یکی از نمایندگان سونی نقد وبسایتی معتبر در مورد The Last of Us Part 2 را زیر سوال برد - گیمفا
یکی از نمایندگان سونی نقد وبسایتی معتبر در مورد The Last of Us Part 2 را زیر سوال برد - گیمفا
یکی از نمایندگان سونی نقد وبسایتی معتبر در مورد The Last of Us Part 2 را زیر سوال برد - گیمفا
یکی از نمایندگان سونی نقد وبسایتی معتبر در مورد The Last of Us Part 2 را زیر سوال برد - گیمفا

یکی از نمایندگان سونی نقد وبسایتی معتبر در مورد The Last of Us Part 2 را زیر سوال برد

محمد حسین کریمی
۲۰:۳۰ ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
یکی از نمایندگان سونی نقد وبسایتی معتبر در مورد The Last of Us Part 2 را زیر سوال برد - گیمفا

بازی The Last of Us Part 2 توانست نظر اکثر منتقدان را به خود جلب کند اما در این میان برخی از آن‌ها خشونت بیش از حد و روایت آن را مورد انتقاد قرار داده‌اند. با وجود انتقادات از سوی برخی کاربران و منتقدین همچنان شاهد نمرات بالا و میانگین ۹۴ در وبسایت متاکریتیک هستیم اما ظاهراََ به تازگی یکی از نمایندگان سونی نقدی از The Last of Us Part 2 را زیر سوال برده است.

شاید بسیاری از نمرات داده شده به بازی از سوی کاربران معتبر نباشند اما در میان آن‌ها افرادی وجود دارند که انتقادات واقعی و بعضاََ شخصی به این اثر وارد کرده‌اند که به طور حتم باید با این دسته از کاربران با منطق مناسب بحث کرد. وبسایت Vice در نقد و بررسی خود نوشته بود:

در حقیقت The Last of Us Part 2 نسبت به بازی‌های قبلی ناتی‌داگ (Naughty Dog) چیز جدیدی برای ارائه ندارد. هر چه در بازی پیش می‌رویم گیرایی قصد و انگیزه‌ی شخصیت‌ها در این عنوان کمرنگ‌تر می‌شود.

حال جالب است بدانید که یکی از نمایندگان سونی با آقای راب زکنی (Rob Zacny) ارتباط برقرار کرده و گفته است که برخی نتیجه‌گیری‌ها در نقد شما ناعادلانه بوده و شما پیشرفته‌ها و تغییرات به وجود آمده را به طور کامل نادیده گرفته‌اید. زکنی می‌گوید که این گفت و گو میان او و نماینده‌ی سونی لذت‌بخش اما غیرمعمول بوده است.

قبلاََ نیز ناشرهای مختلف با منتقدین صحبت‌هایی در مورد عدم دقت در نقد داشته‌اند اما این که نتیجه‌گیری نقد یک منتقد موضوع اصلی باشد خیلی معمول نیست.

مطمئناََ عناوینی که موضوع جاه‌طلبانه و روایتی متفاوت از سایر بازی‌ها دارند باعث به وجود آمدن دو دستگی در میان بازی‌بازان می‌شوند و تا جایی که نقد‌های دو طرف جانب‌دارانه نباشند باید به حرف دو دسته گوش داد تا شاید بتوان به نتیجه‌ای منطقی رسید اما در این میان مهم‌ترین چیز تجربه‌ی شخصی افراد است.

استودیو‌ی ناتی داگ پس از گذشت یک هفته از آزار و اذیت توسعه دهندگان بازی The Last of Us Part II و تهدید شدن‌ آن‌ها به مرگ در حساب توییتر (Twitter) خود این پیام را منتشر و این اقدام آزاردهنده را محکوم کرده است:

اگرچه ما همواره از هرگونه انتقاد نسبت به آثارمان استقبال کرده و خواهیم کرد. اما تهدید و آزار و اذیت تیم توسعه و بازیگری خود را به شدت محکوم می‌کنیم.

