ویژگی جدید Cyberpunk 2077 میان‌پرده‌ها را در صنعت بازی‌های ویدیویی دگرگون خواهد ساخت - گیمفا
ویژگی جدید Cyberpunk 2077 میان‌پرده‌ها را در صنعت بازی‌های ویدیویی دگرگون خواهد ساخت - گیمفا
ویژگی جدید Cyberpunk 2077 میان‌پرده‌ها را در صنعت بازی‌های ویدیویی دگرگون خواهد ساخت - گیمفا
ویژگی جدید Cyberpunk 2077 میان‌پرده‌ها را در صنعت بازی‌های ویدیویی دگرگون خواهد ساخت - گیمفا
ویژگی جدید Cyberpunk 2077 میان‌پرده‌ها را در صنعت بازی‌های ویدیویی دگرگون خواهد ساخت - گیمفا
ویژگی جدید Cyberpunk 2077 میان‌پرده‌ها را در صنعت بازی‌های ویدیویی دگرگون خواهد ساخت - گیمفا

ویژگی جدید Cyberpunk 2077 میان‌پرده‌ها را در صنعت بازی‌های ویدیویی دگرگون خواهد ساخت

محمد حسین کریمی
۱۳:۰۰ ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
ویژگی جدید Cyberpunk 2077 میان‌پرده‌ها را در صنعت بازی‌های ویدیویی دگرگون خواهد ساخت - گیمفا

بازی Cyberpunk 2077 در آبان امسال برای تمامی پلتفرم‌‌های اصلی منتشر خواهد شد و وقتی این اتفاق رخ دهد درست همانند عنوان The Witcher 3: Wild Hunt، سطح جدیدی برای بازی‌های جهان باز به وجود آمده و الگویی تازه برای آن‌ها پدیدار می‌شود. اثر جدید سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) بسیار امیدوارکننده و جذاب به نظر می‌رسد با این که بخش بزرگی از ویژگی‌های آن رونمایی نشده است.

در سال ۲۰۱۵ بازی The Witcher 3: Wild Hunt توانست مرز‌های روایت در دنیایی‌باز را جا به جا کند، حالا دوباره استودیوی سی‌دی پراجکت رد قصد دارد این کار را با Cyberpunk 2077 انجام دهد با این تفاوت که اهدافی فراتر از این موضوع و تغییرات اساسی‌تری را در نظر دارند. این پروژه برای سالیان سال در دست ساخت قرار دارد و در طول این مدت قابلیت‎‌های گوناگونی اضافه و حذف شده‌اند تا بازی‌بازان با بهترین تجربه‌ی ممکن رو به رو شوند. یک سری از ویژگی‌ها به دلیل طراحی مرحله حذف شدند و برخی قابلیت‌ها برای دگرگونی روایت و گیم‌پلی اضافه شده‌اند.

شرکت سی‌دی پراجکت رد مدت‌ها پیش تایید کرده بود که عنوان Cyberpunk 2077 در میان‌پرده‌های خود دوربین ثابت ندارد. این موضوع به تنهایی یک ویژگی بزرگ و عجیب به نظر نمی‌رسد اما کاری که بازی‌بازان می‌توانند با این دوربین انجام دهند نشان می‌دهد با قابلیتی انقلابی در دوربین یک میان‌پرده در بازی‌های نقش آفرینی رو به رو هستیم.

ویژگی جدید Cyberpunk 2077 میان‌پرده‌ها را در صنعت بازی‌های ویدیویی دگرگون خواهد ساخت - گیمفا

در نسخه‌‌ی ماه سپتامبر (شهریور) مجله‌ی رسمی پلی‌استیشن اعلام شد که بازی‌بازان می‌توانند برروی میان‌پرده‌ها تاثیر بگذارند و نحوه‌ی اجرا شدن آن‌ها را تغییر دهند و این تنها با انتخاب دیالوگ رخ نمی‌دهد بلکه با عملکردتان این میان‌پرده‌ها به شکل‌های متفاوتی می‌توانند پخش و روایت شوند. به عنوان مثال بازی‌بازان این توانایی را خواهند داشت که در زمان نمایش میان‌پرده، محیط اطراف خود را نگاه و بررسی کنند تا متوجه شوند چه اتفاقی در حال رخ دادن است. اگر شما در میان‌پرده‌ای به صورت شخصیت غیر قابل بازی رو به رو که با شما صحبت می‌کند نگاه کنید ممکن است متوجه‌ی شخصی که از عقب به شما حمله می‌کند نشوید. همچنین این احتمال وجود دارد که برخی انتخاب‌ها و کارهایی که می‌توانید انجام دهید مخفی باشند و با نگاه کردن به اطراف خود این گزینه‌ها نمایان شوند. قابلیت مذکور به طور دائم بازی‌باز را در خطر قرار می‌دهد و می‌تواند هیجان را در گیم‌پلی افزایش دهد. بنابراین به نظر نمی‌رسد که ما با سیستم دیالوگی که تمامی بازی‌های نقش آفرینی ارائه می‌دهند رو به رو باشیم بلکه تغییرات گسترده‌ای در این موضوع ایجاد شده است. اگرچه ویژگی ذکر شده می‌تواند ایراداتی را هم داشته باشد و باید دید شرکت سی‌دی پراجکت چگونه ایرادات را حل می‌کند و سیستم را به بهترین شکل ممکن به بازی‌باز ارائه می‌دهد.

