مصاحبه با کارگردان Peaky Blinders: Mastermind | صحبت در رابطه با داستان، شخصیت‌ها، مکانیزم‌ها و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با کارگردان Peaky Blinders: Mastermind | صحبت در رابطه با داستان، شخصیت‌ها، مکانیزم‌ها و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با کارگردان Peaky Blinders: Mastermind | صحبت در رابطه با داستان، شخصیت‌ها، مکانیزم‌ها و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با کارگردان Peaky Blinders: Mastermind | صحبت در رابطه با داستان، شخصیت‌ها، مکانیزم‌ها و موارد دیگر - گیمفا

مصاحبه با کارگردان Peaky Blinders: Mastermind | صحبت در رابطه با داستان، شخصیت‌ها، مکانیزم‌ها و موارد دیگر

مهدى قانع‌پسند
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
مصاحبه با کارگردان Peaky Blinders: Mastermind | صحبت در رابطه با داستان، شخصیت‌ها، مکانیزم‌ها و موارد دیگر - گیمفا

به تازگی مصاحبه‌ای با آقای جیمز مارسدن (James Marsden)، کارگردان بازی Peaky Blinders: Mastermind پیرامون مکانیزم‌های گیم‌پلی، داستان، شخصیت‌ها و دیگر ویژگی‌های این عنوان صورت گرفته است. در ادامه همراه گیمفا باشید تا در کنار آشنایی بیشتر با این اثر، از چالش‌های پیش‌روی یک توسعه دهنده اطلاعات بیشتری به دست آوریم.

ابتدا معرفی مختصری از این عنوان خواهیم داشت و در ادامه به مصاحبه با کارگردان این اثر می‌پردازد. بازی Peaky Blinders: Mastermind دارای سبک پازل-ماجراجویی است و توسط استودیوی فیوچرلب (Futurlab) در دست توسعه قرار دارد. این عنواند دارای شش شخصیت قابل کنترل است. هرکدام از اعضای خانواده‌ی شلبی (Shelby) دارای ویژگی‌های مختص به خود است.

گیم‌پلی بازی بر محوریت زمان‌بندی بنا شده است. در این بازی شما در نقش تامی رهبری گروه را بر عهده دارید؛ هر شخصیت باید در مکان درست و زمان درست خود قرار داشته باشد. همچین این عنوان کنترل کنرل کامل زمان را در اختیار شما قرار می‌دهد. بازی‌باز می‌تواند پس از هربار خراب شدن مأموریت، زمان را به عقب برگرداند و راه و روش دیگری را در پیش بگیرد. می‌توانید به صورت هم‌زمان چند وظیفه را به شخصیت‌های مختلف بسپارید تا با هماهنگی یکدیگر بتوانند مأموریت را پشت سر بگذارند.

داستان بازی Peaky Blinders: Mastermind با همکاری آقای استیون نایت (Steven Knight)،خالق سریال Peaky Blinders نوشته شده است. وقایع بازی قبل از شروع داستان فصل یک سریال اتفاق می‌افتد و یک نوع پیش‌درآمد برای آن محسوب می‌شود. همچنین موسیقی‌های بازی توسط گروه فیورست (Feverist) که آهنگ‌سازی فصل اول سریال Peaky Blinders را برعهده داشتند ساخته خواهد شد.

در ادامه شما می‌توانید مصاحبه‌ی صورت گرفته با آقای جیمز مارسدن، کارگردان بازی Peaky Blinders: Mastermind را مطالعه کنید.

مصاحبه با کارگردان Peaky Blinders: Mastermind | صحبت در رابطه با داستان، شخصیت‌ها، مکانیزم‌ها و موارد دیگر - گیمفا

داستان بازی Peaky Blinders: Mastermind با همکاری آقای استیون نایت (Steven Knight)،خالق سریال Peaky Blinders نوشته شده است. وقایع بازی قبل از شروع داستان فصل یک سریال اتفاق می‌افتد و یک نوع پیش‌درآمد برای آن محسوب می‌شود. همچنین موسیقی‌های بازی توسط گروه فیورست (Feverist) که آهنگ‌سازی فصل اول سریال Peaky Blinders را برعهده داشته‌اند ساخته خواهد شد.

مطمئناً عنوان Peaky Blinders هم‌اکنون طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. احتمالاً ساخت اثری پیرامون یک عنوان شناخته شده نزد طرفداران، کار بسیار سختی بوده است. برای ما از چالش‌هایی که در مسیر ساخت این بازی وجود داشت بگویید.

