اکس‌باکس سری اکس | توسعه‌دهندگان از مزایای قابلیت Sampler Feedback Streaming می‌گویند - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس | توسعه‌دهندگان از مزایای قابلیت Sampler Feedback Streaming می‌گویند - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس | توسعه‌دهندگان از مزایای قابلیت Sampler Feedback Streaming می‌گویند - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس | توسعه‌دهندگان از مزایای قابلیت Sampler Feedback Streaming می‌گویند - گیمفا

اکس‌باکس سری اکس | توسعه‌دهندگان از مزایای قابلیت Sampler Feedback Streaming می‌گویند

محسن رضوی فر
۱۸:۳۰ ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اکس‌باکس سری اکس | توسعه‌دهندگان از مزایای قابلیت Sampler Feedback Streaming می‌گویند - گیمفا

دو شرکت مایکروسافت و سونی تاکنون اطلاعات کاملی را در خصوص کنسول‌های نسل نهمی خود منتشر کرده‌اند. سونی در طول چند ماه اخیر اغلب از ویژگی درایو SSD در کنسول پلی‌استیشن ۵ صحبت کرده و در طرف دیگر، مایکروسافت به معماری Velocity در کنسول اکس‌باکس سری اکس پرداخته است. یکی از بخش‌های مهم این معماری، قابلیت Sampler Feedback Streaming محسوب می‌شود. چیزی که به نظر می‌رسد در مرکز بهینه‌سازی ورودی/خروجی اکس‌باکس سری اکس باشد. در همین حال، به‌تازگی یکی از توسعه‌دهندگان صنعت بازی‌های ویدئویی به صحبت در مورد این قابلیت ویژه و مزایای آن پرداخته است.

به بیان ساده، قابلیت Sampler Feedback Streaming این اجازه را به کنسول می‌دهد تا بافت‌های (Texture) موجود در بازی را تنها در زمانی که نیاز است، بارگذاری نماید. به این معنا که در این صورت فضای بیشتری از حافظه برای پردازنده‌ی مرکزی (CPU) به منظور تمرکز بر موارد دیگر آزاد می‌شود.

آقای گوین استیونز (Gavin Stevens)، طراح ارشد و یکی از بنیان‌گذاران استودیوی تیم بلر گیمز (Team Blur Games)، به‌تازگی در توییتر خود در مورد قابلیت Sampler Feedback Streaming صحبت کرده است. وی در ابتدا به ارائه‌ی جزئیاتی از این قابلیت پرداخت. به گفته‌ی وی، همواره بافت‌ها فضای زیادی از حافظه را در بازی اشغال می‌کنند. فشرده‌سازی موجب می‌شود تا بافت‌ها از نظر اندازه کاهش یابند، اما سپس به مواردی مانند Mipها (نسخه‌های با وضوح پایین‌تر از همان Assetها) می‌پردازید که از نظر کمیت، مقدار بافت‌ها در رزولوشن‌های بالاتر افزایش می‌یابند. این بدان معنی است که بارگذاری در مقادیر زیادی از بافت‌ها اجتناب‌ناپذیر می‌شود. اینجا همان نقطه‌‌ای است که Sampler Feedback Streaming وارد می‌شود. آقای استیونز توضیح می‌دهد که این قابلیت، بافت‌ها را تنها در زمانی که نیاز است بارگذاری می‌کند و در عین حال موارد دیگر را نادیده می‌گیرد. در این حالت توسعه‌دهندگان قادر هستند تا از بافت‌های کیفیت بالا استفاده کنند، اما در مقادیر کمتری براساس نیاز و با سرعت بسیار سریعتر انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود که درایو SSD در پلی‌استیشن ۵ بدون شک سریع‌تر از SSD موجود در کنسول اکس‌باکس سری اکس است، اما در عین حال اشاره کرد که درحالی‌که سونی به طور کامل برروی SSD تمرکز کرده، مایکروسافت توجه خود را به بخش‌های مختلف دیگر و به طور خاص Sampler Feedback Streaming معطوف کرده است. آقای استیونز در انتها گفت که SFS یک تغییردهنده‌ی بازی و مزیت بزرگ برای اکس‌باکس سری اکس محسوب می‌شود و می‌تواند در کنار SSD پلی‌استیشن ۵ رقابت کند.

