مدیر بخش طراحی استودیوی ابسیدین در حال کار روی یک بازی معرفی نشده است
به گفتهی جاش سایر (Josh Sawyer)، بازیهای Grounded و Avowed تنها پروژههای استودیوی ابسیدین (Obsidian) نیستند و این توسعه دهنده در حال کار روی یک بازی معرفی نشده است.
به نظر میرسد استودیوی ابسیدین با تمام توان مشغول کار کردن است. از زمانی خریده شدن این توسعهدهنده توسط مایکروسافت و ملحق شدن به سایر بازیسازان اکسباکس، آنها بازی Grounded را منتشر کردند و عنوان Avowed هم معرفی شد. البته زمان زیادی تا انتشار بازی Avowed مانده و این بازی در حال توسعه است. اما این دو بازی تمام پروژههای ابسیدین نیستند، بلکه این استودیو یک بازی معرفی نشدهی دیگر هم دارد.
با اعلام جاش سایر، او به تازگی به عنوان مدیر بخش طراحی استودیوی ابسیدین انتخاب شده است. کمی بعد، یکی از کاربران توییتر از سایر پرسید که آیا روی پروژهی جدیدی کار میکند؟ جواب سایر به این سوال مثبت بود. نکتهی اصلی این است که منظور از بازی جدید، Avowed نیست و هنوز اطلاعاتی از این بازی منتشر نشده است.
جاش سایر، در گذشته روی بازیهایی مانند Fallout: New Vegas و سری Pillars of Eternity کار کرده و سابقهی طراحی برای بازیهای دیگری هم دارد. بنابراین پروژهی جدید او ارزش انتظار کشیدن را دارد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
چند نفرن مگه همزمان رو ۳ بازی کار میکنن؟
بیشتر از ۲۰۰ نفر
۱۴ نفر رو grounded
۱۸۶ نفر هم نصف میشوند
نصفی avowed
بقیه عنوان جدیده
چه تیم بندی هوش مندانه ای
خب پس با این اوصاف Avowed و بازی جدیده دوتا بازی AA هستن.
تو اینجوری فکر کن
بودجشون خیلی بالاست
نه
اوود که AAA هست
اون بازی جدیده با گروندد AA هستن
باشه :rotfl:
کدام تیم ۹۰ نفره بازی AAA میسازد این روزها؟ نام ببر.
اینیشیتیو هم که داره با ۵۰-۶۰ نفر روی دوتا پروژه AAAA کار میکنه. عجیب نیست این چیزا یه مقدار؟ ?:-)
البته ببین.فکرنکنم ساخت بازی ها بخواد بخواد بر اساس تعداد سازنده ها طبقه بندی بشه. ممکنه هردشون aaa هم باشن چون بر اساس بودجه طبقه بندی میشن. ممکنه اوود بازی aaa باشه ول یبا توجه به اینکه مثلا اگع ۹۰ نفر رو بازی کار کنن مثلا ممکنه روند ساخت بازی طولانی تر بشه
همه چیز به بودجه نیست. کالیبر پروژه و تعداد افراد دخیل درش هم فاکتور هستن. یه بازی مثل دث استرندینگ رو نگاه کن. به یه بازی AAA شباهت چندانی نداره. اوپن ورلد هست و مپش هم بزرگه. ولی کالیبر ساخت بازی رو که میسجنی میبینی این هیچ جوره نمیتونه تیم خیلی بزرگی پشتش بوده باشه. بودجه بازی هم با توجه به تیم بازیگریش مشخصا بزرگ بوده. با توجه به سطح انیمیشنها و گرافیک بازی مشخصه که بودجه بزرگی داشته. ولی دنیای بازی یه دنیای شلوغ پلوغ و پویا مثل رد دد یا اساسین بود؟ نه. چون تعداد افرادی که توی بازی دخیل بودن بالا نبوده. کالیبر بازی کم بوده.
همون بازی اینساید که انقدر جمع و جور و گوگولی مگولی بود ۴۰ نفر روش کار کردن. ۴۰ نفر واسه پروژهای با اون کالیبر (فارق از کیفیت. بحث مقیاس پروژه هست فقط چه خوب چه بد)
بعد ۴۰ نفر رو بکنی ۹۰ نفر ازش AAA در میاد؟ خیلی بعید میدونم.
