کارگردان بازی God of War در رابطه با استفاده‌ از قدرت پلی‌استیشن ۵ برای ادامه‌ی این سری صحبت می‌کند - گیمفا
کارگردان بازی God of War در رابطه با استفاده‌ از قدرت پلی‌استیشن ۵ برای ادامه‌ی این سری صحبت می‌کند - گیمفا
کارگردان بازی God of War در رابطه با استفاده‌ از قدرت پلی‌استیشن ۵ برای ادامه‌ی این سری صحبت می‌کند - گیمفا
کارگردان بازی God of War در رابطه با استفاده‌ از قدرت پلی‌استیشن ۵ برای ادامه‌ی این سری صحبت می‌کند - گیمفا

کارگردان بازی God of War در رابطه با استفاده‌ از قدرت پلی‌استیشن ۵ برای ادامه‌ی این سری صحبت می‌کند

محمد حسین کریمی
۲۰:۳۰ ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
کارگردان بازی God of War در رابطه با استفاده‌ از قدرت پلی‌استیشن ۵ برای ادامه‌ی این سری صحبت می‌کند - گیمفا

مدتی پیش آقای کوری بارلاگ (Cory Barlog) در برنامه‌ی تلویزیونی انیمال تاکینگ (Animal Talking) مهمان شد و در مورد این موضوع صحبت کرد که چگونه استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) از قدرت و ویژگی‌های پلی‌استیشن ۵ برای بازی بعدی استفاده می‌کند.

ما در اواخر عمر کنسول‌های نسل هشتم قرار داریم اما وقتی به این عصر از بازی‌های ویدیویی و به خصوص پلتفرم پلی‌استیشن ۴ نگاه می‌کنیم، لاین‌آپی از بازی‌های بی‌نظیر در ژانر‌های گوناگون می‌درخشند. یکی از بهترین آثار پلی‌‎استیشن در نسل هشتم عنوان God of War بود که توسط استودیوی سانتا مونیکا توسعه یافته است. اگرچه تا به این لحظه از ادامه‌ی این سری به طور رسمی رونمایی نشده است اما آقای کوری بارلاگ (Cory Barlog)، کارگردان بازی، در مورد این موضوع صحبت کرد که این سری در آینده چگونه می‌تواند از قدرت‌ها و قابلیت‌های بی‌نظیر کنسول پلی‌استیشن ۵ بهره ببرد.

مدتی پیش آقای بارلاگ به عنوان مهمان در برنامه‌ی تلویزیونی انیمال تاکینگ (Animal Talking Show) حضور پیدا کرد و در رابطه با تکنولوژی پلی‌استیشن ۵ توضیحاتی را ارائه داد. با توجه به صحبت‌های او، هیجان‌انگیزترین ویژگی این کنسول کاهش زمان بارگذاری است. او توضیح داد که در مورد God of War آن‌ها برای پنهان کردن صفحه‌های بارگذاری زحمت‌های زیادی را متحمل شدند. حال با درایو SSD فوق سریع پلی‌استیشن ۵ دیگر نباید نگران صفحه‌های بارگذاری باشیم چرا که همه چیز چندین برابر سریع‌تر از گذشته رخ می‌دهد و این چیزی است که در بازی بعدی سانتا مونیکا به راحتی قابل رویت خواهد بود.

بارلاگ همچنین توضیح داد که “موارد جالب زیادی وجود دارد که من فکر می‌کنم حالا قادر به انجامش خواهیم بود”. البته او فکر می‌کند که انتقال از پلی‌استیشن ۴ به پلی‌استیشن ۵ به اندازه‌ی انتقال از نسل ششم به نسل هفتم کنسول‌های سونی تغییرات گسترده در پیچیدگی‌‌های توسعه ایجاد نخواهد کرد و ما شاهد یک سیستم ساده و سرراست هستیم. وی در این باره توضیح داد:

من فکر می‌کنم نسل جدید کمی نسبت به گذشته متفاوت خواهد بود … هر چه پیش می‌رویم انتقال از یک نسل به نسل دیگر شامل تغییرات گسترده‌ی کمتری می‌شود و ما در گذشته شاهد تحولات گرافیکی بودیم اما این‌بار من فکر نمی‌کنم در آن حد تغییرات شدیدی رخ دهد.