The Last of Us Part II در حال حاضر برای پلتفرم پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یکی از نمایندگان سونی نقد وبسایتی معتبر در مورد The Last of Us Part 2 را زیر سوال برد - گیمفا
یکی از نمایندگان سونی نقد وبسایتی معتبر در مورد The Last of Us Part 2 را زیر سوال برد - گیمفا
یکی از نمایندگان سونی نقد وبسایتی معتبر در مورد The Last of Us Part 2 را زیر سوال برد - گیمفا
یکی از نمایندگان سونی نقد وبسایتی معتبر در مورد The Last of Us Part 2 را زیر سوال برد - گیمفا
یکی از نمایندگان سونی نقد وبسایتی معتبر در مورد The Last of Us Part 2 را زیر سوال برد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بله هرکس بخواد خلاف چیزی که بقیه رای دادن نظر بده مطمئنا بازخواست خواهد شد میگن مردم اینطورین ولی منتقدا که هیتر نیستن یا مثلا پدرکشتگی ندارن با بازی ها به دو ثانیه نکشیده زنگم زدن بهشون . خدا میدونه چه تعداد مجبور شدن سکوت کنن خیلی جاها وقتی جلوی نقد های اینچنینی گرفته میشه Gamespot 8 میده نمیترسه ولی بقیه همه ۱۰ میدن از ترس اینکه رابطشون با سونی بد بشه و طرفدار ها شون رو از دست بدن کاملا واضحه که بازی نمره ی بالا میگیره در اخرم کاربران این سایت نظر خودشون رو مقدم بر هر نظری میدونن و حتی سایت هایی رو مثل این معتبر نمیدونن که درواقع همین مشکل اصلیه انگار گوش و چشم همه بسته شده روی واقعیت ها … من مطمئنم خیلی سایت ها مجبور شدن سکوت کنن برای بقای خودشون و روابطی که دارن بین تمام بازی های سونی این بازی رو قبول ندارم و فکر میکنم در حقش لطف بیش از حد شده ضمن اینکه داستان قسمت دوم برای خیلیا قابل قبول نبوده و به منقد ها اجازه ی نقد ساعاتی از گیم رو ندادن نمیدونم شایدم من اینطور فکر میکنم ولی خب گیم پلی بازی رو برای ساعاتی نگاه کردم داخل یوتیوب و سعی کردم بدون نظر بد ببینم واقعا این بازی لذت داره یا ن ولی دیدم از نظر شخصی با بازی ارتباطی برقرار نمیکنم ولی خب کسی رو مجبور به بازی کردن نکردن .. نظرات کاربران رو میخوندم صرفا داشتن به داستان انتقاد میکردن یک تعداد زیادی هم گفتن فقط برای تحمیل Agenda های خودشون این بازی رو ساختن
    از طرف دیگه کار بعضی ادم ها واقعا رقت انگیزه که یک نفرو بخاطر صداش که توی بازی بوده تهدید به مرگ کنی خجالت اوره

    • My Crush Abby گفت:

      دوست عزیز دیگه همه میدونن vice و polygon کلا ضد انحصاری هایی سونی مخصوصا لست هستن
      شما برو نقد لست ۱ رو ببین چه نمره افتضاحی دادن به لست ۱ الکی قضاوت نکن شما
      این دو منتقد سایت معتبر هستن اما محترم نیستن

      • خب منظور من اینکه هرنقدی رو نمیشه رد کرد من با این سایت بخصوص کاری ندارم منظور من اینکه اگر کسی مخالفتی داره صد درصد بخاطر هیتر بودنش نیست شاید یک مشکلاتی رو واقعا میبینه نمیشه روی همه چیز برچسب هیتری زد بالاخره نقد میکنن دیگه کاربرای عادی که نیستن ..من قضاوت نمیکنم با چیزهایی که میبینم حرف میزنم اصلا دلیلی نداره اجازه ی نقد ندی به نقد کننده هایی که مخالفت هستن اگر اینم توجیه پذیر باشه به ساعاتی که اجازه ی نقد ندادن قابل قبول نیست

        • 30nabhl گفت:

          حرف شما کاملا درسته
          ولی اون کاربرایی که به محض انتشار بازی رفتن ۱ یا صفر دادن اونا هیترن
          اونایی که یکی اون خانوم صداگذار رو تهدید کردن اونا هیترن
          یعنی بازی به اندازه ۴ نمره هم ارزش نداره؟
          یعنی فقط گرافیک هنریش ۳ نمره نمی ارزه؟
          وگرنه نظر منفی یا مثبت هر کسی کاملا محترمانس
          ولی خب انصاف و منطق هم خوب چیزیه
          من نه پلی استیشن دارم نه تجربه این بازی رو داشتم
          ولی خب جبهه گیری بعضیا خیلی واضحه
          شما هم از نوع حرف زدنتون کاملا مشخصه آدم فهمیده ای هستین و نیازی به بحث کردن باهاتون

        • S.IOWA گفت:

          ولی مشکلی وجود نداره و کسی میاد ایراد الکی میگیره… :laugh:
          نظر شخصی با نظر فنی و کلی فرق داره

    • Wounds گفت:

      خلاف بقیه نظر دادن اشکالی نداره اشکال جایی ایجاد میشه که نظر مخالف نه از رویی منطق و نقد به مسائل اصلی و فنی بلکه فقط و فقط برای اینکه نمی تونی موفقیت رغیبت ببینی ارائه میشه همچین نظری نه تنها ارزش نداره توهین آمیز هم هست
      البته این رفتار سونی هم غیر حرفه ای بود

    • AmiRmsD گفت:

      خجالت بکش. دیگه دارید حال ادمو به هم میزنید

    • Neil_druckman گفت:

      twitcher
      جالب اگه این منتقد همین حرفا رو برا ویچر زده بود دیگه این جملات قشنگ قشنگو نمیگفتی.شما برو هورایزنو بعد ۴ سال بازی کن.نمیخواد داستان بازیی که انجام ندادی رو نقد کنی.هر کس این بازی رو انجام داده باشه خیلی سریع میفهمه این منتقد چقدر چرت و پرت گفته.به اندازه کافیم هیترا جولان دادن حالا دوبار سونی فنا دفاع کردن همه حالشون بد شده.جمع کنید تو رو خدا.
      اما خطاب به کسایی که بازیرو تموم کردن و از داستان بدشون اومده
      اسپویل
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      میدونید مثلا مشکلتون چیه؟میایید میگید اقا چرا جول مرد چرا روی شخصیتا جولان نمیدن لااقل تا نصف بازی جول مرد.اما متوجه نیستید اقا داستان یه چی دیگست موضوع یه چی دیگس.طرف میگه چرا جول انقدر بد مرد.واقعا خسته نشدید انقدر داستان کلیشه ایگپ.مثلا طرف انتظار داشتید زیر نور افتاب با ابهت بمیره.نه اقا جان بازی هدفش این نیست.یسریا که مشکلشون هموفوبین که اونا اصلا ارزش جواب دادن ندارن‌.خب بعد میگید چرا ابی بازی میکنیم مثلا شخصیتی مثل جسی زیاد بهش نمیپردازه(البته بازی یکم شتاب زده هست)اما چون اصلا بایم مسگم هدف بازی این نیست‌.بازی نمیخواد بیاید شخصیتی مثل جسی یا دینا رو باز کنه.نسخه قبلم این کارو نکرد زیاد.بازی در مورد یکسری اتفاقه که برای شخصیتا می افته و اونا دقیقن نمیدونن چه واکنشی نشون بدن و واقعا دراکمن اینو به بهترین نحو دراورده.اگر مایکروفنا یکم درکشون بالا بود میفهمیدن که نباید این بازی رو هیت بکنن و برن تو متاکریتیک ۰ بدن.مثلا ییری رفتن تو پیج بارلوگ تهدید که تو حق نداری داستانو اینجوری کنی یعنی رسمن دارن میگن تو باید یه داستان بنویسی کلیشه ای که فقط کریتوس بزنه همه رو بکشه ما ها خوشمون بیاد.بعد همینا اعتراض میکنن که چرا میگن گیم برای بچه هاست.این بازی میتونست برای همیشه این جملاتو حذف کنه و جامعه گیمری رو بشدت وسیع کنه و مثل سینما بشه.که به همت دوستان این اتفاق خیلی بعید شد.مگه اینکه امثال بارلوگ نترسن و داستانی که واقعا ساختار شکنه رو بنویسن.

    • marilyn گفت:

      همه میدونن این VICE و POLYGON ضد انحصاری های سونی هستن مخصوصا بازی لست
      لست ۱ رو برید ببینید چه نمره ای دادن و نقد مزخرفی انجام دادن به بازی ای که گوتی ۲۰۱۳ شد
      الانم به لست ۲ اینطوری نمره دادن اینا دیگه ثابت شده هستن که چه مزخرفین این نظری هم که واسه لست ۲ دادن واقعا توهین امیز بوده و بیخود حداقل یک نقد منطقی میکردن ولی چون ایرادی نمیتونن بگیرن اینجوری چرت و پرت میبافن بهم

      • godkiller گفت:

        اصلا گیریم پولیگان و وایس و هر چی دیگه ضد سونی و نمره ۱ بدن. سونی با این کارش فقط شان خودشو آورد پایین هیچ حقی هم نداره اعتراض کنه مثل همون سال ۲۰۱۵ که quarter to three و منتقدشون نمره ی عجیب ۴ رو به بازی UNCHARTED 4 داد. بدون اعتراض کردن نه ارزش های بازی اومد پایین نه اتفاق عجیبی افتاد. کسی که باید بدونه نقد منصفانه نیست با یه نظر میفهمه. این حرکت سونی بدون شک اشتباهه.

