تقاطع راهزنان افسانه‌ای | بررسی بازی موبایل Raid: Shadow Legends - گیمفا
تقاطع راهزنان افسانه‌ای | بررسی بازی موبایل Raid: Shadow Legends - گیمفا
تقاطع راهزنان افسانه‌ای | بررسی بازی موبایل Raid: Shadow Legends - گیمفا
تقاطع راهزنان افسانه‌ای | بررسی بازی موبایل Raid: Shadow Legends - گیمفا

تقاطع راهزنان افسانه‌ای | بررسی بازی موبایل Raid: Shadow Legends

حسین غزالی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
تقاطع راهزنان افسانه‌ای | بررسی بازی موبایل Raid: Shadow Legends - گیمفا

سایه سنگین گوشی‌های هوشمند روی کنسول‌های دستی و بازی‌های کنسولی از مدت‌ها پیش احساس می‌شد اما آیا بازی Raid: Shadow Legends آن نماینده شایسته بازی‌های موبایلی است که خودش می‌گوید؟ امروز در گیمفا به بررسی یکی از پرحرف‌ترین و پربحث‌ترین بازی‌های موبایل امسال می‌پردازیم تا از جقایق مهم بازی پرده برداریم.

تقاطع راهزنان افسانه‌ای | بررسی بازی موبایل Raid: Shadow Legends - گیمفا

این نمای جدید از بازی‌های موبایل، همراه با بخش داستانی و گرافیکی در حد کنسول‌های بازی و شخصیت‌های ویژه حسابی باب شده است. با این یادداشت که پلتفرم این بازی‌ها دارای محدودیت‌های جدی برای ارائه محتوایی در حد کنسول‌های بازی است.

از نمای دور، گوشی‌های هوشمند میزبان هزاران هزار بازی متفاوت در دسته‌بندی‌های متفاوت هستند؛ آن بنده‌خدایی هم که حواسش به گوگل‌پلی و فروشگاه‌های مخصوص بازی‌های موبایل نباشد از قافله عقب مانده است. البته که بازی‌های موبایل واقعاً گاهی باکیفیت و قدرتمند ظاهر می‌شوند؛ ما شاهد عرضه بازی‌های بزرگی برای گوشی‌های هوشمند بودیم که بهینه بودند و تجربه‌های جدیدی رقم زدند. برخی بازی‌ها روی موبایل، جداً خلاقانه بودند و قابل توجه؛ اما این بازی‌ها در قالبی بسته به نام محدودیت ساخته شده‌اند و این موضوع یک واقعیت است. صرف‌نظر از پیشرفت‌های سخت‌افزاری، گوشی‌های هوشمند کنترلرهای بهینه‌ای برای بازی کردن نیستند و مکانیک‌های ساده گیم‌پلی در بازی‌های موبایل، راه این پلتفرم‌های کوچک را از کنسول‌های بازی، و در بیشتر اوقات از رایانه‌های شخصی جدا کرده‌اند. این معادله خیلی ساده‌ است؛ گوشی‌های هوشمند محدودیت‌های جدی سخت‌افزاری و فیزیکی دارند بنابراین بازی‌های موبایلی از مکانیک‌های ساده‌تری برای ساختن گیم‌پلی استفاده می‌کنند و همچنین به‌دلیل ماهیت این بازی‌ها قرار نیست توجه ویژه‌ای برای کیفیت بافت‌ها خرج شود. در عوض، بازی‌های ساده موبایل از این محدودیت‌ها به نفع خود استفاده می‌کنند و تجربه‌های جدید به‌وجود می‌آورند.
این سادگی، زیبایی دنیای بازی‌های موبایل است. بالاخره یک زمانی هم پیش می‌آید که وقتتان زیادی باشد و منتظر یک‌نفر باشید. به‌هردلیلی ممکن است یک‌جا گیر بیفتید و درب‌های آسانسور به رویتان بسته شده باشد یا فارغ از همه این‌ها، یک بازی روی موبایل را واقعاً دوست داشته باشید. مثل زمانی که یک‌نفر بازی‌هایی مثل The Walking Dead یا LIMBO را برای اولین بار اجرا کرد و شیفته زیبایی‌هایشان شد. بعضی اوقات هم ماجرای بازی‌های موبایلی کمی پیچیده می‌شود. بازی Raid: Shadow Legends یکی از بازی‌های جدید برای گوشی‌های هوشمند و جدیداً رایانه‌های شخصی است که حسابی سروصدا کرده و با تبلیغات گسترده تبدیل به یکی از نام‌های محبوب فروشگاه‌های بازی شده است. نمرات نزدیک به ۵ در فروشگاه‌های گوگل‌پلی و اپ‌استور حداقل بخشی از صدای بلند این بازی هستند. بازی جدید استودیوی Plarium یک بازی نقش‌آفرینی آنلاین است که برپایه مبارزات نوبتی بنا شده.
مهم‌ترین بخش در بازی Raid: Shadow Legends تبلیغات است. تبلیغ کردن یک عنوان یعنی معرفی آن به دنیا و این معرفی شامل بهترین ویژگی‌های یک بازی از نظر سازنده می‌شوند. از آنجا که یک بازی موبایل با ویژگی‌های مثبت خود زندگی می‌کند، اگر این بازی نتواند آنچه که در تیزرها دیدیم باشد، یعنی در رسیدن به هدف خود شکست خورده است. بازی مذکور هم از جمله بازی‌هایی است که در بحث تبلیغات، از سرویس‌های ویدیویی گرفته تا شبکه‌های آنلاین بسیار فعال بوده و با بستن قراردادهای قابل توجه به برخی از صاحبان کانال‌های بزرگ اینترنتی، بازی خود را تبلیغ می‌کند. در توضیحات این بازی می‌خوانیم که Raid: Shadow Legends یک بازی واقع‌گرایانه در سبک نقش‌آفرینی به همراه صدها شخصیت متفاوت است که به همراه بخش داستانی بسیار قوی و البته جلوه‌های بصری درحد کنسول‌های بازی، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی امسال شده است. اگر بازی بخش داستانی دارد، این قسمت چگونه عمل می‌کند؟

Raid: Shadow Legends - Android Gameplay - YouTube

بازی یک بخش داستانی مختصر هم دارد که از ساده‌ترین و بی‌فایده‌ترین شخصیت‌ها و دیالوگ‌های ممکن و گاهی صداگذاری بد رنج می‌برد.

