آگهی شغلی مرتبط با Bioshock 4 به دنیایی جدید، موتورگرافیکی آنریل انجین ۴ و روایت‌محور بودن آن اشاره دارد

۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰

اولین اطلاعات از بازی بعدی BioShock از طریق آگهی شغلی استودیوی سازنده یعنی کلَود چمبر (Cloud Chamber) منتشر شد. بر اساس جزئیات به اشتراک گذاشته شده، عنوان BioShock بعدی با استفاده از موتورگرافیکی آنریل انجین ۴ (Unreal Engine 4) مراحل ساخت را طی می‌کند و دنیایی کاملاََ جدید خواهد داشت.

از آن‌جایی که دیگر خبری از رپچر (Rapture) و مناطق قبلی در بازی جدید نخواهد بود بنابراین اثر جدید یک ریبوت نیست بلکه سری BioShock را گسترش می‌دهد مگر این که تیم توسعه‌ بخواهد روایت را با دنیایی جدید ریبوت کند. احتمال رخ دادن یک سافت-ریبوت (Soft-Reboot) نیز وجود دارد، به این معنا که شاهد ادامه‌ای بر نسخه‌های قبلی خواهیم بود اما در عین حال بسیاری از موارد مانند جهان بازی ریبوت شده‌اند.

بر اساس آگهی شغلی منتشر شده، عنوان BioShock 4 یک اثر روایت‌ و سیستم محور خواهد بود و البته به این زودی‌ها عرضه نمی‌شود. بنابراین می‌توان به راحتی پیش‌بینی کرد که بازی تنها برای پلتفرم‌های نسل بعدی توسعه می‌یابد. همچنین مبارزات شوتر اول شخص این عنوان راضی‌کننده و در دسترس یا روان توصیف شده‌اند که به بازی‌باز اجازه‌ می‌دهد رویه‌ها و روش‌های مختلفی را در دنیایی به شدت واکنش دهنده تجربه کند. BioShock 4 قصد دارد به بازی‌باز شیوه‌های مختلفی را برای تجربه‌ ارائه دهد و مبارزات نیز به گونه‌ای طراحی شده است که هر مخاطب تجربه‌ای مختلف داشته باشد.

در ادامه آمده است که بازی سکانس‌های سینمایی از قبل نوشته شده و سیستماتیک را شامل می‌شود. از طرفی تعاملات سیستماتیک و قطعات دست‌ساز نیز بخش عمده‌ای از بازی را شکل می‌دهند. تیم سازنده قصد دارد دنیایی “زنده” را به بازی‌بازان ارائه دهد تا قسمت‌های مختلف داستان تنوع زیادی را برای طرفداران به ارمغان بیاورد.

باید باری دیگر متذکر شویم که BioShock 4 در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد به همین دلیل احتمال تغییر بسیاری از ویژگی‌های ذکر شده وجود دارد و مشخصاََ هیچ چیز نهایی نشده است. قبل از این شایعه‌های گوناگونی منتشر شده بود مبنی بر این که با اثری سرویس محور رو به رو خواهیم شد اما آگهی شغلی جدید چنین احتمالی را ازبین می‌برد.

0
0
برچسب‌ها: ، ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Never_Gone گفت:

    عجب چیزیه این بازی..حالا نمیشد تو نسل ۸ یدونه بایوشاک هم میدادن؟حیف شد معلومه بازی سال ها زمان میبره تا ساخته بشه و مراحل اولیه توسعه است همونجور که گفته شده

    0
    0
    • Sajad Fiction گفت:

      اصن معلوم نبود قصد ساخت بازی رو داشتن یانه.
      به نظر جدیدا تصمیم به ساخت نسخه جدید گرفتن.
      نسل ۸ با اینکه نسل بسیار فوق العاده ای بود ولی جای خیلی از ip های بزرگ توش خالی بود، مثل
      سایلنت هیل،بایوشاک،دد اسپیس،مکس پین،کسلوانیا،داینو کرایسیس،اسپلینترسل،پرینس آو پرشیا،الدر اسکرولز و خیلی های دیگه که این نسل غایب بودن.
      دیگه امیدوارم نسل بعد خیلیاشونو ببینیم.

      0
      0
  • Hamid گفت:

    نسل ۹ بودنش که صددرصدی هستش امیدواریم که شاهکار تاریخی دوباره عرضه کنن که خدا بخواد همینطور هم میشه

    0
    0
  • Stalin 657 گفت:

    بخیر نسخه چهارم بیاد هر نسخه این بازی شاهکار به تمام معنا است Yes

    0
    0
  • Sajad Fiction گفت:

    فلسفه،هنر،عشق،ترس،داستان=بایوشاک
    واقعا یکی از اون بازی هایی بود که تا بازیش کنی یه جا تو قلبت وا میکنه همونجا میشینه و دیگه تکون نمیخوره.
    به یاد بیگ ددی بیاین اشک شوق بریزیم.
    به کن لوین کبیر درود بفرستیم.
    بایوشاک چیزیه که من واسش اشک ریختم،ترسیدم،احساساتی شدم،محو فضاسازیش شدم.
    هر چی از بایوشاک رسد جاش تو قلب منه.

