اکسباکس سری اکس | اطلاعات جدیدی از معماری Velocity منتشر شد
ساعاتی پیش، شرکت مایکروسافت اطلاعات جدیدی از معماری Velocity کنسول اکسباکس سری اکس را به اشتراک گذاشت. این تکنولوژی قابلیتهای جدیدی را در سرعت و عملکرد سیستم از طریق ترکیبی از سخت افزار، SSD سفارشی، بلوکهای کاهش فشار، لایهی API DirectStorage و قابلیت Sampler Feedback Streaming برای خلق دنیاهای غنیتر و پویاتر فراهم میکند.
مایکروسافت جزئیات کاملی را در خصوص معماری Velocity منتشر کرده که به شرح زیر است:
هنگامی که ما تصمیم گرفتیم تا کنسول اکسباکس سری اکس را طراحی کنیم، قصد و آرزو داشتیم تا قدرتمندترین کنسول را برای نسل بعد بسازیم که نوآورانه باشد و عملکردی پایدار را ارائه دهد. برای رسیدن به این هدف میدانستیم که نیاز است هر جزء از سیستم را بررسی و تحلیل کنیم تا از محدودیتهای کنسولهای قبلی از نظر عملکرد و طراعی عبور نماییم. این امر در طراحی Xbox Series X بسیار مهم بود تا اطمینان حاصل شود که ما از تعادل قدرت، سرعت و کارایی بالاتری برخوردار خواهیم بود، در حالی که هیچ جزئی مانع از جاهطلبی خلاقیت بهترین سازندگان جهان نمیشود و به آنها این امکان را میدهد که تجربههای تحولبخش بعدی را که در نسلهای قبلی کنسولها امکانپذیر نبود، تحقق بخشند.
در این بخش میخواهیم به جزئیاتی از تکنولوژی Velocity در کنسول اکسباکس سری اکس بپردازیم. معماری Velocity اکسباکس به عنوان یک راهحل نهایی برای جریان داراییهای بازی در نسل بعد طراحی شده است. زیر سیستم I / O سنتی به طور مستقیم بر تمام جنبههای طراحی اکسباکس سری اکس تأثیر گذاشت. اگر پردازنده طراحی شده و سفارشی ما در قلب اکسباکس سری اکس باشد، معماری Velocity روح آن محسوب میشود. با یکپارچه سازی عمیق در زمینه سختافزار و نوآوری نرمافزار، معماری Velocity برخلاف هر آنچه که قبلاً دیدهاید، تجربهی بازیهای نسل بعدی را قدرتمند خواهد ساخت.
معماری شامل ۴ جزء اصلی است: اساسدی سفارشی NVME، بلوکهای رفع فشار شتاب سختافزار، یک لایهی جدید به نام DirectStorage API و Sampler Feedback Streaming.
حال به بررسی هر یک از قسمتها میپردازیم.
اساسدی سفارشی NVME:
SSDهای سنتی مورد استفاده در رایانههای شخصی معمولاً با افزایش حرارت در اوج عملکرد خود همراه بودند. اساسدی سفارشی NVME در اکسباکس سری اکس برای عملکرد پایدار و بر خلاف عملکرد اوج طراحی شده است. توسعهدهندگان از سطح تضمینی عملکرد I / O در همهی زمانها برخوردار هستند و میتوانند بازیهای خود را با اطمینان از طراحی، بهینهسازی موانع و محدودیتهایی که امروزه برای حل آن استفاده میکنند، طراحی و بهینه نمایند. همین سطح از عملکرد مداوم و پایدار نیز در مورد کارت ذخیرهی بسطشدهی Seagate اعمال میشود که تضمین میکند شما بدون در نظر گرفتن محل بازی، دقیقاً همان گیمپلی را تجربه کنید.
