اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt |  قسمت اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt |  قسمت اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt |  قسمت اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt |  قسمت اول - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت اول

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt |  قسمت اول - گیمفا

خلق یک بازی ویدئویی به خودی خود کار بسیار سختی است چه برسد به اینکه آن بازی ویدئوی یک عنوان نقش آفرینی باشد. عناوین نقش آفرینی موفقی در بازار وجود دارند که بسیاری از آن‌ها در همین یک یا دو سال اخیر عرضه‌شده اند اما آیا هیچ کدام از آن‌ها توانسته اند موفقیت و محبوبیتی به مانند سری Witcher را کسب کنند؟ مطمئنا پاسخ به این سوال منفی است. شاید بسیاری از ما به مانند امروز، استودیوی سی‌دی پراجکت را نمی شناختیم، اصلا نمی دانستیم بازی نقش آفرینی داستانی یعنی چه ! یعنی می دانستیم اما هیچ وقت فکر نمیکردیم یک بازی ویدئویی در سبک نقش آفرینی با یک شخصیت فوق العاده و یک داستانی که به طرز شگفت انگیزی روایت می‌شود بتواند ما را انقدر در آن سال‌ها مجذوب خود کند. شاید بسیاری از ماها وقتی ویچر ۲ را بازی کردیم برق از سرمان پرید و اصلا انتظار چنین بازی خوبی و پرمحتوایی را با آن داستان جذاب نداشتیم. با وجود موفقیت دو نسخه اول اما استودیوی سی دی پراجکت یک هدف بزرگ داشت و آن هم چیزی نبود جز خلق بزرگ‌ترین نقش آفرینی تاریخ. برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی دست برنداشت و سرانجام عنوانی را خلق کرد که نه تنها یکی از برترین عناوین تاریخ به شمار می‌آید بلکه می‌توان به جرات گفت Witcher 3 سبک نقش آفرینی را متحول کرد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنماهای جامع بازی Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 و Dark Souls Remastered و Resident Evil III Remake تصمیم گرفتیم که راهنمای جامع و اختصاصی بعدی را آغاز کنیم و بنا شد تا این راهنما از شاهکار The Witcher 3: Wild Hunt و به قلم سردبیر محترم خبری، سعید حلاجیان عزیز باشد. برای اینکه بتوانید بازی The Witcher 3: Wild Hunt را صد در صد کنید و از تمام ارزها و نکات مخفی آن با خبر شوید، و از همه مهم تر تصمیمات درستی در بازی بگیرید به یک راهنمای جامعه و کامل احتیاج دارید. بنابراین با توجه به درخواست بالای شما کاربران تصمیم گرفتیم تا راهنمای قدم به قدم این بازی را به سعید حلاجیان عزیز که راهنمای اویل ۳ را به بهترین شکل تمام کرده بود سپرده تا برای شما این راهنمای سخت و دشوار را نگارش کند و اگر با ما همراه باشید بهترین و کامل تجربه را از بازی با رهنمای کامل سعید حلاجیان عزیز خواهید داشت.

دنیای بازی The Witcher 3: Wild Hunt بسیار وسیع است. در هر گوشه و کنار این دنیای که بروید به هر شهری از آن که سر بزنید داستان متفاوتی برای روایت کردن وجود دارد. اتمسفر فوق العاده‌ی بازی سبب می‌شود که شما بخواهید ساعت‌ها و ساعت‌ها در این مناطق به کاوش بپردازید، رمزها و رازهای آن را کشف کنید، ماموریت‌های جانبی را قبول کنید و جادوهای جدید یاد بگیرید و از همه مهم تر خط داستانی اصلی بازی را دنبال کنید. زیرا این بازی روایت داستانی جذاب و شخصیت‌های منحصر بفردی دارد که به خوبی به آن‌ها پرداخته شده است. گاهی اوقات ماموریت‌های فرعی بازی نیز داستانی را برای شما روایت می‌کنند و شما را با شخصیت‌هایی آشنا می‌‍کنند که حتی گاهی این ماموریت‌ها را از خط داستانی اصلی بازی نیز جذاب تر می‌کنند. خیلی سخت است که در دنیای بازی The Witcher 3: Wild Hunt قدم بگذارید و غرق در زیبایی، وسعت و اتمسفر فوق العاده آن نشوید. همان طور که گفتیم بازی The Witcher 3: Wild Hunt یک بازی نقش آفرینی عادی نیست و دنیای بازی نیز وسعت بسیار بالایی دارد که شاید بدون یک راهنمای خوب و جامع به راحتی در دنیای بازی گم شده و یا از پیچیدگی های برخی ماموریت ها و مراحل آن کلافه شوید. به علاوه در خلال داستان بازی گرالت مجبور است تصمیماتی بگیرد و این تصمیمات می‌توانند نه تنها در سرنوشت نهایی بازی بلکه در سرنوشت بسیاری از شخصیت‌های آن تاثیر گذار باشد. به علاوه برخی از شخصیت‌های مهم بازی را نمی‌توانید در مراحل اصلی آن پیدا کنید بلکه برای ملاقات و آشنایی با این شخصیت‌ها باید به سراغ ماموریت‌های فرعی خاصی بروید. همان طور که قبلا نیز خدمت شما عرض کرده ام این مطالب از آن جهت اختصاصی گیمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم The Witcher 3: Wild Hunt برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را به صورت یک هفته در میان برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم. در این راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست آید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 و Dark Souls Remastered و Resident Evil III Remake مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با نخستین قسمت از سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt  به قلم سردبیر محترم خبری، سعید حلاجیان عزیز همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt |  قسمت اول - گیمفا

