اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم

سعید آقابابایی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا
خلق یک بازی ویدئویی به خودی خود کار بسیار سختی است چه برسد به اینکه آن بازی ویدئوی یک عنوان نقش آفرینی باشد. عناوین نقش آفرینی موفقی در بازار وجود دارند که بسیاری از آن‌ها در همین یک یا دو سال اخیر عرضه‌شده اند اما آیا هیچ کدام از آن‌ها توانسته اند موفقیت و محبوبیتی به مانند سری Witcher را کسب کنند؟ مطمئنا پاسخ به این سوال منفی است. شاید بسیاری از ما به مانند امروز، استودیوی سی‌دی پراجکت را نمی شناختیم، اصلا نمی دانستیم بازی نقش آفرینی داستانی یعنی چه ! یعنی می دانستیم اما هیچ وقت فکر نمیکردیم یک بازی ویدئویی در سبک نقش آفرینی با یک شخصیت فوق العاده و یک داستانی که به طرز شگفت انگیزی روایت می‌شود بتواند ما را انقدر در آن سال‌ها مجذوب خود کند. شاید بسیاری از ما وقتی ویچر ۲ را بازی کردیم برق از سرمان پرید و اصلا انتظار چنین بازی خوبی و پرمحتوایی را با آن داستان جذاب نداشتیم. با وجود موفقیت دو نسخه اول اما استودیوی سی دی پراجکت یک هدف بزرگ داشت و آن هم چیزی نبود جز خلق بزرگ‌ترین نقش آفرینی تاریخ. برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی دست برنداشت و سرانجام عنوانی را خلق کرد که نه تنها یکی از برترین عناوین تاریخ به شمار می‌آید بلکه می‌توان به جرات گفت Witcher 3 سبک نقش آفرینی را متحول کرد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنماهای جامع بازی Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 و Dark Souls Remastered و Resident Evil III Remake تصمیم گرفتیم که راهنمای جامع و اختصاصی بعدی را آغاز کنیم و بنا شد تا این راهنما از شاهکار The Witcher 3: Wild Hunt و به قلم سردبیر محترم خبری، سعید حلاجیان عزیز باشد. برای اینکه بتوانید بازی The Witcher 3: Wild Hunt را صد در صد کنید و از تمام ارزها و نکات مخفی آن با خبر شوید، و از همه مهم تر تصمیمات درستی در بازی بگیرید به یک راهنمای جامعه و کامل احتیاج دارید. بنابراین با توجه به درخواست بالای شما کاربران تصمیم گرفتیم تا راهنمای قدم به قدم این بازی را به سعید حلاجیان عزیز که راهنمای اویل ۳ را به بهترین شکل تمام کرده بود سپرده تا برای شما این راهنمای سخت و دشوار را نگارش کند و اگر با ما همراه باشید بهترین و کامل تجربه را از بازی با رهنمای کامل سعید حلاجیان عزیز خواهید داشت.
دنیای بازی The Witcher 3: Wild Hunt بسیار وسیع است. در هر گوشه و کنار این دنیای که بروید به هر شهری از آن که سر بزنید داستان متفاوتی برای روایت کردن وجود دارد. اتمسفر فوق العاده‌ی بازی سبب می‌شود که شما بخواهید ساعت‌ها و ساعت‌ها در این مناطق به کاوش بپردازید، رمزها و رازهای آن را کشف کنید، ماموریت‌های جانبی را قبول کنید و جادوهای جدید یاد بگیرید و از همه مهم تر خط داستانی اصلی بازی را دنبال کنید. زیرا این بازی روایت داستانی جذاب و شخصیت‌های منحصر بفردی دارد که به خوبی به آن‌ها پرداخته شده است. گاهی اوقات ماموریت‌های فرعی بازی نیز داستانی را برای شما روایت می‌کنند و شما را با شخصیت‌هایی آشنا می‌‍کنند که حتی گاهی این ماموریت‌ها را از خط داستانی اصلی بازی نیز جذاب تر می‌کنند. خیلی سخت است که در دنیای بازی The Witcher 3: Wild Hunt قدم بگذارید و غرق در زیبایی، وسعت و اتمسفر فوق العاده آن نشوید. همان طور که گفتیم بازی The Witcher 3: Wild Hunt یک بازی نقش آفرینی عادی نیست و دنیای بازی نیز وسعت بسیار بالایی دارد که شاید بدون یک راهنمای خوب و جامع به راحتی در دنیای بازی گم شده و یا از پیچیدگی های برخی ماموریت ها و مراحل آن کلافه شوید. به علاوه در خلال داستان بازی گرالت مجبور است تصمیماتی بگیرد و این تصمیمات می‌توانند نه تنها در سرنوشت نهایی بازی بلکه در سرنوشت بسیاری از شخصیت‌های آن تاثیر گذار باشد. به علاوه برخی از شخصیت‌های مهم بازی را نمی‌توانید در مراحل اصلی آن پیدا کنید بلکه برای ملاقات و آشنایی با این شخصیت‌ها باید به سراغ ماموریت‌های فرعی خاصی بروید. همان طور که قبلا نیز خدمت شما عرض کرده ام این مطالب از آن جهت اختصاصی گیمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم The Witcher 3: Wild Hunt برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را به صورت یک هفته در میان برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم. در این راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست آید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 و Dark Souls Remastered و Resident Evil III Remake مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با نخستین قسمت از سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt به قلم سردبیر محترم خبری، سعید حلاجیان عزیز همراه شوید.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا

خانم ها و آقایان؛ این شما و این یکی از بهترین، ماندگارترین و محبوب ترین شخصیت های تاریخ عناوین نقش آفرینی یعنی Geralt of Rivia. قرار است همراه با این شخصیت یه سفر پر ماجرا و طولانی داشته باشیم پس خودتون رو برای یک ماجراجویی جذاب آماده کنید

شروع قسمت سوم راهنما به قلم سعید حلاجیان، سردبیر خبری
در قسمت قبل تا آنجا پیش رفتیم که گریفین یا همان کرکس غول پیکر را از پای در آوردیم و سپس متوجه شدیم که ینفر به کجا رفته است. اگر یادتان باشد گفتیم که ابتدا باید ماموریت های فرعی بازی را در منطقه White Orchard به پایان برسانید و سپس به سراغ ادامه ماموریت داستانی بازی بروید. یکی از ماموریت های فرعی و مهم بازی را با یکدیگر گام به گام پیش رفتیم و امروز میخواهیم با یکدیگر یک یا دو ماموریت فرعی مهم دیگر را نیز پیش برویم و سپس به سراغ گنج های مخفی White orchard بروید و در نهایت این منطقه را کاملا به پایان برسانیم و ماموریت داستاین بازی را ادامه دهیم.
اول از همه باید اشاره کنم که تو همین نقشه White Orchard یک سری علامت سوال وجود دارد که این علامت سوال ها هرکدام یا مکان مخفی هستند یا کمپ راهزنان هستند یا مربوط به یک گنج مخفی می شوند. اگر دنبال صد درصد کامل کردن هر نقشه هستید می تویند ب تمام این علامت سوال ها برید و تمام مناطق مخفی رو کشف کنید. خیلی از مناطق مخفی مربوط به Places of Power هستند که اشاره کردم به شما امتیاز مهارت می دهند و معمولا توسط Wraith ها محافظت می شوند. کمپ راهزنان که همان طور از نامش پیداست در این یان کمپ راهزنان رو می تونید پیدا کنید. راهزنان تا شما را ببینند به شما حمله می کنند که باید با شمیر و جادو با آن ها مبارزه کنید و البته مراقب کمان داران هم باشید معمولا تو هر کمپ یک یا دو کمان دار وجود دارد که از فاصله دور به شما تیر شلیک می کنند که در صورت اینکه به شما اصابت کند آسیب زیاید به شما می زند و سطح سلمتی شما را پایین می آورد و بهتر است یا اول به سراغ آن ها بروید و یا اگر در حال مبارزه با راهزنان دیگر هستید مراقب کمان داران باشید. پس از اتمام مبارزه و نابودی تمام راهزنان می تونید هم راهزنان رو لوت کنید و هم صندوق ها، کیسه ها و یا جعبه هایی که در اون کمپ قرار دارند. چون معمولا حاوی ایتم های مهمی به مانند Diagram ها و یا ایتم های دیگر هستند. ممکن است در دنیای بازی و در نزدیکی Places of Powers به جای Wraith ها با حیوانات بزرگی مثل خرس هم روبرو بشید  و اینکه برخی از Places of Power ها در نزدیکی لانه غول ها قرار دارند بنابراین پیشنهاد می کنم همیشه و هر لحظه آماده مبارزه باشید. برخی از مناطق دیگر بازی هم مربوط به گنج های مخفی می شوند که حتما در ادامه با یکدیگر ان ها را قدم به قدم و گام به گام پیش می رویم.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا

خیلی از مناطق مخفی مربوط به Places of Power هستند که اشاره کردم به شما امتیاز مهارت می دهند و معمولا توسط Wraith ها محافظت می شوند

