریز اکس که نداره رو میده و ترول ps5 هم میکنه(منظورم بعضی از کاربرای فن بوی عزیز گیمفاست)
    دلیل خرید اکس باکس فقط گیم پسه
    دلیل خرید پلی استیشن فقط گیمه
    اعتقاد من اینه که تو همه جا غیر ایران و ۲ ۳ تا کشور ضعیف دیگه به گیم پس اهمیت نمیدن میدونین چرا؟ چون از ۴۵ میلیون خریدار اکس باکس فقط ۱۰ میلیون نفر گیم پس دارن(طبق گفته مایکروسافت) یعنی هنوز تقریبا ۳۵ میلیون نفر بازی رو ۶۰ دلار میخرن چون میخوان همیشه صاحبش باشن.

  • Sajad Fiction گفت:

    من حدس میزنم که اکس باکس میخواد از جریان کنسول سازی خارج بشه و فقط کمپانی بازی ساز و سرویس فروش باشه، به این دلیل که میخواست گیمپس رو پلی استیشن و سوییچ بیاره ولی بقیه قبول نکردن،میخواد xcloud رو راه بندازه رو اپل ولی اپل قبول نکرد، میخواست سرویس استریم فعالیت کنه با میکسر ولی شکست خورد و تعطیل شد.
    کلا به همه کاری فکر میکنه جز کنسول و بازی سازی واسه فروش قوی بازی ها و خود کنسول.
    این نظر شخصی منه

  • Sajad Fiction گفت:

    وقتی وارد نسل جدید میشی باید اون رو حس کنی
    دسته جدید
    طراحی کنسول جدید
    ویژگی های جدید
    بازی های جدید
    ویژگی های جدید بازی ها
    غرق شدن در گیم
    دیدن چیزهایی که قبل از این نمیشد ساخت
    و هزار تا چیز دیگه
    نمیدونم چرا انقدر اصرار دارین تو همین نسل تا چند سال دیگه بمونین و خودتونو محدود میکنین، شما گیمرین و گیمری یعنی باید کنسول رو بخری باید بازی شاهکار مورد علاقتو بازی کنی.
    بحث پول جداست، منم دارم تو این مملکت زندگی میکنم.
    از ۱ ۲ سال قبلش روزی ۲۰ ۳۰ هزار تومن جمع کنین پولش درمیاد و میتونین بخرین.یا یه وام بگیرین.

  • شرمنده بابت اسپم ولی لطفا خبر رو آپدیت کنید یا اینو پوشش بدین:
    Dusk Golem که گفته بود پلی استیشن ۵ ضعیفه و نمیتونه بازی ها رو ۴k اجرا کنه از تیم ادمین ResetEra اخراج شده و اعتراف کرده که فقط بخاطر اینکه اخبار منفی درباره ی اکـس باکـس زیاد بوده تصمیم گرفته این شایعه رو درست کنه.
    https://twitter.com/TruGiffers/status/129433206186467737

  • Sina_2081 گفت:

    میدونید چه چیزی درباره شایعات مشکل اجرا بازیهای ترد پارتی روی ps5 جالبه؟ اولا اینکه من این موضوع رو نه تایید میکنم و نه رد میکنم. اما برگردید به چند ماه قبل ، ماه اسفند بود (اگه اشتباه نکنم) که سونی از دسته ps5 رونمایی کرد ، تا چندروز ترند اینترنت بود و محبوبیت پلی استیشن رو بعد از چند ماه سکوت بالا برد. یکی دو هفته که گذشت تخریب شروع شد ، این دسته بزرگه ، این دسته با تکنولوزیهایی که داره خیلی قیمتش بالاس و اصلا نیازی به این تکنولوزیها نداره ، این دسته دکمه هاش رنگ نداره ووووو . بعد از دسته نوبت خود دستگاه بود : ۱- ps5 زشت است ۲- ps5 بزرگ است ۳- ps5 مشکل خنک کننده دارد ۴- ps5 شبیه همان کیت توسعه است ۵- ps5 در طراحی به مشکل خورده! . حالا روی این مشکلات ، لیک شدن لست ۲ و نارضایتی همه طرفدارا رو اضافه کنید. اما با کنفرانس سونی و نمرات لست همه اون آدمها تا یه مدت پیداشون نشد.
    بخش دوم از کامنت مخصوص کاربران به ظاهر منطقی و خوب زو… : کل زو… رو ایکس باکسیها گرفتین . نه میشه از سونی تعریف کرد ، نه میشه از ایکس باکس انتقاد کرد یا اینقدر منفی میدید که خالی شید یا اینقدر ریپورت میکنید که پیام حذف شه . وقتی خبر بد درباره ps5 میاد ، خودتونو میکشید که چرا سایت دیر منتشر میکنه (نمونه اش همین خبر مشکل اجرا بازیها روی ps5 ). یه نمونه بسیار جالب دیگه : چندروز پیش خبر اومد که باتری دسته ps5 ظرفیت بیشتری نسبت به DS4 داره ، واین چند نمونه از کامنتهای این خبر در زو….: ۱- وظیفشونه ۲- اگه نمیکردن تعجب داشت ۳- بعد از ۷ سال باید هم این کار رو میکردن ۴-انگار چیکار کردن! اما از اون ور وقتی دسته ایکس هنوز هم از باتری استفاده میکنه بسیار فوق العاده و عالیه و اطلا نیازی نیست که بعد از ۱۵ سال حتی ظاهر دسته رو تغییر بدید.