هراندازه که در تیزرهای تبلیغاتی، فضای حماسی دنیای بازی خوب ترسیم شده، در اجرا، بازی Raid: Shadow Legends  با یک بخش داستانی به میدان آمده که معادلی خسته‌کننده برای بخش تمرینی است. ماجرای دو شهر که در گذشته در صلح زندگی می‌کردند و اکنون به‌لطف زیاده‌خواهی دوباره به جان یکدیگر افتادند، یا چهار قهرمان که به دنبال یک قطعه خاص به سراغ یک اژدهای گرسنه می‌روند، با راوی‌گری خسته‌کننده و شخصیت‌هایی که اصلاً وجود ندارند، خیلی زود رنگ خود را می‌بازد و در بهترین حالت به اهرم فشاری برای دریافت امتیاز تبدیل می‌شود. معمولاً بخش داستانی در چند بخش مختلف دنبال می‌شود که هربخش شامل استیج‌های مختلف است. با پیروزی در هرکدام از این مراحل، مواد موردنیاز برای ارتقای شخصیت‌ها فراهم می‌شوند. اما سوال اصلی در این است که آیا این بازی به‌دلیل وجود بخش داستانی توانایی خاصی در گفتن داستان دارد؟ پاسخ یک خیر بزرگ است! اگر عاشق داستان در بازی‌های ویدیویی و تماشای جدال‌های دراماتیک میان شخصیت‌ها هستید، متاسفانه Raid هیچ چیزی برای ارائه به شما ندارد. نه شخصیت‌هایی که به‌یادماندنی باشند و نه دیالوگ‌هایی که ارزش و وزن خاصی به بازی بدهند. همان اندک دیالوگ‌های رد و بدل شده میان شخصیت‌ها هم آنقدر ساده و بی‌روح هستند که چند ثانیه بعد از یادتان می‌روند. گاهی هم بین چند مرحله مشخص، یک ویدیوی کوتاه با صدای یک راوی پیر (به احترام کلیشه‌ها) پخش می‌شود تا مثلاً یک حکایت و دلیلی برای این مبارزات وجود داشته باشد؛ چرا که اصلاً گیم‌پلی و داستان ارتباطی با یکدیگر ندارند. اما درهرصورت این قسمت از بازی برای مردمانی با سطح توقع پایین، یک بخش خوب برای یادگرفتن مکانیک‌های بازی است.

Gameplay Guide: Basics and Turnmeter - Raid Shadow Legends :

کیفیت خوب بافت‌های بازی نسبت به یک بازی موبایل همیشه قابل تحسین است، اما بافت‌های بازی چیزی به تجربه بازیکن اضافه نمی‌کنند.

از جمله مواردی که توسط سازندگان بازی بسیار به آن اشاره می‌شد، کیفیت بالای جلوه‌های بصری در حد کنسول‌های بازی است. البته هیچگاه مشخص نبود که منظور از کنسول‌های بازی دقیقاً کدام کنسول‌ها هستند اما درهرصورت، کیفیت بافت‌های بازی برای یک بازی موبایل بسیار خوب است و یادآور برخی بازی‌های نسل هفتم. حتی در نمای نزدیک، چهره‌ها از وضوح قابل‌قبولی برخوردار می‌شوند.  بازی ما را با صدها شخصیت قابل بازی مختلف آشنا می‌کند. پس از اینکه در ابتدای بازی از میان چهار شخصیت، اولین مبارز خود را انتخاب کردید، یک مسیر طولانی برای بخش داستانی وجود دارد که در چند درجه سختی مختلف دسته‌بندی می‌شود. به جز بخش داستانی، قسمتی به نام dungeon وجود دارد که در آن می‌توانید به همراه پنج نفر از قهرمان‌های درون بازی، به سراغ آیتم‌های قیمتی موجود در مراحل مختلف بروید. این بخش کمی سخت‎تر، جدی‌تر و پرمحتواتر از سابق است هرچند نقشی شبیه به قسمت داستانی را بازی می‌کند.
بازی Raid: Shadow Legends یک بخش PVP برای بازی درمقابل دیگر بازیکنان نیز دارد. قسمتی به‌نام Arena Wars که در آن، بازیکنان باید تیم منتخب خود را برای مبارزه با تیم دیگر بازیکنان به میدان بفرستند. محلی برای سنجش کیفیت تیم و بررسی نقاط ضعف و قوت شخصیت‌های مختلفی که در دسترس دارید. علاوه‌بر همه این‌ها، بخش‌های زمانی با جوایز ویژه مثل Fiction Wars وجود دارند که مراحل مختلف در بازه‌های مختلف برای رکورزدنی حاضر می‌شوند. بازیکنان می‌توانند درکنار بکدیگر تیم‌های مختلفی تشکیل بدهند و به همراه یکدیگر با باس‌فایت‌ها یا دیگر تیم‌ها به رقابت و مبارزه بپردازند.

Magic Keep Stage 10 - Raid Shadow Legends Dungeons Gameplay - YouTube

قسمت‌های مختلفی در بازی وجود دارند که بازیکنان می‌توانند از طریق آن‌ها تجربه‌های جدید به‌دست بیاورند و آیتم‌های کمیاب موجود در بازی را پیدا کنند؛ البته اگر لوت‌باکس‌ها اجازه بدهند!

بازی برپایه مبارزات نوبتی بنا شده است و از یک سیستم شانسی برای راه انداختن مبارزات استفاده می‌کند. پس از انتخاب مبارزان جدید برای تیم خود، معمولاً مکانیک‌های گیم‎پلی به صورت آموزشی درقالب برخی مراحل یا راهنماهای کوچک به بازیکن آموزش داده می‌شوند. مهم‌ترین چیزی که بازیکنان باید بدانند، مثلثی است که از سه عضو جادو، روح و نیرو تشکیل شده. جادو از روح قوی‌تر است، روح از نیرو و نیرو از جادو. یک محوطه امن بنفش نیز وجود دارد که با این سه عضو در ارتباط نیست. هر شخصیت علاوه‌بر حرکات معمولی، ضربات ویژه نیز دارد که پس از استفاده برای مدتی در حالت استراحت قرار می‌گیرند. اما نکته جالب همه این ماجرا، دکمه‌ای است که سازندگان برای مبارزه در این بازی قرار داده‌اند.
مبارزات بازی در بخش‌های خاصی جالب ظاهر می‌شوند، انواع مختلف حملات قابل قبول هستند و تلاش برای ارتقای سلاح‌ها و شخصیت‌ها نیز سرگرم‌کننده است. حتی اگر از این مورد صرف‌نظر کنیم که انیمیشن‌های اکثر شخصیت‌های بازی مشابه یکدیگر ساخته شده‌اند، باید درباره عمق گیم‌پلی صحبت کنیم. به زبان ساده، پس از گذشت مدت مناسبی از تجربه بخش داستانی و قسمت‌های مختلف، کم‌کم مشکلات گیم‌پلی نمایان می‌شوند. تمام کاری که بازیکن باید در جریان مسابقه انجام بدهد، ضربه زدن روی صفحه است برای اینکه تنها اتفاق موجود در بازی صورت بگیرد. بعد از آن، بازیکن متوجه می‌شوید که تنها چیزی که قرار بود به گیم‌پلی بازی عمق بدهد (سیستم جادو، روح، نیرو) کاملاً بی‌فایده است و تاثیری در روند مبارزات ندارد. سازندگان البته برای رفاه حال بازیکنان، فکر این قسمت را هم کرده‌اند و با قرار دادن دو دکمه «بازی خودکار» و یک دکمه برای دوبرابر شدن سرعت گذشتن بازی، رسماً نیاز به بازی کردن را از بین برده‌اند و متوجه خسته‌کننده شدن بازی خود بودند. حالا دیگر بازی Raid: Shadow Legends یک سری اعداد است که در یک نقشه صاف از سمت چپ به راست حرکت می‌کنند و آن اعداد بزرگتر، دوباره بزرگتر می‌شوند و این روند تا بی‌نهایت ادامه دارد. هرچند بخش‌های متعددی در بازی وجود دارند، اما در همه این بخش‌ها بازیکن همین روند را بارها و بارها تکرار می‌کند و سپس به منوی اصلی برمی‌گردد تا با هجوم تبلیغات دیوانه‌وار بازی برای خرید درون‌برنامه‌ای مواجه بشود. همیشه تعداد محدود است و فرصت خرید هم در حال اتمام؛ اگر شما این تعداد از پول را به این قیمت خریداری نکنید کارتان تمام است!

