شایعه: کنسول پلی‌استیشن ۵ در اجرای رزولوشن ۴K مشکل خواهد داشت - گیمفا
شایعه: کنسول پلی‌استیشن ۵ در اجرای رزولوشن ۴K مشکل خواهد داشت - گیمفا
شایعه: کنسول پلی‌استیشن ۵ در اجرای رزولوشن ۴K مشکل خواهد داشت - گیمفا
شایعه: کنسول پلی‌استیشن ۵ در اجرای رزولوشن ۴K مشکل خواهد داشت - گیمفا

شایعه: کنسول پلی‌استیشن ۵ در اجرای رزولوشن ۴K مشکل خواهد داشت

حسن اکرامی
۱۲:۰۰ ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
شایعه: کنسول پلی‌استیشن ۵ در اجرای رزولوشن ۴K مشکل خواهد داشت - گیمفا

عرضه‌ کنسول نسل نهمی شرکت سونی یعنی پلی‌استیشن ۵ یکی از مورد انتظارترین رویدادهای سال ۲۰۲۰ برای صنعت بازی‌های ویدئویی به شمار می‌آید. مدت زمان زیادی از رونمایی این کنسول منحصر به فرد نمی‌گذرد؛ با این حال تنها چند ماه دیگر تا زمان عرضه‌ی آن در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار جهانی فاصله داریم. اخیرا خبری جالب از یک منبع غیررسمی باعث نگرانی برخی از هواداران این کنسول شده است.

چندی پیش بود که پس از مدت‌ها انتظار برای هواداران، شرکت سونی از سخت‌افزار و ظاهر کنسول پلی‌استیشن ۵ رونمایی کرد و افراد زیادی را هیجان‌زده ساخت. این کنسول نسل نهمی به همراه کنترلر فوق‌العاده‌ و منحصر به فرد خود، فهرست گسترده‌ای از عناوین انحصاری با کیفیت و عالی، قابلیت‌های ویژه سخت‌افزاری و مهندسی شده به مانند SSD و تکنولوژی صدای سه بعدی و لوازم جانبی کارآمد بدون شک یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های خرید بازی‌بازان در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی و نسل بعدی به شمار می‌آید. حال به لطف شایعه‌ای که اخیرا یکی از افشاکنندگان منتشر کرده است، برخی از افراد نگران شده و منتظر پاسخ شرکت سونی هستند.

اخیرا یک کاربر نام آشنای توییتر به نام AestheticGamer aka Dusk Golem که تاکنون اطلاعات زیادی را به درستی از بازی جدید شرکت کپکام (CapCom) و سری Resident Evil منتشر کرده است و تا حدودی قابل اعتماد به شمار می‌آید، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که کنسول پلی‌استیشن ۵ چه عملکردی در همخوانی با موتور گرافیکی شرکت کپکام دارد، توضیح داد که این کنسول در زمان عرضه‌ی خود و اجرای بازی Resident Evil Village مشکلی نخواهد داشت و یک اجرای کاملا بهینه را به همراه دارد. با این حال کاربر AestheticGamer aka Dusk Golem در کنار پاسخ این سوال اظهار داشت که از برخی توسعه‌دهندگان شنیده است که کنسول پلی‌استیشن ۵ در زمینه‌ی اجرای رزولوشن ۴K مشکلاتی خواهد داشت. باید توجه داشت که حتی اگر این مشکل در مقاطعی به وجود آید، کنسول نسل نهمی شرکت سونی باز هم فروش و محبوبیت خود را خواهد داشت اما افرادی که بدون شک برروی نرخ فریم و رزولوشن عناوین مختلف حساسیت خاصی به خرج می‌دهند، بدون شک از شنیدن این شایعه نگران خواهند شد و این قطعا خبر خوبی برای شرکت سونی نیست.

کاربر AestheticGamer aka Dusk Golem در حساب کاربری رسمی توییتر خود اظهار داشت:

بازی‌بازان باید آمادگی این خبر را داشته باشند که به احتمال بسیار زیاد کنسول پلی‌استیشن ۵ از نظر قیمت از اکس‌باکس سری اکس گران‌تر خواهد بود. من قصد ندارم زیاد روی این احتمال تاکید کنم چون از من اینطور خواسته شد اما باید بگویم که خودتان را برای این اتفاق آماده کنید که کنسول اکس‌باکس سری اکس کنسول ارزان‌تر و قدرتمندتر نسل نهم خواهد بود. من از توسعه‌دهندگان دیگری جز شرکت کپکام شنیده‌ام که کنسول پلی‌استیشن ۵ مشکلاتی در زمینه‌ی رزولوشن ۴K دارد؛ به همین ترتیب شما ممکن است روزولوشن‌های ۴K تقلبی زیادی را ببینید. ممکن است این مشکل برای افراد زیادی بی‌اهمیت باشد اما باز هم باید خودتان را برای آن آماده کنید. با این حال کنسول اکس‌باکس سری اکس این مشکل را نخواهد داشت.

ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که این بیانیه از سوی یک شخص غیررسمی بوده و در حد احتمالات به شمار می‌آید. در حال حاضر نه تنها هیچ مدرکی وجود ندارد که کنسول پلی‌استیشن ۵ با اجرای رزولوشن ۴K مشکلی دارد بلکه استودیوهای آرکین (Arkane Studios) و اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games) تایید کرده‌اند که عناوین آن‌ها برروی این کنسول با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و روزلوشن ۴K قابل اجرا خواهند بود. همچنین مقایسه‌ی قدرت گرافیکی این کنسول با کارت گرافیک‌های سری RTX هم‌رده به خوبی نشان‌دهنده‌ی این موضوع است که این کنسول احتمالا در اجرای ظرفیت‌های گرافیکی بالا و رزولوشن ۴K مشکلی نخواهد داشت.

اختلاف بین دو کنسول شرکت سونی و مایکروسافت از نسل هفتم وجود داشته و همچنان با عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس ادامه خواهد داشت. هم‌اکنون با این که بسیاری از افراد جامعه‌ی بازی‌بازان در مورد این دو کنسول نسل نهمی با هم اختلاف دارند اما بسیاری از نظرسنجی‌ها و تحلیل‌های آماری نشان می‌دهند که کنسول پلی‌استیشن ۵ پس از گذشت چند ماه از زمان عرضه‌ی دو محصول، رقیب خود یعنی اکس‌باکس سری اکس را از میدان به در خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی رخ خواهد داد.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شایعه: کنسول پلی‌استیشن ۵ در اجرای رزولوشن ۴K مشکل خواهد داشت - گیمفا
شایعه: کنسول پلی‌استیشن ۵ در اجرای رزولوشن ۴K مشکل خواهد داشت - گیمفا
شایعه: کنسول پلی‌استیشن ۵ در اجرای رزولوشن ۴K مشکل خواهد داشت - گیمفا
شایعه: کنسول پلی‌استیشن ۵ در اجرای رزولوشن ۴K مشکل خواهد داشت - گیمفا
شایعه: کنسول پلی‌استیشن ۵ در اجرای رزولوشن ۴K مشکل خواهد داشت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • 😐 برگام امیدوارم شایعه باشه فکر کنم دروغه مگه میشه کنسول نسل نهمی مشکل داشته باشه نه دروغه 😐

  • ALIREZA0111 گفت:

    به بازیساز هم بسیار ربط داره
    استودیو های فرست پارتی که شیره کنسول رو وسط نسل و اخر نسل میگیرن
    ولی تا وقتی شرکت و استودیو هایی مثل یوبیسافت و ez باشه بله کنسول مشکل خواهد داشت چون واقعا بهینه سازی نمیکنن یا شاید واقعا بلد نیستن
    هنوز تو کف اون خبرم که اساسینس کرید والهالا با اون گرافیک نه چندان خوبش ۳۰ فریم رو ایکس باکس هستش و احتمالا رو ps5 هم همینه
    اینا بهونس مخصوصا اوایل نسل
    قدرت واقعی کنسول رو استودیو های فرست پارتی نشون میدن :yes: :yes: :yes:

  • طرفدار پلی استیشنم… ولی اگر مشکلی داشته باشه کورکورانه ازش حمایت نخواهم کرد…
    چون باید همیشه بهترین باشه ⁩⁦/ᐠ。ꞈ。ᐟ\⁩

    • Joel گفت:

      dagger of evil
      کی گفته حتما باید بهترین باشه؟
      در هر صورت باید از برند مورد علاقت حمایت کنی
      فکر کردی سونی اولای کارش خیلی شاخ بوده؟
      یه چیزی درست کرده بود که همش میسوخت و کار نمیکرد ولی مردمش انقدر خریدن و حمایت کردن تا شد این سونی
      توقعتو هیچوقت بالا نبر
      همین کنسولو خودت نمیتونی حتی پلاستیک بیرونشو بسازی البته توهین نمیکنما

      • تفاوت نگرش من با شما اینه که من با رضایت بیخودی و کورکورانه باعث عقب موندن شرکت مورد علاقم نمیشم. اگر اشکالاتش و نقاط ضعفش رو نگم بهش خیانت کردم.