واسه اینا عجیب نیست کلا
“جدیدترین اطلاعات منتشر شده از اثر جدید خالقان فالاوت که در مراسم اکسباکس بصورت انحصاری برای نسل بعدی مایکروسافت رونمایی شد، حکایت از رقیبی سرسخت برای سری الدراسکرولز دارد. جزییات لو رفته از بازی Avowed را مشاهده کنید.
• بازی تماما جهانباز میباشد، بسیار بزرگتر از اسکایریم و البته چگال تر و با تنوع اقلیمی بسیار بیشتر.
• بازی در منطقه Living Lands از سرزمین Eora (جهان بازی Pillars of Eternity) روایت میشود.
• بازی تمرکز بسیاری بر واکنشهای دنیا، نورپردازی و مکانیزمهای هوشمصنوعی و فیزیک نسل بعدی دارد. فیزیک بازی بصورت تخصصی برای جادو طراحی شده است
• سیستم آب و هوای ریلتایم و داینامیک وجود دارد که مه یکی از المانهای اساسی آن است. رودخانهها نیز سیستمهای فیزیکی بخصوصی در این بخش دارند.
• ابزارهای طراحی و خلق شخصیت بسیار پیشرفته است
• بازی از ماد پشتیبانی میکند. این ویژگی فعلا برای رایانههای شخصی طراحی شده اما گفته شده برای اکسباکس نیز ساپورت کامل درنظر گرفته میشود
• حزبهای بازی بسیار زیاد میباشد و روشهای متنوعتری برای ورود به آنان وجود دارد
• شما میتوانید در طول بازی همراه داشته باشید که متفاوت از بازی Outer Worlds میباشد
• داستان بازی به مبارزه و جنگ دربرابر ظلم و ستم حکومت و عواقب آن میپردازد که متفاوت از بازیهای قبلی آبسیدین میباشد
• باسفایت در بازی وجود دارد و برخی از آنان بسیار عظیم میباشند
• خدایان نقش ویژهای در بازی دارند
• تمرکز برجستهای بر مجسمهها، ساختمان و محیط های دیدنی وجود دارد
• دو شهر بزرگ در بازی همراه با تعداد زیادی شهرهای کوچکتر وجود دارد. همچنین حیات وحش، کوهستان و رودخانه ها و مناطق متروکه نقش پررنگی ایفا میکنند
• مکانیزم دیالوگهای پویا در بازی حضور دارد
• موجودات بازی Pillars of Eternity با لور داستانی کامل و ویژگیهای جدید
• در بازی شما میتوانید هرکسی را بکشید
• در کل دو سال و هفت ماه این پروژه در دست ساخت قرار داشته که ۱۰۰ نفر در دوسال اخیر کار کرده و تعداد کمتری در هفت ماه اولیه روی بازی فعالیت داشتهاند
• تیم ساخت بازی درحال رشد و استخدام میباشد
• تاریخ عرضه فعلی بازی اواخر سال ۲۰۲۲ یا اوایل ۲۰۲۳ میباشد”
.
ولی پسررررر عجب aa خفنیه 😀
:rotfl:
الان ۱۸۶ نفرن دارن روی اوود کار میکنن
آخرای کار نصف میشن
اینسومنیاک هم رو ۳ تا پروژه کار میکنه پس یعنی اونم بازی های aa هستن ؟
ایشون میگه سه تا تیم شده استودیو. اگر هر ۲۰۰ نفر به شکل موازی پروژهها رو جلو میبرن امکان AAA بودن هست. ولی وقتی میگه ۹۰ نفر دارن روی Avowed کار میکنن یعنی کالیبر بازی توی AAA نیست. این که AA باشه هم به معنی بد بودنش نیست میتونه بازی باشه که از هزارتا AAA بهتره.
اونا بیشتر از ۳۰۰ نفرن
باز این حرف زد
فعلا همه دارن روی اوود کار میکنن موقعی که ۲/۳ بازی ساخته شد تمام تیم دوم جدا میشه و یه بازی دیگه میسازه
الان تیم سوم اگه درست بگم دارن روی گروندد کار میکنه
اما اینکه بگی همین طوری ۱۰ نفر بیکار و ساده کا رکنن نیست افراد با تجربه ای کا رمیکنن روی اون بازی های کوچیک تر
در توسعه سرویس گیم پس باید زود زود بازی بسازن تا کسی اشتراکشو قطع نکنه.
یا آنلاین و سرویس محور باشه(هیلو و فورزا و فیبل) یا یه بازی شِبه aaa باشه یا aa (گیرز و اوری و استیت آو دیکی) که فقط ۱ یا ۲ سال روش کار شده که سریع بیاد تا دوباره مردم گیمپس بگیرن.
