گیفت کارت
گیفت کارت

اسپنسر امیدوار است مردم به جای مقایسه‌ی کنسول‌ها، از بازی‌ها لذت ببرند

۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

آقای فیل اسپنسر در جدیدترین مصاحبه‌ی خود به صحبت درباره‌ی صنعت بازی‌های ویدئویی پرداخته و بیان کرده است که دوست دارد کاربران به جای صرف انرژی برروی جدل و بحث‌های بی‌فایده درباره‌ی برتری کنسول‌ها، از تجربه‌ی بازی‌ها لذت برده و از این صنعت به درستی حمایت کنند.

بحث و جدل درباره‌ی برتری کنسول‌ها و پلتفرم‌های مختلف تقریبا به یکی از پایه‌های اصلی در جوامع آنلاین بازی‌های ویدئویی تبدیل شده است. اگرچه احتمالا این بحث در ابتدا با رقابت سگا در مقابل نینتندو شروع شد ولی امروزه شاهد رقابت هواداران سه شرکت سونی، مایکروسافت و نینتندو بر سر اثبات برتری کنسول خود هستیم و گاها حتی کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز به میدان مبارزه‌ وارد می‌شوند. با نزدیک شدن به زمان انتشار کنسول‌های نسل بعد، اخیرا شاهد اوج گرفتن این بحث‌ها بوده‌ایم ولی خوشبختانه به نظر می‌رسد حداقل یک نفر وجود دارد که تلاش دارد به این موضوع خاتمه دهد.

در مصاحبه با The Washington Post، آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) بیان کرده است که دوست دارد این جنگ بین کاربران کنسول‌ها هر چه سریع‌تر خاتمه پیدا کند. به اعتقاد آقای اسپنسر، رفتار تهاجمی کاربران کنسول‌ها نسبت به یکدیگر و نسبت به بازی‌های تولید شده برروی کنسول رقیب در نهایت هیچ سودی نخواهد داشت. آقای اسپنسر به این نکته اشاره کرده است که کاربران باید به جای چنین بحث‌هایی، بازی‌های تولید شده را فارغ از پلتفرم مقصد تشویق کرده و تلاش کنند از تجربه‌ی آن‌ها لذت ببرند.

این ایده که برای پیشرفت صنعت چند شرکت باید موفق شده و دیگران شکست بخورند به صنعت بازی‌های ویدئویی برای رسیدن به ظرفیت اصلی خود هیچ کمکی نخواهد کرد. ما باید به رشد صنعت بازی‌های ویدئویی کمک کرده و به توسعه دهندگان اجازه دهیم بزرگ‌ترین ریسک‌های ممکن را بپذیرند. زمان که یک بازی عالی منتشر می‌شود، ما باید آن را فارغ از این که برروی نینتندو، پلی‌استیشن و یا رایانه‌های شخصی عرضه شده است، تشویق کنیم.

ما باید برروی این صنعت که عاشق آن هستیم تمرکز کرده و شاهد رشد روزافزون آن باشیم. علاوه بر این، ما باید از آن در مقابل مشکلاتی که امروزه با آن روبه‌رو هستیم، محافظت کنیم. اگر قرار است برای چیزی انرژی مصرف کنیم، بگذارید این انرژی برروی این موارد مصرف شود و نه برروی بحث‌های بی‌فایده‌ای مانند قطعه‌ی پلاستیکی من از قطعه‌ی پلاستیکی تو بهتر است. به نظر من این بحث‌ها در نهایت هیچ سودی نخواهد داشت.

