بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا
بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا
بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا
بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا
بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا
بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا

بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم

مهدى قانع‌پسند
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا

اگر اخبار و اطلاعات دنیای گیم را دنبال می کنید به طور قطع در جریان هستید که در حال حاضر و مخصوصا بعد از نمایش بازی Halo Infinite در جدیدترین مراسم اکس باکس، حرف و حدیث ها و گمانه زنی های زیادی در مورد این عنوان مطرح می شود. به همین دلیل خالی از لطف نیست که به سراغ این عنوان مورد انتظار رفته و اطلاعاتی که تاکنون از آن داریم را برای شما عزیزان به رشته ی تحریر در آوریم. بازی در این مقاله خواهیم پرداخت به ۱۳ عدد از نکات کلیدی که تا کنون توانسته‌ایم با توجه به نمایش‌ها و مصاحبه‌ی اعضای استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز (۳۴۳ Industries) از جدیدترین نسخه‌ی مجموعه‌ی Halo یعنی بازی Halo Infinite به دست آوریم.

بازی‌های فرنچایز محبوب Halo همواره از آن دست عناوینی بوده‌اند که طرفداران برای عرضه‌ی آن‌ها، لحظه شماری می‌کردند. موارد زیادی در جدیدترین نسخه‌ی این سری، یعنی Halo Infinite وجود دارد که باعث شده است طرفداران این مجموعه بیش از پیش منتظر انتشار این عنوان باشند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ادعای سازندگان مبنی بر این موضوع اشاره کرد که بازی Halo Infinite به نوعی یک ریبوت معنوی (spiritual reboot) برای فرنچایز Halo محسوب می‌شود. از بازی Halo Infinite پس معرفی در کنفرانس E3 2018 شرکت مایکروسافت تا مدتی قبل، اطلاعات بسیار اندکی منتشر شده بود، اما پس از نمایش کامل این عنوان در رویداد بازی‌های اکس‌باکس که مبارزات، جهان بازی، عملکرد فنی و… را به نمایش می‌گذاشت، طرفداران توانستند تا اطلاعات نسبتاً مناسبی را از این عنوان به دست آورند. در ادامه‌ می‌خواهیم بپردازیم به ۱۳ عدد از مواردی که تا کنون توانسته‌ایم با توجه به نمایش‌ها و صحبت اعضای استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز، در رابطه با بازی Halo Infinite به دست آوریم.

بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا

در ادامه‌ می‌خواهیم بپردازیم به ۱۳ عدد از مواردی که تا کنون توانسته‌ایم با توجه به نمایش‌ها و صحبت اعضای استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز، در رابطه با بازی Halo Infinite به دست آوریم.

داستان

یکی از مواردی که طرفداران و سازندگان در بازی‌های مجموعه‌ی Halo همواره به آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند، داستان آن بوده است. قبل از معرفی کامل بازی Halo Infinite، سوال بسیاری از طرفداران این موضوع بود که داستان این عنوان دقیقاً در چه بازه‌ی زمانی رخ خواهد داد. با توجه به صحبت‌های اعضای استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز، داستان بازی Halo Infinite دقیقاً در ادامه‌ی روایت بازی Halo 5: Guardians خواهد بود.

داستان بازی Halo 5: Guardians در جایی به اتمام رسید که شخصیت کورتانا (Cortana) از روی رادارها ناپدید و از طرف دیگر مستر چیف (Master Chief) در کهکشان‌ها رها می‌شود. حال همانطور که در نمایش تریلر مراسم E3 2019 شرکت مایکروسافت مشاهده کردیم، داستان بازی از جایی آغاز خواهد شد که شخصی که در حال حاضر با نام خلبان (Pilot) شناخته می‌شود، مستر چیف را رها شده در کهکشان پیدا می‌کند. پس از آن نیز همان‌طور که در نمایش دموی بازی مشاهده کردیم، مستر چیف به همراه خلبان وارد یکی از حلقه‌های اشغال شده توسط گروه بنیشد (Banished) می‌شوند.

بنیشدها حضور پررنگی در روایت داستان خواهند داشت

آنتاگونیست‌ (antagonist به شخصبت‌هایی گفته می‌شود که اهدافی در تضاد با شخصیت کنترلر شونده دارند و معمولاً در مقطعی از روایت داستان بازی، در مقابل شخصیت اصلی داستان قرار می‌گیرند)های اصلی بازی Halo Infinite را گروهی به اسم بنیشد (Banished) تشکیل داده است که البته در عنوان Halo Wars 2 نیز تا حدودی با این گروه سرکش آشنا شدیم. همچنین رهبر این گروه اِسچَرِم (Escharum، توجه داشته باشید تلفظ این نام ممکن است به صورت دیگری باشد) نام دارد که توانستیم آن را در نمایش آخر بازی در حالی که اعضای گروه وی یکی از حلقه‌های جهان بازی را اشغال کرده بودند، مشاهده کنیم.

در دموی به نمایش درآمده، به شخصی به اسم هاربِنجِر (Harbinger) اشاره می‌شود که هنوز هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نشده است. اگرچه بسیاری از طرفداران حدس می‌زنند که هاربنجر همان کورتانا باشد. همچنین موارد مبهم دیگری همچون سرنوشت رهبر قبلی گروه بنیشد یعنی اتریاکس (Atriox) که در بازی Halo Wars 2 شاهد حضور پررنگش بودیم، وجود دارد که احتمالاً با تجربه‌ی این عنوان به جواب تمام این سوالات پی خواهیم برد.

بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا

انتاگونیست‌های اصلی بازی Halo Infinite را گروهی به اسم بنیشد (Banished) تشکیل داده است که البته در عنوان Halo Wars 2 نیز تا حدودی با این گروه سرکش آشنا شدیم. همچنین رهبر این گروه اِسچَرِم (Escharum) نام دارد که توانستیم آن را در نمایش آخر بازی در حالی که اعضای گروه وی یکی از حلقه‌های جهان بازی را اشغال کرده بودند، مشاهده کنیم.

برای فهم داستان بازی نیازی به اطلاعات پیش‌زمینه‌ای نیست

یکی از نکاتی که باعث دلسرد شدن بسیاری از بازی‌بازان دو عنوان Halo 4  و Halo 5: Guardians شد، درک سخت و یا می‌توان گفت غیر ممکن داستان بازی در صورت نداشتن اطلاعات پیش‌زمینه‌ای از اتفاقات نسخه‌های پیشین این مجموعه بود. حتی بسیاری از طرفداران در آن زمان اعتقاد داشتند که برای فهم داستان این دو بازی نه تنها نیاز به تجربه‌ی نسخه‌های پیشین است، بلکه باید بر بسیاری از رمان‌ها، کامیک‌ها و اطلاعاتی که خارج از اتفاقات نسخه‌های بازی ویدئویی پیشین روایت شده است نیز آگاهی کامل داشته باشید تا بتوانید داستان این دو عنوان را به صورت کامل متوجه شوید. اگرچه شاید از دیدگاهی این موضوع نشان دهنده‌ی آن بود که این دو عنوان از داستان بسیار قدرتمندی برخوردارند اما در هر صورت، این موضوع باعث دور شدن بسیاری از بازی‌بازان از مجموعه‌ی Halo و همین‌طور کسر بخش تأثیرگذاری از میان نمرات بازی به دلیل همین موضوع بود.

طبق صحبت‌هایی که تا کنون توسعه دهندگان بازی Halo Infinite داشته‌اند، این وعده داده شده است که داستان جدیدترین نسخه‌ی Halo به نحوی روایت شده است که تمامی بازی‌بازان بدون داشتن هیچگونه اطلاعات پیش زمینه‌ای خواهند توانست تا ماجرای بازی را متوجه شوند. اگرچه طبق گفته‌ی سازندگان، مطمئناً مواردی در بازی وجود خواهد داشت که در صورت تجربه‌ی نسخه‌های پیشین، می‌توانید لذت بیشتری از آن‌ها ببرید.

این عنوان پایانی بر داستان Forerunner Saga خواهد بود

استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز در اوایل معرفی بازی Halo 4 بود که اعلام کرد با این عنوان داستان Forerunner Saga را آغاز خواهد کرد و طبق آخرین اطلاعات، بازی Halo Infinite همان اثری خواهد بود که به داستان Forerunner Saga پایان خواهد داد و روایت تازه‌ای را آغاز خواهد کرد. اطلاعات بسیار کمی برای حدس زدن وجود دارد که استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز دقیقاً قرار است چه روایت را برای ادامه‌ی مجموعه‌ی Halo در نظر بگیرند. مطمئناً این یکی از مواردی است که پس از تجربه‌ی بازی متوجه آن خواهیم شد.

بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا

داستان جدیدترین نسخه‌ی Halo به نحوی روایت شده است که تمامی بازی‌بازان بدون داشتن هیچگونه اطلاعات پیش زمینه‌ای خواهند توانست تا ماجرای بازی را متوجه شوند. اگرچه طبق گفته‌ی سازندگان، مطمئناً مواردی در بازی وجود خواهد داشت که در صورت تجربه‌ی نسخه‌های پیشین، می‌توانید لذت بیشتری از آن‌ها ببرید.

مقصدی ۱۰ ساله برای فرنچایز Halo

بازی Halo Infinite تنها اثر چندین سال آینده‌ی مجموعه‌ی Halo خواهد بود. طبق صحبت‌های اعضای استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز، بازی Halo Infinite یک اثر سرویس محور خواهد بود که برای سالیان سال محتوای جدید داستانی و همین‌طور چندنفره برای آن منتشر خواهد شد. البته این استودیو اذعان داشته است که در حال حاضر هیچگونه برنامه‌ای برای چگونگی عرضه‌ای این محتوا (از جمله پولی و یا رایگان بودن بسته‌های الحاقی داستانی) ندارد اما این اطمینان را به طرفداران داده است که به محض انجام این برنامه ریزی، طرفداران خود را در جریان قرار خواهد داد.

تجربه‌ای جهان باز

قبل از معرفی کامل بازی Halo Infinite، شایعات فراوانی مبنی بر جهان باز (Open World) بودن این عنوان به گوش می‌رسید که در نهایت پس نمایش دموی بازی و همین‌طور صحبت سازندگان، متوجه شدیم که این شایعات تا حدودی صحت داشته‌اند. اگرچه این عنوان را نمی‌توان یک بازی کاملاً جهان باز محسوب کرد، اما طبق اطلاعات منتشر شده، اکثر مکان‌های بازی Halo Infinite چندین برابر جمع ابعاد دو عنوان Halo 4 و Halo 5: Guardians مساحت دارند که بازی‌بازان می‌توانند به صورت کاملاً آزادانه در آن به اکتشاف بپردازند.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های یکی از اعضای استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز که در رابطه با ابن موضوع بوده است را مشاهده کنید:

یکی از اولین اهداف ما به تصویر کشیدن یکی از حلقه‌های جهان Halo بود، تا طرفداران قدیمی این مجموعه هنگام تجربه‌ی Halo Infinite درست همان حسی را تجربه کنند که در اولین نسخه‌ی این مجموعه یعنی Halo: Combat Evolved با آن روبه‌رو شدند. همچنین ما تمرکز بسیاری برروی طراحی محیط این حلقه داشته‌ایم تا بازی‌بازان بتوانند در عین مبارزه با گروه بنیشد، با شخصیت مستر چیف به جست‌وجو در جهان بازی بپردازند.

بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا

اگرچه جدیدترین اثر استودیوی ۳۴۳ اینداستریز را نمی‌توان یک بازی کاملاً جهان باز محسوب کرد، اما طبق اطلاعات منتشر شده، اکثر مکان‌های بازی Halo Infinite چندین برابر جمع ابعاد دو عنوان Halo 4 و Halo 5: Guardians مساحت دارند که بازی‌بازان می‌توانند به صورت کاملاً آزادانه در آن به اکتشاف بپردازند.

چرخه‌ی شبانه روز

یکی از مواردی که استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز در راستای پویا کردن جهان بازی Halo Infinite انجام داده است، وارد کردن چرخه‌ی شبانه روز به حلقه بوده است. البته این که حضور همچین چرخه‌ای آیا برروی گیم‌پلی بازی نیز تاثیر گذار خواهد بود یا خیر، موضوعی هست که هنوز صحبتی در رابطه با آن نشده است.

همچنین همان‌طور که در دموی بازی نیز شاهد بودیم، حیوانات گوناگونی در جهان بازی در راستای افزایش پویایی آن، حضور خواهند داشت اما به احتمال قوی تأثیر چندانی در پیش‌برد گیم‌پلی و مأموریت‌های بازی نخواهد داشت و بیشتر جنبه‌ی زیبایی بخشی به حلقه را دارند.

جست‌وجو و اکتشاف در جهان بازی

یکی دیگر از موضوعاتی که به دفعات توسط سازندگان اشاره شده است، پتانسیل بالای جهان بازی برای کند و کاو و اکتشاف بازی‌بازان است. اگرچه همچنان دقیقاً مشخص نشده است که دقیقاً چه مواردی در جهان بازی برای جست‌وجو وجود دارد، اما با توجه به دموی به نمایش گذاشته شده، به نظر می‌رسد وسیله‌ی نقلیه‌ی مشهور مجموعه‌ی Halo یعنی ودهاگ (Warthog) و در کنار آن قلاب برروی دست مستر چیف، دوتا از وسایلی خواهند بود که به بازی‌بازان در جست‌وجوی محیط‌های بازی کمک خواهند کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد وجود و معرفی وسایل و تجهیزات بیشتری برای ماجراجویی در محیط بازی باشیم.

قابلیت شلیک قلاب

یکی دیگر از مواردی که قبل از معرفی رسمی آن در دموی گیم‌پلی بازی، شایعات فراوانی در رابطه با آن شنیده می‌شد، حضور گجتی جدید برروی زره مستر چیف بود که پس از نمایش گیم‌پلی بازی، این مورد نیز به صورت رسمی تأیید شد‌. طبق گفته‌ی توسعه دهندگان، این قلاب به نحوی طراحی شده است که تنها محدودیت استفاده از آن، قوه‌ی تخیل بازی‌بازان باشد. همان‌طور که در این نمایش مشاهده کردید با این قلاب می‌توان بین محیط و مکان‌های صعب‌العبور جا‌ به جا شد، به سمت دشمنان جهش کرده و ضربه‌ای مهلک به آن‌ها وارد کرد، تجهیزات قابل انفجار دشمن را گرفته و به سمت آن‌ها پرتاب کرد و ده‌ها مورد دیگر که بازی‌بازان می‌توانند از آن‌ها به نفع خود در مبارزات و… استفاده کنند.

همچنین طبق گفته‌ی سازندگان، این قلاب، تنها یکی از چندین وسیله‌ای خواهد بود که قرار است به بازی Halo Infinite اضافه شود.

بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا

طبق گفته‌ی توسعه دهندگان، این قلاب به نحوی طراحی شده است که تنها محدودیت استفاده از آن، قوه‌ی تخیل بازی‌بازان باشد. همان‌طور که در این نمایش مشاهده کردید با این قلاب می‌توان بین محیط و مکان‌های صعب‌العبور جا‌ به جا شد، به سمت دشمنان جهش کرده و ضربه‌ای مهلک به آن‌ها وارد کرد، تجهیزات قابل انفجار دشمن را گرفته و به سمت آن‌ها پرتاب کرد و ده‌ها مورد دیگر که بازی‌بازان می‌توانند از آن‌ها به نفع خود در مبارزات و… استفاده کنند.

دراپ شیلد (Drop Shield)

یکی از دیگر تجهیزات مستر چیف که در این عنوان به نمایش گذاشته شد، نوع جدیدی از دراپ شیلدها بود. دراپ شیلدها یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین تجهیزات موجود در مجموعه‌ی Halo هستند که در طی چند شماره‌ی اخیر این مجموعه، تغییر آنچنانی را به خود ندیده بودند و همواره حالت پوسته‌ی یک نیم‌کره را به خود می‌گرفتند. اما در دموی گیم‌پلی بازی از نوع جدیدی از دراپ شیلدها رونمایی شد که سطحی منحنی را تشکیل می‌دهند. قابلیت این وسیله به این صورت است که سطح بین شما و دشمن ایجاد می‌کند که از یک سو قابل نفوذ و از طرف دیگر غیر قابل نفوذ است؛ شما می‌توانید از این گجت هنگامی که زیر آتش شدید دشمن قرار داشتید، استفاده کنید.

بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا

در دموی گیم‌پلی بازی از نوع جدیدی از دراپ شیلدها رونمایی شد که سطحی منحنی را تشکیل می‌دهند. قابلیت این وسیله به این صورت است که سطح بین شما و دشمن ایجاد می‌کند که از یک سو قابل نفوذ و از طرف دیگر غیر قابل نفوذ است؛ شما می‌توانید از این گجت هنگامی که زیر آتش شدید دشمن قرار داشتید، استفاده کنید.

سلاح‌های جدید

طراحی اسلحه و همین‌طور تنوع آن‌ها، یکی از موارد کلیدی در تمامی بازی‌های تیراندازی-اول شخص محسوب می‌شوند. این موضوع در رابطه با مجموعه‌ی Halo بیشتر از عناوین شوتر دیگر نیز صادق است. خوش‌بختانه طبق صحبت توسعه دهندگان استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز، دموی گیم‌پلی بازی، تنها بخش کوچکی از تجهیزات و سلاح‌های حاضر در بازی را به نمایش می‌گذارد و مطمئناً موارد زیادی نیز وجود دارند که برای غافلگیری طرفداران در بازی قرار گرفته شده است که تنها پس از تجربه‌ی اثر می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

در رابطه با سلاح‌های بازی نیز توسعه دهندگان اظهار داشته‌اند که در این عنوان علاوه بر اینکه تلاش شده است تا سلاح‌های کلاسیک مجموعه‌ی Halo با حس و حال اصلی خود در بازی حضور داشته باشند، شاهد انواع سلاح‌های جدید نیز در این اثر خواهیم بود.

سیستم ارتقاء بازی

یکی از نکات بسیار جالبی که ما از صحبت توسعه دهندگان و همین‌طور دموی بازی دریافت کردیم، وجود سیستم ارتقاء در داخل بازی است. البته نگران نباشید؛ قرار نیست شاهد مکانیزم‌های عناوین سبک RPG در بازی Halo Infinite باشیم؛ هیچ ارتقائی برای نارنجک‌های دستی وجود نداشته و شاهد درخت مهارت نخواهیم بود. همچنین توسعه دهندگان تأیید کرده‌اند سلاح‌های موجود در بازی همانند نسخه‌های پیشین قابل ارتقاء نخواهند بود.

پس دقیقاً منظور از ارتقاء چه چیزی است؟ موضوعی که توانستیم متوجه شویم این است که بازی‌بازان با جست‌وجو در جهان بازی و همچنین پیش‌روی در برخی مقاطع داستانی، قادر خواهند بود تا ویژگی‌های جدیدی را به قلاب و یا دراپ شیلد خود اضافه کنند که کارایی آن‌ها را افزایش دهد. ولی اینکه تنوع وسایل قابل ارتقاء بازی چطور خواهد بود و یا در گیم‌پلی بازی تا چه اندازه می‌تواند تأثیرگذار باشند، از مواردی هستند که باید تا زمان انتشار بازی برای رسیدن به جواب آن، منتظر بمانیم.

بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا

طبق صحبت توسعه دهندگان استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز، دموی گیم‌پلی بازی، تنها بخش کوچکی از تجهیزات و سلاح‌های حاضر در بازی را به نمایش می‌گذارد و مطمئناً موارد زیادی نیز وجود دارند که برای غافلگیری طرفداران در بازی قرار گرفته شده است که تنها پس از تجربه‌ی اثر می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. در رابطه با سلاح‌های بازی نیز توسعه دهندگان اظهار داشته‌اند که در این عنوان علاوه بر اینکه تلاش شده است تا سلاح‌های کلاسیک مجموعه‌ی Halo با حس و حال اصلی خود در بازی حضور داشته باشند، شاهد انواع سلاح‌های جدید نیز در این اثر خواهیم بود.

عدم وجود قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing) در زمان انتشار

مطمئناً بسیاری از طرفداران با توجه به آنکه بازی Halo Infinite جزو بازی‌های انحصاری کنسول اکس‌باکس سری اکس است، انتظار داشتند که این عنوان از تمام ویژگی‌های جدیدترین کنسول ردموندی‌ها بهره ببرد. یکی از ویژگی‌های کنسول اکس‌باکس سری اکس، پشتیبانی از رهگیری پرتو به صورت سخت‌افزاری است که متأسفانه بازی Halo Infinite در زمان انتشار از آن بهره نخواهد برد. البته اعضای استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز این قول را به طرفداران داده‌اند که در آینده طی یک به‌روزرسانی رایگان، این ویژگی را به بازی Halo Infinite اضافه خواهند کرد‌.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشیم که بازی Halo Infinite قرار است برروی کنسول‌های پایه‌ی اکس‌باکس وان نیز اجرا شود (که به احتمال زیاد با رزولوشن ۱۰۸۰p و به صورت ۶۰ فربم بر ثانیه نیز این کار را انجام دهد). پس این موضوع آنچنان جای تعجب نخواهد داشت که بازی Halo Infinite نتواند همانند آثاری چون Forza Motorsport و Horizon Forbidden West از تمام قدرت کنسول‌های نسل نهمی بهره ببرد.

بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا

یکی از ویژگی‌های کنسول اکس‌باکس سری اکس، پشتیبانی از رهگیری پرتو به صورت سخت‌افزاری است که متأسفانه بازی Halo Infinite در زمان انتشار از آن بهره نخواهد برد. البته اعضای استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز این قول را به طرفداران داده‌اند که در آینده طی یک به‌روزرسانی رایگان، این ویژگی را به بازی Halo Infinite اضافه خواهند کرد‌.