کنسول‌های نسل بعدی اکس‌باکس سری اکس و پلی‌استیشن ۵ در تعطیلات سال ۲۰۲۰ عرضه خواهند شد. مدتی پیش اطلاعات کاملی از معماری Velocity منتشر شد که خبر مربوطه را می‌توانید از طریق این نشانی مطالعه بفرمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اکس‌باکس سری اکس | توسعه‌دهندگان از مزایای قابلیت Sampler Feedback Streaming می‌گویند - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس | توسعه‌دهندگان از مزایای قابلیت Sampler Feedback Streaming می‌گویند - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس | توسعه‌دهندگان از مزایای قابلیت Sampler Feedback Streaming می‌گویند - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس | توسعه‌دهندگان از مزایای قابلیت Sampler Feedback Streaming می‌گویند - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس | توسعه‌دهندگان از مزایای قابلیت Sampler Feedback Streaming می‌گویند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • :yes: :inlove:
    جیسون رونالد معجزه کرده
    “وی در ادامه افزود که درایو SSD در پلی‌استیشن ۵ بدون شک سریع‌تر از SSD موجود در کنسول اکس‌باکس سری اکس است، اما در عین حال اشاره کرد که درحالی‌که سونی به طور کامل برروی SSD تمرکز کرده، مایکروسافت توجه خود را به بخش‌های مختلف دیگر و به طور خاص Sampler Feedback Streaming معطوف کرده است”
    سونی جان با ssd خوش باش :giggle:

  • Today was a fairytale گفت:

    حتی لود شدن تکسچرهام هوشمندانه ست!
    خدا ب سونی و فن هاش رحم کنه
    ۹۷ ساعتو ۴۹ دقیقه‌ی دیگه تا کنفرانس مایکروسافت
    Today was a fairytale
    You’ve got a smile that takes me to another planet
    Every move you make everything you say is right
    Today was a fairytale
    Today was a fairytale

  • Ninja Theory گفت:

    “وی در ادامه افزود که درایو SSD در پلی‌استیشن ۵ بدون شک سریع‌تر از SSD موجود در کنسول اکس‌باکس سری اکس است، اما در عین حال اشاره کرد که درحالی‌که سونی به طور کامل برروی SSD تمرکز کرده، مایکروسافت توجه خود را به بخش‌های مختلف دیگر و به طور خاص Sampler Feedback Streaming معطوف کرده است. آقای استیونز در انتها گفت که SFS یک تغییردهنده‌ی بازی و مزیت بزرگ برای اکس‌باکس سری اکس محسوب می‌شود و می‌تواند در کنار SSD پلی‌استیشن ۵ رقابت کند”
    جمله سنگین بود 😀
    چرا این ۴ روز تموم نمیشه :reallypissed: :pissedoff:
    در ضمن شایعه شده،استودیو qlymax قراره یکی از پرخرج ترین بازی های این صنعت رو برای xbox series x بسازه :inlove:

  • Dr.Who گفت:

    ایکس باکس در زمینه نرم افزاری و همچنین سخت افزاری داره واقعا سنگ تموم می زاره…شایسته تقدیره

  • Mohammadreza7 گفت:

    از یگانه غول نرم افزاری دنیا چیزی کمتر از این انتظار نمیره :yes:
    در کنار سخت افزار قدرتمند، این فقط یه نمونه از قابلیت های نرم افزاری اکس باکس های نسل بعدیه!

  • erfanbg گفت:

    ایکس باکس چیکارش کرده سولاخ سولاخش کرده
    جدا از برتری هایی سخت افزاری ایکس باکس به سونی ۵، در مورد بازی ها واقعا به نظرم سونی ی دنیا پر از تامب رایدره، سبک هک اند اسلش گاد اف وارهم که طرفداران معدودی داره اونم به چشم من تامب رایدره، لست و انچارتد و … هم یه پا تامب رایدرن خوبه ولی چقدر تامب اخه من ۱۰ تا تامب رایدر تو کنسول همه بالای ۹۰ نمیخام. سلیقه بنده اینه که هر از گاهی بشینم یه شوتر بزنم(گیرز هیلو نسل بعد کراس فایر) یه بازی ریسینگ بزنم جیگرم حال بیاد با همه چیش (فورزا ، خواهشا نیاین بگین که شمام گرن توریزمو دارین که اون شبیه ساز زمخت رو نمیتونم جلو فورزا و فورزا موتوراسپرت اسمشو بیارم.) شاید بخام کلم یه بادی بخوره میرم flight simulator رو میارم بالا از بالای خونه سونی فنا بهشون سلام میدم. بازی پلتفورمر هم برای اخر هفته خیلی دوست دارم اوری جان سلاام.
    نهایتا اگه بازی تامب رایدر گونه خواستم هم میرم سراغ hellblade 2 و با گرافیکشم کمرم رگ به رگ میشه متاسفانه. راستی شنیدم playground games داره جهان باز … ولش کن به اون اصلن نمیرسم.
    تامب تامب و دیگر هیچ
    بنده واقعا دلیلی بر خرید ps5 نمیبینم

  • Mr amir گفت:

    آقا فن بونای xbox خودشون میدونن کیارو میگم تو این پست همچین دارن میگن ssd سونی کارش تمومه ک انگار ۵۰ سال سابقه کار سخت افزار دارن داداش سونی و xbox شرکتایی نیستن ک یه روز باش کارشون شروع کرده باشن ک اگه میبینی مثلا سونی از ssd تعریف میکنه حتما دلیلی داشته احمق نبوده کلی تایم برای درست کردنش صرف کنه بعد تو پست قبل یکی از دوستان گفت هیلو و هل بلید بیاد دیگه سونی برشکست میشه اگ بچه سال نباشی ب این فکر میکنی ک سونی هنوز بازی های دیگ از شرکتای سانتا و ناتی داره بعد مثلا اگ اینا بیان من باید بگم بریم اسپنسر دفع کنیم نه نباید بگم یه ذره بزرگ باشیم یه ذره فکر کنیم بعد مثلا شعر خارجی مینویسم به قول دوستمون

  • X.series گفت:

    نواوری نواوری نواوری
    هیچی دیکه نمیگم
    فقط در میدان رقابت حرف میزنیم
    نه با چهارتا تعریف

  • WamirhosseinM گفت:

    واقعا انتظار اینو دارم همونطور که سونی با رچت اند کلنک سرعت ssd رو به رخ کشید که واقعا فوق العاده هم بود مایکروسافتم بازیی نشون بده که به وضوح قابلیت های xsx دیده بشه و هایپم کنه و اگر مراسم بعدی خوب نباشه شخصا دیگه منتظر مراسم بعدیش نمیمونم

  • ALFAR3D گفت:

    من کاری به هیچی ندارم فقط قابل توجه اونایی که میگفتن سری ایکس نواوری نداره…..بیا اینم نواوری این یکیشه….

  • 343 HALO گفت:

    دیروز هم یک توضیحی دادم در این مورد یک عزیزی به ما حمله ور شد و معتقد بودند SFS فقط یک اسم هست،خواستم بپرسم کجایی الان دوست عزیز 😀
    توضیحات ایشونو اگه بخوایم با اعداد و ارقام هم بیان کنیم طبق متنی که مایکرو در موردش داد یعنی:
    This innovation results in approximately 2.5x the effective I/O throughput and memory usage above and beyond the raw hardware capabilities on average. SFS provides an effective multiplier on available system memory and I/O bandwidth, resulting in significantly more memory and I/O throughput available to make your game richer and more immersive.
    که گفته ۲.۵ برابر I/O رو توی SSD و رم افزایش میده اونم توی حالت raw speed(یعنی بدون اعمال تغییرات فشرده سازی) که اگه ۲.۵ رو ضرب در ۲.۴ گیگابایت سرعت SSD بکنیم میشه معادل ۶ گیگابایت و تازه هنوز فشرده سازی توش اعمال نشده!
    این یعنی چی حالا طبق این منبع:
    https://mspoweruser.com/microsoft-xbox-series-x-i-o-throughput-ps5/
    اوایل این هفته ، مایکروسافت این چهار مؤلفه را با جزئیات توضیح داد. بازخورد جریان SFS یکی از مؤلفه های کلیدی است که به Xbox Series X امکان می دهد حتی توان I / O کارایی بهتری نسبت به Sony PS5 ارائه دهد.
    Xbox Series X شامل یک SSD 1TB NVME ، با توان ۲٫۴ گیگابایت بر ثانیه از توان I / O خام است.
    سونی PS5 شامل ۸۲۵ گیگابایت NVME SSD است و توان ۵٫۵ گیگابایت در ثانیه از توان تولید I / O خام را ارائه می دهد.
    همانطور که از اعداد بالا مشخص است ، PS5 SSD سریعتر از Xbox Series X SSD است. شکی توش نیست. اما بازده ارائه شده توسط فناوری Sampler Feedback Streaming ، به توسعه دهندگان بازی اجازه می دهد تا از عملکرد بهتر I / O در Xbox Series X لذت ببرند. برای مثال یک بازی را در نظر بگیرید که می خواهد ۲۰ گیگابایت داده را بارگیری کند.
    برای بارگذاری داده ها ، Sony PS5 SSD 3.63 ثانیه طول می کشد.
    از لحاظ تئوریکی ، Xbox Series X SSD 8.33 ثانیه طول می کشد تا همان مقدار داده بارگیری شود. اما به لطف SFS ، تمام داده های ۲۰ گیگابایتی لود نمی شوند ، فقط ۸ گیگابایت لازم است. بنابراین ، Xbox Series X SSD داده های ۸ گیگابایتی را در ۳٫۳ ثانیه بارگذاری می کند.
    با اینکه Xbox Series X در مقایسه با Sony PS5 داده های کمتری بارگیری می کند اما گیمرها تجربه بصری یکسانی را در صفحه نمایش خود خواهند داشت به لطف بهینه سازی ان خواهند داشت
    در اخرم واقعا ناراحت کننده هست با توجه به دلار ۲۶هزارتومانی که همینطورم داره تخته گاز میره خرید سریز ایکس وps5 خیلی سخت هست و ممکنه باعث بشه زندگی گیمر توی نسل نه داخل ایران نابود بود