ادامه ماموریت های فرعی White Orchard:
نقشه White orchard ماموریت فرعی مهمی ندارد که بخواهد در داستان بازی تاثیرگذار باشد. تنها ماموریت مهم و فرعی بازی همان ماموریت On Death’s Bed بود که باید به Lena کمک می کردید و زندگی وی را نجات می دادید. سایر ماموریت ها نیز تنها از آن جهت اهمیت دارند که با انجام آن ها می توایند پاداش و یا ایتم‌های ارزشمندی به دست آورید که اکثر این آیتم ها از طریق Merchantها قاب خریداری هستند. با این حال ما قصد داریم چون اولین بار است که در مورد ماموریت های فرعی صحبت می کنیم و White orchard نیز اولین نقشه‌ی بازی است برای آشنایی هرچه بیشتر شما هر سه ماموریت فرعی دیگر که تقریبا فقط دوتای آن با اهمیت هستند. پس از ان نیز Witcher Contract و Treasure hunt ( یا همان گنج های مخفی را بهم بررسی می کنیم). در نهایت اگر هنوز در نقشه White Orchard مورد مهمی باقی مانده بود نیز به طور کامل و گام به گام توضیح دهیم و پس از اینکه کارمان با White orchard به طور کامل به اتمام رسید به سراغ ادامه بخش داستانی بازی می رویم.
White Orchard– ماموریت فرعی Twisted Firestarter
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا
اگر یادتان باشد در ابتدای بازی وقتی که به White orchard وارد شدیم یک آهنگری در درون روستا وجود داشت و با فردی به نام Willis اشنا شدیم و او به ما گفت که مغازه او توسط فردی تخریب شده و از شما می خواهد که آن فرد را پیدا کنید. ابتدا ویچر سنس را فعال کنید و دنبال ردی از مجرم باشید بالافاصله که رد را پیدا کرده و آن را بررسی کردید ان را دنبال کنید این ردپا از کنار مغازه Willis اغاز می شود و از پشت مغازه امتداد پیدا می کند و در نهایت اگر قدم به قدم این ردپا را دنبال کنید به پلی با نام Woesong Bridge  می رسید. ردپا در نزدیکی پل و در خط ساحلی ختم می شود و متوجه می شوید که مجرم کفش هایش را در آورده و پابرهنه مسیر را از سمت دیگری ادامه داده است پس از یافتن ردپای بعدی و دنبال کردن آن در نهایت به کلبه ای در روستا می رسید که مجرم در آن جا پنهان شده است. مجرم یک پسر با نام Napp  است که در پشت کلبه پنهان شده و البته زخمی شده است. زخم او را بررسی کنید و سپس با او صحبت کنید. گرالت به او می گوید که می داند خرابکاری مار او بوده است پس از اتمام مکالمه Napp  به شما پیشنهاد می دهد که در ازای پرداخت سکه به شما او را آزاد کنید و به Willis تحویل ندهید. شما می توانید انتخاب کنید که او را رها کنید و یا اینکه او را تحویل دهید. اگر گزینه اول را انتخاب کنید باید به پیش Willis بازگشته و به او بگویید که شما مجرم را پیدا نکرده اید. در غیر این صورت اگر به Napp  بگویید که می خواهید او را تحویل دهید او مقاومت می کند و می خواهد که با شما مبارزه کند شما می توانید در این صورت بین دو دیالوگی که نمایش داده می شود دیالوگ اول را انتخاب و با او مبارزه کنید و یا دیالوگ دوم را انتخاب کنید و با استفاده از جادوی Axii ذهن او را کنترل کنید تا او هر جایی که شما می روید، همراه شما بیاید و شما در این صورت او را مستقیما به Willis تحویل می دهید. در نهایت هر کدام را که انتخاب کنید اهمیت چندانی ندارد زیرا در هر صورت وقتی Napp را به Willis تحویل دهید او نیز سربازان Nilfgaardian را صدا می زند و به آن ها می گوید که Napp  مسئول خرابکاری بوده است. در هر صورت با اتمام این ماموریت ۷۵ امتیاز تجربه و ۲۰ سکه به دست می آورید ( چه Napp  را تحویل داده باشید یا رهایش کرده باشید) اما اگر خواستید او را به Willis تحویل دهید حتما از جادوی Axii استفاده کنید زیرا ۲۵ امتیاز تجربه‌ی اضافه نیز به دست خواهید آورد. در نهایت باید به این نکته نیز اشاره کنم اگر Napp را به Willis تحویل دهید او قیمت اجناس و خدمات خود ( ساخت آیتم‌های مد نظر شما) را برای شما کاهش می دهد. 
White Orchard- ماموریت فرعی Missing in Action
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا
در این ماموریت باید به کمک فردی با نام Dune بشتابید که برادرش مفقود شده است. برادر او مدتی پیش به بیرون از خانه رفت تا برای مقابله با سربازان نیلفگاردین یک گروه مبارز تشکیل دهد تا به نبرد با آن ها بپردازند او از روزی که از خانه بیرون رفت دیگر پیدایش نشد و حتی برادرش نتوانسته جسد او را در میدان نبرد پیدا کند. بنابراین او از شما می خواهد تا به او برای یافتن برادرش کمک کنید. برای شروع این ماموریت به روستای Ransacked Village بروید و با Dune Vildenvert ملاقات کنید. پس از مکالمه ای کوتاه و قبول کردن درخواست Dune Vildenvert به محلی که برروی نقشه مشخص شده است بروید. در این میدان نبرد بزرگ ابتدا باید غول ها را از پای درآورید و پس از اینکه کارتان با آن ها به اتمام رسید باید ویچر سنس را فعال کنید و به دنبال سپرهای آبی که برروی زمین افتاده است بگردید. هر یک از سپرها را بررسی کنید. پس از مدتی به جسد یک مردی برخورد می کنید که سگ باستین با بو کشیدن جسد، رد آن را پیدا می کند باید این سگ را دنبال کنید تا در نهایت به یک کلبه برسید. در این کلبه دو فرد را مشاهده می کنید یکی برادر Dune Vildenvert یعنی باستین و یکی دیگر هم یک سرباز نیلفگاردین با نام Rhosyn که باستین را از مرگ نجات داده است. بعد از مکالمه ای کوتاه دو دیالوگ برروی صفحه، نمایش داده می شود. در واقع وقتی Dune از برادرش می خواهد که با هم به خانه برگردند باستین امتناع می کند و می گوید حتما باید Rhosyn هم همراه آن ها بیاید ولی برادرش یعنی Dune قبول نمی کند. حال تصمیم با شماست که گزینه اول را انتخاب کنید و به Dune بگویید که باید Rhosyn  را به حال خودش رها کند و یا اینکه گزینه دوم را انتخاب کنید و به Dune پیشنهاد دهید که Rhosyn را به خانه برادرش اسکورت کند. در هر صورت با پایان این ماموریت شما ۲۵ امتیاز تجربه دریافت می کنید.
White Orchard- ماموریت فرعیA Frying Pan, Spick and Span
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا
به کنار رودخانه (نقشه اول شماره ۱۳) بروید و مشاهده می کنید که زنی در کنار کلبه ای ایستاده که می گوید فردی که درون کلبه خود را حبس کرده بود مایتابه وی را دزدیده و سپس مشاهده کرده که فرد دیگری نیز وارد کلبه شده اما این فرد جدید هیچگاه از خانه بیرون نیامده است. او از شما می خواهد مایتابه وی را از داخل خانه به او بازگردانید. در طبق معمول قفل است و شما باید با جادوی Aard در را خراب کنید  وارد خانه شوید. سپس به سمت آشپزخانه بروید و ابتدا Burned Papers و یا همان کاغذهای سوخته را دریافت کنید و سپس از طریق منوی بازی به سراغ فایل های خود رفته و این کاغذها را مطالعه کنید. پس از آن مایتابه یا همان Frying Pan را نیز از روی میز آشپزخانه بردارید. سپس متوجه جسدی در کلبه می شوید که باید این جسد را بررسی کنید. در کنار این جسد یک آیتم به نام silver monocle را خواهید یافت. پس از اینکه کارتان با کلبه تمام شد، از کلبه خارج شوید و مایتابه یا همان Frying Pan را به آن پیرزن تحویل دهید. او نیز در ازای این کار به عنوان پاداش به شما غذا می دهد که بعدا می توانید در هنگام نبرد یا کاوش در دنیای بازی اگر Potion به همراه نداشتید از غذا یا همان Food  استفاده کنید تا نوار سلامتی خود را افزایش دهید. این ماموریت فرعی تنها از آن جهت مهم است که شما در جریان این ماموریت آیتمی با نام silver monocle  را دریافت می کنید که متعلق به فردی با نام Thalmer است و باید این آیتم را به او تحویل دهید.
نکته: البته در نسخه کنسولی و به طور کلی تمام نسخه‌های بازی Witcher 3 کوئست دوم باگ دارد و به بیان ساده تر هیچ کوئستی برای شما ظاهر نمی شود تا آیتم silver monocle silver monocle را به Thaler تحویل دهید. این باگ در سنخه رایانه‌های شخصی با دریافت یک ماد خاص برطرف می‌شود اما راه حلی برای نسخه کنسولی وجود ندارد. 
White Orchard- ماموریت فرعی Precious Cargo
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا
آخرین ماموریت فرعی بازی Precious Cargo نام دارد. همان طور که گفتم این ماموریت نیز چیز خاص و با اهمیتی ندارد و تاثیر یا ارتباطی هم با داستان بازی ندارد. برای آغاز این ماموریت باید با یک merchant که در جنوب کمپ نیلفگاردین ها قرار دارد ملاقات کنید ( نقشه اول شماره ۱۴). وقتی با او صحبت کنید به شما می گوید که به هنگام حمل محموله و اجناس در بین راه به منطقه ای بر می خورد که هیولاها به آن ها حمله ور می شوند و او از گرالت می خواهد تا به او کمک کند و آیتم های وی به ویژه یک جعبه خاص را از آن منطقه برای وی بیاورد. اولین کاری که باید بکنید باید رد گاری را پیدا کنید و ببینید که گاری از کجای جاده مسیر خودر ا تغییر داده و خارج شده است. ویچر سنس را فعال کنید و مشاهده می کنید چند قدم َآن طرف تر از جایی که Merchant را ملاقات کردید می توایند رد گاری را مشاهده کنید با کمک ویچر سنس رد گاری را دنبال کنید که در نهایت به یک باتلاق می رسید. در اینجا شمشیرهای خود را آماده کنید زیرا Drowner ها به سمت شما هجوم می آورند و باید آن ها را با شمشیر و چادو ( که بهترین روش استفاده از جادوی Igni است) از پای در آورید. سپس دوباره ویچر سنس را فعال کنید و تمام موارد قابل بررسی ( مواردی که پس از فعال کردن ویچر سنس با رنگ قرمز مشخص می شوند) را بررسی کنید. پس از بررسی اسب کشته شده متوجه می شوید که به اسب یک تیر شلیک شده است. این نشان می دهد که ماجرا چیز دیگری است و احتمالا این حمله کار Merchant و راهزنان دیگر بوده و آن‌ها چون نمی توانستند هیولاها را از پای در بیاورند خواستند تا شما کار آن ها را تمام کنید و سپس آیتم ها و محموله اصلی را برای آن ها بیاورید. صبر کنید هنوز کارمان با این منطقه تمام نشده با استفاده از ویچر سنس می توانید یک جعبه کوچک (locked strongbox) را نیز پیدا کنید. با پیدا کردن این جعبه حال باید به سراغ Merchant برویم و با او رو در رو شویم. حال که می دانیم او دروغ گفته چند گزینه داریم. در واقع این ماموریت فرعی سه پایان مختلف دارد که با توجه به انتخابی که در دیالوگ های بازی انجام می دهید پایان متفاوتی را مشاهده می کنید.
