ثبت اختراع جدید سونی احتمالاََ به پلی‌استیشن ۵ پرو اشاره دارد - گیمفا
ثبت اختراع جدید سونی احتمالاََ به پلی‌استیشن ۵ پرو اشاره دارد - گیمفا
ثبت اختراع جدید سونی احتمالاََ به پلی‌استیشن ۵ پرو اشاره دارد - گیمفا
ثبت اختراع جدید سونی احتمالاََ به پلی‌استیشن ۵ پرو اشاره دارد - گیمفا

ثبت اختراع جدید سونی احتمالاََ به پلی‌استیشن ۵ پرو اشاره دارد

محمد حسین کریمی
۱۶:۰۰ ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
ثبت اختراع جدید سونی احتمالاََ به پلی‌استیشن ۵ پرو اشاره دارد - گیمفا

احتمالاََ شرکت سونی ایده‌های ساخت کنسول میان نسلی بعدی خود را مورد بررسی قرار می‌دهد و مکان عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ پرو در آینده وجود دارد.

یک اختراع دیگر از سوی سرگرمی‌های تعاملی سونی ثبت شده است که ادعاهای پیرامون عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ پرو را قوت می‌بخشد. در حال حاضر سونی نه ساخت کنسول میان نسلی بعدی خود را تایید کرده و نه رد کرده است و ما دقیقاََ نمی‌دانیم آن‌ها چه برنامه‌هایی برای نسل نهم دارند. حتی اگر عرضه‌ی نسخه‌ی پروی پلی‌استیشن ۵ بخشی برنامه‌های سونی باشد، به این زودی‌ها اطلاعاتی از آن منتشر نخواهد شد و حداقل تا سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ باید صبر کنیم. با وجود این، آن‌ها نمی‌توانند جلوی عمومی شدن ثبت اختراعات خود را بگیرند و ممکن است اختراع جدیدشان به کنسول میان‌نسلی بعدی اشاره داشته باشد.

اختراع جدید که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ شکل گرفت اما اخیراََ منتشر شده است به امکان توسعه‌ی یک پلی‌استیشن ۵ “بالا رده” اشاره دارد که احتمالاََ در برنامه‌های سونی قرار دارد و جالب است بدانید بهبودهای این کنسول نسبت به پلی‌استیشن ۵ با سرویس ابری و بهره بردن از سرویس PS Now ارتباط مستقیم دارد.

در قسمت توضیحات آمده است:

یک کنسول بازی خانگی با پردازنده مرکزی و گرافیکی مقیاس‌پذیر که با بازی ابری ارتباط مستقیم دارد.

از توضیحات نمی‌توان فهمید که عملکرد این کنسول به چه شکل خواهد بود و دقیقاََ تا چه میزان شاهد سخت‌افزاری انعطاف‌پذیر خواهیم بود و تا چه حد از سرویس ابری بهره می‌برد. در ادامه توضیحات به طور خلاصه چنین مواردی آمده است:

در یک محیط با چند پردازنده‌ی گرافیکی مختلف، مدیریت فریم بافر (frame buffer) می‌تواند از طریق چندین پردازنده‌ی گرافیکی یا همان GPU اعمال شود و یا این که با استفاده از ارائه‌ی بخش‌های مهمی از فریم‌های یک ویدیو صورت گیرد. یکی از پردازنده‌های گرافیکی فریم خروجی HDMI را از طریق دریافت اطلاعات فریم کنترل خواهد کرد در حالی که پردازنده‌ی گرافیکی دیگر فریم‌ها را از طریق یک خروجی HDMI فیزیکی متصل دیگر کامل می‌کند. خروجی پردازنده‌های گرافیکی می‌توانند با یکدیگر خروجی چندگانه‌ای ارائه دهند.

در قسمت دیگری از ثبت اختراع توضیحات زیر ارائه شده است:

تکنولوژی SoC می‌تواند به شبیه‌سازی ویدیویی کنسول‌های بازی اعمال شود و در حقیقت “یک SoC واحد” می‌تواند در کنسول ضعیف‌‌تر اعمال شود در حالی که “چندین SoC مجزا” به نسخه‌ی بالارده‌ی همان کنسول راه پیدا کند که به دنبال آن شاهد قدرت پردازشی بهتر و قابلیت‌های ذخیره‌ی بهتر نسبت به نسخه‌ی ضعیف‌تر کنسول باشیم. سیستم بالارده‌ی ذکر شده می‌تواند حافظه‌ی بیشتری را در خود نگه دارد (مثلا RAM) و سایر ویژگی‌های ذکر شده می‌توانند برای سرویس‌های ابری بهینه شوند که در نهایت باعث دوچندان شدن قدرت کنسول نیز خواهد شد.

