من یک سامورایی هستم | پیش نمایش بازی Ghost of Tsushima - گیمفا
من یک سامورایی هستم | پیش نمایش بازی Ghost of Tsushima - گیمفا
من یک سامورایی هستم | پیش نمایش بازی Ghost of Tsushima - گیمفا
من یک سامورایی هستم | پیش نمایش بازی Ghost of Tsushima - گیمفا

من یک سامورایی هستم | پیش نمایش بازی Ghost of Tsushima

محمد آریامقدم
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
من یک سامورایی هستم | پیش نمایش بازی Ghost of Tsushima - گیمفا

بیش از نیمی از سال ۲۰۲۰ گذشته و همچنان بازی‌های بزرگ و مورد انتظاری هستند که در صف انتشار قرار داشته و به بازار عرضه نشده اند. به نظر می رسد که امسال، سال بهتری نسبت به سال ۲۰۱۹ است. تا به امروز، موفق به تجربه بازی های بزرگی مثل The Last of Us II، Final Fantasy VII Remake، Nioh 2، Call of Duty Warzone، Call of Duty Modern Warfare 2 Campaign Remastered، Ori and the Will of the Wisps و چندین بازی بزرگ و موفق دیگر هم شده ایم.  خبر خوب این است که بازی های بزرگ و مورد انتظار سال هنوز به پایان نرسیده اند. عناوینی نظیر Cyberpunk 2077، Ghost of Tsushima، Halo Infinite ،Assassin’s Creed Valhalla و Marvel’s Avengers هنوز منتشر نشده اند و گیمرها را به روزها و ماه‌های آینده سال ۲۰۲۰ امیدوار می کنند. برخی از بازی هایی که تا به امروز منتشر شده اند، می توانند از کاندیداهای جایزه بهترین بازی سال باشند. با این حال، می توان گفت که بازی هایی که هنوز به بازار عرضه نشده اند هم چنین پتانسیلی را دارند. در حالی که به نظر می رسد که نسل هشتم در حال به پایان رسیدن است، سونی در سال ۲۰۲۰ دو بازی مورد انتظار را باید منتشر می کرد. یکی از آن‌ها The Last of Us 2 بود. این که این بازی تا چه اندازه شایسته تعریف و تمجیدهاست را کنار بگذاریم. آمار و ارقام می گویند که The Last of Us II در حال حاضر یکی از بهترین بازی های تاریخ به شمار می رود. Ghost of Tsushima دیگر بازی مورد انتظار سونی در سال ۲۰۲۰ به شمار می رود. البته Nioh 2 را هم فراموش نکنید. این بازی فعلا به صورت انحصاری در دسترس کاربران سونی قرار گرفته. با این حال، یادمان نرفته که نسخه قبلی بازی بعدا برای PC هم منتشر شد. درست مثل بازی های دیوید کیج. شاید به زودی نسخه رایانه های شخصی بازی Nioh 2 هم معرفی شود. اتفاقی که برای Death Stranding و Horizon Zero Dawn رخ داده است. عنوان Final Fantasy 7 هم دیگر انحصاری PS4 است که تقریبا سه ماه پیش در دسترس کاربران این کنسول قرار گرفت. خب تا به امروز بازی های Nioh 2، Final Fantasy VII Remake و The Last of Us II به بازار عرضه شده اند. سه عنوانی که در برآورده کردن انتظارات هم موفق عمل کرده و هر کدام در سبک خود، در حال حاضر جزو بهترین ها محسوب می شوند. سونی در نسل هشتم عالی عمل کرده و قصد هم ندارد که در اواخر نسل، کارنامه اش زیر سوال برود. تا سال ۲۰۲۰ هم نرفته! تقریبا در هر سبک و سیاقی، سونی در این نسل عملکرد خیلی خوبی داشته است. اگر از بازی‌های ریسینگ فاکتور بگیریم، در دیگر ژانرها، PS4 انحصاری‌های خیلی خوبی داشته است.

کم کم در حال نزدیک شدن به انتشار آخرین بازی انحصاری PS4 در سال ۲۰۲۰ هستیم. عنوانی که مسئولیت ساختش بر عهده Sucker Punch Productions است. نزدیک به دو دهه است که ساکرپانچ برای کنسول های مختلف سونی، بازی می سازد. عملکرد این استودیو از سال ۲۰۰۲ تا به امروز فوق العاده بوده است. سری بازی Infamous را احتمالا خیلی خوب می شناسید. مجموعه ای که اولین نسخه اش برای PS3 در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و تاکنون دو نسخه اش هم در دسترس کاربران PS4 قرار گرفته اند. Infamous Second Son و Infamous First Light، بازی هایی بوده اند که در نسل هشتم، توسط ساکرپانچ توسعه یافته و توسط سونی هم منتشر شده اند. البته عملکرد ساکرپانچ در نسل های قبلی ( حداقل از دید آماری ) بهتر بوده است. عنوان Ghost of Tsushima، احتمالا آخرین بازی ساکرپانچ در نسل هشتم خواهد بود. کاربران سونی از مدت ها پیش، اشتیاق زیادی برای تجربه این بازی داشته اند. استودیو ساکرپانچ استودیوی قابل دفاعی است و فراموش نکنید که روند ساخت بازی Ghost of Tsushima هم درست بعد از به پایان رسیدن روند توسعه بازی Infamous First Light آغاز شده است. این بازی اولین بار در ۳۰ اکتبر سال ۲۰۱۷ معرفی شد. البته از گیم پلی بازی حدودا یک سال بعد پرده برداری شد. عنوان Ghost of Tsushima تقریبا با فاصله زمانی ۱ ماه بعد از انتشار بازی The Last of Us II منتشر خواهد شد. عنوان The Last of Us II احتمالا یک شاهکار بزرگ است. بازی The Last of Us II، از آن دسته از بازی هایی است که حالا حالاها در موردش خواهیم شنید. در مورد موفقیت‌هایش، رازهایش و البته عمق بالای گرافیک و گیم پلی اش. بنابراین پس از تجربه The Last of Us II، تجربه هر بازی دیگری می تواند کمی سخت باشد! همان طور که اشاره شد، بازی های زیادی در صف انتشار قرار دارند که اتفاقا، بازی های بزرگی هم هستند. ولی خب اگر کاربر سونی هستید و The Last of Us II را هم تجربه کرده اید، شاید اشتیاقتان برای تجربه بازی های آینده به شدت افت کرده باشد. اتفاقی که برای خیلی از گیمرها، بعد از تجربه Red Dead Redemption 2 رخ داد. با این حال، شخصا امیدوار هستم که این موضوع، روی تجربه کاربران از Ghost of Tsushima تاثیر منفی نداشته باشد. با این که هرگز طرفدار متعصب بازی های سولزلایک نبوده ام، ولی Ghost of Tsushima، در حال حاضر یکی از مورد احترام ترین بازی های سال ۲۰۲۰ برای بنده است. Ghost of Tsushima جزو آن دسته از بازی هایی است که طرفداران خاص خودش را دارد و سازنده اش، یک سازنده شناخته شده و قوی است. سونی هم در این نسل، اشتباهات زیادی نداشته و عملکرد بهتری نسبت به رقیب هایش داشته است. بنابراین با نگاهی به عملکرد سونی در این نسل، می توان حدس زد که Ghost of Tsushima هم یک بازی بزرگ و موفق خواهد بود. تیم سازنده بازی Ghost of Tsushima علاقه زیادی به سامورایی ها دارد و جدیدترین محصول استودیو ساکرپانچ هم یک ادای احترام از کارکنان این استودیو، به سامورایی هاست. در ادامه قرار است صحبت های زیادی در مورد بازی Ghost of Tsushima داشته باشیم. آخرین انحصاری PS4 در سال ۲۰۲۰ که احتمالا حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. اگر دوست دارید همه چیز را در مورد بازی Ghost of Tsushima بدانید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

من یک سامورایی هستم | پیش نمایش بازی Ghost of Tsushima - گیمفا

همان طور که اشاره شد، بازی Ghost of Tsushima در اکتبر سال ۲۰۱۷ معرفی شد. گیم پلی بازی در E3 2018 برای اولین بار به نمایش در آمد و تاریخ انتشار بازی هم قرار بود که ۲۶ ژوئن سال جاری باشد. البته این بازی بعدا تاخیر خورد. تقریبا دو هفته پیش به صورت رسمی اعلام شد که روند ساخت بازی Ghost of Tsushima به پایان رسیده و ۲۷ تیر، می توانید این بازی را تجربه کنید. در واقع، پس از شنیده شدن این خبر، اطمینان پیدا کردیم که دیگر خبری از تاخیر خوردن Ghost of Tsushima نخواهد بود. با نزدیک تر شدن به روز انتشار جدیدترین محصول ساکرپانچ، اخبار و اطلاعات جدیدی را از این بازی می خوانیم. طی یکی دو هفته اخیر چندین تصویر هنری از این بازی منتشر شده، از منوی آغازین بازی رونمایی شده و همچنین، یک تریلر که بر روی داستان بازی متمرکز است را مشاهده کرده ایم. احتمالا چیزهای زیادی در مورد Ghost of Tsushima می دانید. از داستان بازی گرفته تا گیم پلی و حتی دنیای بازی. در ادامه مطلب، سعی داریم تا این بخش‌ها را برایتان، بیشتر باز کنیم و اطلاعات بیشتری را در مورد Ghost of Tsushima، در اختیارتان قرار دهیم. پس تا پایان با گیمفا همراه باشید

