یک انتخاب ممتاز | معرفی مادربورد Z490 AORUS ELITE - گیمفا
یک انتخاب ممتاز | معرفی مادربورد Z490 AORUS ELITE - گیمفا
یک انتخاب ممتاز | معرفی مادربورد Z490 AORUS ELITE - گیمفا
یک انتخاب ممتاز | معرفی مادربورد Z490 AORUS ELITE - گیمفا

یک انتخاب ممتاز | معرفی مادربورد Z490 AORUS ELITE

مصطفی زاهدی
۱۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
یک انتخاب ممتاز | معرفی مادربورد Z490 AORUS ELITE - گیمفا

برای افرادی که PC پلتفرم اصلی گیمینگ آنها به شمار می آید، انتخاب درست و هوشمندانه قطعات نقش بسزایی در لذت بردن آنها از تجربه گیمینگ دارد. با توجه به پیشرفت روزافزون سخت افزار حوزه کامپیوتر، و همچنین نیاز به ارتقا برای تجربه جدیدترین بازیهای روز با کیفیت و فریم ریت مناسب، شناخت قطعات برتر و مناسب تر برای گیمینگ، امری ضروری به شمار می آید.
در بین قطعات مختلف یک سیستم، مادربرد به نوعی نقش مادر و عضو کلیدی را ایفا می سازد. چرا که بدون یک مادربرد قدرتمند و به روز، حتی اگر بالاترین، گرانقیمت ترین و جدیدترین کارت های گرافیک یا پردازنده های روز را در اختیار داشته باشید، باز عملا کاری از پیش نخواهید برد. کم نبوده اند کسانی هنگام اسمبل کردن سیستم خود، نسبت به انتخاب و خرید مادربرد مناسب غفلت کرده اند و دو سه سال بعد، وقتی که قصد ارتقاء سیستم خود را داشته اند، به مشکل برخوردند. البته لزوما سازگازی و پشتیبانی مادربرد از قطعات، خروجی ها و ویژگی های جدید قطعات تنها ویژگی مهم یک مادربورد به شمار نمی‌آید چرت که مواردی مانند نحوه خنک شدن یا همان Cooling سیستم، و موارد دیگر نیز با مادربورد گره خورده اند و طبیعتا مادربرد خوش ساخت تر و به روز تر، Performance بالاتری را به ارمغان خواهد آورد.

در کل باید اذعان کرد که وجود یک مادربرد قدرتمند که از لحاظ مواردی مانند Connectivity, Ouput و Compatibility جدیدترین نسل ها را پشتیبانی کند، به طرز قابل توجهی سیستم اسمبل شده را ارزشمند تر می سازد چرا که نه تنها Performance و کار مورد نیاز را انجام می دهد، بلکه در صورت نیاز به ارتقا در سالهای آتی کاربر را با مشکل مواجه نمی سازد. اگر بگوییم قدم اول جهت اسمبل کردن یک سیستم مناسب گیم انتخاب مادربرد با کیفیت و کارآمد است، پر بیراه نگفته ایم. چرا که قطعات دیگر مانند پردازنده و یا کارت گرافیک و حافظه های رم، همگی بر اساس تطابق پذیری و هماهنگی با مادربرد انتخاب می گردند.

در ادامه، قصد داریم نگاهی به یکی از برترین مادربرد های موجود در بازار، برای گیمر ها و اورکلاکر ها اشاره کنیم. مادربرد Z490 AORUS ELITE شرکت گیگابایت که انتخاب فوق العاده ای برای گیمر های حرفه ای به شمار می آید. در ادامه به صورت خلاصه، به بررسی برخی ویژگی های خاص و مهم این مادربرد، و همچنین مشخصات کلی آن نگاهی می اندازیم.

