59 | گیمفا
59 | گیمفا
59 | گیمفا
59 | گیمفا

سیستم پیشنهادی تابستان – چیزی که شاید در خواب ببینیم

سعید مسلمی
۲۲:۰۶ ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
59 | گیمفا

معمولا گیمرها در همه جای دنیا، قبل از تعطیلات بزرگ مانند سال نو یا تابستان، اقدام به خرید سیستم های گیمینگ می کنند.(این جمله ایهام دارد!) معمولاً با جملاتی همچون”این سیستم ضعیفه، پروژه های درسی من روی این بالا نمیاد، گرافیک نیاز دارم برای مطالعات بر روی سیارک های کهکشان راه شیری، من میخوام منجم بشم و سیستمم جرم Kepler رو نمیتونه حساب کنه و از این قبیل بهانه ها، هزینه هایی را برای ارتقا یا خرید سیستم از جیب خانواده راهی فروشگاه های سخت افزاری می کنند.

خب امسال هم که با بیماری وحشتناک و همه گیر COVID-19 یا کرونا، گیمرهای همیشه در قرنطینه بهانه خوبی برای بیرون نیامدن از اتاق خود دارند و معمولاً در چنین شرایطی نیاز به سیستم یا سخت افزار قدرتمند را بیشتر حس می کنند. در این مقاله سعی داریم تا بدون درنظر گرفتن محدودیت های مادی، تکرار می کنم بدون در نظر گرفتن محدودیت های مادی و جغرافیایی، بهترین کامپیوتر گیمینگی را که می توان برای یک گیمینگ تمام عیار در تابستان ۹۹ در رویا پروراند یا مثل همیشه قشر مرفه جامعه امکان خرید آن را داشته باشند، باهم به بررسی بپردازیم:

59 | گیمفا

اول از مادربرد شروع می کنیم: یکی از زیباترین و پرامکانات ترین مادربردهایی که برای چنین سیستمی باید درنظر بگیریم از مادربرد ASUS ROG MAXIMUS XII Formula خواهد بود. ظاهر خشن ولی جذاب با نورپردازی AURA SYNC، به همراه انبوهی از امکانات کاربردی، شبکه و صدای گیمینگ در کنار دوام و عملکرد بی نقص انتخاب اول برای خرید مادربرد خواهد بود.

59 | گیمفا

پس از آن نوبت به مغز سیستم می رسد. پردازنده قدرتمند و جدیدالورود Intel Core i9 10900K با داشتن ۱۰ هسته پردازشی قدرتمند، به سادگی از پس تمامی نیاز های گیمینگ و محاسباتی بر خواهد آمد. این هیولای پرحرارت نیز باید برای نشان دادن نهایت عملکرد خود خنک شود. چه چیزی بهتر از خنک کننده های آبی!

59 | گیمفا

یکی از بهترین های بازار ROG RYUJIN 360 است. خنک کننده ای هیبریدی با رادیاتوری ۳۶۰ میلیمتری. بلاک این AiO از دو قسمت تشکیل شده است. یک قسمت که شامل پمپ و بلاک  و قسمت بالایی آن، یک فن بی صدا برای ایجاد جریان مداوم هوا در اطراف مدار تغذیه را خنک می کند.

59 | گیمفا

نورپردازی Aura Sync در کنار یک LCD رنگی کوچک روی آن نیز امکان نمایش متن، عکس و انیمیشن های رنگی کوتاه را در اختیارتان قرار می دهد. ( من باشم تو این قسمتش مینویسم کرونا مچکریم!!) فن های قدرتمند و دوربالای Noctua iPPC هم رادیاتور عظیم این خنک کننده را به شکل عالی خنک می کند.

خب، برسیم به پرحاشیه ترین قطعه سیستم! کارت گرافیک، مدتی است که بازار کامپیوتر کشور، به دلایلی همچون مشکلات واردات و گمرک، افزایش عجیب و غریب نرخ دلار و بلای جهانی کرونا، تقریباً از مدل های رده بالای کارت گرافیک خالی شده و بازار دچار تلاطمی بد برای گیمرهای کشتی شکسته (مثل خود نویسنده) که درپی خرید کارت گرافیک با بودجه ای محدود بودند، دردسر آفرین شده است. این بخش را نادیده میگیریم و کشور را مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس یا قاره همیشه سبز در نظر می گیریم تا بتوانیم به رویا پردازی خود ادامه دهیم. قدرتمندترین کارت گرافیکی که میتوان در حال حاضر به آن نظر داشت، ROG STRIX RTX 2080 O 11G Gaming از ایسوس است.

