تکاور کایاک‌سوار | نقد‌ها و نمرات بازی Phantom: Covert Ops - گیمفا
تکاور کایاک‌سوار | نقد‌ها و نمرات بازی Phantom: Covert Ops - گیمفا
تکاور کایاک‌سوار | نقد‌ها و نمرات بازی Phantom: Covert Ops - گیمفا
تکاور کایاک‌سوار | نقد‌ها و نمرات بازی Phantom: Covert Ops - گیمفا

تکاور کایاک‌سوار | نقد‌ها و نمرات بازی Phantom: Covert Ops

حسن اکرامی
۱۴:۰۰ ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
تکاور کایاک‌سوار | نقد‌ها و نمرات بازی Phantom: Covert Ops - گیمفا

بازی واقعیت-مجازی Phantom: Covert Ops دارای گیم‌پلی مخفی‌کاری است که با مکانیسم‌های قایق‌سواری ترکیب شده و یک تجربه‌ی منحصر به فرد و هیجان‌انگیز را در اختیار بازی‌بازان قرار می‌دهد. این عنوان توسط استودیوی اوکولوس (Oculus) در دست توسعه قرار داشته است و هم‌اکنون در دسترس علاقه‌مندان به بازی‌های اکشن و مخفی‌کاری قرار دارد.

همانطور که از نام بازی Phantom: Covert Ops مشخص است، شما در جریان داستان آن در نقش یک تکاور حرفه‌ای و منحصر به فرد قرار خواهید گرفت که باید با اقدامات شجاعانه‌ی خود و با انجام عملیات‌های خطرناک و بی سر وصدا در طول یک شب، از یک جنگ بزرگ و همه‌جانبه جلوگیری نماید.

شما باید با استفاده از قایق کایاک خود به صورت حرفه‌ای از میان رودخانه و تالاب‌های گسترده مخفیانه عبور نمایید و از انواع تجهیزات و اسلحه‌ی متنوع برای کشتن بی سر و صدای دشمنان نهایت بهره را ببرید. شما باید در سایه‌ها و تاریکی‌ها حرکت کنید و از تاریکی محیط به نفع خود استفاده نمایید. در بازی واقعیت-مجازی Phantom: Covert Ops مکانیسم‌های مخفی‌کاری و تکاوری از نو تعریف خواهند شد و علاقه‌مندان به این سبک را راضی خواهد ساخت.

شما قادر خواهید بود که در بازی Phantom: Covert Ops با استفاده از کایاک نظامی خود، راه‌های جدید و مخفی را به سمت پایگاه دشمنان کشف کنید، خلاقیت خود را در عبور از تاریکی و موانع مختلف نشان دهید، خود را از طریق راه‌های آبی زیرزمینی به پشت دشمنان برسانید، آن‌ها را غافلگیر کرده و یا برای از بین بردنشان در سکوت تله‌گذاری انجام دهید. همه‌چیز در بازی Phantom: Covert Ops به نسبت یک به یک خواهد بود؛ تنها تصمیمات شما است که تعیین کننده‌ی پیروزی و یا شکست هر عملیات است. توسعه‌دهندگان این بازی اظهار داشته‌اند که تمامی سعی خود را به کار گرفته‌اند تا سطح جدیدی از بازی‌های واقعیت-مجازی و عمقی بی‌نظیر از مکانیسم‌های مخفی‌کاری و تاکتیکال را در این عنوان قرار دهند و بازی‌بازان را به یک تجربه‌ی جدید و چالش برانگیز که نفس را در سینه حبس خواهد کرد، دعوت نمایند. به جز بخش اصلی و داستانی بازی، ماموریت‌ها و چالش‌های فرعی، حالت‌های چندنفره‌ی مختلف و هیجان‌انگیز و بخش کراس‌پلی بازی Phantom: Covert Ops می‌تواند شما را برای مدت بیشتری سرگرم سازد.

طبق اعلام استودیوی اوکولوس عنوان Phantom: Covert Ops هم‌اکنون برروی پلتفرم‌های واقعیت-مجازی در دسترس علاقه‌مندان به سبک مخفی‌کاری قرار دارد. حال به تازگی نقد‌ها و نمرات این عنوان مهیج منتشر شده‌اند که با هم به مرور آن‌ها خواهیم پرداخت:

AusGamers 9/10

بدون شک عنوان Phantom: Covert Ops یک بازی آزمایشی ساده در سبک واقعیت-مجازی به شمار نمی‌آید؛ بلکه یک بازی عمیق و باثبات است که شما را در مدت زمان نسبتا کوتاهی در یک ماجراجویی سرگرم‌ کننده و نفسگیر غرق خواهد کرد. به عبارت ساده‌تر بازی Phantom: Covert Ops یک بازی کامل و منحصر به فرد است که دارای مکانیسم‌های مخفی‌کاری و اکشن کاملی بوده و به خوبی توانسته به هدفی که در نظر دارد، برسد. خوشبختانه بر خلاف تصورات اولیه ماموریت‌ها و چالش‌های درون بازی متنوع هستند و در طراحی برخی از آن‌ها از سری فیلم‌های محبوب Mission: Impossible الهام گرفته شده است. مراحل و محیط‌های بازی از سکوت و اتمسفر تاریکی برخوردار هستند به خوبی برای مخفی‌کاری و پیش‌روی با استفاده از یک قایق کایاک مناسب طراحی شده‌اند.