اولین انتخاب شما می تواند گزینه دوم باشد، هر آنچه را که اتفاق افتاده و فهمیده اید را نادیده بگیرید و آیتم ها را به Merchant تحویل دهید در این صورت ۲۵ امتیاز تجربه و ۲۰ سکه دریافت می کنید. انتخاب دوم می تواند گزینه اول باشد یعنی به Merchant بگویید که می دانید او دروغ گفته و حمله کار وی بوده است. در این صورت Merchant سریعا پا به فرار می گذارد و شما باید سریعا سوار اسب وی شوید و او را تعقیب کنید که اگر به موقع به او برسید می توانید او را از اسب به پایین بیاندازید. اما اگر به موقع نتوانید به او برسید او به کمپ راهزنان پناه می برد و در آن صورت نه تنها او بلکه باید با تعدادی از راهزنان (لول سه یا چهار) نیز مبارزه کرده و آن ها را از پای در آورید. در هر دو صورت وقتی که کارتان با تمام راهزنان تمام شد باید در مورد سرنوشت Merchant تصمیم بگیرید که باز هم سه گزینه پیش روی شما قرار دارد. می توانید او را رها کنید که در این صورت ۱۰ امتیاز تجربه و ۵۰ سکه به دست می آورید. می توانید او را به سربازان نیلفگاردین تحویل دهید که در این صورت ۱۰ امتیاز تجربه و ۳۰ سکه دریافت می کنید اما در عوض یک دزد را به دستان قانون سپرده اید. در نهایت نیز می توانید به او اجازه دهید تا آن جا را ترک کنید و زنده بماند اما در عوض گیاهان دارویی خود را به گرالت بدهد که در این صورت ۱۰ امتیاز تجربه، ۵۰ سکه و ۵ عدد گیاه celandines دریافت می کنید. 
در نهایت پایان سوم این ماموریت نیز این طور رقم می خورد. هنگامی که در حال تعقیب Merchant هستید او را بکشید که در این صورت امتیاز تجربه به دست می آورید و اگر بدن Merchant را  هم جستجو کنید می توانید گیاه celandines را به دست آورید.
در هر صورت گرالت متوجه می شود که Merchant در واقع شخصی است با نام John Geermer و عضوی از یک گروه مقاومت است که این گروه به مبارزه با نیلفگاردین ها می پردازند و در حین مکالمه نیز او سعی می کند تا انگیزه خود از این کار را برای گرالت توضیح دهد و او را قانع کند اما در نهایت این گرالت است که تصمیم می گیرد با او چه کند و سرنوشت وی را چگونه رقم بزند.
خب به پایان ماموریت های فرعی (Side Quest) های بازی Witcher 3 Wildhunt در نقشه White Orchard رسیدیم. هدف اصلی ما از مرور تمام ماموریت های فرع این منطقه این بود که با ساختار این ماموریت ها و نحوه تصمیم گیری و پیش برد آن ها بیشتر آشنا شوید و بدانید که تصمیمات شما در بازی چگونه می تواند عواقب و پایان های متفاوتی را رقم بزند. از این قبیل تصمیمات در طول بازی و به خصوص در بخش داستانی بسیار زیاد است و شاید ماموریت‌های فرعی White Orchard تمرین خوبی است تا بتوانید در طول بازی و مراحل داستانی تصمیمات مناسبی بگیرید و از عواقب تصمیمات خود آگاه شوید. باز هم در طول نقشه‌های بعدی بازی هرجا که احساس کردیم ماموریت فرعی مهمی وجود دارد که به نوعی با داستان بازی مرتبط است و یا ماموریت‌های جالب و مهمی هستند، بار دیگر همراه با شما گام به گام پیش می رویم. در ادامه می خواهیم به صورت گام به گام قراردادهای ویچر و همچنین گنج های مخفی بازی در نقشه White Orchard را نیز با یکدیگر مرور کنیم.
قراردادهای ویچر ( Witcher Contracts):
قراردادهای ویچر به نوعی حکم فعالیت های آزاد و درآمد جانبی برای گرالت را دارند. شما می توانید با مراجعه به یکی از تابلوهای اعلانات در هر شهر قراردادهای مختلفی را دریافت کنید و هرکدام را که می خواهید انجام دهید. یکی از نکات جالب قراردادها این است که شما می توانید با فردی که طرف قرارداد شماست چانه بزنید و مبلغ را کمی بالاتر ببرید تا در صورت انجام ماموریت پول و درآمد بیشتری به دست آورید. در نقشه White Orchard تنها یک قرار داد ویچر برای گرالت وجود دارد و اتفاقا ماموریت بسیار جالبی است زیرا طی این ماموریت با یک نوع جدید از دشمنان بازی آشنا می‌شوید و به علاوه بازی شما را در یک مبارزه نسبتا چالش برانگیز قرار می دهد. بگذارید بیشتر از این به حواشی نپردازیم و به سراغ اولین و تنها قرارداد ویچر در نقشه White Orchard برویم.
Witcher Contracts- ماموریت Devil by the Well
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا
برای دریافت این ماموریت باید به تابلوی اعلانات شهر بروید و این ماموریت را دریافت کنید. سپس به مکان مشخص شده در نقشه و به کلبه‌ی Odolan بروید ( نقش اول شماره ۷). Odolan  به شما می گوید که به دلیل جنگ و کشته شدن سربازان و انداختن اجساد در آب رودخانه، آب رودخانه سمی شده و همین موضوع باعث مسمومیت دختر Odolan Odolan شده و حال دختر وی در بستر بیماری است. تنها راه نجات دختر Odolan این است که به چاهی که در نزدیکی روستا قرار دارد بروید و با آزاد کردن چاه جان دختر Odolan را نجات دهید. اما مشکل اینجاست که موجودی به نام noonwraith از این چاه محافظت می کند و اجازه نمی دهد کسی به آن نزدیک شود حال شما ماموریت دارید تا به این چاه بروید و با از میان برداشتن noonwraith ماموریت را به اتمام برسانید. پس از اتمام مکالمه می توانید با Odolan مذاکره کنید و چانه بزنید تا قیمت را کمی بالاتر ببرید در این صورت باید تعداد سکه را مشخص کنید و سپس با او به توافق برسید. البته می توانید چانه نزنید و همان نرخ پیشنهادی را قبول کنید. خلاصه پس از اینکه با Odolan Odolan  به توافق رسیدید از کلبه خارج شوید و به Abandoned Village بروید که برروی نقشه مشخص شده است.
اگر در هنگام روز به این منطقه بروید می توانید این موجود شیطانی یا همان noonwraith را در اطراف چاه مشاهده کنید. شاید فکر کنید او به محض اینکه شما را ببیند به شما حمله می کند اما خیر این طور نیست او تنها زمانی به شما حمله می کند که بیش از حد به چاه نزدیک شوید و در غیر این صورت با شما کاری ندارد. فعلا با او کاری نداریم. اولین کاری که باید بکنید این است که ویچر سنس را فعال کنید و تمام کلبه هایی را که مشخص شده است ( دایره زرد رنگ بزرگ) به دقت بگردید. در یکی از این کلبه های یاد شده شما کتابی با نام Yellowed Diary  را خواهید یافت. هنگامی که این کتاب را یافتید به منوی بازی بروید و از قسمت تجهیزات این کتاب را انتخاب و آن را مطالعه (read) کنید پس از آن اسکلتی که در همین کلبه قرار دارد را بررسی کنید. سپس گرالت متوجه رد خون می شود با ویچر سنس رد خون را دنبال کنید و در مسیر شما باز هم رد خون دیگری پیدا می کنید به مسیر ادامه دهید این رد خون در نزدیکی در متوقف می شود حال گرالت باید به سمت چاه آب برود و موارد دیگر  را بررسی کند. ابتدا بوته های گیاه و سپس طناب چاه را بررسی کنید و سپس صبر کنید تا گرالت اسکلت را از درون چاه بیرون بکشد. پس از آن به درون چاه بپرید که در آن صورت به درون آب شیرجه خواهید زد. در حین اینکه در چاه هستید باید دنبال یک دستبند بگردید که Ornate Bracelet نام دارد. پس از اینکه این دستبند را یافتید باید به بیرون چاه برگردید اما از آنجایی که طنابی وجود ندارد این کار غیر ممکن است. گرالت باید شیرجه بزنید و از اعماق آب راهی به سمت بیرون پیدا کند. پس از اینکه از چاه خارج شدید باید به سمت روستا ( همان منطقه ای که چاه آب در آن قرار دارد) باز گردید اما همینجا لحظه ای توقف کنید وقبل از انجام هر کاری دیگری به منوی بازی بروید و در قسمت Journal  و سپس در قسمت BESTIARY ( قسمتی که  تمام شخصیت های بازی و دشمنان بازی را معرفی می کند) بروید و در مورد noonwraith مطالعه کنید. پس از آن از منوی بازی خارج شوید و همینجا بازی را ذخیره کنید زیرا یک مبارزه نسبتا سخت و چالش برانگیز پیش روی شما قرار دارد. 
 مبارزه با noonwraith
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا
 همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم مبارزه با این باس یعنی noonwraith کمی سخت و چالش برانگیز است زیرا او در حین مبارزه کلون های خودش را هم ظاهر می کند که همین موضوع مبارزه را سخت تر می کند پس قبل از مبارزه حسابی خود را آماده کنید اگر می خواهید Oil و یا هر نوع Potion را بسازید این کار را انجام دهید. بهتر است قبل از مبارزه حتما چند عدد Potion  از نوع Swallow بسازید که در واقع همان معجون سلامتی است و حتما دقت کنید که ایتم را در اینورتوری خود و در میان آیتم های میانبر خود قرار دهید تا دسترسی به آن اسان شوید و مثلا بتوانید با فشردن کلید جهت چپ یا راست یک معجون سلامتی مصرف کنید تا سطح سلامتی شما افزایش یابد.  به علاوه از oil ها هم غافل نشوید زیرا در قسمت اول به شما گفتم. از Oil ها می توانید برای افزایش قدرت سلاح خود در بازی استفاده کنید. هر کدام از Oil ها قدرت سلاح شما را در برابر دشمنان مختلفی افزایش می دهند به طور مثال Beast Oil قدرت دمیج ( Damge) سلاح شما را در برابر Beast به میزان ۱۰ درصد افزایش می دهد اما در مقابل Superior Beast Oil قدرت دمیج سلاح را تا ۵۰ درصد افزایش داده و میزان ماندگاری بالاتری نیز دارند.
در هر صورت وقتی آماده نبرد با noonwraith بودید به سمت چاه بروید و آن اسکلتی که از چاه بیرون آورده بودید را آتش بزنید در این صورت noonwraith به سرعت ظاهر می شود. می توانید از هر روشی برای مبارزه با noonwraith استفاده کنید با شمشیر نقره به او حمله کنید یا جادوی آتش را به سمت او پرتاب کنید اما بهترین روش برای مبارزه با noonwraith استفاده از جادو است و آن هم نه هر جادویی بلکه ابتدا باید از جادوی Yrden استفاده کنید. گرالت با استفاده از Yrden تله هایی را در محیط مبارزه کار می گذارد که اگر noonwraith وارد این تله ها شود بسیار ضعیف می شود. بگذارید ساده تر توضیح دهم هنگامی که در حالت عادی با شمشیر یا جادو به سمت noonwraith حمله می کنید سطح سلامتی او به سختی کاهش می یابد و این چالش بسیار بزرگی است اما وقتی که تله کار بگذارید یعنی از Yrden استفاده کنید و noonwraith وارد این تله ها شود او بسیار ضعیف می شود و هنگامی که او در این تله ها حضور دارد با شمشیر به او حمله کنید و مشاهده می کنید که سطح سلامتی او با هر ضربه با شدت بیشتری کاهش می یابد. noonwraith حملات بسیار سریعی دارد و هر حمله او می تواند مقدار زیادی از سطح سلامتی شما را پایین بیاورد. در حین مبارزه و اواسط آن noonwraith دو کلون دیگر خود را ظاهر می کند که باید خیلی مراقب باشید و تنها کاری که باید بکنید این است که noonwraith اصلی را رها کرده و ابتدا کلون های وی را از پای در آورید. وقتی کارتان با کلون ها تمام شد به سراغ خود noonwraith اصلی بروید و بار دیگر با استفاده از yrden ابتدا تله گذاری کنید و noonwraith را ضعیف کنید و در نهایت با ضربات شمشیر کار او را تمام کنید.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا

در حالت عادی با شمشیر یا جادو به سمت noonwraith حمله می کنید سطح سلامتی او به سختی کاهش می یابد و این چالش بسیار بزرگی است اما وقتی که تله کار بگذارید یعنی از Yrden استفاده کنید و noonwraith وارد این تله ها شود او بسیار ضعیف می شود و هنگامی که او در این تله ها حضور دارد با شمشیر به او حمله کنید و مشاهده می کنید که سطح سلامتی او با هر ضربه با شدت بیشتری کاهش می یابد

نکته ۱: البته شما برای این مبارزه از ابزارهای دیگری به مانند بمب‌های moon dust نیز می توانید استفاده کنید اما ساخت این بمنب ها به یک سری مواد اولیه احتیاج دارد که باید قبل از اینکه این ماموریت را قبول کنید آن ها را جمع آوری کرده و سپس بمب های moon dust را بسازید که بسیار در این نبرد تاثیرگذار هستند.
نکته ۲: در حین مبارزه حتما دقت ویژه ای به سطح سلامتی خود داشته باشید و همیشه معجون سلامتی به همراه داشته باشید تا در صورتی که سطح سلامتی شما به میزان زیادی کاهش یافت با استفاده از این معجون ها سلامتی خود را بازیابی کنید
نکته ۳: شما می توانید این ماموریت را به هر ترتیبی که می خواهید دنبال کنید مثلا می توانید همان اول به noonwraith حمله کنید  اما اگر در مبارزه با او سریع نباشید اواسط مبارزه غیب می شود و باید یک روز دیگر صبر کنید تا بار دیگر سر و کله او پیدا شود. 
نکته آخر: هر یک از دشمنان بازی دارای نقاط ضعف و قوت هستند. با اطلاع از نقاط ضعف و قوت دشمنان بازی می توانید هرچه بیشتر خود را برای مبارزه با آن ها آماده کنید. برای اطلاع از نقاط ضعف و قوت دشمنان بازی به منوی بازی بروید و در قسمت Journal  و سپس در قسمت BESTIARY بروید. در این قسمت تمام دشمنان و شخصیت های بازی لیست شده اند و می توانید به راحتی نقاط ضعف و قوت آن ها را مشاهده کنید. به طور مثال با مطالعه در مورد noonwraith متوجه شدیم که او نسبت به جادوی Yrden ضعیف است و در واقع تله هایی که کار می گذارید نوعی نقطه ضعف وی محسوب می شوند و ما با اطلاع از این نقطه ضعف بزرگ او، توانستیم او را در این نبرد به راحتی شکست دهیم. بر همین اساس این قرار داد را انتخاب کردیم و گام به گام آن را توضیح و تفسیر کردیم تا شما با این موضوع بسیار مهم نیز آشنا شوید و بدانید که در ادامه مسیر بازی و هنگامی که با دشمنان قدرتمندتر و مرگ بار تری برخورد می کنید بتوانید از نقاط ضعف و قوت آن ها آگاهی پیدا کنید و خود را برای مبارزه با این دشمنان بیشتر و بیشتر آماده کنید.
پس از اینکه noonwraith را شکت دادید جسد ( باقیمانده) او را بررسی کنید تا علاوه بر کسب ۵۰ امتیاز تروفی مربوط به کشتن noonwraith را نیز دریافت کنید. حال که کارتان تمام شد می توانید به کلبه Odolan  بازگردید و به او گزارش دهید که کار به اتمام رسیده است. و در این صورت شما ۵۰ امتیاز تجربه به دست خواهید آورد. پس از آن شما باز هم دو انتخاب پیش روی دارید اینکه پاداش خود را که قبلا با Odolan  بر سر آن توافق کرده بودید را دریافت کنید  و یا اینکه از دریافت پاداش صرف نظر کنید و آن را به Odolan ببخشید که در این صورتOdolan به شما یک آیتم amethyst اهدا خواهد کرد. amethyst  را می توانید بعدا  به amethyst dust تبدیل کنید که برای ساخت بسیاری از آیتم های دیگر به کار می رود و در زمان لازم به آن ها اشاره خواهیم کرد.
مهم : ضمنا پس از اینکه این ماموریت را به پایان رساندید می توانید دوباره به سراغ Tomira بروید؛ همان شخصیتی که دوست او را از مرگ نجات دادید. وقتی با او صحبت کنید و از او در مورد شخصیت Claer ( گزینه اول را انتخاب کنید) بپرسید او داستان این شخصیت و همسرش را که به صورت بی رحمانه و وحشیانه توسط Ignatius، فرمانروای White orchard به قتل رسیده اند، برای شما شرح می دهد.  اینجا متوجه می شوید که در واقع آن noonwraith در واقع روح Claer بوده که بخاطر مرگ وحشیانه خود توسط Ignatius روحش در عذاب بوده است. به نظر می رسد Claer به پسر فرمانروا توهین و تهمت ناروایی زده باشد و همین موضوع Ignatius را عصبانی کرده و تصمیم به قتل این زوج می گیرد.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا

پس از اینکه این ماموریت را به پایان رساندید می توانید دوباره به سراغ Tomira بروید و او داستان این شخصیت و همسرش را که به صورت بی رحمانه و وحشیانه توسط Ignatius، فرمانروای White orchard به قتل رسیده اند، برای شما شرح می دهد

گنج های پنهان  (Treasure hunt):
می رسیم به بحث شیرین، سرگرم کننده و البته بسیار مهم Treasure hunt یا همان یافتن گنج های مخفی بازی در White orchard. در جدول زیر می تونید اسامی تمام گنج های پنهان بازی ( نام کوئست هایی که باید گنج ها را پیدا کنید)، مکان آن ها، دشمنانی که با آن‌ها در این مناطق روبرو می شوید و سطح مورد نیاز آن‌ها را مشاهده کنید
نام ماموریتسطح مورد نیازمکاندشمنان
Deserter Gold۳کلبه ای در نزدیکی Mill
Dirty Funds۲در قسمت شمال millBandits
Wolves
Scavenger Hunt: Viper School Gear۶قبرستان White Orchard
در غرب منطقه‌ی Ransacked Village
Wraith
Bandits
Temerian Valuables۴Drowners

 

 

 

Treasure hunt- ماموریت Deserter Gold

ابتدا از Deserter Gold آغاز می کنیم. برای دریافت این کوئست باید به کمپی در نزدیکی Mill و در قسمت شمالی نقشه ( نقشه ۱ شماره ۵) بروید. وقتی به این کمپ برسید یک جنازه و یک صندوق در این منطقه مشاهده می کنید. جنازه و صندوقچه را بررسی کنید و نامه ای تحت عنوان Spy’s Notes را از صندوقچه بردارید. سپس به منوی تجهیزات خود بروید و فایل Spy’s Notes را مطالعه کنید. پس از آن کوئست را فعال کنید و به قسمت غربی Mill بروید (دایره زرد رنگ و هدف اصلی مشخص شده در نقشه). در نزدیکی Mill یک کلبه وجود دارد( نقشه اول شماره ۶) به درون کلبه بروید و با استفاده از جادوی Aard استفاده کنید تا بتوانید راه را باز کرده و به سمت زیر زمین بروید وقتی که به زیر زمین برسید چند بشکه و جعبه مشاهده می کنید همه آن ها را لوت کنید تا در نهایت دو آیتم Vrihedd Brigade Sword و Hunting Trousers  را به دست آورید. در این صورت این ماموریت به عنوان اولین ماموریت شکار گنج و یا همان پیدا کردن گنج های مخفی به پایان می رسد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا

همیشه به یاد داشته باشید که برای باز کردن درها و یا موانعی که نیاز به تخریب دارند باید از جادوی Aard استفاده کنید

نکته: اگر شما همراه با این راهنما نیامده باشید و از طریق کوئست دیگر یعنی Temerian Valuables که مشابه همین ماموریت هست به منطقه ای که این آیتم ها در آن جا قرار دارند رفته باشید و گنج ها را هم پیدا کرده باشید مطمئنا کنجکاوید که در صورتی که بخواهید این کوئست را به اتمام برسانید باید چه کاری انجام دهید؟ جای هیچ نگرانی وجود ندارد در این صورت فقط کافی است به منطقه اول بروید و Spy’s Notes را پیدا کنید. پس از آن Spy’s Notes را مطالعه کنید و بالافاصله پس از مطالعه Spy’s Notes این کوئست کامل شده و به اتمام می رسد.