یک انتخاب ممتاز | معرفی مادربورد Z490 AORUS ELITE - گیمفا

انتخابی ممتاز برای گیمرها…در بین قطعات مختلف یک سیستم، مادربرد به نوعی نقش مادر و عضو کلیدی را ایفا می سازد. چرا که بدون یک مادربرد قدرتمند و به روز، حتی اگر بالاترین، گرانقیمت ترین و جدیدترین کارت های گرافیک یا پردازنده های روز را در اختیار داشته باشید، باز عملا کاری از پیش نخواهید برد. کم نبوده اند کسانی هنگام اسمبل کردن سیستم خود، نسبت به انتخاب و خرید مادربرد مناسب غفلت کرده اند و دو سه سال بعد، وقتی که قصد ارتقاء سیستم خود را داشته اند، به مشکل برخوردند. البته لزوما سازگازی و پشتیبانی مادربرد از قطعات، خروجی ها و ویژگی های جدید قطعات تنها ویژگی مهم یک مادربورد به شمار نمی‌آید چرت که مواردی مانند نحوه خنک شدن یا همان Cooling سیستم، و موارد دیگر نیز با مادربورد گره خورده اند و طبیعتا مادربرد خوش ساخت تر و به روز تر، Performance بالاتری را به ارمغان خواهد آورد. اما امروز به سراغ یک راه حل و یک مادربرد پیشنهادی فوق العاده رفته ایم. مادربرد Z490 AORUS ELITE گیگابایت…

  • سیستم پیشرفته خنک کنندگی جهت به حداقل رساندن حرارت(Advanced Thermal Souloion)

مادربرد Z490 AORUS ELITE ، به لطف طراحی و ساختار خاص و پیشرفته خود، در بخش خنک کنندگی، حرفهای زیادی برای گفتن دارد. به لطف ساختار فوق العاده، و البته Pad ضخیم به کار رفته جهت جلوگیری از بالارفتن حرارت و انتقال آن به دیگر قطعات، این مادربورد برای آن دسته افرادی که به واسطه کارهای سنگین مانند گیم یا اورکلاک از حرارت بیش از حد سیستم هراس دارند انتخاب بسیار مناسبی به شمار می آید.

  • Smart Fan 5

به لطف دارا بودن Smart Fan 5, کاربران می توانند خاطر جمع باشند که حتی تحت شرایط پرفشار گیمینگ، خنک کنندگی به بهترین نحو ممکن انجام شده، و از طرف دیگر کارایی و Performance سیستم دچار اختلال و کاهش نمی شود. همانطور که میدانید در کل قطعات الکترونیکی و کامپیوتری، با بالا رفتن دما، کاهش کارایی و عملکرد را هر چند به صورت نسبی تجربه می کنند. همین مسأله باعث می شود که قدرت خنک کنندگی و پایین نگه داشتن دما این مادربرد به نقطه قوت قابل توجهی تبدیل گردد.

 

  • Connectivity, به قدرت نسل جدید

مادربرد Z490 AORUS ELITE ، به جدیدترین راه های ارتباطی موجود مجهز شده است. برای مثال، شاهد ماژول ۸۰۲,۱۱ac WIFI هستیم که به لطف پشتیبانی از Dual Band, تا سه برابر از ماژول ۸۰۲,۱۱n سریتعتر است. همچنین پشتیبانی از Bluetooth 5 نیز وجود دارد.

یک انتخاب ممتاز | معرفی مادربورد Z490 AORUS ELITE - گیمفا

نگاهی نزدیک تر به خروجی های این مادربرد. از لحاظ Output و Connectivity, این مادربورد در سطح بسیار خوبی قرار دارد. مادربورد Z490 AORUS ELITE ، به جدیدترین راه های ارتباطی موجود مجهز شده است. برای مثال، شاهد ماژول ۸۰۲,۱۱ac WIFI هستیم که به لطف پشتیبانی از Dual Band, تا سه برابر از ماژول ۸۰۲,۱۱n سریتعتر است. همچنین پشتیبانی از Bluetooth 5 نیز وجود دارد.

 

  • فوق العاده بادوام (Ultra Durability)

گیگابایت، همواره به واسطه کیفیت بالای قطعات تولیدی خود، و دوام طولانی مدت آنها مشهور است. مادربورد Z490 Aorus Elite نیز از این قاعده مستثنی نبوده، و در ساخت آن از با کیفیت ترین مواد اولیه استفاده شده است تا جنس بدنه و درگاه ها یا همان Slot های آن فوق العاده باکیفیت و بادوام باشد.