دیگه بازی قرار نیس برای xbox یهو ۵ سال تولیدش طول بکشه(برعکسش سونی که همه بازی هاش پروسه ۳ تا ۶ ساله داره تولیدش)
حالا هیلو ۵ سال طول کشیده ولی کیفیتش رضایت بخش و لذت بخش نیست.
بازی های بزرگکه یه سال بعد میاد رو گیمپس که همون موقع تو استور ps میتونی با قیمت ۲۰ دلار(،همین رد دد ۲) رو بخری واسه همیشه و رو ps5 هم واست مجانی میاد.
برای بازی مثل هیلو که قراره ۱۰ سال توسعه بدن یعنی تا ۱۰ سال باید گیم پس بخری و پولی که میدی خیلی بیشتر از ۶۰ دلار میشه که یه بازی رو از سونی بخری، و همینطور پول اکس باکس لایو هم بدی واسه آنلاین و هر موقع ندادی بازی ای که سالها پولشو دادی قفل میشه، اینه سیاست مایکی واسه نسل بعد.
“دیگه بازی قرار نیس برای xbox یهو ۵ سال تولیدش طول بکشه(برعکسش سونی که همه بازی هاش پروسه ۳ تا ۶ ساله داره تولیدش)”
همین Avowed دو سال و نیم پیش توسعش شروع شده و با توجه به اینکه اوایل ۲۰۲۳ قراره عرضه شه یعنی زمان ساختش نزدیک ۶ سال طول کشیده :دیییییی:
فیبل ساختش از ۲۰۱۷ شروع شده و احتمالا ۲۰۲۲ عرضه میشه یعنی ۵سال :دیییییییی:
فورزا موتوراسپورت که یه بازی ریسینگه اخرین نسخش سال ۲۰۱۷ اومده و نسخه جدید احتمالا اواخر ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲ عرضه میشه یعنی ۴-۵ سال زمان ساخت :دیییییییییی:
. Everwild مراحل توسعش همزمان با sot شروع شده!
Loooool
😀 :yes:
اصلا قرار نیست همچین اتفاقی هم بیافته چون الان بهت توضیح میدم. اگه دیروز به ایونت سانسونگ نگاه کرده باشید دیدید که تبلیغ گیمپس و ایکس کلود رو واسه گوشی های نوت میکردن و ۳ ماه قراره فقط رو گوشی های نوت بیاد و بعد از اون واسه کل اندروید عرضه و تا دو ماه دیکه قراره ایکس کلود کارشو شروع کنه. این یعنی اینکه مایکروسافت کنار بازار خود کنسول ها داره وارد بازار گوشی ها میشه . ایکس باکس اومد گیمپس رو چند سال پیش راه اندازی کرد و پایه ریزی کرد و با بازی های متنوع و انحصاری تونست گیمپس رو پر کنی واسه موقعی که قراره ایکس کلود هم واسه گوشی ها عرضه کنن.چون قراره تا ۲ ماه آینده گیمپس و ایکس کلود با هم ادغام بشن و با این کار وقتی یعنی هدف گرفتن بازار اندروید . اومد از چند سال قبل گیمپس رو پایه ریزی کرد و بازی های متنوع توش گزاشت که وقتی ایکس کلود راه بیافته با کمبود بازی در ایکس کلود مواجه نباشن(الان اگه توجه کنی گوگل استادیا وقتی اومد زیرساخت و پایه ریزی درستی نداشت و خیلی کم بازی براش تولید شد و محتوا کمی داره) ایکس باکس اومد از چند سال قبل راه اندازی کرد که مثل همچین روزی مثل گوگل با کمبود محتوا مواجه نشن سر ایکس کلود و تبدیل به شکست باشه. اگه توجه کرده باشین اروون گرینبرگ گفت با هنوز سود آنچنانی از گیمپس نداریم و من فکر میکنم درست میگه (شاسد اونا تو این چند سال سود نکنن و شاید یر به یر براشون در بیاد ولی از وقتی ایکس کلود که وارد کار بشه مخاطب های اندرویدی هم روی کار میان و مخاطب های گیمپس ۱۰۰ برابر حال حاضر میشه . و وقتی همچین اتفاقی بیافته مزش زیر زبون بقیه سازنده ها(حتی سازنده های بزرگ) میره و ترغیب میشن که بازی هاشون رو حالا مثلا با چند ماه بعد عرضه بازی یا روز عرضه بازی وارد گیمپس کنن و این کار باعث سود دو طرف میشه چون هم ما با قیمت ۱۰ دلار از ی عالمه بازی های متنوع استفاده میکنیم و هم سودی که برای خوده مایکروسافت میره. و این میشه دو سر برد. و هرگز واسه بازی های انحصاری هم همچین اتفاقی نمیافته. واسه همینه که ایکس باکس داره تمام تمرکز خالصشو میزاره رو گیمپس و ایکس کلود. نظریه من اینه و فکر میکنم ۱۰۰ درصد همین راهو میخواد پیش بگیره