خانم ها و آقایان؛ این شما و این یکی از بهترین، ماندگارترین و محبوب ترین شخصیت های تاریخ عناوین نقش آفرینی یعنی Geralt of Rivia. قرار است همراه با این شخصیت یه سفر پر ماجرا و طولانی داشته باشیم پس خودتون رو برای یک ماجراجویی جذاب آماده کنید

از آن جایی که بازی The Witcher 3: Wild Hunt بسیار بزرگ و پیچیده است بنابراین بهتر است تا قبل از شروع بازی و تجربه این عنوان بی نظیر ابتدا مقدمات و یا بهتر بگویم نکات اولیه ای در ارتباط با این بازی بدانید زیرا اگر بخواهید بدون هیچگونه اطلاعاتی و یا پیش زمینه ای به سراغ بازی بروید و ندانید که باید چه کنید مطمئنا دچار سردرگمی می شوید که ممکن است همان ابتدا تجربه بازی را برای شما آزار دهنده کند. به هر حال درست است که بازی از نظر داستانی بی نظیر است اما قرارمان این است که این بازی را با یکدیگر صد درصد کنیم و از ریز و درشت این بازی با خبر شویم. پس بهتر است تا در قسمت اول نکاتی را برای شما بازگو کنم که کمی با این بازی بیشتر آشنا شوید و بدانید که اصول بازی The Witcher 3: Wild Hunt چیست. البته این نکته را هم باید اشاره کنم ذکر این نکات در قسمت اول به این معنی نیست که دیگر در قسمت های بعدی قرار نیست تا به آن‌ها اشاره کنم بلکه من در هر قسمت و هرجایی که لازم باشد نکات کلیدی و آموزشی لازم را حتما بازگو می کنم و به طور کامل توضیح و آموزش می‌دهم و اصلا لازم نیست که نگران باشید.

نکته اول : Alchemy را هرگز فراموش نکنید 

Alchemy چیست؟ Alchemy در واقع حکم میز آزمایش را در بازی ایفا می کند. به وسیله Alchemy شما می‌توانید با استفاده از منابعی که از طریق کاوش در محیط بازی پیدا کرده‌اید آیتم‌هایی به مانند Potion (یا همان معجون های سلامتی- استقامت و غیره)، Oil و بمب ها را بسازید. شما در طول بازی باید بارها و بارها از Alchemy استفاده کنید و هیچ وقت Alchemy را نادیده نگیرید زیرا Alchemy برای یک جادوگر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما شاید بپرسید که از کجا بدانم برای ساخت یک Potion به چه موادی احتیاج دارم. بسیار ساده است وقتی که Alchemy مراجعه کنید و به اطلاعات آیتم‌های آن نگاهی بیاندازید متوجه می شوید که نسخه‌ی ساخت Potion ها و آیتم های دیگر به طور کامل ذکر شده است و حال که از نسخه و موارد مورد نیاز آگاه شدید باید به دنیای بازی بروید و آنقدر بگردید تا تمام منابع مورد نیاز خود را پیدا کنید. البته همه منابع به سادگی به دست نمی آیند برای برخی از آن‌ها باید راه طولانی را طی کنید زیرا بسیار کمیاب هستند. به علاوه اگر به دنبال نسخه‌های بیشتری هستید تنها کافی است تا به Merchant ها مراجعه کنید تا دستورالعمل های جدید را از آن‌ها خریداری کنید یا اینکه در حین کاوش در دنیای بازی حواستان باشد که ممکن است دستور العمل های زیادی را پیدا کنید که حتما بدردتان می خورند.

