اطلاعات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
اطلاعات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
اطلاعات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
اطلاعات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
اطلاعات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
اطلاعات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا

اطلاعات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد

محمد حسین کریمی
۱۱:۰۰ ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
اطلاعات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا

یکی از سازندگان بازی Cyberpunk 2077 جزئیات تازه‌ای را در مورد دنیای این اثر و مقیاس تیم توسعه‌ دهنده با طرفداران به اشتراک گذاشته است که جالب به نظر می‌رسند.

اگر عنوان Cyberpunk 2077 با تاخیر دیگری رو به رو نشود، در ماه آبان برای کنسول‌های نسل حاضر، نسل بعدی و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار می‌گیرد. بسیاری از بازی‌بازان و دست‌اندرکاران صنعت بازی‌های ویدیویی عقیده دارند که ما با یکی از کاندید‌های بهترین بازی سال سر و کار داریم و حتی شاید یکی از بهترین‌های نسل هشتم. با وجود این که چندین سال از رونمایی اولیه می‌گذرد و ما گیم‌پلی‌های متعددی از آن مشاهده کرده‌ایم اما باز هم مواردی وجود دارد که هنوز با طرفداران به اشتراک گذاشته نشده‌اند و این موضوع گستردگی بازی را نشان می‌دهد. وقی شما عنوانی به جاه‌طلبی Cyberpunk 2077 در دست توسعه دارید باید مراقب باشید که در طول پروسه‌ی ساخت اطلاعاتی را با بازی‌بازان به اشتراک نگذارید که در مراحل نهایی حذف شوند و به عبارتی جزئیاتی باید اعلام شوند که به طور قطعی در این اثر وجود خواهند داشت.

بر اساس بیانیه‌ی جدید منتشر شده از سوی مایلز تاست (Miles Tost)، طراح ماموریت‌های Cyberpunk 2077، این شرکت لهستانی از همان ابتدا یک تیم جداگانه به طراحی دنیای‌باز این اثر اختصاص داده بود و این تیم به دلیل پیچیدگی دنیای بازی بسیار بزرگ است. آقای تاست پس از این توضیحات اظهار داشت، بازی‌بازان پس از اتمام مقدمه‌ی این عنوان می‌توانند با آزادی کامل به اکتشاف بپردازند و به هر نقطه‌ای از نقشه بروند البته به طور معمول چنین رویه‌ای در عناوین بزرگ دنیای‌باز باعث سرگیجه‌ی مخاطب می‌شود اما به نظر می‌رسد تیم اختصاصی طراحی دنیای بازی این مشکل را حل کرده است.

نه تنها بازی‌بازان می‌توانند در همان ابتدای بازی تمامی نقشه را بررسی و کشف کنند بلکه راه‌اندای هرج و مرج در آن نیز ممکن است. بر خلاف سری Grand Theft Auto پیامدهای جدی به دنبال عملکرد غیرقانونی بازی‌باز در جهان بازی وجود دارد. به عنوان مثال ممکن است نادانسته یک شخصیت غیر قابل بازی (NPC) مهم که قرار است در آینده به شما ماموریت بدهد را بکشید و یا این که آنقدر هرج و مرج ایجاد کنید که پلیس شهر نایت سیتی (Night City) شما را وارد لیست “سایبرسایکو” (Cyberpsycho) کند که به گونه‌ای عملکردی شبیه سیستم Wanted در RDR 2 را خواهد داشت. ممکن است شما در طول داستان یا حتی در جریان اکتشاف شهر نایت سیتی با “سایبرسایکو”ها برخورد کنید و مطمئناََ این برخورد در قالب سناریوهای سینمایی داستانی بسیار جذاب خواهند بود.

مهم‌تر از تمامی نکاتی که ذکر شده این است که تصمیمات شما در دیالوگ‌ها و مواجهه با شخصیت‌های مختلف، ماموریت‌های گوناگون و خط داستانی اصلی تاثیر شدیدی بر محیط اطراف شما خواهد داشت. تصمیمات، نحوه‌ی تعاملتان با محیط و از همه مهم‌تر پیش‌زمینه‌ی داستانی که در زمان شروع انتخاب می‌کنید، همگی برروی محیط و اتفاقاتی که پیرامون شما رخ می‌دهد تاثیر دارد.

در انتها آقای تاست تایید کرد که تخریب محیطی نیز وجود دارد اما هنوز مقیاس این تخریب‌‎پذیری مشخص نیست.

تا به این لحظه تیم Cyberpunk 2077 توانسته هایپ بسیار زیادی را در میان بازی‌بازان ایجاد کند و با این که شاهد حذف بسیاری از قابلیت‌های رونمایی شده در نسخه‌ی نهایی خواهیم بود (مانند راه رفتن برروی دیوار) اما همچنان هایپ بوجود آمده ازبین نرفته است. در رویداد Night City Wire قبلی اعلام شد با فاصله‌ی چند هفته قسمت دوم مراسم برگزار می‌شود اما الآن بیش از یک ماه می‌گذرد و تاریخ قسمت دوم مشخص نیست.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اطلاعات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
اطلاعات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
اطلاعات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
اطلاعات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
اطلاعات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
اطلاعات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
اطلاعات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
اطلاعات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Aegon8 گفت:

    بجای اینکه اطلاعات و اب چکونی بدن به ملت…بازیرو زودتر ریلیز می کردن طرف تو خود بازی متوجه گیم پای انقلابیش میشد :rotfl: …چه سیاست مزخرفیه تبلیغاتشون ولی خب براشونم سود داره

    • Cheguevaraa گفت:

      برداشت من اینه cd project red خودش رو رقیب راکستار میدونه اما این گاردی که گرفتن یه مقدار ناشی از غرور کاذبه

      همین الان من دو بازیو از خیلی جهات بررسی کردم و تا جایی که نسبت به سبک بازی های جهان باز با توجه به تجربه ای که دارم و کلی بازی تموم کردم میگم که cyber punk شاید یکی از بهترین بازی های نسل ۸ بشه(با ارفاق) اما با استاندارد های راکستار هزاران فرسنگ فاصله داره :yes:
      همون witcher 3 هم خیلی مشکلات ریز و درشت داشت(باگ های بسیار زیاد،گیمپلی معمولی،شخصیت پردازیه ضعیف بعضی کارکترها)