به طور حتم توضیحات و نقل قول‌ها نمی‌توانند دقیقاََ ویژگی انقلابی میان‌پرده را توصیف کند و باید به طور کامل از آن رونمایی شود اما به راحتی می‌توان فهمید این قابلیت جدید در صنعت بازی‌های ویدیویی نه تنها هیجان و حساسیت انتخاب‌های شما را دوچندان می‌کند بلکه غوطه‌وری بازی‌باز و تعامل او با محیط و شخصیت‌ها را نیز چندین مرتبه بالاتر می‌برد.

قسمت دوم Night City Wire در تاریخ ۲۰ مرداد (۱۰ آگست) ساعت ۲۰:۳۰  با تمرکز برروی تصمیم‌گیری‌ها، انتخاب دیالوگ، سلاح‌ها و بند سامورای (Samurai) برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است که بند سوئدی Refused برروی ترک‌های سامورای کار می‌کنند.

بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۹ آبان (۱۹ نوامبر) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. نسخه‌ی نسل بعدی این اثر با بهبودهای فراوان در زمان عرضه‌ی این کنسول‌ها در دسترس قرار می‌گیرد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ویژگی جدید Cyberpunk 2077 میان‌پرده‌ها را در صنعت بازی‌های ویدیویی دگرگون خواهد ساخت - گیمفا
ویژگی جدید Cyberpunk 2077 میان‌پرده‌ها را در صنعت بازی‌های ویدیویی دگرگون خواهد ساخت - گیمفا
ویژگی جدید Cyberpunk 2077 میان‌پرده‌ها را در صنعت بازی‌های ویدیویی دگرگون خواهد ساخت - گیمفا
ویژگی جدید Cyberpunk 2077 میان‌پرده‌ها را در صنعت بازی‌های ویدیویی دگرگون خواهد ساخت - گیمفا
ویژگی جدید Cyberpunk 2077 میان‌پرده‌ها را در صنعت بازی‌های ویدیویی دگرگون خواهد ساخت - گیمفا
ویژگی جدید Cyberpunk 2077 میان‌پرده‌ها را در صنعت بازی‌های ویدیویی دگرگون خواهد ساخت - گیمفا
ویژگی جدید Cyberpunk 2077 میان‌پرده‌ها را در صنعت بازی‌های ویدیویی دگرگون خواهد ساخت - گیمفا
ویژگی جدید Cyberpunk 2077 میان‌پرده‌ها را در صنعت بازی‌های ویدیویی دگرگون خواهد ساخت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Neil_druckman گفت:

    اصلا قابلیت جالبی نیست 😐 یعنی چی بازی باید یه هیجانی داشته باشه نه اینکه تو بتونی اینور اونورو نگاه کنی و بازی برات ساده تر بشه و کلن سوپرایزا از بین بره.بنظرم این قابلیت مسخره رو نباید بزارن

    • اتفاقا این قابلیت هیجان بازی رو دوچندان می کنه. و از حالت حوصله سر بر بودن خارج می کنه. بازی اشاره و کلیک نیست که اطراف دنبال نشانه باشی این موضوع فقط یه بخش کوچیک هستش. این که اگر خوب مراقب اطرافت نباشی در زمان انتخاب دیالوگ و کات سین‌ها / این که هر لحظه ممکنه اتفاقی رخ بده درست برعکس حوصله سر بر بودن هستش، جذابیت و هیجان بازی رو به اوج خودش میرسونه. احتمالاََ اصلا متن رو کامل نخوندین.

      • MAX3D گفت:

        سلام ببخشید اینجا رپلی میکنم:دوستان من چندین ماه پیش بود که همینجوری به لیست خرید بازی های دیجیتالی خودم تو اکانتم زدم ۵۴تا بازی هستن که قبلا بصورت دیجیتالی خریداری کرده بودم بعدش دیدم بازی uf3 که من اصلا خریداریش نکردم توی این لیست هستش خودم تعجب کردم و گفتم شاید نسخه دمو باشه اما نصبش کردم بازی حجمش اندازه بازی اصلی بود و بعدش بازی رو پلی دادم و بازی کامل بود همه چیزش و بازیش کردم تا الانم دارمش الان دو شب پیش که داشتم با کنسول بازی میکردم بعداز چندماه دوباره رفتم دیدم بازی سایبرپانک پری اوردر تو لیسته و به خیلی خوشحال شدم شوکه شده بودم ریجن اکانتم هم دو هستش واقعا نمیدونم داستان چیه و خیلی برام عجیبه گفتم یه پستی از سایبر بیاد و اینو با رفقا در میون بزارم

          • MAX3D گفت:

            خیر دوست عزیز اکانت رو چک کردم فقط کنسول خودم اکتیو هستش روی اکانت بعدشم کسی دیوانه س مگه بیاد روی اکانت من بازی دیجیتالی خرید کنه؟خب روی اکانت خودش میخره..با یکی از دوستانم که در فروش اکانت های قانونی و هکی هستش در میون گذاشتم اما اونم متوجه نشد و خیلی هم تعجب کرد اول چندین ماه پیش بازی ufc3 بودش الانم سایبرپانک خودمم سر در نیاوردم واقعا

        • انقدر طرفداری TLOU 2 رو کردی که الآن داره سونی با اینکار بهت حقوق میده

            • MAX3D گفت:

              منکه به دوستان و اقای کریمی قول دادم تو بحث با شما دیگه حرفی نزنم ولی این عکس رو ببین خودت خنده ت نمیگیره؟ 😀 رفقا ببینید..آخه ادم چندبار رنگ عوض میکنه؟

              up-00.com/i/00188/xywb8ijcvmzw.jpg

              • Neil_druckman گفت:

                MAX3D
                طرف رفته دیده چندتا میمر و دلقک دارن از بازی بد میگن دیده جا مونده اومده رنگ عوض کرده

                • Lara گفت:

                  :rotfl: max3d الحق و الانصاف پشمام ریخت عکس رو دیدم واقعا که عشقی
                  neil عکسو دیدی؟ :rotfl: خیلی خوب بود

                • Ozhan گفت:

                  این خیلی بده که ادم دهن بین باشه و اراده و تصمیم نتونه واس خودش بگیره و به نظر بقیه متکی بشه

                • طرف ۱۰۰ میلیون سابسکرایبر داره،عملا ۱۰ برابر کل فن بیس TLOU،اونوقت تو بهش میگی دلقک؟؟؟

                • MAX3D گفت:

                  عزیزان همگی عشقید مخصوصا رفقای دراکمنی..این عکس رو هم اضافه کنم بیشتر بخندید
                  حتما ببینید شاید باورتون نشه که این جناب پیمان(دیترویت)چه جانوریه واقعا هم که رو داری آقای کریمی میدونم شماهم شناختی اینو ولی این یکی رو هم ببین :rotfl: خدایی چرا آخه لعنتی

                  up-00.com/i/00188/28t83t3tpkav.jpg

                • Neil_druckman گفت:

                  اها همینو بگو بگو طرفدار پیو دی پایم تا دیدم بد گفته از بازی سریع منم اومدم حرفشو تکرار کنم.اولن پیو دی پای من خودمم دوسش دارم اما یه جور حرف نزن انگار ویدیو هاش جز میم و طنز چیز دیگه ایه!.محتوایاتی که درست میکنه خوبه اما بحث چیه؟طرف میمره یعنی کلن با ویدیو هایی مثل ماین کرفت و میم ورک اومده بالا کارش تحلیل صنعت گیم نبوده منتقد نبوده گیمری نبوده که نظرات جالبی در مورد بازیایه بزرگ داده باشه و اتفاقا کم پیش میاد بازیایه AAA انجام بده.تو فکر میکنی چرا رد دد۲ رو استریم نکرد؟چرا گاد او وارو استریم نکرد؟چون دلیلی نداشت اینکارو بکنه چون اونا بازیایی نبودن که بخواد مسخرشون کنه اما به خاطر جوی که علیه tlou بود اون ملحق شد که این وسط کلی میم بسازه واسه طرفداراش اصلا همون اولم که شروع کرد بازی کردن من متوجه شدم هدفش چیه.بقیه استریمرام اگه میبینی این کارو میکنن فکر میکنی دلیلش چیه؟؟؟؟بزار بهت بگم
                  استریمرا اکثر درامدشون با بازیایی مثل فورتنایت و کالاف هست و اکثر فن بیسشون بچه هایی هستن که میشینن اونجرز اندگیم رو برای بار هزارم میبینن.خب حالا این استریمر چطوری میتونه ممبراشو بیشتر کنه و یهو یه کامیونیتی عظیم ایجاد کنه دقیقن کاری که اپیک گیمز کرد یه عنوان انلاین و سرویس محور.خب در صورت شکست دلست چه اتفاقی میافته؟مثلن سونی میگه اها نیل دراکمن بده برو بیرون امی هنینگ و بروس بیان بازی درجه ۲ ۳ بسازن؟نه میگه برای جبران حالا باید بازی سرویس محور بسازید که اندازه کل بازیایه انحصاری سونی سود میده و این کارو کی بهتر میتونی انجام بده؟ناتی داگ.بعدشم وقتی سونی میاد میگه بهترین ایپی ما دلسته یعنی داستان نسخه دو از هزار تا فیلتر رد شده بوده و فکر ریویو بامب و … و فروش کمشو کرده بودن پس بدون وقتی همراه میشی با این استریمرای دلقک دارید صنعت گیم رو به کدوم سو سوق میدید و اگه ناتی داگ یبار وارد این سیستمای سرویس محور بشه دیگه باید هر نسل منتظر یه بازی ازشون باشیم

