توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers به اعتراضات اخیر نسبت به محتوای انحصاری بازی واکنش نشان دادند - گیمفا
توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers به اعتراضات اخیر نسبت به محتوای انحصاری بازی واکنش نشان دادند - گیمفا
توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers به اعتراضات اخیر نسبت به محتوای انحصاری بازی واکنش نشان دادند - گیمفا
توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers به اعتراضات اخیر نسبت به محتوای انحصاری بازی واکنش نشان دادند - گیمفا

توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers به اعتراضات اخیر نسبت به محتوای انحصاری بازی واکنش نشان دادند

حسن اکرامی
۱۹:۳۰ ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers به اعتراضات اخیر نسبت به محتوای انحصاری بازی واکنش نشان دادند - گیمفا

اخیرا شاهد آن هستیم که بازی Marvel’s Avengers در محافل مختلف مربوط به بازی‌های ویدئویی موضوع اصلی بحث و جدل‌های گوناگون بین بازی‌بازان پلتفرم‌های مختلف قرار گرفته است. این اتفاق پس از اعلام رسمی خبر انحصاری بودن شخصیت Spider-Man برای دارندگان کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ رخ داد؛ چرا که دارندگان کنسول‌های اکس‌باکس و پلتفرم رایانه‌های شخصی نمی‌توانند از کنترل محبوب‌ترین شخصیت موجود در این بازی لذت ببرند.

با این که اعلام شد این شخصیت و خط داستانی آن جدا از نسخه‌ی اصلی بوده و سال آینده به صورت الحاقی به بازی Marvel’s Avengers خواهد آمد و داستان منحصر به فرد خود را خواهد داشت، اما باز هم دارندگان پلتفرم‌هایی جز کنسول‌های پلی‌استیشن که احتمالا پس از عرضه‌ی بازی Marvel’s Spider-Man به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ آرزوی تجربه‌ی یک بازی با کیفیت با این ابرقهرمان محبوب را دارند، به اعتراضات زیادی نسبت به این محتوای انحصاری پرداختند و حتی در برخی انجمن‌ها تصمیم به تحریم خرید این بازی نمودند. در هر صورت باید توجه داشت که شرکت سونی لایسنس مربوط به ابرقهرمان Spider-Man را چه در دنیای سینما و چه در دنیای بازی‌های ویدئویی در اختیار دارد و تعجبی نخواهد داشت که بخواهد به بازی‌بازان خود بهای زیادی داده و محتوای مربوط به این شخصیت را تنها برای دارندگان کنسول پلی‌استیشن مهیا سازد. با این که مشخص است این اقدام کاملا از طرف شرکت سونی و یکی از سیاست‌های موفق آن بوده است اما دارندگان کنسول‌های اکس‌باکس و پلتفرم رایانه‌های شخصی باز هم انتقادات زیادی را به توسعه‌دهنده‌ی بازی Marvel’s Avengers یعنی استودیوی کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) و ناشر آن شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) داشتند.

حال واکنش استودیوی کریستال داینامیکس در مواجهه با اعتراضات بازی‌بازان کنسول‌های اکس‌باکس و پلتفرم رایانه‌های شخصی چه خواهد بود؟ این‌طور که به نظر می‌رسد آن‌ها از پشتیبانی خوبی برخوردار هستند و اهمیت چندانی به این اعتراضات نخواهند داد. به تازگی آقای اسکات اموس (Scot Amos) از استودیوی کریستال داینامیکس در مصاحبه‌ای اظهار داشت که همواره برروی پلتفرم‌های مختلف شخصیت‌های محبوبی هستند که تنها دارندگان همان پلتفرم می‌توانند از حضور آن‌ها در عناوین دیگر استفاده کنند و این یک مسئله‌ی طبیعی در میان توسعه‌دهندگان و بازی‌بازان به شمار می‌آید. وی همچنین اظهار داشت که اگر کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های اکس‌باکس بسیار مشتاق و آرزومند به دست گرفتن کنترل شخصیت Spider-Man هستند، پس بهتر است که این کار را برروی کنسول‌های پلی‌استیشن انجام دهند.