      ولی شما ۱ ایراد به جا و متطقی نمیتونید از red dead 2 بگیرید

      • majidam گفت:

        red dead 2 برای سال ۲۰۱۸ بود و بازی ویچر۳ برای سال ۲۰۱۵ سبک بازیشون با هم کاملا متفاوت هست هر دوتا بازی شاهکار هستن در سبک خودشون یکی از بهترین بازیهای نسل۸ هستن بدون شک بازی red dead2 هم باگهایی داشت بازی ویچر۳ همینطور هم اما باگهاشون ازار دهنده نبود اینو یادتون باشه ویچر ۳ دوتا دی السی بزرگی برای بازیاش داد اندازه ی دوتا بازی اونم به صورت رایگان که اون دی السی هاشم نمره ی بالایی گرفتن و شاهکار بودن و بسیار طولانی از هر بازی میشه ایراد گرفت اما وقتی نکات مثبتش اونقدر زیاد باشن دیگه اون ایرادها به چشم نمیان در ضمن این شرکت سی دی پروجکت هست کوچکترین ایرادی درش ببینن منتقدها اونو میکوبونن چون در مورد بازیهاش نسبت به بازیهای دیگه سختگیرتر هستن و تا جایی که باشه این شرکت سعی داره بازیش رو با کمترین نقص و مشکل برای گیمرها عرضه کنه تا زحمات سازنده ها و هزینه ی تبلیغاتشون به راحتی هدر نره

        • My Crush Abby گفت:

          دم این کمپانی و تکلند گرم که ۲ تا بازی بزرگ شون قراره واسه این نسل بیاد
          فعلا که با ۲ انحصاری آخری سونی داریم حال میکنیم و لذت میبریم ما سونی فن ها
          بعدش هم بازی سایبرپانک و داین لایت ۲ چه شود هر دو شاهکارن
          ولی این بازیو خیلی تاخیر زدن کاش واقعا دلیلی داشته باشه اگه بحث باگه حالا خود ویچر ۳ و رد دد۲ هم موقع عرضه کلی باگ داشتن حالا باگ ها در حد اساسینس یونیتی نباشه اشکالی نداره که..فقط بازی دیزگان قربانی شد طفلی به دلیل فقط واسه چندتا ایراد فنی و باگ اونجوری شد وگرنه داستان و گرافیک خیلی خوبی داشت و عالی بودش و تجربه خوبی بود

        • saeedgreat گفت:

          راک استار جهان باز و سند باکس فوق العاده ای داره یعنی کسی میخواد بره مردم رو بکشه جایزه بگیر یا پلیس بیفته دنبالش بره ماهی بگیره شکار کنه لذت میبره و همچنین گرافیک و انیمیشن ها فوق العادن.تو این زمینه ها بازی های سی دی پراجکت کم میاره ولی از نظر داستان و کیفیت کوئست ها ی فرعی ویچر واقعا از رددد بهتره.نصف کوئست های فرعی رددد برو استخون و نشانه و … جمع کن بود و نصف دیگشم بخاطر عدم وجود انتخاب در نود و نه درصدشون و عدم پیچیدگی مناسب اون جذابیت کوئستای ویچر رو نداشت.من اول لیست گنگ های بازی رو دیدم گفتم الان هرکدوم یه داستانک جذابی دارن مثل فکشن تو بعضی بازی ها و کلی کیف میکنم.بعد دیدم غیر دوتا گنگ که تو داستانن بقیه پایگاهشون پیدا میکنی اتفاقی و میتونی بکشیشون.بعد اتمام داستان اصلی رددد۲ رفتم نقشه بیابونی بازی رو گشتم.امان از یه کوئست فرعی جذاب.مثلا یه شهر دیدم طاعون زده بود گفتم الان یه کوئست جذاب پیدا میشه که درمورد این شهره ولی دیدم هیچی نبود ولی تو ویچر هر شهر و روستایی یه کوئست جذاب داشت.بعد از بعد گیم پلیم تو ویچر بخاطر روح فانتزی انواع موجودات و هرکدوم نقطه قوت و ضعف خاص خودشون و معجون و بمب مخصوص خودشون رو دارن.ولی تو رددد۲ عملا کل بازی زمان رو اروم میکنی علامت میزنی.دشمنا هم فقط قیافشون فرق میکنه.

          • Cheguevaraa گفت:

            Saeedgreat

            عزیزم کوعست های ویچر که نصفشون کاتسین و پیدا کردن گریفن ها بود باقیشون هم مربوط به عشق بازی های گرالت با ۶ تا زن بود معلوم نیست تو کوعست های ویچر داری بازی میکنی با فیلم زننده میبینی :no:

            من جفتشونو چند بار تموم کردم که دارم نظر میدم ودی شما داری جانب دارانه از ویچر تعریف میکنی
            باقیه کوعست های ویچر هم یا باید میرفتی حمالی میکردی واسه ینیفر یا داندلیان :no:

            خواهشا بازی های راکستار رو با هیچ شرکتی مقایسه نکن !
            Cd project red تازه مطرح شده

            اونموقع که gta بازیه سال میشد cdpr داشت ویچر ۲ رو میساخت که ۷۰ درصدش کاتسین بود

            • Soroosh0097 گفت:

              حرف رایگان نزن دیگه.چی چی نصفش کاتسین بود.شرط میبندم حتی ۲۰ ساعتم بازیش نکردی.بازی راکستار خوبه که اسم open world داره ولی تو ماموریتا عملا باید از یه خط بری و اگه از مسیر تعیین شده خارج شی میبازی بعد بازی cd پراجکت بده چون سبکش نقش آفرینیه ولی تو دوس داری مث یه بازی خطی بازیش کنی؟
              اینم که به تو اون صحنه ها رسیده به خاطر ذهن منحرف خودته.میتونستی انتخابای دیگه بکنی که به اون موارد نرسی یا اون کاتسینا رو رد کنی.

              • recidivist گفت:

                واقعا به نظرم راکستار باید تغییر اساسی توی گیم پلی هاش ایجاد کنه، از نظر درجه سختی و همچنین از نظر باز بودن انتخاب برای نحوه‌ی انجام مراحل ولی نه لزوما مثل بازیای rpg در حدی که از خطی بودن بیرون بیاد

            • saeedgreat گفت:

              خب کاتسین داشتن از نظر شما بده و خیلیا دوست دارن.بحث من مطرح بودن شرکتا نیست.الان سی دی پراجکت استاندارد بازی های جهان باز رو از نظر طراحی کوئست و داستان چند پله بالا برده و راک استار هم هرچقدر سابقه داشته باشه باید سعی کنه اونارو بهتر کنه.من خودم یکی از بهترین تجربه های گیمینگم سن اندریاس بود چون نواوری هاش اون موقع عالی بود ولی الان راک استار بنظرم کمتر نوع اوری به خرج میده و بجای بهتر کردن و نواوری تمرکزشو گذاشته رو جزئیات که شاید خیلیا اصلا تو بازی متوجش نشن.

