روزی روزگاری؛ یک سامورایی | نقدها و نمرات بازی Ghost of Tsushima [ به‌روزرسانی] - گیمفا
روزی روزگاری؛ یک سامورایی | نقدها و نمرات بازی Ghost of Tsushima [ به‌روزرسانی] - گیمفا
روزی روزگاری؛ یک سامورایی | نقدها و نمرات بازی Ghost of Tsushima [ به‌روزرسانی] - گیمفا
روزی روزگاری؛ یک سامورایی | نقدها و نمرات بازی Ghost of Tsushima [ به‌روزرسانی] - گیمفا

روزی روزگاری؛ یک سامورایی | نقدها و نمرات بازی Ghost of Tsushima [ به‌روزرسانی]

سعید حلاجیان
۲۰:۱۰ ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
روزی روزگاری؛ یک سامورایی | نقدها و نمرات بازی Ghost of Tsushima [ به‌روزرسانی] - گیمفا

بازی Ghost of Tsushima آخرین عنوان انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۴ در نسل هشتم است که طی روزهای آینده رسما برای این کنسول عرضه می‌شود. حال به تازگی نقدها و نمرات این بازی نیز منتشر شده است که با یکدیگر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

تکرار، واژه‌ی غریبی نیست زیرا این روزها بسیاری از سازندگان ریسک نمی‌کنند و سعی دارند تا همان فرمول موفق همیشگی را تکرار کنند و ادامه دهند. اما برخی دیگر نیز همیشه به دنبال نوآوری هستند و در این راه ریسک‌های زیادی را به جان می‌خرند؛ سازندگانی به مانند یوبی‌سافت که معتقد هستند فرنچایزی به مانند Assassins نیاز به تحول و نوآوری دارد و به جای تکرار همان نسخه‌ی منسوخ شده دست به نوآوری زده و فرنچایز محبوب خود را متحول می‌کنند. اما دسته‌ای دیگر از سازندگان نیز هستند که با وجود دارا بودن یک آی‌پی یا فرنچایز محبوب اما باز هم به فکر خلق ایده‌های جدید هستند. استودیوی ساکرپانچ را می‌توان از جمله این سازندگان برشمرد. شاید در بهترین حالت تصورمان این بود که این استودیو در اواخر نسل هشتم نسخه‌ای دیگر از فرنچایز  Infamous را به بازار عرضه کند که مطمئنا می‌توانست موفقیت این استودیو و فروش این بازی را تضمین کند اما به جای اینکار به سراغ ساخت پروژه‌ی مد نظر خود رفت و تصمیم گرفت تا یک آی‌پی جدید و یک بازی بزرگ دیگر را خلق کند. صرف نظر از اینکه بازی Ghost of Tsushima چه نمراتی دریافت کند و چه عملکردی داشته باشد باید به افتخار سازندگانی هم چون ساکرپانج، سی دی پراجکت و امثالهم که همواره سعی بر این دارند تا دنیای بازی‌های ویدئویی را با ایده‌های جدید و خلاقانه، زنده نگهدارند، تمام قد ایستاد.

بازی Ghost of Tsushima آخرین عنوان انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۴ در نسل هشتم است که طی روزهای آینده رسما برای این کنسول عرضه می‌شود. حال به تازگی نقدها و نمرات این بازی نیز منتشر شده است که با یکدیگر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

We Got This Covered 10/10

Ghost of Tsushima یک روایت جذاب است که با مبارزات شگفت انگیز، مکانیک‌های جهت یابی نوآورانه و جلوه‌های بصری تماشایی همراه شده که آن را تبدیل به یکی از بهترین‌ بازی‌هایی می‌کند که برروی کنسول پلی‌‍‌استیشن ۴ عرضه شده است.