همان طور که اشاره شد، بازی Ghost of Tsushima در اکتبر سال ۲۰۱۷ معرفی شد. گیم پلی بازی در E3 2018 برای اولین بار به نمایش در آمد و تاریخ انتشار بازی هم قرار بود که ۲۶ ژوئن سال جاری باشد. البته این بازی بعدا تاخیر خورد. تقریبا دو هفته پیش به صورت رسمی اعلام شد که روند ساخت بازی Ghost of Tsushima به پایان رسیده و ۲۷ تیر، می توانید این بازی را تجربه کنید. در واقع، پس از شنیده شدن این خبر، اطمینان پیدا کردیم که دیگر خبری از تاخیر خوردن Ghost of Tsushima نخواهد بود. با نزدیک تر شدن به روز انتشار جدیدترین محصول ساکرپانچ، اخبار و اطلاعات جدیدی را از این بازی می خوانیم. طی یکی دو هفته اخیر چندین تصویر هنری از این بازی منتشر شده، از منوی آغازین بازی رونمایی شده و همچنین، یک تریلر که بر روی داستان بازی متمرکز است را مشاهده کرده ایم. البته پیش از این، تریلرهایی هم از بازی منتشر شده اند که بر روی مکانیک های گیم پلی بازی تمرکز داشته و قصد دارند تا بازیکن را با گیم پلی بازی بیشتر آشنا کنند. طبق اعلام قبلی، نمرات این بازی، ۲۴ تیر منتشر خواهند شد; یعنی درست ۱۰ روز دیگر. پیش از این مطلب، چند مقاله در مورد بازی Ghost of Tsushima را در گیمفا منتشر کرده ایم و احتمالا آن مطالب را هم خوانده باشید. منتهی این بار، در این مقاله سعی داریم تا تمامی اخبار منتشر شده از این بازی را کنار هم گذاشته و همچنین، شاید نگاهی به نظر افرادی بیندازیم که موفق به تجربه بازی شده اند. به هر ترتیب، اگر در همین یک ماه اخیر هم اخبار این بازی را دنبال کرده باشید، احتمالا چیزهای زیادی در مورد Ghost of Tsushima می دانید. از داستان بازی گرفته تا گیم پلی و حتی دنیای بازی. در ادامه مطلب، سعی داریم تا این بخش‌ها را برایتان، بیشتر باز کنیم و اطلاعات بیشتری را در مورد Ghost of Tsushima، در اختیارتان قرار دهیم.

بدون شک داستان بازی می تواند یکی از نقاط قوت بازی باشد. برهه ای از تاریخ که بازی در آن اتفاق می افتد، احتمالا برای مخاطبین برهه جذابی خواهد بود. از این گذشته، بازی های سونی در نسل هشتم، از لحاظ داستانی فوق العاده ظاهر شده اند. بازی هایی مثل God of War، Bloodborne، Shadow of the Colossues، ،Horizon Zero Dawn Uncharted 4: A Thief’s End و مثلا The Last Guardian را به خاطر بیاورید. عناوینی که به لحاظ داستانی در ژانر خودشان اگر بهترین نباشند، دست کم در دسته بهترین ها قرار می گیرند. این موضوع در رابطه با خیلی دیگر از بازی‌های انحصاری سونی در نسل هشتم هم صدق می کند. کمتر کسی را می توان پیدا کرد که امروزه، قبول نداشته باشد که در نسل هشتم، سونی حداقل از لحاظ توسعه و انتشار بازی های داستانی، بهتر از سایر رقبا کار کرده است. تمرکز سونی در این نسل هم بیشتر بر روی بازی های داستانی بوده است. یکی از کارگردان های سونی هم اتفاقا، چندی پیش تاکید کرد که حتی در نسل نهم و برای کنسول PS5 و کاربرانش نیز، بازی های داستانی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در اولویت هستند. گذشته از بحث طرفداری از شرکت ها، بازی ها و کنسول های مختلف، نمی توان کتمان کرد که سونی همیشه اهمیت زیادی برای افرادی که بازی های داستانی را ترجیح می دهند قائل بوده است. همان طور که اشاره شد، کاری به جنبه های دیگر طرفداری از کنسول های مختلف نداریم; دست کم در این بُعد، کاری که سونی انجام می دهد قابل احترام است. بازی هایی که بالاتر نامشان را ذکر کردیم، از لحاظ داستانی منتقدان کمتری را داشته اند. بازی هایی مثل The Order 1886، Until Dawn و Days Gone بازی هایی هستند که برخی از منتقدین و طرفداران، از داستان آن‌ها به طور کامل راضی نبوده اند. با این وجود، کم نیستند افرادی که به لحاظ داستانی، این بازی ها را هم قبول دارند. حتی اگر کاربر PS4 نباشید و این بازی ها را هم تجربه نکرده باشید، با یک سرچ ساده در گوگل و یا نگاهی به کامنت های پیج های اینستاگرامی و یا نظرات گیمرها در جاهایی نظیر ردیت، متوجه خواهید شد که سونی در این نسل، در جذب کردن افرادی که بازی های داستانی را دوست دارند، موفق عمل کرده است.

بنابراین با این اوصاف، هم از داستان بازی Ghost of Tsushima انتظارات بالاست و هم این که قطعا بر روی داستان بازی به اندازه کافی زوم خواهد شد. از دور، به نظر می رسد که داستان بازی یکی از نقاط قوت آن خواهد بود. با این حال، تا زمانی که هنوز موفق به تجربه بازی نشده ایم، نمی توانیم در این مورد نظر قطعی بدهیم. به خصوص این که در داستان، همواره جزئیات از اهمیت بالایی برخوردار هستند و هرگز نمی توان موفقیت یا عدم موفقیت یک بازی به لحاظ داستانی را، از قبل به طور یقین پیش بینی کرد. با این وجود اما، همان طور که اشاره کردیم از دور، داستان بازی، داستان حداقل جذابی به نظر رسیده و روایت گر موضوع جالبی است. اما بد نیست در ادامه، نگاهی به شرح داستان بازی بیندازیم و ببینیم که چه اطلاعاتی از داستان بازی به بیرون درز کرده است. با توجه به تریلرهای منتشر شده از بازی و همچنین صحبت های سازندگان، اکنون می دانیم که اتفاقات بازی Ghost of Tsushima در سال ۱۲۷۴ و در جزیره تسوشیما رخ می دهند و شما در نقش یک سامورایی به نام Jin Sakai با امپراتوری مغولستان خواهید جنگید. داستان بازی در واقع روایتگر اولین حمله مغول ها به ژاپن بوده و شما به همراه یک سامورایی مونث به نام Masako ( دوست صمیمی و نزدیک Jin Sakai ) به همراه آنتاگونیست اصلی بازی، ژنرال Khotun Khan ( فرمانده بی رحم ارتش امپراتوری مغولستان ) شخصیت های اصلی بازی را تشکیل خواهید داد. البته مشخص است که بازی چند کاراکتر مهم دیگر را هم در خود گنجانده است. داستان بازی به این شکل است که سامورایی ها در مقابل ارتش مجهز امپراتوری  مغول، خیلی راحت شکست خورده اند. جزیره ی تسوشیما در واقع تنها نقطه ای است که مغول ها را از ژاپن جدا می کند. شکست سامورایی ها در مقابل مغول‌ها، سبب شده تا ارتش Khotun Khan بخش بزرگی از منطقه را تحت سلطه خود در آورد و اکنون چند سامورایی باقی مانده به همراه مردم محلی و بومی تسوشیما، باید در مقابل مغول ها ایستادگی کنند. Jin که تقریبا همه اعضای قبیله اش را در نبرد تسوشیما از دست داده، اکنون می داند که صرفا مهارت های سامورایی او، نمی توانند تسوشیما را در برابر مغول ها نجات دهند. او اکنون باید در ارتش دشمن رعب و وحشت ایجاد کند، باید سعی کند که مثل یک سایه، دشمنان خود را یکی یکی از بین ببرد، وی باید دقیقا مثل خود مغول ها رفتار کرده و اجازه ندهد تا ارتش Khotun Khan، تمام منطقه را تسخیر کند. اتفاقا در تریلر داستانی بازی هم می بینیم که شخصی به Jin Sakai می گوید که وی یک سامورایی است و این گونه تربیت نشده. ساکای یاد گرفته تا با افتخار بجنگد و پاسخ ساکای این است: ” افتخار در همان ساحل مُرد “. در واقع کشته شدن تمامی اساتید Jin Sakai توسط مغول ها، باعث شده تا آیین و رسم و رسومات سامورایی ها، برای جین زیر سوال بروند. احتمالا بازی کردن در نقش یک سامورایی که بر خلاف اساتیدش، چندان به سنت‌ها پایبند نیست می تواند جالب باشد. همان طور که اشاره کردیم، داستان بازی در قرن ۱۳ و در ژاپن فئودال رخ می دهند. گفته می شود که ساکرپانچ زمان زیادی را صرف تحقیق در رابطه با تاریخ ژاپن و به خصوص جزیره تسوشیما کرده است. ساکرپانچ در رابطه با حمله مغول ها به اندازه کافی تحقیق کرده تا بتواند به لحاظ داستانی، گلیم بازی خود را از آب بیرون بکشد.