رفع فشار از شتاب و سرعت سختافزار:
بستهها و Assetهای بازی فشرده میشوند تا زمان بارگذاری و میزان ذخیرهی لازم برای هر بازی به صورت جداگانه به حداقل برسد. با توجه به پشتیبانی شتاب سختافزار برای هر دو کاهشدهندهی فشار LZ و همچنین الگوریتم کاملاً اختصاصی و جدید که برای دادههای بافتی به نام BCPack طراحی شده است، اکسباکس سری اکس بهترین برنامهها را برای توسعهدهندگان فراهم کرده است تا عملکرد و کیفیت بازی کاسته نشود. از آنجا که دادههای بافتی بخش قابل توجهی از حجم کلی یک بازی را شامل میشوند، داشتن یک الگوریتم هدف بهینهسازی شده برای دادههای بافتی میتواند برای کاهش سایز و حجم کلی بازی مورد استفاده قرار گیرد.
یک DirectStorage API جدید:
APIهای استاندارد I/O بیشتر از ۳۰ سال پیش توسعه یافتهاند و تقریباً بدون تغییر ماندهاند. این در حالی است که فناوری ذخیرهسازی از آن زمان پیشرفتهای چشمگیری داشتهاند. درحالیکه الگوهای دستیابی به دادههای بازی و همچنین آخرین پیشرفتهای سخت افزاری با فناوری SSD را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم، میدانستیم که برای پیشرفت نیاز داریم تا کنترل بیشتری را در اختیار توسعهدهندگان قرار دهیم. ما یک API DirectStorage با نام تجاری جدید به خانواده DirectX اضافه کردیم و توسعهدهندگان کمک میکنیم تا کنترل دقیق عملکرد I / O خود را انجام دهند. این API های دسترسی مستقیم و سطح پایین اطمینان حاصل میکنند تا توسعهدهندگان قادر به استفاده از مزیت کامل عملکرد خام I / O باشند. این مورد باعث کاهش زمان بارگذاری میشود.
Sampler Feedback Streaming:
Sampler Feedback Streaming یک قابلیت نوآورانهی جدید است که در صدر همهی پیشرفت های دیگر معماری Velocity قرار دارد. بافتهای بازی در سطوح مختلفی از جزئیات و وضوح بهینه میشوند که آنها mipmaps گفته می شود و براساس فاصله نزدیک یا دور بودن یک شی از بازیباز، می توان از آن استفاده کرد. هز چه شی به بازیباز نزدیکتر میشود، رزولوشن بافت باید افزایش یابد تا جزئیات و تصاویر واضحی را که بازیبازان انتظار دارند، فراهم کند. با این حال، این mipmapهای بزرگتر به مقدار قابل توجهی از حافظه نیاز دارند که در صورت دورتر شدن از جسم در صحنه میتوان از آنها استفاده کرد. امروزه توسعهدهندگان باید سطح حافظه کل را حتی در مواردی که فقط بخش بسیار کمی از بافت کلی را نمونه برداری میکنند، در حافظه بارگذاری نمایند. ما از طریق سختافزار تخصصی اضافه شده به اکسباکس سری اکس میتوانستیم میزان استفاده از حافظهی بافت را توسط GPU تجزیه و تحلیل کنیم و متوجه شدیم که GPU اغلب به کمتر از ۱/۳ از دادههای بافت مورد نیاز برای بارگذاری در حافظه دسترسی پیدا میکند. ما قادر به خلق و اضافه کردن قابلیت های جدید GPU اکسباکس سری اکس بودیم. این نوآوری به طور متوسط حدود ۲٫۵ برابر توان I / O و کارآیی حافظه موثر در بالا و فراتر از قابلیت های سخت افزاری خام را به طور میانگین به همراه دارد. SFS یک فاکتور موثر در حافظهی سیستم موجود و پهنای باند I / O ارائه میدهد و در نتیجه باعث میشود حافظه و توان I / O به طور قابل توجهی بیشتر در دسترس باشد تا بازی شما غنیتر و چشمگیرتر شود.
با معماری Velocity از تکنیک های رندر کاملاً جدید گرفته تا حذف بارگذاریها، دنیاهای زندهی بزرگتر و پویاتر را به ارمغان میآورد. جایی که شما به عنوان یک بازیباز میتوانید به هر روش دلخواه اکتشاف کنید. علاوه بر این، این معماری فرصتهای بیشتری را ایجاد کرده و نوآوریهای جدید و پیشرفتهای کلی را برای بازیبازان برروی کنسول اکسباکس سری اکس فراهم میکند.