Destructoid 9.5/10
با عنوان موفقی همچون Ghost of Tsushima، ساکرپانچ نیز در زمره‌ی استودیوهای بزرگی همچون اسنامنیاک، ناتی داگ و سنتامونیکا قرار می‌گیرد.
Hobby Consolas 9.1/10
Ghost of Tsushima یک بازی جهان باز زیبا است. این بازی جهان باز سامورایی مبارزات هیجان انگیز و فوق العاده‌ای دارد و از نظر فنی نیز بی نقص است. اما باید به این نکته اشاره کرد که گیم‌پلی بازی تا حدودی محافظه کارانه و البته بسیاری از اوقات تکراری است.
Game Rant 9.5/10
Ghost of Tsushima شاید انقلابی در این ژانر به وجود نیاورده باشد اما قطعا یکی از بهترین عناوین این سبک به شمار می‌آید. ترکیب مبارزات مرگبار و خشونت آمیز بازی با با ستینگ زیبای آن ، Ghost of Tsushima امیدوار است  که داستان آن بازی‌بازان را به ادامه‌ی تجربه‌ی بازی سوق دهد. از نظر شخصی انگیزه و اشتیاق زیادی برای کشف مناطق مخفی بازی ، تکمیل ماموریت‌های داستانی و کسب مهارت در مبارزات بازی داشتم. اگر ایده‌ی کنترل یک سامورایی مرگ‌بار در دنیای جهان باز به سبک Assassins Creed از نظر شما بسیار جذاب  و هیجان انگیز است باید بگوییم Ghost of Tsushima تجربه‌ای بهتر از آن را ارائه می‌دهد.
IGN 9/10
Ghost of Tsushima یک ماجراجویی عظیم و باشکوه هست که گاهی اوقات باعث شد تا من از زیبایی بصری و مبارزات منحصر بفرد آن انگشت به دهان بمانم. بازی به جای  مکانیزم ارتقای Stats به صورت تدریجی تا پایان بازی قابلیت‌های جدیدی را معرفی می‌کند. مبارزات با شمشیر تا پایان بخش داستانی بازی که ۴۰ الی ۵۰ ساعت به طول می‌انجامد، همچنان چالش برانگیز جذاب و البته همراه با پاداش هستند. متاسفانه و در کمال تعجب برخی بخش‌های بازی در مقایسه با بسیاری از بازی‌های فرست پارتی سونی و کنسول پلی‌استیشن ۴، همچنان پولیش نشده باقی مانده‌اند؛ به خصوص هوش مصنوعی دشمنان بازی و بخش مخفی کاری بازی با مشکلاتی همراه هستند.  اما همچنان بازی Ghost of Tsushima یک عنوان اکشن ماجراجویی و جهان باز خارق العاده و البته یادآور دوران خوش قدیم و فیلم‌های سامورایی است. جالب اینکه بسیاری از مشکلاتی که بسیاری از بازی‌های جهان بازی دیگر طی این سال‌ها با آن دست و پنجه نرم می کرده‌اند را نیز در این بازی شاهد نیست و به نوعی Ghost of Tsushima این مشکلات را مرتفع ساخته است
GamesRadar+ 9/10
Ghost of Tsushima یک عنوان Assassins Creed با ستینگ سامورایی است که یوبی‌سافت آرزو می‌کند کاش این شرکت چنین عنوانی را ساخته بود.
Vandal 8.5/10
Ghost of Tsushima یک بازی انقلابی نیست اما تجربه واقعا لذت بخشی است. اگرچه برخی قسمت‌های بازی به مانند هوش مصنوع با مشکلات مواجه هستند اما ستینگ بازی و تجربه‌ی آن بسیار جذاب به یاد ماندنی هستند که تا مدت‌ها پس از اتمام بازی در خاطرتان خواهد ماند.
Gamespot 7/10
اگرچه بازی Ghost of Tsushima از نظر سینمیای یک تجربه شگفت انگیز است اما مشکلاتی به مانند طراحی آشنا (تکراری) ماموریت‌های جهان باز و مشکلات داخلی که بازی به ان دچار است را نمی‌توان نادیده گرفت. هنگامی که شما سوار بر اسب خود در دنیای زیبای بازی به کاوش می‌پردازید، در دست خود یک شمشیر دارید و با وجود اینکه قادر هستید در این حالت نیز به ثبت تصاویر بپردازید، Ghost of Tsushima بهترین عملکرد را دارد و بهترین تجربه را به شما ارائه می‌دهد. شاید Ghost of Tsushima دقیقا به مانند فیلم‌های کلاسیک ژاپنی نباشد ولی در بسیاری از اوقات تجربه‌ای مشابه را ارائه می‌دهد.
Metro GameCentral 7/10
 Ghost of Tsushima قصد دارد یک ماجراجویی جهان باز مشابه سری Assassins Creed اما اینبار در دنیای سامورایی‌ها و قرن سیزدهم را ارائه دهد؛ یک تلاش شایسته اما کم عمق و بیش از حد آشنا ( تکراری).
Guardian 6/10
درست بر خلاف سری Assassins Creed که همیشه از ستینگ تاریخی خود به عنوان استیج‌های داستانی بازی استفاده می‌کند، Ghost of Tsushima بیش از حد سعی می‌کند تا به مانند فیلم‌های سینمایی قدیمی ژاپن باشد و راه آن‌ها را در پیش بگیرد و این موضوع باعث می‌شود تا Ghost of Tsushima نتواند یک هویت مستقل برای خود بسازد. پس از اینکه تعدادی از ماموریت‌های کسل کننده‌ی داستانی بازی را تجربه کرده‌ام تصمیم گرفتم تا داستان بازی را رها کرده و به سراغ فعالیت‌های جانبی بروم. به طور مثال روباه‌ها را دنبال کردم، گشتی در مناطق بازی بزنم از کوهستان‌های برفی بالا بروم تا بتوانم کمان افسانه‌ای را پیدا کنم. به جرات می‌توانم بگویم این زیباترین نسخه‌ای است که از سرزمین ژاپن مشاهده کرده‌ام. وقتی در حال انجام ماموریت‌های بازی هستید و یا هنگامی که به مبارزه با سربازان مغول مشغول هستید می‌تواین بازی را متوقف کرده تا از مشاهده‌ی مناظر بازی لذت ببرید.
روزی روزگاری؛ یک سامورایی | نقدها و نمرات بازی Ghost of Tsushima [ به‌روزرسانی] - گیمفا
روزی روزگاری؛ یک سامورایی | نقدها و نمرات بازی Ghost of Tsushima [ به‌روزرسانی] - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