      • Stalin 657 گفت:

        بلی در اولین نسل سونی بالای ۱۰۰ میلیون فروخت با همان کنسول سوخته ( من که ندیدم با این که ۴ سال استفاده کردم ) در نسل بعد که سلطان شد نسل ۷ بخاطر قیمت بالای ps3 دوم شد و در حال حاضر که بالای ۱۰۰ میلیون فروخته
        بحث کردن با مولتی اکانت مثل بحث کردن با بچه ۳ ساله با اجازه نمی خواستم توهین کنم 😎

  • Dr.Who گفت:

    این حرفی که داسک راجب رزلوشن میگه امیدوارم درست نباشه….دو کنسول در ابتدای نسل تفاوت چندانی با هم نخواهند داشت فوق فوقش در اواخر نسل ۹ کمی ایکس باکس توی بعضی بازی ها تردپارتی بهتر ظاهر بشه (من اینجوری فکر میکنم)

    • 343 HALO گفت:

      مشکل اینجاست cpu و gpu این کنسول اورکلاک شده هست
      یک استودیوی فرست پارتی ساز با وقتی که روش می ذاره مشکلی نمیاد اما یک استودیوی مستقل که بازی انحصار زمانی نشده اونقدر وقت نداره که به صورت اوکلاک ازش استفاده کنه
      الان حرف های عمران خان رو بعضی ها توی هوا قبول کردند اما صحبت AestheticGamer aka Dusk Golem که توی ارا روی حرفاش قسم می خوردند میشه دروغ…
      در کل این ۴kخیلی اوررتید هست یکجا خودندم هنوز بیش تر از ۶۰درصد گیمر ها از مانیتور ۱۰۸۰ استفاده می کنن
      منم خودم مانیتورم ۱۰۸۰ هست اما تا ۱۴۴fps پشتبانی می کنه و فریم برام مهم تر هست

      • AmirAgha گفت:

        باز گفتن اورکلاک!!
        اصا میدونین اورکلاک چیه؟؟
        برو بازی نسل هفتتو پلی بده!!

        • Iliya گفت:

          تو یه کارت گرافیک داری ۹٫۲ ترافلاپس قدرت داره به صورت پیش‌فرض هم کلاک ۱٫۸ گیگاهرتز رو داره اما تو میای با یسری کار های ریسک دار کلاکش رو تا ۳ گیگاهرتز هم بالا میبری این میشه اورکلاک
          حالا اون کارتر گرافیک اندازه ۲۰۸۰ti قدرت داره اما یسری مشکلا هم پیش میاد (حوصله ندارم تخصصی حرف بزنم دیگه ادامه نمیدم چو نتخصصی میشه نو بحث اورکلاک و کلال خیلی بالا)

  • ُSethHunter گفت:

    باز هم این شایعه های چرت و پرت
    جالبه توسعه دهنده ها دارن میگن هیچ مشکلی نداره
    اسپایدی قراره ۴k و ۶۰ فریم باشه GT قراره ۴K و ۶۰ فریم باشه بعضی جاها میگن تا ۱۲۰ فریم هم هست
    هورایزن ۴k رتچت اند کلنک ۴k
    اینا همونایی هستن که میگفتن ps5 آماده نیست و داغ و میکنه و در تولید کم میاره و این چرت پرتا که همشون بر خلافش ثابت شد. به هیچ وجه باور نکنین این چیزا رو
    دقت کنید هر دفه گند کارای مایکروسافت در میاد و خرابکاریاشون مشخص میشه یهویی این شایعه ها اوج میگیرن
    مشخصه از کجا دارن میان…
    تایید لطفا

    • تمام بازی هایی که نام بردین فرست پارتی هستن. و استودیوهای فرست پارتی سونی همیشه دسترسی زودتر، بهتر و بیشتر / آموزش های ویژه دارن و از طرفی وقتشون رو به پورت کردن نباید اختصاصی بدن کلا رویه کاری بازی های فرست پارتی متفاوته. استودیوهای ترد پارتی همیشه مشکل داشتن با رسیدن به کیفیت های بالا و عده ی کمی هستن که بتونن با کیفیت انحصاری های سونی رقابت کنن. من نمیگم نتیجه گیری داسک گالم مربوط به این که همه‌ی بازی ها برروی پلی‌استیشن ۵ رزولوشن ۴K رو نمی تونن ساپورت کنن درسته و ایشون صد درصد استنباط صحیحی داره (حتی خودشم میگه در زمان لانچ برطرف میشه مشکل) اما تقریباََ مطمئنم تیم کپ کام یه مشکلی داره با این موضوع که گالم مطرح می کنه. ممکنه اصلا ربطی به کنسول نداشته باشه و تیم کپ کام با موتورگرافیکی خودشون به مشکل برخوردن اما این که اکس باکس سری اکس هیچ مشکلی نداشته یکم عجیبه.

      • در ضمن گیمرها به دو دسته تقسیم میشن کسایی که رزولوشن و کیفیت فنی براشون خیلی اهمیت داره که از همین الان هم مانیتور ۴k دارن. این دسته به سمت اکس‌باکس سری اکس جذب میشن. اما دسته دوم کسایی هستن که مثل من گیمپلی و محتوا رو اولویت قرار میدن و فول اچ دی و ۶۰ فریم بر ثانیه براشون اهمیت داره. اینا هم جذب پلی استیشن ۵ و سری اس میشن. حالا بستگی داره شما جزو کدوم دسته باشید.

        • Star1 گفت:

          به نظرم اینکه بیخیال کیفیت فنی بشی و فقط دلیل خریدو محتوای اختصاصی بزاری کار جالبی نیست.
          مثلا رفیقم میگفت Bloodborne رو روزای اول عرضه رو PS4 تجربه کردم ولی انقدر افت فریم و لگ داشت که عملا هیچ لذتی نمیشد برد از تجربش هرچند بصورت اختصاصی برای PS توسعه یافته بود.

          • رزولوشن اگر سرچ کنید بین خیلی از منابع داخلی و منتقدین و … یک بحث اورریتد هستش اما فریم ریت خیلی مهمه. فریم ریت در گیمپلی هم تاثیر داره اما بحث ما اینجاس که پلی استیشن در بحث رزولوشن مشکل داره ولی مطمئنا فریم ریت خوبی رو ارائه میده و ۶۰ فریم و ۱۲۰ فریم با رزولوشن ۱۰۸۰ اجرایی هستش. بماند که داخل ایران برای مانیتور ۴K باید اندازه‌ی کنسول خرج کنی. در کل بحث رزولوشن خیلی جا افتاده نیست و ۱۰۸۰ هم کیفیت بسیار خوبیه هنوزم. اما اگر فریم ریت افت کنه گیمپلی رو تحت تاثیر قرار میده و بازی کردن واقعا سخته.
            بازی بلادبورن هم همین مشکل رو داره مربوط به لانچ نیست هنوزم افت فریم داره و این مشکل تیم توسعه بود و سخت افزاری نیست. اگر بلادبورن نرخ فریم ثابتی داشت اصلا بحث مشکل فنی براش مطرح نبود. خوشخبتانه پلی ۵ هم فقط در شایعه ها بحث رزولوشن براش مطرح هستش امیدوارم فریم ریت دیگه در نسل آینده پایین تر از ۶۰ نباشه. مظورم از محتوا این نبود که انحصاری داشتن مهمه منظور من اینه یک بازی چه فرست پارتی چه ترد پارتی مهم اینه که گیمپلی و محتوای داستانی خوبی داشته باشن حالا اگر رزولوشن هم ۴K تونستی بهش دست پیدا کنه چه بهتر نشد ۱۰۸۰ هم جوابگو هستش. انحصاری صرفاََ یک مزیت دیگس. من شخصاََ ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم رو کیفیت بسیار خوبی میدونم و تا زمانی که بازی از ۶۰ فریم و رزولوشن فول اچ دی پایین تر نیاد. محتوای بهتر و گیمپلی برام اهمیت بیشتری داره اصلا رزولوشن ۴k برام مهم نیست.
            در کل اینا رو نگفتم که بگم اکس باکس در طراحی سیستم کار مهمی انجام نداده همین که کپ کام با مشکلی رو به رو نشده خودش نشون میده تیم مهندسی اکس باکس کار خیلی خوبی انجام دادن و رزولوشن ۴k هم لذت بازی رو بیشتر می کنه اما خب تا زمانی که گیمپلی و داستان و موسیقی و فریم ریت و … همه در سطح خوبی باشن بعدش رزولوشن می تونه بهتر کنه بازی رو.

