جزئیات زیادی در مورد مبارزات و داستان بازی Marvel’s Iron Man VR منتشر شد - گیمفا
جزئیات زیادی در مورد مبارزات و داستان بازی Marvel’s Iron Man VR منتشر شد - گیمفا
جزئیات زیادی در مورد مبارزات و داستان بازی Marvel’s Iron Man VR منتشر شد - گیمفا
جزئیات زیادی در مورد مبارزات و داستان بازی Marvel’s Iron Man VR منتشر شد - گیمفا

جزئیات زیادی در مورد مبارزات و داستان بازی Marvel’s Iron Man VR منتشر شد

حسن اکرامی
۲۰:۰۰ ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
جزئیات زیادی در مورد مبارزات و داستان بازی Marvel’s Iron Man VR منتشر شد - گیمفا

دیگر زمان زیادی تا عرضه‌ی بازی واقعیت-مجازی Marvel’s Iron Man VR باقی نمانده است و همه‌ی هواداران این ابرقهرمان و علاقه‌مندان به دنیای مارول بسیار هیجان‌زده هستند تا ببینند که این بازی چگونه می‌تواند توانایی‌ها و داستان Iron Man را در قالب مکانیسم و گیم‌پلی واقعیت-مجازی در اختیار بازی‌بازان قرار دهد.

توسعه‌دهندگان بازی Marvel’s Iron Man VR یعنی اعضای استودیوی کاموفلاژ (Camouflaj) در مورد این بازی اظهار امیدواری کرده‌اند که بتواند یک تجربه‌ی منحصر به فرد از مبارزات و پرواز با شخصیت محبوب Iron Man را به همراه اتفاقات و پیچش‌های داستانی جذاب و هیجان‌انگیز را برای بازی‌بازان مهیا سازند. چندی پیش بود که استودیوی کاموفلاژ ضمن انتشار یک ویدئوی جالب بسیاری از مکانیک‌های مبارزات و پرواز این بازی را برای علاقه‌مندان شرح داد. حال به تازگی در وبلاگ رسمی پلی‌استیشن، آقای ریان پیتون (Ryan Payton) کارگردان بازی Marvel’s Iron Man VR به ارائه‌ی توضیحات جدیدی در مورد این عنوان واقعیت-مجازی پرداخته است و در آن به جزئیاتی در مورد مدت زمان بازی، مکان‌هایی که در آن‌ها به ماجراجویی خواهید پرداخت، سیستم مبارزات، بخش ارتقا و شخصی‌سازی آن و برخی از موارد دیگر پرداخت که می‌تواند برای بازی‌بازانی که منتظر تجربه‌ی این عنوان انحصاری هستند، جالب باشد.

آنچه که در ابتدا از صحبت‌های آقای ریان پیتون مشخص بود و باعث خوشحالی هواداران این بازی شد، مدت زمان بازی است که از قرار معلوم کوتاه نخواهد بود و بازی‌بازان می‌توانند برای ساعت‌های بیشتری از آن لذت ببرند. آقای پیتون در این باره افزود که استودیوی کاموفلاژ در نظر داشته است تا یک بازی اکشن و انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن VR توسعه دهد که از هر جهت یک عنوان کامل و منحصر به فرد به نظر برسد. همچنین قرار است داستان عنوان Marvel’s Iron Man VR دارای پیچیدگی و مضامین خاصی در مورد قهرمان این بازی یعنی تونی استارک (Tony Stark) باشد. طبق گفته‌ی آقای پیتون، در ابتدا تصمیم بر آن بود که مدت زمان این عنوان چیزی حدود ۴ الی ۵ ساعت طول بکشد اما در نهایت تصمیم تیم توسعه‌دهنده بر آن شد که مدت زمان بازی را به دو برابر افزایش دهند تا یک تجربه‌ی غنی و خارق‌العاده از این ابر قهرمان را برروی کنسول پلی‌استیشن VR خلق نمایند و هواداران مدت زمان بیشتری را با تونی استارک و داستان‌های او همراه باشند. این یعنی مدت زمان داستان بازی Marvel’s Iron Man VR حدود ۸ الی ۱۰ ساعت خواهد بود که برای یک بازی واقعیت-مجازی بسیار قابل توجه و ستودنی به شمار می‌آید.