البته شاید بگویید گرالت هم شمشیر دارد و هم جادو های قدرتمند پس چه نیازی است تا من از Alchemy استفاده کنم تا معجون یا آیتم های دیگر بسازم. در پاسخ به سوال شما باید بگویم که درست است شمشیر و جادو بسیار خوب هستند اما به تنهایی کافی نیستند و اگر Potion ها را هم به همراه داشته باشید مطمئنا در مبارزات شما تاثیر مثتبی خواهند داشت.  به علاوه Oil ها را نباید فراموش کرد که از طریق Alchemy ساخته می شوند و از Oil ها می توانید برای افزایش قدرت سلاح خود در بازی استفاده کنید. هر کدام از Oil ها قدرت سلاح شما را در برابر دشمنان مختلفی افزایش می دهند به طور مثال Beast Oil قدرت دمیج ( Damge) سلاح شما را در برابر Beast به میزان ۱۰ درصد افزایش می دهد اما در مقابل Superior Beast Oil قدرت دمیج سلاح را تا ۵۰ درصد افزایش داده و میزان ماندگاری بالاتری نیز دارند.

پس در تمام طول بازی حواستان به Alchemy باشد و هرگز و هرگز از آن غافل نشوید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt |  قسمت اول - گیمفا

نکته دوم: مهارت های بازی 

بازی Witcher 3 به مانند هر بازی نقش آفرینی دیگری دارای درخت مهارت هاست. شما با پیشرفت در طول بازی و افزایش سطح یا بازدید از Places of Power امتیاز مهارت به دست خواهید آورد که از این امتیازات باید برای ارتقای مهارت های خود استفاده کنید. مهارت های بازی به طور کلی در چهار دسته Combat, Signs, Alchemy, or General  تقسیم می شوند که هر کدام شاخه ها و زیر شاخه های متفاوت خود را دارند.

بگذارید مثالی برایتان بزنم یکی از درخت مهارت های بازی Signs نام دارد که با جادوهای گرالت مرتبط است. این درخت مهارت خود دارای چهار شاخه مختلف  است که هر کدام دارای مهارت های خود هستند. Igni یکی از شاخه های درخت مهارت Signs به شمار می رود که خود دارای چهار مهارت است.  Melt Armor یکی از مهارت های شاخه Igni است. این مهارت یکی از مهارت های واجب بازی به شمار می آید که باید هر ویچر بازی آن را داشته باشد زیرا در این صورت استفاده از جادوی Igni باعث می شود تا آسیب بیشتری به زره دشمن وارد شود و هر چقدر رنک آن را بیشتر ارتقا دهید میزان آسیبی که به زره دشمن وارد می شود بالاتر خواهد بود.

Igni و Melt Armor تنها یک نمونه از مهارت های بازی هستند و شما باید در طول بازی به دقت سایر مهارت های بازی را مطابق با روشی که می خواهید بازی را تجربه کنید ارتقا دهید. اینکه مهارت ها را چطور و چگونه ارتقا دهید به تصمیم خودتان بستگی دارد. ما بهترین Build را پیشنهاد می کنیم اما این تصمیم با شماست که طبق راهنمای ما عمل کنید یا خیر زیرا می توانید با آزمون و خطا و تجربه بازی مهارت های شخصیت بازی را مطابق با میل خودتان ارتقا دهید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt |  قسمت اول - گیمفا

Igni و Melt Armor تنها یکی نمونه از مهارت های بازی هستند و شما باید در طول بازی به دقت سایر مهارت هیا بازی را مطابق با روشی که می خواهید بازی را تجربه کنید ارتقا دهید. اینکه مهارت ها را چطور و چگونه ارتقا دهید به تصمیم خودتان بستگی دارد . ما بهترین Build را پیشنهاد می کنیم اما این تصمیم با شماست که طبق راهنمای ما عمل کنید یا خیر زیرا می توانید با آزمون و خطا و تجربه بازی مهارت های شخصیت بازی را مطابق با میل خودتان ارتقا دهید.

نکته سوم : آپگرید ها 

آپگرید های بازی تنها به مهارت های آن محدود نمی شوند بلکه شما باید پیوسته زره و سلاح های گرالت را هم ارتقا دهید. ابتدا هم گفتم گرالت یک سامورایی یا مزدور نیست که تنها با سلاح سرد بخواهد با دشمنانش مبارزه کند بلکه او یک ویچر یا جادوگر است آن هم یک جادوگر خبره که باید مهارت های جادوگری وی در بازی را ارتقا دهید اما این بدین معنی نیست که سلاح یا زره در بازی اهمیتی ندارند و تنها جادو برای مبارزه کافی است بلکه جادو سلاح و Potion ها در کنار هم از گرالت یک ویچر و یک مبارز قهار می سازند. به علاوه وقتی قرار است در طول بازی با باس های غول پیکری هم مبارزه کنیم نیازی است که هم زره قدرتمندی به تن داشته باشیم هم شمشیر برنده. پس باید در طول بازی سلاح و زره‌ی گرالت را حتما ارتقا دهید. آپگرید ها معمولا در صندوق های خیلی خاص در بازی یافت می شوند اما اگر می خواهید زودتر آن ها را به دست آورید و پول کافی هم در اختیار دارید، می توانید آن ها را از Merchant ها خریداری کنید.