در همین راستا، مایکروسافت ویدئوی را از معماری Velocity منتشر کرده که در ادامه میتوانید مشاهده بفرمایید.
دریافت ویدئو با کیفیت ۴۸۰P | دریافت ویدئو با کیفیت ۷۲۰P | دریافت ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰P
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
جیسون رونالد چه کرده 😀 :inlove: 😎
WOOOWWWW
It’s the best game console
تا ۸ روز دیگه هم قدرت واقعی و انحصاری های واقعی رو میبینید
عالی عالی عالی
از سایت متشکرم از بابت پوشش
در برابر غول ردموندی ها سر تعظیم فرود بیارید
واقعا ردموندی ها گل کاشتن
هر چند یه عده ای هنوز مقاومت میکنن و باور نمیکنن
فقط یه مطلبی در مصاحبه اومده که معماری ولوسیتی قادر خواهد بود ۱۰۰ گیگابایت اطلاعات را دراختیار پردازشگر قرار بده
اصن ssd در معماری ولوسیتی فقط یه بخشی از ماجراست
به امید موفقیت سری ایکس و قراره هفته بعد کنفرانس بترکونه
زمانی که مایکرو رو ویندوزفون کار میکرد اومدن گفتن ویندوزفون۱۰ یا همون ویندوز ۱۰ موبایل(اسم رسمیش) یه قابلیتی داره که خیلی راحت تمام اپ های اندروید و ios رو میشه براش پورت کرد و ویندوزفون میشه بهشت اپلیکیشن ها و از این حرفا ولی چندوقت بعد مایکرو اومد گفت ما تو زمینه ی موبایل در برابر اپل و گوگل هیچی نیستیم و باروبندیلشو جمع کرد و رفت و سر همه ی کاربرای ویندوزفون یه کلاه بزرگ گذاشت!الانم ایکس باکسه و همین ماجرا !!!
بله کاملا درست بود میتونست اپها اپل رو بگیره
و جالبه یکی از پر سرعترین سیستم عامل ها بود و به خاطر نبود اپلیکیشن بود وگرنه سخت افزار گوش هاش فوق العاده بود در بخش دوربین که رقیبی نداشت
در ضمن اون سال لومیا ۱۰۸۰ بهترین کیفیت نمایشگر رو به خودش اختصاص داد در برابر اپل و سامسونگ
الان هم میتونین برین گوشی تاشو جدید مایکرو رو ببینین که کف همه بریده و تبلت تاشو جدیدشو رو ببینین که سیستم عامل مخصوصی براش زدن
مایکرو یه کمپانی غول نواوریه عزیزم و روی همه پلتفرم ها کار میکنه و اگه شکست بخوره دوباره از سر میگیرش
در ضمن یه گوشی ازش شکست خورده دلیل نمیشه که کل پلتفرم هاش شکست بخورن
فعلا هم که در پلتفرم های دیگه به جز اپل رقیبی نداره
حالا تو بگو سونی از چی شکست خورده
تبریک می گم به جبهه سبز(به جز فن بویی های سایت)
کار جیسون دونالد فوقالعاده بوده و معلومه یه تانک قوی ساخته :yes: :yes: :yes:
فعلا که ایکس باکس از لحاظ قدرت سخت افزار جلو زده اگه بازیاش مث هیلو هلبلید بترکونن که نسل نهم رویاییه
ببین از بس بازی نداشتن و بازی خوب ندیدن هلبلید که متای نسخه ی اول ۸۱ بوده شده رویاشون!جوری میگن هلبلید انگار گاد اف واره!دوباره میگم جوری میگن هلبلید انگار گاد اف واره!!! :rotfl:
خخخخخ
از بس بازی نداشتیم چیه
جوری میگید انگار فقط کمپانی سونی بازی میزنه
در ضمن قراره هفته بعد یه عده ای نباشن امیدوارم تو جزشون نباشی
خخخخخ
کاپهدرو خوب اجرا میکنه نگرانی مون تموم شد 😉
اره دیگه در کنارش هل بلید هم میترکونه
۸ روز دیگه
همچین میگی هلبلید انگار گاد اف واره!گاد اف وارررررررر!