نکته ۲: اگر از طریق کوئست Temerian Valuables یا Spy’s Notes به منطقه دوم نیامده باشید و به صورت تصادفی مسیرتان به این سمت خورده باشد نمی توانید گنج ها را بردارید زیرا یکی از صندوق هایی که در زیرزمین قرار دارند قفل است و باز نمی شود.

Treasure hunt- ماموریت Scavenger Hunt: Viper School Gear

دومین ماموریت گنج یابیScavenger Hunt: Viper School Gear نام دارد. هدف از این کوئست این است که دو گنج یا دو دیاگرام ( فرمول ساخت شمشیریا زره) شمشیر خاص را پیدا کنیم که Viper silver sword و Viper steel sword نام دارند. برای یافتن دیاگرام شمشیرViper silver sword باید به قبرستان White Orchard برویم. در درون قبرستان یک کلیسا قرار دارد که باید به زیرزمین این کلیسا برویم تا آیتم مورد نظر را پیدا کنیم. اما این کار راحتی نیست زیرا هم محوطه بیرونی کلیسا یعنی همان قبرستان و هم درون کلیسا توسط دو Wraith لول هفت نگهبانی می شوند که ابتدا باید Wraith ای که در بیرون از کلیسا قرار دارد را از پای در آورید و سپس به سمت کلیسا رفته و با جادوی Aard در را بکشنید و به درون کلیسا بروید. به محض اینکه وارد کلیسا شوید یک Wraith دیگر به استقبال شما می آید که باید وی را نیز از پای در آورید. بهترین راه برای مبارزه با Wraith ها این است که از حملات آن ها ابتدا جاخالی دهید و سپس با استفاده از تله های جادوی و جادوی Yrden آن ها را به دام انداخته تا پس از شعیف کردن ان ها با ضربات شمشیر یا جادو آن ها را به درک بفرستید.پس از اینکه کارتان با مبارزه با دومین Wraith نیز تمام شد به زیر زمین بروید و یک اسکلت را در آنجا مشاهده می کنید که اگر او را بگردید یک دیاگرام با نام Serpentine Silver Sword  و یک یاد داشت با نامLetter from witcher Kolgrim of the Viper School دریافت خواهید کرد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا

به طور کلی همه Wraith ها یک نقطه ضعف بزرگ دارند و آن هم جادوی Yrden است. بهترین روش برای مبارزه با آن‌ها این است که با استفاده از این جادو تله هایی کار بگذارید تا با هر ضربه ای که وارد می کنید سطح سلامتی آن‌ها به شدت کاهش یابد. احتمالا این Wraith همان روح Florian باشد

نکته: اگر به درون قبرستان بروید یک قبر در آنجا مشاهده می کنید که در واقع قبر Florian پسر Ignatius فرمانروای White Orchard است. روی قبر وی دلیل مرگ Florian را این طور بیان کرده اند که وی در هنگام شکار سکته کرده است اما اگر ماموریت مربوط به Mislav را دنبال کرده و از سرگذشت وی مطلع شده باشید حتما از داستان اصلی خبر دارید و می دانید که پس از آن جریانات Florian خودکشی کرده است. و بنابراین آن Wraith که درون کلیسا حضور دارد احتمالا روح Florian باشد که او نیز در عذاب و به دنبال گرفتن انتقام است. جالب است؛ این طور نیست؟

حال برویم به سراغ یافتن دیاگرام شمشیر آهنی یا همان Serpentine Silver Sword. برای اینکار باید به کمپ راهزنان در نزدیکی روستایRansacked Village برویم (نقشه اول شماره ۶). deserters (راهزنان) و رهبر آن ها را از پای در آورید. این منطقه کمی بد مسیر است و بهتر است وقتی به این منطقه رسیدید بالافاصله پس از عبور از پل به سمت چپ بروید تا بتوانید مسیر را پیدا کنید. سپس به درون برج نگهبانی تخریب شده بروید و در درون این برج یک صندوق وجود دارد که اگر آن را بگردید می توانید آیتم درون آن یعنی Serpentine Silver Sword  دست پیدا کنید. در یکی دیگر از صندوق هایی که در این منطقه وجود دارد یک نامه با نام interrogation report  وجود دارد که حتما یادتان باشد که آن را برداشته و حتما مطالعه کنید. 

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا

به درون برج نگهبانی تخریب شده بروید و در درون این برج یک صندوق وجود دارد که اگر آن را بگردید می توانید آیتم درون آن یعنی Serpentine Silver Sword  دست پیدا کنید. در یکی دیگر از صندوق هایی که در این منطقه وجود دارد یک نامه با نام interrogation report  وجود دارد که حتما یادتان باشد که آن را برداشته و حتما مطالعه کنید

Treasure hunt- ماموریت Dirty Funds

به کمپی که در قسمت شمالی نقشه قرار دارد بروید ( نقشه اول شماره ۱۰) و پس از  دست و پنجه نرم کردن با گرگ ها و Wrags به داخل یکی از چادرها بروید و در یکی از صندوق ها می توانید یادداشتی با نام scrawled notes را پیدا کنید. بالافاصله که این یادداشت را مطالعه کنید کوئست جدید به کوئست های شما اضافه می شود . این کوئست را فعال کنید تا به شما بگوید که مقصد بعدی شما کجاست (نقشه اول شماره ۱۱). deserters  را از میان بردارید اما مراقب رهبر آن ها باشید زیرا یک سپر دارد و به همین راحتی نمی توانید به او ضربه بزنید. بهترین راه این است که با جادوی Aard از او پذیرایی کنید و این کار باعث می شود تا او کمی گیج شود در این صورت می توانید به سمت بروید و به او حمله کنید و قبل از اینکه او هوشیاری و قدرتش را به دست بیاورد کار او را تمام کنید. پس از اینکه کارتان با تمام دشمنان بازی تمام شد و رهبر آن ها را نیز از پای در آورده و در نبرد پیروز شدید، وقت آن است که به سراغ یافتن گنج مورد نظر خودمان برویم. چادرها را با دقت بگردید در یکی از چادرها و در یکی از این صندوق هایی که در چادرها قرار دارند می توانید آیتم یا همان گنج مورد نظرمان یعنی Maribor Sword  را پیدا کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا

چادرها را با دقت بگردید در یکی از چادرها و در یکی از این صندوق هایی که در چادرها قرار دارند می توانید آیتم یا همان گنج مورد نظرمان یعنی Maribor Sword  را پیدا کنید

Treasure hunt- ماموریت Temerian Valuables

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا

هدف از این ماموریت این است که گنج گم شده ی Tamerian ها را پیدا کنید. ابتدا باید به پلی در غرب Mill بروید و سپس مسیر خود را ادامه دهید تا به کلبه ای در نزدیکی پل برسید (نقشه اول شماره ۱۲). به نزدیی پل که برسید باید ابتدا Drowner ها از پای در بیاورید. در همان نزدیکی یک جسد قرار دارد که اگر این جسد را جستجو کنید و بگردید آیتمی با نام Temerian lily key را به دست می آورید که در واقع یک کلید برای باز کردن یک صندوق است اما صندوق کجاست. به درون آب شیرجه بزنید و در کف رودخانه یک صندوق را پیدا می کنید که می توانید با کلید ان را باز کنید و کتاب Blood-soaked military order را پیدا کنید. پس از اینکه کتاب را مطالعه کنیدبالافاصله که این یادداشت را مطالعه کنید کوئست جدید به کوئست های شما اضافه می شود . این کوئست را فعال کنید تا به شما بگوید که مقصد بعدی شما کجاست. 

مقصد بعدی شما کلبه ای است که در قسمت شرقی Mill قرار دارد (نقشه اول شماره ۹). به این منطقه که رسیدید وارد کلبه شوید راه بسته است و بشما باید با جاودی Aard موانع را کنار زده و راه را باز کنید و به سمت زیرزمین بروید. به زیرزمین که رسیدید باید به جستجو بپردازید و در نهایت صندوقچه ای را پیدا خواهید کرد که حاوی آیتمی با نام scribbled document است. این صندوق با همان کلیدی باز می شودکه قبل تر توانستیم آیتم Blood-soaked military order را به دست آوریم. آیتم مورد نظر یعنی scribbled document  را بردارید و در این صورت اخرین ماموریت یافتن گنج های مخفی در White orchard نیز به پایان می رسد.