دقیقاً همین‌طور است. ما نیز تنها زمانی تصمیم به توسعه‌ی این بازی گرفتیم که تشخیص دادیم این اثر می‌توانید به خوبی ارزش‌هایی که باعث محبوبیت این سریال شده است را به نمایش بگذارد. توسعه دهندگان این سریال نیز پس از مشاهده‌ی بازی Peaky Blinders: Mastermind، بازخوردهای بسیار مثبتی نسبت به آن نشان دادند و این وظیفه‌ی ما بود که تمام توانایی‌های خود را برای طراحی و ساخت این بازی به کار بگیریم. اکثر اعضای گروه ما نیز از طرفداران این سریال تلویزیونی هستند و ما کاملاً بر این موضوع واقف هستیم که Peaky Blinders طرفداران بسیار زیادی را در سراسر جهان جذب خود کرده است و به همین دلیل واقعاً نمی‌خواستیم که باعث ناامیدی هیچ یک از طرفداران آن شویم. بنابراین باید به شما بگویم که بله، محبوبیت سریال Peaky Blinders باعث شد تا فشار بیشتری بر دوش اعضای گروه برای ساخت این اثر به وجود بیاید.

چه چیز باعث شد که شما تصمیم بگیرید زمان وقایع بازی Peaky Blinders: Mastermind را به قبل از داستان فصل اول سریال ببرید و به نوعی این عنوان را تبدیل به یک پیش‌درآمد برای داستان سریال بکنید؟

همان‌طور که گفتید، اثر وقایع داستانی این بازی مربوط به اتفاقات قبل از فصل اول سریال Peaky Blinders می‌‌شود. تصمیم برای پیش‌درآمد بودن بازی Peaky Blinders: Mastermind به ما این امکان را می‌داد تا بتوانیم به راحتی داستان مختص به خود را بدون تداخل با داستان و وقایع سریال به نمایش بگذاریم. اما در کنار آن ما بسیار هیجان‌زده هستیم که طرفداران در این بازی خواهند توانست تا بسیاری از موارد موجود در سریال همچون پادگان (the Garrison) ، قمارخانه‌ی خانواده‌ی شلبی، همین‌طور انبار چارلی و از همه‌ی آن‌ها مهم‌تر، شخصیت‌های حاضر در سریال را داخل این بازی مشاهده کنند. این عنوان همچنین قادر خواهد بود تا  بازی‌بازانی که هنوز با سریال Peaky Blinders آشنایی ندارند را با جهان و شخصیت‌های این سریال به خوب آشنا کند.

مصاحبه با کارگردان Peaky Blinders: Mastermind | صحبت در رابطه با داستان، شخصیت‌ها، مکانیزم‌ها و موارد دیگر - گیمفا

اکثر اعضای گروه ما نیز از طرفداران این سریال تلویزیونی هستند و ما کاملاً بر این موضوع واقف هستیم که Peaky Blinders طرفداران بسیار زیادی را در سراسر جهان جذب خود کرده است و به همین دلیل واقعاً نمی‌خواستیم که باعث ناامیدی هیچ یک از طرفداران این عنوان شویم. بنابراین باید به شما بگویم که بله، محبوبیت سریال Peaky Blinders باعث شد تا فشار بیشتری بر دوش اعضای گروه برای ساخت این اثر به وجود بیاید.

طرفداران سریال Peaky Blinders تا چه حد می‌توانند انتظار مشاهده‌ی نقاط مشترک داستانی بین این نمایش تلویزیونی و بازی Peaky Blinders: Mastermind را داشته باشند؟

همان‌طور که گفته شد وقایع بازی مربوط به قبل از زمانی است که تامی توانسته است قدرت را به دست بگیرد. ما در این بازی خواهیم توانست سیر تکامل به قدرت رسیدن خانواده‌ی شلبی را مشاهده کنیم؛ اما در هیچ بخشی از داستان بازی ما شاهد مقطع زمانی و اتفاقات مشابه با سریال نخواهیم بود. تمام داستانی که شما در این بازی مشاهده خواهید کرد، مربوط به قبل از وقایع فصل اول سریال Peaky Blinders می‌‌شود. با این حال ما از شخصیت‌ها و چهره‌ی بازیگران سریال در طراحی کاراکترهای قابل کنترل بازی استفاده کرده‌ایم. شما در این بازی قادر خواهید بود تا شخصیت‌های کلیدی خانواده‌ی شلبی از جمله تامی، آرتور، جان و… را به کنترل خود درآورید. همچنین بازی‌بازان در طول بازی بسیاری از مکان‌های مشهور موجود در این سریال را مشاهده خواهند کرد. در کنار آن، وظیفه‌ی ساخت موسیقی‌های بازی Peaky Blinders: Mastermind بر عهده‌ی گروه فیورست (Feverist) است. این گروه پیش‌تر نیز وظیفه‌ی ساخت موسیقی‌های فصل اول این سریال را بر عهده داشته است که این می‌تواند خبر بسیار خوبی برای طرفداران این عنوان باشد. همچنین ما ارتباط بسیار تنگاتنگی با خانوم کرین مندباک (Caryn Mandabach) و اعضای استودیو‌ی اندمول شاین (Endemol Shine)  داشته‌ایم تا بتوانیم اثری با نهایت وفاداری به داستان و شخصیت‌های حاضر در آن چه برای طرفداران قدیمی سریال و چه برای افرادی که با Peaky Blinders آشنا نیستند به وجود آوریم.