به راحتی می‌توان از نقل قول‌های بالا فهمید که منظور از سیستم بالا رده و ضعیف‌تر همان پلی‌استیشن ۵ پرو و پلی‌استیشن ۵ است اما این‌ها همگی در حد حدس و گمان اعتبار دارند و حتی این احتمال وجود دارد که ثبت اختراع مذکور به محصول نهایی راه پیدا نکند. با توجه به توضیحات، قدرت حقیقی پلی‌استیشن ۵ پرو از طریق اتصال به شبکه‌ی ابری نمایان می‌شود و این نشان می‌دهد که اگر پلی‌استیشن ۵ پرو طبق تکنولوژی بالا توسعه یابد، از نظر عملکرد شباهتی به پلی‌استیشن ۴ پرو نخواهد داشت و فقط شامل سخت‌افزار قدرت‌مند نمی‌شود بلکه از تکنولوژی ابری برای رسیدن به قدرت حقیقی بهره خواهد برد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ثبت اختراع جدید سونی احتمالاََ به پلی‌استیشن ۵ پرو اشاره دارد - گیمفا
ثبت اختراع جدید سونی احتمالاََ به پلی‌استیشن ۵ پرو اشاره دارد - گیمفا
ثبت اختراع جدید سونی احتمالاََ به پلی‌استیشن ۵ پرو اشاره دارد - گیمفا
ثبت اختراع جدید سونی احتمالاََ به پلی‌استیشن ۵ پرو اشاره دارد - گیمفا
ثبت اختراع جدید سونی احتمالاََ به پلی‌استیشن ۵ پرو اشاره دارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ninja Theory گفت:

    اینم از کنسول میان نسلی سونی
    ببینید کی شروع کرد
    فقط گول وعده های الکی ۸k واقعی رو نخورید :giggle:

  • Endgame گفت:

    تجربه نشون داده هر وقت سونی میاد کنسول میان نسلی میده
    مایکروسافت میاد یکی بهتر با قدرت بیشتر میده
    در ضمن هنوز وعده های ۴k واقعی رو یادمون نمیره
    Xbox project Dragon is coming soon

    • گفت:

      ضعیف شمردن سونی در صنعت گیم احمقانه ترین دروغ تاریخه

    • aet گفت:

      عاقا بیا من یه کنسول میدم از هردوشون قویتر.
      پردازنده سرور AMD EPYC با چهار تا کارت گرافیک ۲۰۸۰ti و رم ۶۴
      قویتر ساختن که هنر نیست

    • alipower_fan گفت:

      سونی بعد مایکرو ps4pro رو معرفی کرد ولی زودتر منتشر کرد! الان همونایی که میومدن میگفتن مایکرو با ساختن یه کنسول ضعیف حالا چه به ابری وصل شه یا نه، میان اینجا میگن ببینید سونی چه قدرتی داره چه اختراعاتی داره. فقط چون اسم سونی میخوره بهش میشه اختراع نوین حتی اگر مایکرو زودتر کرده باشه

    • Sackboy گفت:

      تجربه نشون داده اهمیت محتوا خیلی بیشتر از سخت افزاره. سخت افزارم تا وقتی در خدمت محتوا نباشه ارزشی نداره.

      • alipower_fan گفت:

        سرویس گلد از پی اس ان بهتره. بازی های اول نسل هشت تا ۲ سال اکس باکس سر تر بود ولی چرا سونی نسل رو قاپید؟ چون سخت افزار قوی تری اول نسل داد و به سازنده ها اجازه مانور داد. الانم عر استدیویی بر اساس خلاقیتش یه کنسولو انتخاب میونه یکی اس اس دی خوب میخواد یکی رم و گرافیک و سی پسو بهتر. ولی نسل ۸ کلا پی اس فور سر بود