آقای اسکات اموس در این باره افزود:

من معتقد هستم که دنیای بازی Marvel’s Avengers دارای قهرمانان زیاد و محبوبی خواهد بود و با توجه به عمق و مقیاس بزرگ این دنیا و اتفاقات درون آن، بازی‌بازان می‌توانند کنترل هر یک از این قهرمانان منحصر به فرد را به دست گرفته و ساعت‌ها خود را با آنان و قابلیت‌های ویژه‌ای که دارند سرگرم نمایند. همانطور که ما اخیرا پس از معرفی شخصیت Hawkeye اعلام کردیم، قهرمانان بیشتری به این بازی افزوده خواهند شد و این به معنی محتویات بیشتر برای تمامی بازی‌بازان است. در کنار عرضه‌ی تعداد بیشتری از قهرمانان، این فرصت برای دارندگان کنسول‌های پلی‌استیشن مهیا خواهد بود تا حضور قهرمان محبوب خود یعنی Spider-Man را جشن بگیرند و از به دست گرفتن کنترل آن حس خوشحالی مضاعفی داشته باشند. با این حال من فکر می‌کنم دنیای بازی Marvel’s Avengers بسیار غنی و پر محتوا خواهد بود و چیزهای زیادی برای تمامی بازی‌بازان دارد تا آن‌ها را کشف نمایند. این‌ها می‌تواند دلایل خوبی برای سایر بازی‌بازانی باشد که نخواهند توانست با شخصیت Spider-Man به ماجراجویی بپردازند. در واقع من معتقد هستم که باید به محتویات زیادی که برای انجام و کاوش در دنیای بازی Marvel’s Avengers قرار دارند، توجه کرد.

و برای آن دسته از بازی‌بازان معترض و خشمگین باید بگویم که چنان چه مشتاق به دست گرفتن کنترل شخصیت محبوب Spider-Man هستند، این گزینه را خواهند داشت تا آن را برروی کنسول‌های پلی‌استیشن تجربه نمایند.

بدون شک این پاسخ جنجالی و محکم استودیوی کریستال داینامیکس به دارندگان کنسول‌های اکس‌باکس و پلتفرم رایانه‌های شخصی که اعتراض زیادی به انحصاری بودن شخصیت Spider-Man داشتند، نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه بی‌توجهی کامل این استودیو را به اعتراضات این افراد نشان می‌دهد. باید توجه داشت که توسعه‌دهندگان یک بازی به وسعت Marvel’s Avengers اختیاری برای استفاده از یک شخصیت انحصاری به مانند Spider-Man را بدون اجازه‌ی شرکت سونی نخواهند داشت اما با این حال پاسخ استودیوی کریستال داینامیکس به این موضوع اشاره‌ی چندانی نداشته و آن‌ها در عوض تصمیم گرفته‌اند که کمی تند و تیزتر با برخی از افراد که بدون در نظر گرفتن این مورد اقدام به اعتراض کرده‌اند، برخورد نمایند. با این حال باز هم می‌توان تاثیر مستقیم شرکت سونی در زمینه‌ی شخصیت‌ها و محتویات انحصاری را به وضوح مشاهده کرد و بار دیگر به سیاست‌های فوق‌العاده‌ی این شرکت در حمایت از بازی‌بازان پلتفرم خود پی برد.

اخیرا استودیوی کریستال داینامیکس در مورد بازی موردانتظار خود اطلاعات زیادی را منتشر کرده است. آن‌ها تایید کردند که شخصیت Spider-Man تنها قهرمان انحصاری این بازی به شمار می‌آید. البته این تمام ماجرا نبوده و دارندگان کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ همچنان از موارد و محتویات انحصاری دیگری نیز به مانند لباس‌ها و موارد تزیینی بهره خواهند برد. همچنین این استودیو اعلام کرد که شخصیت Hawkeye اولین قهرمانی خواهد بود که پس از عرضه‌ی بازی به فهرست انتقام‌جویان افزوده خواهد شد.