                • DEVIL6 گفت:

                  اگر قرار باشه طبق سلیقه و نظرات دیگران تصمیم بگیری که باید واقعا خودت رو یک انسان بی اراده و ضعیف بدونی که بزاری کسی برات تصمیم بگیره اول ببین که منطق خودت چی میگه و تصمیم خودم چیه طرف هر چند میلیون میخواد طرفدار داشته باشه الان تتلو یا جاستین بیبر چند میلیونی طرفدار دارن! آیا چیزی جز یک دلقک هستن که فقط مغز چندتا بچه و چندتا بزرگسال که ادعای ذهنیت میکنن رو سمت خودش بکشونه؟ممکنه دیکتاتوری مثل هیتلر میلیونی طرفدار داشته باشه آیا من باید بیام فکر کنم چون این میلیونها طرفدار داره(که داشت) پس حتما کارش درسته و راست میگه!لطفا بیش از این با نظرات پوچ و مزخرفت حال مارو بهم نزن و سکوت کن وقتی چیزی برای دفاع نداری جز حرفای مزخرف و بیهوده اون طرفی هم که گفتی ۱۰۰ میلیون قطعا چیزی جز یک دلقک و سوءاستفاده گر نیست

                • Psycho0172 گفت:

                  آقای Devil6 آرام لطفا
                  احترام بزارین تو نظر دادن بهم
                  همین pewdiepie کینگ اینترنت حساب میشه
                  شما حق نداری ایشون رو فقط بخاطر مخالف بودن نظرشون با خودتون دلقک خطاب کنین
                  الان اگه میگفت تلو ۲ عالیه حتما فنش میشدی نه؟
                  منم وقتی ایشون دادن به بازی ۶/۱۰ ناراحت شدم ولی به خودم یادآور شدم نظر ایشون نظر شخصیه ایشونه من قرار نیست فقط به دهن ایشون نگاه کنم
                  حرفت درسته که نباید علاقه شخصی رو بر نظر اکثریت ارجحیت داد
                  ولی دیگه این مدلی نرسون این حرف درست رو لحنت رو آروم تر کن
                  من تو این سایت قبلا هم گفتم یکی از بهترین گیم هایی که پلی دادم orochi بود که شاید یک نفر هم اسمش رو نشنیده باشه یکی از متاهاش زیر ۵۰ هه ولی من هنوزم که هنوزه عشق میکنم پلی میدمش ۱۰۰۰ بار تمومش کردم ولی بازم پلی میدمش چون علاقه شخصی منه
                  خیلیا میان میگن هک اند اسلش های بهتری مثل همین dmc 5 هست و بله منم پلی دادمش و حال کردم باهاش
                  ولی برای من اوروچی یه چیز دیگس
                  شما هم دفعه بعد کسیو ندانسته با این القاب زشت خطاب قرار نده مرسی

              • GrandWarden گفت:

                @Max3D
                سلام مکس جان عکست برای من لود نشد ولی از روی کامنتا حدسم اینه درباره پیودی پایه.
                یکی از دوستان حرف قشنگی میزد.میگفت این که انقدر استریمرا به آب و آتیش میزنن تا این بازی شکست بخوره،حالا فارغ از بحث ویو های بی شماری که میگیرن اینه که بازی های داستانی شکست بخورن.مگه چند بار میتونن یک بازی داستانی رو استریم کنن و مردم بیان نگاه کنن؟نهایت یبار دفعه اول که بازی میاد یبارم اسپید ران برن.در صورتی که اگر برای مثال فروش این بازی نتونه ناشر رو راضی کنه،ناشر هم کم کم استودیو رو مجبور به ساخت بازی ای میکنه که بخش آنلاینش حکمرانی کنه.
                در کل خوشحالم این شاهکار بازیچه دست یک سری اهداف کثیف نشد.هر چی میگذره نظرات مثبت بیشتری میبینم.مثلا تو همین سایت همساده اوایل که بازی اومد تو بخش نظرات همه در حال انتقاد و بی احترامی به بازی بودن.ولی ۴ ۵ روز پیش یک پست گذاشته بودن برای بهترین بازی های ps4.و تو بخش نظرات از هر ۱۰ نفری که تلو تو لیستشون بود،حداقل ۷ ۸ نفرشون نسخه دوم رو انتخاب کرده بودن.تازه اونجا که همه فن ایکس باکسن اینجوریه.