            • vdrgame گفت:

              داداش تو داری میگی بازی باید داستانش خوب باشه و گیم پلی روون باشه و موسیقی خوبی داشته باشه این اصلا ربطی به کنسول نداره داداش چی میگی اصلا!!
              بازی خوب ساخته بشه برای همه مهمه داستان و موسیقی هم مهمه ولی ما داریم وارد نسل بعد میشیم و استاندارد نسل بعد رزولیشن ۴k هستش وقتی میان نسلی این نسل حالا دارن به صورت اپسیکال ۴k میدن تو میخوای نسل بعد ps5 fullhd بهت بده و فقط بگی فریم ریتو بیارین بالا و بازی خوب بسازین پس برای چی کنسولو تغییر بدیم ؟ روی همین ps4pro رزولیشنو ببرن رو fullhd و فریم ریتو ۶۰ کنن بعدش بازی خوب بسازن تو هم حال کن …همینجوری فکر میکنین که پرایدو تا صد سال دیگه میخرین و اصلا پیشرفت و کیفیت براتون مهم نیست
              Ps5 کنسول نسل بعد وقرار گرافیک و رزولیشن بهتری داشته باشیم نسل بعد نه که پسرفت کنیم داداش فریم ریت خیلی مهمه ولی داداش fullhd ۶۰ فریم هم روی pro هستش باید یه مقدار پیشرفت کنه کنسول … صحبت درمورد کنسوله نه بازی
              خدا کنه دروغ باشه وگرنه خیلی چیزه بدیه که یک کنسول نسل ۹ توانایی اجرای بازی روی ۴k نداشته باشه

              • رزولوشن بخش خیلی کوچکی از بازی هستش. نسل بعد صرفا به معنای بهتر شدن رزولوشن نیست خیلی مسائل مهم تر وجود داره. نورپردازی، جزئیات، هوش مصنوعی، تعامل بهتر با محیط و هزاران عامل دیگه اینا هستن که نسل بعد رو تعریف می کنن رزولوشن اهمیتش از همه ی این ها کمتره. چه کسی پیدا میشه که حاضر باشه یه بازی کم جزئیات با نورپردازی بد به صورت ۴K تجربه کنه؟همونطور که که گفتم وقتی به همه ی مسائل رسیدگی شد بعدش شاید رزولوشن اهمیت پیدا کنه. نمی دونم چرا نسل بعد رو به رزولوشن محدود می کنین. رزولوشن داخل گیمپلی هیچ تاثیری نداره اما هوش مصنوعی نسل بعدی نورپردزای نسل بعدی و تعامل بهتر برای نسل بعد خیلی بیشتر روی تجربه اهمیت داره.

                من نمی دونم این جمله رو از کجا آوردین که رزلووشن پایین تر رو به پسرفت اختصاص دادین. ما The Last of Us 2 رو می تونیم با رزولوشن ۱۰۸۰ بازی کنیم و بگیم WOW چون جزئیات داره و تقریبا نسل بعدی به حساب میاد State of Decay 2 هم ۴K ULtra HD به حساب میاد حالا شما به من بگو کدوم یکی گرافیکی نزدیک به نسل بعدی داره. پلی استیشن ۵ بدون رزولوشن ۴k پسرفت به حساب نمیاد و مهم تلقی کردن ۴K تا این حدی که شما میگی اصلا صحیح نیست.

                • vdrgame گفت:

                  نخیر برای کسی که دنبال کیفیت تصویر هست رزولیشن بسیار مهمه به طور مثال شما برو یه انیمیشن رو با کیفیت fullhd و ۴k ببین متوجه میشی خیلی از جزئیات تصویر و اون کیفیت خوب انیمیشن در رزولیشن ۴k معلوم میشه و شما تو fullhd اونو از دست میده اصلا بازی گاد اف وار رو هم ۴k تجربه کردم هم فول اچ دی که از لحاظه گرافیکی تو هردو حالت یکیه ولی به شدت در حالت ۴k باز شارپه و جزئیات خیلی معلومه و کیفیت واقعی گاد تو رزولیشن ۴k معلوم میشه مگه این که یه مانیتور کوچیک داشت باشی یا یه از تلویزیون خیلی خیلی فاصله بگیری که متوجه تفاوت نشی

                • ASSADullah گفت:

                  داش محمد حسین.
                  در مورد این شایعه فکر کنم حقیقت داشته باشه البته نه به این صورت که یارو گفته.
                  ببیند اون موقعه ای که گیمپلی از آنریل انجین ۵ رو نشون دادن گفته شد که رو رزولوشن ۱۴۴۰p اجرا شده خب تا اینجا درست.
                  بعد خبر اومد که ps5 از تکنولوژی جدید شبیه به dlss انودیا استفاده میکنه.این خودش خیلی عالیه چون من تو اینترنت که سرچ کردم dlss واقعا باونکردنی.اگر سونی از این روش برای رسیدن به ۴k استفاده کنه من کارشو تحسین میکنم.
                  بخاطر اینکه رندر بازی رو حالت native خیلی فشار به سخت افزار میاره حالا هر چقدر کارت گرافیک بالا باشه باز به مشکل برمیخوره.برای دور زدن این محدودیت انودیا راهشو پیدا کرد “DLSS”
                  با این روش هم به کیفیت ۴k میشه رسید و هم حتی با فریم ۶۰٫این رو از خودم نمیگم تستا زیادی انجام شده خودتون میتونید برید ببنید.
                  اما در مورد این شایعه که یارو زده.
                  اول اینکه منظور طرف از ۴k تقلبی همون dlss نگفته چون خود همین اون ۱۲ ترافلاپس xbox رو بی معنی میکنه هرچند معیار قدرت کنسول اصلا و ابدا ترافلاپس نیست و نبوده (
                  Rx Vega 64 vs Rx 5700)
                  ثانیا سونی رو یا نمیشناسید یا باور ندارید یادتون رفته با نسل ۶ چه کرد یا نسل ۷ و‌ نسل ۸ ، سونی ثابت شدست. اینا همش فن بازیا طرف مقابله (۴k تقلبی !!) معلومه می خواد یه جوری ضربه بزنه.
                  من تفاوتای ترافلاپس تو کارت گرافیک ها دیدم و باور دارم که ترافلاپس به عنوان معیار قدرت ابدا حساب نمیشه.
                  باتشکر.