GameGrin 9/10

پس از تجربه‌ی بازی فوق‌العاده‌ی Phantom: Covert Ops به راحتی می‌توان دریافت که چرا این بازی تا قبل از انتشار خود با نمایش‌هایش سر و صدا به پا کرده بود. در واقع این بازی و تیم توسعه‌دهنده‌ی آن لایق ستایش و تمجید فراوان هستند و من این بازی واقعیت-مجازی را به شما پیشنهاد می‌کنم و امیدوارم که این آخرین نسخه از سری Phantom نباشد که آن را تجربه می‌کنیم و استودیوی سازنده برای نسخه‌ی بعدی آن برنامه‌های گسترده‌تر و متنوعی داشته باشد.

UploadVR 8/10

همانطور که ممکن است در ابتدا دور از از ذهن باشد، طراحی فوق‌العاده‌ی محیط و گیم‌پلی بازی Phantom: Covert Ops بسیار عالی و خارق‌العاده صورت گرفته است و با اینکه حالت داستانی بازی بسیار کوتاه و ساد‌ه‌تر از انتظار خواهد بود اما باز هم عملکرد بازی بسیار فراتر از انتظارات من بود. گیم‌پلی بازی در ظاهر خود ساده و روان است اما اگر علاقه‌مند باشید به واقع خواهید توانست تا عمق و پیچیدگی خاص آن را نیز کشف کرده و از آن لذت ببرید. در برخی مواقع عنوان Phantom: Covert Ops برخی از مکانیسم‌های نقش‌آفرینی خود را برای شما ظاهر خواهد کرد که به خوبی هرچه تمام‌تر با هسته‌ی گیم‌پلی و ماموریت‌های آن هماهنگ شده‌اند. بازی Phantom: Covert Ops با گیم‌پلی خود یک قدم فراتر از بازی‌های دیگر پیش می‌رود تا به شما ثابت کند که با وجود مهارت و تمرکزی که دارید، باز هم برای دنیا و ماموریت‌های آن بی‌پروایی کافی را نخواهید داشت و به چالش کشیده خواهید شد. شاید یک دنباله‌ی بزرگتر و گسترده‌تر از این عنوان بتواند به موفقیت‌های بسیار بزرگی دست یابد اما با این حال همین نسخه‌ی Phantom: Covert Ops هم قادر خواهد بود شما را مجاب به تجربه کردنش کند.

VRFocus 8/10

بازی Phantom: Covert Ops به خوبی می‌تواند یک تجربه‌ی کامل و همه‌جانبه را برای اکثر طرفداران بازی‌های واقعیت-مجازی فراهم آورد و برای اکثر بازی‌بازان مناسب تلقی شود. بخش اصلی مبارزت بازی کمی کوتاه هستند و در برخی موارد شاهد تکراری بودن مراحل یا برخی محیط‌ها هستیم. همچنین برخی از ماموریت‌های بازی نیز از لذت و چالش خاصی برخوردار نیستند و نخواهند توانست افراد را درگیر خود سازند. با توجه به همه‌ی موارد بازی Phantom: Covert Ops سرگرم‌کننده و هیجان انگیز است و می‌تواند شما را برای ساعاتی وارد دنیای تاریک و نفسگیر خود سازد تا از یک تجربه‌ی مخفی‌کاری با مکانیسم‌های گیم‌پلی منحصر به فرد نهایت لذت را ببرید.

CGMagazine 7/10

شاید بتوان دو نکته‌ی منفی عمده از بازی Phantom: Covert Ops را در نظر گرفت که بی‌ارتباط با یکیدیگر نیستند. اولین مورد اینکه مدت زمان بخش داستانی بازی کوتاه‌تر از انتظارات است و مشکل دوم که آن را تشدید خواهد کرد، تکراری بودن برخی مراحل و ماموریت‌های بازی است که بسیار خودنمایی خواهد کرد و از ارزش تجربه‌ی مجدد بازی خواهد کاست. با این حال شما در درجات سختی بالاتر با درجه‌ی دشواری بالاتری از مبارزه با دشمنان و هوشیاری بسیار بیشتر آن‌ها روبرو خواهید شد و این تجربه‌ی چالش برانگیز می‌تواند برای مدت بیشتری شما را سرگرم سازد و حس و حال تجربه‌ای نو را داشته باشد. همچنین یک حالت فرعی اضافی نیز در بازی وجود دارد که شما تمام دستاورد‌ها و ارتقاهای خود را از دست خواهید داد و باید با کمترین و محدودترین تجهیزات و منابع ماموریت‌های دشواری را به انجام رسانید که نسبت به بخش اصلی بازی از هیجان و لذت بیشتری برخوردار هستند. در جریان داستان بازی Phantom: Covert Ops شما می‌توانید به کشف ارتباط بین فایل‌های صوتی پخش شده در محیط بپردازید و علاوه بر ماموریت اصلی خود به کشف یکی از جالب‌ترین معماهای مخفی اقدام کنید.

