برگزار نشدن E3 2020 ضربهای به ناشران بازیهای ویدیویی نزده است
در سالی که قرار شد رویداد E3 برگزار نشود، سؤالهای زیادی پیرو تأثیر مثبت یا منفی این اتفاق برروی بازیهای ویدیویی بهوجود آمد. بدون یک رویداد بزرگ که همهی نگاههای بازیبازان را متمرکز کند، ناشران چطور میتوانند محصولات خود را ارائه دهند؟ خب، بنابر دادههایی که بهدست آمده، بهنظر میرسد ناشرین در سال ۲۰۲۰ عملکرد بهتری از سالهای گذشتهشان داشتهاند.
براساس گزارش جدید وبسایت Super Data، بهنظر میآید در سال ۲۰۲۰ اکثر ناشرین توانستهاند توجه بیشتری به سمت محصولاتشان نسبت به سالهای گذشته که شامل کنفرانسهای E3 بود، جذب کنند. با مقایسهی رویدادهای اخیر مثل استریم زنده Ubisoft Forward با مراسمی که این شرکت قبلاً در رویداد E3 برگزار میکرد، متوجه افزایش تعداد بینندهها در استریم Forward میشویم.
هیجان عرضهی کنسولهای نسل بعدی هم نقش مهمی در این افزایش بینندههای امسال داشته است. این گزارش نشان میدهد که رویداد ماه ژوئن پردهبرداری از پلیاستیشن ۵ بهطور میانگین دارای ۱.۵۱ میلیون بیننده بهازای هر دقیقه بوده است؛ عددی که نسبت به رویدادهایی چون Game Awards 2019 یا Nintendo Direct E3 2019 بسیار بیشتر است. بهصورت خلاصه، شرکتهای بزرگتر مثل پلیاستیشن وضع بسیار خوبی دارند وقتی خودشان خارج از E3 رویداد برگزار میکنند؛ شاید سونی به همین دلیل -قبل از لغو شدن رسمی E3 2020- اعلام کرد که در رویداد امسال شرکت نمیکند.
البته، همه رویدادهای این تابستان موفقیت بیشتری نسبت به گذشته کسب نکردهاند. کنفرانس PC Gaming Show در سال ۲۰۲۰ توجه کمتری نسبت به سال ۲۰۱۹ جلب کرد. بهنظر میآید وقتی این نمایش از دیگر رویدادهای مهم صنعت دور باشد، بینندههای معمول چندان علاقهای به تماشای آن نشان نمیدهند.
در آخر، بااینکه E3 یک رویداد سالانهی مهم در تقویم بسیاری از بازیبازان سراسر دنیاست، بیشتر ناشران برجسته در نبود آن در سال ۲۰۲۰ به هیچ مشکلی برنخوردهاند. اینکه آنها به این دلیل در E3های آینده شرکت نکنند اکنون مشخص نیست، ولی خوب است که بدانیم غیبت E3 ضربهای به ناشران وارد نکرده است.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
نظرات
به نظر من نه تنها ضربه نزد،بلکه از لحاظ برخی جنبه ها بخصوص مالی به سودشون هم شد.ولی خب برای ما بازیبازان بد شد.چه حس و حالی داشت اون سه چهار روزی که رگباری معرفی بازی جدید و نمایش داشتن.چه حس باحالی بود وقتی ساعت ۳ و ۴ نصفه شب بخاطر کنفرانس از خواب بیدار میشدی.امیدوارم تا سال دیگه این ویروس منحوس بساطشو جمع کنه و سال دیگه شاهد یک مراسم طوفانی و جذاب باشیم
اما آسیب زیادی به قلب گیمرا زده :brokenheart:
همیشه عاشق نمایش های E3 بودم!
اصلا کنفرانس های سونی و مایکروسافت تو E3 جذابیت بالایی داشتن
تو اوایل نسل ۸ ما شاهد پیشرفت گرافیکی بالایی بودیم، اما تو نسل ۹ این قضیه فرق میکنه. منظورم اینکه قطعا اواخر نسل ۹ شاهد پیشرفت گرافیکی صنعت گیم باشیم!!!
چه لذتی داشت تو این رویداد کنفرانس ها رو زنده نگاه کنی و مخصوصا کاز پلی های بازی ها(که جالب ترینش مبارزه ادوارد کنوی با جک اسپارو بود) و من یادمه گوتی شدو آف موردر رو ۵ دلار خریدم که اون موقع ۵ دلار یه چیزی حدود ۳۰ یا ۴۰تومن بود