      • Iliya گفت:

        نقد مزخرف همیشه هست
        TOO MUCH WATER
        که میم بزرگ تاریخه تقریبا همه میدونن کی نقد کرده
        گیم اسپات یه کیلزون ۱۰ از ۱۰ داده(جنگ جهانی همون موقع ایجاد شد:-|)
        IGN به یه بازی(در مورد بیگانه ها) نمره ۵٫۹ داده چون هوش مصنوعی زیادی باهوشه
        هرکسی هم دلایل زیادی میتونه از بازی پیدا کنه که نمره کم بده
        که بقیه اصلا متوجهش نشن

  • این کارشون کمی غیر حرفه ای بوده

  • ناموسا به نظر این اقا چیز جدیدی ارائه نمیده لست ۲؟
    عجب

  • Sina_2081 گفت:

    هرروز که از این اثر بگذره ، بیشتر و بیشتر درک میشه. خاصیت بازیهای ساختار شکن همینه مثل death stranding . واقعا به چنین کارگردانهایی که خلاف کلیشه ها عمل کنن ، برای پیشرفت صنعت گیم نیاز داریم.

  • pink panther گفت:

    یه چیز عجیب تو بازی هست
    دقت کردین چهره الی تو بازی چند بار عوض میشه ؟
    اخه نمیشه هم گفت سوتی سازنده هاست چون هر شخصیت یه مدل سه بعدی از پیش ساخته شده داره برای همین واقعا عجیب و ترسناکه این شایدم چشمای من بنجله نمیدونم
    امت درکل کراش واقعی الیه اگه … نبود خودم میرفتم سیاتل سوارش میکردم :laugh:
    مایکروسافت هم یاد بگیره یکم شخصیت های انحصاری هاشو خوش چهره طراحی کنه نه مثل گیرز ۵ شبیه سیب زمینی!

  • خیلی از شرکتا اینکارو میکنن مثلا وقتی یه بازیشون نمره بالا میگیره ولی چندتا سایت خوششون نمیاد و نمره پایینتر میدن شرکتا میان میگن چرا به بازی ما کم دادین یا میگن اصلا نقد شما اشتباست میتونین ویدیوهای Jim Sterling رو تو یوتیوب ببینین راجع به این موضوع کلی ویدیو داره

  • واسه کی مینویسی. ول کن. اینا خودشون رو به نشنیدن زدن. نمیخوان بشنون. خودت رو خسته نکن. حرفات خریدار نداره.

  • Bigby15 گفت:

    دوست عزیز اگه اینطوری پس halo5 یه اشغال به تمام معناست چون چیزی که تو تریلراش نشون دادن زمین تا اسمون داستانش تو بازی فرق داشت. تو خیلی از فیلمام همین کارو میکنن که داستان لو نره.اگر این بازی و بازی کرده بودی نمیگفتی مرگ فلان کسی الکی بوده اتفاقا این بازی نشون میده هر کاری که میکنی عواقب داره و ازش نمیتونی در بری .مثله game of throne که با خیلی از شخصیتاش همین کار کرد ولی با دلیل.

    • arm4nii گفت:

      طرفدارای ماکرو خودشون به داستان هیلو ۵ اعتراض داشتن و به اطلاع تیم سازندشم رسوندن و حتی منتقدها هم نوشتن اما مثل شما کسی برخورد نکرد که داستان بازی مشکل داره و با چکش لهش کنین.داستان سلیقه ایه.یکی خوشش میاد یکی نمیاد.
      من خودم لست یک رو تموم کردم و داستانش عالی بود.کل بازی فوقالعاده بود.حالا اگه نسخه دو رو بازی کنم میت شماره اول و تمومش کنم بگم داستانش بم نچسپید و خوشم نیومد گناه کردم.
      شماها دیگه چتونه بابا چند هفتست گیمفا رو با نفهمی و انتقاد پذیر نبودنتون به….بزرگ شین یکم.

      • Bigby15 گفت:

        بر خورده من کاملا محترمانه بود مثله شما توهین نکردمو بگم نفهم این ۱ و ۲ امشاله شماها به گند کشیدن اگه خوشت نیومد از بازی خیلی راحت بهجا کوبیدن بازیه که کاملا سلیقه ای هست و اسپویل کردن بگید خوشتون نیومد.نکه بیاید همه چیو بگید یا خنده دار تر از همه مثله چند نفر دیگه که میگن بازی صحنه زیاد داره و …. بعد همینا زیر the wither 3 کامنت میزارن اینجور رفتارا که بخواین به هر دری بزنید که یه بازی که نه ماله منه نه شما بکوبید اینطوری معلومه طرف مشکله روانی داره.شاید یکی واقعا این بازی و بگیره و لذت ببره و با خوندن کامنتای همین اشخاص که بیشتر ادمای ابله و فن بوی یا هیتر هستن نره تجربه کنه.هر کسی نظرش بنویسه محترمانه بنویسه نه اینکه تحمیل کنه اونم بازی که داستانش سلیقه ای هست .ادمای معروفی که خوششون نیومده بود هیچ وقت توهین نکردن به بازی . ممنون میشم بقیه هم سره هر بازی همین رفتار نشون بدن هر کسی سلیقش فرق میکنه احترام بزارید این کمپانی ها نه برا شماست نا من