همچنین جالب است بدانید حتی اسب گرالت هم قابل ارتقا هست. در طول بازی می توانید ارتقاهایی برای اسب گرالت که Roach نام دارد و یار وفادار او به شمار می آید پیدا کرده و یا حتی آن‌ها را خریداری کنید. این ارتقاها باعث می‌شوند تا اسب گرالت بتواند وزن بیشتری را تحمل کند و یا سریع تر بدود و بسیاری از موارد دیگر که در طول راهنمای بازی به آن‌ها بیشتر اشاره می‌کنیم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt |  قسمت اول - گیمفا

آپگرید های بازی تنها به مهارت های آن محدود نمی شوند بلکه شما باید پیوسته زره و سلاح های گرالت را هم ارتقا دهید. آپگرید ها معمولا در صندوق های خیلی خاص در بازی یافت می شوند اما اگر می خواهید زودتر آن ها را به دست آورید و پول کافی هم در اختیار دارید، می توانید آن ها را از Merchant ها خریداری کنید.

نکته چهارم : سلاح و زره های بازی 

در مورد ارتقای زره و سلاح های بازی صحبت کردیم اما بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که اصلا این سلاح یا زره ها را از کجا تهیه کنیم. خب ساده ترین راه این است که آن ها را از طریق Merchant ها خریداری کنید یا حتی با کاوش در دنیای بازی نیز می توانید سلاح، مهمات و حتی زره‌های بسیار خوبی را در بازی پیدا کنید. اما اگر دنبال سلاح‌های خاص تری هستید و دستورالعمل ساخت آن‌ها یا همان diagram را در اختیار دارید می‌توانید به Blacksmith یا Armore مراجعه کنید و در ازای پرداخت پول به آن ها، از آن‌ها بخواهید تا سلاح یا زره مورد نظر را برای شما بسازند. البته دقت کنید برای ساخت زره باید به Armorer و برای ساخت سلاح نیز باید به  Blacksmith مراجعه کنید.the witcher 3 wild hunt را با گرافیک ۳ds تجربه کنید

نکته پنجم: تصمیماتی که در بازی می گیرید دارای عواقب هستند

مگر می شود یک بازی نقش آفرینی ساخت ولی در چنین بازی قابلیت انتخاب دیالوگ یا تصمیم گیری در بازی وجود نداشته باشد و به عبارت دیگر مگر می شود این تصمیمات عواقبی در بازی نداشته باشند. مطمئنا پاسخ به این سوال و سوالات مشابه خیر است. بازی The Witcher 3: Wild Hunt نیز از این قاعده مستثنی نیست و این عنوان یک بازی بزرگ با وسعت بسیار بالاست که علاوه بر مراحل فرعی دارای صدها ماموریت فرعی و فعالیت جانبی و غیره هست که بسیاری از این ماموریت‌ها با وجود اینکه فرعی هستند و ارتباطی به داستان بازی ندارند ( البته بسیاری ماموریت‌های فرعی نیز به نوعی مستقیم یا غیرمستقیم با داستان بازی مرتبط هستند) اما خود دارای خط داستانی جداگانه هستند. این موضوع یعنی اینکه در خلال این ماموریت ها شما با شخصیت‌های جدید بسیاری آشنا می شود و حتی گاهی اوقات مجبور می شوید تا انتخاب های خاصی انجام داده و تصمیمات بسیار سختی بگیرید. اما موضوع مهم اینجاست که چنین تصمیماتی در ماموریت ها و مراحل اصلی و داستانی بازی نیز وجود دارند و تمام این انتخاب ها و تصمیمات در بازی بسیار با اهمیت هستند و بسیاری از آن‌ها حتی قادرند مسیر داستانی بازی به طور کلی تغییر دهند. شاید بد نباشد که بدانید بازی The Witcher 3: Wild Hunt3 دارای ۳۶ پایان مختلف است و اینکه شما با کدام پایان روبرو شوید به تصمیمات و انتخاب های شما بستگی دارد و این شما هستید که انتخاب می کنید داستان بازی چگونه به اتمام برسد. بنابراین مراقب تصمیماتی که می گیرید باشید زیرا برخی تصمیمات شما ممکن است عواقب جبران ناپذیر یا پایان کاملا متفاوتی را به دنبال داشته باشند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt |  قسمت اول - گیمفا

تصمیمات در بازی بسیار با اهمیت هستند و هر تصمیمی که می گیرید دارای عواقب وپیامدهای خاصی خواهد بود و بنابراین باید در طول بازی تصمیمات درستی را اتخاذ کنید