            • MAX3D گفت:

              سلام محمدحسین عزیز داری واسه کی توضیح میدی با کی بحث میکنی؟ :rotfl:

              up-00.com/i/00188/uejpb6xe5dxm.jpg

              up-00.com/i/00188/strheyf45q7p.jpg

              این دوتارو ببین حیف اون یکی رو ندارم که گفته بود بازی های داستانی دو هزاری یکبار مصرف هستن بجاش ارزش داره پول بدی جای بازی انلاین حتی اگه ۷۰ دلار باشه و البته کمپانی EA رو بهترین کمپانی میدونه و معتقده که بازی های EA پرمحتوا هستن و پول پرست نیست!
              یاد اون جریانی افتادم که سر داستان لوت باکس ها از EA شکایت شد و کارش به دادگاه کشیده شد
              #منطقی

              • My Crush Abby گفت:

                :rotfl: :yes: اینارو از کجا میاری مکس دومی مال سال ۹۷ بودش :rotfl: :heart:
                دیگه کسی نمیتونه چیزی بگه از دست تو 😀 عشقی

              • Star1 گفت:

                چه ربطی داره؟
                داری کامنت های منو نصفه نیمه میزاری
                اون جواب یکی بود که میگفت اسپنسر خالی بند و اینا
                اولی هم جواب کسی بود که وقتی بحث فروش پایین بازیای ویندوز نسبت یه تعداد گیمراش بود میومد فروش بازیای آنلاین و مولتی رو حساب میکرد که امکان تهیه کپی غیر قانونی ازش وجود نداره.
                بعدشم من هیچوقت از بازیای ورزشی و p2win دفاع نکردم نه ea نه ۲k
                بحث سر بتلفیلد و بتلفرانت بود.
                شانس آوردیم مث سایت های دیگه تاریخچه کامنت ها رو نشون نمیده اینجا :evilgrin:

            • Star1 گفت:

              حق با شماست.
              البته من بطور کلی کفتم – منظورم PS5 نبود – با توجه به اینکه بزرگترین مشکل کنسول های نسل ۸ پردازندشون بود (که از اول برا تبلت و نت بوک ها طراحی شده بود) طبیعتا XBSX و PS5 نباید هیچ مشکلی داشته باشن تو فریم ریت و تو پرجزئیات ترین بازی های Open World نسل ۹ حداقل از ۱۰۸۰/۶۰FPS پایینتر نیان.
              خودم هم فریم ریت رو مهم تر از رزولوشن میدونم ۱۰۸۰/۱۲۰ قطعا بهتر از ۴K/30 هست. (فقط امیدوارم این حق انتخابو بدن به گیمر)

        • Ozhan گفت:

          من تی وی فورکی دارم ولی بازم پی اس رو با هیچی عوض نمیکنم
          فک نکنم انچنان مهم باشه این فورکی که بخوایم از یه سری بازیا خودمونو محروم کنیم

        • منم جزو اون دسته ام که صرفا اجرا شدن بازی براشون اهمیت داره 😀

      • ُSethHunter گفت:

        این چه حرفیه شما میزنین آخه ؟؟
        تیتر خبر رو خودتون ببینین “کنسول پلی‌استیشن ۵ در اجرای رزولوشن ۴K مشکل خواهد داشت”
        در حالی میدونیم که فرست پارتی ها ۴k اجرا میشن
        این فکت خودش این شایعه رو نقض میکنه. فارکرای ۵ هم ۴k اجرا میشه اونم فرست پارتیه لابد ؟؟ باقی این حرفا همش توجیه بیخوده به نظر من
        این شخص معلوم نیست با سونی چه مشکلی داره ولی تا وقتی که مدرک واقعی ارائه نده حرفاش ذره ای ارزش ندارن. جالبه طرف خودش حرفشو پس گرفته بعد مهندسای ما باز دارن فکت صادر میکنن
        باز هم میگم این شایعات همه الکین مثل شایعات قبلی
        حتی به فرض محال حقیقت هم داشته باشه فرقی به حال کسی نمیکنه
        این نسل گاد و لست ۱۰۸۰ گرافیکشون از هیلوی ترو ۴k بیشتره

    • Yato گفت:

      باز هم توهم زدید ، انشالله که در حد شایعه باشه ، این جور شایعه ها برای هر دو کنسول هست

  • ssd افسانه ای ای فاصله پر می کنه

    • Stalin 657 گفت:

      بلی قدرت مایکروسافت هم گرافیک رو بالا می کنه
      http://uupload.ir/files/yh1l_g2vu_img_20200803_013243_241.jpg :rotfl: :rotfl: :rotfl:

      • Yato گفت:

        SSD درسته باعث بهبود گرافیک نمیشه ولی دست استودیو های فرست پارتی را برای ساخت عناوین فوق العاده باز تر می گذارد
        Stalin دوست من جواب ترول با ترول نمیدن ، ایجور بحث ها باعث کدورت بین دوستان میشه
        گرافیک بازی ها ترد پارتی روی Xbox بهتر خواهد بود و این قابل انکار نیست ولی دلیل خرید PS5 مسلماً گرافیک نیست بلکه انحصاری های عالی این کنسول و …. هست و نباید برای دوستان PS فن حرف این دوستان مهم باشد
        گرافیک ضعیف Halo مربوط به سخت افزار Xbox نیست ، این تنها یک دمو بود اگه بازی نهایی بد بود آن وقت نقدش خواهیم کرد فعلا تاخیر زدن و دارن روش کار می کنند ، احتمال بازی بین ۸ ماه تا ۱ سال دیگه عرضه می شود ، این استودیو زمان زیادی برای کار روی گرافیک این عنوان دارد

  • Alifz گفت:

    نمیدونم سونی با این dusk golem چکار کرده که طرف اینقدر…. آره
    یاد اونایی افتادم که بعد از شهرت و محبوبیت فورتنایت میگفتن فلان حرکت موزون برای منه و اپیک باید حق کپی رایت بده

    شایعه های اخیر که هیچ کدوم درست نبودن از جمله رونمایی از ui پلی ۵ در state of play و…
    و ما همچنان گیمفا رو رفرش میکنیم برای تیتر (زمان برگزاری رویداد بعدی future of gaming مشخص شد یا تاریخ پخش قسمت دوم future of gaming لو رفت)

  • mo70 گفت:

    والله مهم کیفیت فرست پارتی ها برا پلی۵ هست و بعد کیفیت تردپارتی و بنظرم سانتامونیکا و دیگر فرستی پارتی ها برای پلی۵ ،۴کی و ۶۰خواهند بود که این کافیه ،حالا اسینزکرید رو روی ۱۴۴۰پی هم بازی کنی مورد زیاد ناجوری نخواهد بود
    ولی مطئنا استودیوها دلیل اصلی روزلوشن ۴کی یا ۱۴۴۰هستن .

  • Endgame گفت:

    درود بر جیسون رونالد بخاطر کنسول بینقصش

  • ما این نسل فقط بتونیم کنسولارو بخریم ۴k نخواستیم :rotfl:

  • Armin گفت:

    اینکه کنسول ها بتونن روی کیفیت ۴k بازی ها رو اجرا کنن مهم نیست مهم اینه که ببینی کیفیت تکسچر های بازی توی چه حالتیه و اینکه بهینه سازی بازی چقدر خوب بوده وگرنه وقتی که تکسچر های بازی پایین باشن ولی رزولوشن روی ۴k باشه که فایده ای نداره.

  • GrandWarden گفت:

    دوستان اینجوری که من متوجه شم این آقای داسک گولم فقط از احوالات کپکام خبر داره و الان یجورایی فقط میخواد بیشتر بیاد توی چشم.باز هم نمیشه بطور مطلق گفت این حرف دروغه شایدم واقعا درست باشه.
    اسپم:سایت همساده جدیدمون که تازه اومده(وی جی اتو) اومده یک مقاله درباره تلو ۲ نوشته که در لباس منطقی بازی رو کوبیده در جهت رضایت فن های سایتشون که در پست های غیر مرتبط با بازی هم میان بازی رو میکوبن!برید بخونید.
    زنده باد گیمفای خودمون که همیشه منطق رو سرلوحه کار خودش قرار میده و هیچ وقت واسه خوشحال کردن عده ای همچنین چیزی نمی نویسه.واسه همینه که با اختلاف بهترین سایت گیمینگ ایرانه.

    • Ozhan گفت:

      اون نویسندش از اول با بازی مشکل داشت..بهرحال درکشون میکنم(چون گفته یه بار بیشتر بازی نکرده) منم اولش از پایان چیز خیلی زیادی دستگیرم نشد ولی دور دوم خیلی بیشتر لسمش کردم
      وقتی که دیگه ردیت رو خوندم یا نظرات بقیه رو دیدم(چه خوب چه بد)دیگه به اوج کاری که ناتی داگ انجام داده پی بردم و واقعا تحسینشون کردم

  • خدا مارو دوست داره
    دیده نمیتونیم کنسول نسل نهمی بخریم
    سری ایکس و ps5 رو افتضاح کرده که حسرت نخوریم 😎

  • گیمفا تیترو یجور میزنی هیترا دست بگیرا بابا نکنید اینکارو .