علاوه بر موارد ذکر شده، آقای پیتون افزود که محیط‌های این بازی شامل فضاهای بسیار بزرگ، گسترده و باز خواهد بود تا به بازی‌بازان اجازه دهد با حداکثر سرعت و توان خود به پرواز در آیند و در مبارزات هوایی بتوانند به خوبی در این فضای باز مانور داده و به مقابله با دشمنان بپردازند. برخی از مکان‌هایی که شما در بازی Marvel’s Iron Man VR ملاقات خواهید کرد شامل S.H.I.E.L.D. Hellicarrier، شهر شانگهای و مجموعه‌ی Stark Industries خواهند بود. آقای پیتون افزود که شهر شانگهای یکی از جاه‌طلبانه‌ترین طراحی‌های ممکن را برای این عنوان دارد و بازی‌بازان بیشتر زمان داستان را در این قسمت سپری خواهند کرد. وی اظهار داشت که برج استارک نیز در این شهر قرار دارد و بازی‌بازان اتفاقات اکشن و دراماتیکی را با محوریت این برج تجربه خواهند کرد و احتمالا تا مدت‌ها وقایع آن را از یاد نخواهند برد. همچنین بخش Stark Industries نیز در بازی وجود دارد که طبق گفته‌ی کارگردان بازی Marvel’s Iron Man VR مکان بسیار خوبی برای مبارزات و نبرد‌های نفسگیر خواهد بود اما می‌تواند به بدترین جا برای چالش‌های مبارزات تبدیل شود و بازی‌بازان را به زحمت اندازد.

آقای ریان پیتون در مورد مکانیسم‌های جنگ و مبارزه در بازی Marvel’s Iron Man VR نیز سخن گفت. او قبل از اینکه در مورد این مکانیسم‌ها به ارائه‌ی اطلاعات مختلف بپردازد، اظهار داشت که آن‌ها در کنار داستان حماسی و سینماتیک بازی به گیم‌پلی نیز توجه بسیاری داشته‌اند و سعی کرده‌اند تا جایی که ممکن است تجربه‌ی بازی را روان و ساده نگه دارند و به بازی‌بازان این امکان را دهند تا برای کنترل بهتر و راحت‌تر Impulse Armor و بهره بردن از قابلیت‌های آن، هر طور که مایل هستند تنظیمات و بخش کنترل بازی را به دلخواه تغییر دهند تا تجربه‌ای بسیار عمیق‌تر و لذت‌بخش‌تر از مبارزات آن داشته باشند. در اصل اعضای استودیوی کاموفلاژ قصد داشتند تا کنترل‌های بازی در عین سادگی مطابقت کاملی با سبک بازی افراد داشته باشد و آن‌ها احساس راحتی و آزادی عمل بیشتری را از این طریق تجربه نمایند.

کارگردان بازی Marvel’s Iron Man VR در مورد مکانیسم‌های مبارزات و قابلیت‌های زره قهرمان بازی اظهار داشت که شما می‌توانید از یک تقویت‌کننده‌ی سرعت و چابکی برای مدت موقتی استفاده نمایید. یکی از قابلیت‌های تهاجمی زره Iron Man شامل Rocket Punch خواهد بود که دشمنان را با گلوله‌های موشکی ردیاب با یک الی سه ضربه زمین‌گیر خواهد کرد و برای تمام کردن کار آن‌ها می‌توان از فناوری Repulsor Blast استفاده نمود. این قابلیت به منزله‌ی سلاح کمکی و دوم Iron Man خواهد بود و شما می‌توانید پس از هر بار استفاده از دستکش آهنی خود آن‌ها را به سمت دشمنان شلیک نمایید. این موشک‌ها همچنین در مبارزات زمینی نیز استفاده خواهند شد و نقش مهمی را در مبارزات ایفا می‌کنند. و اما آخرین قابلیتی که آقای پیتون در مورد مبارزات بازی Marvel’s Iron Man VR در اختیار ما قرار داد مربوط به قدرت Unibeam می‌شود. این قابلیت ویژه دارای انرژی و قدرت صدمه‌ی بسیار زیادی به دشمنان است و پس از شارژ شدن یک مخزن مخصوص در سینه‌ی Iron Man می‌تواند استفاده شود و بعد از آن مدتی طول خواهد کشید تا دوباره شارژ شده و قابل استفاده باشد؛ در نتیجه استفاده از آن باید به درستی صورت گرفته و در زمان‌بندی مناسبی به سمت دشمنان شلیک شود.