من یک سامورایی هستم | پیش نمایش بازی Ghost of Tsushima - گیمفا

با توجه به تریلرهای منتشر شده از بازی و همچنین صحبت های سازندگان، اکنون می دانیم که اتفاقات بازی Ghost of Tsushima در سال ۱۲۷۴ و در جزیره تسوشیما رخ می دهند و شما در نقش یک سامورایی به نام Jin Sakai با امپراتوری مغولستان خواهید جنگید. داستان بازی در واقع روایتگر اولین حمله مغول ها به ژاپن بوده و شما به همراه یک سامورایی مونث به نام Masako ( دوست صمیمی و نزدیک Jin Sakai ) به همراه آنتاگونیست اصلی بازی، ژنرال Khotun Khan ( فرمانده بی رحم ارتش امپراتوری مغولستان ) شخصیت های اصلی بازی را تشیکل خواهید داد. Jin که تقریبا همه اعضای قبیله اش را در نبرد تسوشیما از دست داده، اکنون می داند که صرفا مهارت های سامورایی او، نمی توانند تسوشیما را در برابر مغول ها نجات دهند. او اکنون باید در ارتش دشمن رعب و وحشت ایجاد کند، باید سعی کند که مثل یک سایه، دشمنان خود را یکی یکی از بین ببرد، وی باید دقیقا مثل خود مغول ها رفتار کرده و اجازه ندهد تا ارتش Khotun Khan، تمام منطقه را تسخیر کند. اتفاقا در تریلر داستانی بازی هم می بینیم که شخصی به Jin Sakai می گوید که وی یک سامورایی است و این گونه تربیت نشده. ساکای یاد گرفته تا با افتخار بجنگد و پاسخ ساکای این است: ” افتخار در همان ساحل مُرد “. در واقع کشته شدن تمامی اساتید Jin Sakai توسط مغول ها، باعث شده تا آیین و رسم و رسومات سامورایی ها، برای جین زیر سوال بروند. احتمالا بازی کردن در نقش یک سامورایی که بر خلاف اساتیدش، چندان به سنت‌ها پایبند نیست می تواند جالب باشد. همان طور که اشاره کردیم، داستان بازی در قرن ۱۳ و در ژاپن فئودال رخ می دهند.

بد نیست بدانید که جزیره تسوشیما در واقع بین کره و ژاپن قرار دارد. در تاریخ آمده که در سال ۱۲۷۴ مغول ها به رهبری فرمانده Kublai Khan، نوه ی Genghis Khan یک ارتش کوچک ژاپنی به فرماندهی خانواده So Daimyo را در جزیره تسوشیما شکست می دهند. نیروهای شکست خورده ژاپن، در واقع مبارزان محلی بوده اند و دلیل پیروزی مغول ها هم تعداد بیشتر آن ها و همچنین برخورداری از سلاح‌های جدیدی که حتی ژاپنی ها با آن ها آشنایی نداشته اند، بوده است. در واقعیت، ارتش امپراتوری  مغول ها پس از ترک تسوشیما موفق به فتح چند جزیره دیگر هم می شوند ولی خب در نهایت، یک طوفان سهمگین سبب از بین رفتن بسیاری از نیروها و تجهیزات مغول ها می شود. این اتفاق در Kyushu ژاپن رخ داده و بعدا این طوفان به Kamikaze معروف شد. گفتنی است که این اتفاق هم در همان سال ۱۲۷۴ رخ داده است. البته خود نیت فاکس، کارگردان بازی اشاره کرده که داستان بازی Ghost of Tsushima در واقع یک داستان خیالی بوده و خیلی به واقعیت وفادار نیست. بنابراین انتظار نداشته باشید که وقایع تاریخی بدون هیچ گونه تغییری، در Ghost of Tsushima تکرار شوند. با توجه به تریلرهایی که از بازی دیده ایم، لایه هایی از واقعیت را هم می توان در Ghost of Tsushima پیدا کرد. با این حال، در مجموع با یک داستان خیالی و همچنین کاراکترهای ساخته شده طرف هستیم. در تاریخ صنعت بازی های ویدئویی هم کم پیش نیامده که سازندگان در تاریخ دست برده باشند. این موضوع را گیمرها احتمالا به خوبی درک می کنند. به هر ترتیب، واضح است که داستان بازی Ghost of Tsushima پتانسیل های بالایی دارد. اما این که داستان بازی تا چه اندازه می تواند از این پتانسیل استفاده کند، به متغیرهای زیادی بستگی خواهد داشت.

خوشبختانه تاکنون تریلرهای زیادی از بازی Ghost of Tsushima منتشر شده. بنابراین اگر نمی دانید که این بازی مناسب شما خواهد بود یا خیر، می توانید سری به تریلرهای منتشر شده از این بازی بزنید. علاوه بر این، برخی ها موفق شده اند که چند ساعتی به تجربه بازی بپردازند و نظرات خود را در وبسایت های خارجی به اشتراک گذاشته اند. در این مقاله، سعی می کنیم که چیزهایی که دیده ایم را در کنار هم قرار دهیم و اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با بازی Ghost of Tsushima به شما ارائه دهیم. در خودِ بازی، به جین ساکای، ” سامورایی سرگردان” ( The Wandering Samurai ) هم گفته می شود! به گذشت زمان، گشت و گذار در دنیاهای بازی ها پرطرفدارتر و جذاب تر شد. بازی های جهان باز طرفداران بیشتری پیدا کردند و سازندگان علاوه بر ساخت یک دنیای وسیع که در آن همواره مجبور به انجام ماموریت نیستید، سعی کردند تا یک سری فعالیت جانبی را هم برای بازیکنان در نظر بگیرند. عنوان Ghost of Tsushima در وهله اول، یک بازی کاملا آفلاین بوده و فاقد بخش چند نفره است. نکته بعد، این است که شما در Ghost of Tsushima می توانید در دنیای بازی آزادانه بگردید و کارهای مختلفی را انجام دهید. به عنوان مثال، شما می توانید منابع مختلفی را جمع آوری کنید، با NPC‌ها صحبت کرده و اطلاعات جدیدی را به دست آورید، به نقاط کشف نشده سفر کنید و به طور کلی، کارهای زیادی را بدون این که محدودیتی احساس کنید را به انجام برسانید. همچنین، هرگز نباید خطر حیوانات وحشی را فراموش کنید. البته در ادامه مطلب، بیشتر در رابطه با خطرات دنیای بازی Ghost of Tsushima و چیزهایی که جین ساکای را تهدید می کنند، صحبت خواهیم کرد. یکی از نکات جالبی که در جدیدترین محصول استودیو ساکرپانچ وجود دارد، فقدان مسیریاب یا همان Waypoint است. ما گیمرها، عادت داریم که بر روی نقشه، یک نقطه را علامت گذاری ( یا همان مارک کردن ) کنیم و به لطف وجود جی پی اس، مسیریاب یا هر چه که اسمش را می گذارید بر روی مینی مپ بازی، از سریع ترین مسیر ممکن خود را به نقطه مورد نظر برسانیم. خب شاید برایتان خیلی خوشحال کننده نباشد که یک حقیقت را در مورد Ghost of Tsushima بدانید. در این بازی هیچ خبری از Waypoint نخواهد بود! البته ساکرپانچ از گزینه جایگزین جالبی استفاده کرده است; باد! جین ساکای قابلیت های جالبی دارد و یکی از آن ها، صدا کردن باد است! به این ترتیب جهت باد درست به سمتی خواهد بود که شما باید آن را طی کنید تا به مقصد برسید. همچنین در Ghost of Tsushima چیزی به نام Mini Map وجود ندارد. کلا تنها سیستم راهنمای شما نقشه اصلی و کل دنیای بازی و جهت باد است. با تکیه بر این دو مورد، می توانید خود را به نقاطی که دوست دارید، برسانید. به طور کلی ما گیمرها عادت داریم که نقاط مختلف نقشه بازی را به کمک مینی مپ پیدا کنیم. در Ghost of Tsushima اما، سازندگان دست به حرکت جالبی زده اند. در واقع طبیعت، راهنمای جین ساکای خواهد بود. اگر می خواهید کمپ ها را پیدا کنید، به افق خیره شده و دودها را دنبال کنید. پرندگان بازی شما را به آیتم های قابل جمع آوری ( Collectibles ) می رسانند و حضور حیواناتی مثل روباه ها، به جین ساکای کمک می کند تا نقاط مهم نقشه بازی را کشف کند. به عنوان مثال، در یکی از تریلرهای بازی دیدیم که جین ساکای با دنبال کردن یک روباه، موفق به کشف یکی از مقبره های مخفی دنیای بازی شد. در واقع ایده ساکرپانچ این است که به جای استفاده از آیکون ها، علامت ها و نمادهای مختلف در مینی مپ بازی، از طبیعتی که ساخته نهایت استفاده را ببرد. البته خب بدیهی است که نمی توان چنین ایده ای را روی همه بازی ها پیاده سازی کرد. تم کلی بازی Ghost of Tsushima به ساکرپانچ اجازه پیاده سازی چنین ایده ای را داده است. البته هوشمندی سازنده را هم در این مورد نباید دست کم گرفت. اما این که این موضوع بر روی کیفیت کلی بازی تاثیر مثبت گذاشته و یا برعکس، برای بازیکنان آزاردهنده خواهد بود، سوالی است که تا قبل از تجربه بازی نمی توانیم به آن پاسخ دهیم. نکته مهم در رابطه با بازی Ghost of Tsushima، این است که گشت و گذار در محیط از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. علاوه بر این که این موضوع به شما کمک می کند تا XP بیشتری به دست آورده و مهارت های بیشتری را آنلاک کنید، همچنین با کاوش در محیط می توانید منابع مختلفی را پیدا کنید و در بخش شخصی سازی بازی از آن ها استفاده کنید. ساکرپانچ ظاهرا زمان زیادی را صرف ساخت دنیای بازی Ghost of Tsushima کرده و قصد هم ندارد که بازیکن به این سادگی ها، از دنیای بازی بگذرد. در پایان، بد نیست بدانید که قابلیت Fast Travel در بازی Ghost of Tsushima وجود خواهد داشت.

