حالت سیاه و سفید بازی Ghost of Tsushima به حالت کوروساوا تغییر نام پیدا کرد

۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

استودیو‌ی ساکر پانچ (Sucker Punch) به تازگی تصمیم گرفته است تا بیشتر در رابطه با مد سیاه و سفید (Black and White Mode) بازی Ghost of Tsushima صحبت کرده و اطلاعات جدیدی را از آن به اشتراک بگذارد. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به صحبت‌های سازندگان این اثر داشته باشیم.

یکی از مواردی که از ابتدا و با مشاهده‌ی سکانس حمله‌ی مغول‌ها به جزیره‌ی سوشیما از تریلر‌های بازی می‌توانستیم برداشت کنیم، الهام گیری بسیار زیاد سازندگان این عنوان از فیلم‌های سینمای کلاسیک، مخصوصاً از آثار آقای آکیرا کوروساوا (Akira Kurosawa) بود.

اما یکی از موضوعاتی که طرفداران از ابتدا به آن ابراز علاقه نشان می‌دادند، وجود یک مد سیاه و سفید برای این اثر بود. اما در آخرین گیم‌پلی بازی Ghost of Tsushima بود که در نهایت استودیو‌ی سازنده‌ی این اثر به طور رسمی از وجود چنین مدی در داخل بازی پرده برداری کردند که باعث خوشحالی بسیاری از طرفداران این عنوان شد. همچنین همان‌طور که مشاهده کردیم، این مد تنها رنگ‌بندی جهان بازی را تغییر نمی‌دهد، در این مد ما شاهد تغییر قاب‌بندی بازی و همین‌طور اضافه شدن افکت‌های گوناگون همچون دانه بندی تصویر و مشاهده‌ی خطوط روی نگاتیو بودیم.

حال استودیو‌ی ساکر پانچ اعلام کرده است که آن‌ها بسیار به این موضوع علاقه داشتند که مد سیاه و سفید موجود در بازی را به مد کوروساوا (Kurosawa Mode) تغییر نام دهند. البته که مطمئناً این اقدام نیازمند دریافت یک سری مجوزهای لازم بوده است که استودیو‌ی ساکر پانچ موفق به دریافت تمامی آن‌ها شده است. در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های آقای جیسون کانل (Jason Connell) کارگردان بخش هنری عنوان Ghost of Tsushima در رابطه با این موضوع را مشاهده کنید:

در حال حاضر ما یک اثر بزرگ را توسعه داده‌ایم که در دوران ژاپون فئودال روایت می‌شود. مطمئناً یکی از منابع الهام ما آثار آقای آکیرا کوروساوا بوده است؛ مخصوصاً در زمینه‌ی اینکه چطور بتوانیم حس و فضای آن دوران را به درستی به مخاطبین خود القا کنیم.

هنگامی که ما توانستیم به سطح بسیار بالایی از موفقیت در ایجاد همچین حسی در مد سیاه و سفید این بازی برسیم با خود فکر کردیم که حال باید برای آن چه نامی انتخاب کنیم. کلمات زیادی بود که ما می‌توانستیم برای نام گذاری این مد انتخاب کنیم و در نهایت با دیگر اعضا به این نتیجه رسیدیم که این بسیار خوب می‌شود اگر بتوانیم نام این حالت را مد کوروساوا بنامیم.

به همین دلیل توسعه دهندگان این اثر تصمیم گرفتند یک ویدئو با استفاده از این مد برای صاحبان این نام ارسال کنند و در نهایت مجوز لازم برای استفاده از این اسم را در بازی Ghost of Tsushima  دریافت کنند. این بسیار تحسین برانگیز است که استودیو‌ی ساکر پانچ توانسته است به خوبی سبک کارگردانی آقای آکیرا کوروساوا را در بازی خود پیاده‌سازی کند و در نهایت از نام همین کارگردان برای ادای احترام به ایشان در اثر خود استفاده کنند.

همچنین در این مد علاوه بر تغییرات بصری، ما شاهد تغییراتی در نوع صداگذاری از جمله تغییر شدت صدای وزش باد و تنظیم مجدد تمامی صداهای داخل بازی خواهیم بود تا بتوان به معنای واقعی کلمه تجربه‌ای همچون تماشای یکی از آثار بزرگ آقای آکیرا کوروساوا را برای علاقه‌مندان این کارگردان به ارمغان بیاورد.