  • تعصب کورشون کرده. خودتو اذیت نکن. منم بیخیال شدم. انقدر ایراد داره داستان که میشه مقاله نوشت براش
    نقد درست حسابی میکنی بهت میگن هیتر
    منی که ۶ بار فقط نسخه ی اول رو تموم کردم.

  • Stalin 657 گفت:

    دمش گرم خوب کار کرده وای از دست این منتقدین که بی دلیل از بازی نمره کم می کنن

  • i know you wish things were different
    I wish things were different
    But they ain’t

  • هرجا بگی از بازی خوشت نیومده بهت برچسب زن ستیز، هوموفوب، ترنسفوب و نـادان میزنن. اکثر اونایی هم که این تهمت هارو میزنن اصلا نسخه ی اول رو بازی نکردن.

  • Fight Club گفت:

    بازی رو چند شب پیش تموم کردم…
    خیلی دوست داشتم نظرم رو خلاصه درباره بازی بگم..
    ولی واقعا… واقعا وقتی دیدگاه های کاربرا رو میخونم..
    در زبان گفتار خود باز میمونم..
    بخث نظر شخصی نیست…
    فضا رو رو برای همچین اثر ساختار شکنی که ابعاد مختلفی رو تو داستان خودش قرار داده رو کوچیک میدونم!!
    زمانی میگیم … صعنت گیم در حال رسیدن و کمتر کردن فاصله با صنعت سینماست… کامل داریم خودمون رو گول میزنیم..
    تا زمانی که همچین افکاری تو قشر گیمرهای ما وجود داشته باشه… که حتی دوست ندارن قهرمانشون کوچک ترین زخم و دست نخورده بمونه تا اخر داستان.. حالا حالاها این صنعت جا و فاصله داره با سینما…

  • Oracle گفت:

    چقدر نیل دراکمن تهدید به مرگ شده خودشم توییت های تهدید رو گذاشته اصلا.

    خراب کردی نیل دراکمن!!!!

  • پس متال گیر ۲ هم بدترین بازی تاریخه :idk:

    • aliamini595 گفت:

      متال گیر وقتی تریلراش با بازی اصلی فرق داشت که یوتیوبی درکار نبود و اینترنت به این فراگیری نبود و تریلرت یه روزه ۱ میلیون ویو نمیخورد:/
      بعد اون کوجیماعه بلده کارشو نه یه بابایی که بعد تعریف و تمجید جو میگیرتش دور برمیداره.
      دقت کنین تو صنعت فیلم خیلی از این اتفاقا میوفته که تریلر با داستان فرق داره ولی تو هیچ فیلمیو ۶ ۷ سال منتظرش نمیشینی و هر سال برا دیدن تریلرش تا نصف شب بیدار نمیمونی در ضمن هیچ فیلمی ۶۰ دلار نیست و هیچ فیلمی به نظرم نتونسته کاری که نسخه اول با جوئل و الی کرد رو با شخصیت دیگه ای انجام بده:)

