اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم

سعید آقابابایی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

خلق یک بازی ویدئویی به خودی خود کار بسیار سختی است چه برسد به اینکه آن بازی ویدئوی یک عنوان نقش آفرینی باشد. عناوین نقش آفرینی موفقی در بازار وجود دارند که بسیاری از آن‌ها در همین یک یا دو سال اخیر عرضه‌شده اند اما آیا هیچ کدام از آن‌ها توانسته اند موفقیت و محبوبیتی به مانند سری Witcher را کسب کنند؟ مطمئنا پاسخ به این سوال منفی است. شاید بسیاری از ما به مانند امروز، استودیوی سی‌دی پراجکت را نمی شناختیم، اصلا نمی دانستیم بازی نقش آفرینی داستانی یعنی چه ! یعنی می دانستیم اما هیچ وقت فکر نمیکردیم یک بازی ویدئویی در سبک نقش آفرینی با یک شخصیت فوق العاده و یک داستانی که به طرز شگفت انگیزی روایت می‌شود بتواند ما را انقدر در آن سال‌ها مجذوب خود کند. شاید بسیاری از ماها وقتی ویچر ۲ را بازی کردیم برق از سرمان پرید و اصلا انتظار چنین بازی خوبی و پرمحتوایی را با آن داستان جذاب نداشتیم. با وجود موفقیت دو نسخه اول اما استودیوی سی دی پراجکت یک هدف بزرگ داشت و آن هم چیزی نبود جز خلق بزرگ‌ترین نقش آفرینی تاریخ. برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی دست برنداشت و سرانجام عنوانی را خلق کرد که نه تنها یکی از برترین عناوین تاریخ به شمار می‌آید بلکه می‌توان به جرات گفت Witcher 3 سبک نقش آفرینی را متحول کرد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنماهای جامع بازی Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 و Dark Souls Remastered و Resident Evil III Remake تصمیم گرفتیم که راهنمای جامع و اختصاصی بعدی را آغاز کنیم و بنا شد تا این راهنما از شاهکار The Witcher 3: Wild Hunt و به قلم سردبیر محترم خبری، سعید حلاجیان عزیز باشد. برای اینکه بتوانید بازی The Witcher 3: Wild Hunt را صد در صد کنید و از تمام ارزها و نکات مخفی آن با خبر شوید، و از همه مهم تر تصمیمات درستی در بازی بگیرید به یک راهنمای جامعه و کامل احتیاج دارید. بنابراین با توجه به درخواست بالای شما کاربران تصمیم گرفتیم تا راهنمای قدم به قدم این بازی را به سعید حلاجیان عزیز که راهنمای اویل ۳ را به بهترین شکل تمام کرده بود سپرده تا برای شما این راهنمای سخت و دشوار را نگارش کند و اگر با ما همراه باشید بهترین و کامل تجربه را از بازی با رهنمای کامل سعید حلاجیان عزیز خواهید داشت.

دنیای بازی The Witcher 3: Wild Hunt بسیار وسیع است. در هر گوشه و کنار این دنیای که بروید به هر شهری از آن که سر بزنید داستان متفاوتی برای روایت کردن وجود دارد. اتمسفر فوق العاده‌ی بازی سبب می‌شود که شما بخواهید ساعت‌ها و ساعت‌ها در این مناطق به کاوش بپردازید، رمزها و رازهای آن را کشف کنید، ماموریت‌های جانبی را قبول کنید و جادوهای جدید یاد بگیرید و از همه مهم تر خط داستانی اصلی بازی را دنبال کنید. زیرا این بازی روایت داستانی جذاب و شخصیت‌های منحصر بفردی دارد که به خوبی به آن‌ها پرداخته شده است. گاهی اوقات ماموریت‌های فرعی بازی نیز داستانی را برای شما روایت می‌کنند و شما را با شخصیت‌هایی آشنا می‌‍کنند که حتی گاهی این ماموریت‌ها را از خط داستانی اصلی بازی نیز جذاب تر می‌کنند. خیلی سخت است که در دنیای بازی The Witcher 3: Wild Hunt قدم بگذارید و غرق در زیبایی، وسعت و اتمسفر فوق العاده آن نشوید. همان طور که گفتیم بازی The Witcher 3: Wild Hunt یک بازی نقش آفرینی عادی نیست و دنیای بازی نیز وسعت بسیار بالایی دارد که شاید بدون یک راهنمای خوب و جامع به راحتی در دنیای بازی گم شده و یا از پیچیدگی های برخی ماموریت ها و مراحل آن کلافه شوید. به علاوه در خلال داستان بازی گرالت مجبور است تصمیماتی بگیرد و این تصمیمات می‌توانند نه تنها در سرنوشت نهایی بازی بلکه در سرنوشت بسیاری از شخصیت‌های آن تاثیر گذار باشد. به علاوه برخی از شخصیت‌های مهم بازی را نمی‌توانید در مراحل اصلی آن پیدا کنید بلکه برای ملاقات و آشنایی با این شخصیت‌ها باید به سراغ ماموریت‌های فرعی خاصی بروید. همان طور که قبلا نیز خدمت شما عرض کرده ام این مطالب از آن جهت اختصاصی گیمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم The Witcher 3: Wild Hunt برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را به صورت یک هفته در میان برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم. در این راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست آید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 و Dark Souls Remastered و Resident Evil III Remake مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با نخستین قسمت از سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt  به قلم سردبیر محترم خبری، سعید حلاجیان عزیز همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

خانم ها و آقایان؛ این شما و این یکی از بهترین، ماندگارترین و محبوب ترین شخصیت های تاریخ عناوین نقش آفرینی یعنی Geralt of Rivia. قرار است همراه با این شخصیت یه سفر پر ماجرا و طولانی داشته باشیم پس خودتون رو برای یک ماجراجویی جذاب آماده کنید

شروع راهنما به قلم سعید حلاجیان، سردبیر خبری

ابتدا که بازی را اغاز کنید چند میان پرده‌ی سینمایی را شاهد هستیم و این طور به نظر می رسد که ویچر داستان ما یعنی گرالت به دنبال ینفر (Yennefer) هست. پس از اتمام میان پرده بازی از Kaer Morgan آغاز می‌شود. Kaer Morgan در حال حاضر آخرین پایگاهی است که برای ویچرها باقی مانده است. پس از یک میان پرده کوتاه، در نهایت برای نخستین بار کنترل شخصیت محبوب داستان یعنی گرالت را به دست می گیریم. همان طور که گفتیم در قلعه Kaer Morgan و در اتاق ینفر قرار داریم. توجه داشته باشید که اگر راهنمای بازی را فعال کرده باشید نکات اولیه بازی به شما تذکر داده می شود. اگر تمایل داشته باشید بهتر است همین اول بازی با کلید ها و کنترل های بازی آشنا شوید.  اولین چیزی که بازی نیز به شما متذکر می شود همان Witcher Sense است. با قابلیت ویچر سنس آشنا هستید که در تمام طول بازی به کارمان می‌آید و باعث می‌شود بتوانیم راحت تر رد پاها، مسیرها و حتی آیتم‌های کالکتیبل بازی را پیدا کنیم. اگر با کنسول پلی‌استیشن ۴ بازی می کنید کلید R2 را بزنید تا ویچر سنس فعال شود. با فعال شدن ویچر سنس مشاهده می کنید که آیتم های کالکتیبلی که در اتاق یا به طور کلی در محیط بازی وجود دارند با رنگ قرمز مشخص می‌شوند و این طوری کار برای پیدا کردن آن‌ها راحت تر می شود. به بقیه موارد فعلا کاری نداریم و به سراغ اولین ماموریت داستانی اصلی بازی می رویم.

ماموریت داستانی Kaer Morgan

اولین کاری که باید بکنیم این است که به طبقه پایین برویم و Ciri را پیدا کنیم و با وی تمرین کنیم اما در ورودی یا همان در راه پله قفل است و باید کلید آن را پیدا کنیم. نگران نباشید کلید در داخل همین اتاق قرار دارد. تنها کاری که باید برای پیدا کردن کلید انجام دهید این است که ابتدا با فشردن کلید R2 ویچر سنس را فعال کنید و سپس به دنبال آیتم اصلی یا همان کلید بگردید. دقیقا کنار دری که از آن صحبت می کردیم یک میز وجود دارد که  و برروی این میز نیز یک کتاب را مشاهده می‌کنیم کلید دقیقا برروی این کتاب قرار دارد و با فشردن کلید ضربدر می‌توانید کلید که همان ایتم اصلی است را بردارید و به تجهیزات خود اضافه کنید؛ در این صورت مشاهده می کنید که سریعا وضعیت ماموریت یا کوئست بازی آپدیت می شود. در ادامه می توانید سایر آیتم ها را نادیده بگیرید و مستقیما به سراغ در بروید اما پیشنهاد می کنم کمی وقت بگذارید و با ویچر سنس آیتم‌های دیگر را نیز پیدا کنید و آن ها را بررسی کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

دقیقا کنار دری که از آن صحبت می کردیم یک میز وجود دارد که  و برروی این میز نیز یک کتاب را مشاهده می‌کنیم کلید دقیقا برروی این کتاب قرار دارد و با فشردن کلید ضربدر می‌توانید کلید که همان ایتم اصلی است را بردارید و به تجهیزات خود اضافه کنید؛ در این صورت مشاهده می کنید که سریعا وضعیت ماموریت یا کوئست بازی آپدیت می شود. البته پیشنهاد می کنم کمی با ویچر سنس در اطراف اتاق به کاوش بپردازید و با یان قابلیت بیشتر اشنا شوید ؛ ضمن اینکه می توانید با ینفر هم مکالمه کوتاهی داشته باشید

