آینده روشن است؟ | تحلیل و گزارش رویداد Ubisoft Forward - گیمفا
آینده روشن است؟ | تحلیل و گزارش رویداد Ubisoft Forward - گیمفا
آینده روشن است؟ | تحلیل و گزارش رویداد Ubisoft Forward - گیمفا
آینده روشن است؟ | تحلیل و گزارش رویداد Ubisoft Forward - گیمفا

آینده روشن است؟ | تحلیل و گزارش رویداد Ubisoft Forward

محمد آریامقدم
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
آینده روشن است؟ | تحلیل و گزارش رویداد Ubisoft Forward - گیمفا

تاثیر شیوع ویروس کرونا به صورت جهانی بر روی صنعت های مختلف و روتین زندگی مردم غیر قابل چشم پوشی است. ویروسی که هنوز هم درگیر آن هستیم و رعایت کردن نکات بهداشتی همچنان ضروری است. همان طور که اشاره شد، این ویروس بر روی تمام کره زمین تاثیرات خود را گذاشته است. صنعت های مختلف با آن درگیر بوده اند و صنعت گیم هم، در این میان استثنا نبوده. از دورکار شدن بسیاری از استودیوها گرفته تا تاخیر در انتشار بازی های مختلف. اتفاقا چند روز پیش در حال مطالعه مطلبی جالب در یکی از وبسایت های خارجی، با تیتر ” تاثیر کرونا ویروس بر روی صنعت گیم – فروش بیشتر، تولید کم تر ” بودم. در این مطلب به طور کلی، به این موضوع اشاره شده بود که قرنطینه و در خانه ماندن مردم، باعث شده تا بازی‌های ویدئویی بیش از پیش فروش داشته باشند. به عنوان مثال، بازی DOOM Eternal که در اواسط ماه مارس میلادی منتشر شد، بالاترین فروش در کل تاریخ مجموعه DOOM را داشت. یا عنوانی نظیر Animal Crossing موفق به رکورد شکنی شده بود. حتی اگر خاطرتان باشد، چند ماه پیش اعلام شد که به لطف کرونا، استیم رکورد تعداد کاربران آنلاین و فعال را نسبت به تمامی ماه‌ها و سال‌های گذشته خود، زده است. قسمت دیگر قضیه اما، چندان شیرین نیست. عناوین The Last of Us: Part II و Ghost of Tsushima تاخیر خوردند. از مایکروسافت، این Wasteland 3 بود که با تاخیر مواجه شد و اسکوئر انیکس هم، آپدیت بزرگ بازی Final Fantasy XIV را دیرتر منتشر کرد. نسخه PC جدیدترین بازی هیدئو کوجیما، عنوان Death Stranding، Mafia: Definitive Edition، Fast and Furious: Crossroads ( به دلیل تاخیر در اکران جدیدترین شماره از فیلم Fast and Furious )، Someday You’ll Return و همچنین نسخه نینتندو سوییچ بازی The Outer World نیز از جمله بازی های مطرحی بودند که به خاطر شیوع کووید ۱۹، با تاخیر در انتشار مواجه شدند. به هم خوردن برنامه‌های بازیسازانی نظیر وارنر بروز، الکترونیک آرتس و یوبی سافت را هم فراموش نکنید. به جز این، برگزاری رویدادهای مختلف هم به مشکل خورد. به عنوان مثال، سونی، اسکوئر انیکس، الکترونیک آرتس، سی دی پراجکت رد، کپکام و PUBG Corporation، همه از حضور در رویداد PAX East انصراف دادند. مراسم ۱۶th British Academy Game Awards به صورت لایو استریم برگزار شد. رویداد مورد انتظار Gamescom هم در آلمان ممنوع شد. البته به نظر می رسد که این رویداد بعدا و به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. Paris Games Week کنسل شد، رویداد Tokyo Games Show به صورت آنلاین در آمد، EGX آنلاین خواهد بود و همچنین Taipei Game Show نیز به طور کلی کنسل شد. تازه این مواردی که خواندید، صرفا مهم ترین رویدادهایی بودند که به خاطر شیوع جهانی کرونا یا کنسل شده و یا به صورت حضوری و فیزیکی برگزار نخواهد شد.

در رابطه با مسابقات هم همین است. بسیاری از مسابقات یا تاخیر خوردند و یا به صورت کامل کنسل شدند. یکی از مهم ترین رویدادهای کنسل شده برای ما گیمرها، کنسل شدن رویداد E3 2020 بود. البته، خیلی پیش از شیوع کووید ۱۹، به نظر می رسید که این رویداد، آن حس و حال سال های گذشته را نداشته باشد. با این وجود، کنسل شدن E3 2020 هیچ کس را خوشحال نکرد. خب همین موضوع هم باعث شد تا سازندگان و ناشرهای مختلف، به شکل های دیگر از بازی های خود رونمایی کنند. یوبی سافت اگرچه گاهی اوقات سیاست ها و محصولاتش زیر سوال هستند، ولی معمولا عملکرد خیلی خوبی در مراسم های مختلف و به خصوص، E3ها دارد. یوبی سافت به طور کلی، شرکت کم طرفداری نیست. گیمرهای زیادی هم هستند که چشم انتظار محصولات جدید شرکت فرانسوی می مانند. بنابراین تایید شدن رویداد Ubisoft Forward، ابدا خبر بدی نبود. با توجه به این که در ماه های پایانی نسل هشتم صنعت بازی های ویدئویی به سر می بریم، شاید می شد حدس زد که حتی برنامه های یوبی سافت هم مثل سال های گذشته، نمی توانند جذاب و عامه پسند باشند. به خصوص این که قبلا نه تنها از بازی Assassin’s Creed Valhalla به صورت رسمی رونمایی شده بود، بلکه حتی یک ویدئوی ۳۰ دقیقه ای از این بازی هم لو رفته بود. با توجه به شایعاتی که شنیده می شد، برخی کاربران منتظر معرفی نسخه جدیدی از سری Prince of Persia بودند. به طور کلی، در Ubisoft Forward، سوپرایز خاصی نداشت. البته همان طور که اشاره کردیم، تقریبا همین انتظار هم می رفت. آی پی‌های جدید و پر زرق و برق تر و یا احیانا احیای آی پی های قدیمی و پرطرفداری مثل Prince of Persia و Splinter Cell، احتمالا می مانند برای نسل بعد. در نسل هشتم، یوبی سافت بد نبود! شرکت فرانسوی در توسعه دو نسخه از سری Assassin’s Creed با نام های Origins و Odyssey موفق بود. این شرکت در این نسل Far Cry 4 و Far Cry 5 را به بازار عرضه کرد که بازی های قابل قبولی بودند. هر دو نسخه سری The Division به لحاظ کیفی قابل دفاع بودند; هر چند که از لحاظ فروش خیلی خوب عمل نکردند. همچنین بازی هایی چون For Honor و Rainbow Six Siege هم بازی هایی هستند که همچنان تحت پشتیبانی سازنده بوده و طرفداران خاص خودشان را دارند. همچنان به کاربران بازی Rainbow Six Siege افزوده می شود. عنوانی که در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد و آن قدر موفق بوده که در دسترس کاربران کنسول های PS5 و Xbox Series X نیز قرار خواهد گرفت. به هر ترتیب، یوبی سافت تا حدی قبول دارد که سیاست هایش در نسل هشتم، بی نقص نبوده اند. به همین خاطر هم شرکت فرانسوی ظاهرا قصد دارد تا در ساختار بازی هایش در نسل بعدی، تغییراتی را ایجاد کند. البته باید دید که در عمل، این شرکت چه خواهد کرد. Ubisoft Forward، حقیقتا رویدادی نبود که از ندیدنش حسرت بخوریم; از این رویداد به چندین و چند دلیل، می توان دفاع کرد ولی خب فاقد هرگونه سوپرایزی بود. حتی Far Cry 6 هم پیش از معرفی رسمی در Ubisoft Forward، لو رفته بود. احتمالا این لیک شدن هم یکی از سیاست‌های یوبی سافت برای جذب بیننده بیشتر بوده است. به هر ترتیب، امروز پنج شنبه است و یک شنبه شب، Ubisoft Forward برگزار شد. احتمال می دهم که تا به امروز، اخبارِ زیادی در این رابطه شنیده باشید. ولی به هر حال، ما در این مقاله قصد داریم تا نگاهی دوباره به رویداد آنلاین یوبی سافت داشته باشیم و ببینیم که عملکرد شرکت فرانسوی به چه ترتیب بوده است. تا پایان با ما همراه باشید.

آینده روشن است؟ | تحلیل و گزارش رویداد Ubisoft Forward - گیمفا

Ubisoft Forward، حقیقتا رویدادی نبود که از ندیدنش حسرت بخوریم; از این رویداد به چندین و چند دلیل، می توان دفاع کرد ولی خب فاقد هرگونه سوپرایزی بود. حتی Far Cry 6 هم پیش از معرفی رسمی در Ubisoft Forward، لو رفته بود. احتمالا این لیک شدن هم یکی از سیاست‌های یوبی سافت برای جذب بیننده بیشتر بوده است. به هر ترتیب، امروز پنج شنبه است و یک شنبه شب، Ubisoft Forward برگزار شد. احتمال می دهم که تا به امروز، اخبارِ زیادی در این رابطه شنیده باشید. ولی به هر حال، ما در این مقاله قصد داریم تا نگاهی دوباره به رویداد آنلاین یوبی سافت داشته باشیم و ببینیم که عملکرد شرکت فرانسوی به چه ترتیب بوده است. تا پایان با ما همراه باشید.

اولین عنوانی که در رویداد Ubisoft Forward نمایش داشت، بازی Watch Dogs: Legion بود. جدیدترین نسخه از سری Watch Dogs که البته یک نسخه اصلی هم محسوب نمی شود، از خیلی وقت پیش تایید شده و حضورش در این رویداد هم تقریبا قطعی به نظر می رسید. نمایش Watch Dogs: Legion دور از ذهن نبود. دو نسخه قبلی Watch Dogs موفق شده اند تا بسیاری از کاربران را به خود جذب کنند. اما Watch Dogs Legion؟ خب طبیعتا تا پیش از عرضه رسمی و تجربه محصول نهایی، نمی توان با قاطعیت نظر داد. ولی از همین الان هم این بازی مخالفان زیادی را پیدا کرده است. کم نیستند افرادی که کلا از Watch Dogs Legion ناامید بوده و هیچ میلی به انتشار بازی ندارند. Legion شاید بیش از آن که یک بازی سودآور برای یوبی سافت باشد، می تواند یک آزمون و خطا برای این شرکت باشد! این بازی از یک ایده جدید و کمتر استفاده شده بهره می برد. حال باید منتظر ماند و دید که در نهایت، کاربران تا چه اندازه می توانند با این ایده و در مجموع، دنیای بازی Watch Dogs Legion ارتباط برقرار کنند. ابتدا یک ویدئوی حدودا ۳ دقیقه ای از بازی منتشر می شود. ویدئویی که البته قصدش، به نمایش گذاشتن مکانیزم های گیم پلی بازی نیست. سپس نوبت به Clint Hocking، کارگردان بازی Watch Dogs Legion می رسد تا در رابطه با این بازی صحبت کند. همان طور که قبلا هم مشخص شده و احتمالا در جریان هستید، بازی Watch Dogs Legion حول یک شخصیت خاص نمی چرخد. این بازی یک قهرمان واحد و مشخص ندارد، بلکه شامل گروهی از قهرمانان در حرفه های مختلف است که برای رسیدن به تغییراتی مثبت، مبارزه می کنند. به طور کلی، هر NPC که در دنیای بازی دیده می شود، می تواند استخدام شود. پس از استخدام کردن افراد، شما می توانید کنترل آن ها را بر عهده گرفته و با آن ها بازی کنید. مشاهده پروفایل NPC ها امکان پذیر است. این پروفایل علاوه بر اسم و فامیلی که از NPC مورد نظر به شما می دهد، همچنین قابلیت‌ها و توانایی‌های مهم NPC مد نظر شما نیز در آن ذکر شده است. به این ترتیب، هر کاربر در واقع تجربه متفاوتی را از Watch Dogs Legion خواهد داشت. ایده ای که یوبی سافت در ساخت بازی Watch Dogs Legion به کار گرفته، به خودی خود ایده بدی به نظر نمی رسد. با این وجود، این سوال مطرح است که آیا این ایده پس از پیاده سازی شدن، می تواند مورد پسند جامعه بازی بازان قرار بگیرد؟ و البته، آیا یوبی سافت می تواند عملکرد قابل قبولی در مرحله پیاده سازی ایده داشته باشد؟ گیمرهای زیادی به این که یوبی سافت ایده های خوبی دارد ولی این ایده ها خوب پیاده سازی نمی شوند، اعتقاد دارند. به هر ترتیب، برگردیم به Ubisoft Forward و ببینیم که در این رویداد، چه صحبت هایی در رابطه با Watch Dogs Legion شده است. خب خوشبختانه در طول Ubisoft Forward، اطلاعات بیشتری در رابطه با داستان بازی Watch Dogs Legion منتشر شد. داستان بازی پس از یک حمله تروریستی آغاز می شود. لندن در خطر است و مسئول بازگرداندن آرامش به پایتخت انگلستان، گروه Albion به رهبری Nigel Cass هستند. Albion فراتر از یک گروه معمولی است; یک ارتش خصوصی! اما خب همه چیز مطابق انتظارات پیش نرفته و Nigel Cass و ارتش خصوصی اش، چیزی بیش از صرفا بازگرداندن امنیت به شهر را می خواهند; کنترل و حکومت بر آن. طبق چیزی که در رویداد Ubisoft Forward مشاهده کردیم، شما در یکی از مراحل بازی باید به داخل مقر فرماندهی Albion نفوذ کنید. پیش از آغاز این ماموریت، می توانید از بین تمامی افرادی که از خیابان های لندن استخدام کرده اید، یکی را انتخاب کرده و با شخصیت مورد نظر خود، ماموریت را به انجام برسانید. استفاده از یک کارگر ساختمانی در چنین مرحله ای توصیه نمی شود; چرا که قابلیت‌های وی، نمی توانند در چنین ماموریتی خیلی گره گشا باشند. به جای آن، می توانید از یک متخصص پهباد استفاده کنید. اما طبق چیزی که در ویدئوی بازی دیدیم، بهترین گزینه استفاده از یکی از نیروهای Albion است! شما می توانید یکی از افراد Albion را استخدام کرده و پس از کنترل وی، به مقر فرماندهی این گروه نفوذ کنید. به طور کلی، با توجه به این که بازی قهرمان های متعددی داشته و هر کس در لندن می تواند به عضو DEDSEC و گروه مقاومت باشد، انجام دادن ماموریت ها به روش های مختلف امکان پذیر خواهد بود. انعطاف پذیری بالای گیم پلی بازی، چیزی است که سازندگان بر روی آن مانور داده اند. البته باید منتظر ماند و دید که در پایان، کیفیت کلی Watch Dogs Legion در چه حدی خواهد بود. نهایتا هم پیش از بسته شدن پرونده این بازی، Amanda Mundt، طراح مراحل WD Legion که قبلا بر روی Assassin’s Creed Unity و Watch Dogs 2 هم کار کرده است، در رابطه با شغلش صحبت می کند. لازم به ذکر است که بازی Watch Dogs Legion در تاریخ ۲۹ اکتبر سال ۲۰۲۰ ( مصادف با ۸ آبان ) منتشر خواهد شد.

آینده روشن است؟ | تحلیل و گزارش رویداد Ubisoft Forward - گیمفا

به طور کلی، هر NPC که در دنیای بازی دیده می شود، می تواند استخدام شود. پس از استخدام کردن افراد، شما می توانید کنترل آن ها را بر عهده گرفته و با آن ها بازی کنید. مشاهده پروفایل NPC ها امکان پذیر است. این پروفایل علاوه بر اسم و فامیلی که از NPC مورد نظر به شما می دهد، همچنین قابلیت‌ها و توانایی‌های مهم NPC مد نظر شما نیز در آن ذکر شده است. به این ترتیب، هر کاربر در واقع تجربه متفاوتی را از Watch Dogs Legion خواهد داشت. ایده ای که یوبی سافت در ساخت بازی Watch Dogs Legion به کار گرفته، به خودی خود ایده بدی به نظر نمی رسد. با این وجود، این سوال مطرح است که آیا این ایده پس از پیاده سازی شدن، می تواند مورد پسند جامعه بازی بازان قرار بگیرد؟ و البته، آیا یوبی سافت می تواند عملکرد قابل قبولی در مرحله پیاده سازی ایده داشته باشد؟ گیمرهای زیادی به این که یوبی سافت ایده های خوبی دارد ولی این ایده ها خوب پیاده سازی نمی شوند، اعتقاد دارند. داستان بازی پس از یک حمله تروریستی آغاز می شود. لندن در خطر است و مسئول بازگرداندن آرامش به پایتخت انگلستان، گروه Albion به رهبری Nigel Cass هستند. Albion فراتر از یک گروه معمولی است; یک ارتش خصوصی! اما خب همه چیز مطابق انتظارات پیش نرفته و Nigel Cass و ارتش خصوصی اش، چیزی بیش از صرفا بازگرداندن امنیت به شهر را می خواهند; کنترل و حکومت بر آن

تایید شدن بازی Brawlhalla برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس، خبر خوبی بود که در رویداد Ubisoft Forward شنیدیم. این بازی ۶ آگوست در دسترس کاربران موبایلی قرار خواهد گرفت. تشکر یوبی سافت از حمایت کاربران از بازی Might and Magic: Era of Chaos و سپس یک نمایش ۱ دقیقه ای از بازی Tom Clancy’s Elite Squad، نشان داد که شرکت فرانسوی همچنان کاربران موبایلی را فراموش نکرده است. پیش از این که یوبی سافت نمایشی از آی پی جدید خود داشته باشد، بابت حمایت طرفداران از بازی Rainbow Six Siege در این پنج سال تشکر می کند. در Ubisoft Forward نیز ویدئویی کوتاه به همین هدف از پشت صحنه ساخت Rainbow Six Siege را مشاهده کردیم. پس از حدودا ۲۵ دقیقه از آغاز رویداد Ubisoft Forward، نوبت به صحبت های آقای J.C. Guyot، کارگردان بازی Hyper Scape می شود. عنوان Hyper Scape آی پی جدید یوبی سافت است. یک بتل رویال که اتفاقات آن در آینده، در سال ۲۰۵۴ و در شهر خیالی NFO Arcadia رخ می دهند. بتای بازی از سه روز پیش در دسترس بوده و کاربران، می توانند این بتا را تجربه کنند. به طور خیلی خلاصه، پس از نمایش Hyper Scape، مدیر محصولات این بازی، خانم Anamaria Musca در رابطه با طراحی کاراکترهای Hyper Scape صحبت کرده و سپس نوبت به فیل اسپنسر، مهمان ویژه Ubisoft Forward می رسد. فیل اسپنسر توضیحاتی در رابطه با این که بهترین کنسول برای تجربه Watch Dogs Legion، کنسول های مایکروسافت هستند می دهد و کاربران را دعوت به مشاهده ویدئوی بعدی از جدیدترین نسخه سری Assassin’s Creed می کند. پیش از این به سراغ ویدئوی بازی Assassin’s Creed Valhalla رفته و در مورد آن صحبت کنیم، در نظر داشته باشید که علاوه بر در دسترس بودن نسخه بتای بازی Hyper Scape برای رایانه های شخصی، تایید شده که این شوتر بتل رویال در همین تابستان برای Xbox One و PS4 عرضه خواهد شد. البته هنوز تاریخ دقیق انتشار نسخه کنسولی بازی اعلام نشده است.

آینده روشن است؟ | تحلیل و گزارش رویداد Ubisoft Forward - گیمفا

س از حدودا ۲۵ دقیقه از آغاز رویداد Ubisoft Forward، نوبت به صحبت های آقای J.C. Guyot، کارگردان بازی Hyper Scape می شود. عنوان Hyper Scape آی پی جدید یوبی سافت است. یک بتل رویال که اتفاقات آن در آینده، در سال ۲۰۵۴ و در شهر خیالی NFO Arcadia رخ می دهند. بتای بازی از سه روز پیش در دسترس بوده و کاربران، می توانند این بتا را تجربه کنند. در نظر داشته باشید که علاوه بر در دسترس بودن نسخه بتای بازی Hyper Scape برای رایانه های شخصی، تایید شده که این شوتر بتل رویال در همین تابستان برای Xbox One و PS4 عرضه خواهد شد. البته هنوز تاریخ دقیق انتشار نسخه کنسولی بازی اعلام نشده است.

پیش از این که گیم پلی بازی Assassin’s Creed Valhalla به نمایش در آید، آقای Julien Laferriere در رابطه با بازی صحبت می کند. آقای Laferriere در واقع تهیه کننده بازی محسوب می شود. در حالت پیش فرض، باید انتظار می رفت که اشرف اسماعیل در رابطه با Assassin’s Creed Valhalla صحبت کند. ولی خب با توجه به اتهاماتی که اخیرا به وی وارد شده و در نهایت این اتهامات، منجر به کناره گیری کارگردان توانمند بازی های Assassin’s Creed IV Black Flag و Assassin’s Creed Origins از روند توسعه بازی Assassin’s Creed Valhalla شده، طبیعتا نباید انتظار ملاقات با این شخص را در Ubisoft Forward می کشیدیم. طبق صحبت های Julien Laferriere، عصر وایکینگ ها برای سازندگان بازی Assassin’s Creed Valhalla الهام بخش بوده و آن ها، تحقیقات زیادی را در این رابطه به انجام رسانده اند. وایکینگ ها در واقع کشاورزانی بوده اند که به دنبال زمین برای اسکان می گشتند. بازگو کردن داستان واقعی وایکینگ ها، یکی از عمده دلایلی بوده که یوبی سافت به سراغ عصر وایکینگ ها رفته است. تیم سازنده به نروژ و انگلستان سفر کرده اند. آن ها دقیقا از همان مسیرهایی استفاده کرده اند که قبلا، وایکینگ ها استفاده می کردند. به طور کلی، هدف این بوده که حتی سازندگان هم درک کنند که یک وایکینگ چگونه زندگی می کرده تا در نتیجه، در توسعه Assassin’s Creed Valhalla هم بهترین عملکرد ممکن را داشته باشند. داستان بازی Assassin’s Creed Valhalla اما، حالت شخصی دارد! این بازی حول شخصیت Eivor ( که می تواند مرد یا زن به انتخاب بازیکن باشد ) می چرخد. وایکینگ ها باید نروژ را ترک کرده و برای سکونت به انگلستان سفر کنند. فشارهای شدید سیاسی و کمبود منابع، اصلی ترین دلیل Eivor و مردمش برای ترک نروژ محسوب می شوند. شرایط در انگلستان هم البته ایده آل نیست و پیدا کردن آرامش در این سرزمین نیز دشواری های خاص خودش را دارد. ساکسون‌ها طبیعتا به وایکینگ‌ها خوش آمد نمی گویند! با توجه به ویدئویی که از بازی در مراسم Ubisoft Forward دیدیم، واضح است که Assassin’s Creed Valhalla در بخش مبارزات نسبت به نسخه های قبل تفاوت های زیادی داشته. در Assassin’s Creed Origins شما یکی از آخرین مدجای باقی مانده در مصر بودید. تک و تنها باید انتقام پسر خود را گرفته و عدالت و آزادی را به مصر برمی گرداندید. در Assassin’s Creed Odyssey، کاساندرا یا الکسیوس، صرفا مزدور بودند. اما در Assassin’s Creed Valhalla، شما یکی از رهبران وایکینگ هایی هستید که از نروژ به انگلستان مهاجرت کرده اند. در طول حملاتی که خواهید داشت، هرگز تنها نخواهید بود. در این نسخه، شما می توانید از کمان آتشین استفاده کرده و پوشال های روی سقف خانه ها را آتش بزنید. همچنین می توانید نیروهای خودی را Revive کنید. نیروهای شما نه تنها در مبارزات، بلکه حتی در دزدیدن محموله ها نیز به شما کمک خواهند کرد. هر چه منابع بیشتری به دست آورید، می توانید محل زندگی خود و مردمتان را بهبود ببخشید. بهبود دادن محل زندگی، سبب می شود تا افراد بیشتری به محل سکونت شما جذب شوند، ابزار بهتری داشته باشید و به سرویس های متنوع و مفید بیشتری دسترسی پیدا کنید. قبلا اشاره شده بود که مبارزات در بازی Assassin’s Creed Valhalla سخت تر و مرگبارتر از گذشته خواهند بود. این همان موضوعی است که ما با چشمانمان در رویداد Ubisoft Forward دیدیم. در Valhalla، شما باید سعی کنید تا نقطه ضعف دشمنان مقابل خود را پیدا کنید. برخی از آن ها خیلی سریع هستند و حرکتشان به سمت شما، شبیه حرکت مار است. این موضوع سبب می شود تا حتی استفاده از تیر و کمان هم برایتان سخت باشد. برخی از دشمنان سپر خیلی بزرگ دارند و به سختی ضربه می خورند، ضربات سهمگینی هم به ایور وارد می کنند. بعضی ها می توانند اجساد روی زمین را به سمت شما پرتاب کنند، برخی ها هم به صورت گروهی وارد عمل شده و حملات خاص خود را دارند.

اما همان طور که دشمنان شخصیت اصلی بازی نسبت به نسخه های قبلی قوی تر شده اند، شخصیت اصلی Assassin’s Creed Valhalla هم نسبت به کاراکترهای دیگر، توانایی های بیشتری دارد. به عنوان مثال، سیستم Stun به بازی اضافه شده تا بتوانید دشمنان خود را برای مدتی از خود دور نگه دارید. همچنین Eivor قابلیت پرتاب نیزه یا چکش را هم خواهد داشت. یکی دیگر از قابلیت هایی که برای اولین بار در تاریخ سری Assassin’s Creed شاهد آن خواهیم بود، قابلیت انتخاب دو سلاح و انجام حرکات ترکیبی است. Eivor می تواند هر دو سلاحی که شما دوست دارید را با هم ترکیب کرده و به میدان جنگ برود. نکته جالب این است که یوبی سافت در انتخاب سلاح برایتان محدودیتی در نظر نگرفته و Eivor حتی با دو سپر هم می تواند وارد میدان مبارزه شود. مبارزات بازی با توجه به ویدئوی منتشر شده در رویداد Ubisoft Forward، خونین و خشن خواهند بود. در Assassin’s Creed Valhalla بازیکن سبک مبارزه خود را شخصی سازی خواهد کرد. احتمالا در این نسخه، سیستم مبارزات بازی بتوانند نظر مثبت بازیکن را به خود جلب کنند. پیشروی شما در انگلستان به معنای عقب نشینی دشمن است. در بازی Assassin’s Creed Valhalla سیستمی جدید تحت عنوان Assault تعریف شده است. به این ترتیب که شما باید گاهی اوقات به قلعه ساکسون ها حمله کرده، راه خود را باز کنید و آن ها را شکست دهید. البته در این مسیر هرگز تنها نیستید. همواره وایکینگ‌های دیگر در کنار شما خواهند جنگید. در عنوان Assassin’s Creed Valhalla، گشت و گذار در دنیای بازی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. ظاهرا انگلستان Valhalla رازهای زیادی دارد که منتظر کشف شدن هستند. در این نسخه هم می توانید حیوانات وحشی و اهلی را شکار کنید. از آهو گرفته تا شیر! مناطق شهری، روستایی، جنگلی و کوهستانی در عنوان Assassin’s Creed Valhalla حاضر خواهند بود. با توجه به تریلری که از بازی منتشر شد، به نظر می رسد که طراحی محیط بازی Assassin’s Creed Valhalla شباهت زیادی به دنیای بازی Assassin’s Creed Odyssey دارد. در پایان نیز مشخص شد که بازی Assassin’s Creed Valhalla در تاریخ ۱۷ نوامبر ( ۲۷ نوامبر ) منتشر خواهد شد. نکته جالب این است که دو بازی مورد انتظار Assassin’s Creed Valhalla و Cyberpunk 2077 به فاصله زمانی دو روز از هم منتشر خواهند شد! باید دید که انتشار تقریبا همزمان این دو بازی، چه تاثیری بر روی فروش آن ها خواهد گذاشت. فراموش نکنید که نه Assassin’s Creed Valhalla را می توان دست کم گرفت و نه Cyberpunk 2077 را! احتمالا انتشار دو بازی به فاصله زمانی تنها دو روز، روی هر دو بازی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

آینده روشن است؟ | تحلیل و گزارش رویداد Ubisoft Forward - گیمفا

داستان بازی Assassin’s Creed Valhalla اما، حالت شخصی دارد! این بازی حول شخصیت Eivor ( که می تواند مرد یا زن به انتخاب بازیکن باشد ) می چرخد. وایکینگ ها باید نروژ را ترک کرده و برای سکونت به انگلستان سفر کنند. فشارهای شدید سیاسی و کمبود منابع، اصلی ترین دلیل Eivor و مردمش برای ترک نروژ محسوب می شوند. شرایط در انگلستان هم البته ایده آل نیست و پیدا کردن آرامش در این سرزمین نیز دشواری های خاص خودش را دارد. ساکسون‌ها طبیعتا به وایکینگ‌ها خوش آمد نمی گویند! در Assassin’s Creed Valhalla، شما یکی از رهبران وایکینگ هایی هستید که از نروژ به انگلستان مهاجرت کرده اند. در طول حملاتی که خواهید داشت، هرگز تنها نخواهید بود. در این نسخه، شما می توانید از کمان آتشین استفاده کرده و پوشال های روی سقف خانه ها را آتش بزنید. همچنین می توانید نیروهای خودی را Revive کنید. نیروهای شما نه تنها در مبارزات، بلکه حتی در دزدیدن محموله ها نیز به شما کمک خواهند کرد. هر چه منابع بیشتری به دست آورید، می توانید محل زندگی خود و مردمتان را بهبود ببخشید. بهبود دادن محل زندگی، سبب می شود تا افراد بیشتری به محل سکونت شما جذب شوند، ابزار بهتری داشته باشید و به سرویس های متنوع و مفید بیشتری دسترسی پیدا کنید.

آخرین نمایش یوبی سافت در رویداد Ubisoft Forward هم قابل پیش بینی بود. شب قبل از رویداد، بازی Far Cry 6 لو رفته بود و انتظار می رفت که این بازی در رویداد یوبی سافت حضور پیدا کند. همین اتفاق هم اتفاد. متاسفانه در Ubisoft Forward، هیچ اطلاعاتی از گیم پلی بازی Far Cry 6 منتشر نشد. ویدئوی منتشر شده از بازی هم صرفا یک تریلر داستانی از بازی بود و هیچ ربطی به گیم پلی نداشت. با توجه به تریلر بازی اما، می توان متوجه شد که از لحاظ داستانی، نسخه جدید Far Cry بر روی چه چیزی تمرکز دارد; سیاست! اگر دقت کنید، نسخه های مختلف سری Far Cry هر کدام روی مفهوم خاصی تمرکز داشته و آن را به چالش کشیده اند. احتمالا Far Cry 3 بهترین نسخه تاریخ سری Far Cry است. نسخه ای که تمرکزش بر روی مفهوم جنون بود. در Far Cry 5، سازندگان دین را به چالش کشیدند و این بار نوبت به سیاست رسیده است. همچنین، Far Cry 6 اولین نسخه در تاریخ سری Far Cry خواهد بود که در آن، بازیکن در یک شهر بزرگ به گشت و گذار خواهد پرداخت. طبق اطلاعات منتشر شده، کات‌سین‌های بازی به صورت سوم شخص پلی خواهند شد. همچنین، با توجه به ویدئوی معرفی بازی Far Cry 6، به صورت رسمی، حضور Giancarlo Esposito نیز تایید شد. این بازی هم ۱۸ فوریه سال آینده میلادی ( مصادف با پنج شنبه ۳۰ بهمن ) منتشر خواهد شد. عنوان Far Cry 6 از همین حالا قابل پیش خرید است.

آینده روشن است؟ | تحلیل و گزارش رویداد Ubisoft Forward - گیمفا

آخرین نمایش یوبی سافت در رویداد Ubisoft Forward هم قابل پیش بینی بود. شب قبل از رویداد، بازی Far Cry 6 لو رفته بود و انتظار می رفت که این بازی در رویداد یوبی سافت حضور پیدا کند. همین اتفاق هم اتفاد. متاسفانه در Ubisoft Forward، هیچ اطلاعاتی از گیم پلی بازی Far Cry 6 منتشر نشد. ویدئوی منتشر شده از بازی هم صرفا یک تریلر داستانی از بازی بود و هیچ ربطی به گیم پلی نداشت. با توجه به تریلر بازی اما، می توان متوجه شد که از لحاظ داستانی، نسخه جدید Far Cry بر روی چه چیزی تمرکز دارد; سیاست! این بازی هم ۱۸ فوریه سال آینده میلادی ( مصادف با پنج شنبه ۳۰ بهمن ) منتشر خواهد شد.

به عنوان سخن نهایی و یک جمع بندی برای پایان مطلب، باید گفت که Ubisoft Forward به نظر من، رویداد کسل کننده ای نبود اما قطعا، پایین تر و ضعیف تر از چیزی بود که انتظارش را داشتیم. نمایش Assassin’s Creed Valhalla، نمایش خیلی خوبی بود ولی در بقیه موارد، یوبی سافت نتوانست انتظارات را برآورده کند. بازی هایی چون Hyper Scape و Far Cry 6 می توانستند سوپرایزهای خوبی برای این رویداد باشند. ولی خب Hyper Scape چندی پیش لو رفت و Far Cry 6 هم یک روز قبل از شروع رویداد لیک شد. به این ترتیب ما ماندیم و رویدادی که در آن شاهد هیچ اتفاق غیر منتظره مثبتی نبودیم و هیچ نمایشی، غافلگیرمان نکرد. به نظر می رسد که قسمت دوم رویداد Ubisoft Forward اواخر سال میلادی جاری برگزار خواهد شد و باید دید یوبی سافت در قسمت دوم رویداد خود، چه برنامه هایی دارد. البته این که در ماه های پایانی نسل هشتم به سر می بریم هم بر روی کیفیت کلی Ubisoft Forward بی تاثیر نبوده است. به طور کلی، می توان به این شکل توضیح داد که Ubisoft Forward در مجموع خیلی بد نبود، ولی اگر آن را مشاهده نکرده اید هم چیزی را از دست نداده اید. نظر شما چیست؟ آیا نمایش‌هایی نظیر Far Cry 6، Assassin’s Creed Valhalla، Hyper Scape و Watch Dogs Legion شما را راضی نگه داشت؟ حتما دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آینده روشن است؟ | تحلیل و گزارش رویداد Ubisoft Forward - گیمفا
آینده روشن است؟ | تحلیل و گزارش رویداد Ubisoft Forward - گیمفا
آینده روشن است؟ | تحلیل و گزارش رویداد Ubisoft Forward - گیمفا
آینده روشن است؟ | تحلیل و گزارش رویداد Ubisoft Forward - گیمفا
آینده روشن است؟ | تحلیل و گزارش رویداد Ubisoft Forward - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Wiki گفت:

    از watch dogs خوشم نیومد
    از بازی های دیگه هم خوشم نیومد
    ولی از دو بازی خیلی خوشم اومد ac vallha وfc6
    که بنظرم هر دو عالی میشن شخصا ac جدید هرچی باشه من باز هم به دلیل شباهت محیطی اش به Witcher 3 حتما تجربه اش میکنم

  • مرسی اقای اریا مقدم عزیز مقاله عالی بود
    واقعا یوبیسافت اینده روشنی داره همین سه بازی بزرگ کافیه watch dogs 3 و assassins creed و far cry 6
    فقط امیدوارم مثل دفعه قبلی نشه که خیلی از گوست ریکان تعریف کردیم و اخر سر هم همه چی برعکس شد امیداورم

  • Cheguevaraa گفت:

    بازهم یوبیسافت با کوله بازی از وعده هایی که گیمرهای قدیمی میدونن قرار نیست به هیچکدومشون عمل بشه پا به میدون گذاشته تا جیب ۴ تا تین ایجر رو خالی کنه

    شرکتای مثل یوبیسافت،ea خیانتکارن که سطح انتظارات مارو از بازیها پایین میارن و با حاشیه سازی و اراعه بازیهای بسیار بی کیفیت و دانگرید شده(که تعدادشون اصلا کم نیست)جیب گیمرهارو خالی میکنن
    اینا حتی عرضه اینو ندارن که گرافیک بازیهای نسل نهمیشون رو چیزی در شان کنسول های نسل ٩ نشون بدن!
    واقعا اون farcry 6 و ac valhala نسل نهمی هستن؟؟؟ایا نشونه ای از نسل ٩ بودن درشون میبینید ؟؟
    برین عکسایه گیمپلی فارکرای ۶ رو ببینید کیفیت تکسچراش از نسخه کنسولیه مترو اکسیدوس هم پایینتره بعد همینو میخوان ۴k ۶٠ فریم بدن واسه نسل بعد!! اخه وقتی بازیتون کیفیت ساختش انقدر افتضاحه چرا میخوان با یه تریلر کاتسین که کیفیتش زمین تا آسمون با بازیه اصلی فرق داره مخاطب هارو فریب بدین؟
    یوبیسافت دست از شیردوشی و تیغ زدن گیمرها برنمیداره بابا یه ذره به خودت استراحت بده

  • اینده تا جایی که ما توی مراسم دیدیم بجز بازی فارکرای که معرفی شد هنوز گیم پلی هم ندیدیم یک مقداری روشنه …
    اساسین چراغش داره یکسره خاموش میشه و بیشتر و بیشتر به سمت نقش افرینی میره خیلیا از ریسک کردن صحبت میکنن ولی وقتی
    به موفقیت نمیرسه و از قبل ضعیف تر میشه این یعنی ریسک اشتباهی کردن میتونستن به یک نام دیگه بازی بدن کل بازی رو بردن زیر سوال دیگه گیم پلیش دقیقا شده بود شبیه تصمیم گرفتن های ویچر یذره هم اومدن مخفی کاری ازش نشون دادن که بازم اساس بازی نیست …
    واچ داگز ۱ بازی معرکه ای بود داستانی به شدت زیبا . گرافیک خوب . گیم پلی خوب نسخه دوم بازی بجز در بخش گرافیک در همه ی قسمت ها ضعیف بود این واچ داگز لیجن هم دقیقا شبیهشه که معلومه تمرکز بازی روی شخصیت پردازی و داستانش نیست
    چراغ اینم که یذره مونده خاموش بشه …

    یوبیسافت اگر بخواد دوباره میتونه برگرده به زمان اوجش ولی دوست ندارن رویه قبل رو در پیش بگیرن و شاید یکجایی شکست بخورن که امیدوارم همچین اتفاقی نیفته .. دامین پرنس رو به اسم یوبی ثبت کردن تنها به همین ای پی امیدوارم

  • اساسین و فارکرای جدید که قطعا شاهکارن ولی در مورد واچ داگز من نظری ندارم.

    • Soroosh0097 گفت:

      مشتی قاطعیتت منو کشته.فارکرای شاید.تو عکساش که قشنگ بنظر میاد.ولی اساسین بیشتر چیزاش تا الان کپی ویچر و اسکایریمه با عمق کمتر.
      به این میگم اساسین یجوری میشم اصن.

      • Mahdi Sam گفت:

        خیلی مهم نیست، خود GoW 2018 هم بیشتر چیزاش کپی از اسکایریم و tlou بوده و از هسته و ریشه بازی و شخصیت انقدر فاصله گرفته که اگر کسی اسم بازی رو ندونه یا قیافه و اسم کریتوس رو عوض کنیم کسی حتی شک نمی‌کنه که ممکنه ادامه GoW باشه! ولی حتی بازی سال هم شد

  • بله روشن است
    چون هنوز نصف کنفرانس مونده و احتمال معرفی اسپلینتر سل و ریمن هست
    پ.ن
    خداوکیلی بعصی از سونی فنا نمیگیرن
    طرف گفته گوست رو دارم بازی میکنم چه بازیه خوبیه

  • sm1414 گفت:

    شاید بازی هایی که معرفی شد شاهکار نباشن ولی بازی های خیلیخوب و سرگرم کننده ای هستند و قطعا جزو بازی هایی هستن که ارزش پول داده شده براشون رو دارن و وقتی بازی تموم بشه نمی گی وقت تلف کردن بود.به نظرم جدای از طرفدار های این فرانچایز ها بقیه هم این بازی ها رو تجربه کنن.

  • چرا اصلا با اساسین های جدید حال نمی کنم؟ دلم واسه پارکور قدیمی اساسین تنگ شده…
    درسته اساسین نیاز به نوآوری هایی داشت … ولی دیگه کور یا هسته ی اصلی بازی تغییر کرده … ولی در عوض به فارکرای و واچ داگز امیدوارم

  • MOEIN گفت:

    از وقتی که کارگردان خلاق ac valhalla استعفا داد یه حس بدی بهم میگه اون بازیی که میساختن و تو ذهنشون بود دیگه ساخته نمیشه و یه بازی متوسط میشه از موقعی که اودیسه اومد فهمیدم یوبیسافت داره یه مسیر جدیدی رو میره و مسیر بدی هم نیست چون واقعا گیم پلی خوبی داشت ولی مطمئنا دیگه ریشه های اساسین رو نداره .برای واچ داگز و فارکرای خیلی بیشتر از والهالا هایپم خیلی دوست داشتم گرافیک این فارکرای مثل سه بشه یعنی یه جورایی سلشیدی چون اگه این واس باشه مطمئنا پیشدرامدی برای داستان سه میشه پس یه جورایی باید مارو به اون اتمسفر و اون گرافیک خفن ببره آخه عاشق اون گرافیک بودم و خیلی باهاش حال میکردم. از واچ داگز هم خیلی خیلی تعریف میکنن و هی میگن ما به یه سری نتایج تو ان پی سی ها و تکاملات رسیدیم. ولی بازم باید دید واقعا یوبیسافت تو این آخر نسلی ما رو سر زنده میکنه یا نه.

  • من که این نسل از یوبیسافت خیلی راضی بودم. درسته عناوینش شاهکار نیستن ولی حداقلش اینه که آدمو سرگرم می کنن. من با سیندیکیت و واچ داگز ۱ و ۲ و فارکرای ۴ و ۵ و.‌‌… خیلی حال کردم. ولی کلن سری اساسین نابود شده از بعد origins و کلن از ریشه ها دور شد و انگار هوادارا براش مهم نیستن.
    درباره سه بازی معرفی شده: خب درباره اساسین باید بگم که بازم به ریشه ها برنگشته و همچنان فقط به منتقدا توجه میکنه و اصلا هوادارا براش مهم نیست. در کل زیاد امیدوار نباشید. متای ۸۰ رو براش پیش بینی می کنم
    فارکرای ۶ به نظرم نسبت به نیودان و ۵ بهتره ولی بازم به فارکرای۳ نمیرسه. داستانشم جالب به نظر میرسه. متای ۸۶ رو پیشبینی می کنم براش
    واچ داگز لژیون که به نظر شباهتای زیادی با نسخه دوم داره ولی مکانیزم های جدیدی بش اضاف شده و قطعا مثل نسخه های قبلی سرگرم کننده خواهد بود. متای ۸۳ رو پیشبینی می کنم براش.
    در کل مراسم یوبیسافت مراسم خوبی بود و من که ازش راضی بودم. انتظار بیشتری هم نداشتم

  • Alifz گفت:

    اصلاً حس خوبی به واچ داگز ندارم و به نظرم شکست میخوره
    وقتی کنترل همه رو میتونی داشته باشی، یعنی عمق کم گیم پلی، شخصیت پردازی ضعیف و انیمشن های ضعیف و سطحی کاراکتر( نمیتونن صدها انیمشن و موشن کپچر رو برای فیزیک های مختلف کارکتر ها خلق کنن)
    اساسین جدید هم خوب نیس و شماره قبلی رو ورداشتن و محیط و نقشه رو فقط عوض کردن ( مثل فارکرای۵ و فارکرای new down)
    ولی نمایش فارکرای۶ خوب بود و به نظرم بهترین بازی رویداد یکشنبه به حساب میومد
    اومده سم فیشر برای پلتفرم موبایل معرفی کرده :smirk:

  • GrandWarden گفت:

    ممنون از مقاله.به نظرم این رویداد رو میشه تا حدودی هم ناامید کننده دونست.بنظرم خیلیا از جمله خودم انتظار معرفی نسخه جدید اسپلینتر سل و پرنس رو داشتن.دلیلشم اینه که سم فیشر رو تقریبا دارن تو هر بازی ای میبرن و موقعیت خوبیه بود که بعد از این غیبت ۷ ساله دوباره توی بازی خودش باشه.پرنس هم که ثبت شدن دامنه جدید و حواشی و شایعات بازسازی نسخه های اولیه این انتظار رو بوجود آورد که حداقل یک نسخه از بازی به نمایش در میاد.
    گذشته از اون از gods and monsters به جز این معرفی اولیه هیچ چیز نمیدونیم.امیدوارم نسخه بعدی ریمن هم در دست ساخت باشه.واقعا دلم لک زده واسه چالش در اون دنیای رنگارنگ و بامزه.

  • Amir_kh گفت:

    از نظر من تو نسل ۸ در حق هیچ شرکتی مثل یوبیسافت کم لطفی نشد. حتی میشه گفت خیلی از نظراتی که راجب بازی هاش میدن کاملا تعصبی و غیر منطقیه.. رایج شدن اسم یوبی باگ واقعا مسخره ترین چیزی بود که دیدم که اگه اشتباه نکنم بعد از یونیتی سر زبون ها افتاد. واقعا شخصا خودم دوبار بازیش کردم و انصافا در اون حدی که خیلی ها میگفتن باگ نداشت. و واقعا از نظر من باگ باعث نمیشه به بازی یا شرکت بگیم “آشغال”… خیلی از بازی های دیگه ای مثل همین gta واقعا کم باگ نداشت ولی نمیدونم چرا سر یوبیسافت انقدر حمله میشه چه از طرف گیمرا چه منتقدا. هر دوسال حدود ۴ تا بازی AAA میسازه که اکثرمون بازیش میکنیم و کلی وقت سر بازی هاش میذاریم و سرگرم میشیم ولی باز هم میبینم اکثرن دارن بهش توهین میکنن. مطمئن باشین یوبیسافت هم اگه مثل خیلی از شرکتای دیگه ۵-۶ سال سر یه بازیش فقط وقت بذاره اونم میتونه شاهکار های فوق العاده ای بسازه ولی خب سیاست یوبی فرق میکنه ولی دلیل نمیشه بهش انقد بی احترامی بشه.

  • ERFAN103079 گفت:

    بنظرم یوبیسافت بزنه تو کار فروش آی پی هاش خیلی بهتره ولی بعدش یه پول خوب دستش میاد که بره به آی پی های دیگش گند بزنه باید سرنوشتش حداقل یک بار مثل تل تیل یا همون شرکت بازی سازی هومفرانت بود که اسمشو یادم رفته یه زمانی جوری ضربه خورد که کارش به فروش موس و کیبورد هاش افتاد که بتونه حقوق کارکناش رو جور کنه یعنی سرمایه و فروش بازی در حد صفر بود یوبی هم باید اینجوری بشه تا قدر آی پی هاش رو بدونه

  • اسپم
    چه حالی کردیم ما سولز فنا ها.
    ELDEN RING :inlove:
    Demon’s Souls Remake :chic:
    Mortal Shells 🙂

  • Dark_Mahdi گفت:

    من که فقط به فارکرای ۶ امید دارم

  • Click گفت:

    قابل توجه دوستانی که از گرافیک تالارها ایراد میگیرن

    https://youtu.be/UrUf-VdUxoY

    رو Full HD ببینید

آینده روشن است؟ | تحلیل و گزارش رویداد Ubisoft Forward - گیمفا