    • Iliya گفت:

      شاید درست بگی
      ولی “مخصوص کاربران به ظاهر منطقی و خوب زو… : کل زو… رو ایکس باکسیها گرفتین . نه میشه از سونی تعریف کرد ، نه میشه از ایکس باکس انتقاد کرد یا اینقدر منفی میدید که خالی شید یا اینقدر ریپورت میکنید که پیام حذف شه ” یه نگاه به منفی های کامنتای اون به ظاهر منطقی هایی که میگی بکن
      یه نگاه هم به کسایی که ترول میکنن از طرف سونی هم بکن کدوم یکی از شدت منفی ها مخفی شه کدوم یکی شده نظر محبوب

    • HalfLife گفت:

      این هیچ ربطی به Sx نداره چندین دولوپر اینو گفتن که PS5 فعلا مشکل داره با رزولوشن ۴k و چون قدرت خام سری ایکس بالاتر هست با قدرت اضافش راحت بدون اپتیمایز ۴kمیگیرن حالا هر چی کاسه کوزس بشکنید سری اکس باکس فن

    • Devil گفت:

      حالا چرا گریه میکنی 😐 چرا انقدر متعصبین 😐 من یکی که نفع شخصیم برام مهمه نه نفه شرکتی که پولش تو جیب من نمیره .کنسول بیاد مثل پلی ۴ خوب کار کنه میخرم مثل پلی ۳ ضعیف باشه نمیخرم مثل پلی ۲ قوی ظاهر شه میخرم مثل پلی ۱ با هزار قسم لود شه میکوبمش تو دیوار هزار تیکه شه پلی ۵ هم میزارم چندماه بگذره ببینم عملکردش چطوره.خوب باشه میگیرم خوبم نباشه مجبورم نکردن که بگیرم و بابتش گریه کنم.

      • Sina_2081 گفت:

        عزیزم بحث گریه نیست
        اگه من از شرکتی مثل سونی با خرید بازیهاش حمایت نکنم ، چطور میتونه سالی چندتا بازی باکیفیت بده؟ هر چقدر شرکت سود کنه ، به نفع مخاطب همون شرکته. در سال ۲۰۲۰ ، پلی استیشن بازی های انحصاری(زمانی) nioh 2 و dreams و last 2 و ghost و final fantasy و death stranding رو برای منی که از بازی باکیفیت حمایت میکنم میسازه ، تا اطمینانم از نسل بعد این کنسول هم راحت باشه چون تاریخ ۲۵ ساله پلی استیشن این رو ثابت کرده. حتی نسل هفت که بشدت خراب کرد ، در نهایت با موفقیت و تولید آیپی های بینظیر تمومش کرد. (من عمل کردن رو بیشتر دوست دارم تا وعده دادن)

        • Devil گفت:

          ما تو جهانی زندگی میکنیم که حمایت بیجا فقط باعث بالا رفتن قیمت اون محصول میشه نمونش گوشی آیفون با قیمت فضاییش.اگه من بیام یه محصول که ایراد داشته باشه رو حمایت کنم اون شرکت چه لزومی به درست کردن و تغییر اون محصول میبینه؟بعدشم صنعت بازی سازی ربطی به نوع کنسول نداره بازیها در هر صورت ساخته میشن حتی اگه کنسول مورد نظر وجود نداشته باشه پس بازی رو بهانه قرار ندین.مثلا اگه ایکسباکس دیگه کنسول نده شرکتهای که انحصاری ایکس باکس تولید میکنن جمع نمیکنن برن خونشون.

سازندگان در توسعه‌ی بازی‌های میان‌نسلی با مشکلات زیادی رو به رو هستند - گیمفا