همان‌طور که از نام بازی که دارای پسوند Mastermind (به معنای مغز متفکر) پیدا است، به نظر می‌رسد شخصیت تامی و نقشه‌هایی که وی برای حل مشکلات پیش‌روی خانواده‌ی شلبی می‌کشد، نقش کلیدی در مکانیزم اصلی گیم‌پلی بازی داشته است. اما آیا می‌توانید به ما توضیح دهید که چطور توانستید این ویژگی را در قالب گیم‌پلی در این بازی پیاده‌سازی کنید؟

می‌توانم این موضوع را در قالب یک مثال برای شما توضیح دهم. تصور کنید که قصد ساخت یک موسیقی را دارید. شما در ابتدا بدنه‌ی اصلی موسیقی را زمینه سازی کرده و سپس سبک و حالت کلی آن را تعیین می‌کنید ، پس از آن جزئیات دیگر همچون باس، درام و غیره اضافه می‌شوند و در نهایت نیز در بخش تنظیم تمام این اجزاء را با فرم صحیح و در زمان دقیق خود قرار می‌دهیم . گیم‌پلی بازی نیز تا حد بسیار زیادی مشابه ساخت یک موسیقی است. شما در ابتدا وظایف مربوط به تامی و زمان بندی آن را انجام می‌دهید و سپس به سراغ شخصیت بعدی می‌روید زیرا تامی به تنهایی نخواهد توانست تمام چالش‌ها را پشت سر بگذارد. سپس جدول زمانی را به عقب برگردانده و وظایف شخصیت بعدی را مشخص خواهید کرد و بعدی و بعدی تا در نهایت هر شش عضو خانواده یک وظیفه‌ی مشخص را بر عهده بگیرند و پس از آن به صورت دقیقی تمامی اقدام هر شش شخصیت را با یکدیگر تنظیم ‌می‌کنید تا در نهایت بتوانید یکی از مراحل بازی که می‌توان آن را یک پازل پیچیده خطاب کرد، پشت سر بگذارید.

مصاحبه با کارگردان Peaky Blinders: Mastermind | صحبت در رابطه با داستان، شخصیت‌ها، مکانیزم‌ها و موارد دیگر - گیمفا

وقایع بازی مربوط به قبل از زمانی است که تامی توانسته به قدرت برسد و ما می‌توانیم سیر تکامل به قدرت رسیدن آن را مشاهده کنیم؛ اما در هیچ بخشی از داستان بازی ما شاهد مقطع زمانی و اتفاقات مشابه با سریال نخواهیم بود. تمام داستانی که شما در این بازی مشاهده خواهید کرد، مربوط قبل از وقایع فصل اول سریال Peaky Blinders می‌‌شود. با این حال ما از شخصیت‌هل و چهره‌ی بازیگران سریال در طراحی کاراکترهای قابل کنترل بازی استفاده کرده‌ایم. شما در این بازی قادر خواهید بود تا شخصیت‌های کلیدی خانواده‌ی شلبی از جمله تامی، آرتور، جان و… را به کنترل خود درآورید. همچنین بازی‌بازان در طول بازی بسیاری از مکان‌های مشهور موجود در این سریال را مشاهده خواهند کرد.