پس از بازگشتن به منوی اصلی تازه ماجرا آغاز می‌شود.

اگر از کسانی باشید که بازی را حداقل یکی دوبار تجربه کرده‌اید، حتماً در ذهنتان مانده است که بعد از بازگشت به منوی اصلی، هربار چه اتفاقی می‌افتد. بازی با تبلیغات پنجره‌ای زیاد و اعصاب‌خردکن مدام شما را به خرید و پرداخت پول دعوت می‌کند. پس از گذشت مدتی، و تجربه مراحل اولیه، تمام اجزای بازی دیگر شما را دعوت به پرداخت پول می‌کنند. انرژی شما تمام می‌شود، باید پول پرداخت کنید تا مسئله انرژی را حل کنید. چراکه واحدی وجود دارد با همین نام که اگر تمام شود، دیگر قهرمانان شما خیلی خسته می‌شوند و نمی‌توانند به مبارزه بروند. همه این‌ها به کنار، وقتی چند سلاح دریافت می‌کنید، برای تعویض یا حتی نگه داشتن یک سلاح یا آیتم باید پول پرداخت کنید! یعنی آنکه بازی تمام تلاش خود را می‌کند تا پول درون بازی را خیلی راحت خالی کند تا شما مجبور باشید برای ادامه بازی پول واقعی پرداخت کنید. تقریباً هرکاری که دربازی انجام می‌دهید هزینه مشخصی دارد. حتی ساده‌ترین مبارزات در بازی هم انرژی زیادی استفاده می‌کنند.
ارتقای سلاح‌ها و آیتم‌ها در بازی‌های دیگر امری بسیار معمول است؛ بازیکن ابزار و مواد موردنیاز را در جریان بازی به‌دست می‌آورد و با خرج کردن آن‌ها آیتم مورد نظر را ارتقا می‌دهد. در بازی Raid اما، برای ارتقای آیتم‌ها باید دوباره و فقط پول (نقره و آیتم‌های متنوع که درواقع یک استفاده دارند) پرداخت کرد که خب این به خودی خود مشکلی نیست. مشکل اصلی از جایی شروع می‌شود که پس از گذشتن از سطح‌های ابتدایی، دیگر ارتقای آیتم‌‌ها به همین سادگی شکل نمی‌گیرد. ارتقای آیتم‌ها کاملاً شانسی و برحسب احتمالات عجیب رخ می‌دهد. بازیکن می‌داند برای ارتقای یک آیتم به یک میزان مشخصی از پول نیاز دارد، آن پول را پرداخت می‌کند و ناگهان متوجه می‌شود پول از دست رفته و آیتم ارتقا پیدا نکرده! به همین سادگی یک روند احتمالی رخ می‌دهد و پول بازیکن تمام می‌شود. این تکنیک، درست همان حقه‌ای است که در دستگاه‌های شانسی و درآمدزایی سراسر دنیا استفاده می‌شود. بازیکن پول پرداخت می‌کند و منتظر می‌ماند تا شانسش بالاخره رو کند و صاحب این دستگاه هم گوشه‌ای استراحت می‌کند! به همین صورت، بخش‌های دیگر بازی مثل قسمت Arena War که بازیکن مقابل بازیکن است، تبدیل به رقابتی ناعادلانه و نابرابر می‌شود که درآن، هرکه پول بیشتری پرداخت کند برنده است.

تقاطع راهزنان افسانه‌ای | بررسی بازی موبایل Raid: Shadow Legends - گیمفا

حتی برای ارتقای شخصیت‌ها، سقفی درنظرگرفته شده که پس از رسیدن به آن، باید پول پرداخت کنید تا دوباره این قابلیت را به‌دست آورید.

بازی Raid: Shadow Legends یکی از بازی‌های پرسروصدای اخیر است که در این نوشتار به بررسی اجمالی قسمت‌های مختلف آن پرداختیم؛ هرچند مجال برای صحبت‌های جدی درباره این شیوه از درآمدزایی، و بازی‌های موبایل رایگان هنوزهم فراهم است. کاربران معروف زیادی از ایمیل‌های زیاد شرکت سازنده برای تبلیغ بازی خود شکایت کرده‌اند و تعدادی از کاربران ناراضی وجود دارند که فکر می‌کنند توسط تیزرهای تبلیغاتی این بازی گمراه شده‌اند. مبارزات درکنار دوستان در قالب تیم‌های بزرگ سرگرم‌کننده است و بخش داستانی بازی باوجود مشکلات خاص خودش می‌تواند نسبت به دیگر بخش‌ها قوی‌تر ظاهر بشود. همچنین با وجود شخصیت‌های متعدد ساعت‌های ابتدایی بازی نجات پیدا می‌کنند و جلوه‌های بصری بازی کیفیت بسیار خوبی نسبت به دیگر بازی‌های موبایل دارند. درهرصورت، برای آن بازی‌باز که توجه خاصی به گذر وقت و روزهایش ندارد و اهمیتی به سیستم شانسی و برپایه پرداخت بازی نمی‌دهد، یا مشکی در رد کردن مبارزات بازی نمی‌بیند، Raid: Shadow Legends می‌تواند یک بازی خوب باشد.

تقاطع راهزنان افسانه‌ای | بررسی بازی موبایل Raid: Shadow Legends - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تقاطع راهزنان افسانه‌ای | بررسی بازی موبایل Raid: Shadow Legends - گیمفا
تقاطع راهزنان افسانه‌ای | بررسی بازی موبایل Raid: Shadow Legends - گیمفا
تقاطع راهزنان افسانه‌ای | بررسی بازی موبایل Raid: Shadow Legends - گیمفا
تقاطع راهزنان افسانه‌ای | بررسی بازی موبایل Raid: Shadow Legends - گیمفا
تقاطع راهزنان افسانه‌ای | بررسی بازی موبایل Raid: Shadow Legends - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • جیگر منی داداش حسین
    Booker forever… YEAH

    • سلام فرهاد جان سلام آقا دلتنگت بودیم بزرگ‌مرد :rose: :rose: :cowboy: پست قبلی چرا نبودی پس؟ منتظرت بودم نیومدی. فکر نکنید یه وقت من یادم میره کسی رو. به به. آقا این بازی موبایل خیلی خیلی معروف شده جدیداً و نمراتش هم بالا بوده و دانلود و اینا داشته، حالا من نظرم رو جدای از جو و فضای موجود دادم، چون فقط من نیستم که اینطوری به بازی نگاه کرده، اصلاً یک چیزهایی میبینی توی این بازی های موبایل دهنت باز میمونه فرهاد جان!!
      درباره Booker : ))) آقا کلی خندیدم سر این شعار جدید. چون شبیه مامبا فوراور بود خندم گرفت همینطوری. بوکر دوئت از قدیم الایام بنده خدا همیشه قربانی اسم‌های من بوده!! همیشه!. عزیزی فرهاد جان. هم خاص هستی، هم درجه یک، هم همراه، هم هم‌مسیر، دیگه هرچی نکته خوب بود داشتی چیزی ندارم بگم. شرمنده میشم فقط.
      بیشتر سر بزن آقا گپ بزنیم صحبت کنیم. دلمون تنگ میشه. :rose:

      • :inlove:
        مدت طولانی هستش که خبری از بوکر نیست خیلی وقته خبری از بایوشاک نیست واسه من خیلی ناراحت کنندست چون گیم هایی مثل بایوشاک که پر از مفاهیم و معانی هستن و باعث میشن ادم توی فکر فرو بره . اتمسفر غیر قابل وصف . شخصیت های یکتا .شخصیت پردازی بی نقص .داستانی بی نظیر خالی از هر گونه حاشیه و agenda برای من در اولویت قرار دارن
        جای خالی بایوشاک رو همیشه حس میکنم ادامه ای ازین شاهکار نیومد و همچنان ناراحت ام بازی هایی که کپی پیست هم شدن .. شرکت هایی که فقط دنبال پولن تا کیفیت .. سمت و سوی داستان ها به موضوع های بی ربط و خیالات بیش از حد گاهی اوقات حال ادم رو خراب میکنه گاهی هم دنبال واقعیت های تلخ زندگی هستم به معنای واقعی اندیشیدن امیدوارم این صنعت بیشتر به این سو قدم برداره گرچه شک دارم کسی بتونه چیزی مثل بایوشاک تحویل گیمر ها بده این گیم بیشتر از هرچیزی به من اموخت که درگیری بین دین و قدرت چی هستش کسانی که با دین به دنبال قدرتن کسانی که پول یا ثروت کورشون میکنه کسانی که فلسفه مینویسن بر پایه قدرت و معنی میکنن اون رو دنیا چطور جاییه این بازی پر از معانیه نمیتونم توضیح بدم فقط باید درکش کنی بازی رو خیلی چیزارو نمیشه به زبان اورد این گیم شاید یه چیزی بیشتر از واقعیت باشه

  • Stalin 657 گفت:

    سلام آقای غزالی راستش بنده این بازی رو به مدت ۱ هفته بازی کردم به معنای واقعی کلمه برای پول ساخته شده است تا هنوز هیچ بازی به این اندازه پول‌ از شما نمی خواد واقعا 😕
    ببخشید قسمت جدید هزار یک شب یا مقاله اختصاصی دیگر به قلم شما کی میاید انتظارش خیلی سخته
    آقایی غزالی امیداوارم که وقت داشته باشید بازی به اسم hero hunters که برای اندروید هست ( شاید برای ios ) رو هم نگاه کنید بازی بدی نیست خودم نزدیک به ۸ ماه هستد که بازی می کنم شوتر سوم شخص rpg سبکش است برای پیشرفت در بازی شما به هیچ وجه نیاز به مصرف پول ندارید استودیو سازنده اش از کانادا است و همچنان نیاز به مصرف دیتا ندارید خود بازی نزدیک به ۱۲۰ مگابایت حجم داره بعد بازی به شما اختیار می دهد که بخش مختلف کمپین و pvp co رو دانلود کنید و هر ماه داره اپدیت جدید هستد که در اون یک شخصیت جدید به همراه لباس های جدید برای شخصیت دیگر است تنوع قهرمانان یا شخصیت ها خیلی زیاد است به کلاس ها و گروه های مختلف تقسیم می شود ۹۵ قهرمان در آپدیت ۳ روز پیش ماه آگست است خودم ۴۱ شخصیت رو باز کردم بدون مصرف پول واقعا خیلی عالی است به شما پیشنهاد می کنم گرافیک بازی هم خوبه برای گوشی جدید و قدیم می شود بازی کرد چون در بخش تنظیمات گرافیک دست پلیر رو خیلی باز می زاره بنده در گوشی سامسونگ s8 بروی تنظیمات بالا بازی می کنم افت فریم بسیار کم داره لطفا یک دیدار از این بازی داشته باشید :inlove: :yes:

    • سلام سلام عزیز دل. من خیلی شرمنده و ناراحت شدم که نتونستم به موقع پاسخ شما رو بدم، بسیار بزرگوار و عزیز هستی برای من شما و صحبت با شما از بهترین تجربه‌های من بوده توی این مدت. خیلی خوشحالم. چون من وقتی این پست رو نوشتم میدونستم که قرار نیست کامنت زیادی داشته باشه ولی بعضی‌ها ازروی علاقه و رفاقت میان یک چیزی مینویسند این خیلی برای من ارزشمند هستش. لطفاً بازم ببخشید من رو اگر دیر پاسخ دادم خدمت حضور نازنینتون. :rose: :rose: :rose:
      :cowboy:
      درباره این بازی من هم راستش تبلیغاتش رو خیلی زیاد دیدم. مشخص شده که این شرکت پشت این بازی اصلاً روند کارش بستن قرارداد های سریع برای اسپانسری بازی هستش و یوتیوبرهایی دیدم که حتی رقم پیشنهادی ۱۰ هزار دلار و یا حتی بیشتر داشتند. بنابراین این یک بخششه. بخش دیگر هم اینکه شرکت مادر این سازنده خودش یک مجموعه مخصوص به همین برنامه ها و اماکن تفریحی هستش که بر همین اساس درآمد زایی میکنند. کلاً یک بازی بزرگیه خود این جریان پول! خلاصه خیلی ناراحت شدم از دست همچین بازی و واقعاً به معنای کلمه هیچ چیزی اضافه نمیکنه به دانش و وقت من و واقعاً میخواستم حقیقت رو بگم. چون من تنها نبودم. کلی یوتیوبر بودند که توی ویدیوهای متعدد توضیح میدادند که چرا این بازی بازی خوبی نیست.
      ممنونم بابت پیشنهادتون عزیز دل. راستش من زیاد با موبایل بازی نمیکنم. هم چشمام رو اذیت میکنه هم کلاً راحت نیستم. اما اگر شد حتماً نگاه میکنم و میگم بقیه هم ببینند از آشنایان و دوستان که خوبه و بازی کنند. اگر واقعاً بازی اینطوریه که میگید، میتونم از همین الان بگم که این بازی دقیقاً نقطه مقابل همین بازی Raid هستش. چون این بازی هم تبلیغش تعداد زیاد قهرمان و گیم پلی و گرافیک بالا و ایناست. اینکه میشه تنظیم کرد گرافیک بازی رو عجب چیز خفنی هست!!
      درنهایت هم بازم معذرت میخوام اگر دیر پاسخ دادم لطفاً. هرطور شده برای من بخش کامنت ها خیلی ارزش داره و من معمولاً حتی یک کامنت رو بی‌جواب نمیذارم. فقط چون شما برای من خیلی خاص هستید و حتماً یادداشت میکنم نام شما رو برای خودم و یادم میمونه این مهر و محبت هارو. همیشه سر بزنید. :rose: :rose:
      ======================================================
      درباره هزار و یک شب،
      راستش استال جان، شرمنده میشم وقتی اینطور صحبت میکنید، شما خیلی عزیزید و بزرگوار، من که عددی نیستم که بخواید برای من صبر کنید و انتظار بکشید. آدمای مهم‌تر از من هم هستند که ای کاش ما براشون انتظار می‌کشیدیم و فراموششون کردیم. منم چیز خاصی ندارم، فقط سعی میکنم حداقل شایسته نگاه کنم به همه چیز. مقاله بعدی من، احتمالاً روزی روزگاری باشه از اثر فراموش شده فامیتو اوئدا، یعنی ICO. بازی بسیار عجیب و زیبایی هستش که چون در آرشیو گیمفا نیست نقدش رو میرم و اگر بود هزار و یک شبش رو میرفتم، اما تلاش میکنم مقاله بعدی اگر این بود ترکیبی باشه از هردوی این ها. :rose: :rose: لطفاً اگر چیزی مدنظرتون بود، موضوع خاص و مهمی که شایسته بررسی باشه دستور بدید و اعلام کنید. فقط هم توجهتون به یک دسته خاص از مقالات نباشه، هرچیزی. مخصوصاً بحث های مهم و جدید.
      ممنونم ازتون. واقعاً میگم، وقتی که برای شما باشه ارزش داره درهرصورتی از صورت ها. اگر این پیام رو خوندید لطفاً یک چیزی بنویسید تا من مطمئن بشم که لطف کردید و مطالعه کردید چون دفعه قبل هم سر پست بازی هفته دیر رسیدم به کامنتتون.
      شب قشنگتون به خیر و خوشی. :rose: :rose:

  • Lara گفت:

    سلام خسته نباشید اقای غزالی من به جز اینکه یک گیمر کنسول هستم یک گیمر موبایل هم هستم دنیای گیمینگ و بازی های موبایل متاسفانه برای خیلی ها اینجور جا افتاده که ختم میشه به بازی های دوندگی یا آرکید و بازی های انلاینی مثل کالاف یا فورتنایت ولی اینطور نیست(خودم شخصا اصلا فورتنایت و کالاف خوشم نمیاد) اگر یک موبایل حرفه ای و خوب داشته باشی واسه گیمینگ به دلیل اینکه اندروید میلیون ها بازی داره سخته گیر آوردن بازی ای که عالی و داستانی واقعی باشه من الان نزدیک به شصتا بازی دارم بازی های حجیمی هم هستن از این بازی های خیلی هاشون برای کنسول ها و پی سی هم عرضه شدن کنارش برای موبایل هم اومدن که این خیلی خوبه که بازی ای که نتونی روی کنسول پولش رو بدی بخری بازی کنی بجاش رو موبایل پلی بدی دنیای بازی های موبایل برای من تو این چندتا بازی هایی که پیدا کردم خلاصه میشه و واقعا خیلی لذت بخشه بازی هایی رو دیدم که فکر نمیکردم اینا روی موبایل روزی ساخته یا اجرا بشه واقعا گرافیک های عالی ای دارن نمونه ش بازی Forgotten Memories گرافیک عالی و موسیقی خیلی خوبی داره و جزء بازی های پرحجمه یا بازی never gone موبایل که شاهکاره لول آپ دیزاین بازی بی نظیر و گرافیک هنری خیلی خوبی داره و موسیقی راک و متال و سبک بازی تو مایه های بازی devil my cry هستش و بازی بسیار شاهکاریه پیشنهاد میکنم بازیش رو تست کنید جناب غزالی احتمال زیاد خوشتون بیاد چون همچین بازی هایی برای موبایل کمیابه..در مورد این بازی هم امتحانش کرده بودم ولی زیاد خوشم نیومد

    • Lara گفت:

      ببخشید اسم بازی تو کامنتم رو اگه میشه اصلاح کنید
      forootten memories=Forgotten Memories

      • DEVIL6 گفت:

        :yes: :heart: از یک فن لست و اونم طرفدار ابی همچین سلیقه و انتخاب بازی بعید نبود متال و راک عشقه
        بازی never gone خداس و یک شاهکاره بعداز تموم کردنش فقط مونده بودم چکار کنم
        Forgotten Memories بازی نکردم و نمیدونستم واسه اندروید هم هستش قبلا تریلرش رو دیده بودم واسه کنسول های نسل هشت اومده بود گرافیکش واقعا بی نظیر بود حتما تجربه ش میکنم مرسی :rose:
        غزالی جان شماهم خسته نباشید کاش وقتی که برای نقد این بازی میگذاشتید روی بازی دیگه ای اختصاص میدادید اونم همچین بازی ای که آنلاین هم هستن و فاقد بخش داستانی خاصی هستش اینم بگم این بازی سرورهاش تو ایران تحریمه و نیاز به فیلترشکن هست برای بازی کردنش..

        • Stalin 657 گفت:

          Life is strange
          یکی از بهترین بازی های اندروید از نظره بنده :inlove:

        • سلام عزیز. ممنونم. سلامت باشید. راستش من وقتم رو گذاشتم برای اینکه شما یا حتی دوستانی که این بازی رو خوب نمیشناختید، وقتتون رو درصورت صلاح نذارید و هزینه نکنید و مطمئن بشید. قطعاً وقت شما برای من ارزشمنده و واقعاً اینجا، توی این وبسایت حداقل علاقه و دوست‌داشتن حرف اول رو میزنه. اولین علاقه ما هم شما هستید. :rose: :rose: :rose: :cowboy:

    • سلام جناب امیدوارم سلامت باشید. فکر کنم اولین باره کامنت میبینم از شما و باعث خوشحالیه. به به. اینکه موبایل هم حضور داشته باشه خوبه، چون واقعاً بعضی از بازی‌هایی که من سال‌ها پیش روی موبایل بازی کردم از بس خوب بودن یادم نمیرن اصلاً. فیفا ۱۴ مثلاً خیلی قشنگ بود چون دقیقاً یک ورژن از نسخه کنسولی شده بود. راستش من خودم زیاد به بازی روی موبایل علاقه ندارم اما بهترین بازی که روی موبایل بازی کردم بازی The Walking Dead بود و ماجراهای لی و کلمنتاین که خیلی خیلی فوق‌العاده بود و تکرار نشد هیچوقت اون حس قشنگش. بعد سیزن‌های بعدیش دیگه با سیستم موبایلم سازگار نبودند و دیگه روی موبایل بازی نکردم فکر کنم از اون موقع به بعد تا خیلی بعدش. بله اسم این بازی‌هایی که گفتید رو شنیدم و به نظرم وقتشه که اگر یک گوشی خوب اومد دستم برم سراغشون. هرچند فکر نمیکنم یک گوشی خوب بیاد دستم با این اوضاع : ))) حتماً حتماً. خیلی زحمت کشیدید بابت پیشنهادها. ممنونم که سرزدید و حتماً توی ذهنم نگه میدارم اسامی رو. اصلاح کردم کامنتتون رو. :rose: :rose:
      ممنونم. خیلی ممنونم. شبتون به خیر باشه لطفاً هرموردی بود اطلاع بدید هر ایده‌ای مسئله‌ای. :rose: :rose:

      • marilyn گفت:

        اقای غزالی خسته نباشید ممنون که این نقد هارو انجام میدین لطفا بیشتر نقد بنویسید امیدوارم مقاله های بیشتری ازتون ببینیم بازی های موبایل دیگه ای هم تونستید نقد کنید ترجیحا بازی داستانی و خوبی باشه و مرسی که این نقد رو نوشتید گرچه ارزش همین زحمت و قلم شما رو نداشت این بازی اما خیلیا متوجه میشن که سمت همچین بازی بی ارزشی نرن از دوستان هم مرسی که کامنت گذاشتید و دوتا بازی عالی پیشنهاد کردین مرسی سلامت باشید همگی