59 | گیمفا

خنک کننده بی نقص با فن های Axial-Tech، هیت سینک حجیم و بهینه با فناوری MaxContact، و دوام بسیار بالای آن به دلیل اینکه در خط تولید تمام خودکار ساخته شده Auto-Extreme، حریف تمام عیاری برای همه بازی ها با بالاترین کیفیت بصری خواهد بود. فقط یک نکته مهم! اگر در رویای خود رویای دیگری را میپرورانید می توانید این کارت گرافیک را با چینش دوگانه یا همان ۲Way SLI به همراه یک ROG NVLINK زیبا درنظر بگیرید (انصافاً حتی تصورش هم دوست داشتنی خواهد بود!)

59 | گیمفا

برسیم به پاور این سیستم. این سیستم به پاوری بین ۸۵۰ وات تا ۱۲۰۰ وات نیازمند است. چه چیزی زیباتر از ROG Thor 1200P. کابل های تمام ماژولار و اسلیو شده، در کنار نورپردازی A-RGB و Aura Sync و قطعات تشکیل دهنده بسیار با کیفیت، اروپایی ها، لقب خنک ترین پاور سال ۲۰۱۹ را به این پاور اختصاص داده بودند. یک وات متر زیبا هم در بدنه آن تعبیه شده تا مصرف لحظه ای سیستم شما را به خانواده اعلام کند تا همه بدانند که دلیل هزینه گزاف ماهیانه برق کولر منزل نیست، ماجرا را پدر خانه باید از اتاق یگانه گیمر خود جستجو کند!(خلاصه مصرف سیستمتون رو کامل نشون میده! اون کارت RTX 2080 دوم رو هم که اضافه کنین تازه متوجه میشین که هزینه برق خونه چرا زیاد شده…)

59 | گیمفا

رم های سیستم! در گذشته های دور، هیست سینک داشتن رم ها جلوه ای از حرفه ای بودن و سیستم لوکس را تداعی می کرد. اما حالا، هیتسینک ساده ترین بخش کار است. نورپردازی RGB در سراسر یک سیستم گیمینگ دیده می شود. رم های شاهانه GSKILL TRIDENTZ Royal نیز تکمیل کننده پازل RGB های درون کیس خواهد بود.

59 | گیمفا

و اما خود کیس گیمینگ، سیستم تمام ROG ما با یک کیس ROG تکمیل خواهد شد! ROG STRIX HELIOS یکی از زیباترین کیس های بازار در حال حاضر است. این کیس از سه طرح دارای شیشه های حرارت دیده است و به خوبی تمامی قطعات درون خود را به زیباترین شکل ممکن به نمایش می گذارد. نشان ROG و خطوط زیبای جلوی آن جلوه بصری بسیار لوکسی به میز گیمینگ شما خواد بخشید. این کیس از چهار فن بزرگ که سه تا در جلو و یکی در پشت آن، جریان هوای مناسبی را برای قطعات رده بالای به کار گرفته شده در این سیستم گیمینگ رویایی به همراه خواهد داشت.

59 | گیمفا

و اما ذخیره سازی در این سیستم رویایی! دو درایو ۱ ترابایتی Samsung 970 Evo Plus با چینش RAID 0 در کنار یک هارد درایو ۸ ترابایت، انتظار برای اجرای بازی ها را به خاطرات گذشته های دور پیوند خواهد زد. البته امکان افزودن هارد درایو به تعداد بیشتر نیز وجود دارد، ولی در رویای نویسنده، همین میزان کفایت می کند!

برای نمایشگر نیز بهترین دنیای گیمینگ را در این رویا جای داده ایم! ROG Swift PG27UQ، با تفکیک پذیری ۴K، دارای فناوری G-Sync Ultimate و نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز با پنل IPS و فناوری Quantum dot و نورپردازی Aura Sync دل هر گیمری را آب خواهد کرد. فناوری نوردهی منظقه ای، کنتراست تصاویر را به حدی بالا برده که در این رویای شیرین، تصاویری واقعی را خواهید دید.