من یک سامورایی هستم | پیش نمایش بازی Ghost of Tsushima - گیمفا

باید بدانید که طبق صحبت های سازندگان، بازی Ghost of Tsushima از نهایت توان ممکن کنسول PS4 استفاده خواهد کرد. آقای جیسون کانل ( Jason Connell ) کارگردان هنری بازی Ghost of Tsushima چندی پیش اعلام کرده بود که جدیدترین محصول استودیو ساکرپانچ از تمام قدرت کنسول PS4 استفاده کرده و به لحاظ گرافیکی، یک بازی خیره کننده خواهد بود. وی می گوید که تمامی چیزهایی که در تریلرهای بازی دیده ایم را در محصول نهایی هم مشاهده خواهیم کرد. خب بد نیست نگاهی به شرایط گرافیکی بازی Ghost of Tsushima با توجه به تریلرهای منتشر شده از این بازی بیندازیم. قبل از هر چیز، به نظر می رسد که به لحاظ هنری بازی Ghost of Tsushima چیزی کمتر از یک شاهکار ندارد. در بحث طراحی محیط، این بازی فوق العاده کار کرده است. در Ghost of Tsushima با یک دنیای کاملا زنده و پویا طرف خواهیم بود. همچنین در نظر داشته باشید که در این بازی، روز / شب و شرایط آب و هوایی کاملا داینامیک خواهند بود که خب البته، کاملا طبیعی است.

همان طور که اشاره کردیم، کشته شدن استادان جین ساکای توسط ارتش امپراتوری مغول، باعث شده تا سنت های سامورایی ها برای ساکای، زیر سوال بروند. جین ساکای معتقد است که با مفاهیمی چون افتخار و غرور، نمی توان جلوی ارتش مغول ها ایستادگی کرد. از این به بعد، احتمالا جین ساکای را هم باید در بین کاراکترهایی دسته بندی کنیم که خیلی به تعصبات سنتی پایدار نیست و راه و رسم خودش را ترجیح می دهد. خب موضوعی که در موردش صحبت شد، در گیم پلی بازی هم دیده می شود. در واقع در ابتدای بازی، جین ساکای یک سامورایی تمام عیار خواهد بود. وی به همان سنت های قدیمی وفادار بوده و به آن ها افتخار می کند. طبق سنت ها هم رفتار می کند. منتهی خب در ادامه ی بازی، مهارت های جدیدی را یاد گرفته و از راه های دیگری برای کشتن دشمنانش استفاده می کند. جین ساکای سعی می کند تا بیش از یک سامورایی، به یک روح شبیه باشد. البته خب این موضوع، به این معنا نیست که به طور کامل، سبک مبارزاتی ساکای تغییر می کند. شما در طول بازی می توانید از هر دو سبک بهره ببرید. نکته جالب این است که هر دو سبک هم به جای خود، می توانند موثر واقع شوند. برای مثال، در یکی از تریلرهای منتشر شده از بازی، یک ویژگی به نام Standoff معرفی شد که واضحا، مختص سامورایی‌هاست. این ویژگی به این شکل کار می کند که جین ساکای به دشمنان خود نزدیک شده و آن ها را به یک مبارزه دعوت می کند. با استفاده از این ویژگی، ساکای قادر است تا دشمنان خود را به مرگبارترین شکل ممکن و فقط با زدن یک ضربه شمشیر به هلاکت برساند. سرعت و قدرت ضربات شمشیر ساکای باعث می شوند تا یک مبارزه که با حالت Standoff آغاز شده، خیلی طول نکشد. همچنین در طول مبارزات خود می توانید از تیرکمان برای کشتن دشمنان استفاده کنید و یا با استفاده از شمشیر خود، جلوی رسیدن تیرهای دشمن به بدن خود را بگیرید. قابلیت هایی مثل جاخالی دادن ( Dodging)، دفاع کردن ( Parrying )، ضد حمله ( Counter Attack ) و حملات معمولی در این بازی هم دیده می شوند. مثل سری Assassin’s Creed، در بازی Ghost of Tsushima هم اگر در آخرین لحظه ضربه دشمن را دفع کنید، می توانید دفاع وی را از بین برده و به دشمن خود آسیب بزنید. نکته جالب دیگری که در تریلر منتشر شده از بازی دیدیم، حالات مختلف مبارزه در هنگام جنگیدن با دشمنان مختلف است. شما در طول مبارزات خود می توانید Stanceهای خود را تغییر داده و شانس بالاتری برای موفقیت در مبارزه داشته باشید. همواره این نکته را در نظر داشته باشید که دشمنان می توانند در تیپ های مختلفی در مقابل شما ظاهر شوند. برخی از نیزه استفاده می کنند، برخی شمشیر، برخی سپر دارند و بعضی ها ندارند. و در نهایت، یک سری ها هم کمان دار هستند و حین مبارزات برایتان مزاحمت ایجاد می کنند.

اما شما همیشه مجبور نیستید که خود را در مقابل دشمنان به صورت آشکارا قرار داده و رسما آن ها را به مبارزه بطلبید. خب البته اگر راه و رسم سامورایی ها را ترجیح می دهید، که بهتر است همین روش را در پیش بگیرید. منتهی موضوع این است که این روش همیشه نمی تواند شما را به موفقیت برساند. گاهی اوقات باید ناجوانمردانه جنگید. ” افتخار در همان ساحل مُرد…” طرف فکر جین ساکای همین است و به همین خاطر، او مخفی شدن از دشمنان و به صورت مخفیانه آن ها را از پای درآوردن را هم بلد است.  در Ghost of Tsushima، شما می توانید مثل یک سایه، مثل یک روح، مثل یک شبح عمل کنید. یکی از دشمنان را از بقیه جدا کرده و سر فرصت، از پشت کار وی را تمام کنید. برای بدون سر و صدا کشتن دشمن، می توانید از تیر و کمان نیز استفاده کنید. یکی از سیستم های بسیار کاربردی بازی Ghost of Tsushima، سیستم Chain Assassinate نام دارد. احتمالا حتی با دیدن اسم این سیستم هم می توانید کارش را حدس بزنید. به لطف این سیستم، شما می توانید بیش از یک نفر را تنها در چند ثانیه به قتل برسانید. این سیستم زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که مثلا دو نفر از افراد دشمن نزدیک هم هستند و شما می خواهید هر دو نفر را بدون ایجاد سر و صدا به قتل برسانید. در یکی از تریلرهای منتشر شده از بازی، نحوه کار Smoke Bomb یا همان بمب دود را هم دیدیم. شما با استفاده از این ابزار، می توانید از دید دشمنان خود را پنهان کنید. همچنین ساکای، از تیغه هایی به نام Kunai استفاده می کند. کونای در دوران قدیم، در واقع جهت مصارف کشاورزی استفاده می شده ولی خب کاربرد رزمی هم داشته است. نینجاها بیشتر از کونای استفاده می کرده اند، و خب ساکای هم برای پنهان ماندن از دید دشمنان به این وسیله احتیاج دارد. در Ghost of Tsushima، شما صرفا با پرتاب یک کونای، می توانید بدون سر و صدا، یکی از دشمنان خود را از پای دربیاورید. به مرور، دشمنان شما، از شما می ترسند و از همین فرصت می توانید به نفع خود استفاده کنید. دشمنانی که ترسیده اند، از شما فرار می کنند. این که آن ها را بکشید یا اجازه دهید که در بروند هم به خودتان بستگی دارد. روش مخفیانه در بازی احتمالا روش ساده تری برای غلبه بر دشمنان خواهد بود اما خب طبیعتا، حوصله بالایی را هم می طلبد. در دنیای گیم، کم نیستند گیمرهایی که حال و حوصله بازی های Stealth را نداشته و همیشه اکشن‌های پر سر و صدا را ترجیح می دهند. اگر جزو این دسته از گیمرها هستید و قصد تهیه Ghost of Tsushima را دارید، بهتر است که در رابطه با خرید این بازی تجدید نظر کنید. چرا که به نظر می رسد بازی بیش از این که سامورایی محور باشد، نینجا محور است! در واقع استفاده از المان های مخفی کارانه در بازی از همیت بالایی برخوردار بوده و کم یا زیاد، شما باید از این المان ها در بازی استفاده کنید. بسیاری از تجهیزاتی که برای مخفی ماندن لازم است را در تریلرهای منتشر شده از بازی دیده ایم. سازندگان به کاربران این اطمینان را داده اند که بازیکن، می تواند به شکل های مختلف، ماموریت های بازی را به انجام برساند. همان طور که در گشت و گذار در محیط بازی آزادی کافی را دارید، در نحوه به انجام رساندن ماموریت ها نیز آزاد خواهید بود. ولی خب به نظر می رسد که استفاده از روش های مخفیانه، بیش از ” با افتخار مبارزه کردن ” به کار بازیکن خواهد آمد. به هر ترتیب، این مورد غیرقابل انکار است که Ghost of Tsushima به هر حال، یک بازی Stealth نیز محسوب می شود. پس شاید چنین عنوانی، نتواند برای همه سلیقه ها، گزینه مناسبی باشد. طبق صحبت های نیت فاکس، کارگردان بازی Ghost of Tsushima در طول صحبت هایش عنوان کرده که مهارت های سامورایی جین ساکای، به ندرت دستخوش تغییر می شوند. این در حالی است که با پیشرفت در دنیای بازی، می توانید مهارت های مخفی کارانه خود را طرز چشمگیری افزایش داده و از مهارت های مختلف (  Skillها و یا Abilityها ) استفاده کنید. همچنین این امکان در Ghost of Tsushima وجود دارد که مسیر پیشرفت مهارت های خود را انتخاب کنید. بخش مبارزات بازی Ghost of Tsushima به شدت خشن خواهد بود. در حال حاضر می دانیم که امکان قطع عضو هم در این بازی وجود دارد. طبق اطلاعاتی که سازمان ESRB با کاربران به اشتراک گذاشته، برخی از حملات بازیکن در این بازی قطع عضو را هم به همراه خواهند داشت. افکت‌های خون، حملات خشن ساکای به دشمنان، فرو کردن شمشیر در گردن و دیگر بخش های بدن، سربازی که به آتش کشیده شده و سر خود را از دست می دهد و مردم عادی که با دست و پاهای بسته به آتش کشیده می شوند، از جمله مواردی هستند که باید آمادگی دیدنشان را در Ghost of Tsushima داشته باشید.