روزی روزگاری؛ یک سامورایی | نقدها و نمرات بازی Ghost of Tsushima [ به‌روزرسانی] - گیمفا
روزی روزگاری؛ یک سامورایی | نقدها و نمرات بازی Ghost of Tsushima [ به‌روزرسانی] - گیمفا
روزی روزگاری؛ یک سامورایی | نقدها و نمرات بازی Ghost of Tsushima [ به‌روزرسانی] - گیمفا
روزی روزگاری؛ یک سامورایی | نقدها و نمرات بازی Ghost of Tsushima [ به‌روزرسانی] - گیمفا
روزی روزگاری؛ یک سامورایی | نقدها و نمرات بازی Ghost of Tsushima [ به‌روزرسانی] - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Xbox 1 S گفت:

    اونایی ک می‌گفت متاش بالای ۹۰ میشه کجان؟
    متال گیر رایزینگ از این بهتره

  • نمره ی واقعی رو گیم اسپات داده
    بازی ای که مراحلش تکراری شه حق هشتاد گرفتن نداره
    همین اتفاق برا سیندیکیت افتاد اون شد هفتاد این انحصاری شد هشتاد
    ولی خب مطمئن هستم که کسایی که از اساسین های قدیمی لذت بردند از این هم لذت میبرند

  • دوستان عزیز
    بزرگترین منتقدا نظرات خیلی خوبی به بازی داشتن
    دیلی استار ۱۰۰
    گیم اینفورمر ۹۵
    آی جی ان و آی جی ان ژاپن ۹۰
    گیم رادار و هاردکور گیم ۹۰ داده
    و کلی از بازی تحسین شده
    بخاطر ریسک ساخت یک ip جدید و open world

  • خیلی منتظرش بودم بالاخره منتشر شد. امیدوارم مثل sekiro بهترین سیستم مبارزات رو داشته باشه. حالا سونی این اخر نسل رو با این انحصاری بزرگ تموم کرد، ممنونیم سونی.