            • reza_tport گفت:

              چشاتو داری رو قضیه میبندی
              اتفاقا امروز داشتم درباره ویتچر ۳ به خواهرم میگفتم که چطور تو مرحله فرعی ها میتونستی چشاتو رو به حقیقت ببندی یا بری ادامش رو ببینی
              مثلا اون دختر جادوگره بلونده (اسمشو یادم نیست) بعد اون شبی که با ویتچر گذروند (که معلومه تمرکزت فقط رو این قسمتا بوده) فردا صبحش قیب میشه بعد گرالت به برج نگاه میکنه اتیش بازی یا جادو میبینه شما یه انتخاب داری که نادیدش بگیری و بری یا بری پیشش که یه چند تا انتخاب دیگه داری یا باهاش مبازه کنی و بکشیش یا ولش کنی بره پیش اون پادشاهه که اخرم جسدشو با تریس دفن میکنی یا مجابش کنی که باهات بیاد قلعه برای دفاع
              یا اون خون اشامه رو میتونستی با بچه تنها بزاری که اخرش بچه …برگردی بهشون سر بزنی که میبینی داره خون بچه رو میمکه که کارشو میسازی
              کوست های بلادی بارون و…………………………….. نحوه گفتن داستان رو نگم برات هر قسمتش یه تراژدی داره
              اون بچه جن تو خونه که تصمیم میگیری بکشیش یا بزاری زنده بمونه که اخرش با صاحب خونه رفیق میشه مثل یه بچه دوران کودکیش رو میگزرونه
              پسر این بازی الکی بهترین نقش افرینی دنیا نشده

          • Neil_druckman گفت:

            ویچر ۳ گیم پلیش معمولی بود 😐 😐 😐
            ساید کوستاش خدا بود عالی بود رو داستان اصلیم تاثیر میزاشت یعنی اینا رو میگی معمولی 😐

            هرروز یسری کامنت میبینم که شاخ در میارم اون از این که میگه ساید کوستای ویچر معمولیه اون یکیم که داره میگه جوایزو با توجه به حرفای دلقکای اینترنتی میدن

        • Cheguevaraa گفت:

          Majidm

          سبک دو بازیه مد نظر مشابه هم نیست ولی بسیار شبیه به هم هستن فکر کن یه ذره خواهشا :yes:

          هر دو جهان باز هستن و از المان ها و پارامترهایی بسیار شبیه به هم استفاده میکنن مثل سیستم crafting,upgrade,forge,desmintale,multiple conversations,ranged weapons,personalization characters, و …

          خواهشا درست استدلال کن

          گرافیک نسخه کنسولیه red dead 2 از گرافیک نسخه pc ویچر اونم با ماد گرافیکی چشم نوازتره :yes:
          عزیزم گرافیک red dead از بسیار جهات واقع گرایانست و به گرافیک last 2 نزدیکه
          ولی گرافیک و کیفیت بصریه ویچر آبرنگی و فلته!! حتی با ماد گرافیکی

          راکستار بلند ترین قله صنعت گیم هست! درکنار naughty dog این دو استودیو وقتی بازی میسازن معیارهای صنعت گیم رو ارتقا میدن :yes:

          قیاس witcher 3 و red dead 2 خنده داره

          Red dead انقدر جزییات در ساختش به کار رفته که من خودم هنوز در عجبم این بازی چطور ساخته شده

          • reza_tport گفت:

            “قیاس witcher 3 و red dead 2 خنده داره”
            جالبه با اینکه این حرفو زدی با این حال مقایسه کردیش !
            نمونه : “گرافیک نسخه کنسولیه red dead 2 از گرافیک نسخه pc ویچر اونم با ماد گرافیکی چشم نوازتره Yes
            عزیزم گرافیک red dead از بسیار جهات واقع گرایانست و به گرافیک last 2 نزدیکه
            ولی گرافیک و کیفیت بصریه ویچر آبرنگی و فلته!! حتی با ماد گرافیک”
            “Red dead انقدر جزییات در ساختش به کار رفته که من خودم هنوز در عجبم این بازی چطور ساخته شده”
            استدیو هم مقایسه کردی ولی اونو بیخیال شدم
            درضمن NAGHTY DOG و LAST OF US 2 چجوری پاشون به قضیه باز شد !!!

          • Neil_druckman گفت:

            اولن دلست ۲ برترین گرافیک نسله و رد دد اصلا نزدیکشم نیست(که طبیعی هم هست چون اپن ورلده)
            اما گرافیک خودش یسری زیر شاخه داره:
            تکسچر
            میدان دید
            مدل سازی
            سایه
            زنگ بندی
            طراحی محیط
            نور پردازی
            و…..

            توی همه موارد رد دد از ویچر ۳ بالاتره به جز تکسچر که رد دد افتضاح بود کیفیتش و گرافیک چهره ها هم توی ویچر مخصوصا npc ها خیلی خیلی بهتر از رد دد هست(گرافیکی npc ها توی رد دد فاجعس)اما بقیه موارد رد دد بهتره.داستانم رد دد با اختلاف از تمامی بازیا به جز دلست داستان سنگین تر و بهتری اراعه میده فقط باید به بازی وقت داد و تو کمپ گشت و … و به دیالوگا گوش کرد.داستانش از دلست ضعیف تر نیست ولی لست ۲ شخصیتاش درگیر کننده تر هستن.چون شما نمیتونی بگی شخصیت بد داخل،دلست کیه اما توی رد دد شخصیت مایکا بد مطلق هست و حتی یه نکته مثبت هم نداره.رد دد بازیی هست که باید بهش وقت داد و اگه،بهش وقت بدید زبانتون قوی باشه و مدت زمان زیادی پلی بدید متوجه عظمت راکستار میشید.هم ازن بازی هم ویچر گیم پلیشون عالیه.برای من چون به تازگی دوباره دارم رد دد رو بازی میکنم و اینبار زبانم بهتره و توی محیط ها میگردم و …برای در کنار دلست بهترین بازیه عمرم شده

            • reza_tport گفت:

              اول خواستم منفی بدم ولی بعد اینکه کل نظرت رو خوندم نظرم عوض شد
              البته با اینکه لست رو بازی نکردم ولی تو داستان بازی نظر شخصیم اینه که اول WITCHER بعد bioshock بعد mass effect
              البته darkness هم پتانسیل داشت اما رها شد
              شخصیت پردازی هم شاید شما درست میگی و لست بهترین باشه
              معیار شخصیت پردازی هم از نظر من هر شخصیت کارکتر منطقی مبنا بر گذشتش داشته باشه مثلا یه نفر یه روزه منفی یا یه روزه مثبت نشه (توبه نکنه) و شخصیت ها بجای سیاه و سفید خاکستری باشن و طبق اتفاقات گذشته و حال انتخاب خوب و بد بکنن اگه یه کارکتر عوض میشه حتمی حتمی یه دلیلم منطقی (قوی) داشته باشه
              یه مثال هم گیم اف ترونز که اخرش بدون دلیل منطقی طرف شخصیتش از این رو به اون رو شده بود (اصلا دلیل منطقی نسبت به کارکتر نداشت طرف از فصل یک تا ۷ ده برابر چیزایی که تو فصل ۸ تو سرش نازل شد نازل شده بود و کارکتر از نظر روحی نشکست ولی دیدیم که مرگ یه نفر ناچیز و یه سری شایعات شخصیتو کاملا شکست)
              شرمنده انقدر حرف زدم