  • RGB Fusion 2.0

این مادربرد، تنها به واسطه کارایی، ویژگی های منحصر بفرد و دوامش شناخته نمی شود بلکه آپشن های جذابی نیز جهت شخصی سازی ظاهری مادربورد در اختیار کاربران قرار می گیرد. به لطف LED های تنظیم شونده، و نرم افزار RGB Fusion 2.0, به راحتی می توانید رنگ LED های به کار رفته را شخصی سازی کنید تا از لحاظ ظاهری نیز یک هیولای فوق العاده خلق سازید.

یک انتخاب ممتاز | معرفی مادربورد Z490 AORUS ELITE - گیمفا

در پایان بد نیست به طور دقیق تر و تخصصی، نگاهی به مشخصات این مادربرد فوق العاده بیاندازیم…

Supports 10th Gen Intel® Core™ Series Processors

Dual Channel Non-ECC Unbuffered DDR4, 4 DIMMs

Intel® Optane™ Memory Ready

Direct 12+1 Phases Digital VRM Solution with 50A DrMOS

Shielded Memory Routing for Better Memory Overclocking

Advanced Thermal Design with Enlarged Surface Heatsink

Onboard Intel® Dual Band 802.11ac WIFI & BT5 with AORUS Antenna

AMP-UP Audio with ALC1200 and WIMA Audio Capacitors

Fast 2.5GbE LAN with Bandwidth Management

Dual Ultra-Fast NVMe PCIe 3.0 x4 M.2 with Thermal Guards

Pre-installed IO Shield for Easy and Quick Installation

RGB FUSION 2.0 with Multi-Zone Addressable LED Light Show Design, Support Addressable LED & RGB LED Strips

Smart Fan 5 Features Multiple Temperature Sensors , Hybrid Fan Headers with FAN STOP

Q-Flash Plus Update BIOS without Installing the CPU, Memory and Graphics Card:

سخن پایانی:

مادربرد، برای آن دسته افرادی که قصد دارند تا به طور تخصصی و حرفه ای، به انجام کارهای سنگین به ویژه گیم بپردازند، قطعه ای بسیار مهم به شمار می آید. از این رو انتخاب هوشمندانه مادربورد، اولین قدم در راه اسمبل کردن یک کیس و سیستم قدرتمند گیمینگ، فارغ از بودجه به شمار می آید. در این زمینه، باید اذعان کرد مادربرد های گیگابایت، یکی از برترین انتخاب های موجود برای گیمینگ به شمار می آیند چرا که به طور ویژه و خاص، برای اهداف و استفاده های گیمینگ طراحی شده اند. امروز به معرفی و بررسی کلی یکی از مادربرد های گیگابایت یعنی Z490 Aorus Elite پرداختیم. مادربردی که به لطف بهره جستن از ویژگی های کارآمد و جذابی مثل Smart Fan 5, Advanced Thermal Souloion و همچنین قابلیت های ظاهری شخصی سازی مانند قابلیت تغییر رنگ LED های .خود، می تواند انتخابی مناسب برای گیمر ها به شمار آید.

یک انتخاب ممتاز | معرفی مادربورد Z490 AORUS ELITE - گیمفا یک انتخاب ممتاز | معرفی مادربورد Z490 AORUS ELITE - گیمفا یک انتخاب ممتاز | معرفی مادربورد Z490 AORUS ELITE - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یک انتخاب ممتاز | معرفی مادربورد Z490 AORUS ELITE - گیمفا
یک انتخاب ممتاز | معرفی مادربورد Z490 AORUS ELITE - گیمفا
یک انتخاب ممتاز | معرفی مادربورد Z490 AORUS ELITE - گیمفا
یک انتخاب ممتاز | معرفی مادربورد Z490 AORUS ELITE - گیمفا
یک انتخاب ممتاز | معرفی مادربورد Z490 AORUS ELITE - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

یک انتخاب ممتاز | معرفی مادربورد Z490 AORUS ELITE - گیمفا