                • MAX3D گفت:

                  Grandwarden سلام خیر عکسا که گذاشتم در رابطه با همین کاربر دیترویت بودش
                  اسکرین شات های کامنت خودش از یک ماه پیش بود که گرفته بودم از زبان خودش
                  عکس اول:وقتی تونستن یک شاهکار تلخ با متای ۹۵ بسازن برای چی سراغ شخص دیگه ای به جز دراکمن برن
                  عکس دوم: از وقتی لست ۲ رو تموم کردم تموم فکرم مشغول داستان و پایان بازی بوده
                  یک احساس افسردگی و حقیقتا با افتخار میگم داستان بازی به قدری برام تاثیر گذار بود که تا الان ده بار براش اشک ریختم و احساس میکنم دیگه هیچ گیمی برام جذابیت نداره جدا از جوی که توی سایت های همسایه ایجاد شده ولی سایت گیمفا تا جایی که دیدم همه راضی بودن از بازی

          • Ozhan گفت:

            خیلی تحلیل مسخره ای بود پیمان جان
            طرف ۱۰۰ملیون ساب داره پس پرافته؟
            خب تتلو هم کلی فالوور داره پس ادم حسابیه؟

        • بگو خدا بده برکت یه صلواتم بفرست 😀 :laugh:

        • the boy گفت:

          داداش تو یه بازی اومده واست من چی بگم که روی اکانت ایکس باکس ۱۴۳ تا بازی اومده که خیلی هاش ربطی به گیم پسنداره یعنی جداس بدون گیم پس بازی میکنم از رد دد بگیر تا ۵ تا کالاف همه فارکرای ها و کلی بازی تو کلا یه بازی اومده خوشحالی

      • به نظرم این سی دی پراجکت هم قراره مثل راک استار بشه دوستان !! کسی که از نسل خودش جلوتره اینطور که بوش میاد اینم مثل راک استاره فکر میکنم دارن راه اونارو میرن و واقعا یه چیزایی بارشونه به هر حال باید منتظر ماند و دید وقتی بازی عرضه بشه همه چیز اثبات میشه

    • Soroosh0097 گفت:

      فرض کن داری با یه نفر توی محل ملاقات حرف میزنی که یهو به هر دلیلی یه تفنگ وسط حرف زدن دربیاره و بهت شلیک کنه یا مثلا یکی یهو از پشت بزنه بی هوشت کنه یا یه سیم بندازه دور گلوت که خفه بشی(مث فیلم گادفادر).به نظرت این قابلیت هیجانو از بین میبره یا افزایشش میده؟

      • ای کاش این قابلیت تو ویچر وجود داشت …

        اسپویل…
        .
        .
        .
        .
        .
        حداقل می تونستم قبل از این که اون نامرد وزمیر رو بکشه یه حرکتی بزنم 😥 😥 😥 بعد از این که وزمیر مرد گرالت بنده خدا دیگه اون گرالت همیشگی نشد….

        • دوستان ببخشید دیدم حرف از ویچر شد گفتم بپرسم من میخوام بازی ویچر ۳ رو بگیرم آیا جزئیات این بازی مثل سایبرپانک هست و تا مدت طولانی سرگرمت میکنه ؟(بازم ببخشید بابت اسپم)

          • حقیقتش هنوز بازی نیومده نمی تونیم چیزی بگیم ولی اگه بتونی با نقش آفرینی بودنش و یه سری از قوانین نانوشته اش کنار بیای می تونه تجربه خیلی خوبی باشه

            • مرسی داداش اما منظورم سایبر نبود ویچر بود آیا تو ویچر جزئیات و بقیه نکاتش خوب هست و ارزش داره ؟؟

              • خب عزیزم حقیقتش منظور من از قسمت (اگه) به بعد ویچر بود… ویچر بازی بسیار خوب و سرگرم کننده ای هست و بخاطر داستان چند لایه و طراحی مرحله خوبش می شه پنج بار تمومش کرد و باز هم گمان کنی یه چیز هایی رو جا انداختی…

              • Soroosh0097 گفت:

                ویچر عالیه اگه انگلیسیت خوب باشه و حوصله داشته باشی و عجله ای نداشته باشی.دیالوگ ها و داستان پشت زندگی هر آدم واقعا عالیه حتی شخصیتایی که شاید فقط توی یه ماموریت فرعی ببینیمشون. و متن کتاب ها و دست نوشته ها واقعا غیر قابل ایراد گرفتنن. دنیای بازی و اکوسیستم های مناطق مختلف شدیدا پویاست.گرافیک فنی واسه الان که پنج سال از انتشار بازی گذشته شاید خیلی جذاب نباشه ولی گرفیک هنری وحشتناک چشم نوازه طوری که آدم دلش میخواد همش در حین سفر بین مناطق مختلف دورنما های مناظر و طلوع و غروب آفتاب رو تماشا کنه.موسیقی ها هم با توجه به شرایط مختلف و بودن توی مناطق مختلف توی بازی عالی طراحی شدن.
                گیمپلی مبارزات توی دو تا حالت آسون بازی خیلی تعریف نداره ولی توی دو حالت سخت تر بازی واقعا جذاب و تاکتیکیه چون که اگه غفلت کنی با سه چهار تا ضربه ممکنه بمیری.هر گونه ی هیولا نقطه ضعف های خاصی داره که شامل روغن های مختلفی که میشه واسه شمشیر ساخت میشه و شامل جادو ها و بمب های مختلف میشه.مثل همه بازیای نقش آفرینی باید هر چی که لولت میره بالا درخت مهارت هات رو با توجه به سبک بازی کردن و مبارزاتت ارتقا بدی.درخت مهارت ها شاخه های مختلفی داره که شامل کمبت ها و جادو ها و آلمسی(کیمیاگری)و….. میشه.و البته همینطور که لولت بالاتر میره باید شمشیر و زره های قوی تر بخری.یه بخشی از ماموریت های فرعی بازی هم مربوط به شکار گنج میشه که باید داخلشون طرز ساخت ابزار های مدارس آموزش ویچر دیگه که از بین رفتن رو پیدا کنی.این تجهیزات معمولا هم از تجهیزات عادی قوی ترن هم قشنگ تر.اختلاف بین زره های مختلف فقط توی سطح مقاومت کلی در برابر ضربه نیست و مثلا بعضی زره ها در برابر ضربات شمشیر مقاوم ترن و بعضیاشون در برابر مشت هیولاهایی مثل گولم ها .دشمنا هم لول بندی دارن.همینطور ماموریت ها هم لول بندی های مختلفی دارن.در کل از نظر این جور المان ها توی گیمپلی ویچر نسبت بازیایی مث اسکایریم و فالوت ساده تره بهترین گزینه برای شروع بازیای نقش آفرینیه.