برای کی میگی؟ کسی که تعصب چشماش رو کور کرده؟
دوست عزیز اون امیر گیم شو هرچی میگه دلیل بر درست بودنش نیست که . خودش هم گفت نظریهمن اینه. از کجا معلوم درست باشه ؟. اهگ اینجوریه که هرکی هر نظری بده باید درست باشه تا موقعی که کنسول های نیامدن و نتیجشون مشخص نشده قضاوت الکی نکنید
http://uupload.ir/files/qjg_thecrimsonire-20200802-0001.jpg
:smug:
شایعه شده ۳۴۳ هم داره روی یه عنوان معرفی نشده دیگه کار میکنه همزمان با شاهکار Halo i :yes:
به کامنت بالا بنده دقت بفرمایید توضیح دادم سیاست مایکروسافت رو در نسل ۹
عمو سل اول اینو بگم که خوشحالم با ترولات برگشتی به سایت 😀 :yes: سطح ترولای سایت در نبودت مث دبستانیا شده بود…
تقابلت با جنرال یکی از جذاب ترین تقابلای گیمفا بوده و خواهد بود 😀
والا ما از خدامونه ۳۴۳ رو یه بازی دیگه کار کنه و یه چن سالی به چیف کبیر استراحت بده 😀
در مورد دمو اینفینیت هم بغیر از گرافیک فنی داغونش همه چی همون بود که باید باشه
موسیقی و صداگذاری در بهترین سطح ممکن قرار داشت
آرت استایل بازی برگشته بود به ریشه های سری
شوتر بازی یکم سریع تر شده بود نسبت به نسخه های قبلی!
محیط های بزرگ و شلوغ
ولی خب همون گرافیک همه چیز رو تحت تاثیر قرار داده و خواهد داد و یه بهونه ای دست تو میده با ترولات عشققق کنیم 😀 :yes:
Mohammadreza7@
درود دوست عزیز :rose:
.
سایت که ترول نمیکردن همش دعواهای بچه گونه بود با حرف های بی منطق و توهین و ناراحتی
پشت هر چی یه منطقی باید باشه
.
جنرال رو نمیدونم کدوم کاربر هست
.
مستر چیف تازه شروع کارشه 😀
ترول های Red Dead 2r مال چند سال پیش رو ببین فنای pc شاهدن فکر کنم ۳ یا ۴ سال ترول شدن :evilgrin: و در ادامه (مستر چیپس) :laugh:
.
اوج سایت رو زمانی میدونم که کامنت ها آزاد بود چند سال پیش
و با کاربرهای ترول میکردیم بدون توهین (پنکه ,احسان ،مسعود ، و غیر یادم نیست درست )
و دوستان گلی بودن
Microsoft Xbox ,
fight club
Nietzsche
و …..
یادش بخیر …. :yes:
کلا ۲۰۰ نفرن رو ۳ تا بازی همزمان دارن کار میکنن 😐
بجای این مسخره بازیا همتون باهم یه بازی بزرگ و داستان محور درست کنین
mhmteam بازی سومشون هنوز در مرحله پیش تولید هست و بیش تر تیم داره روی Avowed کار می کند و بخش کوچکی دارند روی اپدیت های بازی Grounded کار می کنند ، همچنین استودیو می تواند از تیم های دیگه برای پیش برد برنامه نویسی کمک بگیرند
تیم ابسیدین قول یک عنوان AAA شبیه به اسکایریم ( حتی بزرگتر ) را برای ۲۰۲۳ داده ، باید صبر کنیم ببنیم چه میشه
ایشالله داداش بترکونن
۱۴ نفر گروندد
۱۸۶ نفر اوود بعد اینکه به مرحله آخر ساخت رسیدن نصف میشن بقیه یه بازی دیگه میسازن