خخخخخ
خوبه گاد اف وار فقط یه بار از تمام نسخه هاش شده بهترین بازی
و جالب اینه هل بلید نامزد گوتی بود اون سال
نترسین اتفاقی نمیوفته
خخخخخ
۸ روز
کاپهد : ۸۸
۸۴#_۸۲_۷۱
دقیقا ب Xbox باید گفت طبل تو خالی
عادت کردی میری زیر هر پستی و از مایکروسافت و xbox بد میگی؟؟ فن بوی بازی تا چه حد آخه 😐 یه ذره این دیسلایک هاتو ببین و در موردشون فکر کن
اگه بهت یه اکس باکس سریز اکس بدن مجانی، می گی نمی خوای؟ بعد اگه قبولش کردی و باهاش بازی کردی بازم با تنفر ازش حرف می زنی؟
alizalogy
(اگه بهت یه اکس باکس سریز اکس بدن مجانی، می گی نمی خوای؟ بعد اگه قبولش کردی و باهاش بازی کردی بازم با تنفر ازش حرف می زنی؟)
دقیقا همینو میشه برعکس گفت فقط به جای اکس باکس بزار ps5
یه جمله ای چیزی بگو که فقط واسه ۱ کنسول باشه
الان هر کدوم از اینها گیرت بیاد باید کلاتو بدی هوا چون دلار ممکنه تا ۳۰ تومن هم برسه تا ماه دیگه گاومون زاییده
انحصاریهای واقعی رو خیلی وقته دیدیم و تجربه کردیم.این چیزا که برا شما آرزوئه برای ماها خاطرست!!! :laugh:
PS5 = RX 590
Xbox series X = RTX 2080 TI
حیف ک اون ایکس باکس وان ایکستونم با اون سخت افزار قویش بازی خوبی ب خودش ندید
اشکال نداره تو سری ایکس جبران میشه
ما هم کیف میکنیم این وسط
۸ روز دیگه
حالا سریز ایکس نشد، ایشالله کنسول نسل دهمی ایکس باکس
چ اشکالی داره
هفته بعد یه نمایش از هیلو پرونده کنفرانس مایکرو رو میبنده
کنفرانس بعدی!کنسول بعدی!نسل بعدی! :rotfl: :rotfl: :rotfl:
خخخخ
هل بلید ۸ روز دیگه
عجب کابوسیه
آره دیگه
۵۰۰ دلار پول اکس باکس وان دادین خبری نشد و بازی خاصی نیومد
بعد ۳۵۰ دلار واسه one s دادین دیدین عه بازم خبری نیست
دوباره ۵۰۰ دلار واسه وان اکس “هیولا” دادین بازم که هیچی نشد
قراره این دفه واسه اکس باکس سریز اکس دوباره ۵۰۰ دلار بدین ببینیم چی میشه 😉
ایندفعه هل بلید قراره از خجالت بعضیا در بیاد
این هلبلید تو توهمات تو عجب بازی خفنیه!همونی نیست که متای نسخه ی اولش ۸۱ بود؟!یه بازی هست به اسم گاد اف وار اونم بازی خوبیه.سعی کن واکتروهاش رو تو اینترنت تماشا کنی!!!
نخیر عزیز هل بلید از خجالت هیچکس در نمیاد
این همون هل بلیدیه که وقتی انحصاری زمانی ps بود شما فن بوی ها مسخرش می کردین
یادمون نرفته این چیزا رو 😉
ما که بدمون نمیاد اکس باکس بازی خوب داشته باشه
این شماهایین که تمام لذت زندگیتون شده کوبیدن انحصاری های سونی
خوبه خودتم قبول داری این نسل چه شکست سنگینی خوردین داری خودتو دلداری میدی که شاید نسل بعدی بهتر شد!