اگرچه بیانیه‌ی آقای بارلاگ ادامه‌ی بازی God of War را تایید نمی‌کند اما به این نکته اشاره دارد که آن‌ها پروژه‌ای برای پلی‌استیشن ۵ در دست ساخت دارند. بر اساس صحبت‌های او و حتی برخی دیگر از تحلیل‌گران فنی، اگر محتویات قبلی وجود داشته باشد توسعه‌ی بازی برای کنسول نسل بعدی آسان‌تر از گذشته شده است و از طرفی انتقال از یک نسل به نسل دیگر راحت‌تر از گذشته رخ می‌دهد. این دو عامل احتمالاََ باعث عرضه‌ی زودهنگام God of War خواهند شد چرا که بسیاری از پایه‌های بازی در حال حاضر وجود دارند و تیم سانتامونیکا باید آن‌ها را تغییر داده یا بهبود ببخشد. از طرفی این تیم احتمالاََ مدت‌ها پیش نقشه‌ی روایتی و هدف اصلی این سری را برنامه‌ریزی کرده است. بنابراین انتظار نداریم توسعه‌ی نسخه‌ی بعد برای مدت زمان زیادی طول بکشد.

مدتی پیش نیز شایعه‌ای مبنی بر رونمایی از بازی دوم در رویداد ماه آگست سونی به انتشار رسید که خیلی زود توسط آقای بارلاگ رد شد البته این بدان معنا نیست که بازی دوم در حال حاضر مراحل ساخت را طی نمی‌کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارگردان بازی God of War در رابطه با استفاده‌ از قدرت پلی‌استیشن ۵ برای ادامه‌ی این سری صحبت می‌کند - گیمفا
کارگردان بازی God of War در رابطه با استفاده‌ از قدرت پلی‌استیشن ۵ برای ادامه‌ی این سری صحبت می‌کند - گیمفا
کارگردان بازی God of War در رابطه با استفاده‌ از قدرت پلی‌استیشن ۵ برای ادامه‌ی این سری صحبت می‌کند - گیمفا
کارگردان بازی God of War در رابطه با استفاده‌ از قدرت پلی‌استیشن ۵ برای ادامه‌ی این سری صحبت می‌کند - گیمفا
کارگردان بازی God of War در رابطه با استفاده‌ از قدرت پلی‌استیشن ۵ برای ادامه‌ی این سری صحبت می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Lara گفت:

    کاش یخورده بازیو دارک و خونی کنن بازی خیلی فانتزی شده بود ولی بازم خوب بود محیط ها و فضای سه گانه اول خیلی خوب و هیجان انگیز تر بودن به دلیل هک اند اسلش و سرعت بازی ولی مثل قدیم نیست و نقش آفرینی شده بازم اشکال نداره ولی
    یخورده از حالت فانتزی خارجش کنن بهتره همچی رنگا وارنگ شده

    • Kaneko گفت:

      موافقم.بازی دارک و خونی بشه بهتره خیلی چیز خفن و خوفناکی در بیاد خصوصا اگه داستان قسمت بعدی انتقام باشه. :yes:

    • Unbalance گفت:

      تو شماره‌های بالاتر قطعاً دارک‌تر میشه ، روایت یواش یواش بازیو میبره به این سمت به نظرم
      گاد اول خیلی فضای کابوس وار و درگیرانه‌ای داشت
      گاد دوم با توجه به روایت داستان یکم فانتزی تر شد و خیلی خوب این اتفاق افتاد
      گاد سه که اتمسفرش به نظرم بهترین بود روایت داستان میطلبید اصلاً که محیط از همه شماره‌های قبلی دارک‌تر باشه
      اسنشن ولی باز با توجه به بازه زمانی داستان کاملاً فانتزی ترین بود

      میشه منتظر بود بعد رگناروک سیاهی و تاریکی همه‌جا رو دوباره فرا بگیره ، هنوز دنیای نورث با کریتوس آشنا نشده کامل صبر کنید… :inlove:

    • WamirhosseinM گفت:

      من با کریتوس تو بازی کاملا ارتباط گرفتم اصا بازی یه حسی میده انگار خودت کریتوسی همه چیرو بر عهده ی تو میزاره مثلا حتی تو معماهاش و راه ها قرار نیست اترئوس راهو نشون بده و همش توی بازی سوال های بچگونه میپرسه و جواب کریتوس دقیقا همون بود که من خودم میخواستم بگم مثلا به جا اترئوس میپرسه راه هارو چجوری پیدا میکنی کریتوس میگه (تجربه) یا مثلا اون کریستالا رو که بر میداری اترئوس میگه : میخوای اینو همه جا با خودت ببری و کریتوس میگه : اگه بهش احتیاج داشته باشیم بله. و مثلا جایی بود که با اولین باس بازی میخواستیم بجنگیم اترئوس میپرسه میخوایم با این بجنگیم ؟ اینجاس که هم من و کریتوس میدونیم که خدای جنگه ولی اترئوس نمیدونه و این ینی ارتباط پلیر و شخصیت بازی و بازی طوریه که شمارو در جایگاه کریتوس قرار میده و تمام گیمپلی و داستان و دیالوگ های بازی به این کار کمک میکنن و این ها همه زحمت های کارگردان افسانه ای کوری بارلوگ هست❤