    • GameWorld گفت:

      چی میگی حاجی

      قبل کامنت گذاشتن یکم فکر کن

      اسباب خنده نشو با این حرفا

      • Neil_druckman گفت:

        Gameworld
        باشه حرفت یادم میمونه

        Soroosh
        خب مثلن فرض کن یکی پشت دیوار کمین کرده و تو نمیدونی.اما اگه بتونی همینجوری دوربینو بچرخونی وسط کاتسین خب میتونی پشت دیوار رو ببینی و از خطر اگاه بشی خب این هیجان بازی رو از بین میبره اگه اینجوری بود که تو همون زاویه اول شخص مثلن بتونی با دقت کردن باعث تغیر بشی اره عالیه اما اینکه از حالت نورمال خارج بشه تجربه اسیب میزنه.

        • این حرف شما در صورتی درست هست که از این سوپرایز ها فقط یه دونه باشه یا فقط یه بار اتفاق بیفته…
          وقتی این اتفاق هر جایی بیفته دیگه خسته کننده نمی شه در این مورد

          • Neil_druckman گفت:

            ببینید یا من متوجه نشدم دقیق یا شما.مثلن شما رزیدنت اویل رو تصور کنید.فرض کنید صدای مستر ایکس داره میاد ولی شما دقیقن نمیدونید کجاس بعد شما دوربینو تغیر میدی میبینی اه مستر ایکس تو اتاقه دو هست.خب اون هیجانی که داشتی از بین میره دیگه.چطور ممکنه هیجان توی این حالت بیشتر بشه وقتی که شما میدونی دشمنت کجاس؟مثلن اگه اینجوری بود که شما تو همون زاویه اول شخص محیط رو با دقت بگردی و از خطرات اگاه بشی اوکی بود اما اینکه بتونی دوربینو تغیر بدی و توی محیط بگردونیش بنظرم جالب نیست

            • Ozhan گفت:

              من فهمیدن مشکلت چیه
              ببین منظور این پست اینه که مثلا تو توی کات سین داری با طرفت حرف میزنی بعد دوربینو میچرخونی میبینی افرادش دارن نقشه خیانت میکشن که بیان بکشنت و تو ۳ ثانیه فرصت داری کار طرفتو بسازی یا بذاری درگیری شه یا کارت ساخته شه
              گرفتی منظورمو؟؟؟

            • خب ببین داداش گلم مثالت یکم نامربوطه به موضوع بازی ای مثل سایبرپانک…
              توی رزیدنت اویل اکثر المان های بازی ( از گان پلی بازی و مهمات گرفته تا طراحی محیط ..) دست به دست هم می دن تا تو رو بترسونن و معمولا هدف کارگردان دو تا چیزه… ۱- داستان و گیمپلی قابل قبول ۲- ترسوندن مخاطبش تا حد مرگ!
              و در نهایت باید بگم که شما داری درست می گی ولی متاسفانه دچار یه سوتفاهمی شدی…
              خیلی وقت پیش یه خبر راجب کات سین های بازی اومد که می گفت زاویه دوربین سوم شخص نیست و کاتسین ها اول شخص هستن… به این معنا که شما نمی تونی همزمان هم فرد صحبت کننده رو ببینی هم پشت سرت رو… تسلط کامل رو محیط نداری….
              این خبر یه جورایی می خواد بگه که وسط بازی شما می تونی حرکت کنی.. می تونی با محیط تعامل برقرار کنی… مثلا وسط صحبت یه پپسی باز کنی :laugh: طرف هم ممکنه واکنش هاش متفاوت باشه … مثلا اگه به صورتش نگاه نکنی ممکنه بهش بر بخوره مثلا بگه چرا به حرف های من اهمیت نمی دی… یا مثلا اگه حواست نباشه ممکنه یهو یه جیب بر یه ایتم مهم رو بقاپه….