              • Neil_druckman گفت:

                Reza
                من مس افکتو بازی نکردم اما اورواچ یه بازی سراسر فلسفیه نباید مقایسش کرد با بقیه بازیا سولزبورنم همینطور.
                بخش دیگرم اینکه برای اینکه یه کارکتر از لحاظ شخصیت پردازی فوق العاده باشه نیاز نیست شخصیت خاکستری باشه میتوته مثل واس یا همین مایکا بد خالص باشن اما ما خوشمون بیاد
                گیم اف ترونزنم من دومین سریال برتر عمرمه(بعد وایکینگ) اما فصل اخر که هیچی فاجعه تاریخی بود اما همین شخصیت کیلیگین(سگ شکاری) میاد تو همون قسمت اول یه پسر بچه بی گناه رو به بدترین شکل میکشه و تازه بعدشم میخنده بعد دو قسمت بعد یهو خاکستری میشه و به فکر سانسا میافته؟ولی خب این موارد تو خیلی چیزا هست.ویچرم که داستانش عالی بود اما رد دد لایه هاش عمیق تر بود فقط باید تو کمپای بازی زیاد به دیالوگا گوش کنید تا سیر تحول شخصیتا رو به خوبی متوجه بشی.

      • Amir_kh گفت:

        ویچر ۳ گیم پلی معمولی داشت؟ اینو خب میگم باشه هرکی نظر شخصی خودشو داره و محترمه ولی شخصیت پردازی ضعیف دیگه واقعا قبول ندارم 😐 . بازی با اون همه شخصیت پردازی فوق العاده، شخصیت های فرعی که از شخصیت های اصلی خیلی بازی ها عمیق تره

    • PCMR گفت:

      اگر بازی رو زودتر ریلیز کنه کلی مشکلات فنی و باگ داشته باشه و زحمت سازنده هاش از بین بره شما خوشحال میشی؟؟
      ترجیح میدم بازی تعویق بخوره تا کمترین مشکلان فنی رو داشته باشه و با یه عنوان درست و حسابی که درخور اسم cdpr باشه طرف باشیم
      خیلی از شرکت ها بازی هاشون رو با هزارجور مشکل فنی و باگ ریلیز میکنن اخر سرهم بهشون کلی انتقاد میشه و فروش بازی کم میشه و بازی عملا به حقش نمیرسه
      نمونش ac unity که زمان انتشار اینقدر از مشکلات فنی و باگ هاش صحبت شد که اصل بازی فزاموش شد!! الان بعد از چندسال تازه یه عده میفهمن که چقدر بازی خوبی بود!!
      به علاوه اینا باید در حریان باشی که ساخت و پورت همچین بازی و دنیای عظیمش روی کنسول های پایه کار چندان اسونی نیست و کلی هزینه و انرژی میخواد!!

    • Cheguevaraa گفت:

      اگر بجای tlou 2 بیان سایبرپانک رو بازیه سال کنن واقعا دیگه باید به ارزش و حرفه ای بودن game awards شک کرد :no:

      Naughty dog در این نسل حداقل باید یک بار جایزه بازیه سال رو بگیره :yes:
      نه اینکه حقش مثل سال ۲۰۱۶ که یه عروسک کشیه بی محتوای آنلاین رو کردن بازیه سال که شرکتای دیگه رو ترقیب کنن بازیه انلاین بی محتوا و جیب خالی کن بسازن :no:

      امیدوارم امثال حق خوری نشه :yes:

      • خب بلاخره باید یه بازی به عنوان،بازی سال انتخاب بشه،
        مهم تجربه و لذت بازیه،لست اف اس ۲ و آنچارتد ۴ و بلادبورن،برای من بهترین بازیهای این نسل هستن،
        گیم اواردز هم هیجان خودش رو داره،ولی نباید ملاک ارزش گذاری بازیها باشه 🙂 :yes:
        ردد ۲ بازی سال نشد،تجربه بدی بود؟!!هرچقدر از عظمت این بازی بگیم کمه،
        آیا چیزی از ارزش بازی کم شد؟!آنچارتد ۴ بازی سال نشد،باز هم از ارزش این بازی چیزی کم نمیشه،واقعا لذتی که توی تجربه آنچارتد ۴ هست،در کمترین بازی میشه پیدا کرد

        • Cheguevaraa گفت:

          چیزی از ارزش uncharted 4 کم نشد ولی به جایگاهش نرسید :yes:

          شک نکن اگر بازیه سال میشد الان تعداد بازی های داستانی بیشتر و بازی های انلاین بی محتوا کمتر بود

          • Neil_druckman گفت:

            اولن گیم اواردز با گوتی کردن اورواچ(یعنی فکر بهش میکنه تهوه میگیرم)و بجای دلست۱ اومد gta v رو گوتی کرد(شما فقط ببین چند نفر بهترین بازیه عمرشون دلسته چند نفر gta v)نشون داد که از لحاظ ارزش به درد…نمیخوره. اما بیگ وینر جون یه معیار بزرگتر و جامعه اماری بزرگتره نسبتن ارزشش بیشتره

      • ALIREZAICE گفت:

        اتفاقا برعکس میگی مقدار نو آوری که سایبر قراره با خودش بیاره اگه درست پیاده بشه که میشه لست حرفی در برابر سایبر نداره لست مثل شماره یک هست اما با داستانی ضعیف تر و گیمپلی بهتر

        • Cheguevaraa گفت:

          Alireza

          کاری با چرندیاتی که راجع به tlou 2 گفتی ندارم(اینو نظر شخصیت در نظر میگیرم)

          میشه بگی نوآوریه سایبرپانک دقیقا چیه ؟؟؟
          ببین نوآوری! یعنی یه ایده،سبک وکار جدید

          الان نیا بگو حیواناتش رباتن و اهلی هستن خواهشا

      • PCMR گفت:

        اولا دوست عزیز شما بهتره یکم روی املا بیشتر کار کنی تا امسال رو ((امثال)) ننویسی!!
        ثانیا چرا از پیش داوری میکنی؟؟؟ هنوز بازی منتشر نشده میگی حق لسته گوتیه؟؟؟
        یه چیزی بگم خوشحال بشی 😀 بر اساس قوانین که توی faq سایت گیم اواردز هم وجود داره سایبر امسال توی مراسم گیم اواردز شرکت نمیکنه چون تاریخ انتشارش بعد ۱۵ نوامبره!!! پس حالا میتونی بری خوشحالی کنی و افتخار کنی که لست جونت گوتی شده:)
        (Naughty dog در این نسل حداقل باید یک بار جایزه بازیه سال رو بگیره)
        چون شما گفتی ناتی داگ باید گیم اوارد بگیره پس میان دو دستی تقدیمش میکنن به اون :yes:
        ارزش هیچ بازی رو به خاطر فن بوی بازی پایین نبر!!