        • اصلا ربطی به قدرت نداره. زمان عرضه‌ی پلی‌استیشن ۲ کنسول های قوی تری در بازار بودن مثل اکس باکس که خیلی خیلی اختلافشون بیشتر بود نسبت به اختلافی که میان سری اکس و ۵ وجود داره اما چون PS2 محتوای بیشتری داشت به یک کنسول افسانه‌ای تبدیل شد و الان هم یکی از پر فروش ترین ها هستش. دلیل عملکرد ضعیف اکس‌باکس چیزی نیست جز سیاست های اشتباهی که اتخاذ کردن در سال ۲۰۱۳ و زمان لانچ. تبلیغات ضد ارزشی برای خودشون خریدن عملاََ. اتصال دائم به اینترنت! قیمت ۴۹۹ دلاری در مقابل ۳۹۹ دلاری با این که کنسول ضعیف تری! عدم توانایی استفاده از بازی های دسته دوم؟!! عرضه ی کینکت اجباری! همه ی این ها و مهم تر از همه قیمت بیشتر باعث شد عقب بیوفته بعد از اینا دلیلش این بود نتونستن محتوا ارائه بدن در ادامه ی نسل. xbox 360 نزدیک بود برنده‌ی قاطع باشه در مقابل پی‌استیشن ۳ اما اواخر نسل هفتم دیدیم که سونی محتویات زیاد ارائه داد و نسل رو خیلی خوب به پایان رسوند.
          سخت افزار ضعیف و قوی اصلا عامل فروش و موفقیت نیست بلکه محتوا هستش که عامل فروشه. دیگه از wii ضعیف تر نداریم ولی بخاطر نحوه‌ی انتخاب محتواش و هدفی که قرار داده بود تونست برنده ی نسل هفتم باشه. اکثر مردم هدفشون از بازی کردن سرگرمی هستش و محتوا نه این که صرفا سخت افزار اهمیت داشته باشه. مدرک زنده اش wii و ps2 هستن و این یه فکته.
          حالا شاید بعضیا بگن بخاطر یک سال اختلاف میان پلی ۲ و اکس باکس اورجینال هست که اختلاف بینشون هست که اصلا منطقی نیست. اکس باکس اورجینال در مقابل دو پلتفرم رقیب شکست محض بود متاسفانه. دلیلشم دقیقاََ همون محتوا هستش. اما اگر بهانه ای مثل عرضه دیرهنگام دارین wii رو مثال زدم که بگم محتوا و سرگرمی مهم تر از سخت افزار هستش.

          • کاملا موافقم جناب کریمی اما این دوستان حتی منظورشون قدرت ایکس باکس هم نیست خودشون میدونن سونی قوی تره از لحاظ محتوا منتهی بعضی از دوستان قصد خراب کردن جو سایت رو دارن (ترول ها)
            .
            .
            .
            #ترول نکنیم

            • alipower_fan گفت:

              این نظر اقای کریمی بود من حرف چندین تحلیلگر و گیم دولوپر رو شنیدم و اینجا مطرح کردم. اقای کریمی من رو نتونستند متقاعد کنند. ۱۵ سال پیش با الان قابل مقایسه نیست. ادن زمان تجربه بازی سازی در حد الان اصلا نبود و عملا سخت افزار خیلی قوی مطرح نبود چون نمیدونستن چطوری باید استفاده کنن. بعد اینکه از نظر محتوا کی قوی تر هست رو شما تعیین نمیکنید سلیقه فردی تعیین میکنه دیگه شما بلد نیستسد احترام به خواسته های بقیه بگذارید به من ربطی نداره. من همه انحصاری های دوطرف رو بازی کردم ولی حاضر نیستم brute های هیلو اینفینیت رو با گرافیک فک برانداز گاد عوض کنم. حرفت ۱۰۰ درصد ترول بود سعی نکن با یه هشتگ پشت چیزی که نیستی قایم بشی

              • این که محتوا اهمیت داره و اهمیتش غیر قابل مقایسس با قدرت چه ربطی به زمانه داره؟ غیر از اینه مردم می خوان سرگرم بشن؟ بازی های نینتندو همین الان هم کیفیت بازی های پلی استیشن و اکس‌باکس رو ندارن ولی وقتی بهترین بازی هاشون عرضه میشه شاهد فروش خارق العاده هستیم این دلیلش چیه؟ چون محتوا بی نظیره. حالا قدرت سوییچ می خواد ۰٫۰۱ ترافلاپس باشه کسی اهمیت نمیده چون قراره سرگرم کنه مخاطب رو. یعنی چی که قدرت مهم تر از محتوا هست؟ کدوم تحلیل گری چنین حرفی زده اگر تحلیل گری گفته قدرت از محتوا بهتره باید تحلیلگر رو عوض کرد و به شخص دیگرو گوش داد. PS2 قدیمیه مثالش؟ نسل حاضر رو مثال میزنم. مگه نینتندو سوییچ ضعیف تر از اکس‌باکس وان نیست؟ با چی تونسته بهتر از پلتفرم مایکروسافت بفروشه؟ با محتوایی که این چند سال ارائه داد دقیقا تا زمانی که محتوا ارائه داد فروشش رو کرد الانم بعد از سونی دومه در فروش اما دوباره با قطع محتوا فروش کم شد. قدرت خودش در خدمت محتواس اصلا عامل فروش نیست. مطمئناََ این نسل هم کنسولی که محتوا داره بیشتر میفروشه نه قدرت خیلی خنده داره که بگیم قدرت عامل چندان مهمی هستش. اصلا اکس‌باکس سری اکس فرض کنی ده برابر پلی ۵ قدرت داشت اگر محتوایی نداشت که از این قدرت استفاده کنه چه فایده داشت؟