  • امروز بازی رو تموم کردم و نظری که میخوام بدم ممکنه خیلیا رو عصبانی کنه
    اسپویل
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    حقیقتا اواسط بازی خیلی داشت خوشم میومد از بازی وقتی که ابی با کمک کردن به یارا و لو میخواست اون احساس سنگینو برای خودش کمرنگ تر کنه.حتی یه بارم گفت که این کمک هایی که به شما میکنمو به خاطر خودم انجام میدم.راستشو بخواید هیچکدوم از کارایی که کرد باعث نشد که من نسبت بهش علاقه پیدا کنم.تنفرمو ازش کم کرد ولی باعث نشد ازش خوشم بیاد و دلم بهش بسوزه.نه برای خودش نه برای هیچکدوم از دوستاش از جمله اوون و منی.ولی به خوبی داشت نشون میداد که همیشه انتقام بهترین چیز نیست و وقتی به دستش میاری باعث میشه خیلی چیزای دیگه رو از دست بدی.از جمله اطرافیانت.بعضی جاهای گیم پلی ابی واقعا ناراحتم کرد.صحنه ی فایتش با الی واقعا دلم نمیخواست هیچکدوم از دکمه هارو بزنم چون من با الی و جول تو نسخه ی اول زندگی کرده بودم.هیچوقت اون تیکه ی بازی اول که جول حالش بد بود و الی رفت براش آنتی بیوتک بیاره رو یادم نمیره.اصلا اشکالی تو بهم خوردن رابطه ی جول و الی نمیبینم چون آخر قسمت اولم حدس زدم اگه قسمت دومی باشه این اتفاق ممکنه بیفته.ولی مرگ جول به اون شکل توسط یه شخصیتی که حتی یه ساعت نشده بود معرفی شده برام قابل هضم نبود.خیلیاتون میگید ضد کلیشه بود.باشه قبول.ولی کاش اول اجازه میدادن داستان ابی رو بدونیم و بیشتر باهاش آشنا شیم.شاید اونوقت خیلیا اینجور ناراحت نمیشدن.نمیشه بدون توسعه دادن یه شخصیت بخوایم بازی باز باهاش سریع ارتباط برقرار کنه و به خاطر کشتن یه شخصیت که قطعا همه دوستش داشتن اونم توی دو ساعت اول باهاش همدردی بشه.پایان الی هم واقعا ناراحتم کرد.دختری که تو قسمت اول گفت بیشتر از همه چیز از تنها شدن میترسم همه رو از دست داد و تنها شد و آخرشم به طرز عجیبی از انتقام منصرف شد.نظر شخصیمه خواهشا ناراحت نشین ولی شخصیتای اصلی بازی اول و حتی جسی و دینا میتونستن پایان های بهتری داشته باشن.پایان بهتر همیشه به معنی پایان شیرین نیست.و هر پایان تلخی هم ضد کلیشه نیست.امیدوارم تو آینده بازم درباره ی این سری بشنوم و بتونم دوباره یه نسخه ازشو بازی کنم.میخوام کامنتمو با این جمله ی قشنگ جول تموم کنم
    If somehow the Lord gave me a second chance at that moment, I would do it all over again

  • دوست عزیز اینایی که به عنوان ایراد مطرح کردی همش خوبی بازی بود و کلاس بالای اون

    اسپویل :

    این عین احترام به مخاطبه که شخصیت محبوبشون رو همون اول‌ بکشی. دراکمن فک کرده مخاطبش اونقدر کلاسش بالا هست که ذهنش پر ار کلیشه های فیلمای درجه چندم ابرقهرمانی و هالیوودی باشه که مثلا شخصیت محبوب باید تا آخر زنده بمونه و … نه! اینجا خبری از کلیشه نیست. قرار نیست چون مخاطب دوست داره جول زنده بمونه حول هم زنده بمونه! بعد شما اصلا دیدتون به مرگ از دید من اشتباهه. مرگ رهاییه مخصوصا برای جول که کول و بار غم به فنا دادت کل دنیا به خاطر خودخواهیدخودش رو باید تا آخر عمر به دوش بکشه و هر روز بابتش اذیت شه. این مرگ منو عصبانی نکرد بلکه جزو بهترین مرگ هایی بود که دیده بودم

  • ark.ps4 گفت:

    منم واقعا دوست داشتم با جوئل بازی کنم
    اما
    اما
    دقیقا ناتی با حذف زودهنگامش باعث شد ما تا ثانیه اخر بازی فقدانش رو حس کنیم و معنی واقعی نفرت و خشم رو بچشیم

    لست٢ ، شیرین ترین خاطره ی تلخِ هر گیمیریه!

  • reza_tport گفت:

    نمیدونم بچه ها باید سر چیز های الکی با هم بحث کنن و همدیگه رو دلخور کنن
    خیلی سادست یه سری ها با بازی حال کردن و اشکالی ندیدین و یه سری ها حال نکردن و یه سری نواقص رو دیدن
    خوب !!!! که چی ؟ مهمه مگه ؟
    اونی که حالش رو برده نوش جونش و دلیل نمیشه به نظر بقیه توهین کنه
    اونی هم که حالش رو نبرده دلیل نمیشه کسایی رو که حالش رو بردن زیر سوال ببره
    اونی هم که بازیش نکرده (یکیش خودمم) دلیل نمیشه اصلا ازش تعریف کنه یا بکوبونتش
    اگه من قبلا در مورد داستان بازی نظری دادم متاسفم و نباید این اشتباه رو میکردم

  • Uchiha-Salar گفت:

    بازی گیم پلی اش چه رشدی داشته؟ طناب اضافه شده. المانهای ار پی جی اضافه شده. قابلیت پریدن اضافه شده.
    اصلا میگیم گیم پلی خیلی برتری نسبت به قبل داشته.