در این مکان و در حین اینکه در اتاق در حال  کاوش هستید می توایند با ینفر هم به صحبت بپردازید اما این صحبت ها نتیجه خاصی را به دنبال ندارد. در واقع بهتر است اینکار را انجام دهید زیرا برای اولین بار با قابلیت انتخاب دیالوگ در بازی آشنا می شوید. شما می توانید به میل خود یکی از دیالوگ هایی که برروی صفحه نمایش داده می شود را انتخاب کنید. به طور مثال می توانید انتخاب کنید که وقت بیشتری با ینفر بگذارنید و یا اینکه حرف او را قبول کنید و به ماموریت خود یعنی یافتن Ciri ادامه دهید. در این جا می توانید هر گزینه ای که دلتان می خواهد را انتخاب کنید زیرا همان طور که گفتم تفاوتی ندارد کدام گزینه را انتخاب کرده باشید ینفر شما را وادار می کند تا به ماموریت خود ادامه دهید. همچنین می توانید به بالکون بروید و از تماشای این منظره زیبا  و شگفت انگیز لذت ببرید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

انگار نه انگار پنج سال از انتشار بازی می گذرد این بازی هنوز هم زیبا است ؛ هنوز هم با شکوه است و هنوز هم رو دست ندارد

خب بپردازیم به ادامه ماموریت اصلی بازی. حال که کلید را پیدا کردیم باید دری که در اتاق قرار دارد را با این کلید باز کنیم. برای باز کردن درهایی که قفل هستند در صورت یکه کلید ان ها را پیدا کرده باشید تنها کافی است تا به جلوی در بروید و و کلید ضربدر را بزنید و در این صورت قفل در به صورت خودکار باز می‌شود و نیازی به انجام هیچ کار اضافه نیست. با باز کردن در از راه پله ها به سمت پایین می رویم و هنگامی که تقریبا به انتهای راه پله ها برسید میان پرده دیگری آغاز می شود. مشاهده می کنید که Vesimir هنگام مطالعه خوابش برده و البته اثری از Ciri نیست کمی بعد متوجه می شوید که Ciri تنهایی در حال تمرین است که این موضوع باعث عصبانیت Vesimir می شود و می گوید که به دنبال Ciri برویم تا با وی تمرین کنیم در اینجا می توانید از میان دو دیالوگ نمایش داده شده یکی را انتخاب کنید و فرق نمی کند. دیالوگ اول گرالت به وسیمر می گوید که از دست Ciri عصبانی نشود و در گزینه دوم نیز گرالت می گوید ما بیش از حد Ciri را لوس کردیم. همان طور که گفتیم مهم نیست که کدام را انتخاب کنید ما گزینه اول را انتخاب کردیم . سپس گرالت به سمت Ciri می رود و در حالی که Ciri  با چشم بسته در حال تمرین است به او نکاتی را گوش زد می کند باز هم باید دیالوگی را انتخاب کنیم که مهم نیست و تفاوتی نمی کند انتخاب شما چه باشد. در ادامه باید همراه با Ciri به سمت Vesimir بروید اما قبلش Ciri از شما می خواهد که با یکدیگر برای رسیدن به Vesimir مسابقه بدهید. اینکه کدام یک از دو دیالوگ را انتخا می کنید مهم است زیرا در صورت انتخاب اولین دیالوگ از بالا شما قبول می کنید که با Ciri مسابقه بدهید و در این صورت باید خیلی سریع باشید و حتی میانبر بزنید تا بتوانید زودتر از Ciri به مقصد برسید و مسابقه را ببرید و یا اینکه می توانیn به طور کلی قید مسابقه دادن را بزنید و گزینه دوم را انتخاب کنید در این صورت گرالت Ciri مستقیما به سمت Vesimir می روند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

اگر گزینه اول را انتخاب کنید باید با Ciri تا محلی که وزیمیر در آن جا قرار دارد مسابقه دهید و اگر می خواهید این مسابقه را برنده شوید باید خیلی سریع باشید. اگر گزینه دوم را انتخاب کنید قید مسابقه را خواهید زد و مستقیما به نزد وزیمیر می روید

در ادامه وقتی Vesimir از شما سوال می کند که می خواهید اصول اولیه نبرد را با یکدیگر مرور کنید و یا اینکه آزادانه تمرین کنید باز هم انتخاب با شماست اما بهتر است گزینه اول یعنی Let’s Start With The Foundamentals  را انتخاب کنید زیرا در این صورت می توانید با توجه به آموزش هایی که برروی صفحه نمایش داده می شود اصول اولیه مبارزه در بازی را یاد بگیرید . البته در صورت انتخاب گزینه دوم گرالت آزادانه به تمرین و مبارزه با Vesimir بپردازید و در نهایت هر زمان که از اینکار خسته شدید می توانید مبارزه را متوقف کنید. اصول اولیه مبارزه به شما آموزش می دهد که چگونه شمشیر خود را بیرون بیاورید به سمت دشمن حمله کنید چگونه جاخالی بدهید  و یا غلط بزنید و یا چگونه از Sign ها استفاده کنید. در پایان باید به یکی از نقاطی که در زمین تمرین هایلایت شده است بروید و با نحوه پرتاب بمب نیز آشنا شوید. پس از اینکار مبارزه به پایان می رسد می توایند ازادانه با Vesimir  مبارزه را ادامه دهید اما در غیر این صورت می توانید شمشیر خود را غلاف کنید تا مبارزه به پایان برسد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

بهتر است گزینه اول یعنی Let’s Start With The Foundamentals  را انتخاب کنید زیرا در این صورت می توانید با توجه به آموزش هایی که برروی صفحه نمایش داده می شود اصول اولیه مبارزه در بازی را یاد بگیرید

جادوها :

جادوها یا Signها در بازی از توانایی های ویژه‌ی هر جادوگر یا ویچری هستند که معمولا در مبارزات و یا بسیاری از امور دیگر از آن‌ها استفاده می کنند. در بازی Witcher 3، گرالت در مجموع دارای پنج نوع جادو است که می تواند از آن ها در حین مبارزات بازی استفاده کند. اولین جادو Aard نام دارد به نوعی با ساتفاده از این جادو برروی دشمنان باعث می شود تا ان ها به زمین پرتاب شوند. دومین جادو Axii نام دارد که اگر ان را برروی دشمنان خود استفاده کنید باعث می شود تا آن ها کمی گیج شوند و در این صورت با اجرای یک حمله سنگین کار او را تمام کنید. جادوی سوم igni نام دارد که بدون شک محبوب هر بازی بازی است و به اصطلاح همان جادوی آتش است. با ساتفاده از آن گرالت به سمت دشمنان خود آتش پرتاب می کند و از این طریق آن ها را به آتش می کشد. جادوی بعدی Quen نام دارد. در صورت  استفاده از Quern باعث می شود یک سپر در اطراف شما ایجاد شود که شما را در برابر حملات دشمن مصون نگه می دارد و به دشمنان اطراف نیز آسیب وارد می کند و حتی این شانس را دارید که بتوانید کار دشمن خود را به راحتی تمام کنید. آخرین جادو نیز Yrden نام دارد که با استفاده از آن تله ها در زمین کار گذاشته می شود که اگر دشمن به این تله ها برود باعث می شود سرعتش آهسته شده و از این طریق می توانید با پرتاب یک بمب کار وی را تمام کنید.

حال که به صورت مختصر در رابطه با جادو یا همان Sign های بازی صحبت کردیم بهتر است به بازی ادامه دهیم. پس از اینکه مبارزه با Vesimir تمام شد میان پرده ای نمایش داده می شود اما در نهایت با اتمام این میان پرده چپتر اول بازی که به نوعی مقدمه ای برای آشنایی با مبارزات بازی بود به اتمام می رسد

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

جادوها یا Signها در بازی از توانایی های ویژه‌ی هر جادوگر یا ویچری هستند که معمولا در مبارزات و یا بسیاری از امور دیگر از آن‌ها استفاده می کنند. در بازی Witcher 3، گرالت در مجموع دارای پنج نوع جادو است که می تواند از آن ها در حین مبارزات بازی استفاده کند.

ماموریت داستانی Lilac and Gooseberries:

بازی از آنجایی آغاز می‌شود که گرالت از خواب می پرد و متوجه می شویم که تمام این ها رویای گرالت بوده‌اند؛ رویایی که البته پایان بسیار وحشتناکی داشت. وقتی که وزیمیر از گرالت در مورد خوابش می پرسد شما می توانید گزینه الو را انتخاب کنید و در مرود رویای خود به وزیمیر توضیح دهید و یا اگر علاقه ای به این کار ندارید می توانید گزینه دوم را انتخاب کنید تا اصلا در مورد رویای خود با وزیمیر صحبت نکنید. دیالوگ های دیگر را نیز می توایند به میل خودتان انتخاب کنید و هر انتخاب داشته باشید تاثیری در روند بازی ندارد. پس از پایان میان پرده قبل از اینکه با وزیمیر به مسیر خود ادامه دهید غول ها به شما حمله می کنند و شما باید آن ها را از پای در آورید. بهترین کار این است که از Aard استفاده کنید تا ابتدا آن ها را کمی به عقب برانید  زیرا تعدادشان کمی زیاد است سپس بالافاصله با IGNI با آتش ان ها را بسوزانید با چند بار تکرار این کار خیلی زود کار آن ها تمام می کنید. اگر هم نه می توانید تنها با شمشیر خود به سراغ آن ها بروید اما اینکار کمی خطرناک است چون همان طور که گفتم تعدادشان کمی زیاد است و ممکن است وقتی در حال مبارزه با یکی از غول ها هستید دیگر غول ها نیز به شما حمله کنند. در مجموع این قسمت محک خوبی است تا آموزش هایی را که در چپتر اول یاد گرفته اید را اینجا به کار بگیرید و برای شرایط سخت و مبارزات بیشتر آماده شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

بهترین کار برای مبارزه با غول ها این است که از جادوی Aard استفاده کنید تا ابتدا آن ها را کمی به عقب برانید  زیرا تعدادشان کمی زیاد است سپس بالافاصله با IGNI با آتش ان ها را بسوزانید با چند بار تکرار این کار خیلی زود کار آن ها تمام می کنید. اگر هم نه می توانید تنها با شمشیر خود به سراغ آن ها بروید اما اینکار کمی خطرناک است چون همان طور که گفتم تعدادشان کمی زیاد است و ممکن است در هنگام مبارزه با آن ها با شمشیر کمی دچار مشکل شوید