خب به پایان ماموریت های جذاب و هیجان انگیز Treasure hunt در نقشه‌ی White Orchard رسیدیم. به علاوه تا به اینجا تمام ماموریت‌های فرعی بازی که Treasure hunt نیز جزوی از همان ها محسوب می شود را نیز با یکدیگر به صورت گام به گام و قدم به قدم پیش رفتیم. هدفمان این بود که چون White Orchard نقشه‌ی اول بازی است با توضیح و تشریح ماموریت‌های فرعی و جانبی سعی کنیم تا شما را هرچه بیشتر با دنیای بازی، دشمنان آن، نحوه مبارزات  و بسیاری از موارد دیگر بیشتر آشنا کنیم. برخی ماموریت ها به ما آموختند که چه انتخاب یا دیالوگ هایی در بازی وجود دارند و اینکه هر انتخاب یا دیالوگ چگونه می تواند پایان های مختلفی را رقم بزند و این که سرنوشت بسیاری از افراد نیز به تصمیم و انتخاب شما بستگی دارد و با هر انتخاب علاوه بر اینکه پایان متفاوتی را شاهد هستیم پاداش های متفاوتی را نیز دریافت می کنیم. برخی دیگر از ماموریت های نیز به ما آموختند که چگونه باید مبارزه کنیم اینکه مبارزه تنها استفاده از جادو و شمشیر نیست بلکه باید سطح خود را ارتقا دهید، از زره و تجهیزات مناسب استفاده کنید، همیشه قبل از مبارزه در مورد دشمن خود مطالعه کنید تا اطلاعاتی از قبیل نقاط ضعف و قوت دشمنان بازی را به دست آورید و بسیاری از موارد دیگر که شاید در نگاه اول خیلی به چشم نیایند اما بعدها و وقتی که به اواسط بازی برسید مطمئن باشید با خود می گویید که چقدر این نکات اولیه و این ماموریت ها فرعی برایم مفید بود.

نکاتی در ارتباط با سیستم اقتصاد بازی :

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا

هفته پیش به این نکته اشاره کرده بودم و گفتم که در قسمت جدید می خواهم کمی در مورد سیستم اقتصاد و یا بهتر بگویم خرید و فروش در بازی بیشتر صحبت کنیم. این که اولا واحد پول بازی چیست و اینکه چگونه می توانید پول بیشتری به دست آورید. در کتاب‌های قدیمی این سری، ویچر پول زیادی در اختیار نداشت. بازی Witcher 3 نیز به این اصل پایبند بوده و شما در ابتدای بازی عملا پول زیادی ندارید و اگر می خواهید پول بیشتری به دست آورید تنها راهش این است که به سراغ قراردادها ، ماموریت هیا فرعی و جانبی بروید تا از طریق کشتن هیولاها، پاکسازی مناطق و کمپ های راهزنان و مواردی از این دست بتوانید در آمد بیشتری کسب کنید. ما در این راهنما قصد داریم به شما بگوییم که چطور می توان پول بیشتری به دست آورد به خصوص در اوال بازی که نیاز مبرمی به آن داریم.

نخست اینکه باید بدانیم واحد پول بازی چیست. این طور به شما بگویم که سه نوع واحد پولی در بازی Witcher 3 وجود دارد.  فلورنس (florens) واحد پول نیلفگاردین ( Nilfgaardian)Temerian اورن (orens) واحد پول  تامریان ها ( Tamerian) و در نهایت کراون ( Crown ) یا همان سکه ها که واحد پول Novigard و در واقع واحد پول اصلی بازی به شمار می آید یعنی بیشتر مدم در دنیای Witcher از چنین واحد پولی استفاده می کنند. این طور بگویم Merchant ها یا همان فروشنده ها فقط با Crown کار می کنند و واحد پولی دیگری را قبول ندارند و این موضوع عملا دو واحد پولی دیگر بازی را بی ارزش می کند. اما خب وقتی نیلفگاردین ها و در تامریان ها به شما Crown یا سکه نمی دهند شما چگونه باید از واحد پولی آن ها استفاده کنید. خب خوشبختان در بازی می توانید واحد های پولی را به یکدیگر تبدیل کنید. در Novigard بانکی وجود دارد به نام  Vivaldi که می توانید با مراجعه به آن می توانید واحد های پولی دیگر را به این بانک بدهید و در ازای آن سکه یا همان Crown دریافت کنید. همچنین بانک  Vivaldi در صورت نیاز می تواند به شما تنها یک بار وام بدهد. وامی که بانک  Vivaldi می دهد حاوی ۱۰۰ سکه خواهد بود که درست است آن چنان مبلغ چشم گیری نیست اما اوایل بازی قطعا به کارتان خواهد آمد. اگرچه مسئول این بانک که یک dwarf است به شما تذکر می دهد که باید به زودی این وام را بازپرداخت کنید اما لازم نیست خیلی نکران بازپرداخت آن باشید زیرا ینفر ( Yennefer) ضامن این وام است و حتی اگر این وام را پرداخت نکنید نیز کسی شما را مجبوب نمی کند که آن را بازپرداخت کنید. یعنی این طور نیست که در میان راه ناگهان کسی به سراغ شما بییاد و شما را مجبور کند که هر چه زودتر وامی که گرفته اید را پس بدهید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا

در Novigard بانکی وجود دارد به نام  Vivaldi که می توانید با مراجعه به آن می توانید واحد های پولی دیگر را به این بانک بدهید و در ازای آن سکه یا همان Crown دریافت کنید. همچنین بانک  Vivaldi در صورت نیاز می تواند به شما تنها یک بار وام بدهد. وامی که بانک  Vivaldi می دهد حاوی ۱۰۰ سکه خواهد بود

در طول بازی و به خصوص اوایل بازی بهترین کار این است که اگر دشمنانی را شکست داده اید حتما آن ها را لوت کرده و تمام تجهیزات ان‌ها را بردارید تجهیزاتی به مانند سلاح و یا ایتم های دیگر که نیازی به ان ها ندارید را می توانید به Merchant ها بفروشید و از این طریق کسب درامد کنید. به علاوه گیاهان زیادی در بازی وجود دارند که انواع مختلفی دارند بسیاری از گیاهان کمیاب هستند و هرجایی گیر نمیایند و معمولا قیمت بالاتری دارند اما گیاهان عادی رد هر جایی یافت می شوند و اگرچه قیمت پایین دارند اما به وفور یافت می شوند و می توایند تعداد بالایی از آن ها را جمع آوری کنید و سپس آن ها را به یک herbalist بفروشید تا پول خوبی گیرتان بیاید. یادتان باشد هرچه ایتم کمیاب تر و دسترسی و پیدا کردن آن سخت تر باشد قیمت و ارزش آن بیشتر و بالاتر است. البته من پیشنهاد می کنم اگر آیتم کمیابی پیدا کردید آن را نفروشید زیرا ممکن است بعدا برای ساخت سلاح، زره و یا آیتم های دیگر به آن نیاز داشته باشید.

همیشه قیمت اجناسی که می خواهید آن ها را بفروشید را با فروشنده های مختلف کنترل کنید. به طور مثال یک Merchant ممکن است یک زره عادی را با قیمتی پایین از شما بخرد اما یک Armorer  پول خوبی بابت این اجناس به شما می دهد

فروشندگان پول نامحدود ندارند. یعنی انتظار نداشته باشید که به صورت نامحدودی آیتم های خود را به آن ها بفروشید و آن ها هم پیوسته به شما پول دهند. خیر این طور نیست ولی پس از اینکه پول Merchant ها تمام شود باید مدتی صبر کنید( به طور مثال چند روز) تا دوباره جیب آن ها پر پول شود و بتوانید آیتم‌های خود را دوباره به آن‌ها بفروشید در مورد Armorer ها بهتر است اگر پول آن ها تمام شد به آن ها سفارش ساخت یک زره یا آیتم دیگری بسازند و به ان ها پول پرداخت کنید. در این صورت حساب آن ها دوباره شارژ می شود و شما می توانید با فروش آیتم‌های خود پولی را که خرچ کرده اید را بازپس بگیرید.

سعی کنید در همان ابتدای بازی زین اسب گرالت یعنی Roach را ارتقا دهید تا بتوایند آیتم های بیشتری برروی اسب خود حمل کنید.

اوایل بازی به هر کمپ، خانه کلبه یا هر منطقه یا می روید تعداد زیادی کیسه، جعبه بشکه و صندوقچه شماهده می کنید که حاوی ایتم‌های مختلفی است از مواد غذایی گرفته تا دیاگرام ها و چیزهای دیگر که لوت کردن ان ها باید دیگر برای شما به یک عادت تبدیل شود زیرا می توانید با فروش آن ها پول خوبی به دست آورید. البته از دزدی کردن در بازی بهتر است جلو گیری کنید زیرا اگر نگهبانان در اطراف باشند و ببینند شکه شما دزدی کرده اید با شما به مبارزه می پردازند و اگر در مبارزه شکست بخورید اگرچه زنده می مانید اما تمام پول خود را از دست می دهید.

در نهایت همان طور که می دانید در جریان ماموریت‌های بازی  کتاب، نامه یادداشت یا فایل های دیگری را خواهید یافت که با مطالعه برخی از آن ها کوئست های جدیدی برای شما فعال می شوند. می توایند پس از مطالعه این کتاب ها یا یادداشت ها و یا پس از اتمام ماموریت مورد نظر آن ها را بفروشید چون دیگر به ان ها نیازی نخواهید داشت. شاید پول زیادی نصیبتان نشود اما حداقل فضای منوی تجهیزات شما را اشغال نمی کنند و بهتر از این است که آن ها مفت و مجانی دور بیاندازید.