  • arm4nii گفت:

    من نمیدونم چرا اینقد نمره برا بعضیا مهمه.مهم لذت بردنه.من همیشه گفتم فن ایکس باکسم اما بازیهای انحصاری پلی۴ خیلی خوبن و بازیشون میکنم و لذت میبرم از نسل هشت با جفت کنسولا.این بازیم بازی میکنم چون دوسش دارم اما بعضی فنهای سونی بیخود هنوز بازی عرضه نشده شاهکار ابر شاهکار و گوتی میگن که درست نیست و قیافشون دیدنیه الان بخاطر حرفاشون.خیلی بازیها متاهای زیر نود دارن که میشه باهاشون زندگی کرد.مهم لذت بردنه.این بازی هم لذت زیادی داره مبارک طرفدارهاش.

  • Marioman گفت:

    بیشترین نظرات منفی رو داری میدی ها!!!مشکلی داری با بازی؟!!!هر وقت بازیش کردی بیا تلاوت کن و بگو فلانه.اقای منطقی.هیترای گل دیدن the last متاش بالاست و به چیزای دیگه گیر بیخود دادن.اینم با این که متاش خوبه بازم دست از…بر نمیدارین

  • danver گفت:

    نمیخوام راجع به حقش توضیح بدم مثلا حقش فلان بوده یا بسار بوده اصلا حقش ۶۰ ، اما خدایی اونی که حرف از اساسین میزنه یعنی اولین ملاک رو شبیه بودن به اساسین میزاره طبق گیم پلی هایی که دیدم ی نوب سگ ، ظاهر بینه . اخه مگه هر کی ی کاری کنه تا اخر به اسم اونه خود اساسین الان دیگه کثافت کاریه چندتا بازیه همین اودیسرو ببینید ، هر چی از ویچر بخواید تو گیم پلی هست انگار موسو برداشته پوشه کپی کرده انقدر کپیش واضح و مسخرست ، حتی از نظر شباهت داستانی تو dlc آتلانتیس اون درختی که جنازه ازش آویزونه کپی درخت معروف تو بازی ویچر ، اصلا موضوع متا نیست الان طرف نه داده داره همین حرفو میزنه ۶ هم داده داره این حرفو میزنه ، اگه واقعا اینجوریه و شبیه بازی چرتیه که اسمش فقط اساسین من خودم متا ۵۰ نظرمه ، که البته اون انیمیشنها خیلی ضعیف و باگها و افت فریم های زیاد اون بازی رو نداشته باشه از نظر من میشه ۷۰ ، کلا مثل کپی کردن آهنگای هندی توسط ایرانیاست ، (باو اونا سلطان کپین تو داری از اونا کپی میکنی)

  • Moein MM2 گفت:

    اصلا اون چیزی که باید میشد نشد. انتظارات از ساکرپانچ بیشتر بود ولی نتونست تمام منتقدا رو راضی کنه.اگرچه اینکه نمیشه بامبوهارو قطع کرد هم دلیل بچه گانه ایه.دیگه نمیشه به نمرات gamespot دل خوش کرد.
    ای جی ان به بازی ۹۰ داده و اینفورمر ۹۵ این یعنی بازی واقعا مشکلات وسیع نداره ولی صرفا یک گیم عالی هست و نمیشه براش از واژه شاهکار استفاده کرد.بعد از ۶سال این بنظرم یه شکسته و بخاطر هایپ زیاد بود وگرنه باز هم بازی فوق العاده ست.منم پیش بینی کلی که کردم اشتباه بود .یاد دیزگان افتادم.فکر نمیکردم دوابره تکرار بشه.انگار ساکرپانچ هنوز نمیتونه به بزرگانی چون ناتی و سانتامونیکا و … بپیونده.
    مایکروفنا نمیدونم چرا اینقد خوشحالن درسته بازی متاش بالای ۹۰ نشد ولی اونی که بعضیاتون میگفتین هم نشده.
    درنهایت قطعا تمام سونی فنا این عنوان رو بازی کنن و مطمئن باشن عالی هست.صبر میکنیم تا جمعه
    منتظر نقد گیمفا از بازی هم خواهیم بود.