طبق گفته‌های شرکت مایکروسافت، انتظار می‌رود بازی Halo Infinite در روز انتشار کنسول اکس‌باکس سری اکس، یعنی در تعطیلات سال پیش‌روی میلادی در دسترس دارندگان‌ کنسول‌های نسل هشتم و نهمی شرکت مایکروسافت قرار بگیرد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا
بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا
بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا
بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا
بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا
بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا
بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • مرسی بابت مقاله بسیار خوبتون تا اینجاش که بسیار عالی بوده مطمعن هستم ادامش هم عالی هستش
    دمتون گرم و خسته نباشید

    • Eternal Man گفت:

      حداقل قبل از کامنت دادن اسم کاربریت رو عوض می کردی، از حیث گرافیکی ضعیف بود اما نه از حیث گیم پلی کلی، مگه اینکه از گیم پلی فقط گرافیک رو بلد باشی

      #ترول_نکنیم

    • Mr.tur گفت:

      به نظرم باید طرفدارای ماکرو تو امریکا یه دونه از این نامه ها بنویسن امضاهاشون رو جمع کنن بفرستن برای حاج اقا فیل اسپنسر که دقیقا اون ۵۰۰ میلیون دلار کجا رفته؟؟؟ :laugh:
      حیف اون ۵۰۰ میلیون واقعا حیف :rotfl:
      فکر کن اگر این پول دسته سانتا مونیکا بود چه میکرد که با نصف این هزینه گاد ۲۰۱۸ رو ساخت 😎
      حالا خیلیا امیدوارن استودیو های تازه تاسیس ماکرو بتونن بازیه با کیفیت بزنن وقتی که این ۳۴۳i از نسل هفت بوده و از اون موقع انحصاری میزده با این هزینه به تولید کارتون می پردازه دیگه چه برسه به بقیه :rotfl:
      تمام 😀

      • Psycho0172 گفت:

        #ترول نکنیم
        عزیز جان اصلا لحن و ادبیات کامنتت خوب نیست
        این جور کامنت دادن فقط باعث جنگ و دعوا یا کدورت میشه بین دوستان xbox فن عزیز
        نکن دیگه عزیز جان اینجوری کامنت نده نظرتو میخوای بگی با لحن درست حسابی بگو
        مرسی

        • Mr.tur گفت:

          اینکه ترول نکنیم خیلی خوبه.
          اما من چیزی جز واقعیت رو نگفتم و برای همه از روز هم روشن تره.
          ایا هزینه ساخت گاد ۲۰۱۸ دویست و خورده ای میلیون (تقریبا نصف ۵۰۰میلیون) نبود؟؟
          ایا گرافیک هیلو اینفینیت کارتونی نیست؟؟
          ایا استودیو ۳۴۳i همون نبود که با زدن هیلو چهار و افت شدید امتیاز و محبوبیت روبرو شد(از گرافیکش که دیگه بهتره چیزی نگم فقط میتونم بگم از جوک هم گذشته بود)؟؟؟؟
          ایا برای شما سوال نیست که اون ۵۰۰ میلیون کجا رفته؟؟؟
          درسته هیلو گرافیکش همیشه جوک بوده اما نباید برای یک بازیه میان نسلی با این همه هزینه و خرج و این همه تبلیغات این جوری بشه.
          و در اخر یک توصیه به دوستان ماکرو فن عزیز.
          چند روز پیش خبرش اومد که سوییچ ۶۱ میلیون فروخته اونم تو سه سال 😯 😯
          به نظرم اگر طرفدار نینتندو سوییچ بشید بهتره هم بازیای کارتونیه خوبی داره و هم متاهاشون بالا نوده :rotfl:
          تمام 😀

          • عزیز شاید این ۵۰۰ میلیون دلار بودجه‌ای برای ساخت و پشتیبانیِ ۱۰ ساله از بازی هستش.
            .
            .
            #ترول نکنیم

          • Psycho0172 گفت:

            خودتم میدونی این چیزایی که میگی فقط واسه جنگ و دعوا راه انداختنه
            آدم یه حقیقت این مدلی رو ۱۰۰ بار نمیگه هی
            مثلا الان ایکس باکس این نسل با اختلاف باخته
            اوکی قبول
            خب آدم عاقل نمیاد هی اینو همه جا بگه
            تو ۱۰ تا کامنت اخیر شما هر بار تو یه جاش به این موضوع که گرافیک هیلو این طور هست اشاره کردین
            بس نیست خدایی؟
            حقیقت های اینجوری از یه حدی بگذره ترول میشه
            شما هم بس کن لطفا
            مرسی
            #ترول نکنیم

      • Dr.Who گفت:

        #ترول نکنیم………در ضمن اون بازی که واسش امضا جمع شد یه بازی دیگه بود ..گل به خودی نزن

    • Psycho0172 گفت:

      #ترول نکنیم
      دیگه خدایی نیایین بگین نظر شخصی چون کسی با این ادبیات قصدش فقط تروله

  • Ozhan گفت:

    اگ مایکرو دید بلند مدت داره رو بازی و سرویس محورش کنه متاسفانه باید بگیم بمبی که در اینده عمل کنه
    چون در اول عرضش احتمالا متای خوبی نگیره
    مایکرو ی بار اینکارو سر سی اف تیوز کرد و بهش مزه داد
    کاش با این فرنچایز غولش این کارو نمیکرد
    هیلو باید بهتر باهاش رفتار شه
    مایکرو نصف موفقیتشو مدیون این بازیِ

