به گفته‌ی فیل اسپنسر، استودیوهای فرست‌ پارتی اکس‌باکس مجبور نیستند بازی بین نسلی بسازند - گیمفا
به گفته‌ی فیل اسپنسر، استودیوهای فرست‌ پارتی اکس‌باکس مجبور نیستند بازی بین نسلی بسازند - گیمفا
به گفته‌ی فیل اسپنسر، استودیوهای فرست‌ پارتی اکس‌باکس مجبور نیستند بازی بین نسلی بسازند - گیمفا
به گفته‌ی فیل اسپنسر، استودیوهای فرست‌ پارتی اکس‌باکس مجبور نیستند بازی بین نسلی بسازند - گیمفا

به گفته‌ی فیل اسپنسر، استودیوهای فرست‌ پارتی اکس‌باکس مجبور نیستند بازی بین نسلی بسازند

مرصاد قدیری
۲۱:۰۰ ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
به گفته‌ی فیل اسپنسر، استودیوهای فرست‌ پارتی اکس‌باکس مجبور نیستند بازی بین نسلی بسازند - گیمفا

زمانی که صحبت از رویکرد حرکت به نسل بعد کنسول‌ها می‌شود، هر دو شرکت سونی و مایکروسافت موضع خود را به طور واضح مشخص کرده‌اند. برخلاف شرکت سونی که همچنان به مفهوم سنتی نسل اعتقاد دارد، مایکروسافت می‌خواهد عناوین خود را برای مدتی به صورت بین نسلی ارائه دهد؛ این یعنی برای تجربه‌ی برخی از جدیدترین بازی‌های اکس‌باکس نیازی به جدیدترین کنسول مایکروسافت نیست. حال شاید با این رویکرد موافق نباشید، اما باید بدانید که استودیو‌های اکس‌‌باکس مجبور نیستند بازی‌های بین نسلی بسازند.

از آن‌جایی که ناشران فرست پارتی همیشه تلاش کرده‌اند با انتشار محتویات انحصاری مردم را مجاب کنند تا سخت افزار جدید آن‌ها را خریداری کنند، رویکرد بین نسلی مایکروسافت در نوع خود بسیار جالب و ساختار شکن است. حال طبق مصاحبه‌ی آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) با GameStar، این نتیجه‌ای است که مایکروسافت و استودیو‌های آن به عنوان ناشر و توسعه دهنده به آن رسیده‌اند.

در طی این مصاحبه‌، آقای اسپنسر توضیح داد که استودیو‌های بازی اکس‌باکس مجبور نیستند عناوین بین نسلی بسازند و آن‌ها می‌توانند بازی‌های خود را تنها برای اکس‌باکس سری اکس توسعه دهند:

همان‌طور که می‌دانید، در طی چند سال گذشته ما استودیو‌های زیادی را به سازمان استودیو‌های بازی اکس‌باکس اضافه کرده‌ و ثبات مالی و آزادی خلاقیت به آن‌ها ارائه دادیم تا بازی‌هایی که دوست دارند را بسازند و سازندهان بازی می‌خواهند بازی‌هایی عالی بسازند که بتوانند به دست مخاطبان زیادی برسند. پس فکر می‌کنم وقتی صحبت‌های مت بوتی (Matt Booty) را می‌شونید و چیزی که بازی سازان ما می‌گویند این است که ما برای هر بازی یک دیدگاه داریم و این دیدگاه با بازی‌باز شروع می‌شود، نه دستگاه.

اگر یک سازنده به ما بگوید «نه، من واقعاً می‌خواهم برروی نسل بعد تمرکز کنم»، ما اصلاً با این موضوع مشکلی نداریم و کاملاً از آن حمایت می‌کنیم. اگر یک بازی ساز بگوید «من این ایده را برای رسیدن به این مشتری‌ها برروی پلتفرم‌ها و نسل‌های مختلف دارم»، ما کاملاً از آن پشتیبانی خواهیم کرد.

در واقع ما می‌خواهیم به بازی سازان خود اجازه دهیم تا بازی مورد نظر خود را بسازند تا بتوانند آن را به مخاطبی که برای آن در نظر گرفته‌اند، ارائه دهند؛ نه این‌که آن‌ها را به انجام کار‌های خاصی محدود کنیم. این در مورد تعیین قوانین برای پلتفرم خود نیست. این بازی‌ سازان هستند که می‌توانند برای ساخت بازی خود تصمیم بگیرند.

در نهایت باید یادآوری کنیم که رویداد Xbox Games Showcase ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه‌ی روز ۲ مرداد ۱۳۹۹ (۲۳ جولای ۲۰۲۰ میلادی) برگزار خواهد شد و در این رویداد قطعاً شاهد دستاورد چند سال اخیر استودیو‌های بازی اکس‌باکس خواهیم بود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به گفته‌ی فیل اسپنسر، استودیوهای فرست‌ پارتی اکس‌باکس مجبور نیستند بازی بین نسلی بسازند - گیمفا
به گفته‌ی فیل اسپنسر، استودیوهای فرست‌ پارتی اکس‌باکس مجبور نیستند بازی بین نسلی بسازند - گیمفا
به گفته‌ی فیل اسپنسر، استودیوهای فرست‌ پارتی اکس‌باکس مجبور نیستند بازی بین نسلی بسازند - گیمفا
به گفته‌ی فیل اسپنسر، استودیوهای فرست‌ پارتی اکس‌باکس مجبور نیستند بازی بین نسلی بسازند - گیمفا
به گفته‌ی فیل اسپنسر، استودیوهای فرست‌ پارتی اکس‌باکس مجبور نیستند بازی بین نسلی بسازند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

به گفته‌ی فیل اسپنسر، استودیوهای فرست‌ پارتی اکس‌باکس مجبور نیستند بازی بین نسلی بسازند - گیمفا