  • darkwarrior گفت:

    شاهکاری دیگر از ساکر پانچ عزیز
    کلا بازیای ساکر پانچ طرفدار محوره
    از دید منتقد نمره بالایی تعلق نمیگیره اما طرفدارا رو راضی میکنه
    واس مجموعه اینفیمس هم همینطور بود

  • خیلیم خوب انتظار ۸۶ داشتم که زیاد فرقی نداره آی جی ان هم ۹۰ داده مطمئنم بازی خوبیه ، نمیدونم فازتون چیه انتظار بالای نود داشتین ؟ ۸۵ مگه کمه؟ البته اینو ور نظر داشته باشید کلی هیتر منتقد وجود داره یکیش استیویر فکر کنم هست همیشه با انحصاری های سونی کم میده و گیم اسپاتی که از بازیها کلی تعریف میکنه بعد ۷۰ میده درکل اینا مهم نیست انتظارات براورده شد ۸۵ عالیه

  • من انتظار متای ۸۸ به بالا رو داشتم و یکم خورد توی ذوقم
    ولی مهم نیست واقعا همه انحصاریای سونی که لزوما نباید شاهکار خالص مثل لست ۲ و آنچارتد و گاد باشن
    مطمئنم اینم مثل Days Gone شاید شاهکار نباشه ولی سرگرم کننده و لذتبخشه :yes: :yes: :yes: :inlove: :inlove: :inlove:

  • من ک میگیرم و بازیش میکنم ب بقیه سونی فنای عزیزم توصیش میکنم اوناییم ک در مردش چرت و پرت میگنم ک اصا نمیتونن بازیش کنن هیچی

  • hamid619 گفت:

    کاری به متا ندارم هر چند حقش خیلی بیشتر از این نمره هست خیلی دوست دارم این بازی رو آرشیو کنم

  • alizalogy گفت:

    می دونی چیه؟ بازی که ۱-۲ روز قبل ریلیز نمره متا منتشر کنه یعنی نمره بالای ۸۸ نشده.
    من گفتم اینو قبلن، ولی قبول نداشتن یه سری.
    البته به هر حال نمره خوبیه، و حتمن تجربه اش می کنم، اما واقعیت اینه که مشخصن بازی بی نقصی نیست.

  • Psycho0172 گفت:

    بعضی نظرات رو که میخونم حالت تهوع میگیرم(پیشنهاد میکنم دیدگاه های کهنه رو نزنین چون بیشتر نظرات ارزش خوندن ندارن)
    چرا اینجوری شدیم
    الان یعنی معیار یه گیم شد متا؟
    شاید خیلیا بیان بگن پس چرا مثلا بازی های مایکرو رو با متا میگین بده
    جواب منم اینه:
    ببین اون حرف از دهن کی بیرون اومده
    آقا جان برادر من
    متا هیچ ارزشی و تکرار میکنم هیچ ارزشی نداره
    البته برای من
    چون این نظر شخصیه منه و فکت نبست
    بهرحال شما میخوای پول بدی باید بدونی بازی ای خوبه یا نه
    ولی من همیشه خدا سلیقه خودمو جلو میزارم
    من بچه بودم عاشق اوروچی و سامورای واریرز و داینستی بودم
    دوستان هک اند اسلش باز میدونن چی میگم
    عشقم هک اند اسلش بود
    این بازی هارو بالای ۱۰ بار تموم کرده بودم
    این بازی ها در متاکریتیک نمرات ۵۰ و ۶۰ گرفتن
    باورتون میشه؟
    چندتا از بهترین بازی های عمر من متا ۵۰
    یکیشون ۴۰ حتی
    حرفم اینه که دوستان من
    من نه با متای ۹۰ به بالا ترقیب میشم یه بازیو بخرم
    نه با متای پایین منصرف میشم
    هرکی هم که سر متای پایین بعضی بازی ها بیاد مسخره کنه بگه بازی بده بدون اینکه بازیو تجربه کرده باشه از نظر من هیتره
    در آخر یه حرف دارم واسه هر ۲ طرف:
    دوستان ps فن منطقی:متای بازی به عنوان یه بازی از استودیویی که انتظار زیادی ازش نمیرفت بد نیست خوبه شما اون ۱۶ نمره ای که نگرفته رو نبین اون ۸۴ تایی رو که گرفته ببین در آخر واسه تهیه بازی حتما به سلیقه خودتون رجوع کنین و بعد تهیش کنین نه صرف اینکه only on ps داره
    دوستان xbox فن منطقی:ممنونم از شما که نیومدین بازیو الکی مسخره کنین و اینکه امیدوارم اگه از بازی خوشتون اومده شما هم روزی بتونین تجربش کنین
    دوستان هیتر(چه هیتر ps چه هیتر xbox):
    ۱:متا مهم نیست متا مهم نیست متا مهم نیست
    ۲:نه بازی های مایکرو که بعضی هاشون متا پایین گرفتن بد هستن نه بازی های سونی که بعضیاشون متا بالا گرفتن خوب هستن
    ۳:دست از ترول کردن بر دارین لطفا
    در ضمن دوستان گلی که دارین مچ گیری هیتر هارو میکنین خواهشا بس کنین بزارین اینا تو حال خودشون باشن
    بعضی حرفاتون واقعا زشت و زنندس و منو ناراحت میکنه با این کارتون اونارو هم ترقیب میکنین به چرت و پرت گفتناشون ادامه بدن
    در آخر باید بازم قید کنم این نظر تمام نظر شخصیه بنده هستش و فکت نیست
    شرمنده اگه طولانی شد
    یا حق

  • ُSethHunter گفت:

    مایکروفن ها و هیترا ریختن دارن ترول میکنن
    جالبه این بازی رو که میگن شکست خورده متاش اندازه هیلو و گرز این نسلشونه و تقریبا از همه انحصاری های دیگشون بالاتره
    بگذریم که واقعا ادم باید عقده داشته باشه که از خراب شدن بازی یه پلتفرم دیگه انقدر خوشحال بشه
    رک بگم شماها گیمر نیستید
    تمام.

  • سلام به همه
    نمیدونم این جو تا کی قراره ادامه داشته باشه اما خواهشا بیاین بپذیریم که هدف یه بازی سرگرمی و لذت بردن هست .
    نمراتم مهم هستند اما نه به اندازه ای که روی تجربه بازی اثر بگذارند اگر یه بازی خوبه برای همه هست . اصلا منطق این فن بازی های بی مورد رو متوجه نمیشم . خواهش بیاید به جای دعوا سر نمره و طرفداری های بی مورد از بازی ها لذت ببریم .
    چه مایکرو و چه سونی هر دو قابل احترام اند و هر بازی که ساخته باشه و خوب باشه تجریش برای هر گیمری لازمه . همه ی ما چه طرفدار pc چه فن سونی و یا مایکروسافت عضو یک جامعه گیمینگ بزرگ هستیم و یک گیم خوب برای لذت بردن همه ما ساخته شده .
    . پس بیاید فارغ از هر نوع فن بازی از بازی لذت ببریم.
    ممنون.

  • ALIREZAICE گفت:

    من میگفتیم انتظار عجیب غریب از این بازی نداشته باشید گفتید هیتر
    nuke mw

  • نمره اصلی و واقعی رو IGN داده
    پول جمع کنیم واسه خریدنش
    انتظار نمرات خیلی بالاتری داشتم ولی خب ۸۴ هم خیلی خوبه
    ما سونی فن‌ها دیگه همیشه منتظر متای بالای ۹۰ هستیم D:

  • PS1_1994 گفت:

    بهترین بازی شمشیر زنی نسل۸ مقایسه این بازی با اساسینز مثل مقایسه گاد لست با دد رایزینگه :yes:

  • Dollar گفت:

    خدارو شکر ما سونی دوستا بازی جدید واسه خریدن داریم لازم نیست چند ما کنسولمون خاک بخوره تا cyberpunk بیاد

  • dexter123 گفت:

    یک سری سر تفاوت متا و یوزر اسکور لست شروع کردن به ترول کردن و کوبیدن . حالا این جا به نفعشون شده متا پرست شدن . بلاخره متا مهمه یا مهم نیست از نظر شماها ؟ یادش بخیر اون دوره ای که این چیزا مد نبود و یک سری واقعا بازی رو مد نظر قرار می دادن . نه این که برن تو سایت ها بگردن یک چیزی پیدا کنن برای تو سر هم دیگه زدن

  • BigMAhdi گفت:

    اینجا جا داره اعلام کنم که متای ۸۴ فراتر از انتظارم بود و باید به پلی استیشن بابت این تعهدش به هواداراش تبریک گفت
    و در نهایت نمیفهم دوستانی که میگن ۸۴ کمه آیا میدونستید Dragon Age: Inquisition متاش ۸۹ بود ولی بهترین بازی سال شد پس
    فقط لذت ببرید

    • هیچکس نمیگه ۸۴ کمه .. اتفاقا نمره ی خوبیم هست
      طرف حساب ما اونایی بودن که بقیه رو ترول میکردن و میگفتن این بازی قراره شاهکار بعدی سونی باشه …
      ولی الان عکسش ثابت شده بازم خودشون رو زدن به اون راه یا بهانه میارن یا بحث رو میکشونن به مایکروسافت و …

      جالب اینجاست خودشون گفتن که سونی رو باید با خودش مقایسه کنی نه با مایکروسافت ماهم دقیقا این کارو الان انجام میدیم
      حالا با منطق و حرف خودتون این بازی رو با بازی های خودتون مقایسش کنیم ایا واقعا شکست نیست ؟
      حالا نمیخوای حقیقت رو قبول کنی چرا طفره میری از بحث اصلی یا میگی تقصیر اسپنسره تو خراب کردی به بقیه چه ربطی داره که وضعشون چطوریه ما از تو حرف میزنیم نه از بقیه

  • من نمره گیم اسپات قبول دارم ولی اون ای جی ان نه چون سره دداستریندینگ نمره نا عادلانه ای داد.ولی من بخاطر گرافیکش بیشتر جذب شدم. در مورد گیمپلیم باید بگم زیاد نمیشه تغییرات داد نوآوری هم حدی داره دیگه تو یه بازیه سامورایی جز شمشیر بازی که اصلی ترین گزینه گیمپلی هست کاری نمیشه کرد.فقط یه بازی تو این چند سال واسم تازگی داشت بازی کوجیما بود

  • انتظار متای بسیار بالاتری رو داشتم یعنی هممون داشتیم ولی نشد
    اما اصلا و ابدا دلیل نمیشه اینو بگیم که اون شاهکاری منتظرش بودیم نیستش و اینا برعکس

  • GrandWarden گفت:

    به شخصه خودم انتظار نمره بالاتری داشتم ولی همین هم عالیه.همین که ساکرپانچ داره یک سبک جدید رو امتحان میکنه و از بازی های قبلی و فرمول های اون فاصله گرفته خودش لایق تقدیره.در مورد نمرات هم باید بگم وقتی در جهان ابر شاهکار سازی به نام راکستار وجود داره که با هر بازی که میده استاندارد های زمان رو تعیین میکنه،توقع منتقد ها نسبت به این عناوین میره بالا و باعث میشه سختگیرانه تر بازی ها رو نقد کنم.در آخر هم جا داره به دوستان سونی فن عزیزم تبریک بگم و امیدوارم همه زودتر این بازی رو تجربه کنن تا ۲۰۲۰ رویایی سونی رو با این بازی به اتمام برسونن.