نکته ششم : ماموریت های فرعی 

در مورد ماموریت های فرعی به طور مختصر توضیح دادیم که برخی از آن ها بسیار با اهمیت و دارای مسیر داستانی مستقلی هستند. اما این ماموریت ها از چه طریقی به دست می آیند. ساده ترین راه این است که در ابتدای هر شهر و در ورودی شهر به تابلوی اعلانات نگاهی بیاندازید و تمام اعلامیه‌های نصب شده را مطالعه کنید در این صورت مراحل فرعی و ماموریت‌های جانبی به نقشه اضافه می شوند که البته با علامت سوال مشخص شده اند. بسیاری از مراحل فرعی داستان های جالبی را بازگو می کنند و در بسیاری از آن ها شاهد اتفاقات عجیب و غریبی هستیم. برخی مراحل هم هستند که خود باعث به وجود آمدن مراحل فرعی دیگر می شوند و در آن‌ها بسیار تاثیرگذار هستند. البته قبل از انجام هر ماموریت حتما دقت کنید که سطح پیشنهادی برای انجام ماموریت چه سطحی است و سعی کنید همیشه ماموریت هایی را انجام دهید که هم سطح شما هستند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt |  قسمت اول - گیمفا

قبل از انجام هر ماموریت حتما دقت کنید که سطح پیشنهادی برای انجام ماموریت چه سطحی است و سعی کنید همیشه ماموریت هایی را انجام دهید که هم سطح شما هستند

نکته هفتم: جمع آوری منابع و لوت کردن 

در جای جای دنیای بازی شما صندوق ها، جعبه ها و یا کانتینرهای زیادی را مشاهده می کنید که در درون آن ها آیتم های زیادی وجود دارد. برخی از آن ها نیز دارای آیتم های با ارزشی هستند که واقعا در طول بازی به درد شما می خورند پس فراموش نکنید که هرجایی هر صندوق، جعبه یا هر چیزی که حاوی آیتم بود را مشاهده کردید درنگ نکنید و تمام آیتم‌ها را جمع آوری کنید. حتی اگر آن جعبه یا صندوق در مسیر صعب العبوری قرار داشت هر طور شده به آن دسترسی  و آیتم داخل آن را لوت کنید زیرا ممکن است حاوی یک بلوپرینت مهم برای ساخت یک سلاح قدرتمند باشد که عمرا بتوانید آن را جای دیگری در بازی پیدا کنید یا بتوانید چنین سلاحی را با پول بخرید.

البته می خواهم به یک نکته در این رابطه اشاره کنم. در بازی هرجا که با دشمنان انسان به مانند سربازان یا راهزنان مبارزه کردید و یا جایی را دیدی که سربازانی برروی زمین افتاده و مرده اند حتما ان ها را لوت کنید تا ببینید چه تجهیزاتی به همراه دارند. معمولا تجهیزاتی که آن ها به همراه دارند بهتر و قوی تر از تجهیزاتی است که شما دارید. به طور مثال ممکن است در میان این افراد یک master sword پیدا کنید که در نگاه اول یک شمشیر عادی است و شما نیز یک شمشیر خاص در اختیار دارید اما باور کنید این سلاح بسیار با ارزش تر و قوی تر از سلاح های خاص دیگری است که در بازی آن‌ها را پیدا می کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt |  قسمت اول - گیمفا

در بازی هرجا که با دشمنان انسان به مانند سربازان یا راهزنان مبارزه کردید و یا جایی را دیدی که سربازانی برروی زمین افتاده و مرده اند حتما آن ها را لوت کنید تا ببینید چه تجهیزاتی به همراه دارند. معمولا تجهیزاتی که آن ها به همراه دارند بهتر و قوی تر از تجهیزاتی است که شما دارید

نکته هشتم: مبارزات بازی 

مبارزات بازی The Witcher 3: Wild Huntبسیار هیجان انگیز و جذاب هستند و نسبت به نسخه های قبلی دست شما برای استفاده از جادو و آیتم های دیگر بازتر است. گرالت می تواند از شمشیر خود در مبارزات به همراه جادو استفاده کند که در ابتدای راهنما به آن اشاره کردیم و گفتیم که باید حواستان به ارتقای مهارت ها هم باشد. مبارزات بازی به خصوص مبارزات بزرگ که با باس های بازی رقم می خورند نیازمند صبر و حوصله است شما باید حرکات باس ها و یا دشمنان بزرگ را به دقت زیر نظر داشته باشید و الگوی حرکت و یا ضربه زدن آن ها را بفهمید. در این صورت می توانید بهترین استراتژی را برای مبارزه با باس ها و یا دیگر دشمنان انتخاب کنید. همچنین گرالت می تواند با ساتفاده از شمشیر خود حملات دشمنان را دفع کند. درست قبل از اینکه ضربه دشمن به شما برخورد کند با شمشیر خود ضربه دشمن را دفع کنید تا دشمن شما کمی گیج شود و در این صورت باید خیلی سریع به حمله او پاسخ دهید. می توانید چند ضربه سریع به دشمن خود وارد کنید و یا یک حمله قدرتمند را اجرا کرده و کار وی را تمام کنید. استفاده از جادوهایی به مانند Quern و Axii در حین مبارزات به شدت توصیه می شوند و بهتر است که در زمینه ارتقای مهارت ها به ارتقای مهارت های این دو دسته توجه ویژه ای داشته باشید. به طور مثال استفاده از Quern باعث می شود یک سپر در اطراف شما ایجاد شود که شما را در برابر حملات دشمن مصون نگه می دارد و به دشمنان اطراف نیز آسیب وارد می کند و حتی این شانس را دارید که بتوانید کار دشمن خود را به راحتی تمام کنید. یا  Axii که باعث می شود بتوانید دشمن خود را گیج کنید و سپس با اجرا یک حمله سنگین کار او را تمام کنید. در طول راهنما حتما به طور کامل در رابطه با این جادوها که از آن نام بردم بیشتر و کامل تر صحبت می کنم