  • sauron گفت:

    متشکرم آقای حسن اکرامی
    طرفداری شما کاملا مشهود بود! یه شایعه کوچک که ایرادی به PS5 وارد کرده بود رو بهانه قرار دادید و تا تونستید از PS5 تعریف کردید. این جمله هم دیگه اوجش بود: «کنسول پلی‌استیشن ۵ پس از گذشت چند ماه از زمان عرضه‌ی دو محصول، رقیب خود یعنی اکس‌باکس سری اکس را از میدان به در خواهد کرد.»
    جناب ناظر برام واضح هست که تایید نمی کنید.

    • خواهش میکنم دوست عزیز .. کامنتتونم خودم تایید میکنم .. Between the PS5 and the Xbox Series X, many within the gaming community are conflicted, despite the fact that it’s projected that the PS5 will outsell the Xbox Series X within the first few months. Only time will tell. در ضمن من اعتقاد دارم کسی که دوست داره کنسول اکس‌باکس رو بخره لیاقتش همون کنسول و سخت افزارش به همراه بازیای نمایش داده شده و سرویس هاست و کسیم که دوست داره کنسول پلی استیشن رو بخره لیاقتش همون کنسول و قابلیتا و بازی ها و سرویس هاست .. این جمله نه تبلیغی داره و نه توهینی ولی خودش حرفارو میزنه .. در هر صورت منم از جامعه ی بازی‌بازان هستم و مشتاق عرضه ی کنسول نسل نهمی که معتقدم تو انتخابش هیچ شکی ندارم چون اعتماد به یک برند ساده به دست نمیاد. موفق باشید

      • Killingjoke گفت:

        با تشکر از درج خبر البته این مورد که می فرمایید لیاقت هر فرد انتخاب او هست یکم مغرضانه هست چون خیلی وقت ها افراد در شرایط نا به سامان اقتصادیمون انتخاب هایی که میکنن برای ارزون تر خریدن یک وسیله است. ما همه گیمریم و گیم مارو به هم نزدیک میکنه و کنسول ها فقط وسیله هستن. گیمر واقعی همون قدر از زلدا لذت میبره که از گیرز و گاد لذت میبره و اگر هر کدوم ازین شرکتا نبودن ما این کیفیت رو در گیم های الان نمی دیدیم. امیدوارم ۳ برند موفق باشن تا ما از هیچ کدوم ازین گیمها محروم نشیم.
        باز هم بابت پوشش دادن خبر ازتون متشکرم

      • sauron گفت:

        آقای اکرامی عزیز اصلا مسئله لیاقت نیست، بحث علاقه ست! خیلی ها متاسفانه این مسئله رو هنوز متوجه نشدن. نظر کاربر محترم Killingjoke هم درسته، شما مغرضانه از واژه ی «لیاقت» استفاده کردین. اما در مورد خود بنده باید عرض کنم که در نسل ۷ و ۸ هر دو کنسول رو داشتم و از تمامی بازی هایی که با علاقه ی من سازگار بوده لذت بردم. حالا بفرمایید لیاقت من کدوم کنسوله؟! البته پولدار هم نیستم و هر دو رو دسته دوم، با بازی های دسته دوم و یا اکانت های هکی استفاده کردم.
        مسئله ی بسیار مهم تر اینجاست که گیمفا یک سایت خبری هست و در ارائه خبر اصل اساسی بی طرفی ست. شاید شما بگین این خبر ترجمه ست ولی من میگم گیمفای عزیز با این همه سال تجربه و قدمت بهتره دست از ترجمه ی کلمه به کلمه برداره و فقط خود خبر رو با حفظ اصل بی طرفی منتشر کنه. صد البته اگر نقل قول از شخصی در خبر مورد نظر باشه که دیگه باید دقیقا و با ترجمه کامل باشه.
        انشالا جنابعالی و همه همکارانتون در هیئت تحریریه موفق و سربلند باشید. جسارت من رو ببخشید.
        لطفا باز هم تایید کنید.

        • Psycho0172 گفت:

          داداش اینکه فروش ps5 تو ماه های اول بیشتر از sx هست یه فکته طرفداری نیست که
          ۵ ۶ تا نظرسنجی معتبر هست که توش ps5 خیلی جلوتر از sx هستش از نظر مردم تو بحث اینکه کدومو میخرین
          سایت هم یکی ۲تاشو کار کرده

          • sauron گفت:

            شما هم درست میفرمایید اما لطفا تیتر خبر رو بخونید، این خبر در مورد شایعه ایست که حول رزولوشن ۴k و PS5 به وجود اومده. قضیه اصلا ربطی به «رونمایی از کنسول منحصر به فرد،کنترلر فوق‌العاده‌ و منحصر به فرد، فهرست گسترده‌ای از عناوین انحصاری با کیفیت و عالی، قابلیت‌های ویژه سخت‌افزاری و مهندسی شده به مانند SSD و تکنولوژی صدای سه بعدی و لوازم جانبی کارآمد» نداره!!

            • Psycho0172 گفت:

              بله دقیقا قبول دارم
              خب اینا چیزایی که احتمالا تو سایت منبع نوشته شده
              حرف شما رو میفهمم
              یه خبر باید کوتاه و ساده خبرو فقط بگه
              ولی این رسمه یا نمیدونم چیه که هر سایت خبری مثلا در مورد ps5 نظر میده بیاد چیزایی دیگه ای هم خارج از خبر اصلی بگه که خبر طولانی تر بشه
              وگرنه مثلا مایکرو همین دیروز گفت کنسولش نوامبر میاد
              الان همین مگه چند خط خبر میشه؟
              فلانی تو مایکروسافت در فلان جا اعلام کرد xbox sx در نوامبر امسال عرضه می شود.
              همین ۲ خط؟
              خب باید بیان یه ۴ تا توضیح پیرامون اون چیز بدن یه جور مقاله طور
              آقای اکرامی هم اومدن همون سایتو که خبرو زده بود ترجمه کردن و در اختیارمون گذاشتن
              ببین من فک کنم بلاخره با توجه به اخبار زیادی که داره تو فضای مجازی رد و بدل میشه این عزیزان مجبورا دائما در حال چک کردن سایتای مختلف باشن و فک کنم وقت زیادی ندارن بیان ببینن که فلان خبر کجاش مهمه کجاش مهمه نیست
              در ضمن احترام به منبع هم در میونه
              حال نظر شما کاملا محترمه دوست عزیز
              موفق باشید

  • majidam گفت:

    معلومه که نمیتونه وقتی کارت گرافیک ۱۴۰۰ دلاری اونم فقط هزینه یک کارت گرافیک ۱۴۰۰ دلاری به زور از عهده ۴k میاد در بازیهای aaa سی پی یوش و ram و هارد و بقیه قطعات جای خود اونوقت انتظار دارین کنسول ۷۰۰ دلاری بتونه ۴k به صورت واقعی نشون بده شاید از عهده ۴k بیاد اما خوب به صورت مصنوعی و با تنظیمات پایینتر رزولوشن ۴k واقعی فقط میشه در پی سی دید کیفیتش شما را کاملا به وجود میاره شما رو به ارگاسم میاره باور کنید یه زمانی میگفتن کنسول ۸k میتونه راحت اجرا کنه به قول شاعر زهی خیال باطل اول شماها برید به صورت هدفمند روی رزولوشن فورکی تمرکز کنید بعد از رزولوشنهای بالاتر حرف بزنید کنسول نسل ۹ هنوز نیومده بود گیمرهای کنسول کنسول رو با پی سی مقایسه میکردند منم میخندیدم اونها حق دارند چون حرفهای تبلیغات رو باور کردند بابا پی سی سالها هست که روی رزولوشن ۴k تمرکز داره و هر سال هم این رزولوشن رو بهینه میکرد و چیزهای جدیدی بهش اضاف میکرد تا درخشان ظاهر ظاهر بشه و بهینه باشه و سراغ رزولوشن ۸k نمیرفت با اینکه میتونست اما هدف اولش اجرای درست با بهترین شکل ممکن روی رزولوشن ۴k و با فریم مناسب بود لطفا دیگه کنسول رو با پی سی مقایسه نکنید مقایسه کردن پی سی با کنسول خنده داره مثل این میمونه برای ادم بگی میمون قدرت بزرگ پی سی برای همه ثابت هست اونی که رزولوشن بالاتر فریم بالاتر میخواد میره پی سی میخره اونی که دنبال انحصاری باشه میره کنسول میخره