  • Vito Scaletta گفت:

    نسبت به اینکه این بازی رو ساکرپانچ ساخته که تجربه زیادی تو این سبک نداره نمره خوبیه کلا سونی انقدر بازی شاهکار داده که وقتی بازی های نسبتا خوبی مثل days gone و ghost of tsushima و the order رو میبینن بهشون میگن ضعیف در حالی که همه بازی های خوبی هستن و متای بالای ۸۰ یعنی خوب بالای نود یعنی عالی

  • سونی چقدر بزرگه که به دید دشمناش و هیترها متای ۸۴ (سقف متای بزرگترین بازی های ماکروسافت) براش شکست به حساب میاد.

  • ERFAN103079 گفت:

    ببینید مثل همیشه میگم متا کرتیک خر کیه

  • ایول این ماه سونی فقط دو تا انحصاری خفن و عالی داده سوشیما و لست دو اونوقت ایکس باکس هنوز داره کنفرانس میزاره

  • kia (Bye All) گفت:

    برای یه بازی تقلیدی و تکراری نمره خوبیه البته کمترم میشه

  • mhmteam گفت:

    بحث بچه بازی متارو بزارین کنار

  • سلام و خسته نباشید به دوستان. این ip جدید رو به دوستان سونی فن تبریک میگم (خودم هم سونی فن هستم )
    این پست هنوز ۲۴ ساعت نگذشته که ۵۳۳ نظر داره که متاسفانه بیشترشون هم دعوای دوستان سونی فن به دوستان مایکرو و ایکس فن هست. این بازی یک ip کاملا جدید از یک استدیویی که فرست پارتی هم نیست هست و ب این حساب باز هم نمره ی نسبتا خوبی گرفته اما عده ای منتظرن که یک انحصاری سونی متای زیر ۹۰ بگیره که شروع کنن به تیکه پرونی و کوبیدن بازی
    اما عده ای هم هستن چه سونی چه ایکس و چه مایکرو فن که کلاس خودشون رو حفظ می کنند و تبریک میگند و دعوا نمی کنند
    نکته ای هست که باید گفت که همیشه حق بسیاری از بازی ها ( چه سونی چه ایکس چه مایکرو و حتی نینتندو ) خورده میشه
    مثلا همین gamespot منتقدش خانم kallie plagge دختر بچه ای بیش نیستند (از نقد هاش میشه فهمید چه برسه به عکس پروفایل ) وقتی ایشون میان میگن دنیای red dead 2 بیش از ریل هست که شما رو از تجربه دور میکنه با وقتی از این شکایت میکنه که نمیشه درخت بامبو رو در این بازی قطع کرد دیگه دوستان چه انتظاری میتونن داشته باشن از نقد های gamespot که متاسفانه نه تنها انحصاری های سونی و ایکس بلکه مولتی پلتفرم های شاهکار هم حقشون به نقد های مضخرف ایشون و دیگر منتقدین gamespot حقشون ضایع میشه
    در آخر دوستان سونی فن شما به نمره ی متایی که اینجوریه چیکار دارید شما میتونید این بازی رو تجربه کنید و نظر خودتون رو بگید و دوستان ایکس و مایکرو فن که میکوبید شم که نمیتونید این بازی رو تجربه کنید پس چرا میخواید خرابش کنید ؟
    “مهم فقظ لذت بردن از بازی و نظر خودتون هست نه متا ”
    متشکرم از دوستانی که کلاس خودشون رو حفظ کرده و دعوای الکی نمیکنند
    در اخر هم باید تشکر ویژه کرد از دست اندرکاران گیمفا که به روز ترین اخبار گیم رو در اختیار ما میگذارند
    ببخشید یکم طولانی شد

    • این رو هم یادم رفت که اضافه کنم لطفا دوستان ایکس و مایکرو فن که فقط میکوبن و دعوا میکنن ابروی دوستان ایکس و مایکرو دیگه ای که با کلاس هستند و میگن ما طزفدار سونی هم هستیم (ازشون ممنونم ) رو زیر سوال نبرید با تشکر

  • MrDarkness گفت:

    طراحی هنری این بازی واقعا فوق العادست

روزی روزگاری؛ یک سامورایی | نقدها و نمرات بازی Ghost of Tsushima [ به‌روزرسانی] - گیمفا