59 | گیمفا

و اما سلاح های رویایی برای مبارزه، ماوس، کیبرد، هدست و ماوس پد. از پایین شروع کنیم، روی میز، یک ماوس پد ROG Sheath Electro Punk قرار دارد که با توجه به ابعاد آن کل محیط میز را به یک ماوس پد یکپارچه تبدیل کرده است.

59 | گیمفا

یک کیبرد ROG STRIX SCOPE TKL ELECTRO PUNK در سمت چپ میز قرار دارد. سوییچ های حرفه ای، نورپردازی جذاب، ظاهر بسیار شیک و سایز کوچک آن، در رویاهای بعدی نیز همراه ما خواهد بود.

59 | گیمفا

 

و اما ماوس، ترجیح نویسنده داشتن دو ماوس است، یکی برای بازی های شوتینگ و دیگر هم برای MMO، برای شوتینگ، ماوس ROG Chakram را انتخاب کرده ایم، یک جویستیک سه جهته،رابط Wireless و Bluetooth به همراه USB Type C،دقت ۱۰۰ تا ۱۶۰۰۰ dpi ،نورپردازی زیبا، وایرلس شارژر Qi در کنار طراحی بسیار خوشدست آن، هدف گیری را بسیار ساده خواهد کرد.

59 | گیمفا

ماوس دوم نیز قطعاً ROG Spatha خواهد بود! تمامی جادوها و حرکات جانبی را در دکمه های کناری آن برنامه ریزی کرده و به سادگی در سریعترین حالت ممکن واکنش های مناسب را در بازی های MMO انجام خواهیم داد. هدست مورد نظر هم باید از نوع ۷٫۱ کاناله واقعی باشد!

59 | گیمفا

ROG Theta، ابَر هدست معرفی شده تیم ROG، برخلاف سایر هدستها، از چهار مگنت بزرگ برای تولید صدای ۷٫۱ کاناله استفاده می کند. چهار مگنت به طور ویژه ای درون گوشی ها چیده شده تا صدای رسا را در جهت های مختلف ایجاد کند.برای صدا بم یا BASS هم این هدست از هر چهار مگنت به صورت مجازی استفاده کرده تا صداهای جانبی با بلندی بیشتری به گوش برسد. این همه ویژگی های هدست نیست، میکروفن این هدست با فناوری هوش مصنوعی کار می کند!

59 | گیمفا

بله هوش مصنوعی، به آینده خوش آمدید!! ۵۰ میلیون صدا به صورت سمپلینگ دیجیتالی در این هدست گنجانیده شده و حذف نویز به صورت دیجیتالی اعمال می شود. یعنی اگر در کنار اتاق شما صدای موزیک یا حتی تخریب ساختمان هم به گوش برسد، میکروفن با الگوریتم های هوش مصنوعی فقط صدای واقعی شما را بدون کم کردن کیفیت برای دوستانتان منتقل می کند.(خوش بحال هم تیمیها!)

… چقدر رویا بافتیم! وقت آن است تا بیدار شویم. سیستم گیمینگ رویایی گیمفا برای تابستان امسال شامل جدول زیر خواهد بود. پس اگر از قشری هستید که رویای ما جزء خاطرات شماست، این جدول بهترین خاطره گیمینگ شما خواهد بود:

 

مادبردROG MAXIMUS XII FORMULA
پردازندهIntel Core i9 10900K
کارت گرافیک۲x ROG STRIX RTX 2080TI O11G Gaming
رابط SLIROG NVLink
حافظه ها۱۲۸GB G.SKILL TidentZ Royal
خنک کنندهROG Ryujin 360
منبع تغذیهROG Thor 1200P
کیسROG STRIX Helios
درایو SSD۲x Samsung 970 Evo Plus 1TB
نمایشگرROG Swift PG27UQ
ماوس شوتینگROG Chakram
ماوس MMOROG Spatha
ماوس پدROG Sheath Electro Punk
هدستROG Theta
کیبردROG STRIX SCOPE TKL Electro Punk

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

59 | گیمفا
59 | گیمفا
59 | گیمفا
59 | گیمفا
59 | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

59 | گیمفا