بازی Ghost of Tsushima، جدیدترین اثر استودیو‌ی ساکر پانچ و آخرین انحصاری بزرگ کنسول پلی‌استیشن ۴ در تاریخ جمعه، ۲۷ تیر ۱۳۹۹ (۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰) برای کنسول نسل هشتمی سونی منتشر خواهد شد. همچنین منتقدین از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه، ۲۴ تیر به وقت تهران اجازه خواهند داشت تا نقد‌ها و نمرات خود را برای این اثر منتشر کنند. در پایان شما می‌توانید پیش ‌نمایش بازی Ghost of Tsushima را مطالعه کنید.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mikasa گفت:

    بازی داره روز به روز برام جذابتر میشه
    امیدوارم ضد حال نزنه و عالی در بیاد
    یه دور بازیو عادی میرم
    یه دور هم به صورت کوروسوا مود چون عاشق سینمای ژاپنم Smile

    0
    0
    • Omidsoltani7 گفت:

      میکاسا داداش….همیشه گفتم که نمره واقعا مهم نیست…اما یه ترسی دارم بابت توقع منتقدو گیمر….یعنی بلافاصله بعد از تجربه لست پارت۲ میرن سراغ گوست….متوجه این هستم که به هیچ عنوان بهم مربوط نمیشن….اما خب ناشر سونی هستش…میترسم که گرافیک و فیزیک و خیلی چیزای دیگش با مقایسه‌های مسخره تحت تاثیر قرار بگیره…
      اما در کل…واقعا این نسل و میشه گفت کلا تاریخ صنعت گیم….همچین تمی توو همچین ابعادی نداشته و نیاز خیلیا بر طرف میشه…توقع زیادی از هاردکور و کمبت و لول‌دیزاین بازی دارم….از اونورم میدونم که گرافیک هنری بازی برای اولی به راحتی میتونه رقابت بکنه….
      امیدوارم اونقدر وقت داشته باشن که ماموریت‌فرعیای پخته‌ای ببینیم..
      در مورد گرافیک و موزیک و صداگذاری و داستان بازی خیلی خیلی خیالم راحته….
      امیدوارم حسن‌ختام با شکوهی باشه برای پی‌اس۴
      انصافا چرا باید توو مملکتی باشیم که داشتن نسخه فیزیکی این اثر شبیه به رویا باشه….مثل لست‌پارت۲ که از رویا هم دورتر برای من..

      0
      0
      • Omidsoltani7 گفت:

        چیزی که واقعا این سبک و این تم بهش شدیدا نیاز داشت و به نظر میرسه که ساکرپانچ این کارو کرده….جهان‌باز کردن این اثر سامورایی و واقع‌گرایانه بودنشه…
        ما سکیرو و نینجا گایدن و نینجا بلید و….با این که تعداد انگشت شماری هستن اما با این حال…همشون از قاعده فانتزی بودن پیروی میکردن و گوست به این نکته دقت کرد و منو بی‌نهایت خوشحال کرد….چندوقت پیشم که متوجه شدم که قطع عضو توی بازی هستش و ویدیو سخت‌بودن مبارزاتو دیدم….هایپم بیش از پیش شد…
        احساس میکنم که جین ساکای بعد از انتشار بازی میره توو صف بزرگان پلی‌استیشن….
        از حضرت کریتوس و جوئل نازنین و الی دوست‌داشتنی تا نیتنو الوی و هانتر بزرگوار((عمو سالی Grin ))

        0
        0
      • Mikasa گفت:

        اره متاسفانه یا خوشبختانه انتظارات ازین بازی زیاده
        ولی جو دور بازی فعلا خیلی‌مثبته مخصوصا تو یوتیوب که کامنتارو دنبال میکنم
        اوناییکه از لست ناامید شده بودن همه به شدت فن این بازی شدن و منتظر ترکوندن بازین
        بهرحال این بازی تو وقتی داره ریلیز میشه که بازی های عالی ای مثل نیوه ۲ ، نیوه و سکیرو اومدن که ناخود‌آگاه گیمرا با اونا مقایسش میکنن بخاطر فضای ژاپنی

        0
        0
      • Grandwarden گفت:

        سلام امید جان.خوبی داداش؟خیلی دوست دارم نظرت رو درباره تلو ۲ بدونم.تونست انتظاراتت رو برآورده کنه؟برای خود من که واقعا نه تنها برآورده کرد،بلکه استاندارد های جدیدی رو برام تعریف کرد.
        در مورد اون حرفت هم که زدی کاملا باهات موافقم.امیدوارم زحمات ساکرپانچ بخاطر فاصله زمانی کمی که با عرضه دلست ۲ داشته بر باد نره.خواه ناخواه شاهد مقایسه هایی هم از جانب گیمر ها و هم از جانب منتقدین خواهیم بود.بعضی از گیمر ها مثل خود من کار سختی پیش رو داریم.بعد از تجربه دلست و استاندارد های جدیدی که اضافه کرد،معیار های سخت گیرانه تری در مورد قضاوت بازی ها خواهیم داشت.امیدوارم که این بازی هم به حقش برسه و فروش خوبی رو تجربه کنه و بین بازیکنان محبوب بشه.