                این که ۱۵ سال پیش محتوا اهمیت داشت الان نه مثل اینه بگیم مردم قدیم دوست داشتن سرگرم بشن اما الان اصلا اهمیت نمیدن فقط می خوان یه تیکه سخت افزار قوی بندازن تو خونشون. حالا خوبه نظرسنجی ها هم همه به این نکته اشاره دارن که پلی‌استیشن ۵ محبوب تره تا حالا ۴ تا نظر سنجی معتبر منتشر شده که کنسول ضعیف تر رو انتخاب کردن، این هم برای چیزی جز محتواس؟ ملت بخاطر بازی ها و محتوایی که سونی ارائه میده کنسول ضعیف تر رو بازم انتخاب می کنن چیزی هم جز این نیست.

                همین که میگین هیلو رو نمی تونین عوض کنین با سونی نشون میده به “محتوای” مایکروسافت علاقه دارین به کسی هم ربطی نداره کی چی دوست داره همه می تونن از محتوای دو طرف استفاده کنن. ولی تاریخ، دوره ی کنونی و آینده هیچ فرقی نداره چه زمانی باشه همیشه محتوای خوب هستش که مخاطب رو جذب می کنه نه سخت افزار.

                • alipower_fan گفت:

                  من در اول متن پیام اولم هم گفتم. محتوای اکس وان ۲ سال اول خیلی بهتر از ps4 بود چه از نظر تعداد چه تنوع بازیا با سبکای مختلف چه متا ولی دلیل شکستش به قول شما متناسب نبودن قیمت و قدرت بود. ولی خب چی شد محتوا بعد ۲ سال روی ps4 انقدر رشد کرد؟ یکی از فاکتورای اصلیش قدرت کنسوله که یکسری سازنده ها انتخاب کردن فقط روی پلی استیشن بازیاشونو منتشر کنن. سال بعد هم همینو خواهیم دید یکسری سازنده ها ایده هایی دارن که با اس اس دی قوی سونی جواب گو هست و سری اکس از پسش بر نمیاد و از اونطرف یکسری بازیا نیاز به سیپیو خیلی قوی دارن. چند وقت پیشم یکی از سازنده های بازی انحصاری روی سری اکس حرفی زد که حتی همین سایت هم پوشش داد میتونید برید بخونید که گفت دلیل انتخاب این کنسول قدرتش بود بعضیا اومدن ترول کردن بازیش گرافیک نداشت که!!! نه خیر اون فیزیک لیکویید هارو ps5عمرا نمیتونه پردارش کنه مجبور میشن از کیفیت بازیشون بزنن. حداقل این نسل اکس باکس محتوای یکبار مصرف تولید نکرد که بعد ۱۵ ساعت بازی کردن باید بفروشیمش و ۶ ماه صبر کنیم تا ۱۵ ساعت بعدی رو تجربه کنیم. از همه عناوینش پشتیبانی کرد تا مدت زمان مناسبی. شما میخواید سرگرم بشید؟ ۱۵ ساعت ۶ ماه یکبار ا سونی و هرروز ۱۵ ساعت با مایکرو. این تفاوت عناوینیه که ساختن.

                • اصلا تفاوت قدرت اکس‌باکس وان و پلی استیشن ۴ ربطی به تفاوت فروششون نداره بازی های ترد پارتی که میان و تفاوت قدرتشون به یک ترافلاپس هم نمیرسه. مایکروسافت مشکلش اینه که استودیوای مثل سونی نداره که بتونه از قدرت کنسولش استفاده کنه و چون برای نسل بعد خریداری کرده استودیوهای مختلف رو بهش امیدواریم. ترافلاپس کمتر و قدرت کمتر اکس باکس وان بهانه اس وگرنه در همون اول نسل کرایتک نشون داد اکس باکس وان چه قدرتی داره و هنوز رایز رو دستش نیومده. بازی های مولتی پلتفرمی تفاوتشون روی اکس باکس و پلی ۴ اونقدر محدوده که فقط شاید به رزولوشن ۱۰۸۰ و ۹۰۰ بسته بشه که اصلا چنین چیزی عامل ضعف اکس باکس نیست بلکه اینه که یک استودیوی اختصاصی نداشت که به تونه بازی با محتوای خوب براش تولید کنه وگرنه ناتی داگ با ۰٫۵ ترافلاپس همیشه یه نسل جلوئه.