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt |  قسمت اول - گیمفا

در طول راهنما حتما به طور کامل در رابطه با جادوهای بازی که از آن نام بردم بیشتر و کامل تر صحبت می کنم زیرا جادوها در مبارزات نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و نباید از ان ها غافل شوید

نکته ای که می خواهم به آن اشاره کنم تفاوت میان جاخالی دادن و غلط زدن است. خیلی ها هنوز فرق میان جاخالی دادن و غلط زدن را نمی دانند. در واقع این دو به نوعی بسیار مشابه هم به نظر می رسند اما در بازی Witcher 3 کاربرد متفاوتی دارند. به طور مثال اگر شما با یک دشمن عادی مثل یک راهزن یا هیولاهای کوچک مبارزه می کنید جاخالی دادن به شما اجازه می دهد تا از حملات آن ها جاخالی داده و سپس این فرصت را دارید تا خیلی سریع به وی حمله کنید. اما جاخالی دادن در مبارزات سخت تر و در مواجهه با دشمنان بزرگ تر خیلی جواب نمی دهد چون آن ها اکثرا حملاتی دارند که قابل جاخالی دادن نیستند در این زمان باید از غلط زدن استفاده کنید.

خب این ها نکات ضروری و ابتدایی بوده اند که شاید بسیاری از شما با آن ها به قدر کافی آشنا و یا حتی در آن استاد هستید اما من خواستم تا به طور مختصر و مفید به آن ها اشاره کنم و در قسمت اول تا جایی که ممکن است کسانی که قصد دارند تا این بازی را برای اولین بار تجربه کنند با بازی دنیای آن و آن چه که در انتظار آن ها قرار دارد آشنا کنم. مطمئنا در طول مسیر راهنمای بازی هرجا که نیاز باشد این نکات را دوباه و دوباره یاد آور می شوم و حتی کامل تر و مفصل تر در مورد آن ها توضیح می دهم. به علاوه بسیاری از نکات ریز و درشت دیگر نیز وجود دارند که جای آن ها در چنین راهنمای کوتاهی نیست و باید هر زمان که به آن ها در بازی رسیدیم به طور مفصل بیشتر در مورد آن ها توضیح دهم و شما را راهنمایی کنم.

Sami 227

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt |  قسمت اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt |  قسمت اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt |  قسمت اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt |  قسمت اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt |  قسمت اول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Wiki گفت:

    من عاشق این بازی شدم یعنی تنها بازیی بود که بعد از تموم کردنش راحت دو سه ماه تمام ذکر و فکرم رو به خودش اختصاص داده بود به طوری که کارم به جایی کشیده بود که حتی با شخصیت های آن داستان تازه ای برای خودم ساختم چه روزای شیرینی بود حیف که این شاهکار رو ۴ بار تموم کردم
    دوستان من میخواستم دیسک دست دوم ویچر complete edition رو تهیه کنم با خود گفتم قیمتش یه ۱۰۰ تومنی ۵۰ تومنی میشه (چون یه مدتی هست فقط ظرفیتی بازی میکنم قیمت ها از دستم رفته بودند) رفتم مغازه دیدم قیمت زده ۳۰۰ هزار تومن اون موقع بود که به عمق ماجرا پی بردم تازه با خودم گفتم بازی ac اوریجن که قیمت روش۲۵۰ بود رو یه ۱۷۰ ۱۵۰ میفروشم ولی فروشنده یه قیمت مسخره ۸۰ تومن به من داد و گفت از این بیشتر بازی رو بر نمی دارم یعنی واقعا باورم نمیشد رفتم دو سه مغازه دیگر اونجا هم همین آش و همین کاسه بود جوری دودستی ac اوریجن رو گرفتم و به خونه رفتم که انگار یه شمش طلای بی ارزش تو دستم بود واقعا الان به نظرم بهترین روش خرید بازی فقط ظرفیتی هست هم ارزونه هم قانونی و هم با قیمت مناسب میتونی اونو بفروشی ( چند روز بیش infamous first light رو که ۷۰ خریده بودم به قیمت ۶۰ تومن فروختم )
    بابت اسپم شرمنده

