چه موقعی سالمندان به مراقب نیاز دارند؟ - گیمفا
چه موقعی سالمندان به مراقب نیاز دارند؟ - گیمفا
چه موقعی سالمندان به مراقب نیاز دارند؟ - گیمفا
چه موقعی سالمندان به مراقب نیاز دارند؟ - گیمفا

چه موقعی سالمندان به مراقب نیاز دارند؟

پست گیمفا
۰۹:۱۱ ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
چه موقعی سالمندان به مراقب نیاز دارند؟ - گیمفا

مراقبت از سالمند

در ایران بیشتر سالمندان در کنار خانواده‌ های خود زندگی می ‌کنند. بنابراین مراقبت از سالمند ممکن است که بر عهده اعضای خانواده باشد. اما برخی از والدین در صورتی که زمان کافی ندارند، یا شاغل هستند و یا سالمندان آن ها از وضعیت جسمانی مناسبی برخوردار نباشند ممکن است که برای مراقبت از سالمند پرستار سالمند استخدام کنند.

در صورتی که سالمند تحت مراقبت پرستار قرار بگیرد می تواند تاثیرات بسیار زیادی را بر روی روند زندگی او داشته باشد. زیرا پرستار سالمند دارای تخصص و مهارت هایی است و می ‌تواند نسبت به اعضای خانواده نظارت و کنترل بیشتری به وضعیت سلامت سالمندان داشته باشد.

 چه موقعی سالمندان به مراقب نیاز دارند؟

معمولاً سالمندانی که وضعیت جسمانی مناسبی ندارند یا زمین گیر شده اند نیاز به مراقبت دارند. اعضای خانواده سالمند باید با توجه به وضعیت جسمانی و همچنین وضعیت پزشکی سالمند شان پرستار سالمندی را استخدام کنند که به شرایط سالمند آگاهی داشته باشد و بتواند از او مراقبت کند. سالمندانی که در انجام کارهای روزمره خود ناتوان هستند نیاز به پرستار سالمند دارد.

پرستار سالمند می ‌تواند در مراقبت از سالمند به اعضای خانواده کمک کند. پرستار باید در مراقبت از سالمند نکاتی را رعایت کند. رعایت این نکات می ‌تواند روند بهبود سالمند را افزایش دهد. همچنین می تواند از بروز برخی عوارض نیز جلوگیری کند.

به عنوان مثال زمانی که سالمند وضعیت جسمانی خوبی ندارد و باید مدت طولانی دراز بکشد پرستار باید به نحوه ی دراز‌کشیدن سالمند آگاه باشد تا بتواند از ایجاد زخم بستر جلوگیری می کند و یا در صورتی که عضلات سالمند دچار گرفتگی شده است باید ماساژ درمانی را بداند تا بتواند با ماساژ اندام مورد نظر گردش خون در آن ناحیه را افزایش دهد.

به همین دلیل است که تاکید شده است قبل از استخدام پرستار سالمند حتما شرایط سالمند را در نظر بگیرید و پرستاری را انتخاب کنید که تخصص داشته باشد.

 انتخاب ما برای شما مجموعه هوم کا می باشد.

این مجموعه از آنجایی که پرستاران مجرب و متخصصی دارد می تواند به شما در مراقبت از سالمند تان کمک کند. مجموعه هوم کا از سالمندانتان همانند اعضای خانواده خود مراقبت می کند و تمام نگرانی های شما را کاهش می دهد.

شما می توانید با خیال راحت سالمندان خود را به پرستاران این مجموعه بسپارید و مطمئن باشید که می توانید در پایان روند پرستاری رضایت سالمند را مشاهده کنید. هوم کا علاوه بر خدماتی نظیر پرستار سالمند، خدماتی در رابطه با پرستار کودک نیز ارائه می دهد.

نکات مراقبت از سالمند

اول از همه خوب است بدانید که مراقبت از سالمند شغل نیست بلکه باید به آن به عنوان یک عشق نگاه کنید. در صورتی که شما به سالمندان علاقه داشته باشید می توانید با میل درونی کارهای آن ها را انجام دهید.