  • بیشترین چیزی که توجه من رو راجب این بازی جلب کرده تاریخ انتشار اونه که خیلی خیلی زیرکانه هستش
    ایده این بازی از بازی کارتی cyberpunk 2020 الهام گرفته شده و جالبیش اینه که بازی تو سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر میشه
    از اون جالبتر اینه که بازی یکجورایی هم تو سال ۲۰۷۷ که اسم بازی هست منتشر میشه…
    شاید ندونید و تعجب کنید ولی همین الآن تو کشور نپال سال ۲۰۷۷ هستش 😀
    باور نمیکنید برید داخل گوگل سرچ کنید nepal calendar تا تقویم کشور نپال رو واستون بیاره و ببینید که داخل نپال الآن چه سالی هستش

    • الان یعنی از ۷ سال پیش قرار بوده بازی رو بر اساس تقویم نپال منتشر کنن؟؟!‌ یادم هست اون موقع ها سایتی وجود نداشت تقریبا و کلا یکی دو تا نشریه بود و یه روزنامه و همینا تنها جاهایی بودن که میتونستیم با خیال راحت درباره گیم بخونیم … هنوز هم با همین هایپ درباره سایبرپانک ۲۰۷۷ حرف میزدن و میگفتن که قراره عجب بمبی بشه !!
      ۶ سال گذشت و خبری نشد تا همین سال پیش :blush: و همین نزدیکی ها بالاخره قراره شاهد یکی از بزرگ ترین و شاید بهترین بازی های تاریخ باشیم ! واقعا دراماتیکه…

    • پیمان…در مورد تاریخ جدید عرضش…منظورت اون ۴ روزی هستش که باعث میشه توو گیم‌اواردز امسال نباشه؟؟
      به شخصه امیدوارم وارد مراسم ۲۰۲۰ بشه تا یه جنگ حسابیو شاهد باشیم به یاد گاد و رد دد۲ سال ۲۰۱۸

      • با این جوّی که علیه tlou 2 هست و حمایتی که پلیرا از گوست کردن،احتمال گوتی شدنش غیرممکنه
        Cyberpunk هم اگر سال بعد بیفته با وجود رقیبی به اسم legend of zelda breath of the wild 2 احتمال گوتی شدنش خیلی پایین هست

        • گوتی شدن لست ۲ غیرممکنه؟!!!!!!!
          گیم اواردز خودش بحثش جداست،،اون بازی که واقعا حقش باشه رو انتخاب میکنن، یه نظر سنجی جدا میزارن،که گیمرها خودشون بازی سال رو انتخاب کنن،نتیجه به دست آمده در سالهای قبل ۳۶۰ درجه با نتایج گیم اواردز فرق داشت،

          • Lara گفت:

            هر بازی که خود گیم اواردز بدونه و بخواد گوتی میشه کاری به جو سازی علیه یک بازی و نظرات یک مشت هیتر و بعضی افراد احساسی که واسه خاطر تعصباتشون نسبت به نسخه قبل بازیو کوبیدن ندارن فروش و نمرات لست ۲ خودش گویای خیلی چیزاس و احتمال گوتی شدنش هم بالاس..خودت خنده ت نگرفت گفتی غیرممکنه :laugh: همچین میگی انگار بازی شکست فروش خورده یا اینکه متاش زیر ۷۰ شده درصورتی که رکوردهای فروش رو زد حداقل میگفتی احتمالش کمتره بخاطر این مسائل که بازم اینطور نیست

        • Neil_druckman گفت:

          دلست ۲ احتمال گوتی شدنش غیر ممکنه 😐
          سایبرپانک به خاطر زلدا گوتی نمیشه 😐

          یعنی واقعا ادم میمونه چی بگه

  • شما بزار اول بازیت منتشر بشه،منتقدها هم نظر بدن،بعدش هرچقدر که دلت میخواد از جزییات بازی بگو،فقط بلدی تاخیر بزنی :-/

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    CD project red :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
    .
    .
    .

    #ترول نکنیم

  • faxa گفت:

    باورم نمیشه من حدود۳سال ازگیم دوربودم این هنوز نیومد هنوزم

    • Clara گفت:

      اون موقع که اولین بار تریلر این بازی رو دیدم اول راهنمایی بودم من!
      اون موقع هم اینترنت به این صورت نبود تو سیدی میزاشتن مجلات اونا رو میدیدم
      الان ترم ۴ دانشگاه م!

      • هه دقیقا!!!!‌اون سی دی ها رو یادت هست؟؟! یادم هست واسه جذب مخاطب توشون چند تا بازی متوسط و مستقل کرکی هم میذاشتن تا بازی کنیم و پوسترای فک براندازی هم کنار مجله بود! من هم اون موقع ها بیکار بودم فقط تریلراشو از ps2 خودم میدیدم! اصلا یه حالی میداد چراغارو خاموش کنی و چیپس و پفک و پاپ کرن رو بگیری جلوت از تلویزیون ها یا مانیتور های جعبه ای قدیمی بشینی تریلرارو ببینی! تازه اون موقع که مرحوم e3 بود هم تریلرا خیلی بیش تر بودن و باید اندازه یک فیلم مینشستی پای تلویزیون یا مانیتور! هی یادش بخیر!

  • Ethan Drake گفت:

    قدم زدن تو نایت سیتی در حالی که بارون میزنه و چراغای نئونی شهر رو نورانی کردن واقعا اتمسفر فوق العاده ای بوجود میاره

  • هیچ بازی ای رو نمیشه با شاهکار این کمپانی مقایسه کرد.‌امسال هیچ بازی ای توان رقابت نداره! (:

  • kiyanoosh.n گفت:

    لطفا پیام منو تایید کنید و پاک کنید یا خودتون خبرشو یزارید
    دوستان اریجین داره واسه جشن سیزن یک , بازی جدیدشو rocket arena به صورت رایگان میده برید بگیرید تا تموم نشده . واسه تمام کنسول ها.
    ۱- به لینک برید

    ۲- پلتفرم انتخاب کنید واسه پی سی فقط اریجین میشه
    ۳- روی Codes and promotions کلیک کنید و بعد Promotion questions
    ۴- یک کادر پدید میاد داخل کادر اینو تایپ کنید LETSROCKET و بعد روی select contact option کلیک کنید
    ۵- اگر از قبل لاگین بودین که هیچی ولی اگر لاگین نکردین تو اکانت تو این مرحله لاگین کنید
    ۶- داخل دو فیلد Subject Case و Issue Fields اینو تایپ کنید LETSROCKET و روی قوانین کلیک کنید تا گزینه Email Us روشن بشه و روی Email Us کلیک کنید . کمی صبر کنید یک پیام میاد میگه سی دی کی به ایمیل شما ارسال شده

  • Neil_druckman گفت:

    😯 😯 😯 😯
    ینی فرض کن داری با ماشین میرونی بزنی به یه نفر بگی خب مهم نیست بعد بفهمی یه npc خیلی مهم بوده :rotfl: یعنی قیافه ها اونجا دیدنیه

  • NewElectropop گفت:

    بازی بزرگی هست؛ ولی در برابر Halo: Infinite حرفی برای گفتن ندارد.