    • یادش بخیر اول که دیسک ویچر ۳ رو خریدم چون اپدیت نداشت پر باگ بود و منم اینترنت درست و حسابی نداشتم واسه همین فروختمش تا بعدا نسخه کامل رو بخرم و خلاصه عید پارسال کامپلت ادیشن رو خریدم ۱۱۰ و با بازی زندگی کردم
      انقدر خوب بود اکانت هکی game of year رو هم بعدا خریدم و یبارم رو پی سی با زیرنویس ریختمش
      یعنی انقدر شاهکار بود جمعا ۴ بار گرفتم بازی رو
      ظرفیتی بدرد نمیخوره وقتی اکانت هکی میخری ممکنه بعدا طرف بازی جدید بخره و کلی سود کنی مثلا من دو سال پیش یه اکانت nba 2k18 خریدم ۲۵ تومن بعد ۱ ماه رفتم دیدم اسپایدرمن و بلک اپس ۴ خریده
      چند روز بعد از عرضه رد دد ۲ هم باز رفتم تو اکانت دیدم ردد دد ۲ که اکانتش ۱۰۰ تومن بود اونموقع رو هم داره!

    • darkwarrior گفت:

      ازکجا ویچر کامپلیت رو این قیمت دیدی
      بگو من برم آنی بخرمش

  • عالی سعیدجان این بازی جز سه بازی برتر این نسلم شد خوشحال شدم راهنماشو گداشتین بازی بود که هرچی بیشتر توش وقتتو میذاشتی بیشتر حال میکردی…همه چیزش شاهکار بود…بعد از دارک سولز خوب شد سراغ ویچر اومدین چون من هنوز بسته های الحاقی رو بازی نکردم اینجوری ترغیب میشم دوباره برم سراغ نسخه کامپلت ادیشن…ممنون

  • Wounds گفت:

    دمتون گرم بین راهنماهایی گیمفا واقعا جایی خالی این شاهکار حس می شد.امیدوارم اگه وقت داشتین راهنمایی دی ال سی های بازی هم قرار بدین واقعا یه سروگردن از بازی اصلی بالاترن
    مهارتMelt Armorخیلی تو دی ال سی ها به درد می خوره.خدایش هوس کردم دوباره بازیش کنم دمتون گرم :laugh:

  • خیلی خب باید دوباره برم سراغ این بازی برای بار نمیدونم چندم
    خسته نباشید آقا سعید
    راهنمای کلش هستش با دوتا dlc هاش؟

  • واقعا اولین باری که این گیمو بازی میکنی،یک چیز دیگست و یک حسی داره که در دفعات بعد تکرار نمیشه. :yes: فقط موسیقیاش :shy:

  • به به راهنمای این ابر شاهکار تکرار نشدنی رو رفتید
    خیلی خیلی ممنون اقای اقابابایی عزیز
    دمتون گرم

  • Ma.Efte گفت:

    فکر نمی کنید یه خورده دیر راهنمای بازی رو دارید میذارید.

  • دستتون بابت مقاله درد نکنه اینطور باعث میشه افراد بیشتری جذب گیم بشن همونطور که راهنمای دارک سولز منو سولز پلیر کرد :laugh:
    یعنی جززو سه گیم برتر عمرمه و عشق میکنم میبینم این همه آدم خوششون میاد(بدیهیه البته)

  • Soroosh0097 گفت:

    اوه اوه.فک کنم تکمیل این راهنما یه سال طول بکشه آقای حلاجیان عزیز.دمتون گرم.
    این بازی دومین بازی برتر عمرمه و فقط یه بازی تو این نسل در حد این بهم حال داد اونم گاد بود که بهترین بازی عمرمه.
    یه سوال داشتم آقای حلاجیان.تو این راهنما دو تا dlc داستانی بازی هم کامل میشه؟
    راستی اولین واژه زیر نکته پنجم اشتباه تایپ شده.

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    به به اصلا هر وقت اسم ویچر که میاد ناخوداگاه تمام فکر و ذکرم میشه اون چند ماهی که غرق این بازی بودم معجونی غیر قابل قیاس با هر گیمی که تا به حال دیدم و بازی کردم ، نمیدونم سی دی پروجکت از چه فرمولی تو این بازی بهره برد که اینطور کل دنیای گیم و هنر هفتم و هشتم رو مجنون خودش کرد …. تشکر ویژه هم از سعید جان و تیم فوق العاده گیمفا :heart:

  • Mr Hill93 گفت:

    ۴ ماه تا سایبرپانک وقت هست تو این چهارماه قشنگ میشه با این بازی به اضافه دی ال سی هاش سرگرم بود دویست سیصد ساعت
    گیم پلی از این بازی درمیاد اگه کسی سر سری بازی نکنه خودم به شخصه بار اول بدون اغراق با دی ال سی هاش ۱۷۰ ساعت پلی دادم حدودای ۷۰ تا باس فایت داره که واقعا ارزش مبارزه کردن باهاشون زیاده زره هر school هم که نگم چقد عالی هستن چند مدل بیلد میشه ساخت که واقعا ارزش تست کردن همه بیلدا زیاده ولی ی چیزی کم داره این بازی و اونم کاستوم loadout هست که اگه داشت خیلی معرکه تر میشد میشد از چند تا بیلد به طور همزمان استفاده کرد حتی برای فان بودنش ی بار بیلد متمرکز رو الکمی ی بار بیلد متمرکز روی sign ها ی بار بیلد وقت sword و ….

  • sam snake 47 گفت:

    دوستانی که هنوز بازی نکردن حتما حتما با زیزنویس فارسی بازی کنید تا جزیی ترین و ریزترین نکات دستانی بازی از دستتون در نره. چون ویچر همه چیزش به داستانشه. عالی و فقط عالی. هیچ عیب و ایرادی نداره بازی. دوبار پلاتش کردم و میتونم بگم هیچ کم و کسری نداره. شاید بشه گفت در کنار متال گیر و گاد و وار و جی تی ای جز بهترین بازی های تاریخ گیم محسوب میشه و جزو سه تای اول این نسل به راحتی قرار میگیره.
    هیچ عجله نکنید و قلبتون رو ب بازی کنید تا ارامش محض و احساس لطیفی ک بازی بهتون میده رو لمس کنید. اون گرافیک ابرنگی زیبا و درخشش های خورشید از لابلای برگ درختان و اون صدای سم روچ داخل ابهای کم عمق دیوانه کننده س.

    غرور پرستیدنی ینفر و صورت نقاشی شده ش، رفاقت بی منت زولتان، مرام و معرفت ورنان روچ، خوش مشربی بلادی بارون، ابهت امییر ور امیریس،  توقعات زیرپوستی تریس، خشم زیبای سیری و … همه و همه کاری میکنن که تا ابد در ذهنتون جاودانه بشن.

    طبیعت غمبار ولن درکنار طبیعت نقاشی شده و شاد توسان و یا اسکلگه حماسی و پرشور اوج خلاقیت در طراحی هنر هشتمه.

    اگر قراره ویچر چهارمی عرضه بشه امیدوارم بازهم قصاب بلاویکن رو ببینیم. حتی اگه قرار نباشه با خودش بازی کنیم.

    به یادت ،ایستاده و با سری بالا از غرور و شادکامی خواهم گریست. ای گرگ سپید….

    از ادمین خواهش دارم اگه زحمتی نیس یه بررسی انجام بدن پروفایلم رو. نمیدونم چرا هرچی کامنت میزارم تایید نمیشه. مچکر!

  • alireza_sh گفت:

    سعید جان چه میکنی بابا….خیییییییییییلی وسیعه این شاهکار لعنتی دوست داشتنی و توضیحش واقعا از دارک سولز و همه بنظرم سخته که بخوای کامل کامل فول تموم کنی بازیو….واقعا دمتگرم یدونه ای سلطان :rose: :heart:

  • aramesh_61 گفت:

    بعد از ۴ بار تموم کردن بازی، چند هفته ست برای بار پنجم دارم بازی رو میرم،
    امیدوارم این راهنما بتونه حق مطلبو برای این شاهکار ادا کنه،
    با تشکر از زحمات شما

  • squall گفت:

    درود. بسیار عالی
    فقط اینکه ژن ها و جهش ژنی رو نگفتین.
    تو قسمت اسلات مهارتهای فعال در کنار مهارتها قرار داده میشن. و با مهارت همرنگ متصل شده و تقویت میکنن. مثلا ژن قرمز به مهارتهای مبارزه متصل میشه. پس مهارتهای مبارزه رو در یک ردیف در کنار ژن قرمز بزارید.
    ژن ها خیلی مهم ان. ویچر ها با اونها ساخته شدن. از هیولاهای مختلف بدست میان. و با کیمیاگری هم با هم جمع شده و قوی تر میشن.

  • sefirot2011 گفت:

    ویچر ۳ میدونید مثل چیه مثل هدیه خداوند از دل بهشت

  • بازی واقعا عظیمیه و راهنما هم ارزشمنده دمتون گرم
    فقط کاش بسته های الحاقی هم برید ،چون دو بازی دارک سولز ۳ و ۱ رو بدون بسته الحاقی بود
    خسته نباشی سعید خان

  • kaname گفت:

    دوستان زیرنویس فارسیش امده از گیم ساب بگیرید همراه این راهنما چه شود :inlove:

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt |  قسمت اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt |  قسمت اول - گیمفا