IGN 6/10

با وجود اینکه بازی Phantom: Covert Ops خیلی خود را در سبک مخفی‌کاری جدی گرفته است، اما شما را به مصاف دشمنانی کور و بدون هوش مصنوعی در محیط‌هایی به مانند پایگاه‌های نظامی بدون نیروی روشنایی که تاریکی مطلق در آن‌ها حاکم است، می‌فرستد. با این حال نفوذ به پایگاه دشمنان با استفاده از قایق کایاک در نوع خود منحصر به فرد است و ایده‌ی جالب و نکته‌ی برجسته‌ی یک بازی واقعیت-مجازی به شمار می‌آید.

تکاور کایاک‌سوار | نقد‌ها و نمرات بازی Phantom: Covert Ops - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تکاور کایاک‌سوار | نقد‌ها و نمرات بازی Phantom: Covert Ops - گیمفا
تکاور کایاک‌سوار | نقد‌ها و نمرات بازی Phantom: Covert Ops - گیمفا
تکاور کایاک‌سوار | نقد‌ها و نمرات بازی Phantom: Covert Ops - گیمفا
تکاور کایاک‌سوار | نقد‌ها و نمرات بازی Phantom: Covert Ops - گیمفا
تکاور کایاک‌سوار | نقد‌ها و نمرات بازی Phantom: Covert Ops - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • حاجی من کاری با این گیم ندارم
    ولی صنعت بازی سازی داره به کجا میره؟
    هرچی گیم میاد نگاه میکنم نمرات ۵۰ ۶۰ ۷۰ 🙁 😕

    • آرین گفت:

      سلام
      بنظرم این بیشتر مشکل ماست تا بازی، من خودم هنوز بلد نیستم چجوری از یک بازی لذّت ببرم.

    • Death Angel گفت:

      داداش عمدتا بازیا، بازی های بدی نیستن فقط هر ساله انتظارات بالاتر میره و خیلی از بازی ها نتونستن خودشونو با انتظارات هماهنگ کنن

      • My Crush Abby گفت:

        :yes: دقیقا TWD ولی مورد مهمتر دیگه ای که هست:
        مورد دیگه اینه که خیلی اوقات دیدیم که نمره بازی مهم نبوده خیلی بازی میتونم واست نام ببرم که عالی هستن
        و سرگرم کننده ولی نمره پائین گرفتن مثلا بازی DAYS GONE اگر بازی کرده باشید متوجه میشی که حداقل نمره این بازی باید ۸۰ تا ۹۰ میشد چون عالی بود ولی منتقدین برای یسری ایراداتی مثل باگ های اولیه نمره کم کردن وگرنه بعدش که بازی اپدیت داد این مشکلات رفع شد یا بازی god hand که نوستالژی و بازی عالی و بازی بود که معروف شد و ترکوند حتی خیلیا آرزو دارن که ریمیکش رو بسازه کپکام..

        • دقیقا من خودم با days gone خیلی حال کردم مخصوصا داستانش :inlove:

        • PlayDead گفت:

          به نظرم خیلی ها باگ رو خودشون درست میکنن وگرنه اکثر بازی ها اگه منطقی و قشنگ بازی کنی باگ ندارن یا خیلی کم دارن مثلا من دسته رو دارم به یکی از دوستان که زیاد گیم بازی نکرده بود the last of us 2 رو بازی کرد و اینقدر بد بازی میکرد و حرکات دوربینش بد بود و زامبی ها رو جاهای بد میکشت یه لحظه به خودم گفتم اینو واقعا ناتی داگ درست کرده؟!ولی خودم که بازی کردم خیلی منطقی و قشنگ پیش رفتم و هیچ باگی ندیدم حتی توی دیزگان هم ۱ باگ بیشتر ندیدم اونم تو حجم زیاد زامبی ها اتفاق افتاد نمیخوام منکر اشتباهات سازنده ها بشم چون اونا هم انسان هستن ولی نوع بازی کردن به نظرم خیلی مهمه خیلی

تکاور کایاک‌سوار | نقد‌ها و نمرات بازی Phantom: Covert Ops - گیمفا
تکاور کایاک‌سوار | نقد‌ها و نمرات بازی Phantom: Covert Ops - گیمفا