کسی که روحیه بسیار بالایی داشته باشد و عشق خود را به سالمندان بروز دهد می تواند فضای بسیار شادی را برای سالمندان به وجود بیاورد و همچنین از افسردگی سالمندان جلوگیری کند.

مراقبت از سالمند باید همراه با مهربانی و دلسوزی باشد. سالمندان انسان های بسیار فقیر و مظلومی هستند و زبان گفتار ندارند. در صورتی که می خواهید اقدام به استخدام پرستار سالمند کنید باید به خصوصیات اخلاقی آن توجه بسیار زیادی کنید. زیرا رفتار زننده و خشن می ‌تواند تاثیر بسیار بدی را بر روی روحیه سالمند بگذارد.

یکی از مواردی که باید در حین مراقبت از سالمندان توجه شود این است که شما باید از لحاظ فیزیکی قوی باشید. زیرا برخی از سالمندان ممکن است جثه ی چاقی داشته باشند و همچنین توانایی حرکت را نیز نداشته باشد. شما به عنوان مراقب سالمند باید از لحاظ فیزیکی قوی باشید تا بتوانید به سالمند در انجام امور کمک کنید.

آنجایی که سالمندان ممکن است دچار بیماری ‌های مختلفی باشند برخی از آن ها بسیار بهانه گیر می شوند بنابراین شما باید در مراقبت از سالمند بسیار صبور عمل کنید. پرستار سالمند باید با صبر و حوصله بسیار زیادی که دارد از سالمند مراقبت کند.

پرستار سالمند که قرار است از سالمند شما مراقبت کند باید آموزش ‌های لازم را دیده باشد. زیرا شرایط سالمند به گونه ‌ای است که ممکن است هر اتفاق غیر قابل پیش‌بینی برای او اتفاق بیفتد. بنابراین پرستار باید آنقدر مهارت داشته باشد تا در شرایط اضطراری بتواند سالمند را تحت کنترل و مدیریت قرار دهد.

والدینی که قصد استخدام پرستار سالمند را دارند تا از سالمندان آن ها مراقبت کند باید تمام ویژگی های فیزیکی، شخصیتی و اخلاقی مراقب را زیر نظر داشته باشند و باید به مجموعه معتبری مراجعه کنند تا بهترین انتخاب را برای پرستار سالمند داشته باشند.

مجموعه ی هوم کا می تواند تمام انتظارات شما را از داشتن یک پرستار سالمند خوب برآورده کند. زیرا هر خانواده‌ای انتظار دارد پرستار سالمند انتخابی او قابل اعتماد باشد. باید این خبر خوش را به شما بدهیم که مجموعه هوم کا علاوه بر پرستاران با تجربه‌ای که دارد، مجموع ی قابل اعتمادی نیز می باشد. شما می توانید به راحتی به این مجموعه و همچنین پرستاران آن اعتماد کنید.

چه موقعی سالمندان به مراقب نیاز دارند؟ - گیمفا

 

بهترین مکان برای مراقبت از سالمند

برخی از والدین سالمندان خود را به آسایشگاه ها می فرستند. اما باید این نکته را اضافه کرد که بهترین مکان برای مراقبت از سالمند منزل او می باشد. زیرا سالمند در منزل خود احساس امنیت و آرامش بیشتری می کند. زمانی که پرستار سالمند استخدام می کنید سالمند می‌ تواند در منزل خود ارتباط بسیار عمیق تری را با پرستار برقرار کند و این می ‌تواند روند بهبود را سرعت ببخشد.

مزایای مراقبت از سالمند

وقتی سالمند به صورت اختصاصی و شخصی زیر نظر پرستار سالمند قرار می گیرد می تواند مزایای بسیار زیادی برای او داشته باشد. مزایای مراقبت از سالمند عبارت است از:

احساس آرامش و امنیت بیشتر

ارزش قائل شدن برای سالمند

افزایش انگیزه زندگی کردن سالمند و همچنین طول عمر او

افزایش ارتباط داشتن سالمند با دیگر اعضای خانواده، دوست و آشنا

کاهش نگرانی های اعضای خانواده بابت سلامتی سالمند

حفظ سلامتی سالمند به دلیل کیفیت بالای خدمات

 هزینه ی مراقبت از سالمند

بیمه هیچ گونه از خدمات پرستاری را پوشش نمی دهد. بنابراین اگر می خواهید هزینه مراقبت از سالمند را بدانید باید بگوییم که هزینه های پرستاری متفاوت است.