بعد از اینکه کارتان با غول ها تمام شد می توانید آن ها را لوت کنید و از این طریق آیتم هایی را به دست اورید که شاید بعدا به دردتان بخورد. سوار بر اسبتان شوید و همراه با وزیمیر به راهتان ادامه دهید اندکی بعد میان پرده ای اغاز می شود و مشاهده می کنید که یک موجودی به نام گریفین به یک ارابه حمله کرده است و کسی درخواست کمک می کند گرالت و وزیمیر از اسب خود پیاده می شوند و سعی می کنند تا گریفین را از پای در آورند اما تنها می توانند وی را زخمی کنند و گریفین از آن جا فرار می کند. در نهایت پس از نجات فردی که در خواست کمک کرده بود او از شما می پرسد که آیا در قبال کمکی که کرده اید پول یا سکه می خواهید یا خیر. انتخاب این گزینه به شما بستگی دارد و انتخاب شما هر چه باشد تاثیری بر روند داستانی بازی ندارد اما اگر از او پولی درخواست نکنید وقتی بعدا در بار با Elsa ملاقات کنید او رفتار بسیار گرم و خوبی با شما خواهد داشت. در ادامه آن مرد از شما می پرسد که آیا به دنبال شخص خاصی می گردید. در اینجا اگر گزینه اول را انتخاب کنید و به گویید که به دنبال زنی با مشخصات ینفر می گردید او به شما می گوید که کسی را ندیده اما اگر به شهر White Orchard بروید یکی مهمانخانه در آنجا وجود دارد که می توانید از افراد آنجا در مورد ینفر اطلاعاتی به دست آورید. در نهایت گرالت و وزیمیر به راه خود ادامه می دهند تا به اولین شهر بازی یعنی White Orchard برسید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

پس از اینکه یان فرد را از دست گریفین نجات دادید او از شما می پرسد که ایا انتظار پادا دارید یا خیر. بهتر است که پاداشی از او نگیرید

پس از اینکه به bar موجود در شهر White Orchard برسید به صورت خودکار میان پرده ای آغاز می شود سرانجام با Elsa روبرو می شوید که صاحب بار است و به هنگام انتخاب دیالوگ می توانید با او به تجارت بپردازید اما مهم تر از همه باید از او در مورد ینفر بپرسید اما وی می گوید که چنین شخصی را تا به حال ندیده است اما بهتر است از دیگر افرادی که در بار حضور دارند در مورد او سوال کنید. برای اینکار ابتدا از دو نفری که در همان قسمت حضور دارند شروع کنید. آن ها ابتدا از صحبت با شما امتناع می کنند اما پس از ان بازی چند گزینه در اختیار شما قرار می دهد. می توانید با ان ها صحبت کرده و خیلی خشونت به خرج ندهید و یا اینکه از جادوی Axii برروی یکی از آن ها استفاده کنید تا از این طریق ذهن آن ها را کنترل کرده تا بتوانید اطلاعات بیشتری به دست آورید (گزینه Talk Now را انتخاب کنید). حتما  همین کار را انجام دهید زیرا در این صورت ۲۵ امتیاز تجربه به دست می آورید. پس از آن به آن طرف بار و به سراغ شخصیتی با نام Albert Geert بروید. با او صحبت کنید و وقتی از ینفر بپرسید او نیز می گوید که چنین شخصی را ندیده است می‌توانید به صحبت با وی ادامه دهید و یا در پایان حتی با وی gwent بازی کنید یا اینکه قید بازی را بزنید و از او خداحافظی کنید؛ بازی کردن یا نکردن شما به علاقه خودتان بستگی دارد و انتخاب شما هرچه باشد تاثیری بر روند داستاین بازی ندارد. آخرین شخصی که باید با وی صحبت کنید Gaunter O’Dim  است. می توانید با او نوشیدنی بنوشید و یا از نوشیدن همراه با او پرهیز کنید ( اهمیتی ندارد). او به شما می گوید که ینفر را دیده اما نمی داند او کجاست و برای این که بفهمید او کجا رفته باید به کمپ Nilfgaardians بروید که در جنوب غربی این روستا واقع شده است. اما به محص اینکه از بار بیرون بروید سه نفر جلوی شما را می گیرند و می خواهند که با شما مبارزه کنند هر تصمیم که بگیرید به مبارزه با این افراد ختم می شود اما از بین سه گزینه موجود بهتر است گزینه سوم را انتخاب کنید تا با Axii ذهن یکی از سه نفر را کنترل کرده و یکی از سه نفر را کم کنید اگر این کار را انجام دهید ۲۵ امتیاز تجربه دریافت می کنید. این مبارزه اصلا سخت نیست و پس از پایان آن ۳۵۰ امتیاز تجربه دریافت می کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

هرجا در بازی که چنین گزینه ای را مشاهده کردید حتما از جادوی Axii استفاده کنید (گزینه مشخص شده را انتخاب کنید) زیرا به شما امتیاز تجبه تعلق می گیرد و حتما هم حواستان باشد مهارت Delusion را همان اول بازی فعال کنید تا بتوانید حتما با استفاده از Axii ذهن افراد را کنترل کرده و از آن‌ها اطلاعات به دست آورید

White Orchard

همان طور که می دانید در شهر یا همان روستای White Orchard قرار داریم. اولین منطقه یا از بازی که در حال حاضر به آن دسترسی داریم. پس از اینکه مبارزه شما به سه ان سه نفر تمام شد بازی به شما بالاخره اجازه می دهد تا آزادانه به کاوش در دنیای بازی بپردازید. قبل از اینکه ماموریت داستانی بازی را در پیش بگیرید قصد دارم تا نکاتی در مورد این هشر، کالکتیبل‌ها، کوئست های مهم و مکان های با اهمیتی که باید حتما به آن جا مراجعه کنید اطلاعاتی را ارائه دهم. ابتدا به نقشه زیر نگاهی بیاندازید . در این نقشه تمام موارد مهم مشخص شده اند:

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

مناطقی که با رنگ سبز مشخص شده اند داری دشمنانی با سطح ۱ الی ۲ هستند

مناطقی که با رنگ زرد مشخص شده اند داری دشمنانی با سطح ۳ الی ۵ هستند

مناطقی که با رنگ قرمز مشخص شده اند داری دشمنانی با سطح ۶ به بالا هستند

نکته: معمولا در مناطق قرمز دشمنان لول بالا و مرگ بار وجود دارند، بنابراین تصویر سر گرگ در مناطق قرمز در نقشه بالا مکان دقیق قوی‌ترین دشمنان را در آن مناطق نشان می دهد.

حال به این نقشه نگاه کنید:

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

۱,۲,۳و …. مکان های اصلی در نقشه:

مکان های اصلی در نقشه در واقع مکان هایی هستند که در طول بخش داستانی بازی و ماموریت های اصلی به سراغ آن‌ها خواهیم رفت و از آن ها بازدید خواهیم کرد. برخی از آن ها دارای آیتم های مهمی هستند که حتما وقتی به هر کدام برسیم به طور کامل راهنمایی خواهیم کرد.

رنگ سبز : Road signs

رنگ قرمز: دشمنان قوی و خطرناک

رنگ آبی: شخصیت های غیر قابل بازی مهم و کلیدی (NPC) در White Orchard:

بهتر است در مورد شخصیت‌های غیر قابل بازی بیشتر صحبت کنیم :

Griffin – همان موجود کرکس مانند و غول پیکر که با پیش روی در بازی و در جریان ماموریت The Beast of White Orchard باید با آن مبارزه و او را شکست دهیم

Bram – این شخص یک فروشنده است و ایتم های خوبی برای فروش دارد.

Merchant –  زمانی که مکان ترک شده یا (Abbandoned Site) را ایمن کرده باشید سر و کله او پیدا می شود. او سلاح، مهمات و تجهیزات خوبی برای فروش دارد)

Quartermaster –  او یک Craftsman است یعنی قادر است هرچیزی که بخواهید را برای شما بسازد و البته آیتم های شما را نیز تعمیر کند . او همچنین آیتم‌های دیگری به مانند سلاح سرد، بلوپرینت و مواد مورد نیاز برای Alchemy را نیز می فروشد

Tomira –او نیز آیتم هایی به مانند مواد اولیه Alchemy، دیاگرام و glyph ها را به همراه آیتم‌های دیگر می فروشد

Willis –او نیز یک Craftsman  است و آیتم‌هایی به مانند دیاگرام را هم می سازد و هم می فروشد و هم قادر است تا آیتم‌های شما را تعمیر کند.

Herbalist – زمانی که مکان ترک شده یا (Abbandoned Site) را ایمن کرده باشید سر و کله او پیدا می شود. او آیتم‌هایی به مانند مواد اولیه، glyphها و بسیاری از آیتم‌‌های دیگر را می فروشد

Places of Power:در بازی مناطقی وجود دارند به نام Places of Power که اگر به آن مناطق مراجعه کنید و با سنگ‌های تعامل داشته باشید امتیاز مهارت دریافت خواهید کرد. به طور مثال همان منطقه اول بازی دارای شش Places of Power است که اگر با توجه به نقشه ای که قرار دادیم به این مکان‌ها مراجعه کنید می‌توانید شش امتیاز مهارت ( هر Places of Power یک امتیاز مهارت) دریافت کنید. البته دقت داشته باشید که این مکان‌ها معمولا توسط یک Wraith محافظت می‌شوند که اوایل بازی کشتن آن‌ها کمی سخت است اما به هر صورت ما به امتیاز مهارت آن احتیاج داریم. معمولا این Wraith ها همراه خود یک Mutagen نیز دارند. Mutagen‌ها معمولا از طریق کشتن هیولاها به دست می‌آیند که با استفاده از آن‌ها در همان منوی مهارت‌ها و قرار دادن آن‌ها در اسلات مناسب باعث خواهید شد تا گرالت به شخصیت قوی‌تری تبدیل شود. به خصوص اگر آن‌ Mutagen را در کنار مهارت هم رنگ خود قرار دهید تاثیر چند برابری خواهند داشت. این مناطق با رنگ سفید (نقشه بالا) مشخص شده اند:

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

با بازدید از Places of Power امتیاز مهارت به دست خواهید آورد که از این امتیازات باید برای ارتقای مهارت های خود استفاده کنید

ماموریت های فرعی : برای دریافت ماموریت های فرعی باید به Notice Board بروید و ماموریت های فرعی را از آنجا دریافت کنید. معمولا ماموریت های فرعی مربوط به پیدا کردن اشخاص یا افراد خاصی، مبارزه و از پای در آوردن دشمنان خاص (Contract) ها و غیره هستند  که با انجام هر کدام بازی به شما پاداش داده می شود. به علاوه در طول دنیای بازی شاید با علامتی به مانند  علامت تعجب زرد رنگ مواجه شوید که در واقع نوع دیگری از ماموریت های فرعی هستند. در این راهنما تنها ماموریت های فرعی توضیح و راهنمایی می شوند که با ماموریت های داستانی بازی مرتبط و به نوعی به آن ها وابسته باشند. البته سعی داریم تا در طول راهنما در هر منطقه از بازی ماموریت های فرعی که جذبا و دارای داستان منحصر بفردی هستند را نیز به صورت قدم به قدم توضیح دهید.  شما می توانید با انجام ماموریت های فرعی در بازی و دریافت امتیاز تجربه، سطح خود در بازی را افزایش دهید تا قدرت بیشتری در مبارزات داشته باشید.

ادامه ماموریت داستانی Lilac and Gooseberries:
حال که توضیحاتی مختصر در رابطه با منطقه White Orchard بهتر است ماموریت داستانی Lilac and Gooseberries را ادامه بدهیم. تا آن جا پیش رفتیم که باید برای ادامه جستجو برای یافتن ینفر به کمپ Nilfgaardian ها برویم. سوار اسب خود بشوید و به منطقه ای که برروی نقشه با علامت زرد رنگ مشخص شده است بروید. وقتی که به کمپ رسیدید از پله ها بالا بروید تا به دروازه اصلی برسید. پس از مکالمه کوتاهی با سربازان یا همان نگهبابانان در آن جا، آن ‌ها وقتی متوجه می شوند که شما یک ویچر هستید به شما اجازه می دهند تا به داخل بروید و با فرمانده ملاقات کنید . وارد قلعه که بشوید و قبل از اینکه از پله ها به بالا بروید در سمت چپ یک آهنگری را مشاهده می کنید و با دومین شخصیت غیر قابل بازی مهم یعنی Quartermaster ملاقات می کنید که در بالا توضیح دادم که او قادر است چه کارهایی انجام دهد. می توانید با او کمی صحبت کنید و حتی با او تجارت کنید. اما یادتان باشد که او می تواند آیتم هایی برای شما بسازد که بدردتان می خورند اما برای ساخت آن ها به موارد اولیه احتیاج دارید و ابتدا باید مواد اولیه را تهیه کنید و سپس به سراغ او بیایید تا برایتان آیتم مورد نظر را بسازد. اگر کنجکاو هستید که بدانید از کجا باید بفهمید مواد اولیه چه هستند نگران نباشید. برروی هر آیتمی که بروید مشخصات آن از جمله مواد مورد نیاز برای ساخت آن ذکر می شود. البته او تنها Craftsman بازی نیست و تنها یکی از آن هاست دقت کنید ممکن است آیتم هایی که شما قصد ساخت آن را دارید دارای لول بالایی باشند که هر Craftsman قادر به ساخت آن نیست. بگذارید این طور بگویم به طور مثال Quartermaster یک Craftsman آماتور است و قادر به ساخت ایتم ها ساده و لول پایین است و  او قادر نیست تا آیتم هایی با سطح بالا بسازد. از او که بگذریم از پله ها به بالا می رویم تا با فرمانده ملاقات کنیم. گرالت از او می خواهد که در مورد ینفر به او اطلاعات بدهد اما فرمانده از این کار امتناع می کند و می گوید که گرالت ابتدا باید گریفین را از پای در بیاورد و در آن صورت او به شما اطلاعات می دهد. گرالت هم قبول می کند و به او می گوید که به یک گیاه خاص نیاز دارد تا به عنوان طعمه از آن استفاده کند. فرمانده برای این موضوع به او می گوید که باید به Tomira مراجعه کند زیرا او یک گیاه شناس است و می داند که گرالت چگونه می تواند این گیاه را به دست آورد. پس از اتمام مکالمه ماموریت فعلی ما یعنی Lilac and Gooseberries موقتا متوقف می شود زیرا ابتدا باید Griffin را از پی در آوریم. برای این کار یک ماموریت جدید داستانی با نام The Beast of White Orchard به بازی اضافه می شود. همان طور که اشاره کردیم هدف از این ماموریت کشتن گریفین است و ما باید این ماموریت داستان فرعی را به اتمام برسانیم و سپس به نزد فرمانده برگردیم تا علاوه بر پاداش در مورد ینفر اطلاعات بیشتری بگیریم . کارمان با کمپ نیلفگاردی ها فعلا تمام شده از این کمپ خارج می شویم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

گرالت از فرمانده می خواهد که در مورد ینفر به او اطلاعات بدهد اما فرمانده از این کار امتناع می کند و می گوید که گرالت ابتدا باید گریفین را از پای در بیاورد و در آن صورت او به شما اطلاعات می دهد.

نکاتی در رابطه با لول آپ و افزایش مهارت ها:
در قسمت اول توضیح دادم که مهارت های بازی در پنج دسته تقسیم می شوند که هر کدام دارای شاخه ها و زیر شاخه های مخصوص خود هستند و با مثال نیز برایتان توضیح دادم . بنابراین شما باید در طول بازی برای اینکه بتوانید قدرت شخصیت خود را تقویت کنید با جمع اوری امتیاز مهارت مهارت های گرالت را ارتقا دهید. در مچموع ۱۲ اسلات مهارت در بازی وجود دارند که در ابتدای بازی تنها یک اسلات ازاد و قابل استفاده است و سایر اسلات ها به مرور با افزایش سطح در بازی ( لول آپ) باز می شوند. با دریافت هر امتیاز مهارت می‌توانید با مارجعه به قسمت Characters در منوی بازی مهارت دلخواه خود را انتخاب و با زدن کلید مربع ان مهارت را خریداری کنید. اما دقت داشته باشید تنها خریدن مهارت مودر نظر آن را فعال نمی کند بلکه باید برروی آن کلید ضرب در بزنید و آن را در اسلات مناب قرار دهید تا فعال شود. می توانید با آزمون و خطا و تجربه بازی مهارت های شخصیت بازی را مطابق با میل خودتان ارتقا دهید. اما اگر از مهارت های خود راضی نیستید اشکالی ندارد برخی از Herbalist ها در بازی در ازای ۱۰۰۰ سکه مهارت های شما را ریست می کنند و شما می توانید امتیاز مهارت های به دست آمده را دوباره و طبق میل خود خرج کنید و مهارت ها را دوباره بچینید.

اما امتیاز مهارت ها چگونه به دست می آیند؟ تا زمانی که به سطح ۱۰ برسید برای افزایش هر سطح (برای دریافت یک امتیاز مهارت) تنها به ۱۰۰۰ امتیاز تجربه ( یا همان Experience Point) احتیاج دارید. این مقدار از سطح ۱۱ تا سطح ۲۰ به ۱۵۰۰ امتیاز افزایش می یابد و از سطح ۲۰ به بعد نیز کار شما کمی سخت می شود زیرا شما برای دریافت هر امتیاز مهارت باید ۲۰۰۰ تجربه کسب کنید. در مجموع دو راه کلی برای کسب تجربه و یا امتیاز مهارت وجود دارند.  ساده ترین راه این است که با دشمنان یا هیولاهایی که در دنیای بازی پرسه می‌زنند مبارزه کنید و با کشتن آن‌ها امتیاز تجربه دریافت کنید. ماموریت‌های داستانی و قراردادهای (Witcher Contract) بازی معمولا تجربه‌ی خوبی به شما می‌دهند اما بهتر است ماموریت‌های فرعی دیگر را نیز در نظر داشته باشید  به سراغ کوئست ها و ماموریت های فرعی دیگر بروید و با انجام دادن هر یک علاوه بر پاداش، تجربه نیز به دست آورید. به علاوه یک راه دیرگ برای دریافت امتیاز مهارت وجود دارد.  به موقع در مورد آن‌ها بییشتر و جزئی تر توضیح می‌دهیم. برخی دیلاوگ‌های بازی به شما این امکان را می‌دهند که از جادوی Axii استفاده کنید و در بالا نیز به چند نمونه اشاره کردیم که انتخاب این دیالوگ‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ امتیاز تجربه به شما خواهند داد.

نکته ای که باید دقت داشته باشید این است که همیشه با دشمنان هم سطح خود مبارزه کنید زیرا اولا اگر مثلا شما لول ۱۰ باشید و دشمن شما لول ۵ باشد با کشتن آن امتیاز زیادی یا بهتر بگویم اصلا امتیازی به دست نمی‌آورید اما اگر هم سطح شما باشند امتیاز نسبتا مناسبی دریافت خواهید کرد و اگر دشمنی را که بالاتر از سطح شما قرار دارد را شکست دهید مطمئنا امتیاز قابل توجهی دریافت خواهید کرد. بنابراین به این موضوع دقت داشته باشید و مثلا کوستی را که در لول یک به دست آورده اید را به امان خدا رها نکنید تا در لول ۱۰ آن را انجام دهید زیرا مبارزه با دشمنان امتیاز بسیار ناچیزی برای شما به همراه دارد.

چه مهارت هایی را بهتر است فعال کنیم ؟ باز هم می گویم این دیگر به خود شما بستگی دارد و بهتر است با آزمون و خطا بهترین Build ممکن را بسازید اما به طور خلاصه اگر می خواهید اوایل بازی قدرت و مهارت بیشتری در مبارزات داشته باشید بهتر است مهارت های Muscle Memory و Strength Training  را ارتقا دهید و سپس در شاخه Sign ها و زیر شاخه IGNI نیز حتما و حتما مهارت Melt armor را ارتقا دهید. مهارت های دفاعی را نیز فراموش نکنید و در این زمینه برای افزایش دقتر دفاعی گرالت حتما مهارت ها Exploding shield و Sun and Stars را ارتقا دهید. همچنین بخی مواقع در بازی بهتر است تا در هنگام مکالمات دیالوگ های خاصی را انتخاب کنیم و برای اینکه هیچ دیالوگی را از دست ندهیم مهارت Delusion را خیلی سریع خریداری کنید. البته باید اشاره کنم لازم نیست این مهارت همیشه فعال باشد و یک اسلات را اشغال کند تنها زمانی که می خواهید دیالوگی را انتخاب کنید این مهارت در یک سالاید فعال کنید تا بتوایند از جادوی Axii به نحو احسنت استفاده کرده و ذهن فرد مقابل را کنترل کنید چون همیشه Axii قرار نیست جواب مثبت بدهد و ممکن است برروی برخی از دشمنان در حالت عادی جواب ندهد و نتوانید ذهن آن ها را کنترل کنید در این صورت ممکن است دیالوگ هایی را از دست بدهید. در مجموع حتما سعی می کنم در قسمت آینده به طور دقیق تری تمام مهارت های ضرروی بازی را به صورت کامل برایتان توضیح دهم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

Igni و Melt Armor تنها یکی نمونه از مهارت های بازی هستند و شما باید در طول بازی به دقت سایر مهارت های بازی را مطابق با روشی که می خواهید بازی را تجربه کنید ارتقا دهید. اینکه مهارت ها را چطور و چگونه ارتقا دهید به تصمیم خودتان بستگی دارد . ما بهترین Build را پیشنهاد می کنیم اما این تصمیم با شماست که طبق راهنمای ما عمل کنید یا خیر زیرا می توانید با آزمون و خطا و تجربه بازی مهارت های شخصیت بازی را مطابق با میل خودتان ارتقا دهید.

ماموریت داستانی The Beast of White Orchard

خب همانطور که اشاره کردم فعلا برای اینکه بتوانیم اطلاعاتی از ینفر بدست اوریم باید ابتدا آن کرکس غول پیکر یا همان Griffon را از پای درآوریم. اما به یک سری تجهیزاتو بالاخص یک گیاه خاص نیازی داریم که برای یافتن ان باید به نزد Tomira برویم. البته در بین راه باید با یک شکارچی نیز ملاقات کنیم و از او در مورد محل زندگی یا همان لانه‌‌ی گریفین اطلاعاتی به دست اوریم. بنابراین دو هدف در نقشه برای شما مشخص می شوند؛ Tomira و شکارچی. فرقی نمی کند اول به سراغ کدام یکی می روید. ما ابتدا از Tomira شروع می کنیم زیرا به کمپ نیلفگاردی ها (Nilfgaardian) نزدیک تر است و در بین راه نیز می توانید با مراجعه به مناطقی که علامت تعجب دارند کوئست ها یا همان ماموریت های فرعی را از مردم محلی دریافت کنید که راه خوبی برای کسب درامد و دیافت تجربه هستند.

وقتی به خانه شکارچی که Mislav نام دارد می رویم متوجه می شویم که وی در خانه حضور ندارد با استفاده از ویچر سنس ردپای او را بررسی کنید و متوجه می شوید که وی تازه خانه را ترک کرده ردپا را دنبال کنید تا در نهایت Misalv را پیدا کنید. وقتی که او می گیود باید اول سگ های وحشی را از پای درآورد می توانید با انتخاب not Now او را مجبور کنید تا به شما اطلاعات بدهد و یا اینکه با انتخاب گزینه اول به او کمک کنید و سگ های وحشی را نابود کنید که در این صورت ۳۵۰ تجربه به دست می آورید. پس از کشتن سگ ها و مکالمه ای کوتاه با Mislav ( می توانید با انتخاب دیالوگ های مناسب داستان و سرگذشت وی را از زبان او بشنوید؛ ولی اهمیتی در مسیر داستانی بازی ندارد) او شما را به محلی که جنازه ها را در آنجا دیده است می برد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

Mislav سرگذشت جالبی دارد؛ می توانید پس از کشتن سگ ها و مکالمه ای کوتاه با Mislav با انتخاب دیالوگ های مناسب داستان و سرگذشت وی را از زبان او بشنوید

وقتی که به مقصد برسید باید ویچر سنس را فعال کنید و با استفاده از آن تمام مواردی که برروی زمین مشاهده می کنید را بررسی کنید؛ بطری خالی، رد خون و ردپا که باید ردپا را دنبال کنید تا به یک صخره برسید ( از پل که بپرید ؛ بعد از پل ردپا ادامه پیدا می کند) ردپارا بار دیگر دنبال کرده و مسیر را ادامه دهید تا به لبه یک پرتگاه (صخره بلند) برسید و از صخره به آن صرف بپرید در این صورت به لانه Griffin می رسید که باز هم باید تمام موارد یعنی جنازه ها، استخوان و یک Griffin ماده که مرده است را با ویچر سنس بررسی کنید. البته وقتی به جنازه گریفین مرده برسید بازی به شما چند گزینه می دهد که باید تمام موارد را تک تک انتخاب کنید و تمام آن ها را بررسی کنید ( گزینه اول بررسی زخم های گریفین، گزینه دوم بررسی سن و گزینه سوم هم نوع گریفین) اگر این کار ها را با دقت انجام دهید اطلاعات خوبی در مورد گریفین به دست می‌آورید و البته از همه مهم تر امتیاز تجربه نیز به دست می آورید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

از همین پرتگاه به آن طرف صخره برسید یک گریفین مرده و چیزهایی دیگری انتظارتان را می کشند

نکته: در نزدیکی همین منطقه یکی از Place of Power های بازی قرار دارد که با مراحعه به آن می توانید یک امتیاز مهارت دریافت کنید

خب کارمان با قسمت اول این ماموریت تمام شد حال باید برویم سراغ Tomira که مکان او برروی نقشه مشخص شده است و البته فاصله زیادی تا جایی که هستید ندارد. وقتی به آن جا رسیدید Tomira درون کلبه قرار دارد با او صحبت کنید و از او در مورد گیاه buckthorn بپرسید او نیز به شما می‌گوید که باید به رودخانه بروید تا بتوانید آن را پیدا کنید.

پس از مکالمه با او سریعا به منطقه یا که برروی نقشه مشخص شده است بروید. به رودخانه که رسیدید در زیر اب می توانید buckthorn را پیدا کنید پس باید شیرجه بزنید و حداقل یک عدد از گیاه Buckthorn را جمع آوری کنید. البته دقت داشته باشید هنگامی که به رودخانه بروید drowners ها منتظر شما هستند که البته نمی توانی از داخل آب با آن ها مبارزه کنید و باید بیرون بیاییدد و به مبارزه با آن ها بپردازید وقتی کار آن ها را تمام کردید به روستای White Orchard و به نزد وزیمیر بازگردید. با انتخاب دیالوگ اول ( زر پررنگ) به وزیمیر در مورد ماجرا قبول کردن پیشنهاد کشتن گریفین و البته اطلاعاتی که از این موجود غول پیکر به دست آورده  اید توضیح می دهید و سپس قرار می گذارید که در محل مبارزه همدیگر را ببینید. در این لحظه بازی از شما می خواهد تا با فشردن کلید تاچ پد به منوی Alchemy رفته و در واقع به شما آموزش می دهد که گونه با Alchemy کار کنید در این جا باید محلولی با نام Thunderbolt بسازید. پس از اینکه این محلول را ساختید می توانید از این قسمت خارج شوید بهتر است به منوی تجهیزات بروید و این محلول را برروی یکی از اسلات های تجهیزات خود قرار دهید تا دسترسی به آن آسان تر شود و هر زمان که بخواهید می توانید آن را مصرف کنید که مصرف این محلول باعث می شود تا قدرت حمله گرالت افزایش یابد. سوار بر اسب خود، خود را سریعا به محل مبارزه که در نقشه مشخص شده است برسانید. با وزیمیر صحبت کنید و بگویید که اماده مبارزه هستید ( او خودش ترتیب طعمه را داده است) پس از مدتی انتظار گریفین ظاهر می شود قبل از اینکه مبارزه آغاز شود وزیمیر به شما یک کمان می دهد که می توانید از آن در مبارزه استفاده کنید و این کمان تیر نامحدودی دارد

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

مبارزه با باس گریفین :

خب بالاخره می رسیم به اولین محک جدی گرالت و البته اولین باس فایت بازی. اولین باس فایت بازی همان طور که می دانید با همان موجود غول پیکر کرکس مانند یعنی گریفین رقم می خورد. مبارزه با این باس آنچنان سخت نیست ولی اسان هم نیست. زمانی که گریفین در آسمان پرواز می کند با R1  به سمت او شلیک کنید تا او مجبور شود پرواز را متوقف کرده برروی زمین بنشیند در این صحنه شما می توانید چندکار انجام دهید یا با جادوی Aard به وی حمله کنید و سپس تا او به خودش بیاید با چند ضربه با استفاده از شمیر نقره  (Silver Sword) به او وارد کنید. در عین حال مراقب حملات ناگهانی وی باشید که سریع به سمت شما می آید و ضربات خطرناکی را با بال ها و چنگال بزرگ خود وارد می کند  که باید جاخالی بدهید یا غلط بزنید که جاخالی دادن بهتر است زیرا Stamina کمتری مصرف می کند و سپس به او ضد حمله بزنید. ممکن است او دوباره به آسمان برود و پرواز کند می توانید او را با شلیک تیر از کمان متوقف کنید اما مراقب حملات هوایی گریفین وقتی گریفین در آسمان پرواز می کند نیز باشید و بهترین کار این است که غلط بزنید. می توانید وقتی به زمین برگشت با جادوی آتش یا IGNI از او پذیرایی کنید و سعی کنید در نزدیک ترین فاصله ممکن آتش را به سمت او پرتاب کنید زیرا او به آتش نیز بسیار حساس است و اگر دو یا سه بار اینکار را انجام دهید او گیج می شود و در این زمان می توانید با استفاده از شمشیر ضربات متعددی به او وارد کنید در نهایت وقتی که نیمی از جان گریفین کم شد او مبارزه را ترک می کند و به سمت لانه خود فرار می کند اما در این زمان شما باید با استفاده از ویچر سنس رد او را بزنید و متوجه می شوید که او در  نزدیکی همین منطقه پنهان شده است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

مراقب حملات هوایی گریفین باشید که بسیار خطرناک هستند و همیشه سعی کنید از این حملات جاخالی بدهید یا غلط بزنید اگرچه نبرد اول شما با گریفین در نهایت ناتمام باقی می ماند

به مسیر ادامه دهید تا به مکان که او پنهان شده برسید فاز دوم مبارزه با گریفین اینجا آغاز می شود و باز هم همان تاکتیک های قبلی را در پیش بگیرید تا در نهایت بتوایند گریفین را از پای در آورید.  پس از اینکه گریفین را کشتید تروفی مربوط به کشتن گریفین را به دست می آورید و تمام اجزای بدن او را باید جمع آوری کنید و گرالت نیز تلاش می کنید تا Mutagen را از بدن گریفین به دست آورد که می توانید این Mutagen را در اسلات مناسب قرار دهید زیرا ۱۵۰ امتیاز به سلامت گرالت اضافه می کند. خب حالا که کارمان با کشتن گریفین به اتمام رسید بهتر است به نزد فرمانده Garrison بازگردیم و پاداش خود را بگیریم و این ماموریت را نیز به اتمام برسانیم. وقتی به نزد او برسیم و به او بگوییم که گریفین را کشته ایم او به ما می گوید که ینفر کجا رفته است. البته اینجا یک نکته مهم وجود دارد برای اولین بار در بازی با تصمیمات زمان دار آشنا می شویم. در این طور تصمیمات شما باید خیلی سریع تصمیم بگیرید کدام دیالوگ و کدام گزینه را انتخاب کنید و انتخاب اشتباه یم توان جبران ناپذیر باشد اما نگران نباشید ما همراه شما هستیم و می گوییم کدام گزینه را به چه دلیل انتخاب کنید. بعد از اینکه در مورد ینفر اطلاعات گرفتید Garrison به شما پیشنهاد می کند در ازای اینکه گریفین را کشتید پاداش ( سکه طلا) دریافت کنید می توانید پیشنهاد وی را قبول کنید ( گزینه اول) و یا رد کنید ( گزینه دوم) فرقی نمی کند در هر دو صورت شما امتیاز تجربه به دست می اورید اما اگر پیشنهاد پاداش را رد کنید امتیاز بیشتری کسب می کنید؛ انتخاب با شماست.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

در فاز دوم مبارزه با گریفین همان استراتژی‌هایی را در پیش بگیرید که در فاز اول به آن‌ها اشاره کردم و حتما از Thunderbolt هم استفاده کنید که قدرت حملات گرالت را در هنگام افزایش می دهد

ماموریت فرعی On Death’s Bed:

اشاره کردیم که قصد نداریم تا تمام ماموریت های فرعی و جانبی را تک به تک و قدم به قدم توضیح دهیم اما هرجا که احساس کنیم ماموریت فرعی از اهمیت بالایی برخوردار است و یا بد نیست با توجه به داستانی که پشت آن ماموریت قرار دارد، چنین ماموریتی را تجربه کنید یا به نوعی مستقیم یا غیر مستقیم با داستان بازی مرتبط هستند یا برخی شاخه‌های داستانی و سوالات و ابهامات آن را برطرف می کنند، چنین ماموریت‌های را به صورت گام به گام برای شما توضیح می دهیم تا بتوانید این ماموریت ها را ا خیال راحت تجربه کنید. ماموریتی که می خواهم به آن اشاره کنم یکی زا همین موارد است و On Death’s Bed  نام دارد. در واقع این ماموریت مرتبط با شخصیت Tromira که در حین ماموریت کشتن گریفین با وی آشنا شدید. وقتی به کلبه او رفتیم متوجه شدیم که دوست وی هنگامی که در جنگل در حال راه رفتن بود، با یک گریفین روبرو می شود، گریفین او را زخمی می کند و او هم اکنون در بستر مرگ است. گرالت که این وضعیت را میبیند و داستان را می شنود به Tomira می گوید که می تواند کمک کند و Potion مخصوص ویچر را به او بدهد تا درمان شود اما به دلیل اینکه این ماده فقط برای ویچرها ساخته شده است و انسان های عادی نمی توانند از آن استفاده کنند ( به دلیل عواقب جبران ناپذیری که دارد). شما می توانید او را رها کنید یا اینکه دست به کار شوید و Swallow Potion را بسازید. برای ساخت این معجون به Dwarven Spirit (که درمعمولا در Containerها پیدا می شود و می توانید آن را از Merchant ها نیز خریداری کنید)، Celadine که معمولا در همان اطراف در دنیای بازی یافت می شود (به دنبال گیاهان زرد رنگ بگردید) و در نهایت Drowner Brains احتیاج دارید که همان طور که از نامش پیداست از طریق کشتن Drowner ها و لوت کردن آن ها به دست می آد. Drowner ها در امتداد رودخانه یافت می شوند و با کشتن و سپس لوت کردن آن‌ها می توانید Drowner Brains را به دست آورید. حال که تمام مواد اولیه را در اختیار دارید می توانید Swallow Potion را از طریق Alchemy بسازید. سپس با Tomira صحبت کنید و یک عدد از این معجون را به او بدهید. در نهایت Tomira به عنوان پاداش به شما فرمول ساخت Specter Oil و همچنین یک کتاب می دهد که این کتاب شامل اطلاعاتی در مورد Wraiths ،Noonwraiths ،Nightwraiths و Plague Maidens است که بسیار مفید هستند و در سایر ماموریت‌های فرعی بازی به کمکتان می‌آیند. وقتی بعدا به Tomira مراجعه کنید مشاهده می کنید که Lena در کلبه نیست. از Tomira در مورد Lena سوال کنید و او می گوید که او در حال بهبودی بود اما سربازان Nilfgaardian به ناگهان آمدند و او را با خود بردند. برای اینکه از سرنوشت او آگاه شوید فعلا باید منتظر بمانیم تا در مراحل بعد به شهر Velen بزسیم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

On Death’s Bed یکی از ماموریت های فرعی جالب و تقریبا مرتبط با بخش داستانی بازی است که در White orchard جریان دارد. در نهایت می توانید از طریق انجام این ماموریت فرعی از سرنوشت شخصیت Lena آگاه شوید و به علاوه پاداش ارزشمندی نیز دریافت کنید

به پایان قسمت دوم از راهنمای Witcher 3 رسدیم. اگر با این راهنمای پیش می آیید هرگز تکرار می کنم هرگز ماموریت بعدی یعنی Incident in the White Orchard را آغاز نکنید؛ مگر اینکه تمام ماموریت های فرعی بازی تا به حال را انجام داده باشید زیرا در غیر این صورت اغاز ماموریت Incident in the White Orchard باعث می شود بسیاری از ماموریت های فرعی که در لیست ماموریت ها فعال شما قرار دارند ناکامل بمانند و یا کنسل شوند. دلیل اصلی این موضوع این است که که با اغاز ماموریت بعدی باید از White Orchard خارج شویم که در این صورت تمام ماموریت ها کنسل می شوند. پس همینجا که هستید بازی را ذخیره کنید و اصلا لازم نیست تا به Bar موجود در White Orchard و نزد وزیمیر بازگردید زیرا در آن صورت ماموریت بعدی آغاز می شود. همینجا بازی را ذخیره کنید و به ماموریت های فرعی دلخواه خود بپردازید و پس از آن در قسمت بعد با ما همراه باشید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

به پایان قسمت دوم از راهنمای اختصاصی و گام به گام بازی The Witcher 3 Wild Hunt رسیدیم. قسمت دوم بسیار پرماجرا بود. دو ماموریت داستانی را انجام دادیم با شخصیت های فرعی جدیدی آشنا شدیم و در یک ماموریت فرعی از سرنوشت یکی از شخصیت ها آگاه شدیم از همه مهمتر هیولای گریفین را از پای در آوردیم. در قسمت ها بعدی نیز با ما همراه باشید چون تازه این اولش بود و هنوز با شهر White orchard کار داریم زیرا باید یک ماموریت فرعی نسبتا مهم دیگر را با هم پیش برویم نیم نگاهی به سیستم اقتصاد بازی داشته باشیم، دو گنج مخفی در شهر White orchard را با هم پیدا کنیم و از همه مهمتر داستان بازی را با یکدیگر ادامه دهیم.

در قسمت بعد ماموریت اصلی بازی را با یکدیگر ادامه داده و  White Orchard را با یکدیگر به اتمام برسانیم.در قسمت بعد هنوز با White orchard کار داریم یک ماموریت فرعی نبستا مهم دیگر را به صورت گام به گام پیش می ریم. البته یادتان نرود در نقشه ای که برایتان گذاشتم مکان های مهم به وضوح مشخص شده اند و بهتر است با توجه به نقشه بروید به تمام شش Place of Power که در White Orchard وجود دارند را بازدید کنید و شش امتیاز مهارت را دریافت کنید.

شاید در قسمت اول خیلی کوتاه به بخش داستانی بازی پرداخته باشیم اما در عوض سعی کردیم تا نکات مهم و کلیدی را به صورت خلاصه در میانه راهنما توضیح دهیم تا اگر کسی برای اولین بار این بازی را تجربه می کند بداند که باید چه کار کند، چه مهارت هایی را یاد بگیرد و چگونه از گرالت شخصیت قوی تر و بهتری بسازد. در قسمت بعد قصد داریم تا علاوه بر اینکه در مورد مهارت های مهم بازی بیشتر و عمیق تر توضیح دهیم در مورد سیستم اقتصاد بازی و نحوه به دست آوردن پول در بازی و پیدا کردن Treasureها نکاتی را بازگو کنیم، دو گنج مخفی بازی را با هم پیدا کنیم و از همه مهم تر مسیر و ماموریت داستانی بازی را ادامه خواهیم داد. در قسمت سوم و دو هفته دیگر نیز با من همراه باشید و اگر نظری، پیشنهادی و یا انتقادی در رابطه با این راهنما دارید و یا علاقه مند هستید که در قسمت بعد به نکته خاصی اشاره کنیم حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • خیلی ممنون که راهنمای این شاهکار رو قرار دادین اتفاقا همین الان هم دارم بازیش میکنم لطفا اگه ممکنه لیست همه ی ماموریت های جانبی رو قرار بدین و نکات مخفی رو هم بگین مثل باس های مخفی که تو همین white ochard هم هست که اسمش chort . و یه نکته ی دیگه ای هم که هست که خیلیا فراموشش می کنن اینه که تو همون ابتدای بازی البته بعد از اینکه گرالت از خواب بیدار شد اگه با witcher sense به اطراف نگاه کنین یه کریستال می بینین که میتونید برش دارید و بعدا به ینیفر بدینش .

    • اگر ورژن بازیت ۱٫۳۰ یا ۱٫۳۲ هستش بزن مادش All Objective On The Map رو بگیر یکی دیگه هم هست تمام ساید کوئست ها
      اللخصوص اون تعدادی که توی مپ دیده نمیشن رو میاره

      اون کریستال رو اگر به Radovid بدیش باقی ساید کوئست هاش باز میشه و الا میگه حرفت رو قبول نمیکنم و کل کوئست همونجا تموم میشه این قسمت هاشم بزارن خوب میشه عواقب تصمیم هارو

      ولی هنوزم یک چیزایی از بازی پنهان بود .. Radovid و Roch رو هرچقدرم ازشون بپرسی یا سعی کنی بری خودت در بیاری
      بازم وقتی اتمسفر و روایت کلی داستان عوض میشه و شخصیت ها میرن توی ساید کوئست ها(بیشترش) بازم خیلی چیزا پنهان میمونه انگار ویچر ۲ به ۳ یک جهش بوده از همه نظر و حتی اتمسفر و نوع روایت داستان هم فرق میکنه فکر میکنم یکی از دلایل پیروز شدن بازی همین بود

      یا مثلا romance هایی که میشه در طول بازی داشت که رابطه اخر بازی اسیب نمیزنه و اگر هردو بانو Yen Or Triss رو انتخاب کنی هردوتاشون ولت میکنن اینام باشن عالی میشه

    • دوستان خوب گیمفایی سلام
      بچه ها با سیستم زیر میتونم بازی shadow of tomb raider رو رو حالت low. و گرافیک پایین بازی کنم؟
      Ram:8
      گیگاهرتزCpu. =pentuim 2.3
      کارت گرافیک:۲ گیگ
      فضا:۱ترابایت

    • sasuto گفت:

      دقیقا دوست عزیز برای ما که با ویچر زندگی کردیم این راهنما خوبه ولی قدم به قدم نیست .
      نکته های زیادی رو قرار ندادن

      • چون با گوشزد کردنشون ممکنه داستان بازی اسپویل شه دوست عزیز

        • sasuto گفت:

          خب پس چرا اسمش راهنمای قدم به قدمه ?:-)

          • دوست گرامی
            در این راهنما سعی میشه تا به طور کلی مراحل داستانی بازی و کوئست های مهمی که به عنوان کوئست فرعی به شمار میان به صورت قدم به قدم توضیح داده بشه ؛ کوئست هایی که در ویکی رسمی بازی و صد ها منبع خارجی دیگه ثبت شده
            قرار نیست ما کل بازیو به صورت ریز به ریز و مو به مو تتوضیح بدیم
            بازی ویچر بازی خیلی عظیمیه و هرکس میتونه تجربه ای متفاوت داشته باشه خیلی از موارد رو شاید بهتر باشه خودتون با تجربه بازی و کاوش تو دنیای اون تجربه کنید
            و مسلما امکانش نیست که هرچیزی که تو بازی وجود داره و بتونیم در قالب یک راهنما پوشش بدیم چون در اون صورت اصلا راهنما تمام نمیشه

    • یکی از زیباترین قسمت های ویچر لعنتی هیچ وقت قدیمی نمیشه هرزمان که میام اینجا یکبار سی دی پراجکت رو ستایش میکنم
      http://uupload.ir/files/ymau_untitled.png

  • Soroosh0097 گفت:

    خداقوت آقای حلاجیان.راهمنا نوشتن واسه ویچر با اون همه محتوا کار وحشتناک سختیه.همین مپ white orched که بعد از کرمورهن کم محتوان ترین مپ بازیه حدود ۲۰ ۳۰ ساعت فک کنم وقت بگیره تموم کردن محتواش.کل بازی که بماند.
    دمتون گرم که چنین راهنمای خفنی رو مینویسید.
    من خودم شیش هفت بار ویچر رو تموم کردم که حدود پنج بارشو با کل ماموریتای فرعی رفتم.ولی تازه فهمیدم بسته به نقاط مختلف مپ لول دشمنا متفاوته.
    به نظر من اصل لذت ویچر از جایی شروع میشه که گرالت برای ورود به ناویگرد و اکسنفورت مجوز میگیره.البته قبل از اونم میشه با دور زدن مپ وارد اون مناطق شد ولی در کل مراحل باحال بازی بنظرم از ناویگرد شروع میشن.مراحل قبل از ورود ناویگرد یه حس ناراحت کننده دارن.الالخصوص مراحل بلادی برون.

    • Holy link گفت:

      حال کسایی که بهت منفی دادنو خریدارم 😀 😀

    • AmirtheGRB گفت:

      داداش بازی طولانی هست ولی دیگه white orchard خیلی طول بکشه بدون اسکیپ دیالوگلا روی درجه سختی death march پنج شیش ساعته. کلا ۱۰ ۱۱ تا سایدکوئست داره از سرتا تهشم پیاده ۵ دیقه نمیشه. من تازگی دوباره شروع کرده بودم بازیو دقیق یادمه

    • وای
      بلادی برون لعنتی
      پیر شدم سر پیدا کردن خانواده اش
      اسپویل
      .
      .
      .
      . آخرش هم معلوم شد تقصیر خودش بوده با رفتار مزخرفش 😐
      .
      .
      .
      .
      پایان اسپویل

      • اسپویل
        .
        .
        .
        .
        نه یک چیزی هست که اشاره میشه بهش و دقت نکردی …
        وقتی Baron میگه همش تقصیر منه گرالت میگه معلوم نیست اون Talisman که دست زنش بوده میتونسته سورس مجیک باشه و شاید اون کاری کرده که زنش یکهویی یک شبه عوض شده طوری که بارون میگفت زنش یک شبه اومده بهش گفته میخوام برم درسته قبلا میزدتش ولی رفتار ناگهانی داشته گرچه هنوز تمییز نفهمیدم قضیه اون Talisman چیه

        • اسپویل
          .
          .
          .
          .
          .
          Talisman اسم کسی بود که همسر بارون با اون رابطه برقرار کرده بود و به بارون خیانت کرده بود
          بارون هم فهمید و حسابی کتکش زد
          یه بچه تو شیکم آنا بود سقط شد
          اون بچه چون سقط شده بود تبدیل شد به یه جونور نفرین شده به اسم باچلینگ
          همسر بلادی برون فرار می کنه
          دختر بزرگتر بارون هم می فهمه و با مادرش می ره

          • اسپویل
            .
            .
            .
            .
            تلیزمن اسم شخص نیست داداش یک نوع گردنبند و یک نوع مدالیونه که به نوعی منبع جادوست …
            زمانیکه گرالت گفت من خودم دیدم که گفت ممکنه جادویی بوده باشه که مغز آنا رو کنترل کرده باشه و باعث این رفتارش شده باشه .. بچه بچلینگ بود ولی بعدش باید لامبرکین میکردیش که با باندی که با خون داشتن تورو هدایت کنه به سمت آنا و دخترش ..یا من اشتباه فهمیدم منظور گرالت رو یا نمیدونم …
            دختر برون هم که اون یکی البته ! توی Novigrad بود به همراه برادر اون یارو که نجاتش داده بود منظورم اون قسمتشه .. ولی اگر بخوام جذاب ترین قسمت ویچر رو توصیف کنم یک قسمتش جایی هستش که با اون ۳ تا جادوگر
            Ladies of The Wood بود یادم نیست دقیقا میجنگی
            دومین قسمت هم موقع مبارزه با اون یارو بود که از کوهی بود بالا میرفتی طرف یکی از نایت ها یا ژنرال های وایلد نایت بود همون لیچ کینگ خودمون :laugh: که چشمام آبی بود و قیافه به شدت ترسناک و خفن درست مثل کرکتر های ترسناک دویل می کرای با اون قسمت هم خیلی حال کردم خیلی وقته گذشته اسمش رو یادم نیست

      • M_A.REZAIE گفت:

        اسپویل
        .
        .
        .
        .
        اتفاقا baron فوق العاده مرد خوبی بود همش تخصیر اون زن خرش بود که بش خیانت کرد. اون فوق العاده عاشق زن و زندگیش بود. حتی توی پایانی که زن baron میمیره اون خودشا به خاطر زنی که بهش خیانت کرده دار میزنه.
        پ.ن: درسته توی یک دوره ای توی جنگ بود و زیادی مست میکرد اما اگه زنش زن بود جمعش میکرد و این همه بد بختی نمیاورد

        • قضیه همینجاست .. برون واقعا مرد خوبی بود و من به شخصه فکر میکنم که زنش آنا توسط اون نماد گردنبد یا هرچیزی که تلیزمن نام داشت که اگر ورد بازی کرده باشی میدونی که منبع جادو برای کلس های میج و ایناست .. خلاصه من فکر میکنم اون رو داشتن با همون با جادو کنترلش میکردن و باعث شد که این آنا همچین رفتار هایی رو نشون بده گرچه مطمئن نیستم

        • توکه از داستانش یذره هم باخبر نیستی چرا توهین میکنی اخه 😐
          برون زنش رو میزد بخاطر اینکه زنش بهش خیانت میکرده یکسره با یک یارویی برون هم زده طرف رو کشته …
          این خیانت میکرده اونم هی میخورده هردو طرف گناهکارن