  • Killingjoke گفت:

    متاسفانه به دلیل پافشاری بی دلیل کمپانی ها برای استفاده رزولوشن فور کی به جای فول اچ دی و نرخ فریم بالا تر از ۳۰ برای کنسول ها که نسل ها هست استاندارد کنسول ۳۰ فریم هست ما نمیتونیم شاهد گرافیک واقع گرایانه و تکسچر هایی با کیفیت واقعی باشیم تو این نسل. و یه مورد دیگه هم که هست اینکه این تفاوت قدرت خام در دو کنسول به حدی هست که قابل مشاهده باشه. دقیقا مشابه این نسل که قدرت خام ایکس باکس ۱ از پی اس ۴ کمتر بود و شما شاهد افت فریم بعضا شدید در بعضی بازی ها مولتی ایکس بکس نسبت به پلی ۴ بودید و اینکه بیشتر بازی ها روی ایک باکس با رزولوشن پویا و پایین تر از فول اچ دی اجرا میشدن. حالا این اتفاق برای سونی در نسل جدید رخ میده در ضمن یکی از دلایل تفاوت گرافیکی انحصاری های سونی با ایکس باکس هم در این نسل همین بود که کنسول ایکس باکس به دلیل ضعف گرافیکیش بازی هایی از لحاظ گرافیکی همپای رقییبش نداشت و در بازیای انحصاری هم مثل فورزا هورایزن یا گیرز ها در کنسول پایه شاهد افت فریم یا گلیچ های گرافیکی بودیم. خلاصه کلام اینکه این تفاوت قدرت خام چیزی نیست که بشه نادیده گرفتش و در بلند مدت حتی با عرضه کنسول میان نسلی برطرف نخواهد شد و نتیجه ای مشابه همین نسل رو خواهیم دید

    #ترول نکنیم به تمام دیدگاه ها احترام بگذاریم.

    • قسمت اول حرفتون درسته کلا رزولوشن اورریتد هستش و به اندازه ای که بهش اهمیت میدن مهم نیست اما در مورد تفاوت اکس باکس و پلی استیشن در نسل کنونی هم عقیده نیستم به نظر من دلیل کیفیت فنی خارق العاده بازی های پلی استیشن اصلا قدرتش نیست بلکه استودیوهای سونی خیلی خیلی ماهرن و به بهترین و بهینه ترین شکل ممکن میتونن بازی تولید کنن به شکلی که ناتی داگ تقریبا یک نسل جلوتره. اگر اکس باکس استودیوهایی به مهارت سونی داشت مطمئناََ عناوین با کیفیتی در حد انحصاری های پلی استیشن براش توسعه میدادن اما متاسفانه استودیوهای مایکروسافت مهارت سازندگان فرست پارتی های سونی رو ندارن و تیم فنی انیماتور ها و برنامه نویس های استودیوهای اکس باکس خیلی از نظر مهارتی فاصله دارن تا اعضای ناتی داگ که تا آخرین قطره از قدرت پلی استیشن اسفتاده می کنن امیدوارم این مشکل در اینده برطرف بشه و استودیوهای مایکروسافت تقویت بشن.

      • Killingjoke گفت:

        تا بخشی موافقم با نظرتون اما در گیم های انحصاری ایکس باکس یکی از کم باگ ترین و به اصطلاح پولیش شده ترین بازی ایکس باکس سری فورزا هست که مشکلات گرافیکی خاصی نداره اما به دلیل کیفیت رم پایین تره و قدرت خام کم تره کنسول ما شاهد افت فریم لحظه ای در بازیرهستیم. و در خصوص ناتی داگ ما فعلا در سطح این استودیو از لحاظ دقت و ریزه کاری برای رفع مشکلات گرافیکی همتایی نداریم اما در مجموع استیبل بودن بیشتر پلی ۴ نسبت به ایکس باکس در بازی های مولتی مثل رد دد هم خودشو نشون میده که ما کیفیت بصری پایین تری در ایکس باکس داریم. ضعف سخت افزار واقعا مشخصه. امیدوارم هر ۳ برند بهترین عملکردشون رو داشته باشن که ما هم بتونیم از تمامی گیم ها لذت ببریم. خودم به شخصه بیشتر از همه منتظر زلدای جدید هستم ☺️☺️

        • عملکرد خوب هر سه شرکت مساوی هستش با رقابت و رقابت شرکت ها به نفع گیمرهاست، اگر رقابت باشه قیمت ها کاهش پیدا می کنه محتوا یشتر تولید میشه و کیفیت ها هم بالا میره. من واقعا دوست دارم موفقیت استودیوهای مایکروسافت رو ببینم و این که هم رده بشن با استودیوهای سونی. اون موقع تولید محتوا به اوج میرسه. تشکر از دیدگاه خوبتون.

        • sauron گفت:

          در خصوص تفاوت های سخت افزاری و تاثیرگذاریش من هم با شما هم نظر هستم. اما در مورد فورزا آیا واقعا شما خودتون با افت فریم مواجه بودین؟ برای من اصلا پیش نیومد و ضمنا در تحلیل های فنی چند سایت هم مشاهده کردم که بازی با فریم ریت ثابت و پایدار اجرا میشه. در خصوص کلیه عناوین فورزا موردی که تحسین برانگیز بود همین فریم ریت ثابتشون بود.

          • Killingjoke گفت:

            بله در وان اس و وان که بازی رو انجام دادم در تصادفات و یا در پیچ های شلوغ بازی افت فریم لحظه ای پیدا میکرد که در وان ایکس نبود. در بازی گیرز هم به غیر از افت فریم های کسر ثانیه ای بازی دچار گلیچ گرافیکی میشد. البته بیشتر موارد در بازیای مولتی هست مثل کنترول یا جدای فالن اوردر و موارد این چنینی یه مرد دیگه هم که باعث افت کیفیت میشد رزولوشون پویا بود که تو بازیایی مثل کال اف جدید بعضی جاها وقتی زوم میکنید با اسلحه مناطق دور قشنگ رنجه و پیکسلی میشه. البته در جاهای شلوغ بازی که بیشتر از سخت افزار کار میکشه

    • bbb10 گفت:

      رزولوشن رندر تایین کننده همه چیز هست شما نمیتونی تکسچر شیدر یا نرمال مپ یا حتی لایت مپ رو بالاتر از رزولوشن رندرت قرار بدی چون هرچیزی هم که باشه رندرر(موتور رندر مثله سایکل یا آرنولد یا api هایی که رویه کنسول ها هستن که من نمیدونم چه اسمی دارن ) اگه رویه ۱۰۸۰ باشن و تکسچر شما رویه ۴k باشه بازم شما شاهد همون ۱۰۸۰ هستی کلا رزولوشن همه چیز هست در اصل
      شما با یک گوشی ۴۰ مگا پیکسلی ۴k عکس بنداز بعد با یه سونی ارکسون ۲۰ سال پیش با ۳ مگا پیکسل دوربین از اون عکس عکس بگیری کیفیت همون ۳ مگا پیکسل هست
      شما الان با ایمیلتور یکی از بازی های ps1 رو ۴k اجرا کنی گرافیک بازی به مراتب بهتر به نظر میاد تا نیتیو ps1
      @محمد حسین کریمی
      شما از لحاظ حرفه ای حرفت عملا مشکل داره و اصلا درست نیست با این که من یه نینتندو فن هستم ولی تو این دورو زمونه بجز این جایی که ما زندگی میکنیم ۴k تقریبا استاندارد هست حتی الان اینست ا هم داره از این رزولوشن پشتیبانی میکنه

      • Killingjoke گفت:

        درسته ۴ کی استاندارد هست ولی برای دریافت کیفیت نزدیک به واقعیت کلی گزینه هست که میتونن روش کار کنن ولی چون دارن رو رزولوشن و فریم ریت مانور میدن امکان پذیر نیست که بتونن به اون کیفیت برسن شما الان بازی با کیفیت لست داری که واقعا به واقعیت نزدیکه ولی برای کم بودن قدرت دستگاه پایه خیلی از بافت ها تو این بازی رو مدیوم هست. مخصوصا وقتی زوم میکینین رو لباس کارکترا. ولی اگر قدرت ps5 رو رو فول اچ دی نگاه کنید متونید همه اون ایرادات رو بگیری و فریم با ثبات ۶۰ فریم رو هم دریافت کنی. ولی معماری جدید ایکس باکس هم مناسب تره برلی ۴k 30 فریم با جزئیات بالا و نزدیک به واقعیت. البته تمامی این موارد ارزشه پایینی در مقابل داستان و گیم پلی دارن. من خودم لذتی که از زلدا و ماریو اودیسه بردم مساوی با رد دد ۲ بود. البته اولین گرافیک این نسل که واقعا دهن من رو به شگفتی باز کرد انچارتد ۴ بود مخصوصا صحنه ای که نیتن با النا کراش بازی میکرد. در اپن ورلدم ویچر ۳ وقتی تو جنگل قدم میزنی و صدای پیچش باد رو از لای درختا میشنوی

      • رزولوشن استاندارد در کل جهان همچنان فول اچ دی هستش. سرچ کنید متوجه میشید که کمتر از ۴۰ درصد مردم جهان نمایشگر ۴K دارن. اما قبول دارم با سرعت داره به سمت ۴K شدن پیش میره. برای گیمینگ ۴K شدن سخته چون جزئیات و نورپردازی داره پیشرفت می کنه و دستیابی به رزولوشن ۴K برای بازی های بزرگ و پر جزئیات مشکله. بازیبازها بعضی ها پیش خودشون میگن دیگه نسل بعد صد درصد باید ۴k باشه “چون پیشرفت کرده دستگاه” اما به خودشون نمیگن که جزئیات و نورپردازی و هزار تکنولوژی دیگه هم داره پیشرفت می کنه و دستیابی به رزولوشن بالاتر با توجه به این پیشرفت ها کار بسیار سختیه.

      • حرفت چرت و پرت محض هست.رزولوشن دموی انریل انجین رو پی اس فایو ۱۴۴۰p بود ولی رزولوشن تکسچرها ۸k بود به همون خاطر انقدر فوق العاده بود.رزولوشن کلی ربطی به رزولوشن اجزای مختلف نداره و به خاطر لودینگ بسیار سریع ssd ps5 رزولوشن های اجزا رو خیلی بالاتر از رزولوشن کلی میشه در نظر گرفت.
        ۴k هم اصلا و ابدا استاندارد جهانی نیست ۱۰۸۰ جهانی هست وگرنه مایکرو کنسول بسیار ضعیف سری اس که قدرت gpu اش از وان ایکس هم کمتره نمیساخت(۴ ترافلاپس در مقابل ۶ ترافلاپس)

  • راستش برای منی که تلویزیون ۴k ندارم فرقی نمی کنه در هر صورت باید روی ۱۰۸۰ پلی بدم :laugh: کلا کیفیت واقع گرایانه برای من مهم نیست ، یکی از برترین بازی های نسل هشتم و تاریخ گیم برای من Breath of the Wild هست که گرافیک سل شید و کارتونی داره … ولی باز هم امیدوارم شایعه اش درست نباشه ، اما به نظرم سونی می خواد به جای قدرت زیاد سخت افزاری ، راه خلاقیت رو در پیش بگیره درست مثل کاری که نینتندو با سوییچ انجام داد ، یعنی ممکنه نسبت به سری ایکس ضعیف تر باشه ولی صدای سه بعدی و کنترلر معرکه و کلی ویژگی های تازه و بازی های نوآورانه داره که خیلی ها رو میتونه سمت خودش جذب کنه …

  • arm4nii گفت:

    الان دوتا بحثه.
    احتمالا چرخه عمر کنسولا شاید همون پنج ساله که شایعه شده.
    احتمالا بعد دو سه سال نسخه پرو میدن
    دومم اینکه بعد دو سه سال باید منتظر ps5 pro. باشیم.
    من که تلویزیون ۴ ک

  • جدا از اینکه Dusk Golem چند وقته ضد پلی استیشن حرف میزنه و بعدا حرف هاش رو تو توییتر پس میگیره، از وقتی ماد ResetEra شده چپ و راست فن های پلی استیشن رو الکی بن میکنه و تِرِدهایی که مربوط به پلی استیشن هست سریع لاک میشن :-/

  • PS1_1994 گفت:

    کلا سری اول کنسول ها همگی مشکلاتی دارن بنظرم بهتره یک سال صبر کنیم تا مشکلاتش رفع بشه بعد اقدام به خرید کنیم

  • Mr Dewitt گفت:

    امیوارم قیمت مناسبی داسته باشه

  • واسه من زیاد رزولیشن مهم نیست بیشتر گرافیک با فریم ثابت مهمتره. تازه اونم نه۶۰ فریم ۳۰٫

  • darkwarrior گفت:

    من ک اول و آخر با تی وی ۱۰۸۰اجرا میکنم پس واسم فرقی نداره
    درعوض فریم ریت ثابت و بهتری دارم

  • خبر کاملا شایعه هست ، ریمستر های نسل بعد حتی قابلیت اجرای هشت کی شصت فریم هم دارن ،
    الان کرن توریسمو اسپورت فورکی صدو بیست فریمه ، اینهمه استودیو از سخت افزار کنسول تعریف کردن حالا حرف یه کاربر اینترنت شده ملاک؟

  • Mk 11 گفت:

    سلام آقایون گیمفایی
    خب بنده این خبر رو از یک منبع خارجی، به طور دقیق پایگاه wccftech. Com خوندم. اول از همه، میخوام بگم قطعا با بهینه سازی های بیشتر، احتمالا شاهد رزولوشن ۴k خواهیم بود، البته اکثرا بازسازی شده. چرا که آقای ریچ لیدبتر، سردبیر دیجیتال فاندری، در پیشا بررسی که از تریلر هورایزن فوربیدن وست انجام داده بود، گفت که بازی تمام ۴k هست، اما نشانه هایی از بازسازی تکسچر ها دیده میشه که این یعنی چکر برندینگ. حتی توسعه دهنده اسپایدر من هم، برداشته بازی رو توی حالت های مختلف اجرایی، واسه مخاطب تقسیم بندی کرده. یعنی اونام نتونستن همه چیز رو باهم داشته باشن. تازه اینسومینیاک خدای بهینه سازیه. ثانیا، دوستان اگرم واقعیت باشه، این ارتباط مستقیم با عدد ترافلاپ کنسول نداره البته نه اینکه بخوام ماست مالی کنم، ولی اینجا دلیل اختلاف، و چیزی که باعث شده مثلا این بازی توی ۴k مشکل داشته باشه ( توی منبع اصلی به طور دقیق گفته شده حتی برای ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم مشکل داشتن)، متغیر بودن کلاک پالس کاری هم سی پی یو و هم gpu هست، (باز هم طبق متن خبر در این وبگاه) این باعث میشه، برای قفل کردن فریم بشدت به دردسر بیفتن و البته دوستان اگه اطلاع داشته باشن، میدونن که ناپایداری فریم ریت به صورت مداوم و اختلاف زیاد، گاهی باعث برش تصویر میشه و توسعه دهندها نمیتونن ریسک کنن. یادمه یکی از دوستان مدتها پیش توی همین وب سایت در نظر گذاشته بود که کنسول pc نیست که تغییر نرخ فریم(فریم باز) همزمان با تغییر کلاک قابل چشم پوشی باشه . در پی نوشت بگم که البته ۲ ترافلاپ هم، اختلاف خیلی زیادیه، پلستیشن ۴ که هفت سال (۲۰۲۰_۲۰۱۳) کنسول اصلی و پایه سونی بود کلا ۱٫۸ ترافلاپ بود، حالا همین مقدار شده اختلاف دو کنسول.
    به هر حال من خودم Ps5 رو خیلی خوشم میاد ازش و امیدوارم اختلاف دو کنسول لااقل اول نسل اینقدر نباشه.