این که یک پرستار چه خدمات را به شما ارائه می دهد و این که وضعیت سلامتی سالمند شما چگونه می باشد می تواند در هزینه مراقبت از سالمند تاثیر گذار باشد.

باید اضافه کرد مدت زمانی که پرستار از سالمند شما مراقبت می کند نیز می‌ تواند در تعیین هزینه نقش داشته باشد.  برخی از خانواده‌ها به دلیل مشغله کاری بسیار زیاد از پرستار سالمند شبانه روزی استفاده می کنند اما برخی دیگر تنها به دلیل این که آخر هفته ها می توانند در کنار سالمند خود باشند ترجیح می‌ دهند که پرستار را به صورت ساعتی و یا موقت استخدام کنند.

مراقبت از سالمند نسبت به نگهداری از سالمند کار بسیار دشوار تری است. مراقب سالمند می ‌تواند شامل کنترل فشار خون، قند خون و  ضربان قلب سالمند نیز باشد. کسی که از سالمند مراقبت می کند باید درک بسیار روشنی را از بیماری و همچنین دوره سالمندی داشته باشد.

چه موقعی سالمندان به مراقب نیاز دارند؟ - گیمفا

  مراقب سالمند باید در مراقبت از او چه کارهایی را انجام دهد؟

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم مراقبت از سالمند کار بسیار دشواری است. بنابراین برای اینکه پرستار سالمند بتواند مراقبت بسیار خوبی را به سالمند ارائه دهد باید کارهایی را در خصوص نگهداری و مراقبت از سالمند انجام دهد. این کارها عبارت اند از:

باید امنیت خانه را فراهم کند: امنیت خانه به این معناست در صورتی که فرد سالمند دچار بیماری هایی باشد که تعادل نداشته باشد، باید وسایل و اشیایی که به عنوان مانع در رفت و آمد سالمند است را از جلوی دست و پا بردارد. همچنین باید از نرده های کمکی استفاده کند تا سالمند بتواند حین راه رفتن تعادل خود را حفظ کنند.

با اعضای خانواده و یا سالمند در ارتباط باشد: در صورتی که پرستار سالمند برای مراقبت از سالمند به صورت موقتی و یا ساعتی استخدام می شود باید زمان هایی که از سالمند دور است وضعیت سلامت آن را بداند. بهتر است که پرستار به طور خصوصی با خود سالمند در ارتباط باشد. بهترین وسیله که می ‌تواند این ارتباط را برقرار کند استفاده از موبایل است.

ورزش کردن با سالمند یکی دیگر از کارهایی است که در مراقبت از سالمند باید انجام شود. زیرا ورزش کردن باعث می ‌شود که روند بهبودی سالمند ارتقا پیدا کند و همچنین عضلات او تقویت شود.

یادآوری مصرف به موقع دارو نیز می تواند یکی از دیگر کارهایی باشد که در مراقبت از سالمند باید انجام شود زیرا مصرف به موقع دارو تاثیر بسیار زیادی بر وضعیت سلامتی سالمندان دارد. در صورتی که داروی آن ها فراموش شود و یا جابجا خورده شود می تواند عوارضی را برای آن ها به وجود بیاورند.

مجموعه هوم کا جزء معتبرترین مجموعه های ارائه خدمات مراقبتی و بهداشتی است که به صورت رسمی فعالیت می کند. این مجموعه دارای تجربه چندین و چند ساله است و تاکنون توانسته است با خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهد اعتماد آن ها را جلب کند و همچنین توانسته روند بهبود سالمندان را نیز سرعت و افزایش دهد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چه موقعی سالمندان به مراقب نیاز دارند؟ - گیمفا
چه موقعی سالمندان به مراقب نیاز دارند؟ - گیمفا
چه موقعی سالمندان به مراقب نیاز دارند؟ - گیمفا
چه موقعی سالمندان به مراقب نیاز دارند؟ - گیمفا
چه موقعی سالمندان به مراقب نیاز دارند؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

چه موقعی سالمندان به مراقب نیاز دارند؟ - گیمفا