آیا می‌توانید در رابطه با نحوه‌ی عملکرد جدول زمانی و چگونگی تنظیم دقیق فعالیت‌های هر شخصیت، نحوه‌ی تطابق استراتژی خود با شیوه‌ی مد نظر بازی و همین‌طور چگونگی سیستم پاداش‌ دهی موجود در عنوان Peaky Blinders: Mastermind بابت پیاده‌سازی یک نقشه‌ی هوشمندانه توسط بازی‌باز، توضیحات بیشتری را ارائه کنید؟

هنگامی که یکی از شخصیت‌های شما اقدام به انجام یک عمل کلیدی همچون باز کردن در و یا غیره می‌کند، این عمل وارد جدول زمانی می‌‌شود. حال شما فرض کنید که قصد زدن جیب یک پلیس را دارید. اما برای این کار باید ابتدا حواس پلیس را پرت کنید. پس این‌جا قبل از زدن جیب پلیس، ابتدا با ایدا به سمت پلیس می‌آیید و برروی جدول زمانی مشخص می‌کنید که برای چه مدت قصد پرت کردن حواس پلیس را دارید.

هنگامی که احساس کردید زمان کافی برای انجام کار خود را دارید، کنترل فین را بر عهده می‌گیرید و به سمت موقعیت مناسب برای زدن جیب حرکت می‌کنید، اما ممکن است قبل از آن که فین کار خود را به طور کامل انجام دهد، ایدا از پرت کردن حواس پلیس دست بکشد و همه چیز خراب شود. در آن صورت شما می‌توانید دوباره زمان را به عقب برگردانید تا زمان انجام فعالیت‌های فین و ایدا را با یکدیگر هماهنگ کنید.

در پایان هر مرحله به شما سه لقب برنز، نقره و طلا داده می‌‌شود. اینکه کدام یک از این سه نشان به شما تعلق بگیرد، بستگی به زمان به پایان رساندن مرحله دارد. شما می‌توانید پس از اتمام، دوباره به همان مرحله بازگردید تا حرکات خود را بی‌نقص‌تر از گذشته انجام دهید تا در نهایت بتوانید بالاترین امتیاز هر مرحله را دریافت کنید.

مکانیزم برگرداندن زمان به قبل برای اصلاح اشتباهات، خود یکی از مواردی است که تیم ما علاقه‌ی بسیاری در به کارگیری آن داخل بازی‌های ویدئویی و البته اگر بخواهم صادق باشم در زندگی واقعی دارد‌.

بازی‌بازان تا چه اندازه می‌توانند توقف این موضوع را داشته باشند که هر کاراکتر شخصیت مختص به خود را داشته باشد؟ منظورم نقاط ضعف و قوتی است که در هر شخصیت گنجانده شده است که علاوه بر متمایز کردن آن‌ها نسبت به شخصیت‌های دیگر در استفاده از آیتم‌ها و قدرت‌های خاص، آن‌ها را به دلیل ضعف‌هایشان به دیگر اعضای خانواده وابسته می‌کند.

هرکدام از شخصیت‌های حاضر در بازی یک یا دو قابلیت منحصر به فرد خواهند داشت که به شما در حل معما‌ها کمک می‌کنند. به عنوان مثال تامی این قدرت را دارد که دیگران را تهدید کند. با این اقدام تامی، شما می‌توانید در برخی از شرایط کنترلر دیگر افراد را در دست بگیرید تا کاری را که می‌خواهید برای شما انجام دهند. پُلی می‌تواند به برخی از افسران پلیس رشوه دهد تا آن‌ها هنگام عبور و مرور کردن از برخی مناطق، حضور شما را نادیده بگیرند. اما در برخی موارد پلیس‌ها حاضر به گرفتن رشوه نخواهد شد. در آن زمان است که ایدا وارد عمل می‌شود، او می‌تواند شروع به گپ زدن با افسران پلیس کند تا بتواند برای مدتی حواس آن‌ها را از انجام وظایفشان پرت کند. دیگر شخصیت‌ها نیز هر یک ویژگی‌های مختص به خود را دارند که می‌توانند با تکمیل یکدیگر یک مأموریت را با موفقیت پشت سر بگذارند.

مصاحبه با کارگردان Peaky Blinders: Mastermind | صحبت در رابطه با داستان، شخصیت‌ها، مکانیزم‌ها و موارد دیگر - گیمفا

در پایان هر مرحله به شما سه لقب برنز، نقره و طلا داده می‌‌شود. اینکه کدام یک از این سه نشان به شما تعلق بگیرد، بستگی به زمان به پایان رساندن مرحله دارد. شما می‌توانید پس از اتمام، دوباره به همان مرحله بازگردید تا حرکات خود را بی‌نقص‌تر از گذشته انجام دهید تا در نهایت بتوانید بالاترین امتیاز هر مرحله را دریافت کنید. مکانیزم برگرداندن زمان به قبل برای اصلاح اشتباهات خود یکی از مواردی است که تیم ما علاقه‌ی بسیاری در به کارگیری آن داخل بازی‌های ویدئویی و البته اگر بخواهم صادق باشم در زندگی واقعی دارد‌.