من یک سامورایی هستم | پیش نمایش بازی Ghost of Tsushima - گیمفا

شما همیشه مجبور نیستید که خود را در مقابل دشمنان به صورت آشکارا قرار داده و رسما آن ها را به مبارزه بطلبید. خب البته اگر راه و رسم سامورایی ها را ترجیح می دهید، که بهتر است همین روش را در پیش بگیرید. منتهی موضوع این است که این روش همیشه نمی تواند شما را به موفقیت برساند. گاهی اوقات باید ناجوانمردانه جنگید. ” افتخار در همان ساحل مُرد…” طرف فکر جین ساکای همین است و به همین خاطر، او مخفی شدن از دشمنان و به صورت مخفیانه آن ها را از پای درآوردن را هم بلد است.  در Ghost of Tsushima، شما می توانید مثل یک سایه، مثل یک روح، مثل یک شبح عمل کنید. یکی از دشمنان را از بقیه جدا کرده و سر فرصت، از پشت کار وی را تمام کنید. برای بدون سر و صدا کشتن دشمن، می توانید از تیر و کمان نیز استفاده کنید. یکی از سیستم های بسیار کاربردی بازی Ghost of Tsushima، سیستم Chain Assassinate نام دارد. احتمالا حتی با دیدن اسم این سیستم هم می توانید کارش را حدس بزنید. به لطف این سیستم، شما می توانید بیش از یک نفر را تنها در چند ثانیه به قتل برسانید. این سیستم زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که مثلا دو نفر از افراد دشمن نزدیک هم هستند و شما می خواهید هر دو نفر را بدون ایجاد سر و صدا به قتل برسانید. در یکی از تریلرهای منتشر شده از بازی، نحوه کار Smoke Bomb یا همان بمب دود را هم دیدیم. شما با استفاده از این ابزار، می توانید از دید دشمنان خود را پنهان کنید.

سلاح اصلی شما در بازی، شمشیر کاتانا خواهد بود. باز هم سری به تاریخ بزنیم; کاتانا نوعی شمشیر ژاپنی است که در قرن ۱۳ مورد استفاده سامورایی ها قرار می گرفته. این مدل شمشیر بر اساس متغیرهای مختلف، به چندین دسته تقسیم می شده اما خب وجه اشتراک همه دسته بندی ها، استحکام بالای شمشیر و تیزی آن بوده است. شمشیری که جین ساکای استفاده می کند نیز یک کاتانا است. کاتانایی که در واقع یادگار خانوادگی اوست. این سلاح در طول بازی قابل تعویض نیست، اما خب شما می توانید کاتانای خود را ارتقا دهید. یکی دیگر از نکات مهم در بازی های جهان باز، ماموریت های جانبی این بازی هاست. طبق صحبت‌های نیت فاکس، ماموریت‌های جانبی نه تنها پاداش های ارزنده‌ای را برای بازیکن به همراه خواهند داشت، بلکه به شما جهت درک بهتر داستان هم کمک خواهند کرد. همچنین فاکس اشاره کرده که مراحل فرعی بازی هم از عمق کافی برخوردار خواهند بود. نکته دیگری که باید در مورد سیستم مبارزات بازی Ghost of Tsushima بدانید، این است که در مجموع، با بازی سختی طرف خواهیم بود. در وهله اول، بازی دارای سه درجه سختی است: Easy، Normal و در نهایت Hard. فاکس قبلا اشاره کرده بود که بالاتر بودن درجه سختی، الزاما قدرت دشمنان را بیشتر نمی کند. در واقع بر روی هر سه درجه سختی، نوار سلامتی دشمنان شما یکسان خواهد بود. ولی خب روی درجه سختی بالاتر، دشمنان هجومی تر شده و در این طرف قضیه هم، قدرت کاتانای شما کاهش پیدا می کند. نکته مهم دیگری که باید بدانید، این است که شما از ابتدا تا انتهای بازی صرفا یک سلاح خواهید داشت و آن سلاح هم کاتانای جین ساکای است. امکان حمل دو سلاح به صورت همزمان نیز ممکن نخواهد بود. به طور کلی، باید در نظر داشته باشید که Ghost of Tsushima بازی ساده ای نخواهد بود و سختی های خاص خودش را دارد. این مورد را در تریلرهای منتشر شده از بازی هم می توان مشاهده کرد. همچنین بخشی به نام دوئل نیز در بازی تعبیه شده است. همان طور که از نام این بخش پیداست، بازیکن در مقابل دشمن خود به یک مبارزه تن به تن خواهد پرداخت. طبق صحبت های نیت فاکس، پیروزی در دوئل ها کار سختی است و شما باید به اندازه کافی روی مهارت های دشمن مطالعه کرده و سبک مبارزه اش را بشناسید. یک نکته دیگر را هم که باید در نظر داشته باشید، آسیب پذیر بودن جین ساکای است! ساکای با چند ضربه شمشیر خواهد مُرد و باید در طول مبارزات خود، به اندازه کافی مراقب باشید. ساکرپانچ، Ghost of Tsushima را بزرگترین بازی خود می داند و سعی کرده تا این بازی، تا حد زیادی یک بازی واقع گرایانه باشد.

یکی دیگر از بخش های مهم گیم پلی بازی Ghost of Tsushima، بخش شخصی سازی ( Customization ) بازی است. چه سامورایی چه روح، شما می توانید لباس های مختلفی را بر تن داشته باشید. منتهی در Ghost of Tsushima، لباس جین ساکای چیزی فراتر از صرفا یک لباس است. در واقع ظاهر لباس همه چیز نیست، بلکه این لباس در چه شرایطی مورد استفاده قرار گرفته و چه مزایایی نسبت به بقیه لباس ها دارد هم حائز اهمیت است. شما می توانید در طول بازی، رنگ زره خود را عوض کنید ولی خب برای تغییر دادن رنگ چنین آیتمی، باید به اندازه کافی گل داشته باشید. طبیعتا به دست آوردن گُل هم تنها از یک طریق ممکن است; گشت و گذار در دنیای بازی. شما می توانید رنگ بخش های مختلف لباس خود را به صورت جداگانه تغییر داده و یا این که کلا، رنگ لباستان را به صورت کامل تغییر دهید. یکی دیگر از موارد جالب بخش شخصی سازی بازی وجود Charmها است. هر Charm قابلیت خاص خود را داشته و مزایای به خصوصی دارد. به عنوان مثال چارمی تحت عنوان Charm of Okuninushi باعث می شود تا نوار سلامتی شما وقتی در حال مبارزه نیستید، ریکاوری شود. یا مثلا Charm of Unseen Respite باعث می شود تا پس از استفاده از بمب دود، سلامتی شما به اندازه ۲۵ درصد، بازیابی شود. به طور کلی مسیر داستان و گیم پلی بازی شما را از یک سامورایی مطلق بودن خارج می کند. چارم های بازی هم بر روی توانایی های شبح بودن شما تمرکز دارند. نقاطی در بازی تحت عنوان Inari Shrines وجود دارند. پیدا کردن این نقاط باعث شده تا یک اسلات خالی چارم به اسلات های شما اضافه شود. علاوه بر Charmها، Technique Pointها هم به شما کمک می کنند تا مهارت های جدیدی را یاد گرفته و یا قبلی ها را آپگرید کنید. در رابطه با Technique Points، اطلاعات بیشتری در دست نیست.

بارها شاهد تریلرهای پر زرق و برق سازنده های مختلف بوده ایم و در نهایت محصول نهایی، متفاوت با چیزی بوده که پیش از انتشار بازیکنان مشاهده کرده بودند. با این وجود، وقتی به سابقه بازی های سونی نگاه می بینیم، چنین موردی را کمتر مشاهده می کنیم. در وهله اول، باید بدانید که طبق صحبت های سازندگان، بازی Ghost of Tsushima از نهایت توان ممکن کنسول PS4 استفاده خواهد کرد. آقای جیسون کانل ( Jason Connell ) کارگردان هنری بازی Ghost of Tsushima چندی پیش اعلام کرده بود که جدیدترین محصول استودیو ساکرپانچ از تمام قدرت کنسول PS4 استفاده کرده و به لحاظ گرافیکی، یک بازی خیره کننده خواهد بود. وی می گوید که تمامی چیزهایی که در تریلرهای بازی دیده ایم را در محصول نهایی هم مشاهده خواهیم کرد. خب بد نیست نگاهی به شرایط گرافیکی بازی Ghost of Tsushima با توجه به تریلرهای منتشر شده از این بازی بیندازیم. قبل از هر چیز، به نظر می رسد که به لحاظ هنری بازی Ghost of Tsushima چیزی کمتر از یک شاهکار ندارد. در بحث طراحی محیط، این بازی فوق العاده کار کرده است. در Ghost of Tsushima با یک دنیای کاملا زنده و پویا طرف خواهیم بود. همچنین در نظر داشته باشید که در این بازی، روز / شب و شرایط آب و هوایی کاملا داینامیک خواهند بود که خب البته، کاملا طبیعی است. کیفیت تکسچرها فوق العاده است، روی افکت‌های آتش و خون با دقت کافی کار شده و مدل حیوانات بازی هم در حد و اندازه های یک بازی مربوط به سال ۲۰۲۰ است. شما به محیط‌های مختلفی سفر خواهید کرد و خوشبختانه، دست کم محیط هایی که در تریلرهای بازی به تصویر کشیده شده اند، کوچک‌ترین نقصی ندارند. روی ترکیب رنگ، نورپردازی و دیگر جزئیات به بهترین شکل ممکن کار شده است. اگر در نهایت شاهد افت گرافیکی نباشیم، احتمالا Ghost of Tsushima یکی از بهترین بازی های سال جاری از لحاظ گرافیکی خواهد بود.