    گرافیک فوق العاده هست و همیشه بود.
    موسیقی فوق العاده هست و بود.

    داستان؟
    بنده عاشق لست یک بودم و کلا هیچ علاقه ای به طرفداری کورکورانه از هیچ کنسولی و پلتفرمی ندارم. جنگ سر کنسول واقعا کودکانه هست. بحث اینجا فقط راجب حقیقت یک محصوله نه هیچ چیز دیگه.

    سوال من فقط اینه: این داستان واقعا منطقی هست؟ یا فقط توجیه شدنی؟ شما می تونی هر چیزی رو حتی غیر منطقی با تعاریف شخصی و با یک مجموعه قوانین به خصوص توجیه کنی. ولی ایا اون واقعا منطقی هست؟ برای مثال شما می تونی جاذبه رو با قوانین نیوتونی به راحتی توجیه کنی ولی ایا این قوانین میتونن جاذبه در سیاه چاله و ابعاد اتمی رو توجیه کنن؟ منطق چی هست؟
    من روی صحبتم با منتقد این بازی تو این سایت هست. شما به خوبی بازی رو توجیه کردین ولی ایا واقعا این داستان به نظر شما منطقی هست. جدا از هر گونه تعصب، هر گونه طرفداری کورکورانه، ایا واقعا روندی که داستان طی میکنه منطقی هست؟ دوستان همگی از جریانات بازی با خبرن. من هیچ اشاره ای به اونها نمیکنم.
    باز هم میگم این بازی اگر مستقل بود بازی فوق العاده ای میشد ولی جدا به نظر شما این دنباله لست یک می تونست باشه؟
    ایکاش نقدها و قضاوتها جدا از تعصبات شخصی بود.
    متاسفانه اگر با همین روند پیش بریم صنعت گیم به مریضی صنعت فیلم دچار میشه که کماکان در شرف اون هم هست.
    برادر اصلا هدف نهایی گیم این هست که مثل زندگی بشه. یعنی سیاه و بی رحم و … بشه. قبول. ولی زندگی دست کم منطقیه. تحمیلی نیست. اگر یه چی به شما تحمیل بشه باهاش مقابله نمیکنی؟
    میگم اقا قبول شما میگی دوست نداری بازی نکن. نخر. باشه بازم قبول.
    من فقط دلم سوخت. تمام

  • Stalin 657 گفت:

    اسپویل

    بلی شاهکار شاهکاری که منفورترین بازی تاریخ پلی استیشن شده منحیث یک طرفدار نسخه یک بازی این همه سال منتظر این بازی بودم و تجربه هم کرد ولی در یک کلام بگم ارزش اش را نداشت اصلا منصفانه بگم چرا نیم بازی رو در نقش منفی بازی طی کنیم بازی به زور می خواهد به ما بگه که نقش منفی داستان در واقع نقش مثبت و نقش مثبت در واقع منفی یا اصلا چرا یک شخصیت اصلی داستان طی یک اتفاق مسخره کشته بشه نیل کارگردان بازی عقاید خودش رو می خواهد به زور تحمیل کنه تو هیچ بازی انتقام که اساس داستان رو تشکیل نیم تمام بماند مثلا در نسخه سوم god of war کریتوس انتقام نیم تمام راه کنه اونم در صحنه آخر یک فلش بک از گذشته به یادش بیاد قلعه المپ رو ترک کنه یا چند روز پیش یکی از کاربران داستان cod modern warfare 2 رو مثل زدن حال اگر من در روایت داستانی مشکل زیاد داره اگر بگم کامنت طولانی می شود
    😎

  • Iliya گفت:

    امم
    نماینده همون سهام دار حساب میشه؟
    اگه میشه رفتارش منطقیه چونسهام داره دیگه

  • GrandWarden گفت:

    دوستان عزیز نظرم دارای اسپویلره خواهش میکنم اگر بازی رو تجربه نکردید نخونید.این گوهر هنری رو باید فقط خودتون تجربه کنید.
    اسپویل
    .
    .
    .
    ‌.
    .
    از وقتی که اولین بار اطلاعات لو رفته توی اینترنت منتشر شد،با دقت تمام تونستم از همشون دوری کنم.ولی متاسفانه سر یک اشتباه از جانب خودم مرگ جول برام لو رفت که البته خودمم حدس زده بودم.بگذریم.بعد از اینکه توی بازی ابی به صورت وحشیانه جول رو به قتل رسوند،حالم از بازی بهم خورد.حالم از دراکمن هم بهم خورد.نمیتونستم درک کنم که چرا جول باید این شکلی کشته بشه.و اما بعدش که روز اول سیاتل آغاز شد،یک حس عجیب و بی سابقه ای در من شکل گرفت.باور نکردنی بود ولی انگار خود من بودم که سوار بر اسب در اون مناظر زیبا و نفس گیر در حال عبور بودم.نه تنها گرافیک بازی من رو به وجد آورد،بلکه ذوق و خلاقیت اعضای ناتی داگ این شور و هیجان رو چند برابر کرد.دیالوگ های رد و بدل شده بین الی و دینا در بالاترین کیفیت ممکن نوشته شده‌.شخصیت پردازی ها فوق العاده بی نقص.آخه مگه میشه؟جزئیات صورت به گونه ای کار شدند که انگار چندین بار این شخصیت ها رو از نزدیک دیدی و باهاشون معاشرت کردی.و بعد از اون یواش یواش گیم پلی فرا شاهکار بازی شروع به درخشیدن میکنه.گیم پلی بازی تا حدی منو به هیجان آورد که احساس کردم خودمم که در این جهان پسا آخر الزمانی در حال از پا در آوردن دشمنانم هستم.به جرئت میتونم بگم گیم پلی بازی در این سبک یکی از ۳ تای برتر تاریخ هستش.همچنان که جلو میریم گیم پلی و گرافیک و طراحی هنری بازی منو بیشتر غافلگیر میکنن و منو به وجد میارن و پیشرفت ها نسبت به نسخه اول بیشتر نمایان میشن اما این بازی همچنان نسبت به نسخه اول چیزی کم داره.داستان و روایت به قدرتمندی نسخه اول نیستن و نمیتونن اون حس جادویی رو به بازیکن القا کنند.تا این که یواش یواش میرسیم به فلش بک ها.بخش هایی از بازی که به شخصه برای من بهترین قسمت های بازین‌.کارگردانی استادانه و از اون مهم تر اینکه در زمان مناسب پخش میشن.و حالا یواش یواش ورق داره برمیگرده.داستانی که برام نسبت به نسخه اول ضعیف تر محسوب میشد،به آهستگی داره جای نسخه اول رو واسم میگیره.دوستان بعد از اینکه متوجه شدم قراره تقریبا نصف بازی رو با ابی ادامه بدیم،به شدت جا خوردم و یک حس بدی در من شکل گرفت.هر چی نباشه داری آنتاگونیستی رو کنترل میکنی که کاراکتر مورد علاقت رو به بدترین شکل ممکن جلوی چشمات به قتل رسوند.اما ناتی داگ چیز دیگه ای در سر داره. روایت داستان واقعا بی نظیره.انگیزه ابی که یواش یواش متوجه میشیم صرفا آدم بد داستان نیست در قتل جول مشخص میشه.ابی از انجام این کار انگیزه خودش رو داره.دقیقا همونطور که الی میخواد انتقام پدرش رو بگیره.هر چند ما به عنوان مخاطب باهاش موافق باشیم یا نه.و در آخر هم جا داره یادی کنیم از پایان بندی شاهکار داستان.به جرئت میتونم بگم بهترین پایان ممکن رو داشت با توجه به چیزهایی که توی این صحنه و در طول بازی نمایش داده شد.دوستان توهین و ایراد گرفتن از این بازی توهین به ذات هنره.اگر با داستان و نحوه پیشرفت اون مخالفت دارید،دلیل نمیشه اون رو بکوبونید چون به زیباترین و استادانه ترین شکل ممکن نوشته شده.داستانی که نشون میده هیچکس سیاه یا سفید نیست.داستانی که نشون میده نباید یک نفر صرفا از روی یک عمل قضاوت باشه.داستانی که روایت داستان رو از سمت دیگه ای برای ما نمایش میده و روایت میکنه.واقعا از لحاظ داستانی یکی از انقلابی ترین داستان ها و جنجالی ترین در کل مدیوم سرگرمی هست.باید قدر افرادی مثل دراکمن رو بخاطر همچنین آثار هنری دونست.ای کاش میشد از بعضی افراد کپی گرفت و ازشون چنتا داشت.چندین سال انتظار برای این بازی قطعا ارزشش رو برای من داشت و امیدوارم بیشتر شاهد چنین آثاری باشیم.امتیاز من به این بازی ۱۰/۱۰ و جای نسخه اول رو برام به عنوان بهترین بازی زندگیم میگیره.

یکی از نمایندگان سونی نقد وبسایتی معتبر در مورد The Last of Us Part 2 را زیر سوال برد - گیمفا
یکی از نمایندگان سونی نقد وبسایتی معتبر در مورد The Last of Us Part 2 را زیر سوال برد - گیمفا