                  در ضمن محتوای پلی‌استیشن بعد از دو سال رشد کرد دلیلش هیچ ارتباطی با سخت افزار قوی تر نسبت به اکس باکس وان نداشت بلکه استودیوهای سونی اواخر هر نسل بازی های خوبی دارن که باعث میشه در اوایل نسل بعد شاهر عرضه‌ی بازی های استودیوهای دسته اول مثل ناتی داگ نباشیم و برای همین ریمسترد لست او اس اومد نه بازیج دید ناتی داگ. تنها دلیلی که باعث شد اکس‌باکس وان عقب بمونه اینه که استودیوای نداشت که براش محتوا تولید کنه و قدرت سخت افزاری بهانه است استودیوهای اختصاصی معجزه میکنن و با یک ترافلاپس با طراحی های دستی کیفیت بی نظیر تولید می کنن مثل ناتی داگ ولی متاسفانه مایکروسافت استودیوای نداشت که براش محتوایی در حد سونی تولید کنه امیدوارم این نسل داشته باشه چون خرید های خوبی کرده. همین نسل حاضرم اس اس دی ها اصلا تفاوت فاحش ندارن قدرت گرافیکی هم تفاوت چندانی ندارن. و اصلا اینا توی محتوای دو طرف تاثیر نخواهد داشت.

                  در آخر هم بگم سازنده ها نه خودشون رو به اس اس دی محدود می کنن نه قدرت بیشتر اکس باکس که ایده هاشونو اجرا کنن بلکه همه شون به فکر درآمد هستن. برای همینم هست تا دو سال بعد از عرضه خیلیاشون بازی های میان نسلی عرضه می کنن و حاضرن بازی هاشون رو محدود به نسل حاضر بکنن و کیفیت اصلی نسل بعدی ارائه ندن اما سودشون رو داشته باشن. حالا فکر می کنین در انحصار زمانی بودن Nioh یا Dead Rising در نسل قبل برای هر دو کنسول ربط به قدرت داره؟ هیچکدوم اصلا از نظر کیفیتی در حدی نیستن به خاطر قدرت در انحصار باشن اینا هم قرارداده برای پول بیشتر. کدوم سازنده ای در انحصار پلی‌استیشن ۴ بوده برای قدرت بیشتر؟ همش بخاطر قرار داد و همون محتوا هست. آخر هر بحثی به محتوا بر می گردیم نه قدرت. یعنی اکس باکس وان توانایی اجرای bloodborne نداره؟ بلادبورن اصلا بخاطر سازنده در انحصار قرار نگرفت بلکه خلق جدیدی بود از سوی سونی. اینا یعنی ارائه ی محتوا نه گندی که مایکروسافت در نسل هشتم در ارائه ی محتوا زد. حالا هم تقصیرشو میندازن گردن قدرت کنسول. سونی یا محتوا خلق می کنه یا قرارداد میبنده ولی مایکروسافت جدیدا راهشو پیدا کرده اگر بتونه بهره کافی رو ببره.

                • Psycho0172 گفت:

                  دوست عزیز و خوب استیشین باکس
                  در مورد اون بخش آخر اگر اجازه بدین من یه چیزی به شما بگم
                  دیگه اون تایم پلی و این چیزایی که میگین بستگی به سلیقه داره همونطور که خودتون اشاره کردین
                  یکی هست یک دقیقه چرخیدن تو برفای گاد آف وار براش از هر چی گیمه با ارزش تره
                  یکی هست به قول شما یک تیر زدن با مستر چیف براش یک دنیا ارزشمنده
                  یکی هست عشقش سی اف تیوز هه و بازی کردن با دوستاش
                  یکی نه همین ۲ ۳ تا بتل رویال فری با دوستاش واسش کافیه
                  یکی هست عشقش ماشینه و فورتزا
                  یکی هست کنترل نیت دریک رو با هیچی عوض نمیکنه و حاضره همون بازیو بار ها و بار ها بره
                  همش سلیقس
                  در ضمن این گیمای خطی با همون گیم پلی ۱۵ ۲۰ ساعتشون واسه خیلیا یک دنیا می ارزه
                  داستانشون به قدری اون اشخاص رو درگیر میکنه که حاضرن سانتی متر به سانتی متر بازیو بگردن و کشش بدن و عشق کنن باهاش
                  یا حتی بار ها و بار ها تمومش کنن
                  چه ps چه xbox
                  گیم عشقه عشق
                  باید فقط لذت برد
                  و لذت برد
                  و
                  لذت برد
                  هیچ چیزی بالاتر در گیم نیست جز عشق و لذت خالص به ویدیوگیم
                  این صنعت دوست داشتنی
                  مرسی
                  .
                  .
                  .
                  .
                  #ترول نکنیم

    • تو که پی‌اس۴ داشتی…چی شد پس…۴کی واقعی!
      چقدر راحت دروغ میگید شما
      جمله‌ی آخرت دقیقا ثابت میکنه که پی‌اس داری و اسپایدیو پلی دادی..