بازی محبوب و موردانتظار Marvel’s Avengers قرار است در تاریخ ۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۹ (۴ سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی) برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی، کنسول‌های اکس‌باکس وان و پلی‌ستیشن ۴ و سرویس گوگل استدیا عرضه گردد. همچنین این بازی در اواخر سال جاری میلادی برروی دو کنسول نسل نهمی اکس‌باکس سری اکس و پلی‌اسیتشن ۵ عرضه می‌شود و در کنار آن به‌روزرسان رایگان برای ارتقا به نسل بعد را نیز در اختیار خریداران نسخه‌ی نسل هشتمی این بازی قرار خواهد داد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers به اعتراضات اخیر نسبت به محتوای انحصاری بازی واکنش نشان دادند - گیمفا
توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers به اعتراضات اخیر نسبت به محتوای انحصاری بازی واکنش نشان دادند - گیمفا
توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers به اعتراضات اخیر نسبت به محتوای انحصاری بازی واکنش نشان دادند - گیمفا
توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers به اعتراضات اخیر نسبت به محتوای انحصاری بازی واکنش نشان دادند - گیمفا
توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers به اعتراضات اخیر نسبت به محتوای انحصاری بازی واکنش نشان دادند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • میبینی چقدر شیک و مجلسی ماست مالی میکننش و به راحتی یک شخصیت رو به انحصار یکی در میارن امان ازین پول و روابط
    که به هیچ چیزی رحم نمیکنه انحصاری کردن دنیای مارول و دی سی به نظرم کار اشتباهیه میتونم گاد رو قبول کنم یا بازی های دیگه رو ولی این یکی رو نه .. چون خیلی وقته تمام گیمرا از پلتفرم های مختلف بازی کردنش و حالا مارول هم داره به دسته انحصاری زن ها اضافه میشه …یه روزی میرسه که دیگه هیچی جز انحصاری نمونده دوستان :laugh: مردک در اوج لودگی میاد میگه شخصیت محبوبشون رو جشن بگیرن گرچه شخصیت محبوب من نیست و خوشمم نمیاد ازش ضمن اینکه سیاه پوست تشریف دارن و خراب کردن به فیلم اصلی اسپایدر من ۱ که بهترین شخصیت همونه .. حتی انحصاریم نمیشد بازی نمیکردمش :reallyangry: چون ازین یارو اصلا خوشم نمیاد الان باز میان بحث نژاد پرستی راه میندازن یا ضد فمنیسم حاجی ! ما با یک شخصیت سفید پوست بیشتر حال میکنیم تا سیاه پوست چون به نقش اصلی کرکتر نمیخوره در مورد والهالا هم همینطور شخصیت مرد تاثیر گذار تره اگر بیای این حرفو بزنی انتی فمنیسم نام میزارن روت
    ولی بازم یادمون نره !! حقیقت چیزی نیست که توسط همه پذیرفته شده ! توی این دنیایی که الان زندگی میکنیم
    حقیقت چیزیه که ملت دوست دارن باورش کنن در نتیجه نمیشه معنای واقعی حقیقت رو فهمید در بعضی موارد
    تا کلید اسرار بعدی خدانگهدار

  • Cell گفت:

    Rage یا خشم نداره هوادارن یا توسعه دهنده های دو آتیشه
    Xbox و pc و اون تعداد انگشت که استدیا هستن
    .
    هوادارن Xbox و Google Stadia باید با بی اسپایدرمنی بسازن و چاره کار سماق هست
    .
    هواداران Pc که براشون فرقی ندارن اسپایدرمن باشه یا نه
    چرا
    یکی اینکه برای بازی پول نمی‌دن و گزینه رایگان رو میرن
    ( crack )
    دومی اینکه یکی پیدا میشه یه ماد بزنه و اسپایدرمن رو وارد کنه
    :yes:
    پلتفرم Ps هم همیشه انحصار طلب و بهترین جایگاه گیم بوده :yes:

    در آخر اون نمایش‌های Marvel’s Avengers که دیدم آش دهن سوزی نیست و ارزش هزینه رو نداره یا وقت
    بیشتر تبلیغات فروش نسخه Ps هست

    • Ozhan گفت:

      خب ماد بزنن اسکینش اضافه میشه
      مکانیک های گیم پلیش چی؟
      یه مرحله اگ واس کاپتان امریکا طراحی شه حتی اگ مادسازا بتونن اسپایدی رو بیارن تو بازی ولی چجوری میخوان گیم پلیش رو دیزاین کنن
      کلا خیلی کار بیهوده و پیچیده ایه و در اخرم بگم که اینروزا هرکسی که یه پی سی های داره یه ps و سوییچ هم کنارش داره(البته به شرطی که وضعش خوب باشه)

      • این چی میگه ؟؟ فکر کرده پی سی گیمرای اونطرف مثل ایرانیان هه .. با اینکه تلخه ولی اونا پول دارن بازی بخرن
        مثل ایران نیست گیر یه کنسول و پولش باشن و برن کرکی بزنن حاجی فرهنگ سازی هم شده اصلا از کرکی خوششون نمیاد
        توی ردیت یکی کرکی میخواست بزنه صد نفر زیرش نوشتن تو پولی ندادی و حق بازی کردنم نداری کمکت نمیکنیم مشکلت رفع بشه … مارو ببین با کیا شدیم ۸۰ میلیون

  • Pouriya Mosyy گفت:

    دقیقا با اون قسمت سیاست های فوق العاده این شرکت در حمایت از بازی بازان پلتفورم خود خیلی موافقم واقعا هیچی کم نذاشته دمش گرم

  • Endgame گفت:

    از وقتی darrell gallgher کارگردان tomb raider از crystal dynamics به the initiative اومده و رییس این استودیو شده
    بهشون امیدی ندارم
    متاش ۷۸+

  • برای بازی حتی یک ذره هم هایپ نبودم اما سر این قضیه انحصاری بود اسپایدرمن و لج و لجبازی اکس باکس فن ها به شدت براش هایپ شدم :laugh:
    به بهترین بازی تاریخ با بهترین محتوای انحصاری تاریخ سلام کنید
    وقتی لید پلتفرم باشی همین میشه 😎
    GOTY#

  • WamirhosseinM گفت:

    خب راست میگه دیگه اگه خییلی طرفدار اسپایدرمن هستین ps بخرین خب الانم بازیای اسپایدرمن انحصاری سونی هستن و تو بازی اونجرز هم همین خواهد بود

  • djma گفت:

    به نظرم اینجور بازی ها که قرار داد انحصاری محتوای اضافه با شرکتی می بندن اصلا نباید خرید ،چه سونی باشه چه مایکروسافت،این حرفی که سازنده اش صحبت میکنه یک دروغ بزرگ برای کلاه گذاشتن سر مردم ،میگه من از سونی پول گرفتم،خواهش میکنم طرفدارهای مایکروسافت هم بخرند من بیشتر سود کنم

  • Armin گفت:

    همون اول که سونی اسپایدر من رو به انحصار خودش در آورد خیلی ناراحت شدم چون از بچگی عاشق این کاراکتر بودم به نظرم برای کسب مشتری بهتره یه عنوان انحصاری جدید بسازن تا یه شخصیتی که خیلی ها چه با فیلم هاش چه با بازی هاش خاطره دارن رو انحصاری کنن.

    • Ozhan گفت:

      این حرفا درسته ولی داداش همون خاطراتت از سه گانه سم ریمی گرفته تا انیمیشنش که اسکار گرفت همه رو سونی ساخته
      پس اگ کسی واقعا این شخصیتو دوس داشته باشه باید کنسول سونی بگیره تا بتونه ازش استفاده کنه

      • Armin گفت:

        درست میگین ولی فیلم ها مخصوص یک کنسول خاص نیستن اینا به خاطر اینکه این شخصیت توی خاطرات کودکی خیلی ها هست با این روش یه جور سو استفاده دارن میکنن بحث این نیست که کنسول سونی رو بخری یا نه بحث اینه که شاید خیلی ها اصلا گیمیر نیستن ولی چون عاشق این کاراکترن دوست دارن به صورت تفننی هم که شده این بازی رو انجام بدن ولی مجبور به خرید یک کنسول خاص هستن.

    • ALIREZA0111 گفت:

      دوست عزیز اسپایدرمن از همون اول برای سونی بوده از سه گانه اول بگیر تا فیلم های الانش
      مارول برای استفاده از اسپایدر من به سونی پول میده تا ازش استفاده کنه
      یه مدت هم بسیار جنجال شده بود که سونی و مارول سر اسپایدر من به توافق نرسیدن و قرار بود اسپایدر من از اونجرز حذف شه کامل و دیگه بر نگرده ولی خب اخرش به توافق رسیدن
      این داستان اسپایدر من شبیه داستان کریتوس تو مورتال هستش
      وقتی شخصیتی مال خودته هر کاری دلت خواست باهاش میکنی
      در ضمن اسپایدر من هیچ دخلی به این بازی نداره و از داستان اصلی بازی کاملا جداس
      و یه داستان جداگونه داره که تو سال ۲۰۲۱ برای ps4 منتشر میشه
      داستان اصلی محور اون شخصیت هایی که تو تریلر ها نمایش دادن میچرخه و بقیه شخصیت ها به مرور اضافه میشن
      یه بازی هست برای موبایل marvel future fight
      این بازی دقیقا عین همون بازیه
      به مرور شخصیت اضافه میشه و هر شخصیت داستان خودشو داره
      در ضمن این کار بسیار جواب داده و اکثر پیش فروش ها برای ps4 شده این یعنی سونی داره به سودش میرسه :yes: :yes:

      • sauron گفت:

        کی همچین حرفی زده قربون شکلت؟؟؟!!!! کی گفته اسپایدرمن مال سونی هست؟ عجیبتر اون که مارول به سونی پول میده؟!!!!
        عزیز من لطفا کمی مطالعه کنید بعد اظهار نظر کنید. شخصیت اسپایدرمن توسط مرحوم استن لی و استیو دیتکو که برای مارول کار میکردن ساخته و در کمیک بوک های مارول منتشر شد. سونی بعد از سال ۱۹۹۹ قرارداد ساخت دو فیلم از شخصیت اسپایدرمن رو تا سال ۲۰۱۴ با مارول بست، سال ۲۰۱۵ هم تمدیدش کرد اما در قرارداد جدید سونی فقط حق ساخت فیلم های تکنفره از اسپایدرمن رو داره یعنی در فیلم های دنیای سینمایی مارول که ابرقهرمانان متعددی رو شامل میشه سونی هیچ حقی نداره.
        یه نکته ی دیگه اسم بازی انحصاری PS4 در سال ۲۰۱۸ رو به خاطر بیارید: marvel’s spider-man واقعا کلمه ی مارول رو اولش نمیبینید؟
        یه مثال دیگه هم بزنم که دیگه حرفی توش نمونده باشه: اگر حق انحصاری استفاده از شخصیت اسپایدرمن متعلق به سونی باشه و یا اونطوری که بعضی از دوستان گفتن اسپایدرمن از همون اول مال سونی باشه بدین معنی ست که روی هیچ پلتفرم دیگری به غیر از پلتفرم های سونی حق انتشار نخواهد داشت، از نظر قانونی. خب با این منطق بازی Lego Marvel Super Heroes 2 رو چطوری توجیه میکنید؟ این بازی در سال ۲۰۱۷ برای Microsoft Windows, PlayStation 4, Nintendo Switch و Xbox One منتشر شده که اسپایدرمن هم توش هست.

      • Armin گفت:

        درست میفرمایید ولی صحبت من راجب اینه که یک شخصیت قدیمی که خیلی ها باهاش خاطره دارن خوب نیست که انحصاری بشه مثلا من یادمه یک ندت میگفتن مایکروسافت میخواد بتمن رو بخره از اونم ناراحت بودم چون اونم یه شخصیته که خیلی ها دوستش دارن و نباید انحصاری بشه و یک چیط خیلی مهم اینکه این بازی به احتمال خیلی زیاد یه شکست صد درصده فقط یه اسم بزرگ رو یدک میکشه خیلی ها بعد از انتشار بازی از پیش خریدشون ناراحت میشن.

  • به به
    هرکی اسپایدرمن میخواد psبخره
    اگه نمیتونی کنسولتو یا pcتو ول کنی هم بیخیال شو دوست من بازیو نخر اصن از شما چیزی نمیشه فعلا که تو پیشفروش رکورد زده :rotfl:

  • دیگه با صراحت حرفش رو زد ، من به عنوان یک سونی فن خیلی از این محتوای انحصاری خوشحال شدم ، والا دروغ چرا تا قبل از این اصلا به فکر خرید اونجرز نبودم :idk: خیلی دوست داشتم که سایر پلتفرم ها هم از این محتوا برخوردار باشند ولی خب چیکار کنیم ، دنیای اقتصاده دیگه 😀

  • من کاملا به فن های ایکس باکس و pc حق میدم
    امیدوارم این قرداد های انحصاری بزرگ سونی که در موردش حرف میزنن بازی های یا کاملا انحصاری باشه یا زمانی که دیگه به این سبک پیش نیاد

  • Iliya گفت:

    گفت دهنتون ببندین من پول گرفتم بابت این کار :rotfl:
    حق ندارین حرف اضافه بزنین

  • بازیش بدرد مهد کودک میخوره
    زرنگ ها خودشون رو چسبوندن به سلطان سونی که بتونن ابراز وجود کنن 😀
    این رو باید برای xbox انحصاری میکردن
    اخه کی بعد شاهکار لست ۲ و گوست اف تسوشیما میاد این رو بازی میکنه ؟

  • Dark_Mahdi گفت:

    بازیش همون لگو اونجرز فقط توی اون شخصیت ها لگویی بودن توی این شخصیت ها معمولی. واقعا ارزش نداره به خاطر این پول بدیم :curse:

  • Eternal Man گفت:

    وقتی فروش بازیت نصف شد نتیجه این پر رو بازی هات واسه طرفدارها رو می بینی :no:

توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers به اعتراضات اخیر نسبت به محتوای انحصاری بازی واکنش نشان دادند - گیمفا