  • ALIREZA0111 گفت:

    با سخت افزار هفت سال پیش چنین صحنه های زیبایی ساختن
    فرض کنید با قدرت نسل بعد چه کریتوسی قراره ببینیم

    • Unbalance گفت:

      تو اونو میگی
      من میگم ببین با سخت افزار ۱۴سال پیش چی تحویلمون دادن!! گاد ۳ همین الان خیلی از بازیای روز رو به راحتی قورت میده
      بیشتر بگم؟؟ همین الان اگه بری با سخت افزار ۲۰سال پیش گاد ۱ و ۲ رو بازی کنی (مخصوصاً ۲) محو زیباییش میشی
      همشون خیلی از زمان خودشون جلوتر و روون‌تر بودن

  • چه بسازه چه نسازه مهم نیست چون پول پی اس فایو رو ندارم این نسل گیم و می بوسم میرم کنار . الان قیمت یه بازی هست یک و ۲۵۰ .
    پی اس فورمو یک تومن خریدم .

    • Ozhan گفت:

      قیمت لست۲ بود ۲و خورده
      از ماست که برماست
      به قول یه بنده خدایی تعصباتتون رو بذارید کنار
      با دعا کردن کاری نمیتونیم از پیش ببریم
      باید دست به دست هم بدیم و عمل کنیم تا دیگه تو پاچمون نکنن دلال های عزیز با قیمت های نجومی
      جالبیش اینه من با چشمام دیدم یه عده همون بازی ۲ و خورده ای رو خریدن
      پس چرا دلال باید کمتر کنه قیمتش رو؟وقتی تقاضا باشه قیمتشم میبرن بالا
      ما باید تقاضارو بیاریم پایین تا مجبور شن قیمت واقعیش بدن

  • گاد او وار ۲ یه شاهکار میشه چون بارلوگ کارگردانشه

    • Soroosh0097 گفت:

      سلطان بارلوگ بازم میترکونه و ثابت میکنه دنیا دست کیه و باز هم یه بازی فراتر از فک برانداز میده.معلوم نیست تو نسخه بعدی قراره چند بار بی دلیل تبرو پرت کنیم هوا(البته اگه پولمون برسه ps5 و نسخه بعدیو بخریم.ایشالا که اوکی میشه)

    • Unbalance گفت:

      بدون شک فوق‌العاده‌ میشه
      فقط امیدوارم از نظر بصری هم خیلی پیشرفت کنند این که بارلوگ میگه دنبال پیشرفت خفن گرافیکی نباشین یذره خیلی کم ذوقمو خراب کرد ، بابا سانتا مونیکایی لعنتی یه پیشرفتی داشته باش دوباره کف و خون قاطی کنیم

      پ.ن.
      هیییچوقت گاد ۳ رو فراموش نمیکنم!! با یه نسل کریتوس زندگی کردیم یهو همون کریتوس رو تو چناااان کیفیتی تحویلمون دادن که برق از سر آدم میپرید!!!! cgi کیلو چند بود جلوش؟؟ آخرت ترقی

  • noobmaster69 گفت:

    عکس پست خدایی خیلی حماسی، من یه لحظه اصن مور مور شدم 😀

  • darkwarrior گفت:

    با قدرت پلی استیشن ۵ چی میشه بازی
    جلوه های بصری برگ ریزون
    وسعت طراحی محیط عالی
    خلاصه ک میترکونه

  • استنباط و ترجمه متن غلطه.منظورش از نظر مقایسه نسل شش به هفت با نسل هشت به نه موارد و تغییرات گرافیک نیست مقایسه سختی و پیچیدگی بیش از اندازه ps3 و راحتی بیش از اندازه ps5 هست وگرنه سانتا هر نسل جهش گرافیکی خارق العاده ای داره بازیهاش و نسل ۹ هم همینطور میشه

  • دلیلش اینه که رزولوشن ۴ برابر شده و این کلی قدرت سخت افزار رو میکشه

کارگردان بازی God of War در رابطه با استفاده‌ از قدرت پلی‌استیشن ۵ برای ادامه‌ی این سری صحبت می‌کند - گیمفا
کارگردان بازی God of War در رابطه با استفاده‌ از قدرت پلی‌استیشن ۵ برای ادامه‌ی این سری صحبت می‌کند - گیمفا