  • Iliya گفت:

    حالا سونی پرو میده
    مایکروسافت برا اینکه کم نیاره
    یه XBOX SERIES XX میده هم قدرت با RTX3090
    😐
    و این چرخه ادامه دارد……

  • سلام به دوستان گل گیمفا و یوزرهاش، به نظرم سونی دست به کار شده تا یک کنسول معمولی تر و ارزانتر و اماده بکنه که قدرتش از سیستم ابری میگیره ، برای گیمرهایی که از اینترنتهای فوق العاده بهره میبرند ، به اینصورت به جنگ با لاکهارت مایکروسافت میره . این شکلی که خبرها دارن نشون میدن کنسول سونی به هیچ وجه از لحاظ اجرای بازی تفاوت گرافیکی و کیفی نخواهد داشت ،بر خلاف مایکروسافت ، و ۱۰۰٪ برای اجرای بازیها با کیفیت یکسان باید از سیستم ابری استفاده کند .

  • اینجوری باشه که دیگه قویترین کنسول تاریخم معنی نمیده :laugh:

  • Eternal Man گفت:

    و دوباره کلاه برداری سونی و احتمالا در پی اون مایکروسافت با کنسول میان نسلی ، من نمی فهمم ۱۰٫۲۸ ترافلاپس قدرت گرافیکی با معماری RDNA 2 و پردازندهٔ مرکزی مناسب کجاش ضعیفه که میخواد میان نسلی بده, یعنی سر یه اختلاف جبران پذیر با سری اکس اینقدر بهش برخورده؟ باو این بازیا چیه در میاری حاجی؟

    • Sackboy گفت:

      من نمی‌فهمم، وقتی خودت داری می‌گی ضعیف نیست، حالا میان نسلی هم بده! مگه مجبوری بخری که می‌گی کلاه برداریه؟!
      مگه این نسل که پرو اومد، سونی برا استاندارد کم گذاشته که شماها انقدر حرص می‌خورین؟!
      اتفاقاً من از جهاتی هم با اومدن پرو خوشحال می‌شم، چون باعث می‌شه طول عمر چرخه‌ی کنسولا کوتاه نشه و نسخه ی استاندارد زمان بیشتری پشتیبانی بشه.
      وگرنه همین چند وقت پیش شایعه شده بود، این نسل چون پرو نداریم، قراره عمر کنسولا کوتاه تر بشه.

      • Eternal Man گفت:

        خب حاجی من میگم چه کاریه میان نسلی بدن وقتی قویه همینطوریش

        • e h m گفت:

          اشتباهت همینجاس.بله برای الان که بازی ها هنوز از موتور های گرافیکی نسل هشت استفاده میکنن خیلی عالیه قبول ولی زمانی که استاندارد های نسل نه اعمال بشن و موتور های گرافیکی نسل نه استفاده بشن اونموقع سخت افزار نمیتونه روزلیشن و فریم ریت رو در بالاترین حد ممکن نگه داره و اینجاس که نسخه پرو لازم هستش.من به شدت با اومدن نسخه پرو موافقم.خیلیا مثل من روی کیفیت بصری و رزولیشن حساسن و دوس دارن بهترین تجربه ممکن رو داشته باشن(هر چند ps4pro اصلا یه تجربه متفاوت رو ارائه نمیداد و پرو به معنی واقعی نبود)امیدوارم اگر هم کنسول پرو میده مثل نسل هشت نباشه و اختلاف قدرت کنسول زیاد باشه تا بتونیم نهایت گرافیک بازی رو اجرا کنیم.در کل مخالفتتون بیشتر به یه حسادت شبیهه تا یه موضع گیری منطقی.یعنی چون من کنسول ضعیف تره رو میخرم دوس ندارم کسی کنسول بهتر از من داشته باشه و تجربه بهتر داشته باشه.وگرنه کنسول پرو هیچ تاثیری روی کنسول معمولی نداره

      • the boy گفت:

        عمر کنسول ها به نظرم همین جوریش کوتاهه و فکر نکنم عین نصل ۸ باشه !!!۱ اصلا فکر نکنم اندازه نصل ۸
        هارد اس اس دی خیلیعمر کوتاه تری نسبت به اچ دی دی داره و من از این بابات یکم نگرانم تازه در هر ۲ کنسول سر خود هست

    • Soroosh0097 گفت:

      (دوباره کلاه برداری سونی و درپی اون مایکروسافت)؟؟؟؟!!!!!!
      شما مث که خبر نداری نسل قبل کدوم کمپانی اول میان نسلی رو معرفی کرد.