        • سلام دوست قدیمی! خوبی؟ سلامتی؟ امیدوارم حالت خیلی خوب باشه. خواهش می‌کنم تشکر رو من باید از شما داشته باشم که لطف و محبت میکنید میخونید و به کار ارزش میدید. حتماً هرچی شما امر کنید. احتمالاً هفته آینده نقد بازی فامیتو اوئدا باشه که ایکو هستش. دوباره پلی استیشن ۲ و بعضی از بازی های عجیب و قشنگش.
          بابا عزیزی شما ما کی هستیم اصلاً. حتماً. اتفاقاً واقعاً هدف و دلیل من از نوشتن این متن روشن کردن موضوع بود چون این بازی دیگه با این حجم از تبلیغات اسمش همه جا رسیده اما مثل تبلیغاتش خوب نیست. مرسی از شما. وقتتون به خیر باشه و سلامت باشید.
          لطفاً بیشتر به ما سر بزنید، من همیشه فکرم مشغول کسانی هستش که یه وقت کامنت میدن یه وقت نمیدن موقع حضور توی وبسایت من به این چیزها زیاد فکر میکنم. :rose: :rose:

    • erwin گفت:

      ” یک گیمر موبایل هم هستم” میشه اسم گیمر رو با موبایل خراب نکنید؟همین کم مونده موبایل گیمر داشته باشیم
      این شادو لجندز هم تبلیغاتش واقعا دیگه اذیت کننده بود یه مدت به همه یوتیوبر ها پول داد تا یه بازی pay to win رو تبلیغ کنند بنظرم حتی ارزش نقد رفتن هم نداشت در هر صورت پاش زحمت کشیده شده و سپاس از نقد

      • متوجهم. بازی کاملاً Pay to win طراحی شده و اصلاً دیزاین کار اینه. هرکاری انجام بدید پولتون یه دفعه زیرش خالی میشه و همه ش از دست میره تا بخرید و بخرید و بیشتر بخرید! اتفاقاً دیدم ویدیوهایی که قشنگ ماجرا رو توضیح میدادند. مبلغی تا ۱۰ هزار دلار بوده و حتی ایمیل‌ها هنوز هست. عزیزید. من واقعاً هدفم از این نوشته این بود که فضا ایجاد بشه یک بار هم اینطوری صحبت کنیم درباره بازی های موبایل این شکلی.

  • ArminMalekM گفت:

    ممنون بابت نقد خوبتون راستش خیلی تبلیغ اینو می‌دیدم مردد بودم الان مطمئن شدم ممنون! :heart: :rose:
    .
    .
    .
    #ترول_نکنیم

    • سلام آرمین جان گل! هدف نوشتن مقالات هم همینه، اینکه شما تصمیم بگیرید که با وقتتون چیکار کنید، لطفاً لطفاً ازش درست استفاده کنید که اونطور من به کارم افتخار میکنم. :rose: :rose:
      از همینجا هم به شما هم به سایکوی عزیز خسته نباشید میگم. من شرمندم واقعاً اگر یکم اذیت شدید. واقعاً من شرمندم اما به داشتن رفقایی مثل شما افتخار میکنم که برای سایت زحمت میکشن. حالا جالبه که سایکو کنکور هم دارن. رفیق اگر میخونی، لطفاً حواست به خودت هم باشه. ممنونم ازت واقعاً از ته قلب آرمین و بقیه رفقای خوب. :rose: :rose: :cowboy:

      • Psycho0172 گفت:

        ما نوکر شما هم هستیم سلطان
        وظیفمونه
        عشقی شما

        • نه دیگه ما این حرفا رو نداشتیم سایکو جان! اصلاً اینطور صحبت نکن که اولین نفر من ناراحت میشم. شما نوکر من نیستی منم سلطان کسی نیستم سایکوجان. من اگر ذره‌ای میدونستم که لیاقت این تعریف‌ها رو دارم قبولشون میکردم اما من میدونم من لیاقت ندارم و چیزی نیستم و نبودم. من همینطوری هم کار خاصی نمیکنم و اصلاً وزنه من سنگینی نداره. بیشتر این صحبت‌ها از روی علاقه‌ست من میدونم، منم علاقه‌م شمایید و این کاربرای خوب، اما یه‌وقت دوست ندارم اینطور بشه که من خودم رو بالاتر از کسی بدونم یا جوی به این شکل که من دورم یک حصاریه و کسی نمیتونه از من انتقاد کنه یا چیزی بهم بگه.
          شما هم سایکوی عزیز من ممنونم ازت واقعاً. توی پست خبری جعبه کنترلر ایکس باکس گفتم که چقدر ممنونم از شما و ایمان و محسن و بقیه و من واقعاً احساس میکنم فضای سایت داره تغییر میکنه و خیلی ها به خودشون اومدند و من الان کیف میکنم از خوندن کامنت ها و با حوصله دارم میخونم. اما اگر این روند داره به زندگیت ضربه میزنه بی تعارف باش و اولویت بندی انجام بده چون ما اینجا تعارف نداریم و اصلاً وظیفه شما نیست درواقع بلکه محبت و بزرگواری شماست. اخلاق قشنگ و طینت زیبای شماست.
          روزت خوش سایکوی عزیز. :rose: باورت نمیشه چقدر ممنونم که هستی.

          • Psycho0172 گفت:

            نگو عزیز جان نگو این حرفا رو
            ما عادت داریم عزیز هایی مثل شما و استاد رو با لقب صدا بزنیم لقب شما هم پیش ما سلطان هستش
            نه اتفاقا من بیشتر اوقات تو وقتای آزاد و استراحت به سایت سر میزنم خوشحالم که تلاش هامون نتیجه داد
            البته الانا دیگه خیلی کم # میزنم چون هم بقیه دوستان هستن هم اینکه بلاخره یه ۲ ۳ تا ترول نیازه سایت نمکشو از دست نده دیگه اونم البته ترول های آروم و ریز(مثلا شوخی چیزی)
            ممنون از شما و بقیه دوستان که با ما بودین و مارو حمایت کردین
            در مورد انتقاد هم ببینین من کلا اخلاقم یه جوریه
            آدم به شدت مثبت گرایی هستم یعنی اصلا وقتی به یه چیزی یا کسی نزدیک میشم اصلا سعی نمیکنم مشکلات یا ضعف های اون چیز بیاد جلوی چشمم
            مثلا اگه دارم یه بازی میکنم یا فیلمی میبینم یا مقاله ای میخونم
            فقط دوست دارم زیبایی ها و چیز های مثبت رو ببینم و حتی بعضی وقتا بعضی ضعف هارو به شکل زیبا برای خودم در میارم واقعا لذت بخشه
            شما مثلا میتونین یه مشت رنگ رو بدون هیچ الگوی خاصی رو کاغذ بریزین و من براتون قشنگ ترین الگو هارو از توش در میارم
            واسه همون زیاد دنبال نقد گیم و اینا نیستم
            چون معمولا تهش به بیشترشون میدم ۱۰ یا ۹
            مرس از شما