 

باس مخفی White Orchard

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا

خب در قسمت قبلی راهنما با اولین باس بازی روبرو شدیم که همان کرکس غول پیکر یا گریفین بود. اگرچه گریفن اولین باس بازی بود اما همچنان به عنوان اولین باس یک دشمن بسیار چالش برانگیز بود و برای شکست دادن ان نیاز به استراتزی خاصی داشتید که در قسمت قبلی به طور کامل به ان اشاره کردم. از ان جایی که داستان بازی خیلی در White Orchard ادامه پیدا نمی کند و ماموریت های داستانی بازی در یان منطقه محدود هستند دیگر با باس جدید در طول مراحل داستانی روبرو نخواهید شد. اما یک باس مخفی در بازی و در همین منطقه White Orchard وجود دارد که می توانید حالا یا حتی بعدا با آن روبرو شوید. این باس مخفی این طور نیست که در منطقه ی خاصی مخفی باشد بلکه حاصل یک باگ یا یک Exploit در بازی است.  یعنی شما باید یک سری کارها را در بازی انجام دهید تا بلکه این باس در بازی ظاهر شود. بگذارید این طور بگویم باگی یا Exploit خاصی در بازی به خصوص در اوایل انتشار بازی وجود داشت که شما می توانستید در White Orcahrd به قسمت از نقشه و در یک روستا یک مزرعه را مشاهده کنید که در این مزرعه تعداد گاو وجود دارند. با کشتن این گاوها گرالت می توانست cowhide را جمع آوری کند و با فروش آن ها پول خوبی به دست آورد. جالب این جاست که با Meditation گاوها به طور نامحدودی دوباره ریسپاون می شدند و شما می توانستید بارها و بارها و به طور نامحدودی این کار را انجام دهید. در واقع یکی از راه های پول درآوردن در اوایل بازی این روش بود. همان زمان استودیوی سی دی پراجکت متوجه این موضوع شد راهکار خلاقانه ای برای جلوگیری از این مشکل در بازی اعمال کرد. اگر این کار را انجام دهید و تکرار کنید بعد از کشتن ۱۰ الی ۱۵ گاو ، به ناگهان مشاهده می کنید که یک جانور غول پیکر در بازی و در همان مزرعه ظاهر می شود که Chort نام دارد و سعی می کند تا شما را متوقف کند. شما می توایند با این باس مبارزه کنید و او را شکست دهید ولی دقت کنید که سح او بسیار بالا است و یک باس بی رحم و مرگ بار به شمار می آید. این باس دارای سطح ۲۰ است و اگر قصد مبارزه با او را دارید بهتر است حداقل سطح شما در بازی بالای ۲۰ باشد و حسابی نیز مجهز باشید. در غیر این صورت اگر با این باس در همان اول بازی روبرو شوید و بخواهید مبارزه کنید طولی نمی کشد که دخل شما را می آورد. در هنگام مبارزه با این باس حواستان باشد که او با چنگال های خود ضربات خطرناک و مرگ باری وارد می کند و باید از این ضربات جاخالی دهیدو سپس در زمان مناسب به او حمله کنید. البته یک راهکار بهتر که می تواند در مبارزه به شما کمک کند این است که Chort را به نزدیکی پل بکشانید جایی که سربازان نیلفگاردین نیز در آن جا حضور دارند و اگر این باس را ببینند به سمت تیراندازی می کنند و به شما کمک می کنند تا بتوانید این موجود غول پیکر را شکست دهید. وقتی او را شکست دهید و  Chort کشته شود می توانید بدن او را جتسجو کنید و آیتم هایی با ارزش به مانند green mutagens و  Chort mutagen را به دست آورید. دقت داشته باشید که ممکن است پس از کشته شدن این Chort، یک Chort دیگر نیز در مزرعه ظاهر شود و این راه خوبی است که بتوانید Mutagen های بیشتر ی به دست آورید؛ البته اگر به آن نیاز دارید.

ظاهر شدن Chort یک راهکار خلاقانه و جالب برای جلوگیری از تقلب بازی‌بازان است. استودیوی سی دی پراجکت می توانست به راحتی تنها قیمت Cowhide‌هایی که از کشتن گاوها و فروش ان ها به دست می آورید را کاهش دهد و یا به طور کلی کاری کند که پس از کشته شدن گاو ها ، دیگر گاوها ریسپاون نشوند ولی به جای اینکار راهکار جالب و خلاقانه ای را ارائه داد و آن هم ظاهر شدن باس Chort بود. در واقع با اینکار به احتمال بسیار زیارد بازی‌بازان با توجه به بالا بودن سطح این باس در اوایل بازی بیخیال مبارزه با ان می‌شوند و قید پول در آوردن از طریق کشتن مکرر گاوها را نیز می زنند

سخن پایانی در رابطه با White Orchard:

تا اینجا کارمان با White Orchard به اتمام رسیده است و ماموریت های اصلی، فرعی مهم و جانبی را با هم بررسی کردیم. اما درست است که  White Orchard شهر کوچکی است اما این منطقه را نباید دستکم گرفت زیرا محتویات و فعالیت های جانبی زیادی را در خود جای داده است. گوشه گوشه ی این منطقه یک داستان یک رمز و رازی نهفته است که در برخی از قسمت ها به آن ها اشاره کردیم. بسیاری از ماموریت های فرعی دارای داستانی هستند که شاید نیاز نباشد برای ماموریت فرعی A ابتدا ماموریت فرعی B را بروید اما داستان آن ها به نوعی مکمل یکدیگر هستند ( به مانند داستان Devil by Well  و سرگذشت شخصیت Mislav). ما سعیمان این است که در طول راهنما به هر ماموریت فرعی مهم اصلی یا با ارزش اشاره کنیم. اما مناطق بازی فقط ماموریت های اصلی و فرعی آن نیستند. به طور مثال در همین منطقه White Orchard اگر به تابلودی اعلانات شهر مراجعه کنید جزئیات نقش به روز رسانی می شود و علامت سوال هایی به نقشه اضافه می شود که برای اینکه مشخص کنید این مکان ها چه هستند و دارای چه ایتم ها یا محتویاتی هستند باید به کاوش در دنیای بازی بپردازید. به طور مثال بخشی از یان علامت سوال ها مربوط به لانه هیولاها  و یا همان غول ها هستند شما باید با ساخت بمب هایی با نام Grapeshot که اگر به Alchemy مراجعه کنید فرمول ساخت آن را خواهید یافت، به سراغ لانه ها بروید و آن ها را با این بمب ها نابود کنید. یا قسمتی دیگر از فعالیت ها به کمپ راهزنان مربوط است که در ابتدای همین قسمت اشاره کردم که باید به سراغ راهزنان رفته آن ها را از پای در آورید و سپس تمام کمپ آن ها را لوت کنید. بخشی دیگر نیز مربوط به آیتم ها یا گنج های مخفی هستند( جدای از گنج هایی که از طریق Treasure Hunt به دست می آیند). خلاصه اینکه از این دست فعالیت ها در همین White Orchard کم نیستند اما این ها مواردی هستند که اگر علاقه مند باشید می توانید وقت کافی بگذارید و با کاوش در دنیای بازی هر منطقه را با دقت جسجتجو کنید و با ۱۰۰ درصد کامل کردن هر منطقه از بازی لذت بیشتری ببرید. این ها مواردی هستند که بهتر است خودتان به سراغ آن ها بروید و حقیقتا یک راهنمای جامع نمی تواند تمام این موارد را ریز به ریز و گام به گام شرح دهد اما هرجا که نیاز به راهنمایی و یا نکته خاصی باشد حتما به آن اشاره می کنیم.

ادامه ماموریت داستانی بازی The Witcher 3: Wild Hunt

ماموریت داستانی Incident in the White Orchard

ابتدا باز هم به این نکته باید اشاره کنم اگر ماموریت فرعی یا کوئست ( قرارداد ویچر یا treasure Hunt ) فعالی دارید اول آن را به اتمام برسانید و سپس به سراغ این ماموریت بروید. دقت کنید لازم نیست تا قبل از این ماموریت تمام کوئست های فرعی White Orchard را انجام دهید بلکه فقط ماموریت هایی که از قبل دریافت کرده اید و در قسمت Quests قرار دارند را باید به اتمام برسانید چون در غیر آن صورت اگر  ماموریت Incident in the White Orchard را آغاز کنید، باعث می شود بسیاری از ماموریت های فرعی که در لیست ماموریت های فعال شما قرار دارند ناکامل بمانند و یا کنسل شوند. دلیل اصلی این موضوع این است که که با اغاز ماموریت بعدی باید از White Orchard خارج شویم که در این صورت تمام ماموریت ها کنسل می شوند. پس همینجا که هستید بازی را ذخیره کنید و اصلا لازم نیست تا به Bar موجود در White Orchard و نزد وزیمیر بازگردید زیرا در آن صورت ماموریت بعدی آغاز می شود.

نکته: پس از اتمام ماموریت Incident in the White Orchard قادر خواهید بود تا در صورت تمایل بار دیگر به White orchard بازگردید و به کاوش در آن منطقه ادامه دهید.

بر فرض که شما هیچ ماموریت فرعی فعالی ندارید به Bar موجود در White Orchard بروید تا وزیمیر را ملافات کنید. به داخل Bar بروید و با وزیمیر صحبت کنید و گرالت به او می گوید که فرمانده به او گفته که ینفر به Royal Vizima رفته است ولی دلیل آن را نمی داند. ماجرایی باعث به وجود آمدن درگیری میان گرالت و عده ای راهزن می شود و حال شما باید با راهزنان در درون Bar مبارزه کنید. پس از اینکه راهزنان را از پای در آوردید میان پرده دیگری آغاز می شود وقتی گرالت به بیرون از Bar می رود سربازان نیلفگادرین را مشاهده می کند که روبروی در ایستاده اند گرالت که فکر می کند آن ها برای دستگیری وی آمده اند سعی می کند ماجرای درگیری را برای آن ها تعریف کند اما ناگهان مشاهده می کنیم که آن ها برای هدف دیگری به White Orchard آمده اند. ناگهان مشاهده می کنیم که ینفر همان کسی که این مدت به دنبال وی می گشتیم دقیقا روبروی ما قرار دارد. در واقع ینفر دستور گرفته تا شما را به قصر Vizima و به نزد حاکم آن جا ببرد. ماموریت Incident in the White Orchard اینجا به پایان می رسد و شما ۳۰۰ امتیاز تجربه دریافت می کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا

گرالت مدت ها و یا سال ها دنبال ینفر می گشت اما به طور باور نکردنی ینفر را در White Orchard و درست روبروی خود مشاهده کرد