  • در هر صورت ما xbox سریز اس رو هم به زور شاید بتونیم بخریم . اینا که دیگه جای خود دارن.

  • arm4nii گفت:

    بابا بزارین نسل نه شروع بشه بعد دهن ما گیمرارو سرویس کنین با این شایعات و ساخت نسخه قویتر کنسول بعدی..
    خب دیگه سونی هم به راه ماکرو کشیده شده و فهمیده دنیای تکنولوژی ابری چیه و میتونه چه قدرتی داشته باشه و چقدر خوبه برای استفاده مردم دنیا.
    شعار هرجا یک کنسول یک سرگرمی کم کم داره همه گیر میشه.
    قیافه اون سونی فنایی که ماکروسافت و دیگر شرکتارو برای پیگیری و تداول این تکنولوژی مسخره میکردن دیدنیه.
    امیدوارم حقیقت داشته باشه چون یه اینترنت خوبم داشته باشی دیگه لذتی بالاتر نیست.
    از لحاظ قدرت مثل اینه که رمز عمر بینهایت تو gta بزنی و بری بترکونی.
    ادم حس میکنه هالک شده.

    • alipower_fan گفت:

      تهشم هر دو کنسول خوبن فقط ما الکی دعوا میکنیم و اعصاب خودمونو بقیه رو خورد میکنیم. بازی هاشونم خوبن. سرویساشونم راضی کننده ان‌. هر کسی هم با سلیقش و بودجش خرید میکنه. :yes:

    • Sackboy گفت:

      “امیدوارم حقیقت داشته باشه چون یه اینترنت خوبم داشته باشی دیگه لذتی بالاتر نیست.”
      بشین تا اون اینترنت خوبه بیاد! تازه اگه فیلتر و تحریم نشه!
      البته برا شمایی که تو ابرا سیر می‌کنی، کنسولتم ابری باشه منطقیه!

  • دوستان سلام ، دیدم تو کامنتها بحث سر قیمت کنسولها برای ما ایرانیهاست واجب شد یه توضیح بدم ، من ۱۳ سال هست که شغلم فروش کنسول و بازی بوده ، الان بخاطر شرایط کرونا و قیمت دلار کار رو فعلا گذاشتم کنار ، ( تهران نیستم) نمیخوام ادعا کنم اما اولین نفری بودم که کنسول ps4 و وارد ایران کرد ، ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳ لانچ کنسول بود ،۱۶ نوامبر ۲۰۱۳ دستگاه و به مشتری تحویل دادم و برای لانچ شخصا دبی بودم ، اینرو اصافه کنم اون قیمتی که سونی اعلام میکنه به هیچ وجه قیمت کنسول تو دبی و خاورمیانه نیست ، کنسول ۳۹۹ دلار قیمت داشت که چیزی حدود ۱۴۷۰ درهم میشه اما من ۲۳۵۰ درهم خرید به صورت تعداد حساب شد برام ، پس منتظر این نباشین که قیمت همونی که سونی میگه هست ، حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ درهم دبی گرونتر از قیمت واقعیش هست اینجا هم بستگی به کرایه بار و سود مغازه دار قیمتها باز هم بیشتر میشه ، درود به همه عزیزان

  • Mohammadreza7 گفت:

    یعنی آشغال تر و مضخرف تر از این سیاست کنسول بین نسلی نداریم.همون اول کار تکلیف مخاطب رو روشن کنید دیگه این کارا چیه
    امیدوارم هم سونی و هم مایکروسافت برنامه ای واسش نداشته باشن

    • Ozhan گفت:

      چه عیبی داره که عمرو چرخه کنسولی بیشتر بشه؟؟چه عیبی داره کسی که رزولوشن یا فریم بیشتر میخواد و پول بیشتری داره به خواستش برسه؟این نسل بازی انحصاری واس میان نسلی اومد؟گرافیک بیشتر داشتن؟جزیات یا نورپرداری توشون فرق میکرد؟
      لست اف اس۲ که از نظر بنده گرافیکیترین بازی نسله رو پرو و معمولی هیچ فرقی نداشت حتی فریم…

      • Mohammadreza7 گفت:

        بله عیبی نداره
        ولی در صورتی که همون اول کار بیای بگی ما فلان برنامه رو داریم واسه این نسل یا همزمان تمام مدلا رو معرفی کنی و مثلا بگی مدل قوی تر یه سال بعد به بازار عرضه میشه یا حالا هر کار دیگه ای که به مخاطب قدرت انتخاب بده نه اینکه ترغیب یا مجبورش کنی به دوباره خرید…
        به هر حال هر کی که رزولوشن و فریم بیشتری میخواد و اوایل نسل ps5 میخره باز باید واسه ps5pro هم هزینه کنه!