    • X.series گفت:

      تو افق محو شده بنده خدا
      جدیدا یه تعدادی هم کم کم غیبشون داره میزنه
      طبیعیه دیگه

    • اره بنده خدا مارک سرنی نمیدونه و نمیدونسته که از همون ۲۰ گیگ دیتا ممکنه همش در یک لحظه ی خاص تو گیم پلی ممکنه نیاز نباشه به همین خاطر تو کنفرانسش تاکید نکرد که SSD پی اس پنج از جهاتی شبیه به رمه!!!؟
      داداش این اسم های قلمبه و سلمبه ای که مایکرو رو فناوریای بدیهی کنسولش گذاشته مارک سرنی و سونی بهش میگن کارکرد شبیه به رم اس اس دی و دیگه هیچ چیز دیگه ای لازم نیست!
      مایکرو خودش فهمیده که چه رودستی از مارک سرنی و سونی خورده دارن خودشون جررررر مییدن که ثابت کنن SSD اونا هم مثه PS5 هستش…
      حالا وقتی که اولین مقایسه های رزولوشن و فریم ریت منتشر شد اونوقت میفهمین که آزاد کردن مهمترین گلوگاه سخت افزاری چه تاثیری رو کل کارکرد سیستم داره!
      تا اون موقع خوش باشین!

      • mrdtgamer6 گفت:

        آقا چه جوری میشه به شما ثابت کرد که ssd تاثیری توی رزولوشن و فریم ریت نداره بعدشم ssd ایکس باکس هم به عنوان رم عمل میکنه

      • 343 HALO گفت:

        اره داداش همه دروغ میگن
        فقط و فقط هم تو راست میگی (البته از کسی که فکر می کنه ssd روی رزولوشن و فریم تاثیر داره انتظار دیگه ای نمیره)
        راست میگن اون کسی که خواب هست رو میشه بیدار کرد ولی اون کسی که خودشو زده به خواب نه
        شما هم که اینقدر به فریم ریت علاقه داری بهتره بری تحلیل دیجیتال فاندری در مورد۱۴۴۰pو ۳۰ فریم بودن بازی هایی که توی کنفرانس سونی معرفی شد به جز دو بازی ببینی تا به قول خودت خوش باشی:/

  • lastofus2 گفت:

    الان ایشون پول نگرفته؟
    عاشق این خود گول زدناتون هستم

  • Psycho0172 گفت:

    وای خدا
    وای خدا
    چه نوابغی اینجا هستن خدااااا
    تو مایکرو سافت و سونی شماهارو باید بیان استخدام کنن
    جان من اینارو نگاه کن
    آخه بچه جان
    بشین سر لیسانس مدیریت بازرگانیت از داشنگاه پیام نور شلغم آباد و حومه رو…
    من نمیدونم چی بگم
    طراح های کنسول تو سونی و مایکرو
    جز نوابغ دنیا هستن
    آخه من نمیدونم
    اینا یه چی میدونن
    میدونن دارن چیکار میکنن
    هردو کنسول شاهکار مهندسی هستن
    باید بیان و مقایسه بشن
    تو نسل های قبل هم از این چیزا زیاد بود
    اینا همش مارکتینگه(چه سونی چه مایکرو هر ۲ شون رو میگم)
    بزارین کنسولا بیان بعد نظر بدین
    خدای من
    ۴ تا بچه فیزیک ۱۲ رو ۹ هم نمیگیرن نشستن تحلیل سخت افزار میکنن
    ولمون کن بابا
    این فن بازی هارو بس کنین
    پس فردا یکی دیگه میاد یه اسم خفن میزاره رو یه قابلیت کنسول سونی
    باز دوباره شروع میشه
    آقا جان هر ۲ کنسول عالی هستن
    تنها چیزی که مونده ریلیز شدنشونه
    تا اون موقع هیچ چیز قابل اثبات نیست
    چه این قابلیت های نرم افزاری شگفت انگیز مایکرو
    چه اس اس دی غول سونی
    و هر چیز دیگه
    مرسی

اکس‌باکس سری اکس | توسعه‌دهندگان از مزایای قابلیت Sampler Feedback Streaming می‌گویند - گیمفا