        0
        0
        • Omidsoltani7 گفت:

          چاکریم داداش…راستش من لست۲ رو تموم نکردم…شاید تو الان داری برای بار دوم پلی میدی بازیو اما من الان احساس میکنم ۶۰٪ از بازیو پلی دادم…الان میگم چرا داداش…اول اینو بگم که خب موردانتظارترین عنوان کل این ۲۰_۲۱ سال گیمریم بود در کنار گاد ۲۰۱۸….
          من شاید توی یک سال با یک بازی زندگی کنم…
          من با ویچر۳ حال کردم توو سال ۲۰۱۵ اما توو همون سال با بلادبورن عشق کردم…توو سال ۲۰۱۶ با آنچارتد۴ صفا کردم و توو ۲۰۱۷ با هورایزون خیلی خیلی حال کردم….توو ۲۰۱۸ اما قضیه فرق میکرد….اسپایدرمنو واقعا دوست داشتم اما با شدو اف کلوسس و دیترویت و رد دد۲ و گاد عشق دنیا رو کردم…۲۰۱۹ سکیرو بهم خیلی چسبید اما با‌ دث‌استرندینگ تامل کردم و رفتم توو خلصه…اما ۲۰۲۰و لست۲…..
          لست۲ برای من…(تا همینجا که بازی کردم) حکم پاداش این ۲۰ سال گیم زدنو داره…من اصلا کاری به نظرات مثبتو منفی ندارم….من دارم این اثرو نفس میکشم و از همون لحظه‌ای که جوئل داره اون گیتاره تمیز میکنه و صدای جادویی تروی‌بیکر…فهمیدم که قراره کاملا تکون بخورم…
          خیلیا میگن گیمپلی این عنوان ارتقا پیدا کرده‌ی شماره‌ی اول هستش…اما به نظرم روون‌ترین و کامل‌ترین گیم‌پلی هست که دیدم…گان‌پلی بازی همون چیزیه که ۷سال بهش فکر کردم و کرفتینگ و لول‌آپ بازی نو نو نو هستش….
          صداگذاری و موسیقی و گرافیک و جزییات حیرت‌انگیز هستن…
          چیزی که منو کوبید به سقف…لول‌دیزاین و گرافیک‌هنری بازی بود که داغونم کرد…
          و اما داستان
          هرچی بگم کم گفتم…جسورانه ترین و ساختارشکن‌ترین و بی‌پرواترین اثر تاریخ مدیوم سرگرمی….(بازش نمیکنم و میزارم به وقتش داداش)
          توی بازی اگه گاوصندوقی ببینم…باید باز بشه…حتی اگه یک روز زمانمو بگیره..وجب به وجب بازیو میجوام…یه ربع یه ربع به مناظر خیره میشم….بالاسر هر جنازه قرار میگیرم و چگونه ترکیدن دشمنو به چشم میبینم…قطع شدن دستو پا دشمن و فریادشونو میشنوم و دلم کباب میشه…ناله‌ی شگا رو میشنوم و متاثر میشم و هوش مصنوعی دشمنا توو حالت سوروایور میبینم و باور نمیکنم این حجم از ذکاوتو…
          این بازی اگه توو همین نقطه‌ی حدود ۵۰٪ که رفتم…تموم بشه هم…جلوترین اثر صنعت گیم توو ویترین قلب من هستش…
          همونقدر تلخ….همونقدر واقعی….
          (با احترام)

          0
          0
          • Grandwarden گفت:

            آخ امید جان چقدر با تک تک جملات نظرت موافقم.واقعا این بازی نه تنها داستان گویی رو به سطح بالاتری برده،بلکه در تمام بخش های دیگه اعم از گیم پلی و طراحی مراحل و مهم تر و خاص تر از همه واقعی بودن مرز ها رو جا به جا کرده.من همیشه آرزو داشتم روزی برسه که گیمر ها بتونن خودشون تو جهان بازی باشن و خودشون پیشروی کنن.خدا رو چه دیدی.شاید روزی شاهد همچنین قضیه ای باشیم.قصدم از گفتن این قضیه این بود که بگم این بازی در کنار سکیرو در حیث گیم پلی این حس رو به من القا کرده.نکنه یوقت نتونی هدشات کنی و صدا خفه کنت بشکنه و تازه اینجا استرست شروع میشه که چطور قراره بی صدا بری جلو.از قابلیت جاخالی دادن نگم که تا ثانیه آخر بازی جذابیت و اون تنش خودش رو حفظ که میکنه هیچ،بلکه هیجان انگیز تر هم میشه.کار خوبی میکنی که کاملا با حوصله میری جلو.این بازی باید کاملا هضم بشه و با نقطه به نقطش خاطره سازی کرد.انشالله زودتر تموم میکنی بیشتر درباره این داستان بی نظیر و مفهمومی با دوستان دیگه بحث میکنیم.