  • yazdan azizi گفت:

    آقا یکی این داسک گالم را بگیره چند وقت پیش گفت در ۱۰۸۰،۶۰ فریم مشکل دارد الان می گه تو ۴k مشکل دارد فکر کنم دو روز دیگه بگه حتی ۴۸۰ را هم به زور اجرا می کنه
    فعلا نمی توان نظر گفت چون همه چیز یک دفعه تغییر می کند یادتان هست کلی شایعه از منبع ها معتبر آمد که در مراسم future of gaming,از سایلنت هیل رونمایی می شود ولی چون سونی تصمیم گرفت برنامه یکجور دیگر باشد این اتفاق نیفتاد.بلاخره اگر الان مشکل باشد شاید بشه حل کرد شاید سونی بگه امسال لانچ تعطیلات ۲۰۲۰ نیست شاید هم همش یک شایعه باشد.

  • Naughty God گفت:

    من موندم تو مغز این شایعه پراکنا چیه گچه یا جلبک یکی جواب بده به من ؟

  • رزولوشن full hd میشه ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ یعنی ۲ میلیون پیکسل

    رزولوشن ۴k میشه ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ یعنی حدود ۸٫۳میلیون پیکسل

    حالا فوقش تو ps5 رزولوشن ۱-۲ میلیون پیکسل کمتر میشه که چیزی نیست که به چشم من و شما نمیاد

  • sam snake 47 گفت:

    رزولوشن اگه فورکی بشه خیلی عالی میشه و اصن یجورایی خودش ارتقای گرافیکی میده. ولی مهمترین اصل در زمینه گرافیک فنی نرخ فریم ثابت هست. چه سی باشه چه شصت. مهم ثابت بودن و بدون لگ و کرش و فریز و …

  • Mk 11 گفت:

    سلام آقایون گیمفایی
    خب بنده این خبر رو از یک منبع خارجی، به طور دقیق پایگاه wccftech. Com خوندم. اول از همه، میخوام بگم قطعا با بهینه سازی های بیشتر، احتمالا شاهد رزولوشن ۴k خواهیم بود، البته اکثرا بازسازی شده. چرا که آقای ریچ لیدبتر، سردبیر دیجیتال فاندری، در پیشا بررسی که از تریلر هورایزن فوربیدن وست انجام داده بود، گفت که بازی تمام ۴k هست، اما نشانه هایی از بازسازی تکسچر ها دیده میشه که این یعنی چکر برندینگ. حتی توسعه دهنده اسپایدر من هم، برداشته بازی رو توی حالت های مختلف اجرایی، واسه مخاطب تقسیم بندی کرده. یعنی اونام نتونستن همه چیز رو باهم داشته باشن. تازه اینسومینیاک خدای بهینه سازیه. ثانیا، دوستان اگرم واقعیت باشه، این ارتباط مستقیم با عدد ترافلاپ کنسول نداره البته نه اینکه بخوام ماست مالی کنم، ولی اینجا دلیل اختلاف، و چیزی که باعث شده مثلا این بازی توی ۴k مشکل داشته باشه ( توی منبع اصلی به طور دقیق گفته شده حتی برای ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم مشکل داشتن)، متغیر بودن کلاک پالس کاری هم سی پی یو و هم gpu هست، (باز هم طبق متن خبر در این وبگاه) این باعث میشه، برای قفل کردن فریم بشدت به دردسر بیفتن و البته دوستان اگه اطلاع داشته باشن، میدونن که ناپایداری فریم ریت به صورت مداوم و اختلاف زیاد، گاهی باعث برش تصویر میشه و توسعه دهندها نمیتونن ریسک کنن. یادمه یکی از دوستان مدتها پیش توی همین وب سایت در نظر گذاشته بود که کنسول pc نیست که تغییر نرخ فریم(فریم باز) همزمان با تغییر کلاک قابل چشم پوشی باشه . در پی نوشت بگم که البته ۲ ترافلاپ هم، اختلاف خیلی زیادیه، پلستیشن ۴ که هفت سال (۲۰۲۰_۲۰۱۳) کنسول اصلی و پایه سونی بود کلا ۱٫۸ ترافلاپ بود، حالا همین مقدار شده اختلاف دو کنسول.
    به هر حال من خودم Ps5 رو خیلی خوشم میاد ازش و امیدوارم اختلاف دو کنسول لااقل اول نسل اینقدر نباشه.

    پ. ن۲_یک بار این نظر نوشتم اما ظاهرا تایید نشده. اگه نظرم مشکلی داره بفرمایید بدونم ?:-)

  • پس
    spider man
    Astro’s Playroom
    Project Athia
    Deathloop
    Demon’s Souls
    Godfall
    Ghostwire: Tokyo
    grand 6
    last 2
    ghost
    Sackboy: A Big Adventure
    Returnal
    Ratchet and Clank: Rift Apart
    Quantum Error
    Project Athia
    Little Devil Inside
    Kena: Bridge of the Spirits
    Jett: The Far Shore
    Horizon Forbidden West
    چین؟

  • AXEL STONE گفت:

    فقط ی شیعست. من که تاحالا هیچ جایی چنین ایرادی ندیدم!

  • Devil گفت:

    الان دارین میگین ۴k نمیخوایم .فردا میگین گیم پلی نمیخوایم پسفردا میگین داستان نمیخوایم .هی دارین به کمتر راضی میشین نشونه تعصب بیجاس.بجا اینکه قبل انتشار اعتراض و جلوگیری کنین که درست شه دارین سفسته و حمایت بیجا میکنین 😐 نکنه سودی تو جیب شما میره ؟ ما ایرانیا همینیم 😐 به بازی هیلو نگاه کنین انقدر اعتراض کردن که شروع کردن به درست کردنش اما شما هی دارین پسرفت میکنین قیمت بازی تو ماکروسافت هی داره کمتر میشه تو سونی بیشتر به خاطر شماس الان نیاین بگین بازیهای ما بهترن قیمت بازیهای مولتی رو میگم .در ضمن هارد ssd اختراع سونی نیست و هیچ تاثیری تو فریم نداره فریم به کارت گرافیک و قدرت رندر کردنش بستگی داره بفهمین کم آبرو خودتونو ببرین.اینم اگه شایعه بود سونی فورا بیانیه میداد شرکتی مثل کپکام نمیاد خودشو خراب کنه شایعه بسازه

  • lastofus2 گفت:

    خیلی جالبه خبر فروش سوئیچ که جعبه رو قورت داده در سایت گذاشته نمیشه ولی یک شایع ضد سونی سریع پوشش داده میشه

  • lastofus2 گفت:

    گرافیک نسل ۱۰ بازی های سونی با رزولوشن ۱۰۸۰ روی نسل ۹
    یا گرافیک کارتونی نسل ۷ روی ۴کی
    مسئله این است

  • Ali_BUTCHER گفت:

    سونی تاحالا چندبار سخت افزار خراب داده دست مردم که این بار دومش باشه؟! بعدش هم با این همه تبلیغات برا ۴k بیاد خودشو‌ خراب کنه؟!
    اگر one x می تونه ۴k native اجرا کنه با اون سخت افزار پس ۴k هیچی ۸k هم برا ps5 مثله‌ اب خوردنه
    اینا شایعه هایه کذب هستن که همیشه وقتی به لانچ کنسول ها نزدیک می شیم بیشتر میشه

  • mohammad0121 گفت:

    فقط pc کبیر
    بدون محدودیت داره به کارش ادامه میده :yes:
    ۳۰۸۰ ti
    ۴k رو میبلعه
    پی سی یواش یواش هدفش داره میشه ۸k
    حالا من خودمو نمیگم. ولی خیلیا این کارتو میگیرن و ازش لذت می برن (البته نه تو ایران … چون اگه بتونی بخریشم ازش لذت نمیبری با اون پولی که بهش دادی :laugh:

  • جدا از این همه مزخرفاتی که این شایعه پراکنا به هم میبافن آرزو میکنم همه راحت بتونن پلتفرمشون رو تهیه کنن.
    .
    .
    #ترول نکنیم

شایعه: کنسول پلی‌استیشن ۵ در اجرای رزولوشن ۴K مشکل خواهد داشت - گیمفا