اسپنسر امیدوار است مردم به جای مقایسهی کنسولها، از بازیها لذت ببرند
آقای فیل اسپنسر در جدیدترین مصاحبهی خود به صحبت دربارهی صنعت بازیهای ویدئویی پرداخته و بیان کرده است که دوست دارد کاربران به جای صرف انرژی برروی جدل و بحثهای بیفایده دربارهی برتری کنسولها، از تجربهی بازیها لذت برده و از این صنعت به درستی حمایت کنند.
بحث و جدل دربارهی برتری کنسولها و پلتفرمهای مختلف تقریبا به یکی از پایههای اصلی در جوامع آنلاین بازیهای ویدئویی تبدیل شده است. اگرچه احتمالا این بحث در ابتدا با رقابت سگا در مقابل نینتندو شروع شد ولی امروزه شاهد رقابت هواداران سه شرکت سونی، مایکروسافت و نینتندو بر سر اثبات برتری کنسول خود هستیم و گاها حتی کاربران پلتفرم رایانههای شخصی نیز به میدان مبارزه وارد میشوند. با نزدیک شدن به زمان انتشار کنسولهای نسل بعد، اخیرا شاهد اوج گرفتن این بحثها بودهایم ولی خوشبختانه به نظر میرسد حداقل یک نفر وجود دارد که تلاش دارد به این موضوع خاتمه دهد.
در مصاحبه با The Washington Post، آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) بیان کرده است که دوست دارد این جنگ بین کاربران کنسولها هر چه سریعتر خاتمه پیدا کند. به اعتقاد آقای اسپنسر، رفتار تهاجمی کاربران کنسولها نسبت به یکدیگر و نسبت به بازیهای تولید شده برروی کنسول رقیب در نهایت هیچ سودی نخواهد داشت. آقای اسپنسر به این نکته اشاره کرده است که کاربران باید به جای چنین بحثهایی، بازیهای تولید شده را فارغ از پلتفرم مقصد تشویق کرده و تلاش کنند از تجربهی آنها لذت ببرند.
این ایده که برای پیشرفت صنعت چند شرکت باید موفق شده و دیگران شکست بخورند به صنعت بازیهای ویدئویی برای رسیدن به ظرفیت اصلی خود هیچ کمکی نخواهد کرد. ما باید به رشد صنعت بازیهای ویدئویی کمک کرده و به توسعه دهندگان اجازه دهیم بزرگترین ریسکهای ممکن را بپذیرند. زمان که یک بازی عالی منتشر میشود، ما باید آن را فارغ از این که برروی نینتندو، پلیاستیشن و یا رایانههای شخصی عرضه شده است، تشویق کنیم.
ما باید برروی این صنعت که عاشق آن هستیم تمرکز کرده و شاهد رشد روزافزون آن باشیم. علاوه بر این، ما باید از آن در مقابل مشکلاتی که امروزه با آن روبهرو هستیم، محافظت کنیم. اگر قرار است برای چیزی انرژی مصرف کنیم، بگذارید این انرژی برروی این موارد مصرف شود و نه برروی بحثهای بیفایدهای مانند قطعهی پلاستیکی من از قطعهی پلاستیکی تو بهتر است. به نظر من این بحثها در نهایت هیچ سودی نخواهد داشت.
اگرچه صحبتهای آقای اسپنسر کاملا منطقی و بهجا است ولی به توجه به بازخوردها و کامنتهای کاربران در توییتر و در ادامهی مقالهی منتشر شده، به نظر میرسد هنوز راهی طولانی برای تحقیق این خواسته در پیش داریم.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
نظرات