    0
    0
  • Sajad Fiction گفت:

    فقط چرا آنریل انجین ۴؟
    خوب آنریل انجین ۵ که خفن تره و ویژگی های زیادی به بازی ساز میده، حالا که پنجش معرفی شده دیگه چهار رو ول کنید.مشکل اکثر بازی های آنریل ۴ دیر لود شدن تکسچرها بود در اغلب بازی ها که امیدوارم با تکنولوژی نسل بعد شاهد این مشکل نباشیم.
    امیدوارم در حد سه گانه اولش باشه و حتی فراتر بره.
    نسل بعد رو که من اصلا از دست نمیدم چون داره خبرای هیجان انگیز میرسه ایشالا ریمیک سری متا گیر و ریمستر گاد ۱ و ۲ ریمیک dmc از یک تا چهار و همینطور نسخه جدید بازی های شاهکار دیگه و ip های جدید.
    امیدوارم همه بتونیم نسل بعد رو تجربه کنیم.

    0
    0
    • همین اسم انریل انجین ۴ که میاد منم یکطوری میشم Neutral چون بیشتر گیم ها روی این انجین مشکلاتی داشتن حیف که نمیتونن از کرای انجین استفاده کنن وگرنه چی میشد Neutral تصورشم دیوونه کنندست بایوشاک روی کرای انجین دقیقا شبیه به بازی های کرایتک ( از نظر گرافیک) دیگه چیزی از واقعیت کم نمیداشت خیلی جالب میشد این عناصر رو کنار یکدیگه میچیدن و اینطوری به واقعی تر بودن این بازی که درواقع قصدش هم بازگو کردن همیناست کمک خیلی زیادی میکرد

      اصلا تصور بایوشاکی که شاهکار نباشه هم اشتباست Neutral
      اما من یکی نسخه اینفینیت رو بهتر از همه ی نسخه ها میدونم نمیدونم چرا ولی فکر میکنم بهترین نسخه توی این سری همین اینفینیته !! همه چیش بی نقص بود یادمه بار اول که بایوشاک رو شروع کردم و خلاصه اتمسفر بازی رو دیدم هم تعجب کرده بودم هم شگفت زده زبانمم خوب نبود از حرف هاشون هم چیزی نمیفهمیدم
      مات و مبهوت که اینا چی میگن این بازی چرا این شکلیه !! یادش بخیر

      0
      0
      • استایل گرافیکی سری بایوشاک اصلا واقع گرایانه نیست که بخواد از کرای انجین استفاده کنه. اگر واقع گرایانه باشه خیلی ها مثل من سمتش نمیرن. این سری گرافیک هنری و دنیایی مثل نقاشی داره و بخاطر دنیای زیبا و هنریش هست که اینقدر طرفدار داره. در مورد موتورگرافیکی هم می تونم بگم که بازی در اوایل ساخته به راحتی می تونن منتقلش کنن به آنریل ۵٫ مثل کاری مایکروسافت با هل بلید ۲ انجام داد و از آنریل ۴ به ۵ انتقالش داد.

        0
        0
        • خب این نظر شخصی من بود جناب کریمی چون وقتی بازی اینطوری واقع گرایانست داستانش و شخصیت ها و …
          اگر گرافیک و استایل محیط هم اینطوری باشه به نظر من واقعی ترش میکنه البته مطمئن هم نیستم ممکنه با این کار اتمسفر کلی بازی تغییر کنه و دیگه نشه اون حس رو به گیمر منتقل کرد سواله برام هنوزم

          0
          0
          • نظر شخصی شما برای من محترمه ولی واقع گرایانه شدن بایوشاک مثل اینه که بازی‌های ناتی داگ سل شیدی بشن یا borderlands واقع‌گرایانه بشه. یک سری مکانیک‌ها و یک سری دیزاین ها هستن که از یک فرنچایز جدانشندنی هستن. دیزاین هنری بایوشاک جزو ریشه‌های این اثر هست و جایگزین بشه با واقع گرایی انگار از ریشه زدنش. باعث بدنامی در میان طرفداران هم میشه. هر اثری یک عنصر و هسته‌ی اصلی داره در هر بخش از نظر بصری هسته‌ی اصلی بایوشاک هنری بودنشه که اگر هنری بودن رو بگیریم چیزی از اصالت نمیمونه.

            0
            0
            • به این قسمتش دقت نکرده بودم چون ادم تا واقعا چیزی رو تغییر نده نمیتونه دقیقا فرقش رو بفهمه و نظرات متفاوتی روی این موضوع وجود دارن ولی موافقم که استایل هنریش باعث ایجاد این اتمسفر فوق العاده شده توی بازی به شدت تاثیر گذاره در هر صورت ممنون بابت راهنمایی موفق باشید

              0
              0
  • Mr.Dewitt گفت:

    وای باورم نمیشه نسخه چهارش و دارن میسازن بعد این همه سال
    این بازی شاهکارهههههههه شاهکار مخصوصا نسخه اینفینیت به شدت منتظرشم

    0
    0
  • ALIREZAICE گفت:

    این بازی همیشه عالی بوده اما برای استفاده از un4 چه دلیلی وجود داره

    0
    0
  • kamyyy گفت:

    روایت و سیستم محور یعنی چی ؟؟ خطیه ؟؟؟؟

    0
    0