        • Ozhan گفت:

          خب بحث هم همینه
          کنسول ها واس این که خلا قدرت کمترشون رو پر کنن با پی سی مجبورن میان نسلی بدن
          منو خودتو نبین که یه کنسول میخریم تا شیرشو نگیریم ول نمیکنیاونجا یارو کنسولشو میفروشه پول میذاره روش اپدیتش میکنه

      • Hunter گفت:

        الان ی pc گیمر وقتی نسل جدید از کارت گرافیک میاد میتونه بسته ب کیسش ارتقاع داشته باشه ولی کنسول رو باید برای این ارتقاع کاملا تعویض کرد-اگه کنسول های یک نسل رو هم میشد با تعویض قطعات ارتقاع داد خوب میشد ولی برای ی ارتقاع باید کنسول رو تعویض کرد ی مقدار اذیت کنندست.

    • e h m گفت:

      علت اینکه همون اول کنسول پرو رو نمیدن چند تا چیزه
      ۱)اول اینکه تا دو سال اول قدرت کنسول به خوبی از عهده اجرای بازی ها با بهترین کیفیت بر میان
      ۲)دوم بحث قیمت هستش اینکه کنسول رو دیر تر میدن باعث میشه از تکنولوژی جدید درش بهره ببرن که باعث کاهش قیمت نسبت به سخت افزار افزایش بهره وری کاهش دما کاهش اندازه کنسول (در حالی که همزمان بخوان کنسول پرو و معمولی بدن به خاطر استفاده از تکنولوژی قدیمی تر اندازه کنسول خیلی بزرگ میشه دمای تولیدی و مصرف برق زیاد مدیریت دما هم سخت و دشوار و قیمت هم خیلی بالا میرفت که با گذشت زمان هم تفاوتی در قیمتش ایجاد نمیشد چون تکنولوژی های جدید هست که هزینه تولید رو نسبت به قدرت سخت افزار کاهش میده ولی کنسول همزمان با تکنولوژی قدیمی ساخته شده و هزینه ساختش بالا تر)با این شرایط اصلا منطقی نیست همون اول نسل کنسول پرو رو همزمان بده.و اگه اول نسل بده مجبوره دوباره کنسول پرو رو باز طراحی کنه با تکنولوژی جدید تا هزینه تولید و قیمت بیاد پایین که با توجه به قدرت متناسب کنسول معمولی در سال های اولیه بهترین استراتژی همین هستش که در ابتدا بیخیال کنسول پرو بشه و هزینه نکنه و بعد از ۲ سال کنسول پرو رو بده(تو این دو سال قدرت کنسول معمولی اونقدری هست که راندمان خیلی خوب ارائه بده)

  • PS1_1994 گفت:

    قبلا گفته بودم ps5 pro هم عرضه میشه
    این نسل هم شاهد کنسول های میان نسلی خواهیم بود احتمالا ۳ سال دیگه معرفی میشن شاید هم اوایل نسل معرفی بشن

  • Sorush_blue گفت:

    فکر نمیکنم دیگه سونی کنسول میان نسلی بده
    تجربه قبلی و نتیجه نه چندان جالب این کار باعث میشه که دیگه تو این نسل این کارو نکنن، چه سونی و چه مایکروسافت

    • e h m گفت:

      علت معرفی نسخه پرو پر کردن شکاف میان pc و کنسول ها هستش که تو نسل ۸ عملا این شکاف رو پر نکرد و فقط به نگه داشتن رزولیشن برای تلویزیون های ۴k بسنده کرد.علت شکستش هم همین بود.عملا هیچ اپشنی به مخاطب ارائه نمیداد.فقط رزولیشن بالاتر.هیچ تغییری در جزئیات گرافیکی وجود نداشت یا اگه وجود داشت خیلی کم بود و اینکه در اکثر بازی ها تفاوتی وجود نداشت.امیدوارم نسخه پرو کنسول ps5 در جایگاه حقیقی خودش بشینه و بازی ها رو همونجور که روی pc high end اجرا میشن برا مخاطب اجرا کنن

  • reza.mhp گفت:

    ps5 pro یعنی هیچی دیگه ۲ به توان ۸k :cute:

ثبت اختراع جدید سونی احتمالاََ به پلی‌استیشن ۵ پرو اشاره دارد - گیمفا
ثبت اختراع جدید سونی احتمالاََ به پلی‌استیشن ۵ پرو اشاره دارد - گیمفا