        • ArminMalekM گفت:

          دادا اصلا میدونین همین حرکت چقدر انتخاب برای باز باز واز میکنه؟تصور کن اگه بازی ترسناک بود چقدر میتونست تورو تا سقف بندازه بالا؟بعدشم بازی به شدت به واقعیت نزدیک میشه چون که فقط حرکت دوربین نیست که.
          .
          .
          .
          #ترول_نکنیم

        • Soroosh0097 گفت:

          قطعا اون چیزی که توی ذهنت تداعی شده راجب این ویژگی درست نیست.حتی داغون ترین استودیو هم چنین چیزی درست نمیکنه.مطمئنا اینجور که میگی نیست که بشه دوربینو تو محیط همینجوری الکی چرخوند.به هر حال یه استودیو درجه یک داره این مکانیکو توی بازی طراحی میکنه.بنظرت cdpr میاد همچین فاجعه ای رو طراحی کنه؟قطعا یه سری محدودیتا هست توی کاتسینا.مثلا نمیشه که همزمان که داری با یکی حرف میزنی ازش بیست متر دور بشی تا اطرافو بگردی.

    • Stalin 657 گفت:

      بحث کردن با آقایان نیل درکمنی اصلا ارزشی ندارد مثل بحث کردن با بچه ها ۳ ساله

      • GrandWarden گفت:

        دوستمون دچار سوتفاهم شده بود که محمد و اوژان عزیز برطرفش کردن.لطفا ترول نکن دوست عزیز.
        در ضمن چون شما از بازی خوشت نیومده کار درستی نیست ما رو ۳ ساله صدا بزنی.

        • Stalin 657 گفت:

          مشکل اینجاست که شما به کسانی که از بازی راضی نیست درک نمی کنید به همه برچسپ ترول و هیتر یا بدتر از اون هم می زنید

          • GrandWarden گفت:

            الان به شخصه همین‌ آقا پیمان(دیترویت) خودمون بازی رو خورد و خاکشیر کرده شما خودت دیدی کسی استارت بی احترامی رو بزنه؟اگر بوده در جواب بی احترامی اونا بوده.
            بازی رو دوست ندارید خب این سلیقه شماست و قابل احترام.مشکل اونجاست که میاید ما که عاشق بازی هستیم‌رو ترول میکنید و ایراد های الکی میگیرید.در ضمن هیتر رو آقای آقا بابایی توی نقد و بررسی بازی زحمت کشیدن تعریف کردن.

  • Dr.Who گفت:

    بعد از اون انقلابی که ۴۰ سال پیش رخ داد این دومین انقلابیه که برام تعجب برانگیزه …

  • Hossein گفت:

    دوستان به نظرتون رو ۱۰۵۰ اجرا میشه؟ 😥 😥

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    این بازی قطعا ویدیو گیم رو تحت تاثیر شدید خودش قرار میده یک درصد هم در موردش شک ندارم ، صبر کنید تا جادوی نوابغ سی دی پراجکت منتشر بشه ،،،، بازی بیاد من که میرم قرنطینه 😀 ،،،، بدجوری خواهان موفقیت این کمپانی هستم انگار که قسمتی از زندگیمه و خب هست :cowboy:
    .
    .
    #ترول نکنیم

  • Ozhan گفت:

    بتسدا باید زودتر بجنبه به خودش
    اینطور که صداش میاد سی دی پروجکت یه بار دیگه داره مرز های بازیای ار پی جی رو جا بجا میکنه
    بنظرتون استارفیلد میتونه رقیبی باشه واس سایبر؟ژانرشونم یکیه تقریبا..علمی تخیلی
    البته سایبرپانک یه جورایی تخیلی حساب نمیشه و یه دنیای سایبریه با تم دهه هشتاد میلادی…مخصوصا نئون های ابی و بنفشش که یاد اور اون دورانه

    • بتسدا اون بتسدای قدیم نیست و فکر نمی کنم بتونه در حد Skyrim ظاهر بشه. مخصوصاََ اگر موتورگرافیکی منسوخ شده‌ی خودشو عوض نکنه.

      • Ozhan گفت:

        بتسدا گول بازیای سرویس محورو خورد که ناقص داد و خواست تکمیلش کنه مث دستینی ولی اشتباه کرد و به ابروش صدمه زد
        موتورش رو که گفتن عوض کردیم واس همینم هست که بازی داره خیلی دیر میاد و اولم رو استارفیلد کار میکنن بعدش رو اسکایریم ولی هرچند بازیای بتسدا انیمیشن خاصی ندارن ولی مارو ساعتها سرگرم کردن
        من ۶ ماه درگیر فال ات ۴ بودم فقط بسکه بزرگ بود
        به قشنگی ۳ نبود ولی خوب بود

        • انجین هر دو بازی همون انجین قبلی هست و مثل همیشه بهبودش دادن ولی مشخصه که انجین بتسدا (Creation Engine) کشش نداره. به عنوان مثال the witcher 3 و cyberpunk 2077 هر دو از REDengine بهره میبرن اما پایه‌های این موتورگرافیکی خام هستش و به عبارتی کشش بیشتری داره. یعنی درسته خام بودنش باعث سختی میشه اما به راحتی انعطاف داره و هر نسل گسترده تر میشه اما بتسدا با بازی های اخیرش ثابت کرده انعطاف موتورگرافیکی creation به خوبی بقیه نیست. اصلا جالب نیست این انجین و امیدوار بودم عوض بشه اما در هر دو بازی انجین creation با تکنولوژی های جدید به روز شده اما پایه ها و کدهای ابتدایی عوض نشدن.

