بازی Assassin’s Creed Valhalla، در ۲۷ آبان ۱۳۹۹ (۱۷ نوامبر ۲۰۲۰) برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان، پلتفرم رایانههای شخصی و سرویس گوگل استیدیا منتشر خواهد شد. همچنین، عرضهی این عنوان برای کنسولهای نسل نهمی پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس نیز به صورت رسمی تأیید شده است.
کارگردان Assassin’s Creed Valhalla: جنسیت Eivor از ابتدای ساخت بازی قابل تغییر برنامهریزی شده بود
آقای دربی مکدویت (Darby McDevitt)، کارگردان بخش داستانی بازی Assassin’s Creed: Valhalla، پیامی در شبکهی اجتماعی رسمی خود منتشر نموده است که در آن به این موضوع اشاره دارد که قابلیت انتخاب جنسیت شخصیت اصلی این بازی یعنی آیوار (Eivor) در هر لحظه از تجربهی بازی، به دلیل فشارهای وارد شدهی اخیر نبوده و از ابتدای شروع ساخت این بازی چنین تصمیمی گرفته شده است.
اگر از آن دسته از بازیبازانی هستید که دایماً اخبار پیرامون شرکت یوبیسافت (Ubisoft) را دنبال میکنند، پس حتماً در جریان هستید که توسعهی بازی Assassin’s Creed: Valhalla با خروج ناگهانی کارگردان صاحب نام برخی از عناوین سابق این مجموعه یعنی اشرف اسماعیل (Ashraf Ismail) و همچنین اخراج و استعفای برخی از عوامل آن، هر لحظه در حال دشوارتر شدن است.
همچنین، یکی از اتهاماتی که در دنیای بازیهای ویدیویی به این شرکت وارد میشود، کمرنگ شدن حضور پروتاگونیستهای مونث در افکار و ایدههای سازندگان بازیهای یوبیسافت است. بهدنبال این موضوع، این شرکت سعی کرد تا نگاه ویژهای به این مسئله در عناوین Syndicate ،Origins و Odyssey بیندازد، اما فشارهای وارده از سوی منتقدان بیشتر شد و آنها این قابلیت انتخاب جنسیت در بازیهای فوق را پوشالی خواندند و ادعا کردند که ماهیت داستانی این بازیها به گونهای است که حتی با قابل انتخاب بودن جنسیت شخصیتها، از پایه و اساس برروی مذکر بودن تاکید دارد.
آقای مکدویت که پس از جدایی اشرف اسماعیل از پروژهی ساخت این بازی بار سنگینی را به دوش خواهد کشید، در حساب کاربری رسمی خود در ردیت، در جواب این مسئله که داستان Assassin’s Creed: Valhalla به دلیل فشارهای وارده از اساس برروی مونث بودن شخصیت بازی برنامهریزی شده است، گفت که جنسیت Eivor از ابتدای ساخت پروژه قابل تغییر در هرلحظه از بازی برنامهریزی شده بود. حال به نظر میرسد که وی دلایل خاصی از نظر روایت داستانی بازی برای این موضوع دارد و تغییر جنسیت شخصیت بازی، به درک بهتر روند داستانی آن کمک خواهد کرد.
به هرترتیب، وی در این پیام به مواردی اشاره نمود که به شرح زیر هستند:
من برای اولین و آخرین بار این موضوع را یادآوری میکنم که این موضوع اصلاً پایه و اساس کارشناسانه ندارد.
علاوهبراین، مثل همیشه حرف خودم را تکرار خواهم کرد. داستان Assassin’s Creed: Valhalla از همان ابتدا بهگونهای برنامهریزی شده بود که با هر دو جنسیت مطابقت داشته باشد و تغییر آن نیز به داستان بازی کمک خواهد کرد. بههر حال هنگامی که بازی را تجربه کنید متوجه این موضوع خواهید شد.
از طرفی دیگر، بدیهی است که در گفتن این موارد باید ظرافت بهخرج داد، چرا که ارایهی اطلاعات بیشتر ممکن است که اسرار درون بازی را فاش کرده و تجربهی آن را بهکلی خراب کند. اما درک کنید، یوبیسافت از ابتدای ساخت پروژه این موضوع را یادآور شده بود که قابلیت تغییر جنسیت باید در بازی باشد و ما تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد تا به محصول نهایی خود افتخار کنیم.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ۴ مورد از بیشترین عناوین پیشفروش شده در پلی استیشن، متعلق به ایکس باکس هستند
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- گزارش: توسعهدهندگان ترد پارتی پتانسیلهای ایکس باکس را زیر سوال میبرند
- احتمال پشتیبانی Xbox Series از فناوری FSR 3 Frame Generation در آینده
نظرات
اوففففف فقط بیا :inlove:
اگه یسری بازیا قابلیت این تغییرو داشت خیلی خوب میشد چون میتونستیم طبق علاقمون انتخاب کنیم که چی باشیم
به خصوص tlou که جالب میشد
خیلی وقته فاتحه این بازی رو خوندم
با این سبک تکراریش
این امکانات رو بده به پرنس لامصب
انقدر که درباره ی جنسیت شخصیت اصلی این بازی خبر اومده، در مورد خود بازی نیومده!
یعنی اینقدر تایین جنسیت تو بازی ها مهم شده
یه چیز اصلا قابل درک نیست برام اینکه هر زمان که دلت بخواد بتونی شخصیت رو از مرد به زن تعغیر بدی
شاید اینا بخوان مثل gta v بازی رو بسازن یعنی یه جورایی شبیه بهش باشه
که چی مثلا…
من ی شخصیت پرداخت شده رو ترجیح میدم و برام مهم نیست که مرد باشه یا زن
مثلا ی بازی مثل witcher حق انتخاب جنسیت و ظاهر رو به ما نمیداد و این یکی از دلایل شخصیت پردازی خوبش بود و این گرالت رو ی شخصیت موندگار کرد