            0
            0
          • noobmaster69 گفت:

            حرف خیلی قشنگی زدی دوست عزیز: “این بازی پاداش ۲۰ سال گیمر بودنمه.”
            البته مال ما ۲۰ سال نمیشه ولی خوب از وقتی فهمیدم گیم چیه از همون بچگی شیفته این صنعت بودم
            منم همچین حسی رو دارم وقتی بعضی از شاهکار های امروزو بازی میکنم؛از سگا و نینتندو های قدیمی به کجا رسیدیم.
            مطمئنا بعد بازیا و فرنچایز هایی مثل tlou و rdr و gow و هل بلید و… گیمر به خودش افتخار میکنه که پا بند این صنعتِ

            0
            0
    • Wiki گفت:

      اسپم دوست عزیز شما چطوری از استیکر استفاده میکنی من هر کاری میکنم استیکر نمایش نمیده

      0
      0
    • crazy گفت:

      تبلور زیبایی در حوض هنر In Love

      0
      0
  • dragon 313 گفت:

    این کارگردان افسانه ای……..

    0
    0
  • Heisenberg گفت:

    به به چه حرکت نمادین زیبایی چه بلایی سر سینمای ژاپن اومده از کوروساوا و اوزو و کنجی میزوگوچی و کوبایاشی رسیدن به جایی که دو دهس یع فیلم درست حسابی ندارن.

    0
    0
    • Mikasa گفت:

      اخ اخ گفتی داداش
      با اینکه خودم عشق انیمم ولی دلم برای سینما کلاسیک ژاپنی لک زده فیلمایی مثل Sansho the bailiff, ugetsu, Tokyo story, harakiri و….
      ایکاش اینقدر که انیمه میدیدن فیلمم میدیدن

      0
      0
    • موافقم
      جز سه چهار مورد سینمای ژاپن به خواب بیست ساله ای رفته که بنظرم بنظرم با توجه به شرایط کنونی آکادمی های کارگردانی در ژاپن که از دو تا رفقام شنیدم، میشه روی ده دوازده سال آینده امیدوار بود، حالا نه در حد کوروساوا و اوزو اما به نسبت بهتر از وضع حال حاضر، اینم در نظر بگیرید هرچی ژاپن افت کرد طی این سالها در عوض چین اومد بالا و آثار قابل احترامی رو روانه سینماهای جهان کرد
      من خودم بشدت طرفدار ژانگ ییمو هستم و به جرات جز پنج نفر برتر دنیاست، اما خب به آسیایی ها خیلی بها نمیدن غربی ها، حالا آسیای شرق بهتره وضعش، به خاورمیانه و آفریقا اصلا اهمیت نمیدن، من فیلم مصری الجزایری ایرانی تونسی حتی لبنانی و فلسطینی خوب زیاد دیدم که از صدتا فیلم پر زرق و برق و پوچ غربی بهترن اما اصلا دیده نمیشن، این مساله در مورد شرق اروپا هم صدق میکنه متاسفانه

      0
      0
  • Gray Fox گفت:

    کارجالبیه واقعا،طبیعتاآثارکوروساوا ارزش بالایی دارن.
    یه نکته فقط امیدوارم بهبود پیداکرده باشه،درحین مبارزات شاهد یه مقدار مکث حین حمله و ضد حمله بودم ،هرچقدربه اصطلاح کمبوهاش متناوب باشه لذت مبارزاتشم بیشتر خواهد بود.

    0
    0
  • زندگی دو بخشه
    قبل از کوروساوا
    بعد از کوروساوا

    در مورد هاکس هم این مساله صدق میکنه

    0
    0
  • mo70 گفت:

    دیگه داره از بازی عالی رد میشه و به بازی دیوانه کننده میرسه.
    دارم دیوونه میشم از وقتی که این خبر رو دیدم

    0
    0
  • Only-Sony گفت:

    برترین حالت تاریخ جهان الحق سونی سرور و سلطان است In Love

    0
    0
  • Grandwarden گفت:

    واقعا شاهد این هستیم که استودیو ساکر پانچ خلاقیت زیادی به خرج داده و موارد جالبی رو به بازی اضافه کرده.امیدوارم حسابی بترکون ظاهر بشه و این فرنچایز هم بره جزو فرنچایز های استثنایی پلی استیشن.

    0
    0