اگرچه صحبت‌های آقای اسپنسر کاملا منطقی و به‌جا است ولی به توجه به بازخوردها و کامنت‌های کاربران در توییتر و در ادامه‌ی مقاله‌ی منتشر شده، به نظر می‌رسد هنوز راهی طولانی برای تحقیق این خواسته در پیش داریم.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • 343 HALO گفت:

    خب دوستان مشخص شد توی بخش I/O مایکرو چیزی از سونی کم نداره و حتی بهتره
    https://mspoweruser.com/microsoft-xbox-series-x-i-o-throughput-ps5/
    ترجمه ی بخشی از متن:
    اوایل این هفته ، مایکروسافت این چهار مؤلفه را با جزئیات توضیح داد. بازخورد جریان SFS یکی از مؤلفه های کلیدی است که به Xbox Series X امکان می دهد توان I / O کارایی بهتری نسبت به Sony PS5 ارائه دهد. جزئیات زیر را پیدا کنید.

    مشخصات ذخیره سازی:

    Xbox Series X شامل یک SSD 1TB NVME ، با توان ۲٫۴ گیگابایت بر ثانیه از توان I / O خام است.
    سونی PS5 شامل ۸۲۵ گیگابایت NVME SSD است و توان ۵٫۵ گیگابایت در ثانیه از توان تولید I / O خام را ارائه می دهد.
    همانطور که از اعداد بالا مشخص است ، PS5 SSD سریعتر از Xbox Series X SSD است. شکی توش نیست. اما بازده ارائه شده توسط فناوری Sampler Feedback Streaming ، به توسعه دهندگان بازی اجازه می دهد تا از عملکرد بهتر I / O در Xbox Series X لذت ببرند. برای مثال یک بازی را در نظر بگیرید که می خواهد ۲۰ گیگابایت داده را بارگیری کند.

    برای بارگذاری داده ها ، Sony PS5 SSD 3.63 ثانیه طول می کشد.
    از لحاظ تئوریکی ، Xbox Series X SSD 8.33 ثانیه طول می کشد تا همان مقدار داده بارگیری شود. اما به لطف SFS ، تمام داده های ۲۰ گیگابایتی لود نمی شوند ، فقط ۸ گیگابایت لازم است. بنابراین ، Xbox Series X SSD داده های ۸ گیگابایتی را در ۳٫۳ ثانیه بارگذاری می کند.
    با اینکه Xbox Series X در مقایسه با Sony PS5 داده های کمتری بارگیری می کند اما گیمرها تجربه بصری یکسانی را در صفحه نمایش خود خواهند داشت به لطف بهینه سازی ان خواهند داشت

    0
    0
    • X.series گفت:

      حالا من یه جا خوندم سرعت سری ایکس بیشتره از پلی۵
      و به خاطر SFS هستش
      همونطور که جیسون رونالد هم گفت سرعتش روی کاغذ نیست و فراتر از این حرفاست

      جالب اینه جیف کلی که داشت دوالسنس رو تست میکرد با اون بازیش یه قسمتی از بازی ۸ ثانیه لودینگ داشت
      در حالت تئوری اصلا نباید لودینگی وجود داشته باشه اون این بازی که یه گرافیک پایینی داشت

      0
      0
    • -amirhosein- گفت:

      رای مثال یک بازی را در نظر بگیرید که می خواهد ۲۰ گیگابایت داده را بارگیری کند.

      برای بارگذاری داده ها ، Sony PS5 SSD 3.63 ثانیه طول می کشد.
      ….از لحاظ تئوریکی ، Xbox Series X SSD 8.33 ثانیه طول می کشد تا همان مقدار داده بارگیری شود. اما به لطف SFS ، تمام داده های ۲۰ گیگابایتی لود نمی شوند ، فقط ۸ گیگابایت لازم است. بنابراین ، Xbox Series X SSD داده های ۸ گیگابایتی را در ۳٫۳ ثانیه بارگذاری می کند….
      .
      یعنی حال می کنم با این سوتیا هایی که بعضی از دوستان ایکس باکس فن میدن.
      ازاونورم بیشتر حال می کنم با دروغای اقایون ایکس باکسی….
      .
      سوتی: گفته ما ۲۰ گیگ داده نیاز داریم وارد کنیم به رم این کار برای پی اس ۳٫۵ ثانیه طول می کشد.
      بعدش گفته این کار به صورت تئوریک برای سری ایکس ۸٫۵ ثانیس (اما به لطف SFS ، تمام داده های ۲۰ گیگابایتی لود نمی شوند ، فقط ۸ گیگابایت لازم است)
      خب دوست عزیز: اگه ما به ۸ گیگ داده نیاز داریم چرا باید ۲۰ گیگ داده داشته باشیم#[email protected]#^!%@^%^%#%!#[email protected]^%$!%$#^!%@^!%#!#!>>>>!#!!،ریال،#!
      دندونام دارن میریزن یکی یکی Eek! Eek! Eek! Eek! Eek! Eek! Eek!
      دوستان یکی برای من توضیح بده:اگه ما به ۸ گیگ داده نیاز داریم،چرا باید ۲۰ گیگ داده داشته باشیم؟؟؟
      .
      و اما در مورد Sampler Feedback Streaming: دوستان Sampler Feedback Streaming یکی ویژگی نرم افزاری به این معنی که شما هر چیزیرو که لازم داری بیاریش تو مموری سیستم،بدون seek time و به طور انی از داخل منبع اطلاعات فراخوانیش کنی و بیاریش توی مموری دستگاه که پلستیشن ۵ هم این قابلیتو داره ولی عیبش اینه که ی اسم دهن پر کن عین همین چیزی که مایکرو رو این ویژگی گذاشته نداره!!! مارک سرنی تو کنفرانسش ی چند دقیقه ای راجب همین موضوع صحبت کرد!!! با گفتگویی که با دیجیتال فاندری داشتم راجب این موضوع صحبت کرد…
      .
      خلاصه کلا فن های مایکروسافتو خود مایکروسافتا کلا بحالن دمشون گرم Grin

      0
      0
      • 343 HALO گفت:

        خوبه منبع دادم وگرنه اون زمان معلوم نبود چه کار می خواستی کنی:/
        As you can see from the numbers above, PS5 SSD is faster than Xbox Series X SSD. There is no question about it. But the efficiency provided by Sampler Feedback Streaming tech will allow game developers to enjoy better I/O throughput on Xbox Series X. Consider a game that wants to load 20GB of data.

        Sony PS5 SSD will take 3.63 seconds to load the data.
        Theoretically, Xbox Series X SSD will take 8.33 seconds to load the same amount of data. But thanks to SFS, entire 20GB data need not be loaded, only 8GB is required. So, Xbox Series X SSD will load the 8GB data in 3.3 seconds.
        Even though Xbox Series X loaded 2.5 times less data when compared to Sony PS5, gamers will have the same visual experience on their screens
        در مورد Sampler Feedback هم این خود چیزی هست که مایکرو گفته :
        Sampler Feedback Streaming is a brand-new innovation built on top of all the other advancements of the Xbox Velocity Architecture. Game textures are optimized at differing levels of detail and resolution, called mipmaps, and can be used during rendering based on how close or far away an object is from the player. As an object moves closer to the player, the resolution of the texture must increase to provide the crisp detail and visuals that gamers expect. However, these larger mipmaps require a significant amount of memory compared to the lower resolution mips that can be used if the object is further away in the scene. Today, developers must load an entire mip level in memory even in cases where they may only sample a very small portion of the overall texture. Through specialized hardware added to the Xbox One X, we were able to analyze texture memory usage by the GPU and we discovered that the GPU often accesses less than 1/3 of the texture data required to be loaded in memory. A single scene often includes thousands of different textures resulting in a significant loss in effective memory and I/O bandwidth utilization due to inefficient usage. With this insight, we were able to create and add new capabilities to the Xbox Series X GPU which enables it to only load the sub portions of a mip level into memory, on demand, just in time for when the GPU requires the data. This innovation results in approximately 2.5x the effective I/O throughput and memory usage above and beyond the raw hardware capabilities on average. SFS provides an effective multiplier on available system memory and I/O bandwidth, resulting in significantly more memory and I/O throughput available to make your game richer and more immersive.
        توی توییتر هم دولوپر بعد از توضیحات مایکرو به شدت تحت تاثیر قرار گرفتن و گفتن یک قابلیت game changer هست
        حالا با تمام این اوصاف شما نظر خودتو داری دیگه به من ربطی نداره

        0
        0
      • ALFAR3D گفت:

        اتفاقا درست میگه….مشکل کنسولا یا هر پلتفرم بازی همینه یه سری داده لود میشه تو رم که عملا نیاز نیست روش کنترلی هم نبود این چیزی بود که باعث میشد هی رم بیشتری طلب کنه بازی ‌‌….الان نه چون سمپلر برای همینه که عینا اون چیزی که نیازه واقعا لود بشه ….بله سونی هم یه چیزی مشابه رو داره ولی با کارایی کمتر چون سخت افزاریه …..مایکی هم سخت افزاریه هم نرم افزاری که کاملا هماهنگ باشه …..جدا از این این قابلیت خیلی رو سرعت لود کمک میکنه طبق همون ویدیو که مایکی داده ۲.۵ برابر متوسط سرعت ssd رو میبره بالا….۲۰۵ برابر ۲.۴ که سرعت خام هست میشه ۶ گیگ حالا شما بگو ۶ گیگ بیشتره یا ۵.۵ گیگ؟….الان متوجه میشید چرا جیسون رونالد میگه سرعت بیشتر از رویه کاغذه….این تازه با دایرکت استورج بیشتر از اینم میشه…..راه حل نرم افزاریه مایکی رو پیسی هم تاثیره زیادی میزاره…..خود شما اطلاعاتت زیاد نیست بعد به یکی دیگه تیکه میپرونی….

        0
        0
        • tinytoon گفت:

          شما خیلی اطلاعاتت بالاست که از روی تعصب میای سرعت خام ssd سونی رو با بیشینه ی سرعت ssd سریز ایکس مقایسه میکنی ؟؟ سرعت خام ssd سونی ۵٫۵ گیگ بر ثانیه هست سرعت خام ssd مایکرو ۲٫۴ گیگ بر ثانیه هست سرعت معمول ssd سونی با فشرده سازی ۹ گیگ بر ثانیه هست سرعت معمول ssd مایکرو با فشرده سازی ۴٫۸ گیگ بر ثانیه هست بیشینه سرعت ssd سونی ۲۲ گیگ بر ثانیه هست بیشینه سرعت ssd مایکرو ۶ گیگ بر ثانیه هست

          0
          0
  • saeed_nl70 گفت:

    همینی نبود میگفت ما قدرتمند ترین کنسول دنیا رو داریم و همه باید از ۴k واقعی لذت ببرن؟ عجیب اندر غریبا

    0
    0
  • darksiders99 گفت:

    من هم pc دارم هم ps
    دوتا ۲ رو روی برند مایکرو
    انحصاری رو روی ps
    فن بازیو تمومش کنید Grin Grin Grin Grin

    0
    0
  • فرشاد گفت:

    آقا صاحابتون هم اومده میگه از بازی لذت ببرید تمومش کنید این بازی کثیف رو تا کی میخوان فیل ترو پاور و ۲۳ جولای هزار و یک خزعبل و تراوشات ذهنیتون رو مثل یه میخ بکنید تو سرمون بس کنید اصن ایکس باکس خوبه راضی میشید فقط دیگه از این کامنت ها سس ماستی ندید

    0
    0
  • reza.mhp گفت:

    لذت بردن از بازی ها احسنت Yes

    0
    0
  • mbox گفت:

    افرین به رییس بزرگ واقعا سطح فکرش بالاست
    کاش سونی فن ها هم یکم رفتارشون رو اصلاح کنن و دست از این حرفای بچه گونه شون بردارن

    0
    0
  • alizalogy گفت:

    خدایی کامنتای اینجا خیلی خنده داره، زیر پست فیل اسپنسر که می گه طرفدارا دعوا رو بذارید کنار، با قدرت بیشتر از همیشه به دعوا ادامه می دن

    0
    0