من یک سامورایی هستم | پیش نمایش بازی Ghost of Tsushima - گیمفا

عنوان Ghost of Tsushima به صورت رسمی در تاریخ ۱۷ ژولای سال ۲۰۲۰ مصادف با جمعه ۲۷ تیر ماه سال جاری به صورت انحصاری برای کنسول PS4 منتشر خواهد شد. طول گیم پلی بازی بین ۴۰ الی ۵۰ ساعت خواهد بود و برای نصب بازی هم به ۵۰ گیگابایت فضای خالی بر روی کنسول خود نیاز دارید. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که حجم پچ روز اول این بازی نیز تقریبا ۸ گیگابایت خواهد بود. پچی که قرار است مشکلات گرافیکی بازی را حل کند. همچنین با توجه به این که گیم پلی بازی بین ۴۰ الی ۵۰ ساعت طول خواهد کشید، شما تایم زیادی از اوقات فراغت خود را صرف بازی کرده و احتمالا برای چند روزی مشغول خواهید ماند. به هر ترتیب، ما در این مطلب سعی کردیم تا تمامی اطلاعات منتشر شده از بازی Ghost of Tsushima را در اختیار شما قرار دهیم تا اگر در تهیه این بازی مردد بوده اید، با چشمانی بازتر تصمیم نهایی را بگیرید. عنوان Ghost of Tsushima پتانسیل های بالایی دارد اما خب این که تا چه اندازه می تواند از این پتانسیل ها استفاده کند، سوالی است که پاسخ آن را ۱۳ روز دیگر دریافت خواهیم کرد.

با احترام به بازی های بزرگی که در سال ۲۰۲۰ منتشر شده و یا در صف انتشار قرار دارند، عنوان Ghost of Tsushima یکی از مورد انتظارترین بازی های سال برای من بوده است. استودیو ساکرپانچ پیش از این، توانایی های خود را به اثبات رسانده و اکنون با Ghost of Tsushima، این فرصت را دارد تا نسل هشتم را به بهترین شکل ممکن به پایان برساند. نمایش های Ghost of Tsushima طی ماه های اخیر فوق العاده بوده و نوید یک بازی بزرگ و با کیفیت را داده اند، ولی خب ما گیمرها خوب می دانیم که هر اثری، می تواند مشکلات و کمبودهای خاص خودش را داشته باشد. بازی های زیادی را دیده ایم که با وجود تبلیغات فراوان و ویدئوهای پر زرق و برق، در نهایت چیزی بیش از یک شکست نبوده اند. سونی و مایکروسافت و نینتندو هم ندارد! منتهی سونی در این نسل، کمتر با چنین مشکلی رو به رو بوده و طرفداران هم امیدوار هستند که Ghost of Tsushima راه انحصاری های موفق کنسول PS4 را طی کند. عنوان Ghost of Tsushima به صورت رسمی در تاریخ ۱۷ ژولای سال ۲۰۲۰ مصادف با جمعه ۲۷ تیر ماه سال جاری به صورت انحصاری برای کنسول PS4 منتشر خواهد شد. طول گیم پلی بازی بین ۴۰ الی ۵۰ ساعت خواهد بود و برای نصب بازی هم به ۵۰ گیگابایت فضای خالی بر روی کنسول خود نیاز دارید. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که حجم پچ روز اول این بازی نیز تقریبا ۸ گیگابایت خواهد بود. پچی که قرار است مشکلات گرافیکی بازی را حل کند. همچنین با توجه به این که گیم پلی بازی بین ۴۰ الی ۵۰ ساعت طول خواهد کشید، شما تایم زیادی از اوقات فراغت خود را صرف بازی کرده و احتمالا برای چند روزی مشغول خواهید ماند. به هر ترتیب، ما در این مطلب سعی کردیم تا تمامی اطلاعات منتشر شده از بازی Ghost of Tsushima را در اختیار شما قرار دهیم تا اگر در تهیه این بازی مردد بوده اید، با چشمانی بازتر تصمیم نهایی را بگیرید. عنوان Ghost of Tsushima پتانسیل های بالایی دارد اما خب این که تا چه اندازه می تواند از این پتانسیل ها استفاده کند، سوالی است که پاسخ آن را ۱۳ روز دیگر دریافت خواهیم کرد.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

من یک سامورایی هستم | پیش نمایش بازی Ghost of Tsushima - گیمفا
من یک سامورایی هستم | پیش نمایش بازی Ghost of Tsushima - گیمفا
من یک سامورایی هستم | پیش نمایش بازی Ghost of Tsushima - گیمفا
من یک سامورایی هستم | پیش نمایش بازی Ghost of Tsushima - گیمفا
من یک سامورایی هستم | پیش نمایش بازی Ghost of Tsushima - گیمفا

نظرات

  • Cpt . PRICE گفت:

    watashi wa samurai…. دستتون درد نکنه. بازی متفاوت و جذابی به نظر میاد. خدا بده پول!

    • Drama گفت:

      سلام دوستان دوست داشتم این نظرمو جایی بیان کنم و حرف دلمو بزنم..
      متاسفانه من مبتلا به بیماری سرطان هستم و شیمی درمانی هم میشم اما بیخیالش شدم واقعا شرایط عذاب آوریه اینجوری زندگی کردن باور کنید الان که تایپ میکنم گریه از چشمام داره سرازیر میشه یکی از آرزوهام قبل از مرگ این بود که لست ۲ بیاد و بازیش کنم حتما علاقه شدیدی که من به این بازی رو دارم فکرنکنم کسی داشته باشه یا کمتر کسی داشته باشه شاید با این تاخیر هایی که بازی خورد کلی استرس داشتم که مبادا قبل مرگم این بازی رو از دست بدم چیزی که آرزوش رو دارم بازی ای که بهترین تجربه زندگی رو بهم داد و غرقش شدم تا چند وقت دیگه بیشتر زنده نیستم و اینو با کلی التماس و خواهش از خانواده درخواست کردم که بزارن برم و راحت بشم از این دنیای کثیف بخصوص این شرایط زندگی ای که ما تو ایران داریم واقعا زندگی کردن حساب نمیشه من اوضاع مالی زیاد جالبی هم ندارم و نمیخوام با هزینه های بیشتر خانوادم اذیت بشن چون دکتر هم گفته بود ولی من بعد فهمیدم که دکتر گفته که زیاد زنده نمیمونم متاسفانه تا یک ماه دیگه شاید زودتر یا دیرتر الانم حال خوبی ندارم ولی کل زندگیم رو وقف خانوادم و لست ۲ کردم که این خوشحال کننده ترین چیز بودش برای من..امیدوارم هیچکسی نه خودش نه خانوادش به همچین چیزی دچار نشن و هرکی به هر چیزی دلش میخواد برسه..لست ۲ واقعا بهترین بازی زندگیم بود یادش بخیر سالها پیش که لست ۱ اومد حالم خیلی بهتر و خوب بود اما داغون شدم..ببخشید یکم طولانی شد..موفق باشید

      • از خداوند می‌خوام ک بهت کمک کنه و شفا پیدا کنی دوست عزیز
        ب معجزه معتقد باش…

      • Uncle Broom گفت:

        سلام
        از شرایط شما مطلع نیستم و حرفای مذهبی و اهمیت زندگی و این حرفا هم نمیخوام بزنم
        راستش احتمال زیاد جای شما بودم همین کار رو میکردم ولی حالا که مطلع هستید از مقدار زمانی که دارید سعی کنید آدم بهتری باشید نیازی هم نیست به جهان آخرت اعتقاد داشته یا نداشته باشید حداقل به شما این حس خوبو میده که در حالتی که از خودتون راضی هستید از دنیا میرید.
        از خدا میخوام با دلی خوش از دنیا برید. :heart:

      • Wiki گفت:

        اون چهار نفری که منفی دادن واقعا براشون متاسفم

        • Wiki گفت:

          انشالله هر چه زودتر به سلامتیت برسی و فقط یه رو همیشه به یاد داشته باش که تا زمانی که نفس می کشی به مبارزه کردن ادامه بده

          • My Crush Abby گفت:

            داستان لست ۲ به اندازه کافی نابودم کرد تو با این کامنتت تیر آخرو زدی زدی به قلبم 😥
            خیلی سنگین بود این کامنت فکر کردن بهش قلب آدم رو به درد میاره
            اگه شرایط بهتر شدن رو داری عقب نکش و باهاش بجنگ
            اگه واقعا دیگه آخر خطه نمیدونم چی بگم..فقط بغض گلوم رو گرفت..
            خوشحالم که یک فن لست مثل تو دیدم افتخار میکنم بهت و اینو بدون هر وقت دیگه اسم لست بیاد با یاد تو اشک هام در میاد رفیق کاش کنارمون بودی بیشتر

      • داداش من بهت منفی دادم
        جون مادرت راست میگی؟
        من فکر میکنم داری دروغ میگی

      • Marioman گفت:

        امیدوارم دکترا اشتباه کرده باشن و سلامتیت رو به دست بیاری. 🙂

      • آرین گفت:

        سلام عزیزم
        دکتر ها خیلی هم بیخود کردن که اینو گفتن؛ شما هم خیلی اشتباه کردی که تصمیم به مردن گرفتی.
        اونچه که مسلم و قطعی هست؛ چیزی است که اتفاق افتاده نه چیزی که شاید اتفاق بیفته، ناامیدی و یأس، قاتل حقیقی شماست نه یک بیماری.
        غصه و افسردگی رو به خودت راه نده، الآنت رو حروم یه برنامده ناپایدار نکن.
        اپیکور خیلی قشنگ میگه:
        با مرگ سر و کاری ندارم. وقتی من هستم . او نیست ؛ وقتی او باشد . من نیستم.