        • عزیز دل
          اول از همه این که رضایی عزیز فکت های داستانی رو لیست کرد
          هیچ کدوم از حرف هاش هم چرت نبود به قول شما
          در ضمن
          بلادی برون هیچ وقت دخترش رو کتک نزد
          یع شخصیت خاکستری بود
          کار های خوبی هم در طول بازی انجام می ده

    • اسپویل
      .
      .
      .
      .
      .
      لذت ویچر از جایی شروع شد که رسیدی به دزدهای توی Novigrad و بعدش هم به با تریس رفتین ماموریت Beggers King و قسمتی که رفتی توی حموم دقیقا حس سریال های کوچه خیابونی اون زمان لندن رو به تصویر کشید خیلی زیباشد بازی ازونجا ببعد

  • یعنی جدی میخواین همش رو اینجا بزارین ؟ :laugh:
    اون قسمتی که از گرالت استفاده میشه و میگه You used me Two-Faced Snake رو هم همش رو بزارین دست اخر کشتمش من :laugh:
    مرحله جالبی بود البته اگر ساید کوئست هارو هم میزارین

  • جناب حلاجیان
    راهنمای بسیار بسیار خوب و دقیقی بود
    فقط چند تا غلط املایی ریز به چشمم خورد به نظرم یه نگاه دوباره به مقاله بندازید
    و دوم این که از نظر من برای کسی که تازه بازی رو شروع کرده برای درخت مهارت ها بهتر هست که اول از همه جادوی Axii
    رو آپگرید کنه… چون یه جادوی واقعا کاربردی هست
    هم مبارزه رو آسون تر می کنه و هم دست بازی باز رو در انتخاب دیالوگ باز می ذاره……
    باز هم تشکر می کنم از شما

  • عالی بود جامع و ارزشمند
    اگه بتونید تو این سبک مقالات که منتشر میکنید تکنیک ها و ترفندها یا اشنایی با هیرو های بازی های انلاین روهم بزارید خیلی خوب میشه

  • دوستان با خرید زیرنویس بازی Witcher 3 راحت تا آخرین مرحله بازی با همیه مراحل جانبی رو برید و نیازی به راهنمایی ندارید
    اینم لینکش ( با اجازه از گیمفا عزیز)
    https://gamesub.in/shop/%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-the-witcher-3/ خودم اونجا خریدم واقعا محشره و ارزشش رو داره ،از تمام جزئیات بازی هم باخبر میشی.

  • خسته نباشید خدمت آقا سعید
    واقعا نوشتن همچین راهنمایی خیلی سخته و نیاز به وقت بسیار زیاد و مهارت بالا داره.
    با این که بازی رو تموم کردم ولی میخونم و لذت میبرم

  • ArminMalekM گفت:

    😮 فکر نمی‌کردم اینقدر ویچر ۳ پیچیده باشه!
    بازیش کردم ها ولی زیاد دقت به خرج ندادم!

    • هزار تا مرگ و زهر مار داره دور اول که بازی میکردم خبر نداشتم میشه Triss رو به عنوان Love خودت توی بازی انتخاب کنی
      برای همین با ینفر ادامه دادم ازین نوع انتخاب ها زیاده که توی داستان بازی تاثییر میگذاره چندین بار باید بری این قسمت هارو البته سیو کنی هر قسمت که اگر خواستی عاقبت تصمیم های دیگت رو ببینی دوباره اون قسمتش رو بری

      البته بین خودمون بمونه که اون قسمتی که با تریس میری به جشن یکی از زیباترین کوئست هام بود توی بازی وقتی میگ گرالت لباس Doubler همچین چیزی رو بپوش خیلی از جاهای بازی اخر خندست یا یک تیکش که میگه Lovely Place وقتی Baron میخواد بچه ی به دنیا نیومدش رو دفن کنه که Lumberkin بشه

  • Hala madrid گفت:

    چرا این بازی فوتومود نداره خداوکیلی 😐 :-((

  • sasuto گفت:

    به نظرم راهنما ی خوبی هست ولی قدم به قدم نیست . یک سری جزئیات ریز رو بهش اشاره نکردید مثل اون طلسم پرنده که توی کاتسین اول بازی میبینیم که ینیفر از بین اون جنگ دو نیرو های نیلفگارد و شمالی ها فرار میکنه و اون کلاغ از توی چشم طرف عبور میکنه و بعد طلسم از بین میره رو نگفتید که بعد کشتن غول ها میتونین لوت کنین و بعدا توی وزیما به ینیفر پسش بدید که یک ست دیالوگ جدید رو باز میکنه با ینیفر توی وزیما

  • ببخشید که اینو میگم اما اینکه گفتید هر جا گزینه آکسی بود استفاده کنید، اشتباهه، گزینه آکسی رو فقط باید وقتی استفاده کنید که مخاطب شما تنهاست، اگه مخاطب شما همراه داشته باشه و از آکسی استفاده کنید عواقب بدی براتون داره که بخاطر اسپویل نمیگم، آکسی جادویی هست که فقط برا یه ذهن کاربرد داره
    حتما به داستان فرعی اون دختر Lena رو برید چون بعدا خیلی به دردتون میخوره البته فایده ش براتون ممکنه بطور اتفاقی صورت بگیره، و حتما حتما ماموریت هارو با توجه به سطح تجربه یا به اصطلاح اکس پی خودتون انتخاب کنید، مثلا اگه ماموریت لول ۶ رو وقتی لول ۹ هستید انجام بدید اکس پی خیلی کمی در نهایت به شما داده میشه که ارزش کار میاد پایین، یه توازن بین لول و اکس پی حتما داشته باشید، خیلی مهمه، کسانی که ادیسه یا اریجینز رو پلی دادن اکثرا گمان میکنن اینم همونطوره در صورتی که اشتباهه

    • خیلی جاها Axii رو میشه استفاده کرد و تاثییر کلی رو ی همه ی افراد داره مثل قسمتی که همه جمع شدن جای اون یارو که بزش رو گم کرده اگر اکسی بزنی همشون میرن

    • من این مورد رو تو قسمت اول بازی عرض کردم
      که در اوایل بازی و برای کسب تجربه بیشتر بهتره از Axii استفاده کنید

      دو حالت داره
      حالت اول یا بازی رو از روی این راهنما تجربه می کنید و گام به گام با این راهنما پیش میاید
      در این صورت مطمئن باشید هرجا در طول بازی یا هر ماموریتی که انتخاب بهتری وجود داشته باشه یا مورد مهمی باشه من حتما گوشزد می کنم

      حالت دوم
      علاقه ای ندارید با راهنما پیش برید و یا بازی رو بلدید و یا به هر دلیل دیگری نمیخواید اصلا توجهی به راهنما بکنید در این صورت خب از دست من کاری ساخته نیست

      ممنون از توجه شما

  • مقاله رو چون می‌خوام بعداً ویچرو بازی کنم نخوندم
    دوستان یه سوال
    میشه سینماتیک های بازی رو اسکیپ کرد؟

  • P224 گفت:

    واقعاً ممنون بابت این مقاله :yes:

  • kaname گفت:

    بسیار عالی این راهنما به همراه ترجمه ای که گیم ساب برای ps4انجام داده چه شود

  • SoWuup گفت:

    درود به گیمفا و همه مخاطبا از کودک و بزرگ .
    من فقط دوس دارم فید بک این نظرو بدونم . من از بازی ویچر هیچ لذتی نبردم و به نظرم یکی از چرت ترین بازیای ساخته شدس

    CLonER
  • واقعا ممنون جناب حلاجیان ازین مقاله زیباتون …این بازی دنیای منه هیچوقت قدیمی نمیشه

  • aramesh_61 گفت:

    آقا من لاگین کردم که تشکر کنم از زحمتی که دارید میکشید برای تهیه این راهنما و یه خسته نباشید بهتون بگم، کار پر زحمتی ست،
    موفق باشید

  • اقا سعید عزیز مرسی مرسی مرسی مرسی واقعا
    من هنوز بازی رو نصب دارم با اینکه بازیش نمیکنم اصلا و ابدا دلم نمیاد پاکش کنم و با خوندن مقالات بسیار خوب شما جوگیر شدم دوباره بازیش کنم

  • چقدر منتظر این راهنما بودم، یک دنیا ممنون. خسته نباشید بخاطر زحمتایی که برای راهنما میگذارید. من یکم بازی رو جلو بردم ولی دوباره new game میزنم با راهنمای شما برم جلو که چیزی از دست ندم.

  • خسته نباشید جناب اقا بابایی یه لطفی کنید و اموزش gwent رو هم بزارید چون حتی تعداد زیادی از طرفدارن ویچر هم بدون این بخش لذت بخش بازی رو تموم میکنن مطمئنا این در خواست خیلیاست با تشکر

  • بابا خدایی دمتون گرم چقد کامله راهنماتون
    من الان رو لول ۱۵ ولی با راهنماتون وسوسه شدم از اول دوباره بزنم

  • Black zing گفت:

    خیلی سپاسگزارم که این راهنما رو گذاشتید و در این سال ک ۳ سال از نوشتار این راهنما میگذره و من که ۲بار سال های گذشته رفته بودم و کلا از ویچر همه چیز از یادم رفته بود را با یک مرور یادآوری کردید. راهنمای های مختلف گیمفا مثل یک گنجینه سالها خواهد ماند و هرکسی ک راهنمایی بخواهد دست او را میگرد و مثل یک دوست قدیمی کمکش می‌کند. دمه شما گرم. ساعت ۲ نیمه شبه همراه با شاهکاره بی تکرار ویچر در حال گذشته با وجود عناوین جدیدی ک هست و حتی توی کنسول دارم ویچر را انتخاب کردم چون هرکی یبار ویچر بره دیگه چشمش اوپن ورد های دیگه رو دوست نداره ببینه و دلش پیشه گرالت و ینیفر گیر میکنه. هرکی کنسول نسل نهمی داره و این شاهکار رو با آپدیت نسل نهمیش اگر نره واقعا جفای بزرگی و گنجی ارزشمند در دوران گیمینگ خودش رو از دست داده.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت دوم - گیمفا