  • جا داره یادی بکنم از عزیزانی که از هشت سال پیش منتظر بازیند ولی الان در بین ما نیستند

  • یه چیزی همین الان میگم
    متا هر چی شد بازی کنین
    نا سلامتی اینقدر منتظر بازی بودین

  • آقای کریمی،با تشکر بابت پوشش خبر،
    راجب نظرتون در مورد ردد ۲
    به نظرم برخی از واقع گرایی ها در ردد ۲ لازم بود،بعضی ها هم اصلا لازم نبود،مثلا ما در بازی ردد ۲ یه چرخه از شبانه روز کامل از صبح تا عصر،با اسب در حال گردش در طبیعت هستیم،خب مسلما این اسب برای اینکه بتونه زنده بمونه و راه بره،نیاز به غذا داره،یا خود آرتور اگه غذا به اندازه کافی نخوره،لاغر میشه و در طول شبانه روز هم کاملا خستگی و نداشتن انرژی در آرتور حس میشه،،(اگه بعد از مدتی لاغر نشه، و همیشه انرژی داشته باشه،و سر حال باشه،بدون اینکه غذای کافی بخوره واقعا مضحک به نظر میاد،و با هدف سازنده در تضاده،چون سازندگان سعی داشتن محیط به شدت پویا و طبیعی بسازن،پس همه ی عناصر موجود در بازی هم باید تا حد ممکن به واقعیت نزدیک باشن،
    مثلا اینکه اگه اسب آرتور صدمه جدی ببینه،باید حتما از داروی ریکاوری استفاده بشه،که اگه نداشته باشیم،اسب میمیره،به شدت اذیت کننده هست،چون اگه چنین دارویی نداشته باشیم،یا تموم شده باشه،اگه در مسیر دوری باشیم،باید کلی راه پیاده بریم،تا شاید اسب یکی رو بدزدیم،که این کار خودش عواقب تحت تعقیب رو داره(این واقعا اذیت کننده هست،)ولی برخی از واقع گرایی ها هم واقعا لازم بود
    با تشکر

    • سلام. چون دیدم کامنت باعث کشیده شدن بحث به جاهای غیرضروری میشه و ار موضوع خبر خارج میشه پاک کردم. من کلا مخالف واقع گرایی توی بازی ها هستم (واقع گرایی در گیمپلی نه انیمیشن و کیفیت فنی) برای همین به اندازه‌ی بقیه لذت نبردم از بازی. اگرچه احترام قائلم براش. من رویه‌ی RDR 1 رو بیشتر می پسندم که نه نیاز بود غذا بخوری نه حمام بری نه اسب رو تمیز کنی برای من اینا سرعت گیم‌پلی رو کاهش میدن اما درک می کنم بیشتر گیمرها ممکنه از این واقع گرایی لذت ببرن.(اگرچه اینا اجباری نیستن اما برروی ظاهر شخصیت اصلی تاثیر می ذارن برروی عملکرد اسب و … هم تاثیر دارن) مثلا من در طول ۴۰ ۵۰ ساعتی که بازی کردم یک بار هم سراغ ماهیگیری یا شکار نرفتم و هیچ جذابیتی برام نداره اما اینا مشکل بازی نیستن بیشتر به سلیقه‌ی بازی‌باز بر می گرده اما به نظرم انیمیشن کند لوت کردن و برخی واقع گرایی ها که خودتون هم ذکر کردین می تونه مشکل به حساب بیاد. ولی مهم‌ترین ایراد بازی این نیست بلکه عدم وجود انعطاف در MISSION ها هستش همون طور که گفتم استاتیک بودن ماموریت ها در دنیایی پویا. اما خب اونقدر بازی روایت و کیفیت بصری خوبی داره که این ایرادا رو کم رنگ میکنه. هدف از کامنتم این بود بگم هیچ بازی بی نقصی وجود نداره.

      • Cheguevaraa گفت:

        محمد حسین کریمی

        عزیزم بازی که فقط بکش بورو جلو نیست

        همین مساعلی که شما بهشون میگی بی اهمیت جزییات و اضافه کاری محسوب میشن
        وقتی یه استودیو اومد یه جهان باز مثل rdr 2 ساخت که فقط ۱۷ نژاد مختلف اسب داشت که حتی تاختن این ۱۷ گونه با هم متفاوت بود اونموقع باید سر خم کرد و احترام گزاشت،این مساعل و دقت در جزییات گیمپلی هستن که استودیو هارو از هم متمایز میکنن
        ۸۰۰۰ نفر red dead 2 رو ساختن!!!!
        همین مساعل که به عقیده شما هیجان کاذبه وبازی روکند میکنه باعث میشه یه بازی از لحاظ کیفی تمام رقبا رو پشت سر بزاره
        ضمنا موارد و جزییاتی که در توسعه red dead به کار رفته کاملا به جو و دوره ای که داستان لازی در اون روایت میشه همخوانی داره

        بازی که فقط کشتن و جلو رفتن و ارتقا دادن نیست(مثل دارک سولز)
        تا کی بریم ۴ تا دشمنو بکشیم و بعد بریم سراغ باس فایت بعد که یه حلقه بهمون بده و اون حلقه ۲۰ درصد قویترمون کنه و بون فایر آزاد بشه ؟؟؟
        فانتزی گرایی زیاد از حد هم غیر قابل هضمه

        • شما بگو ۱ میلیون نفر بازی رو ساختن من از واقع گرایی این اثر لذت نمیبرم و داخل کامنتم گفتم گیمرها به دو دسته تقسیم میشن یه عده لذت نمیبرن یه عده زیادتری لذت میبرن. ولی بازی به غیر از واقع گرایی (چه مشکل حساب کنید چه نکنید) مشکلات بزرگ تری داره مثل طراحی ماموریت استاتیک. توی دنیای امروزه بازی ها داخل گیمپلی آزادی عمل می دن مخفی کاری دارن ماموریت ها به چند طریق مختلف قابل انجام هستن ولی RDR 2 همون شیوه ی گیم‌پلی ۱۵ سال پیش رو برای طراحی ماموریت ها پیش گرفته. (دقت کنید گفتم طراحی ماموریت نیاید بگید هیچ اثری پویایی نداشته کیفیت بصری مثل RDR 2 نداشته و….) کیفیت گرافیکی به روزه ولی گیم‌پلی دِمُده اس.