            • : )) آره اتفاقاً منم میگم خیلی زیاد نشه سخت‌گیری! چون ممکنه گاهی نتیجه عکس هم بده که باز ناراحتی میاره. اما واقعاً میگما الان اوضاع خیلی خوب شده. ما که راضی هستیم! عزیزی سایکو جان. شما من رو به اسم صدا بزن اصلاً. هرچی دوست داری بگو. اما دیگه مرید و مراد نیستیم ما. ما رفیقیم از اول هم برنامه همین بوده و دوستای صمیمی هستیم توی گیمفا. اومدیم مثل یک خانواده خوب و قوی گپ بزنیم.
              درباره انتقاد، بستگی داره چی باشه. گاهی یه بازی میاد قراره سرویس کنه صنعت گیم رو! خب اینجا من اگر اسم خودم رو نمیدونم گذاشتم فلان بهمان، حداقل وظیفه ام اینه که بگم اینجا داره اینطور میشه! قبول شدنش یا نشدنش دیگه به بقیه بستگی داره.
              اما بقیه بازی‌ها، خب شما خودتون صاحب اختیارید، در این باره کاملاً موافقم. اما همیشه بدی ها و ضعف ها رو هم ببینید تا یه وقت به مشکل برنخورید. صدمه دیدن از چشم‌پوشی از نکات منفی زیاده. چه بسا خیلی ها به خاطر علاقه، نکات منفی یک نفر رو ندیدند و دچار مشکل شدند باهاش درادامه، مثل بسیاری از ازدواج‌های دنیا.

              ممنونم باز. عزیزی سایکوجان :rose: :rose: :rose:

      • Psycho0172 گفت:

        نمیشه من به نظرم ایهام تناسب بگیریم بهتره
        چون شما اگه با گیم آشنا باشین تو نگاه اول بخونین تیترو میگین آها راهزنان همون شرکت سازنده ولی بعد افسانه ای رو که میخونین یاد کرکتر های بازی میوفتین که شبیه راهزن هستن

      • ArminMalekM گفت:

        ای بابا آقا باز گفتی که! اگه نارحت میشید دیگه این بحث رو انجام نمیدم.
        مثل اینکه باید یه سری به سایت های خارجی بزنیم اونجا هم فرهنگ سازی کنیم :rotfl: :rotfl:
        وقتتون به خیر :heart: :rose:

  • Majid گفت:

    بیشتری بازی های موبایل همینه
    هرچی بیشتر پول بدی قوی تر میشه
    برای بعضی بازی ها این روند تا جایی هست که تا پول ندی از یه حدی بالاتر نمیری

  • Amir sy گفت:

    یک ساله هر چی ویدیو تو یوتیوب می بینم تبلیغ این بازیه بینش پخش میشه کشته منو
    نگو تازه بدردم نمیخوره

  • فک نکنم از بازیش خوشم بیاد.پولی هم که هست :dazed: تنها بازی که با گوشی رفتمwolf among us بود و دگر هیچ.خسته نباشید به اقای غزالی.

    • سلام ابوالفضل جان گل. بله این بازی برای آدمایی مثل من و شما نیست به اون صورت، چون بازی قشنگ بعد از تقریباً ۱ ساعت، برای خیلی ها هم کمتر، رنگ میبازه و شوخی‌های تبلیغاتیش مشخص میشن و خب چیزی به ما اضافه نمیکنند و خالی از هراطلاعات مفید یا مهارت هستند. اوه اوه! WAU یکی از بازی‌های خیلی باحالی بود که من اتفاقاً یادم رفت بازیش کنم! ممنونم ابوالفضل جان شاید بعداً یک سری بهش زدم. ممنونم ازت.
      سلامت باشی ابوالفضل عزیز. حالت خوب باشه و امیدوارم بازی درست و حسابی بازی کنی اگر میخوای بازی کنی، یک چیزی که بعداً به اطلاعاتات اضافه کنه. البته همیشه هم قرار نیست بازی کنیم توی اوقات فراغت، میشه دنبال یک سری نکات مهم رفت توی زندگی، گاهی آدم باید به خودش فکر کنه و دنیای پیرامونش. :rose: :rose:

  • fbjg گفت:

    خسته نباشی اقای غزالی . کلا سیستم بازی های موبایلی به همین شکله ( از موقعی که یادمه ) پول بده تا بتونی بازی کنی
    من که گوشیم قدیمیه و توان اجرا بازی های روز رو نداره ، بماند که خودم هم اصلا بازی موبایلی بازی نمیکنم
    قبل تر که بازی میکردم ، بازی های افلاین و نسخه مودشون رو میگرفتم . چون همیشه‌روند پرداخت درون بازی ها ناجوانمردانه هستند . من بخوام یه بازی خوب موبایل که خودم ازش لذت بردم نام ببرم ، از shadow fight 2 اسم میبرم . من که ازش لذت بردم

    • سلام خدمت شما سلامت باشید. بله متاسفانه انگار خیلی‌ از سازنده‌ها متوجه نیستند که با بازی میشه چه کار کرد. خب من بررسی کردم دیدم شرکت مادر این دوستان سازنده خودش در کار کسب درآمد از سیستم‌ها و دستگاه‌های شانسی هستش که تا حد زیادی موضوع رو روشن میکنه. چون قضیه توی بازی هم همینه. باید هی پول بدی تا بالاخره شانست بگیره. منم بیشتر آفلاین بازی میکردم اگر قرار بود با گوشی بازی کنم. خیلی وقت پیش نسخه اول این رو اتفاقی دیدم.
      خیلی خوحشال شدم. خسته نباشید :rose: :rose:

  • Psycho0172 گفت:

    Lets play raid shadow legends start now for free
    باور کنین سلطان اصلا تبلیغات اینو میبینم یاد تبلیغات های خودمون میوفتم که هی تکرار میشد تو شبکه های مختلف
    والا دیگه بیشتر گیم های موبایل همش شده p2w دیگه زیاد حال نمیده
    این پایین یه لیست مینویسم واستون گیمای خیلی خوب موبایل وقت کردین تجربه کنین حتما:
    ۱:cod mobile:واقعا واقعا عالیه این گیم اصلا و ابدا p2w نیست و گان پلی خیلی اعتیاد آوری داره و واقعا پیشنهاد ۱۰۰ درصدی میکنم حتما تجربش کنین
    ۲:cash inc:بازی باحالیه واسه وقت گذروندن های کوچیک مثل یه ربع و نیم ساعت خیلی خوبه
    ۳:helix jump:این هم جز گیمای خوب وقت گذرونه
    ۴:shadow fight 2 و shadow fight 3:هر ۲ گیمای بسیار عالی هستن تو سبک فایتینگ
    ۵:stack:باز هم برای وقت گذرونی و همچنین طراحی هنری بینظیر
    ۶:soccer stars:خیلی باحاله حتما یه بار تجربش کنین
    ۷:brawl stars:از سازندگان کلش آف کلنز یه بازی خیلی خوب ولی نت قوی میخواد چون مبارزاتش ریل تایم هستش
    ۸:modern combat versus و modern combat 5:هر ۲ گیمای خیلی خوبی هستن versus فقط آنلاینه ولی ۵ داستانی هم داره ولی خب جفتش نیاز به اتصال دائم به اینترنت دارن
    ۹:arena of valor:در سبک لیگ آف لجندز و دوتا ۲ هستش یه مقدار هم پیچیده ولی بهترینه سبک خودشه
    ۱۰: deadcells:تجربه این شاهکار رو موبایل خیلی عالیه بازی آفلاین هم هست اصلا گوشیتون میشه عین نینتندو فقط یه چیزی اینو اگه گرفتین با هندزفری بازی نکنین انگار یه باگی چیزی هست از بازی میپره بیرون
    ۱۱: pes 2020 و fifa :دیگه معرفی نیاز نداره هر ۲ عالین
    ۱۲:smash hit:گیم وقت پر کن ولی طراحی هنری بسیار عالی
    ۱۳:battle prime:شوتر سوم شخص با گرافیک واقعا کنسولی واقعا خیلی عالیه
    ۱۴:sky children of light:دیگه معرف حضورتون هست گیم عالی اصلا هنر خالص
    ۱۵:game dev tycon:خیلی باحاله این گیم داخلش شما به عنوان یه بازی ساز میرین واقعا باحاله البته نه اونقدر دقیق ولی خب تو سبک خودش عالیه و قشنگ حس یه کمپانی بازی سازی رو به شما القا میکنه
    ۱۶:human fall flat:یه پورت خوب از یه گیم خوب
    ۱۷:getting over it:وقتی اعصاب ندارین اصلا تجربش نکنین دیگه فک کنم این گیم اعصاب خورد کن رو همه بشناسن
    ۱۸: pascals wager:این گیم اصلا خود دارک سولزه رو موبایل واقعا عالیه
    و در نهایت چند نکته:
    ۱:هر گیمی که نیومد اول نتو خاموش کنین بعد اگه بازم نیومد نتو روشن کنین با قند شکن برین توش اونم فقط و فقط قند شکن عالیه vp.nify واقعا عالیه از تو پلی استور هم میتونین بگیرینش
    ۲:اگر گیمی نیومد مخصوصا deadcells حتما اگر هندزفری دارین جدا کنین و بدون هندزفری پلی بدین
    ۳:همه این گیما تو سایت های خوبمون پیدا میشن پیشنهاد میکنم حتما بازی تو اینترنت سرچ کنین و از اونجا دانلود کنین و نگران نباشید سایت های ما بیشترشون امن هستن البته اگه خیلی میخوایین از پلی استور بگیرین حتما اول قند شکن رو روشن کنین بعد برین توش
    ۴:اگر باز هم مشکلی بود حتما حتما بگین
    پ.ن:فقط من نمیدونم دستگاه شما اندرویده یا ios چون من اینارو بر اساس اندروید گفتم نمیدونم تو ios پروسش چه جوریه
    ممنون از شما و شرمنده‌ از اینکه طولانی شد

    • ولک!! من این‌همه بازی رو نمی‌رسم بازی کنم اصلآً سایکو جان :))) خیلی خیلی زحمت کشیدی‌ها ممنونم ازت. خیلی وقت گذاشتی برای منی که زیاد با گوشی کار نمیکنم سایکوی عزیز. ولی این بازی هایی که داستان خوب دارن رو میرم حتماً اگر بود. حقیقتش اینه که من زیاد علاقه ندارم بازی بدون هدف بازی کنم. از جمله کلش آف کلنز یا مشتقاتش که نتیجه خاصی ندارند. میدونم که همه بازی ها قرار نیست مثل بایوشاک و… باشند اما خب واقعاً وقت توی زندگی آدم اگر داشته باشه باید در یک سری جهات مشخص خرجشون کنه، مثل شناخت خودش و دنیای پیرامونش چون من واقعاً واقف هستم به این مسئله چون تجربه شده.
      آدم باید وقتش رو بذاره و صرفاً به دانشی که از جهان از زمان کودکی و خردسالی داشته توجه نکنه، سن بلوغ و رشد عقلی در نوجوانی با یک سری بحران ها شروع میشند که مهمترینشون خراب شدن ساختمان فکری آدمه، این اساس زندگیه و نعمتیه که بعداً متوجه میشیم که چطور در زندگی ما تاثیر میذاره تا مجبور بشیم دقت کنیم به جواب سوالاتمون پیرامون زندگی. درنهایت، هرکس مسیر زندگی خودش رو انتخاب میکنه اما مسیر درست مشخصه همیشه.
      من واقعاً گاهی برای خودم متاسف و ناراحت میشم. حسرتی که من میخورم از زمان هایی که در زندگیم تلف کردم خیلی بزرگ و دردآوره سایکوجان و واقعاً میخوام که شما هیچوقت وقتت رو هدر ندی حتی برای آدمی مثل من و به چیزهای بزرگتر توی زندگیت فکر کنی. یادت باشه، بعد از این قضایای درسی، یه وقتی گیربیار و ذهنت رو از اول بررسی کن. به چیزهای بزرگتر فکر کن همیشه.
      ممنونت میشم سایکوجان. همیشه. خسته نباشی بابت زحماتت :rose: :rose: :rose:

      • Psycho0172 گفت:

        مرسی سلطان واقعا وقتی اینجوری برام مینویسی احساس میکنم یه برادر بزرگتر داره باهام حرف میزنه
        (ببخشیدا جسارت نشه)
        بله کاملا موافقم باهاتون
        اتفاقا واسه همین سال کنکور بود که از سال پیش تابستون دیگه ps4 و pc و گوشیو دادم بایگانی دیگه بچسبیم به درس انشالله بعد کنکور تو دوران دانشگاه وقت آزاد زیاده قشنگ با ps5 عشق میکنم
        الانم این گوشی رو واسه شاد و این مسخره بازیا گرفتم وگرنه اصلا نمیخواستم بگیرم
        مرسی از شما
        پ.ن:در ضمن لیست رو هم گذاشتم بقیه دوستان هم دیدن استفاده کنن

        • چه حرفیه رفیق. برادرهم هستیم مگر چه مشکلی داره؟ مبدا ما یکیه مقصد ما هم یکیه، اومدیم دلیل رو پیدا کنیم. راهنماهایی رو پیدا کنیم که حتی از بین کسانی که شبیه به هم میشن گاهی راه رو مشخص میکنند برای ما. اینا توصیه‌های صادقانه‌ای هستند چون تجربه شده هم هستند. حالا ان‌شاءالله صحبت میکنم. وقت خیلی هست و منم همیشه اگر زمانی باشه مشتاق صحبت.
          اتفاقاً بازی ها اگر باعث ضربه و آسیب بشن اصلاً دیگه بازی نیستند که دشمنند! بازی ها برای آسیب زدن به ما نیستند پس استفاده ازشون یک راه دیگری داره. هیچ اشکالی هم نداره عقب موندند از بازی ها. من فکر کنم تقریباً از ۷۰ درصد بازیای بزرگ نسل هفتم عقب موندم، تازه الان دارم نگاه میکنم ببینم چیا بودند اگر ارزش داشتند یه نگاهی بندازم. واقعاً همینه. حقیقت و اثر خوب که تاریخ انقضا نداره.
          عزیزی. امیدوارم لیست برای همه مفید باشه.
          عصرت به خیر باشه :rose: :rose: :rose: :rose:

  • mohammad4929 گفت:

    یه یک ماهی داشتم بازیرو زیادی پولیه ولی گرافیکش واسه گوشی خیلی قشنگه تو بخش ارنا هم هی بالا میری بعد از بازی میری بیرون بعد یک روز میبینی دوباره پایین اومدی

تقاطع راهزنان افسانه‌ای | بررسی بازی موبایل Raid: Shadow Legends - گیمفا
تقاطع راهزنان افسانه‌ای | بررسی بازی موبایل Raid: Shadow Legends - گیمفا