      • Soroosh0097 گفت:

        داداش من فقط یه چیز خوب میتونم بگم.سلامت و آرامش روان و صد البته شادیِ حتی بی دلیل و بدون هیچ عامل دنیوی خیلی مهمه.دلیل اولش: شاید هیچ اثباتی براش نداشته باشم اما تجربه نشون داده که شادی و آرامش حتی باعث بهبود سلامت جسم میشه.
        دلیل دوم:اما به نظرم شادی بی دلیل و بدون عامل دنیوی حتی مهم تر از شادی با دلیله.چون متعلق به کسیه که وابسته به دنیا نیست.
        .
        راستش من هیچ وقت فن بیان خوبی نداشتم.اگه این حرفام روت اثر گذار باشن تا روز پایان زندگیم باعث رضایتم هستش.لطفا این ناامیدی لعنتی رو بذار کنار و شاد باش.
        .
        آرزو میکنم اگه حرفات واقعیته یا (سلامتیت رو به دست بیاری و پیش ما بمونی) یا (با رضایت قلبی و شادی کامل این جهان رو که ایمان دارم توهمی زود گذر بیش نیست ترک کنی)
        .
        بیشتر از هر چیز آرزو میکنم ما رو ایستگاه کرده باشی و پیشمون بمونی :heart:

        • Marioman گفت:

          :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :weep:

          • Drama گفت:

            دوستان عزیزم ممنون بابت محبتی که داشتید واقعا انرژی گرفتم و حتما همینطوره که شما میگید و واقعا روحیه و انرژی مثبت تاثیر بیشتری داره توی سلامت بدن و مقاومت بدن از همتون ممنونم آرزوی موفقیت دارم برای هرکی که قلبش پاکه هرکی که خوبی همه رو بخواد و خودش هم خوبه دوستتون دارم عزیزان از تک تکتون ممنونم بابت کامنت های زیباتون دوست عزیز shahzadeh2a اگر توجه کنی به کامنتم مشخصه که بازی لست ۲ رو بازی کردم و دارمش ممنون از محبتت که خواستی بازیو تهیه کنی واسم باقی دوستان همتون عشقید سروش و متین و صمد و ویکی و امیر و کراش ابی و همگیتون ♥

      • امیدوارم چرت و پرت گفته باشی

      • منم حال روحی درست حسابی ندارم چندین ساله با دنیای گیمینگ خودم رو مشغول میکنم
        کلا درد کشیدن رو میفهمم ترس هایی که میاد سراغ ادم وقتی داری روی لبه ی پرتگاهی راه میری این فکر داغون همه چیز رو کوفتت میکنه کلا مریضی بده امیدوارم شفا پیدا کنی

      • kia (Bye All) گفت:

        آدرستو برام ایمیل کن من بازی لست رو تهیه میکنم برات میفرستم هرکسی حق داره بازی که دوست داره رو انجام بده. به ایمیل clvil@yahoo.com

      • داداش داری جدی می گی ؟؟؟ واقعاً ؟؟ آخه من سر این موضوعات اینجوری بد جوری ضایع شدم طرف میومد می گفت فلان شدم بهمان شدم چون می دونست احساسی هستم بعد کلی اشک و آهی که از من گرفت و اینا به ریشم خندید .. آره خلاصه ..
        الانم من امید دارم که مارو به قول دوستمون ایستگاه کرده باشی و فقط برای اینکه ارزش لست ۲ رو بالاتر ببری این قصه رو سرهم کرده باشی 😀
        ……………..
        و اما اگه حقیقت باشه .. من به تو فکت وار عرض می کنم .. هیچ حقی نداری که نا امید بشی .. یاس فقط برازنده شیطانه ..
        امیدتو از دست نده .. تا وقتی زندگی هست امید هم هست ..
        من یه دوستی دارم که مثل برادریم .. از بچگی با هم بزرگ شدیم .. اونم سرطان گرفت .. لنفوم .. با مراقبت خانوادش و عنایت حضرت رضا .. سلامتیش رو به دست آورد .. به قول این دوستمون هادی .. به معجزه معتقد باش ..

      • Psycho0172 گفت:

        امیدوارم هرچه زودتر سلامتیت رو بدست بیاری دوست من
        انشالله هیچ کس این روزای سختو تجربه نکنه و زودتر از بند بیماری رهایی پیدا کنیو به آغوش خانواده برگردی

      • Old_Gamers گفت:

        ( سالها پیش که لست ۱ اومد حالم خیلی بهتر و خوب بود ) . دوست عزیز یعنی از اون موقع تا حالا سرطان داری !!؟

  • pink panther گفت:

    واسه اینکه تو بازی میتونیم مغولارو بکشیم از ساکرپانچ ممنونم خخخ
    همچنین thanks SONY

    • یادت باشه جنگجوی واقعی کسیه که بدون نیت قبلی افرادی رو که برای کشورش مشکل درست کردن رو بکشه. اگه با نیت شخصی این کار رو بکنه قاتله نه جنگجو.

      • :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
        داداش این قاتل و نیت و جنگو چه ربطی به این کامنت و پست داره واقعا ؟
        خداروشکر تو کاپهد و فورزا نمیشه کسی رو به قتل رسوند و شما راضی هستی 😀

      • John Rick گفت:

        بله من که میخوام بازی کنم تا بتونم انتقام وحشی گری که مغول ها سر کشورم (و چنتا دیگه(یه دونه)) رو بگیرم

        • Lion RJ گفت:

          حقیقت…. چندتا نکته جالب قضیه اینجاست که هیچکس از این شخص یاد بد نمیکنه ولی سقیر کبیر از هیتلر یاد بد میکنند و توی کشورش یه مجسمه خیلی بزرگ و فوق العاده ازش هست (برعکس بعضی از لیدرهای که زار و زندگی کشورشونو میدن به بقیه چنگیز هرچی دزدید رو برد برای کشورش) و یه باری هم که با یه sjw حرف میزدم از تمام تاریخ شروع تا سقوط هیتلر میدونست ولی تاحالا اسم Genghis Khan رو هم نشنیده بود (کم مونده بود بگه این اسمی که میگی اسم خوردنی هست 😀 ) و آخری هم اینکه توی بیشتر نسخه های بازی Civilization چنگیز خان همیشه بوده و دریغ از یک بار بودن هیتلر :struggle:

          • Stalin 657 گفت:

            Lion استالین رو می شناسید از کامنت شما معلوم تاریخ رو خوب بلد هستی :yes:

          • هیتلر آدم قابل احترامیه
            امیدوارم روحش شاد باشه
            اما حقیقتا عده زیادی رو کشت و من اساسا با این کار مشکل دارم
            من با وطن پرستی موافقم اما با نژاد پرستی نه
            هیتلر یه نژاد پرست بود

            • Neil_druckman گفت:

              اره زد این همه ادم رو کشت و این همه بچه های یهودیو کشت خیلی مورد احترامه صحیح.هیتلر یه ادمی بود که اگه به اهدافش میرسید فک نکنید وضع ما الان بهتر بود.فقط بجای تو سری خوردن از امریکا داشتیم از المان میخوردیم

      • Ali G_H گفت:

        جالبه بدونی تو ایین بوشیدو(ایین سامورایی) اگه یکی فقط برای لذت ادمارو بکشه اصطلاحا شورا (shura) میگن. همین نکته تو بازی سکیرو بود که اگه من بگم ممکنه اسپویل بشه.

      • وقتی ایرادی از بازی نمی گیری و میری سراغ اخلاق :heh:

    • Lord_Sega گفت:

      من بازی رو دوست دارم که بشه روس های زباله رو از روی زمین محو کرد مثل کال آف، البته این بازی هم بسیار خوش ساخته و بدون دیدن تریلر میشه گفت گیم پلی خوبی هم داره

      • Neil_druckman گفت:

        ای کاش یه بازی بسازن چینی های حال به هم زنو توش زجر کش کرد.به امید روزی که همه چینی ها بمیرن

        • جفتتون همنوع ستیزین

          • Neil_druckman گفت:

            چینی ها باید بمیرن به خاطر نوع غذا خوردنشون.حییونا رو زنده زنده میخورن.گوشت سگ و گربه میخورن.سگ ها رو زنده زنده پوست میکنن.با اون اعتقاداتشون.با این ویروسم که گند زدن به بشریت.عاطفه ندارن.نباشن بهتره

            • Wiki گفت:

              با این طرز تفکر شما ما خودمان باید اول از همه بمیریم
              اروپایی ها : آه چی میشد تمامی مسلمانان بمیرن و نیست نابود بشن چون هم جاهل هستن و هم تروریست عقاید خرافی هم دارن تمامی جنگ و منگ توی خاورمیانه است اصلا چرا باید زنده باشند درحالی که دنیا رو به گند کشیدند
              دوست داری یکی این طرز تفکر رو راجب تو داشته باشه
              یادت باشه ما تعیین نکنیم که چه کسی لایق زندگی هست یا نه

              • Neil_druckman گفت:

                Wiki
                میدونی بحث چیه؟مشکل اینه که تو اگه با ایرانیا بحث کنی هیچ وقت نمیگن با داعش دوست داریم و ما تروریستیم و اینا.
                اما این چینی ها ۹۰ درصدشون انقدر …. هستن که حییونا رو شکنجه میدن و زنده زنده کبابشون میکنن.
                امیدوارم روزی برسه که هیچ چینی نفس نکشه

                • Stalin 657 گفت:

                  دوباره قضاوت یک طرف می کنی :reallyangry: خیلی چیز ها عادی که روز مره استفاده می ساخت همون هست کنسول که تحت لیسانس سونی ساخت می شه در چین است باز قضاوت بی جا می کنی این کار خدا است که قضاوت کنه نه کار شما که مردم رو از ظاهر قضاوت می کنی حال این همه افغانی در ایران اذیت می شن ولی اون ها هنوز هم مردم ایران مقصر نمی داند دولت مورد انتقاد قرار می دادن
                  لطفا تایید کنید طرف می آید به صورت مستقیم از افراط گرایی و نژادپرستی می نویسد تایید می شه ولی ما که کمی انتقاد می کنیم :reallyangry:

                • Neil_druckman گفت:

                  باشه اگه کسیم ادم میکشه قضاوتش نکنیم بزاریم خدا قضاوت کنه.چی میگی ناموسن یکم بزرگ شو.تو دنیا مردم دارن همو میخورن(جز کشورایه اروپای شمالی که از لحاظ فرهنگ خیلی پیشرفت کردن)بعو ما بگیم نه یبار کاری نکنیم خدا انجام بدهچینی جماعت گند زده به دنیا

                • Neil_druckman گفت:

                  اتفاقا مردم ایرانم با رفتارشون با افغانیا ثابت کردن که چقدر از لحاظ شعور زیر خط فقرن.این افغانیایه مظلوم رو نبین میان ایران کار میکنن.اکثر افغانیا از لحاظ فرهنگ از ایرانیام داغون ترن.از رفتارشون با زناشون میشه فهمید که چجورین

      • Stalin 657 گفت:

        همان روس های تو می گی جهان رو از دست هیتلر نجات داد اگر اونها ۲۷ میلیون کشته نمی دادن حال پرچم هیتلر از روسیه تا آمریکا بلند بود خیلی ها فقط به خاطر چیز به نام نژاد و رنگ کشته می شدن

        • Lord_Sega گفت:

          پرچم هیتلر بالا بود بازم افتخارم میکردیم که یه آریایی و از نسل خودمون داره بر جهان حکومت میکنه و همینطور که خودش گفته بود دست ایران رو هم میگرفت و الان ما هم ابرقدرت بودیم نه مثل جنگ سرد یه سری کمونیست جنایتکار سوار جهان بشن و همه جا رو به ……. بکشند، برو این اکانت مسخره
          رو هم که درست کردی پاک کن که حتی تو خود روسیه ی خائن و جنایت پیشه هم استالین یه فرد منفوره

  • :drool: :drool: :drool:
    تنها استفاده من از این بازی موسیقی هاش هستش 😥

  • Mr Hill93 گفت:

    امیدوارم پچ روز اول و دراختیار منتقدا قرار داده باشن که به خاطر ی پچ ۸ گیگی که داخل دیسک بلوری جا نشده ازش نمره کم نکنن و با انصاف نمره بدن
    متاش و بین ۸۰ تا ۸۵ پیش بینی میکنم با توجه به اینکه حس میکنم ساید میشن های تکراری داره ولی خب اگه متاش ۱۰ هم بشه بازم ارزش تجربه کردن و داره

    راستی نمراتش کی منتشر میشه امروز ؟

  • Soroosh0097 گفت:

    مرسی آقای آریامقدم.
    موسیقی شاهکار.طراحی هنری محیط شاهکار.گرافیک فنی شاهکار.گیمپلی و داستان هم ایشالا شاهکار.من که خیلی منتظرم.این که خشونت بازی بالاست رو خیلی دوست دارم :inlove:

  • Ozhan گفت:

    بازی همه چیش در بالاترین سطح خودش قرار داره
    تنها نگرانیم ساید میشن هاشن
    درضمن به دوستان ترول بگم از الان که شوهی یوشیدا گفت این بازی گوتی امسال خودشه
    دقت کنید گفت خودش
    اگ نمراتش اومد و هرچی شد ترول کردین این قضیه رو پس انتظار تلافی رو هم داشته باشید

  • BigMAhdi گفت:

    نمی دونم چرا حس میکنم متاش به ۷۹ هم میرسه 😯 :yes:

  • darkwarrior گفت:

    a storm is coming
    طوفان سهمگین درراه است
    برید کنار ک مثل لست پارت ۲زخمی نشید از سوزش ریت فیک بدین بهش

    • Cyber keanu گفت:

      من کاری به سایتای فارسی ندارم ولی انصافاً فک میکنی اونهمه انتقاد به بازی‌ صرفا به خاطر اینه که انحصاری ps4 بوده؟ جدای از بحث غیر منطقی بودن واکنش هایی که هیتر ها داشتن بالغ بر نود درصدشون عاشق نسخه اول بودن. راستش اینجا اولین سایتیه که میبینم این بحث رو به کنسول ربط میدن‌ که خب این طرز فکر بچه گانه ست. چه در توییتر چه تو ردیت چه تو یوتیوب چه توییتر علی رغم هیتر بودن هیچ کدوم از کامنتا اشاره ای به کنسول نکردن.

      • Stalin 657 گفت:

        اینجا از لست دو انتقاد کنی می گن گیمر نیستی یا طرز فکر اشتباه یا ترول و هیتر معرفی می شی در حال که با خودشان نمی گن که یک چیز به نام سلیقه وجود وجود دارد این شان که از بازی خوش نمی آید حتما به سلیقه نمی خوره :reallyangry:
        چند روز پیش یکی شون بخاطر که از بازی انتقاد کردم هیتر یا خیلی چیز من معرفی کردن

        • Cyber keanu گفت:

          برای من کاملاً قابل درکه که از نظر یه نفر بازی ده از ده باشه مشکل اینجاست که خیلیا با این ذهنیت رفتن سراغ بازی که: خب این که میدونم شاهکاره حالا باید بفهمم چطور؟ اگه هم چیزی بگی میگن تو مغزت نمیتونه این داستان رو درک کنه!
          مخصوصا تو نقدای متاکریتیک بازی رو بخونی متوجه میشی. جدای از بحث سلیقه بازی از نظر داستانسرایی نقص های بزرگی داشت که سعی میکرد اون رو به روش های مختلفی بپوشونه حالا موفقیتش از شخص به شخص فرق میکنه ولی در کل بخوایم بگیم از نظر من موفق نبود زیاد. نمونه بارزش آرک داستانی شخصیت ابی. برای بازی ای که اینقدر شخصیت محوره و توجه کمتری رو پلات کلی هست این مورد شدیداً به چشم میاد. از نظر من تو بخش داستان میشد خیلی بهتر عمل کرد ولی در کل داستان بد نبود و قسمت های تاثیر گذاری هم داشت منتها اون نقصهای تو شخصیت پردازی و روند اتفاق افتادن حوادث و تصمیم های شخصیت ها تاثیر خیلی بدی رو بازی گذاشت. بقیه عناصر بازی هم که نیازی نیست بگم فوق‌العاده بود از جمله صداگذاری انیمیشن ها جلوه های بصری و صوتی و …

  • انشاالله موفق بشه تا بتونیم شاهد ادامه دار بودن این فرنچایز باشیم…بی صبرانه منتظر عرضه ی بازی هستم…به امید موفقیت

  • play box گفت:

    به امید موفقیت

  • Shot گفت:

    به به ارزوی موفقیت برای این بازی. امیدوارم عالی دربیاد. پیشبینی من حدود ۸۸ یا ۸۹ هست ولی اگه بالاتر باشه واقن هیجان زده میشم. 🙂

  • majidam گفت:

    مبارک سونی فنها در این چند ماه پیش رو بازیهای زیادی قراره منتشر بشن گوست سوشیما برای سونی سایبرپانک و مافیا ۱ برای مولتی پلتفرمها و بازی هوریزان زیرو و دث استرندینگ برای PC فنها کلی بازی خوب فقط تا ابان ماه بیشتر از همه PC فنها تو این چند ماه پیش رو حال میکنن چند بازی بزرگ قراره براشون منتشر بشه فقط در چندماه

    • بنظر خودم منتشر کردن عناوین انحصاری برای پی سی چیز بدی نیست و اینجوری گیمرهای بیشتری تجربه میکنن بازیو ولی اگر به فروش کنسول و فروش خود آی پی به امید اینکه رو پی سی بیاد ضرر بزنه سونی باید ی بازبینی تو این عملکردش داشته باشه…چون اونوقت اکثر گیمرا میرن ی پی سی میبندن و بیخیال کنسول پلی استیشن میشن…باید دید این استراتژی چجوری پیش میره به امید موفقیت همه ی کمپانی های بازیسازی و موفقیت دنیای گیم

      • به نظرم پی سی به صرفه تره
        من الان امسال ده تا بازی دانلود کردم ده هزار تومان
        یکی که کنسول داره ده تا بازی میشه براشون دوازده میلیون
        که با پول کنسول جمع کنیم میشه بالا ی بیست میلیون
        من وقتی کنسول چهار تومن بود یه پیسی بستم سه تومن
        الان اکثر بازیارم میاره
        کلا یه رد ددو نیاورد

        • majidam گفت:

          اینجوریا نیست دوست عزیز درسته بازیها برای مثلا سونی کرک نمیشن خوب اما میتونن برای بازی های افلاین اکانت اشتراکی بخرن یا همون اکانت ترکیبی که قیمتش خیلی پایینتر از بازی اورجینال هست

  • Holy link گفت:

    به ما که فقط soundtrack میرسه

    اسپم:
    یکی ازینا لطفا :weep:
    http://s13.picofile.com/file/8401945418/dbc_6f9ebe6143e8b4306d13b7f9f23cf494.jpg

  • رستمی گفت:

    ببینم ساکر پانچ یه شاهکار میده بیرون یا نه

  • ark.ps4 گفت:

    متای ٨٠ – ٨٨

  • Rich Man گفت:

    خداحافظی با PS2 ، به God Of War 2 ختم شد .
    خداحافظی با PS3 ، به Last Of Us
    و خداحافظی با PS4 ، به Ghost Of Tsushima …

    عمر گیمریمون چه زیبا گذشت . :heart:

من یک سامورایی هستم | پیش نمایش بازی Ghost of Tsushima - گیمفا
من یک سامورایی هستم | پیش نمایش بازی Ghost of Tsushima - گیمفا