به عنوان آخرین بخش از اطلاعات منتشر شده توسط کارگردان بازی Marvel’s Iron Man VR، می‌توان به داستان آن اشاره کرد. آقای پیتون اظهار داشت که داستان این بازی در مورد زندگی و مشکلات شخصی تونی استارک است که به زیبایی هر چه تمام‌تر پیچیده می‌شود و به موارد جذاب دیگری گره می‌خورد. داستان بازی Marvel’s Iron Man VR به خوبی نشان خواهد داد که عناوین واقعیت-مجازی پلی‌استیشن VR می‌توانند از یک داستان مستحکم و قدرتمند بهره ببرند و استاندارد‌های این بخش را بیش از پیش افزایش دهند. این عنوان به خوبی داستان تونی استارک را با شخصیت‌های کلاسیک دنیای مارول به مانند Pepper Potts ،Nick Fury و FRIDAY همراه خواهد کرد و در این بخش شاهد نقش‌آفرینی و تاثیر مستقیم این افراد بر جریان روایت داستان خواهیم بود. با توجه به ماهیت واقعیت-مجازی بودن بازی Marvel’s Iron Man VR، شما قادر خواهید بود که تعاملات فیزیکی و نزدیکی با این سه شخصیت داشته باشد و پیوند محکم‌تری با آنان بر قرار سازید که به حس واقعی بودن داستان کمک شایانی خواهد کرد.

سرانجام آقای ریان پیتون در مورد چشم‌انداز‌هایی که آنان قصد دارند با عرضه‌ی بازی Marvel’s Iron Man VR در زمینه‌ی عناوین واقعیت-مجازی به آن دست یابند و چگونگی غوطه‌ور ساختن بازی‌بازان در دنیا و مبارزات این بازی به ارائه‌ی توضیحی مختصر پرداخت. وی اظهار داشت که این موضوع چیزی است که توسعه‌دهندگان این بازی از ابتدا بارها بر آن تاکید داشته‌اند و اعضای استودیوی کاموفلاژ در زمان توسعه‌ی عنوان Marvel’s Iron Man VR از میزان آزادی عمل و تعامل بازی‌بازان با مکانیسم‌های این عنوان و احساس دخیل بودن در اتفاقات آن غافلگیر و شگفت‌زده شده بودند. وی اظهار داشت که اگر چه برای رسیدن به این موفقیت و تجربه‌ی این لحظات زمان و منابع زیادی را صرف کرده‌اند اما بدون شک تجربه‌ی بازی و مبارزات نفسگیر و انفجاری ارزش آن را داشته است و هم‌اکنون هم بازی‌بازان و هم توسعه‌دهندگان این بازی از نتیجه‌ی کار راضی خواهند بود.

طبق اعلام رسمی استودیوی کاموفلاژ، بازی واقعیت-مجازی Marvel’s Iron Man VR در روز جمعه ۱۳ تیر ماه ۱۳۹۹ (۳ ژوئیه ۲۰۲۰) به صورت انحصاری برروی کنسول پلی‌استیشن VR عرضه خواهد شد. پیش از این قرار بود عنوان Marvel’s Iron Man VR در ماه فوریه به بازار عرضه گردد اما به دلیل برخی مشکلاتی که در روند توسعه‌ی این بازی برای استودیوی کاموفلاژ رخ داد، تاریخ انتشار آن را به تاخیر انداخت و به ماه ژوئیه منتقل کرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جزئیات زیادی در مورد مبارزات و داستان بازی Marvel’s Iron Man VR منتشر شد - گیمفا
جزئیات زیادی در مورد مبارزات و داستان بازی Marvel’s Iron Man VR منتشر شد - گیمفا
جزئیات زیادی در مورد مبارزات و داستان بازی Marvel’s Iron Man VR منتشر شد - گیمفا
جزئیات زیادی در مورد مبارزات و داستان بازی Marvel’s Iron Man VR منتشر شد - گیمفا
جزئیات زیادی در مورد مبارزات و داستان بازی Marvel’s Iron Man VR منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جزئیات زیادی در مورد مبارزات و داستان بازی Marvel’s Iron Man VR منتشر شد - گیمفا