    • alipower_fan گفت:

      نصف موفقیت سونی هم بخاطر رقابتیه که سر x360 ایجاد شد حتی سونی هم فکر نمیکرد مایکرو انقدر نسل ۸ رو وا بده. حالا مایکرو ر این نسل داره بهتر از قبل خودش عمل میکنه و همین باعث میشه سونی هم از قبل بهتر شه. فکر کن سونی بدون فشار نسل ۸ چیکار کرد حالا نسل ۹ بخواد خودشو بهتر کنه چی میشه :inlove: هیلو هم به مرور زمان بهتر و بهتر میشه همه چیز گرافیک نیست که. داستان صدا پرداری و هزار تا چیز دیگه دخیلن تو موفقیت یه بازی. اگر گرافیک لست ۲ در حد لست ۱ بود شاهکار نمیشد؟ یه شاهکار با گرافیک شاهکار نمیشه

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        البته با ارز پوزش نصف بیشتر موفقیت سونی با کنسول انقلابی پلی استیشن ۱ بود چیزی که تا قبل اون حتی کسی فکرشم نمیکرد و با پلی استیشن ۲ یک جورایی تاج گذاری کرد تو این صنعت ، اما در مورد ایکس باکس خب شروع بی نظیری داشت در این صنعت اما سیاست اشتباهی رو پیش گرفت ولی الان خیلی امیدوار کننده شدن و خودم به احتمال خیلی زیاد نسل ۹ ایکس باکس میگیرم اگر اتفاق خاصی نیوفته ، تصمیم من برا نسل بعد قطعا اقتصادی هست چون واقعا زندگی سخت شده در این سرزمین ، خیلی سخت،،،، اگر همه چی خوب بود اول پلی استیشن میگرفتم و اخر نسل ایکس باکس اما الان دقیقا برعکس باید برم جلو ،،،، خوشبختانه هم پلی استیشن هم ایکس باکس برا من به عنوان یه گیمر فقط لذت افرین هستن و هیچ وقت برای بحث های حاشیه ایی پشیزی ارزش قائل نبوده و نیستم. ممنون از مایکرو و سونی امیدوارم همیشه موفق باشن
        .
        .
        #ترول نکنیم

      • Psycho0172 گفت:

        جیگرم حال اومد نظرتو خوندم
        دقیقا
        کاملا موافقم

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    واقعا ممنون از آقای قانع پسند عزیز انقدر توضیحات کامل بود که دیگه جای هیچ کامنتی برا من نزاشت :yes: هیچ کدوم اینا به اندازه قابل اکتشاف بودن بازی منو به هیجان نیاورده واقعا تصور دنیای قابل اکتشاف در بازی هیلو هیجان انگیزه ….. امیدوارم موفق بشه خیلی زیاد چون موفقیت این بازی به نظرم تو این دوران در ویدیو گیم میتونه خیلی تاثیر گذار باشه
    .
    .
    #ترول نکنیم

  • RAW99 گفت:

    گرافیک gears 5 از این بهتره من که از تو خونه نگاه میکردم از نمایش این بازی خجالت کشیدم نمیدونم چجوری هنوز سازنده های بازی دفاع میکنن از این بازی یعنی نه گرافیک درست درمونی داره نه طراحی هنری خوبی داره و گیم پلی بازی هم نسبت به قبل خیلی پیشرفت چشم گیری نداشته واقعا اگه نمایش halo تو کنفرانس نشون نمیدادن رویداد خیلی بهتر و موفق تری میشد با این تریلر تموم هایپ و امید اکثر تماشاگرا از بین رفت ولی بقیه رویداد عالی بود و تنها دلیل برتری رویداد سونی نسبت به مایکرو مربوط به بخش نمایش کنسول بود اگه مایکرو هم مثل سونی نمایش هل بلید و ظاهر کنسولو تو رویداد خودش نشون میداد عالی میشد ولی شیوه تبلیغاتش مشکل داره ولی به طور کلی کنفرانس بد و افتضاحی نبود جوری که بعضی از دوستان ادعا میکنن

    • Joel گفت:

      این بازی روایت داستانی عمیقی داره که حتی چند کتاب براش منتشر شده به اسم فلسفه هیلو. شوتری که در زمان خودش بهترین شوتر شناخته میشد و هنوزم میشه و به نظرم شوتر رو دستش نیست. من طرفدار سونی هستم ولی واقعا به خاطر این بازی میخوام اکس باکس هم در کنار پلی استیشنم بگیرم روز اول چون بازی بسیار عالی با داستانی که واقعا عمیقه. در مورد اینکه تغییری نکرده خود سازنده ها گفتند که میخوان به ریشه ها برگردند و بازیرو دوباره کلاسیک و زنده کنند.
      گرافیک هم در دست ساخته و نمایشش بتا بود همونطور که منو اول بازی نشون داد.
      مطمئن باشید گرافیکش از بازی های امروزی جلوتر میزنه چون بازی مورد اطمینانیه
      درکل یکی از بهترین بازی هاییه که یه بار فرصتشو داشتم بازی کنم و واقعا منتظرشم بیاد
      بازی که هنوز اولین نسخش کلی بازی باز آنلاین تو خودش داره

  • Emad-Martian گفت:

    در مورد خبر کمک کردنِ Sperasoft به ۳۴۳ … اینطوری نیست که طرفدارا اعتراض کردن و بعد مایکرو ازشون درخواست کمک کرده. اسپراسافت از همون اول داشته روی HI کار میکرده.
    پارسال خبرش منتشر شد ولی اون موقع مثل اینکه در حد حدس و گمان بود واسه همین گیمفا نوشته بود که بایوور داره بهشون کمک میکنه:
    https://gamefa.com/572977/halo-infinite-the-studio-that-worked-on-mass-effect-andromeda-will-support-the-animations-of-the-game/

    در مورد Sperasoft باید بگم این همون استودیوییِ که روی Mass Effect Andromeda کار کرده. هرکسی که ME Andromeda رو بازی کرده میدونه چه فاجعه ای از نظر انیمیشن و طراحی چهره بود.
    اینم چند تا نمونه:
    .
    (این عکس توش تکرار هست… یادم رفت درستش کنم!)
    .
    http://s11.picofile.com/file/8405188168/ME_Andromeda_55.jpg
    .
    http://s10.picofile.com/file/8405188226/ME_Andromeda_Gif_1.gif
    .
    http://s10.picofile.com/file/8405188250/ME_Andromeda_Gif_2.gif
    .
    آشنا نیست؟
    .
    http://s10.picofile.com/file/8405188268/Halo_HI_and_ME_Andro.png

  • Dr.Who گفت:

    من خودم با سرویس محور مشکلی ندارم ولی امیدوارم اگه قراره سرویس محور هم باشه یک چیز ابرومند باشه…راستی مولتیش هم رایگانه!

  • Ahmad_bk گفت:

    در کنار والهالا دو تا از مورد انتظارترین بازیهای منه
    مخصوصا که هیلو هم جهان باز شد که یعنی لذت بیشتر و طولانی تر

  • Painkiller گفت:

    گرافیک بازی منو یاد cod ghosts و حواشی پیرامونش میندازه اونجا هم گفتن یک انجین جدید توسعه دادن و گرافیک نسل بعد cod باورنکردنی هست ولی در عمل یک بازی رنگ و رو رفته و نسل هفتی بود…
    جدا از همین گرافیک مشکل دیگه ای تو نمایش بازی ندیدم و به نظر این بمب این دفعه عمل میکنه.

  • calvin77 گفت:

    A hero need not to speak.when he is gone, the world will speak for him . Jhon-117 :inlove: :inlove: :inlove: :heart: :heart: :heart:

  • calvin77 گفت:

    Heroes get remembered but legends never die.YNWA cheif :heart: :heart: :heart:

  • ArminMalekM گفت:

    ممنون بابت مقاله خوبتون :heart: :rose: تیترتون واقعا درست بود اگه این بمب نترکونه، مردم میترکوننش!
    .
    .
    .
    #ترول_نکنیم

  • Neil_druckman گفت:

    بمب؟اینی که نشون دادن اوجش ترقه باشه.الان باز یکی میاد زیر من هشتگ میزنه ترول نکن.در اینکه بازیا نسبت به دمو پیشرفت میکنن که شکی نیست.اما این پیشرفت قرار نیست بازی کوبیده بشه از اول ساخته بشه.مثلن برید ویدیو مقایسه دمو های سایبر رو ببینید متوجه پیشرفت به ویژه در نورپردازی میشید اما اساس گرافیکی بازی همونه تازه اون تو مدت طولانی تغیر کرده یا دلست مثلا اون باگ برف بود تغیر کرد همین.اون تکنیک تبلیغاتیم که مثلن یه جیز خیلی مئیوس کننده نشون میدن بعد یهو یه چیز بهتر نشون میدن واسه یه همچین بازی کار نمیکنه یعنی اگه اینجوریم باشه نشون میده بازی ضعیفه چون نیازی به اینکار نبود

    • Lara گفت:

      Neil خواستم بگم اینو که خودت گفتی: بمب؟ :rotfl: تهش یچیزی در حد دستینی اونم با گرافیک پائینتر میشه حیف مستر چیف که افتاد به دست اسپنسر طفلی کورتانا رو میخوان به چه شکلی در بیارن :rotfl: لعنتیا این همه بودجه آخرش این؟بخش کمپین که هیچی وقتی بازی ای تمرکز بیشترش رو بزاره روی آنلاین دیگه بخش داستانیش ضعیف میشه اینو تو چندتا بازی شاهد بودیم قصد سازندهاش هم همین بود واقعا حیف هیلوهای قدیم تو زمان خودشون بازی میکردی حال میکردی اون وقت الان..طرفدار هاش هم ببین چقدر کم توقع و بیچاره شدن که میان میگن حداغقل یه بخش آبرومند آنلاین و سرویس محور خوبی باشه نمیان معترض بشن که چرا بازی باید به این روز افتاده باشه یا چرا بخش داستانیش نمیپردازید هرچی خبر میاد از بخش آنلاین و این چیزاس گرافیک هم که هیچی

      • Neil_druckman گفت:

        Never gone
        من به شک افتادم ببین قطعا اونی که تو مایکروشافت کار میکنه بی عرضه نیست فیل اسپنسر قطعا باهوشه و قطعا داماییش زیاده و انقدر خنگ نیست که اگه بخواداین همه بودجه به بازی بده بدش به ادمایه بی عرضه ای که تو این استودیو کار میکنن میدادش به بازیسازای خفن تز که تو استودیو های بزرگ کار میکنن.من فکر کنم این قضیه ۵۰۰ میلیون دلار یه دروغه که باعث بشه مردم بگن اره اگه انقدر بودجش زیاده پس بازیه خوبیه امکان نداره این بودجه همچین بازی داغونی باشه

    • Psycho0172 گفت:

      #ترول نکنیم
      بازی هنوز نیومده
      بازی هنوز نیومده
      بازی هنوز نیومده
      ای خدااااا
      بزار بازی بیاد دراکمن عزیز بعدا میتونیم قضاوتش کنیم
      مرسی

    • ArminMalekM گفت:

      آره #ترول_نکنیم می‌زنیم تا یاد بگیریم که میشه بدون نیشو کنایه حرف زد…
      به خدا میشه ! به خدا! :reallypissed: :reallypissed:

      • Neil_druckman گفت:

        چیه الان بگم اره امیدوارم هیلو اینفینت موفق بشه اره بازی عالییه مبارک طرفداراش؟من حوصله این بی نمک بازیا رو ندارم اینم اسنش ترول نیست این واقعیته من نمیام از بازیی خوب بگم که گرافیک نسل هفت میزاره جلو گیمرا

    • شماهایی که فقط گرافیک بازی ها واستون مهمه حس میکنم از نسل هشت تازه گیمر شدید…هیچوقت بازی گرافیک پایین خوب بازی نکردید….
      باور کنید خیلی المان ها تو موفقیت و خوب بودن یه بازی تاثیر دارن

      من بازی های با گرافیک پایینی مثل Elder Scrolls V و Dishonored رو با صدتای عناوینی مثل No Mans Sky و چمیدونم عناوین گرافیک بالای دیگه ای که گیم پلی خوبی نداشتن عوض نمی کنم !

      بازی اسمش روشه ! گیم ! گیم پلی ! جز گیم پلی ، موسیقی و صدا گذاری و طراحی ها و داستان و بازیگری کرکتر ها و چندین موضوع دیگه ملاکه !

      نمیدونم یا قصد شماها فقط ترول کردنه! یا این که اصلا نمیدونید گیم به گرافیک نیست ! که اگر به گرافیک بود (یه سری فکت های جالب همین الان تو اینترنت سرچ کردم پیدا کردم بدونید بد نیست)

      اگر به گرافیک بود British Academy Games Awards سال ۲۰۱۲ جایزه بهترین بازی سال رو Far Cry 3 یا Mass Effect میبردن … نه Dishonored

      اگر به گرافیک بود بازی های Skyrim و Portal این همه جایزه نمیبردن ! اگر به گرافیک بود Disco Elysium این همه موفقیت به دست نمیاورد !

      کی گفته که گرافیک Halo حتما باید Realistic و تو سبک Crysis یا Call Of و اینا باشه؟!

      Bulletstorm شوتر نبود؟ نمیدونم دیگه چی بگم !

  • امیدوارم بازی خوبی بشه تو نمایش جولای درسته که گرافیک خوبی نداشت اما گیم پلی جذابی داشت البته اگر این بازی داستان و گیم پلی جذابی داشته باشه متاش از ۹۰ هم بالاتر میره

  • Mohammadreza7 گفت:

    “بمبی که عمل نکرد” یادش بخیر سر انتشار هیلو۵ تا مدت ها فقط سر همین تیتر گیمفا بحث و جدل بود 😀 :yes:

  • REVENGE گفت:

    اکثرا تو گیمفا دلشونو صابون زدن که تیتر زرد نمرات هیلو ۵ تو گیمفا تکرار بشه.
    “بمبی که عمل نکرد”

  • omid4398 گفت:

    باید عمل کنه وگرنه همه چیز تموم و دچار افت در دنیای بازی ها خواهیم شد

  • درود به مهدی قانع‌پسند عزیز
    همه چیز نویدِ یک بازیه عالی رو میده فقط یه مقدار در مورد این ایده ۱۰ ساله بودن نگرانم و شاید فقط من نباشم که نگرانم. واقعا این ایده کار رو از اونچه که هست حساس‌تر میکنه و به نظرم ایده‌ای جالب اما بسیار ریسکی هستش و مثل شمشیرِ دولبه میمونه.امیداوارم ۳۴۳ اینداستریز بتونه به بهترین شکلِ ممکن این ایده‌ها رو پیاده سازی کنه چرا که هیچ ایده خوبی به درد نمیخوره تا زمانی که یک پیاده‌سازیه درخور داشته باشه و مرسی مهدی عزیز بابت مقاله :heart: .
    .
    .
    #ترول تکنیم

  • Aliji گفت:

    من رو ۳۶۰ بازیش نکردم ولی به نظرم گرافیک کارتونی و میمونی که اسلحه دست میگیره برای گیمر های کم سن و سال جذابه..امیدوارم بازی های بزرگسالانه تری مثل لست اف آس و هوی رین بیشتر بشن چون واقعا به شخصه با ۹۰٪ بازیهای الان ارتباط نمیگیرم

  • Green souls گفت:

    بسیار عالی کنسولشو اگه بتونم بخرم حتما بازیش میکنم

  • mbox گفت:

    دیگه نمیتونم بیش از این برای این شاهکار صبر کنم اخه بهترین ای پی تاریخ هست.

  • Milidante گفت:

    آخرین هیلویى که بازى کردم هیلو ۳ رو ۳۶۰ دوستم بود و واقعا لذت بردم. نمایش اخیر هیلو نا امید کننده بود به ویژه از لحاظ بصرى. البته نمیشه گفت مایکرو نمایش بدى داشت. در واقع شرکت رقیب یعنى سونى اونقدر خوبه که این نوع نمایش ها معمولى به نظر میاد. مایکرو بهترین (یا شاید تنهاترین) انحصاریش که مى تونه جلو غول هاى پلی استیشن قد علم کنه رو نباید خراب کنه.

بمبی که این بار باید عمل کند | هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم - گیمفا