ماموریت داستانی Royal Palace in Vizima

پس از اینکه با ینفر و سربازان همراه او White Orchard را به سمت Vizima ترک کنید. وزیمیر از شما خداحافظی می کند تا به kaer Morgan بازگردد و می گوید که نمی تواند شما را در این سفر نیز همراهی کند. پس از ترک White Orchard و در میانه راه Wild Hunt قصد دارد تا به ینفر و گرالت جمله کنند آن ها چند سرباز را از پیا در می آورند اما در نهایت ینفر  تصمیم می گیرد تا پل ارتباطی میان White orchard را با جادو تخریب کند تا آن ها را متوقف سازد. پس از اینکه به Vizima و قصر سلطنتی برسید میان پرده بازی به اتمام می رسد. پس از بازگشت به بازی و در درون قصر پس از اینکه حمام کردید وو خون  از سر  و صورت گرالت شسته شد با شخصی به نام Chamberlain آشنا می شوید. او به شما می گیود که برروی صندلی بنشینید تا ارایشگر صورت شما را اصلاح کند دو دیالوگ برای شما نمایش داده می شود که فرقی نمی کند کدام را انتخاب کنید چون در هر صورت گرالت باید ریش خود را اصلاح کند. پس از آن فرد دیگری با نام Morvran Voorhis  را نیز مشاهده می کنید که از شما سوالاتی در مورد اینکه در میان راه چه اتفاقی برای سربازان نیلفگاردین افتاد می پرسد و باز هم فرقی نمی کند چه جواببی به او بدهید زیرا اگر به او بگویید کار Wildhunt بوده است او باور نمی کند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا

در هر صورت پس از اینکه گرالت صورت خود را اصلاح کند Chamberlain  به او می گوید که باید میان یکی از لباس های موجود یکی را انتخاب کند. اینکه انتخاب شما کدام لباس باشد اهمیتی ندارد. می توانید همه ان ها را بردارید اما در نهایت به منوی تجهیزات خود بروید و از میان این لباس ها یکی را ( پیراهن، شلوار و غیره) را انتخاب کنید تا گرالت آن را به تن کند. پس از اینکه گرالت لباس خود را انتخاب کرد به نزد Chamberlain بروید و او از شما می پرسد که آیا این لباس مناسب شما هست یا خیر می توانید گزینه‌ی اول را انتخاب کنید و بگویید که همین لباس مناسب است یا گزینه دوم را انتخاب کنید که در این صورت به منوی تجهیزات بازخواهید گشت تا لباس دیگری را انتخاب کنید. پس از اینکه در مورد لباس گرالت تصمیم نهایی را گرفتید این بار گزینه او ل را انتخاب کنید. پس از آن Chamberlain   می خواهد که به گرالت نحوه درست تعظیم کردن پیش فرمانروا را آموزش دهد می توانید گزینه اول را انتخاب کنید و آموزش ببینید در آن صورت او به شما می گوید که چگونه تعظیم کنید و پس از آن چند دیالوگ برای شما نمایش داده می شود و شما باید گزینه دوم را انتخاب کنید تا گرالت درست تعظیم کند. یا می توانید This is Absurd را در همین مکالمه انتخاب کنید تا گرالت قید آموزش تعظیم را بزند. اگر در همان مکالمه اول گزینه دوم یعنی I Know How to Bow را بزنید نیز همین نتیجه حاصل می شود و گرالت قید آموزش تعظیم کردن را می زند و ازChamberlain  می خواهد که مستقیم به پیش فرمانروا بروند. پس از اینکه کارتان تمام شد Chamberlain را تعقیب کنید تا به پیش فرمانروا بروید .

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا

در این هنگام که وارد اتاق فرمانروا شوید دو گزینه پیش روی دارید که باید سریعا تصمیم بگیرید گزینه اول تعظیم کنید و گزینه دوم تعظیم نکنید؛ انتخاب شما هرچه باشد فرقی نمی کند و تاثیری بر روند داستان ندارد. پس از ان شاهد ماکلمه گرالت با فرمانروا یعنی emperor Emhyr var Emreis هستیم. گزینه ها و دیالوگ هایی نمایش داده می شوند و اینکه کدام را انتخاب کنید اهمیتی ندارند. فرامانروا از گرالت می خواهد تا Ciri ( دختر فرمانروا و یک Witcher که تحت تعلیم گرالت و وزیمیر آموزش دیده است) را پیدا کنید و به نزد او بیاورید. در پایان مکالمه فرمانروا به گرالت می گوید در ازای انجام اینکار به او پول خوبی می دهد شما می توانید گزینه اول را انتخاب کنید و به فرمانروا بگویید به جای انگیزه به اطلاعات نیاز دارید و یا گزینه دوم را انتخاب کنید و بگویید که فقط اینکار را به خاطر Ciri انجام می دهید. در نهایت فرمانروا نیز به شما می گوید انگیزه شما برای او مهم نیست و تنها به دنبال این است که Ciri را پیدا کنید و برای او بیاورید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا

پس از اینکه از اتاق فرمانروا خارج شدید بار دیگر باید به دنبالChamberlain حرکت کنید و در نهایت شما به اتاق دیگری می رسید که ینفر در آن جا حضور دارد و شما باید با ینفر ملاقات کنید. گرالت موضوع را با ینفر در میان می گذارد و ینفر نیز تصویری از Ciri به او نشان می دهد و می گوید که او بزرگ شده و هم اکنون چهره ای مشابه این تصویر دارد . پس از آن دو دیالوگ دیگر نیز نمایش داده می شوند که می توانید هر کدام را که می خواهید انتخاب کنید و تفاوتی ندارند . در دیالوگ بعدی اگر گزینه اول را انتخاب کنید ینفر در مورد اخرین مکانی که Ciri در آن جا دیده شد می گوید و اطلاعات بیشتری به شما می دهد و می گوید که شما باید به Velen و Novigard بروید و در آن جا با یک دوست آشنا نیز ملاقات کنید. اگر گزینه دوم را انتخاب کنید گرالت در مورد اینکه چرا Wild Hunt به دنبال Ciri است می پرسد . در مجموع انتخاب شما باز هم تفاوتی ندارد. حال در دیالوگ بعدی اگر گزینه اول را انتخاب کنید گرالت به ینفر می گوید که آماده رفتن است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا

پس از اتمام مکالمه ینفر از تلپورت استفاده می کند تا به شهر دیگری برود. پس از آن می توانید از اتاق خارج شوید اما قبل از ان تمام اتاق را بگردید و ایتم های بدرد بخور و ارزشمند را لوت کنید و سپس شاید دلتان بخواهد با ambassador var Attre صحبت کنید و از او در مورد موضوعات مختلف اطلاعات بگیرید؛ ار جمه اینکه چنگ چگونه پیش می رود و وضعیت شهر های Velen و Novigard چگونه است و همچنین آخرین اطلاعات از وضعیت جزیره Skellige از جمله مواردی هستند که می توانید وقتی با او تعامل برقرار می کنید از او پرسیده و او به شما توضیحاتی ارائه کند . پس از اینکه کارتان با این اتاق و ambassador var Attre تمام شد به بیرون بروید و بار دیگر با Chamberlain ملاقات کنید . در این صورت او به شما تجهیزات گرالت را باز می گرداند. در این قسمت ماموریت داستانی نیز به پایان می رسد و ماموریت داستانی دیگری آغاز می شود که The Nilfgaardian Connection نام دارد و شما باید به شهر Velen سفر کنید.

نکته: برای آغاز ماموریت The Nilfgaardian Connection باید به شهر velen سفر کنید و این کار از طریق Fast Travel امکان پذیر است. یعنی وقتی ماموریت داستانی به بازی اضافه شد علامت زرد یا همان آبجکتیو بازی را دنبال کنید تا به در ورودی قصر برسید. و از آن جا دکمه ضربدر را بزنید تا نقشه بازی باز شود در اینجا شما باید کلید مثلث را بزنید تا نقشه کل دنیای بازی باز شود. حال در این نقشه شهر های مختلفی را مشاهده می کنید که می توانید به آن ها از طریق fast travel سفر کنید. اگر تمایل داشته باشید و هنوز هم ماموریت های جامانده ای در White Orchard دارید می توانید روی منطقه White Orchard زوم کنید و یکی از تابلوهای Fast Travel را انتخاب کنید تا به هر نقطه ای از شهر White Orchard بروید در این صورت می توانید کاوش در این منطقه را ادامه دهید و ماموریت های جامانده را تکمیل کنید. در غیر این صورت و اگر تمایلی ندارید تا به White Orchard بازگردید به جای این منطقه، شهر Velen را انتخاب کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا

به پایان قسمت سوم راهنمای قدم به قدم و اختصاصی بازی The Witcher 3: Wildhunt رسیدیم . در این قسمت مسیر داستانی بازی را هر چند کوتاه ولی ادامه دادیم و بیشتر هدفمان این بود تا شما را با ساختار ماموریت های فرعی و جانبی بازی بیشتر آشنا کنیم و نکات مهم آن ها را به شما یادآور شویم. انشالله از هفته آینده و از قسمت چهارم مسیر داستانی بازی را با سرعت بیشتری دنبال می کنیم و تنها سعی می کنیم تا به ماموریت های فرعی مهم و اصلی بپردازیم. همان طور که اشاره کردیم تنها به این دلیل White orchard را به طور کامل شرح دادیم تا با نحوه انجام ماموریت های فرعی و اینکه چند نوع ماموریت فرعی داریم و هرکدام چه ساختار یا محتوایی دارند بیشتر آشنا کنیم و نکاتی را بازگو کردیم که قطعا در ادامه مسیر بسیار مفید خواهند بود.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا

به پایان قسمت سوم راهنمای قدم به قدم و اختصاصی بازی The Witcher 3: Wildhunt رسیدیم . در این قسمت مسیر داستانی بازی را هر چند کوتاه ولی ادامه دادیم و بیشتر هدفمان این بود تا شما را با ساختار ماموریت های فرعی و جانبی بازی بیشتر آشنا کنیم و نکات مهم آن ها را به شما یادآور شویم. انشالله از قسمت آینده یعنی از قسمت چهارم مسیر داستانی بازی را با سرعت بیشتری دنبال می کنیم و تنها سعی می کنیم تا به ماموریت های فرعی مهم و اصلی بپردازیم.

در قسمت چهارم و دو هفته دیگر نیز با من همراه باشید و اگر نظری، پیشنهادی و یا انتقادی در رابطه با این راهنما دارید و یا علاقه مند هستید که در قسمت بعد به نکته خاصی اشاره کنیم حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت سوم - گیمفا