    • بتسدا داره خراب میکنه اوژان جان !! یه زمانی اسکایریم داد رقیب نداشت !!! هنوزم جز ویچر رقیبی نداره ولی کو اون زمان
      من میترسم این الدر اسکرولز رو هم مثل فال اوت کنن تحویل ملت بدن خدا رحم کنه

    • Neil_druckman گفت:

      Ozhan
      من بهتون قول میدم که استارفیلد و اسکایریم جدید خراب میکنن مگر اینکه واقعا یه ارتقای اساسی داده باشن موتور بازی رو چون دیگه واقعا پلیرا تحمل ندارن که گرافیک بازیا مال نسل قبل باشه

  • Skull گفت:

    نه مثل اینکه این لعنتی واقعا قراره صنعتو بلرزونه

  • Yunes گفت:

    فکر نکنم که هیچ بازی از لحاظ عظمت و وسعت به پای این بازی برسه.

    • Majid گفت:

      جزئیات محیطی را در نظر بگیری منم موافقم
      ولی از نظر اندازه قطعا اندازه اون هایی نیست که کل مپش یا بیابونه یا کوه برفی وسطش هم یه جنگل یا حتی مثل اساسینز بین مپش پر از دریا نیست
      البته این ها هم برای بزرگ کردن و متنوع کرد مپ از این کار ها کردن(بیابون داره یا رودخونه در خارج شهر)
      ولی در کل اگه بر اساس گیم پلی قضاوت کنم مپش از نظر طولی خیلی کم تر از بسیاری از بازی های بزرگ rpg هستش
      احتمالا به گونه ای ساخته شده که با یک بار بازی کل راه های شهر یاد میگیری

      • فک کنم طراحیش بیشتر به صورت عمودی باشه… به این معنی که کلی ساختمون وجود داره که می تونی توش کاوش کنی….
        بخاطر همین گستردگی افقیش شاید به اندازه ویچر نباشه…
        ولی خب قطعا از نظر محتوا روش کار کردن….

      • Yunes گفت:

        آره از لحاظ بزرگی مپ اونقدرا بزرگ نیست و نیاز هم نداره که الکی بزرگ باشه. دقیقا همون جزئیات محیط که میگی بیشترین اهمیت رو داره.
        بعد این بازی از لحاظ خط داستان بازی هم احتمالا خیلی بزرگ و متنوع هستش و انتخابا زیادی برا گیمر ها میزاره.
        مسلما بازی که هشت سال در حال توسعه هست اونم توسط سی دی پراجکت ، حتما عالی میشه.

  • MEDIUM گفت:

    “ویژگی جدید Cyberpunk 2077 میان‌پرده‌ها را در صنعت بازی‌های ویدیویی دگرگون خواهد ساخت؟؟؟؟”
    هنوز معلوم نیست دقیقا چه شکلی باشه ولی این مورد خیلی قبل تر تو بازی متال گیر ۳ بودش ( قابلیت کنترل دوربین و حتی زوم کردن – البته نه به شکل کاملا ازاد)
    در هر صورت ، ای مورد رو بیخودی دارین گندش میکنین…

    • آیا شما میتونستید داخل متالگیر دوربین کات سین رو تغییر بدین و به طور رندوم یا اسکرپتد خطری شما رو تهدید کنه و شما در مقابل اون خطر چندین گزینه برای ری اکشن داشته باشید؟ کدوم بازی چنین چیزی داشته که داخل بخش انتخاب دیالوگ و کات سین بشه بدون انتخاب دیالوگ و با حرکتتون مسیر روایت رو عوض کنین؟ یا با استفاده از محیط گزینه‌های تازه‌ای برای عملکرد در زمان کات سین انتخاب کنید. در متن نوشته شده. انقلابی در کات سین های یک بازیRPG. این که کات سین رو میشه زوم کرد یا اطراف رو نگاه کرد داخل هزاران بازی بوده یکیشم FAR CRY.

  • جالبه ولی کاتسنس اگه مثل metal gear solid و final fantasy و resident evil و devil may cry باشه هزار برابر ارزشش بیشتره
    مشکل اینجاست که کمتر کسی حاظره هزینه کنه کات سنس خوب بسازه

ویژگی جدید Cyberpunk 2077 میان‌پرده‌ها را در صنعت بازی‌های ویدیویی دگرگون خواهد ساخت - گیمفا