          من حاضرم ۱۷ گونه‌ی اسب وجود نداشته باشه ولی حداقل شوتینگ یه تغییری بکنه نسبت به نسخه‌های قبلی راه رفتن اینقد برای پایبندی به واقع گرایی کلانکی و کند نباشه. سیستم Honor بازی اینقد بی مفهوم نباشه که کل تاثیرش داخل بازی به کات سین نهایی برگرده یا به تخفیف داخل فروشگاه. سیستم شرافت زمانی به درد می خوره داخل بازی که در روایت تاثیر داشته باشه. من اگر بخوام از RDR 2 ایراد بگیرم می تونم یه مقاله در موردش بنویسم ولی بخاطر دستاورد هایی که داشته این کار رو انجام نمیدن همونطور که ویچر ۳ هم ایرادات جزئی داره که بخاطر دستاورداش میشه چشمپوشی کرد. ایرادات RDR 2 کمتر از ویچر نیست ولی چون شما از ویچر لذت نبردی ایراداتش بیشتر به چشمت میاد منم RDR 2 بازی لذت بخشی برام نبود برای همین ایراداتش قشنگ تو چشممه. بماند که آثار سی دی پراجکت و راکستار هیچ سنخیتی با هم ندارن. حتی دنیای‎‌باز بازی ها با هم متفاوت هستش. سیستم دیالوگ داره برای همین روایتشون اصلا قابل مقایسه نیست. گیمپلی ویچر شاخه‌ی مهارت داره سیستم سطح بندی داره. که حتی اگر یکی از این ها رو هم وارد یک بازی کنی زیر و رو میشه و قابل مقایسه نیستن بازی های RPG با اکشن ادونچر حالا هر چقد شباهت هم بیارین عواملی که داخل یک بازی نقش آفرینی وجود دارن تاثیر زنجیری می ذارن روی هم.
          بخاطر این که ۱۷ گونه اسب با تاختن متفاوت داره باید احترام بذاریم؟! به rdr 2 احترام می ذارم چون بازی لذت بخش هستش، بخاطر این که مناظر طبیعی زیبا و بی‌نظیری داره، روایت بسیار جذابی داره و این که شخصیت پردازی داچ و آرتور بسیار خوب هستن. نه این که قابلیت خرد کردن چوب، تمیز کردن سلاح و حمام کردن و ۱۷ گونه‌ی اسب داره. حتی برای کسانی که واقع گرایی رو دوست دارن، این موضوع نقش اصلی نداره بلکه این داستان و لذت از گیم‌پلی هستش که بازی رو بالا میبره.
          در ضمن سری سولز بکش برو جلو هستش؟! روایت سولز عمیق تر و مفهومی‌‌تر از هر دو بازی ویچر و rdr 2 هستش. با این تفاوت که از طریق میان پرده روایت نمیشه و روایت پراکنده داره. اگر حوصله‌ی خوندن توضیحات آیتم و گوش دادن به دیالوگ ندارین آخرش قضاوتتون از اثر میشه این. در صورتی که هیچ اثری ندیدم پشت یک المان گیم‌پلی مثل “مرگ و مردن” یا به عبارتی Game Over شدن توضیح داستانی داشته باشه غیر از دارک سولز اوج هنر و باس فایت‌های شاعرانه که بدون دیالوگ برات داستان تعریف می کنن رو سری سولز داره.
          بازی های کمی وجود دارن که بتونن هم اتمسفر فوق العاده ای که مدنظرشونه حالا یا شاد یا غم انگیز ارائه بدن و همزمان گیمپلی فوق العاده داشته باشن. سری سولز جزو آثاری هستش که گیمپلی کاملی داره در کنارش اتمسفرشم خارق العاده اس. روایت پراکنده اش و این که از آیتم ها روایت میشه، مثلا داستان بین شوالیه آرتوریاس و حیوان دست آموزش،”سیف”ف مثل کتاب و رمان عمل می کنه. سری سولز و بلادبورن و کلا بازی های میازاکی مثل مجموعه ای از صد ها رمان می مونن اونم نه یک رمان معمولی بلکه رمانی که فرض کن نکات قوتش به بهترین شکل روایت شده اما جزئیات به قوه ی تخیل بازی باز سپرده شدن. مغز بهترین راویه تاریخه هیچ بازیسازی وجود نداره که بتونه مثل یک کتاب روایت کنه و اثر بذاره روی مخاطب. کتاب به نظر من بهترین مدیاس برای تخیل. بازی های میازاکی ترکیبی از مدیای بازی و کتاب هستن. تک تک باس فایت ها و npcها و حتی دشمنان معمولی سرگذشتی دارن که در حد چند صفحه روایت داده شدن و نکات مهمش به قوه تخیل و تئوری های مخاطبین واگذار شده. البته شخصیت های مهم بیش از این روایت شدن مثل همون آرتوریاس. بازی های میازاکی اصلا بدون داستان نیستن شاخه‌ی داستانی ثابتی دارن که اول کلی به نظر میاد (مثلا داخل دارک سولز ۱ داستان اصلی اینه که دو bell رو به صدا در بیاری اما بعدا میبینی چقدر فضای بازی فلسفی و نیهیلیستیه).
          سری دارک سولز به نظر من تنها بازی تاریخ صنعت گیمه که پشت تک تک مکانیک‌ها فلسلفه و داستان داره. توی تمامی بازی ها وقتی میمیری تموم میشه میره پی کارش و بازی دوباره لود میشه ولی سری سولز مکانیک مرگ و respawn پشتش فسلفه خوابید و نفرین آندایینگ خودش استوری داره پشتش. چرخه‌ی تاریکی و نور / امید و ناامیدی قشنگ یه دنیای بی هدف رو به تصویر میکشه کلا نظام فکری میازاکی بیهوده گرایی هست و خیلی خوب به تصویر میکشه این موضوع رو.
          از نظر هنری و شاعرانه بودن سری سولز نظیر نداره مثلا در دنیای بازی اول به منطقه‌ای میرسی با نام The Great Hollow که یک جایی هست پر از ریشه ی درخت وقتی ادامه میدی مسیر رو خارج میشی از ساقه ی درخت که خیلی بزرگه و وارد منطقه ای دیگه میشی به نام Ash Lake متوجه میشی که هزاران درخت مثل این وجود دارن در این ash lake که نماینده‌ و مسیری به دنیاهایی هستن حالا یا موازی یا دنیاهایی که ورودی هاشون این درخت ها هستن.
          و دنیایی که بازیباز داخلش به سر میبره فقط یکی از این هزاران ساقه هستن که داخل ash lake دیده میشن و این به شدت روایتی فلسفی رو از میازاکی نشون میده که چه ذهن عجیب و غریبی داره.

          تعجب می‌‍کنم عده‌ی زیادی از گیمرها سری سولز رو بکش برو جلو میدونن در صورتی که هیچ درک درستی از روایت بازی ندارن.