خخخخخ
شکست
اوج افتخار سونی پلی استیشن
اینقدر مایکروسافت تبلیغات بی خودی کرده این فن بوی ها هم فکر می کنن این دوتا کنسول خیلی فرق دارن
Rx590 rtx 2080: ))))
به خدا اگه تو از سخت افزار چیزی حالیت باشه
تا همین الانش نمیدونستین مایکروسافت دقیقا منظورش از velocity چیه فکر می کردین تکنولوژی جدیده الان هم داره باهاش شواف می کنه تبلیغات الکی
اخه لامصب به جز ssd چی دارین
خود جنابعالی هیچی از سخت افزار نمیدونی
سونی خوه خودشو کشت انقدر ssd ssd کرد
چه عجب اینجا خخخخخ نکردی.زیاد خخخخخخخ نکن تسمه پاره میکنی!!!
چقدرم عالی ،،، دلار تا موقعی که این تانک پر قدرت بیاد میشه ۵۰۰۰۰ هزار تومان….همه چی ارومه
یه روز خوب میاد
تعظیم :heart:
داری به نمرات گوست میخندی؟
واقعا خنده دار بود.
۷ سال تلاش تهش ۸۴ :rotfl: :rotfl: :rotfl:
تا حالا برای یک عده ۸۴ نمره خوب محسوب می شد ، برای یک عده بد اما حالا انگار برعکس شده
Gears 5 : 84 IGN 9 GameStop 7
Ghost : 84 IGN 9 GameStop 7
( هرچند این مقایسه اشتباه هست چون این دو بازی در دو سبک متفاوت هستند و انتظار گیمر ها از Gears 5 خیلی بالا بوده و مسلما روی متا هم تاثیر گذاشته )
Gears 5 که تجربه کردم و خیلی هم باهاش حال کردم :inlove: و Ghost هم در اولین فرصت تجربهاش خواهم کرد ، ساکرپانج تو نسل ۷ برای من خاطره ها ساخت با سری Infamous ، خیلی با این گیم حال کردم :inlove:
ببین سونی به کجا رسیده که یه آیپی جدید از یه استودیو معمولیش با مهمترین عناوین ایکس باکس برابری میکنه!!!ما که همین سوشیما رو میگیریم و بازیش میکنیم تو هم همچنان منتظر کنفرانس بعدی باش!
فعلا که از کاپهد عقبتره
خخخخخ
عالی
۸ روز دیگه
فقط ۸ روز دیگه دیگه
هیتر ها صدای منو میشنوید فقط ۸ روز دیگه
.
.
.
.
.
قراره همچی عوض شه
کار همتون تمومه
Xbox series x will be winner of the ninth generation
Goodbye to 23th july
هیتر که فقط از طرف شماس.وقتی تیکه میندازید باید منتظر جواب باشید.وای به روزی که بازی با بودجه ی ۵۰۰ میلیون دلاری متاش زیر ۹۵ بشه.
سروش
چرا جوب افرادی مث دبل فاینو می دی با یه لبخند از کنارش رد شو…
#نه به هیتر(چه سونی چه مایکرو)
و در مورد هیلو مطمئن باش شاهکار میشه..احتمال اینکه بازیش خراب بشه تقریبا زیر صفره :yes:
دوست عزیز موقع مراسم ایکس باکس منتظر گیمرهای واقعی مثل شما هستیم تا باهام شاهکار هیلو رو ببینیم چون ایندفعه خیلی رو داستانش کار کردن و مطمئنم میترکونه
#خواب و خیال
کابوس وحشتناک
خخخ
ما اصلا به متا اهمیتی نمیدیم این شمایید خودتون میکشین برای متا
بازی هیلو همیشه پرطرفدار بوده و پرفروش
متاش هم هر چی باشه تمام ایکس باکس فنها و پی سی گیمرها بازیش میکنن
و همیشه سودهی بالایی داشته این بازی
و مطمئن باش این دفعه قراره بترکونه با موتور جدید گرافیکیش
میدونه متاش کم میشه داره آماده سازی میکنه :rotfl:
متاش ۵۰ هم باشه باز هم از گوست بیشتر فروش داره
خوبه هیلو همیشه متاش بالا بوده
ایندفعه هم بالای ۹۰ تشریف داره
هیلو ۵ که ۸۴ :laugh: گندتون اونه که :rotfl:
میدونی فرق ما با شما چیه
ما قبول میکنیم که متای بازیهامون افت کرده
ولی شماها دارین زور میرنین تا متای ۸۴ رو به ۹۴ جلوه بدین
اگه به متا باشه خیلی از بازیهاتون متاهاشون پایینه
دوس داری تا برات نام ببرم
۸ روز دیگه محوی
وقتی متای خوب ندارین مجبوری بگی متا ارزش نداره.میفهمی؟مجبوررر!!!
@hero
اینکه فعلا کار شماست
موقعی که متا بالا میگیره میگین عالیه رو دستش نیست متا ۹۴ گرفته(گاد آف وار ۴)
ولی حالا که گوشت ۸۴ شده میگین متا مهم نیست
فقط ۸ روز تا قدرت پردازش سری ایکس
فقط ۸ روز تا نمایش پر قدرت هل بلید
۸ روز دیگه قراره اسفالت جادها کنده بشه از شدت گرافیک فورتزا
لامصب بیا و به بقیه نشون بده جهان باز یعنی چه
سه نسله کارتون هر سال تمومه چرا این دفعه انقدر پررو شدین؟
شما هم خودتونو زدین به خواب و نمیخواین قبول کنین و انقدر هم مقاومت نکنین
و جوری میگین سه نسل انگار چه اتفاقی افتاده
کل افتخارات سونی شده یه پلی استیشن
خیالت راحت ایکس باکس هنوز طرفدارهای خودشو داره
فعلا که سخت افزار عقبین
در ضمن ۸ روز دیگه
دکل مولتی پلتفرم :
اکس
.
دکل شرکت مادر که اهمیتی به بخش گیمینگ نمیده :
اکس
.
سنگ سخت افزار به سینه زدن و دو بعدی پلی دادن :
اکس
.
فروش :
۱۱۴>۴۰
.
انحصاری:
پلیستیشن>اکس
.
هایپ واسه بازی تو هر ماه :
پلیسیشن
.
هایپ فقط واسه کنفرانس #بعدی توی هرسال نسل :
اکس
.
نتیجه :
#اکس_فنا_نمیگیرن
ما اینجا در مورد گیم حرف میزنیم نه چیز دیگه.بعد هم جوری از افتخارات مایکرو میگی انگار خودت مدیر عاملش بودی!!!
ای خدااااااااا
شما خو جوری حرف میزنین انگار لست رو تو ساختی
اون یکیتون جوری حرف میزنه انگار دست راست مارک سرنی بوده
خخخخ
وای بچه ها دررین کنفرانس بعدی که میگفتن اومد!!!
از عوارض نمرات ghost
از عوارض نمرات بازی های انحصاری ایکس باکس هم شاید باشه! همون کاپهد و دلفین و گرز و هیلو ۵و… (لیست طولانیه، حوصله کم)
همون cuphead متاش از ghost بالاتره
۸۴#_۸۲_۷۱
خخخخخخ
بابا ولشون کنین گناه دارن
اینقدر خخخخ میکنی تسمه پاره نکنی!
دیگه ببینید بیچاره ها کارشون به کجا رسیده کنسول خودشون هیچی نداره موفقیتشون میشه این که متای بازی های سونی پایین بیاد.تازه همون متای پایین هم برابر متای بازی های اصلی خودشون شده!!!
طبق این بلاگ پست جدید مایکروسافت ادعا کرده با استفاده از Sampler Feedback Stream(که بهش مهم ترین نواوری معماریش لقب داده) ، جی پی یو XSX قابلیت اینو داره به صورت بهینه mip هارو به به مموری فراخوانی کنه. به همین دلیل سرعت متوسط IO تقریبا ۲.۵ برابر raw speed سخت افزار. یعنی ۶GBps.
نکته جالبش هم اینجاست که ۶ gig io به صورت raw هست . یعنی حساب کنید الگوریتم های مربوط به فشرده سازی(Zlib و BCpack) رو سرعت حدود همون نه ای میشه که سونی اعلام می کنه!
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
یه کم برام مبهم بود از تعریف جیسون رونالد ولی مطمئنم سرعت در معماری ولوسیتی جور دیگه ای تعریف شده و فقط به ssd متکی نیست
چیزی که به من ثابت شده طبق تجربه ی خودم توی دو نسل قبل از نظر سخت افزار هیچوقت xbox کم و کاستی نگذاشته
فقط این نسل GPU و RAM خوبی نداشت(one فت و one s)
نابغه تو خوده همین ویدیو میگه سری اکـس ۴۰ برابر سریعتر از نسل قبلی هست، در حالی که پلی استیشن پنج ۱۰۰ برابر سریعتر از نسل قبله، یعنی دقیقا دو نیم برابر سریعتر از سری اکـس.
و SSD یه بخشی از طراحی سریز اکس هست ولی
SSD توی PS5 همه چیز اونه یعنی اگر SSD خراب بشه به هر دلیلی کل کنسول به چوخ رفته
عزیزم داره میگه ssd فقط بخشی از معماری ولوسیتیه
در ضمن در ثانیه ۱۰۰ گیک اطلاعات جابه جا میکنه
استاد بد نیست یک خورده فسفور بسوزانی ها!
With this insight, we were able to create and add new capabilities to the Xbox Series X GPU which enables it to only load the sub portions of a mip level into memory, on demand, just in time for when the GPU requires the data. This innovation results in approximately 2.5x the effective I/O throughput and memory usage above and beyond the raw hardware capabilities on average. SFS provides an effective multiplier on available system memory and I/O bandwidth, resulting in significantly more memory and I/O throughput available to make your game richer and more immersive.
در ضمن توی همین ویدیو وقتی به بخش ssdمیرسه میگه چهل برابر نسل قبل هست اما معماری از چهار بخش تشکیل شده و فقط ssd نیست
و زمانی که به Sampler Feedback Stream میرسه میگه ۲.۵ برابر ssd و مهم تر از اون ۲.۵ برابر مموری!
عالی :yes:
من خودمم دارم میگم که مایکرو میتونست ssdبیشتری بذاره ولی واقعا نیازی نیست
گرافیک بازیهای نسل بعد قراره یه کم از ردد ۲ بیشتر باشه و ssd اضافی کارایی خاصی نداره مگر اینکه استدیوهای فرست پارتی ازش استفاده کنن
دقیقا دقیقا دقیقا….بیشتر از نمیتونم موافق باشم…..دایرکت اسورج و سمپلر فیدبک خیلی تاثیرشون زیاده…..
خب نکته قضیه رو نگرفتی درسته ۴۰ برابر سریعتره در حالی که پلی ۵ ۱۰۰ برابر و طبق چیزی که گفتی پلی ۵ ۲٫۵ برابر سریعتره….یه چیزی که فراموش کردی اینه که با سمپلر فیدبک ۲٫۵ برابر سرعت اطلاعات رو مموری و ssd بیشتر میشه پس ۴۰ برابر رو ضربدر ۲٫۵ کنی میشه هم ۱۰۰ برابر حالا جالبیش اینه که سرعت معمولش اینه نه حداکثریش دیگه خودت حساب کن…..
Power Your Dreams :inlove: :inlove: :inlove:
دیگه تو متن نوشته….فقط اون دایرکت استورج رو دست کم نگیرید با سمپلر فیدبک اینا قراره چه رو سری ایکس چه رو پیسی تحول ایجاد کنن ….کار مایکی قابل تقدیره تو Api و نرم افزار…..
Wow چقدر باحال
حالا ما که چیز زیادی سرمون نمیشه
ولی موزیک ویدیو خیلی باحال بود D:
حالا جدا از شوخی واقعا منتظرم ببینم مایکرو با این کنسول قدرتمند چکار میکنه
بریم واسه ۸ روز دیگه ببینم حاج آقا کیوت فیس عالم اسپنسر چی برامون پخته تو مراسم
و بیصبرانه منتظر نمایش هیلو اینفینیت هستم
مبارک فن هاش
امیدوارم با این همه زحمتی که استودیوش میکشه
به اون چیزی که لایقشه برسه
هر کس نتیجه زحماتش رو میبینه
ما اگر بتوانبم هردو کنسول را داشته باشیم, به والا می رسیم.