پس از نمایش‌های ابتدایی بازی این موضوع کاملاً مشخص بود که بازی Peaky Blinders: Mastermind دارای سبک گرافیک هنری بسیار زیبایی است. چطور توانستید به این حد از زیبایی شناسی بصری دست پیدا کنید؟

هدف ما ایجاد سبک گرافیکی بود که در عین استفاده از فضا و محیط اصلی سریال، تداعی‌گر یکی دیگر از آثار استودیو‌ی فیوچرلب باشد. و در نهایت ما توانستیم به این سبک گرافیکی دست پیدا کنیم که تیم ما نیز واقعاً به آن افتخار می‌کند زیرا طرفداران ما هنگام تجربه‌ی این اثر قطعاً متوجه این موضوع خواهند شد که بازی Peaky Blinders: Mastermind یکی دیگر از آثار استودیو‌ی فیوچرلب است و این در حالی است که بازی هم‌چنان یک Peaky Blinders واقعی از لحاظ طراحی هنری است و چه چیز بهتر از این!

زمان گیم‌پلی بازی Peaky Blinders: Mastermind حدوداً چقدر به طول خواهد انجامید؟ در رابطه با ارزش تکرار بازی بگویید.

برای بازی‌بازان معمولی تمام کردن بازی چیزی در حدود ۱۰ ساعت زمان خواهد برد. اگرچه بازی‌بازان می‌توانند بین درجه سختی‌های Normal (متوسط) و Hard (سخت) با توجه به زمانی که می‌خواهند برای حل معماها بگذارند، یکی را انتخب کنند و با توجه به آن این زمان می‌تواند کمی بیشتر و یا کم‌تر شود.

البته افزون بر آن بازی ارزش تکرار بالایی برای افراد اسپید رانر (speed runners به بازی‌بازانی گفته می‌شود که سعی در تمام کردن مراحل بازی در حداقل زمان ممکن دارند) و همچنین بازی‌بازان ایده‌آل گرا دارد. زیرا تنها با تکرار بالای مراحل است که می‌توان به بهترین زمان و همچنین امتیازات و القاب هر مرحله دست پیدا کرد.

مصاحبه با کارگردان Peaky Blinders: Mastermind | صحبت در رابطه با داستان، شخصیت‌ها، مکانیزم‌ها و موارد دیگر - گیمفا

هدف ما ایجاد سبک گرافیکی بود که در عین استفاده از فضا و محیط اصلی سریال، تداعی کننده‌ی یکی دیگر از آثار استودیو‌ی فیوچرلب باشد. و در نهایت ما توانستیم به این سبک گرافیکی دست پیدا کنیم که تیم ما نیز واقعاً به آن افتخار می‌کند زیرا طرفداران ما هنگام تجربه‌ی این اثر قطعاً متوجه این موضوع خواهند شد که بازی Peaky Blinders: Mastermind یکی دیگر از آثار استودیو‌ی فیوچرلب است و این در حالی است که بازی هم‌چنان یک Peaky Blinders واقعی از لحاظ طراحی است.

هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار بازی Peaky Blinders: Mastermind از سوی سازندگان مشخص نشده است اما با توجه به آنکه مدتی قبل فهرست اچیومنت‌های بازی منتشر شد، انتظار می‌رود این عنوان به‌زودی  برای کنسول‌های نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با کارگردان Peaky Blinders: Mastermind | صحبت در رابطه با داستان، شخصیت‌ها، مکانیزم‌ها و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با کارگردان Peaky Blinders: Mastermind | صحبت در رابطه با داستان، شخصیت‌ها، مکانیزم‌ها و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با کارگردان Peaky Blinders: Mastermind | صحبت در رابطه با داستان، شخصیت‌ها، مکانیزم‌ها و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با کارگردان Peaky Blinders: Mastermind | صحبت در رابطه با داستان، شخصیت‌ها، مکانیزم‌ها و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با کارگردان Peaky Blinders: Mastermind | صحبت در رابطه با داستان، شخصیت‌ها، مکانیزم‌ها و موارد دیگر - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه با کارگردان Peaky Blinders: Mastermind | صحبت در رابطه با داستان، شخصیت‌ها، مکانیزم‌ها و موارد دیگر - گیمفا