          • Soroosh0097 گفت:

            من باهاتون موافقم آقای کریمی منم با وجود این که اصلا نمیتونم شاهکار بودن رد دد ۲ رو انکار کنم ولی به خاطر واقع گرایانگی اصن دیگه تحمل نداشتم از یه حدی برم جلو.چون خیلی فرایند بازی کند بود.ویچرم راستش با بازی تا قبل از ورود به شهر ناویگرد حال نمیکردم چون تا اون موقع خیلی فرایند بازی کند بود اما بعد ورود به ناویگرد خوشم اومد.اما رد دد لامصب فهمیدم که کل بازی اینجوریه از رو کنسول درجا پاکش کردم.در کل من بازی میکنم که فانتزیو تخیلی باشه نه واقع گرایانه. تنها بازی واقع گرایانه ای که خیلی برام محبوبه سری last of us هستش.

          • Aegon8 گفت:

            من دارک سولز رو بازی نکردم فقط بلادبورن رو یکبار تموم کردم
            با اینکه داستانش واقعا خاصه ولی خب بعضی جاها انگار به انسان القا میشه نویسنده از قصد میخواد بپیچونه تا به جواب برسی یا اصلا صرفا سر انجامی برای اون داستان یا مینی داستان ها از قصد نداشته
            تا ملت بزنن تو سر و کله هم تا ایده پردازی کنن درباره داستان

            • Aegon8 گفت:

              اینارو باید تو خود بازی بگن اصولا نه اینکه تو بلادبورن ۲(اگر واقعا ساختن و در ادامه ماجراعه) البته بنظر من شیوه بازی نشون میده سازنده ها هدفی برای ۲ اش نداشتن که اگر به خاطر استقبال مخاطبا میخوان داستان رو کامل کنن من رو یاد یسری از استودیو های حال حاظر میندازن که قصد جیب ملت رو دارن

              • داستان همه چیزش داخل بازی روایت میشه، پس داخل کجا روایت میشه؟ اون که میبینید داخل یوتیوب توضیح میده بازی رو بیش از حد باز کرده چون سری سولز و بلادبورن شامل Lore میشن مثل ارباب حلقه‌ها که جزئیات داخل رمان و ذهن نویسنده هستش. اگر بازی رو دنبال کنید و توضیحات آیتم ها خونده بشن به دیالوگ ها دقت بشه و … همه چیز رو متوجه میشین و سوالاتی که پیش میاد تئوری به وجود میاد براشون. در زندگی واقعی هم همینطوره سوالاتی هستش که پاسخ ندارن و افسانه پشتشون هست. روایت پراکنده هم نوعی روایت هستش قرار نیست همه‌ی بازی ها شبیه هم باشن. چون ما حوصله‌ی گشتن در دنیای بازی رو ندارم یا حوصله‌ی گوش دادن به دیالوگ‌ها رو نداریم بیایم بگیم روایت نداره و بزن بکش هست؟ مثل اینه من کات سین های و دیالوگ های the witcher رو رد کنم بگم این که اصلا داستانی نداشت! شما حتی اگر تنها به دیالوگ های سری سولز و بلادبورن هم دقت کنید بخش عظیمی از داستان بی نظیرش رو متوجه میشین و جزئیات آیتم ها و تئوری های موجود در اینترنت باعث میشن به خارق العاده بودنش پی ببرید.

                سازنده قصد اینو نداره بپیچونه. روایت سری سولز و بلادبورن فلسفی هستش و سوالات فلسفی پیچیده هستن. روایت عشقی، پدر فرزندی یا اکشن نیست که سر راست باشه. یک بازی فلسفی باید فلسفی روایت بشه. در کنار روایت مستقیم چنین روایت های فلسفی هم نیازه و چیزی از اونا کم نداره اگر بهتر و حیرت انگیزتر نباشه.

                به طور کلی گوش ندادن به دیالوگ، نخوندن توضیحات آیتم ها و حتی دقت نکردم به محیط بازی (مثلا دقت نکنیم که سیف داره با شمشیر آرتوریاس میجنگه یا مثلا جعبه‌ی موسیقی که در گیمپلی اثر داره در مبارزه با فادر گسکوین و جعبه‌ی موسیقی دخترش هست) دقیقا مثل این هست که کات سین‌های بازی‌های روایت مستقیم رو رد کنیم بگیم این بازی که چیز خاصی نداشت داستانش و همش بزن بکش بود. من می تونم درک کنم که شما و خیلی از گیمرها حوصله‌ی خوندن توضیحات و گوش دادن به دیالوگ ها رو ندارن و حتی بازی های میازاکی سلیقه‌ی خیلی ها نباشه و این قابل احترامه. حتی ممکنه این سری مشکلاتی هم داشته باشه مثل بازی های دیگه ولی این که بگیم روایت پیچیدگی بیهوده داره واقعا درست نیست. بگید سلیقه ی من نیست روایت پراکنده قابل قبوله برای من.

    • Aegon8 گفت:

      من امتحان کردم قضا خوردن یا نخوردن ارتور هیچ تاثیری تو وزنش نداره….اصل مشکل رد دد ۲ ماموریت های اصلی تکراریش بود از نظر من مثل موقع بازی هی باید با داچ یا بقیه همکارا به یجا گنگی حمله میکردی زیادم هدف گیری سخت نبود با اون اسلوموشن یعنی زیادم چالشی نبود ولی خب عالیه بازیش

  • Skull گفت:

    خوشم میاد این بازی یجوری به بعضی سونی فنای متعصب و کاذب فشار اورده که جوری با CDPR دشمنی میکنن انگار مثلا سایبر رو پلی استیشن نمیاد
    اخه ادم حسابی مشکلت چیه با این غوله صنعت بازی سازی
    ادم یه سری کامنتارو ک میخونه قشنگ سن و سال کاربرا دستش میاد

    • اتفاقا این قضیه برعکسه،خیلی از pc فنا و بعضی از xbox فنا جوری این بازی رو واسه خودشون بولد کردن که انگار انحصاری پلتفرم خودشون هست

      • reza_tport گفت:

        تا بحال از من چیزی از دشمنی با سونی شنیدی ؟
        همه رو جمع نبند یه سری تفاله میان پلتفورم رو با مقایسه کردن های بچگانه خراب میکنن
        بنظرم پلتفورم نیاز به دفاع نداره یا اصلا ارزش دفاع نداره مهم جماعته گیمره که گروه به گروه شدن هر گروهی هم یه چیزی بهشون چسبوندن
        اون سازنده ها الان گیمر ها رو به xbox و ps تقسیم کردن اختلاف انداختن و دارن سودشو میبرن
        این سازنده ها اگه یک ذره به فکر من و تو بودن یه پلتفورم واحد داشتیم و همه در کنار هم ازش لذت میبردیم

      • PCMR گفت:

        اگر خوب دقت کنی هیچکس توی این پست از لست حرف نزد تا اینکه یه ps فن اومد و با گفتن اینکه حق لست هست گوتی بشه تنش ایجاد کرد

  • انقدر آزادی عمل زیاده که باید ترسید نکنه همین آزادی عمل زیاد به بازی ضربه بزنه!! :laugh:
    شخصیت اصلی بازی رو جای آدم معمولی کشتن دیگه خیلی عجیبه انصافا. :)))))

اطلاعات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا